אתה מעדיף מהירות - אני את האקשן ( תרתי משמע... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx ) אנשים שונים - העדפות שונות. ליגיטימי.
פה בגרמניה מראים בשידורים ישירים את כל האימונים של הסוף שבוע. איזה כיף http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
לא חושב שיש בארץ. נחכה ליום שבת לראות את מקצי הדירוג. איך החוקה היום? מותר צמיגים רכים לא סטנדרטיים שמספיקים בקושי לשתי הקפות כדי לקבוע זמן מהיר כמו פעם?
מותר לך איזה צמיגים שבא לך, אך זה כמובן מחייב אותך להמשיך איתם במירוץ מחרתיים. צמיגים רכים נשחקים מהר, ובשל כך צריך 3 עצירות כדי להחליף. אני מאמין שמרבית הקבוצות ישתמנו במדיום-סופט ולא בסופט, וכך יכנסו רק פעמיים לתידולק והחלפת צמיגים.
אכן יש קבוצות שרואות בזה יתרון. הנסיעה בסופט או סופר סופט נותנת אחיזה אדירה בפניות, ובכך עושים הקפות ממש מהירות, אך צריך גם לחשב שכל כניסה לרחבת הטיפולים עולה בערך בדקה שלמה. הנסיעה פנימה חייבת להיות ע"פ התקנון וזה לוקח 25 שניות בערך, העצירה עוד 10 שניות, והיציאה עוד 20 שניות. לעשות 2 עצירות במירוץ זה המינימום, אבל 3 עצירות ומאבדים 3 דקות יקרות בהם עוקפים אותך כל שאר הנהגים. מה עוד שאחרי שיוצאים עם צמיגים חדשים עושים כמה הקפות איטיות ביותר כי הם עדיין קרים. כל זה עולה בזמן יקר, לכן הקבוצות הולכות במרבית הפעמיים על צמד עצירות.
למרות שהעונה החלה, החלטתי להוציא את זה - תהנו http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx http://www.fia.com/resources/images/700408726__f1_2007_banner.Xxx פורמולה 1 הוא סבב מירוצי מכוניות היוקרתי ביותר בעולם, ומהווה את הרמה העליונה ביותר שבמירוצי פורמולה. פורמולה 1 כוללת סדרה של מירוצים במסלולים מיוחדים, בעיקר באירופה, ותארי אליפות עולם שנתיים לנהגים ולקבוצות. הליגה מפוקחת על ידי ההתאחדות הבינלאומית למירוצים (FIA), ונכון לשנת 2005 מנוהלת על ידי ברני אקלסטון. נחשבת לענף הספורט היקר ביותר בעולם. מירוץ הפורמולה 1 הראשון התקיים ב-1948, אך אליפות עולם החלה לפעול רק בשנת 1950. בעונה זו התחרו 18 קבוצות בשבעה מירוצים, קבוצת פרארי היא היחידה מביניהן שעדיין מתחרה. תואר האליפות לקבוצות נוסף בשנת 1958. הנהגים המצליחים ביותר בתולדות הפורמולה 1 הם מיכאל שומאכר (7 תארים), חואן מנואל פנג'יו (5) ואלן פרוסט (4). הקבוצות המצליחות ביותר הן פרארי (14 תארים), ויליאמס (9), מקלארן (8) ולוטוס (7). אליפות העולם לפורמולה 1 נוסדה בשנת 1950 והיא הותיקה מכל אליפויות ה-FIA. היא גם זו שזוכה לסיקור הנרחב ביותר באמצעי התקשורת. מוערך כי 17 המרוצים בשנת 2000 משכו מעל 53 מיליארד צופי טלוויזיה בזמן שהעיתונות הכתובה שמרה על נוכחות משמעותית עם ממוצע של 650 כתבים וצלמים מ-65 מדינות המגיעים מכל העולם על מנת לסקר כל מרוץ ומרוץ. האליפות בשנת 1950 הורכבה מ-7 מרוצים בלבד. מספר זה גדל בהדרגה, והגיע לשיאו, כ-17 מרוצים בשנת 1977. לאחר מכן הוגבל מס' המרוצים ל-16. ובשנת 1996, הונהג מחדש מ"ס המסלולים ל-17 בשנה. (ב-2005 ו-2006 בעקבות הסכם מיוחד, וחד פעמי כל פעם בין היצרנים, היו 18 ו-19 מירוצים). עבור הענקת התארים של אלוף העולם לנהגים ויצרנים חייב להיות מינימום של 8 מרוצים בעונה. מאז 1950 נערכו יותר מ-600 מרוצי פורמולה 1. קיימים שני תארים, אחד עבור אלוף העולם לנהגים ואחד עבור אליפות היצרנים. התואר עבור הנהג מוענק משנת 1950 ועבור היצרנים משנת 1958. הניקוד לאליפות היצרנים נקבע על ידי חיבור הנקודות בהן זכו מכוניותיו של כל יצרן בכל מרוץ בו לקחה חלק מכונית מתוצרתו (כאשר אי אפשר להכניס יותר משתי מכוניות) באותה דרך הנהגים צוברים את מספרן הכולל של הנקודות בו זכו בכל מרוץ. במקרה של שני נהגים בעלי מספר זהה של נקודות, התואר יוחלט על פי בסיס איכות המיקומים, כלומר מספר הניצחונות, אח"כ מספר הפעמים בו זכו הנהגים במקום שני וכך הלאה. סולם הנקודות המוענק לשמונת המסיימים הראשונים בכל מרוץ. המקום הראשון מקבל 10 נקודות . השבע הבאים מקבלים נק' כדלקמן: מקום 2 - 8 נק' מקום 3 - 6 נק' מקום 4 - 5 נק' מקום 5 - 4 נק' מקום 6 - 3 נק' מקום 7 - 2 נק' מקום 8 - 1 נק' להלן המכוניות, היצרנים והנהגים: http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_grossbritannien.Xxx מקלארן-מרצדס - MP4-22 / פרננדו אלונסו - לואיס המילטון http://www.fia.com/resources/images/2147376440__mclaren.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_alonso.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_hamilton.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_frankreich.Xxx רנו - R27 F1 / ג'אנקרלו פיסיקלה - הייקי קובליינן http://www.fia.com/resources/images/2147376441__renault.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_fisichella.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_kovalainen.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_italien.Xxx פרארי - F2007 / פליפה מאסה - קימי ראייקונן http://www.fia.com/resources/images/2147376442__ferrari.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_massa.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_raikkonen.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_japan.Xxx הונדה - RA107 / ג'נסן באטן - רובנס באריקלו http://www.fia.com/resources/images/2147376443__honda.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_button.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_barrichello.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_deutschland.Xxx ב.מ.וו-סאובר - F1.07 / ניק היידפלד - רוברט קוביצה http://www.fia.com/resources/images/2147376444__bmw.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_heidfeld.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_kubica.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_japan.Xxx ויוטה - TF107 / ראלף שומאכר - יארנו טרולי http://www.fia.com/resources/images/2147376445__toyota.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_schumacher2.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_trulli.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_grossbritannien.Xxx רד-בול - RB3 / דייויד קולת'ארד - מארק וובר http://www.fia.com/resources/images/2147376446__redbull.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_coulthard.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_webber.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_grossbritannien.Xxx וויליאמס - FW29 / ניקו רוזברג - אלכסנדר וורץ http://www.fia.com/resources/images/2147376447__williams.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_rosberg.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_wurz.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_italien.Xxx טורו רוסו - STR02 / ויאנטוניו ליוצי - סקוט ספיד http://www.fia.com/resources/images/2147376448__toro_rosso.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_liuzzi.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_speed.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_niederlande.Xxx ספיקר - F8-VII / כריסטיאן אלברס - אדריאן סוטיל http://www.fia.com/resources/images/2147376449__spyker.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_albers.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_sutil.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/flagge_japan.Xxx סופר אגורי - noch nicht bekannt / טקומה סאטו - אנתוני דייוידסון http://www.fia.com/resources/images/2147376450__aguri.Xxx http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_sato.Xxxhttp://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/pics/fahrer_davidson.Xxx קרדיט ועוד מידע באתרים הללו: האתר, האתר, האתר
מחר בבוקר (8:55 שעון ישראל - שידור ישיר בספורט 5) יתקיים מקצה הדירוג בספאנג (מלזיה) - המירוץ השני של עונת 2007. תמונה מהאויר של המסלול במלזיה. http://www.formula-1.co.il/images/calendar/ge_malesia.Xxx אורך המסלול הוא 5,543 מטרים. סה"כ הקפות: 56. שיא ההקפה במירוץ: חואן פבלו מונטויה (BMW וויליאמס) 1:34.223 דק'. להלן המסלול בספאנג (כולל הדמייה יפה שלו): http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurs...7/malaysia.html פליפה מאסה סיים ראשון בשני מקצי האימונים שנערכו היום. במירוץ הראשון של הבוקר, סיים מאסה ראשון בזמן של 1:34:97 דק'. נהגי מקלארן, אלונסו (1:35.220) והמילטון (1:35.712), סיימו אחריו. קימי רייקונן סיים 4 (1:35.779) וניקו רוזברג (וויליאמס) סיים 5 (1:36.308). וובר וטרולי סיימו 6 ו-7 בהתאמה. נקג'ימה, ראלף שומאכר ורוברט קוביקה סגרו את העשירייה הראשונה. גם את מקצה האימון השני של היום סיים מאסה במקום ה-1, אבל בזמן איטי ממה שהצליח להשיג מוקדם יותר הבוקר: 1:35:780 דק'. נהגי רנו, קובליינן (1:35.910) ופיסיקלה (1:36.106), הצליחו להפתיע לאחר שכבשו את המקומות ה-2 וה-3 בדקות הסיום של המקצה. קימי רייקונן שוב סיים רביעי (1:36.160), אבל ישמח בודאי לדעת שבקבוצה החליטו שלא להחליף את מנועו, למרות השמועות על נזק שנגרם לו בשלבי הסיום של המרוץ הקודם באוסטרליה בשל דליפת מים. רוזברג ווורץ סיימו במקומות ה-5 וה-6, בהתאמה. רוברט קוביקה, ראלף שומאכר, לואיס המילטון וניק היידפלד השלימו את העשירייה הראשונה. אלוף העולם, פרננדו אלונסו סיים רק במקום ה-12 (1:37.041 דק'). תסכולו של אלונסו בא לידי ביטוי בחוסר ריכוז לא אופייני, והוא עבר את המהירות המותרת בישורת הפיט ונקנס בגינה בכ-600 אירו. מאסה מאותת לכולם שהוא בכושר מצויין. http://i.eurosport.com/2007/03/16/344851-1848695-458-238.Xxx המידע והתמונה באדיבות אתרים הללו: האתר, האתר, האתר
פליפה מאסה יזנק ראשון מחר (9:50 שעון ישראל - שידור ישיר בספורט 5+) במירוץ השני של העונה - מירוץ ספאנג (מלזיה). פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) סיים ראשון במקצי הדירוג (1:35.043 דק'), והקדים את אלוף העולם, פרננדו אלונסו (ספרד, מרצדס - מקלארן) בכמעט 3 עשיריות השניה, ויזנק מחר מהפול פוזישן בספאנג (מלזיה). מקצי הדירוג נערכו בחום כבד של 34 מעלות וזה גם מזג האוויר שצפוי למירוץ עצמו, שייערך מחר בבוקר. יתר העשיריה הראשונה: קימי ראיקונן (פינלנד, פרארי) יזנק 3. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס -מקלארן) יזנק 4. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו סאובר) יזנק 5. ניקו רוזברג (גרמניה, וויליאמס) יזנק 6. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו סאובר) יזנק 7. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) יזנק 8. ראלף שומאכר (גרמניה, טויוטה) יזנק 9. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) יזנק 10. יתר הדירוג: 11. הייקי קובליינן 12. ג'יאנקרלו פיסיקלה 13. דיוויד קולטארד 14. טאמוקה סאטו 15. ג'נסן באטן 16. ויאנטוניו ליוצי 17. סקוט ספיד 18. אנתוני דייוידסון 19. רובנס בארקילו 20. אלכסנדר וורץ 21. כריסטיאן אלברס 22. אדריאן סוטיל להלן המסלול בספאנג : http://www.f1-live.com/f1/img/circuit/circuit_sepang.Xxx http://www.f1-live.com/f1/img/en/legende_circuit.Xxx קרדיט ועוד מידע באתר: האתר
היה יופי של מקצה דירוג. עד כה אי אפשר להבחין לגמרי מי מהירה יותר (פרארי או מקלארן), אך בנתיים זה מרגיש שאנחנו שוב לקראת עונה צמודה ביותר (אולי אף צמודה מזו שראינו בשנים האחרונות).
אני מאוד שמח עם המקצה דירוג של הגרמנים רוסברג והידפלד.לואיס המילטון פשוט ממשיך להפתיע אותי מחדש והוא נראה לי טאלנט גדול מקלארן הרוויחה נהג מוכשר מאוד לעוד הרבה שנים.פליפה מאסה נהג מצוין היה לי חשוב שהוא ינצח את המקצה הזה על מנת שהוא יכנס לאווירת הנהגים הראשונים כי יש לו הרבה מה לתרום לפורמולה 1.