סופה של תקופה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Ampelmann, ‏20/4/07.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בסוף הקיץ שעבר נפרדו ארבעה חברים טובים ועשו דרכם חזרה מגרמניה. פיליפ קוקו, אריאן רובן, ג'ובאני ואן-ברונקהורסט ומארק ואן-בומל, אשר שתפו פעולה במדי נבחרת הולנד בקיץ האחרון, שבו אל קבוצותיהן פ.ס.ו, צ'לסי, ברצלונה ובאיירן בהתאמה, כאשר כל אחד מהם צפוי להיות שחקן מפתח בקבוצה שדורסת את הליגה ללא הבחנה.
    משהו השתבש.

    מבט קצרצר בהיסטוריה מזכיר לנו את העונה שעברה, בה דרסה ברצלונה את הליגה עם יתרון של 12 (וגם זה רק בגלל הפסדים בגארבג' טיים) בדרך לאליפות שניה ברציפות, נצחון ענק על ריאל (3:0 בברנבאו) וכמובן- ליגת האלופות. צ'לסי זכתה באליפות שניה ברציפות עם מספר מדהים של 91 נקודות בליגה אחרי שבאליפות הקודמת זכתה עם 95(!!) נקודות, חצי גמר גביע אנגלי וגביע הליגה ביד.באיירן מינכן, אשר שלטה ללא עוררין בבונדסליגה עם שלושה דאבלים(!!!) בארבע העונות האחרונות המשיכה בהגמוניה המוחלטת שלה ואף התחזקה בלוקאס פודולסקי המבטיח לקראת סוף העונה. בהולנד זכתה פ.ס.ו אינדהובן באליפות משכנעת, עונה אחת אחרי הדאבל המדהים והמסע באלופות. באיטליה, אשר התגלתה כבעייתית משהו, זכתה יובה באליפות שניה ברציפות והדרך לכוכב השלישי על החולצה נראתה בטוחה. אפילו אצלינו, בזירה המקומית, האליפות נראתה כמובנת מאליו ובחיפה, אשר הבטיחה את אליפותה האחרונה בערך במחזור ה-13, העדיפו להתכונן בעיקר לליגת האלופות.
    אז מה בעצם קרה?

    בעונת 2005/6 עמד הכדורגל במקום. בכל הליגות הגדולות (אנגליה, איטליה, ספרד, צרפת, הולנד וגרמניה) שמרה האלופה על הכתר באופן משכנע ואף הגדילה לעשות ונתנה את הרושם שאין לה תחרות גם בעונה הבאה אולם העונה, 2006/7, נותרה ליון האלופה היחידה שעושה דרכה בבטחה אל התואר בעת שהאחרות מתחרות לעיתים על תארים משניים בלבד.

    צ'לסי, השליטה הבלתי-מעורערת של האי הבריטי בשנתיים האחרונות ניגנה כינור שני למנצ'סטר ולא הרשימה במהלך רוב העונה (בעיקר בתקופות בהן ג'ון טרי נעדר מהדשא), ברצלונה הודחה מהאלופות בידי ליברפול, שנחשבה להגרלה נוחה אך דרסה את הקטלונים בתצוגה מרשימה ביותר והשאירה אותם למאבק בליגה, אשר גם בו הם זכו לאבד את המקום הראשון מספר פעמים ולקרטע ברגעי האמת. בגרמניה נתנה באיירן את אחת העונות החלשות בעשור האחרון כאשר מחזורים אחדים לסיום הקבוצה סיימה את דרכה באלופות, הודחה בצורה משפילה מהגביע ונמצאת במקום הרביעי בליגה, ממנו לא מגיעים לצ'מפיונס.
    בהולנד נלחמת פ.ס.ו על המקום הראשון כאשר אייאקס מזנבת בה עם שתי נקודות הפרש בלבד בעוד שהחברים של קוקו מפסידים ומאבדים נקודות רבות מדי ומציגים יכולת רעועה בשבועות האחרונים וגם בזירה המקומית, אותה הזכרנו קודם, מכבי חיפה השפילה והבישה את עצמה עם הפסדים מבזים בעיקר לבית"ר ותקופות ארוכות מדי בחלק התחתון של הטבלה.

    רשימת התירוצים ארוכה. צ'לסי סבלה מעונת הסתגלות בינונית של שבצ'נקו ובאלאק ופציעות ארוכות של שחקני מפתח כמו טרי והשוער צ'ך. בארסה סבלה מאובדן החלוץ סמואל אט'ו, המשך היכולת הבינונית של רונאלדיניו מהמונדיאל, מלוח משחקים איום ומתיש אשר הביא לה, שבוע אחר שבוע, את סביליה, ולנסיה, ריאל וארבעה משחקים מליגת האלופות בתוך פחות מ-34 ימים (קושי מנטלי ופיזי עצום) ואם תשאלו אותי, גם מהעזיבה של הנק טן-קטה, המוח מאחורי רייקארד שהשאיר את המאמן חשוף כעירום, באיירן לא התגברה על העזיבה של באלאק וסבלה מחוסר הניצול הנכון של הצעירים המבטיחים שלה תחת מגאת' שמאן לתת להם את הקרדיט הראוי, פ.ס.וו מבכה מספר פציעות, המשמעותית בהן היא של אלכס, כוכב המשחק נגד ארסנל ומכבי חיפה ויתרה בקלות מדי על כוכביה ואכלה את הפיתיון שהיציבה לה בית"ר בתאבון רב.

    אולם האם אלו הן הסיבות האמיתיות או אולי מדובר דווקא בעייפות המונדיאל? האם אלו חוסר מזל ופציעות או שמא צדק יוהאן קרויף בתיאוריית שלוש העונות* והקיץ האחרון סימן עבורינו את סופה של תקופה?


    *יוהאן טען בראיון כי לכל קבוצה "זמן חיים" של שתיים-שלוש עונות לאחריהן יש לרענן את השורות, כאשר נשאל על מצבה החברתי והמקצועי של ברצלונה בעקבות הריב המתוקשר של אט'ו עם רונאלדיניו ורייקארד.
     
  2. Wave Member

    הצטרף ב:
    ‏20/6/06
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    3
    אני יגיב לגבי צ'לסי ורק אומר שזה ממש לא סוף התקופה שלה, היא רק 3 נק' מאליפות, היא בחצי גמר ליגת האלופות ובגמר הגביע, כאשר היא כבר זכתה בגביע הליגה אז די קשה להגיד שזה סוף התקופה של צ'לסי, עונה אחת מבריקה של יונייטד לא תסיים את התקופה של צ'לסי, אני בטוח בזה.
     
  3. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אף אחד לא טען שצ'לסי בדרך לבינוניות. בכלל לא. הטענה היא שצ'לסי, ששלטה בליגה באופן מוחלט והיתה אמורה לחסל אותה גם העונה, נראית אחרת לגמרי מהציפיות. צ'לסי עוד יכולה לזכות בקואדרופול, זה נכון, אבל במשך חודשים ארוכים מדי היא גרמה לאוהדים שלה בעיקר לכסוס את הציפורניים, ויש מי שכבר התחילו לנגוס באצבעות עצמן. זה רחוק ממה שצפו לה ולכן היא גם דוגמא לתופעה המוזכת לעיל.
     
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    קשה לי לקרוא לכזה דבר תופעה אלא יותר כמו צירוף מקרים פשוט.

    למרות שבספרד אני לא רואה שום דבר שיעצור את בארסה, בטח לא ריאל מדריד שמפסידה נקודות באופן מגוחך שלא נדבר בכלל על סביליה וולנסיה.... האליפות של בארסה.

    בקשר לאנגליה זה הכי רלוונטי. שמעו שום אוהד כדורגל לא רוצה שתהיה הגמוניה מוחלטת של קבוצה מסויימת, צ'לסי לקחה את האליפות בשנתיים האחרונות ללא שום קושי כמעט אבל השנה כמו שכבר צויין עברה שינוי מסויים שעצר את ההתקדמות נטבעית של הקבוצה הזאת, אבל זה לא רק זה. מנצ'סטר יונייטד פשוט נותנת עונה קרובה לשלמות. צ'לסי לא התחלשה, צ'לסי רק הפכה ליותר חזקה מבחינה מנטלית, אולי על המגרש זה לא תמיד כהצגות כדורגל אבל אין בן אדם אחד שמבין עניין שלא יגיד שצ'לסי עשויה מחומר מיוחד. אף קבוצה אחרת בעולם לא הייתה מצליחה לשמור על פער סביר שכזה ממנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר יונייטד היא הקבוצה הטובה באירופה העונה ללא שום תחרות (ולא משנה אם היא תיקח את הצ'מפיונס או לא) וצריך לתת את הקרדיט לשדים האדומים על כך שצ'לסי במקום השני ולא לתלות את זה בפציעות של טרי וצ'ך. העונה הזאת הייתה מאוד קשה עבור מי שקשור לצ'לסי, הקבוצה עברה הרבה רגעים קשים ומעצבנים וזה היה טבעי אם אנשים היו מאבדים תקווה. ויחד עם כל זה, אם מנצ'סטר הייתה נראית כמו בשנתיים האחרונות אז גם העונה צ'לסי הייתה לוקחת למרות הכל את האליפות די בקלות. מנצ'סטר טרפה את כל הקלפים העונה. זה ההבדל. בספרד למשל אין מי שייתן פייט רציני (עד לשנייה האחרונה) לברצלונה, הפער שם נראה לי כרגע 4 נקודות, אני רואה את הפער הזה רק גודל.
     
  5. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמרת משהו?
     
  6. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה? ריאל היא קבוצה שיכולה לתת פייט לאליפות עד השנייה האחרונה..אה ואגב, הפער עומד על 2 נקודות, ומסביליה הפער הוא נקודה.. זה לא פייט?
     
  7. King Kenny Member

    הצטרף ב:
    ‏21/4/06
    הודעות:
    5,153
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה פייט אבל הוא אומר עד לשנייה האחרונה, נשארו עוד כמה משחקים.
     
  8. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    זאת דעתי האישית כמובן... כרגע הפער 2 (??), עדיין אני לא רואה את ריאל לוקחת משהו מברצלונה. נחייה ונראה.
     
  9. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נראה לי שב"עד השניה הראשונה" כוללים גם את ארבעת המשחקים האחרונים. אי אפשר לצפות שכל אירופה תראה כמו המותחן המדהים בהולנד, אבל מצד שני, זה גם ממש ממש רחוק מלהראות כמו האליפות הקלילה של אינטר.
     
  10. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שלקבוצה יש "זמן חיים", אבל אני כן חושב שכל קבוצה בעולם, טבעה הוא להיחלש בצורה איטית. לכן, קבוצה שרוצה להישאר למעלה, חייבת לדעת לעשות את השינויים המרעננים שישאירו אותה למעלה.
    אני לא בקיא מה שקורה בליגה ההולנדית, ככה שאני אמנע לדבר על פ.ס.וו איינדהובן. ברצלונה, צ'לסי ובאיירן מינכן לא התחזקו בצורה משמעותית. ברצלונה הביאה את איידור גודיונסן, שספק אם הוא מחליף ראוי להנריק לארסון. אז נכון, היא חיזקה את ההגנה, אבל ברצלונה לא הגיעה לאן שהגיעה בזכות ההגנה.
    חוסר ההתאקלמות של מיכאל באלאק ואנדריי שבצ'נקו בצ'לסי, גורם לה להראות כאילו היא לא התחזקה בכלל. אחרי הכל, אנדריי שבצ'נקו, חלוץ שטרם הסתגל לליגה האנגלית, הובא במקומו של הרנן קרספו, עוד חלוץ מצוין שלא הסתגל לליגה האנגלית. אי אפשר להגיד שהקבוצה הזאת התחזקה.
    באיירן מינכן גם נפלה בקטע הזה. הרבה נוטים לייחס את העונה הברעה לעזיבתו של מיכאל באלאק, אבל לו מצאו מחליף. יש אנשים שטוענים שמארק ואן בומל הוא לא תחליף ראוי, אבל אני חושב שהוא כן. הבווארים לא הביאו תחליף הולם לזה רוברטו.
    עושה רושם שכל הקבוצות הללו חשבו שהמסורת וההילה שעוטפת אותן, הן אלו שישמרו אותה תמיד למעלה. בפועל, זה לא מה שקרה.

    האם זו באמת סופה של תקופה ומעתה לא נראה יותר קבוצה אחת שבורחת לאחרות? אני דווקא לא חושב שמשהו ישתנה. הכל ימשיך להיות בדיוק אותו הדבר ועוד 3 שנים יפתח כאן בדיוק אותו אשכול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/4/07
  11. Nevermore Member

    הצטרף ב:
    ‏17/11/06
    הודעות:
    1,841
    לייקים שהתקבלו:
    41
    הבאת זמברוטה, תוראם, גודיונסן וסביולה זאת לא התחזקות?
     
  12. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    לדעתי מדובר בסה"כ בצירוף מקרים, כל מקרה והסיבות שלו.
     
  13. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    טוב האמת הניצחון של ריאל על ולנסיה וההפסד של בארסה לא היו בתכנונים שלי מתי שרשמתי את ההודעה הראשונה שלי.. אז... למישהו יש כובע?
     
  14. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    http://img99.imageshack.us/img99/9337/449hat1copyfb9.Xxx