בעיות מכולת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏15/3/07.

  1. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    כותרות היום באיטליה ובספרד דיווחו אודות עיסקת ענק המתרקמת בין שתי ענקיות כדורגל, במסגרתה יעבור רונאלדיניו מברצלונה למילאן בתמורה ללא פחות ולא יותר מ110 מיליון יורו, מחיר השקול לכחצי מיליארד שקל. עסקה כזאת, אם תתבצע, תתן באופן סופי וברור את החותמת-הכדורגל השתגע. מחירי השחקנים כיום לרוב גבוהים בהרבה מהרצוי, וקבוצות משלמות לעיתים קרובות מחיר מופרז על שחקן. בין היתר ניתן לציין את 21 מיליוני הפאונד שצ'לסי שפכה על שון רייט פיליפס, שהתגלה כרכש לא יעיל, את 25 מיליוני היורו שעברו מריאל מדריד לסאנטוס בתמורה לרוביניו, נער מוכשר אך חסר ניסיון, ואת 18 מיליוני הפאונד שקיבלה טוטנהאם ממנצ'סטר יונייטד עבור מייקל קאריק הלא מנוסה. ישנם מספר גורמים לבעייה, ביניהם הכוח הכלכלי הגדול של הקבוצות הגדולות שגורם לקבוצות הקטנות המחזיקות יהלומים להתמקח ארוכות על המחירים, והאוליגרכים שעבורם כסף זו לא בעייה. אבל השורה התחתונה מראה-אם רק לפני שלוש-ארבע שנים כוכבי על כמו פיגו ובקהאם עלו כ30 מיליון יורו, היום שחקנים בינוניים בהרבה שווים את אותו הסכום.
     
  2. ERIC_CANTONA Member

    הצטרף ב:
    ‏23/11/06
    הודעות:
    853
    לייקים שהתקבלו:
    3
    עזוב את בקהאם ופיגו תלך יותר אחורה, למשל קאנטונה שעלה למנצ'סטר מיליון ליש"ט ואם ממש תלך לשנות ה80 ולפני אז מארדונה שעלה גרושים יחסית להיום ואת ואן באסטן שהגיע למילאן בגרושים יחסית להיום. בקיצור אין שחקן אחד בעולם ששווה יותר מעשר מיליון דולר. חייבים לעשות הגבלת תקציב לכל הקבוצות כמו צ'לסי או ריאל הכדורגל כמו שאמרתה פשוט השתגע. שחקן כמו רונאלדיניו מרוויח בשבוע מה שאנשים לא מרוויחים כל החיים, ואני רוצה לשאול למה? מה הוא עשה משהו מיוחד שמגיע לו, הוא בנה את מיקרוסופט? הוא המציא את תורת היחסות? אני מוכן להתערב שאין לו בכלל תעודת בגרות. אז למה לעזאזל הוא צריך להרוויח 15 מיליון דולר בשנה??? וזה עוד בלי הפרסומות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/3/07
  3. Tony Adams Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/06
    הודעות:
    5,889
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני שמעתי דיווחים באנגליה על תקרת שכר. צעד מבורך.
     
  4. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    אני לא מבין למה אנשים צריכים להיכנס לבנאדם בכיס.
    אולי כביכול לא מתאים ולא הגיוני ששחקנים יקבלו כ"כ הרבה כסף, אבל מה זה כ"כ אכפת ?
    העולם מתקדם ויחד איתו הספורט, והכסף אין מה לעשות, משחק תפקיד חשוב, וגם הבעלים של הקבוצות הבינו את זה.
     
  5. ERIC_CANTONA Member

    הצטרף ב:
    ‏23/11/06
    הודעות:
    853
    לייקים שהתקבלו:
    3
    כי אחרי שהוא מקבל כל כך הרבה כסף אז ההנאה היא רק חלק משני אצלו.

    והוא משחק לפני הכול בשביל הכסף.
     
  6. לא מצאתי כינוי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    2,890
    לייקים שהתקבלו:
    1
    קאריק, אל תשכח שיונייטד לא הייתה רחוקה לעשות כזה עוד צעד בינואר שהיא הייתה משלמת על הארגריבס סכום של בין 13 ל17 מיליון ליש"ט, (ואני בטוח שאתה תסכים איתי שהוא לא שווה את זה.) רק חודשים ספורים אחרי שהיא נפלה על אותו סיפור עם קאריק, שבנתיים לא מספיק בדיוק את הסחורה.
    הבעיה כאן לדעתי היא ההיצע לעומת הביקוש. ברגע שקבוצה מעוניינת בשחקן, ואין יותר מידי שחקנים פנויים בעמדה הזאת, היא מתחילה להשתולל ולפזר סכומים לא הגיוניים. מצד שני אפשר לראות שיש גם רכישות שנראו מוגזמות ומופרכות לחלוטין והתבררו כהצלחה גדולה, והדוגמא הכי טובה לכך היא מייקל אסיין בצ'לסי. מישהו חשב באמת שהוא שווה 24 מיליון ליש"ט שהוא נמכר לצ'לסי? היום הוא לדעתי הקשר האחורי הכי טוב בעולם. פשוט הצלחה מסחררת. הסכומים המטורפים האלו ימשיכו להזרק כל עוד ההיצע קטן לעומת הביקוש.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/3/07
  7. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה יכול גם לפגוע וגם לשפר, השאלה כמה.

    מצד אחד לא נראה שחקנים עם משכורות בעננים מה שפוגע בשחקנים מצד אחד ומוציא לבעלים יותר מידי כסף מצד שני. זה כבר טוב.

    מצד שני, נשיאים מגעילים דוגמת הנשיא של ליון (שחכתי את השם) לא יאפשרו לשחקנים להתקדם קדימה כי הסכומים כגון עשרה מיליון יהיה נמוכים מידי.

     
  8. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    במילא ישחקו בשביל הכסף.

    אתם חושבים שאם יעשו תקרת שכר זה יוריד לקבוצות העשירות את היתרון הגדול שיש להם?ממש לא..
    מה הבעיה של אברמוביץ להבטיח לרונאלדיניו חוץ ממקסימום הכסף שהוא יכול גם בית ענק,צי של מכוניות
    ועוד דברים כאלה[לא להיתפס בקטנות על הבית או המכוניות אלא להבין את הרעיון בכלליות]
    כמו בכל דבר בחיים הכסף שולט ואין דרך הגיונית שאני יכול לחשוב עליה שתגרום לזה שכסף לא יהיה שם
    המשחק.

    דבר שני כמו שריאל מדריד אמר[לא הקבוצה http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx ],זה גם ימנע משחקנים להתקדם,למה שרוביניו יעזוב
    את סנטוס כשכל כך טוב לו שם אם הוא ירוויח בסאנטוס יותר מכל מקום אחר או כמו כל מקום אחר[עוד פעם
    זאת סתם דוגמא אל תתחילו להתווכח איתי על רוביניו עצמו].

    מה שבאמת משגע אותי במחירים של היום זה שאני רואה ששחקנים שעוד לא התחילו להתגלח עולים
    למשל 10-15 מיליון ואז יום אחרי זה אני רואה ששחקן כמו גיגס מקושר לאינטר תמורת סכום של 2מיליון דולר או משהו כזה,לפעמים הפערים בין המחירים בכלל לא קשורים לפערי היכולת.
     
  9. REAL MADRID Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/06
    הודעות:
    7,689
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חשבתי על זה עכשיו ותהיו בטוחים שאפילו אם התקרת שכר תהיה מיליון יורו, או אפילו חצי מיליון, ה"בונוסים" שהשחקנים יקבלו יחזירו את המצב להיות כמו היום.
     
  10. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוי נו, זה חלק ממגמת ההתעשרות הגלובלית הקפטילסטית הלגטימית מאוד לפי דעתי בעולם.
    אז דיניו עולה סכום מאוד מאוד מאוד מאוד מטורף. בסדר. ועזוב את זה שהוא לא משהו שלא יתכלה. הייתי שופך 110 מיליון דולר על משהו שהוא גם בעל ערך והוא גם יישאר. אבל יש לו כמה.. 8 שנים לתת?
     
  11. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    בדיוק. כמו בכל דבר, הכל מתרכז בסופו של דבר סביב ההיצע והביקוש. מילאן מוכנה להוציא כזה סכום על רונאלדיניו, כי עוד שחקן כמוהו. אם היה שחקן כזה, שהיה עולה פחות, מילאן הייתה בוחרת בו ממזמן.

    לא רק ההיצע והביקוש בתוך המועדונים והשחקנים משפיע, אלא גם הביקוש של האוהדים. ככל שיש יותר צופים, הרצון לעשות משהו גדול, שיביא המון פופולריות, גובר. דוגמא: ארקדי גיידאמאק היה בא לבית"ר ירושלים אלמלא הייתה קבוצה אלמונית? רומן אברמוביץ' היה מגיע לצ'לסי אלמלא הפרסום הרב שאנגליה מציעה לו?

    זה קרה גם בארץ לפני כמה שנים וזה היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שזה יקרה בעולם. בכמה שנים הקרובות אנחנו נראה דברים מטורפים כאלה, אבל אני בטוח שיגיע שלב ובו יהיה מיתון רציני בכל הנוגע לסכומי השחקנים.

    אגב, אני לא בטוח שזה הולך להרוס את הכדורגל העולמי. זה לא שבאמת הולכים להיות פערים כאלה משמעותיים. לתת לרונאלדיניו עוד כמה מליונים, זה לא מה שיעשה אותו שחקן טוב יותר.
     
  12. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    אני לא מסכים עם הנושא. אני חושב שדווקא עברנו את התקופה ההיא של ההעברות המטורפות ושכיום המועדונים התפכחו קצת.
    דבר ראשון, רונאלדיניו ומילאן זוהי עדיין שמועה ואף אחד עדיין לא שילם 110 יורו תמורת שחקן. וגם אם כן, ברור לנו שיש פה מקרה נדיר של טירוף שנאחז בבנאדם שגם ככה קצת דפוק בראש (מיסטר סילביו).

    אתם זוכרים מה הלך עם האיטלקיות בתחילת שנות האלפיים? עם כל העברות ה-35 עד 50 מיליון דולר שהלכו בין לאציו, יובנטוס, פארמה, פיורנטינה ומילאן? שלא נדבר על ריאל מדריד עם זידאן ופיגו.
    לאציו, פארמה, פיורנטינה ורומא פשוט קרסו שנתיים לאחר התקופה ההיא ולקח להם (ועוד לוקח למען האמת) הרבה זמן להשתקם. פיורנטינה אף ירדה ליגה ופארמה שעד עכשיו לא הצליחה להתאושש בדרך לסרייה בי.

    מועדונים ראו מה קרה באיטליה ונבהלו. יש מקרים פה ושם כמו של צ'לסי (קנה אותם מיליארדר... בטוחים שזה מהווה מדד אמיתי?) שקנתה את דרוגבה, אסיין והגמד המאומץ. אבל כמו שאני רואה את זה, המחירים ירדו דרסטית לעומת תחילת העשור.
     
  13. wolf89 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/5/06
    הודעות:
    2,049
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בדיוק. היה איזה משפט בסיגנון שבניטז אם אני לא טועה אמר, שאם שילמו על אסיין את ה-24 מיליון, ועל סיסוקו עלה רק חמישית ממנו, 5 מיליון... אז זה עסקה טובה בשבילו או משהו דומה.


    אבל זה ממחיש, שיש שחקנים בלי הבדלים אגדיים ביניהם, האחד 24 מיליון, השני 5 מיליון. המצב דפוק
     
  14. saviola Member

    הצטרף ב:
    ‏14/8/05
    הודעות:
    1,177
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המחירים הגבוהים הם רק בגלל שהכדורגל הופך לענף עם אינטרסים כלכליים בלבד, בלי שום חיבה למשחק עצמו. זה מתבטא במשכורות העתק, בסכומי ההעברות שהולכים וגדלים מדי שנה, וגם ברכישת הקבוצות במחירים שיכולים לשים סוף לבעית העוני בעולם. הנה, רק לפני חודש רכשו ג'ורג' ג'ילט וטום היקס את ליברפול ולא התביישו לומר שאין להם מושג בכדורגל ושהם יעלו את מחירי הכרטיסים, ולאחרונה בכלל נודע שהם היו צריכים הלוואות לממן את הרכישה, מה שכמובן יגרום להם להחזיר חלק מהכסף אל הכיס שלהם במקום לשפר את הקבוצה. וזה לא רק זה, יש גם את המקרה המקומי כאן בארץ, ויש גם את הליגות של מזרח אירופה שמצליחות אך ורק בגלל הסכומים הגדולים שמושקעים בהם. הכדורגל מאבד לאט לאט מהערך שלו כמשחק ספורט והופך לקרבות של אוליגרכים...
     
  15. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    כאשר יש מי שיוציא סכומים גדולים בטוח שיהיה מי שידרוש אותם. כל הטייקונים שנכנסו לכדורגל האירופי בדמותם של רומן אברמוביץ' מעלים את רף המחיר הפוטנציאלי ולכן קבוצות מורשות לעצמן להעלות מחירים.