מפקיר אותנו במשחק הכי חשוב העונה http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/tongue.Xxx . סתם, תבלה כמובן ותחזור עם ניצחון.
סגור וחתום - בעוד שבוע ממריא לג'נבה ומשם עושה את דרכי לטין לשבוע סקי באחד אתרי הסקי האיכותיים בעולם - Espace Killy, חופשת הסקי האחרונה שלי ל-3 שנים הקרובות. http://www.valdisere.com/images05/galerie/village_jour/photo2.Xxx
למה על התמונה כתוב val Disere? עד כמה שאני יודע זה בכלל בצרפת. אני כל כך מקנא בך, מת כבר לעלות הבורד ולגלוש; אולי בשנה הבאה...
אני אגיד לך בהצלחה, כי באנגלית להגיד דבר כזה לפני חופשת סקי זה ממש קללה... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx
אני נוחת בג'נבה ומשם נוסע לאלפים הצרפתים, Espace Killy הוא שם של החיבור של האתרים ואל דיזר וטין והם כמובן בצרפת. האתר הספציפי שבו אני לן הוא טין, כמובן שבסקי אני עובר בין האתרים. זה עונה על שאלתך. merci http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/tongue.Xxx צריך לחמם את הצרפתית, החארות לא מדברים אנגלית.
כמעט תאונה אווירית הערב בין מטוס אל על למטוס של איבריה: עוד הוכחה למה עדיף לטוס עם הטייסים של אל על ולא חברות זרות !!!
בעיקר לא עם חברות אמריקאיות. הטייסים שלהם פשוט לא יודעים לטוס! גם בצבא וגם באזרחי. לא סתם מתרסקים להם כל שני וחמישי מסוקים בעיראק. אם טסתם בארה"ב בטח שמתם לב שאתם קופצים בנחיתה, פשוט לטייסים שם אין מספיק הכשרה לנחיתה חלקה.
אתה לא מדייק, ואתה עושה הכללות: 1. אין קשר בין מסוקים צבאיים באיזור קרבות לטיסות מסחריות. 2. רוב התאונות של מטוסים אמריקאים , נבעו מתוך בעיות תחזוקה , ולא תפקוד לקוי של טייסים. 3. נחיתה לא חלקה יכולה להיות בגלל "גזירת רוח" בזמן נחיתה, דבר שאף טייס לא יכול לתת לה פיתרון. 4. היה לי נסיון רע מאוד עם אל על בתחילת שנות התשעים, בין השאר נחיתות מפחידות, וגישה פראית לנחיתה. בשנים האחרונות זה כבר לא קורה בכלל. 5. טסתי הרבה ב TWA עליה השלום, והיא היתה חברה נהדרת בקו לישראל. באחד המקרים, טייס שלהם הצליח להנחית בשלום מטוס שהמריא מנתב"ג, וחטף ציפור במנוע בהמראה. הוא טייס קרב במילואים בחיל האוויר האמריקאי. TWA מוזגה לתוך אמריקאן איירליינס.
א. אכן אין קשר, אבל יש קשר בין החומר האנושי שמטיס אותם. ב. אולי רשמית זו הסיבה, אבל הכשרה וסינון יותר רציניים של טייסים (כמו למשל קורס הטיס הישראלי) היה יכול למנוע חלק גדול מהנפגעים בתאונות האלה. ג. באופן כללי אם תשווה את הנחיתות במטוסים חדישים בחברות אמריקאיות לנחיתות אפילו ב B742 של אל על, תראה שפה אתה תרגיש הרבה פחות. במטוסים של אל על הסיבה לחגורות היא למקרי אסון, באמריקה פשוט תקבל מכה מהנחיתה. ד. ויש לזה סיבה. הטייסים של אל על עוברים שני סימולטורים בני מספר ימים בשנה, כמו גם מספר לא מבוטל של ימי הדרכה קרקעיים ומבחני בריאות וכושר. לגבי גישה פראית לנחיתה, זה בדרך כלל אשמת המגדל ולא הטייסים.
אני רואה שאתה מצוי בעניינים, ומכיר מידע פנימי - אכן פעמיים בשנה סימולטור, ומי שנכשל מושעה מטיסה.את ה 742 אל תזכיר לי - הם במצב איום ונורא לטיסות נוסעים. גם אחד מה 744 מרופט מאוד מפנים, אבל למרות שהצי שלהם ישן, אני מעדיף אותם על פני ה 777 הרועשים ויותר איטיים ( למרות המנועים החזקים בהרבה ). בעיות עם המגדל? דווקא ב JFK אכלתי אותה חצי שעה כשטסתי ב 767 מאחורי 747 , והיה מרווח קטן מידיי. זוועה אמיתית. כל טייסי אל על , למעט אחד , בוגרי חל האוויר, ובאים עם לוג בוק גדול וכבד... אל על גם מעולם לא איבדה מטוס באשמתה: בבולגריה המטוס הופל על ידי טיל, באמסטרדם זה היה בגלל פשלה של בואינג ( פיני הגזירה של חיבורי המנועים ). למיטב ידיעתי גם התחזוקה של אל מעולה.
אני עד עכשיו לא יודע מהיכן להתחיל, האם זה בתיאור שיטחי של כמה מילים על שבוע אדיר ומדהים, או אולי להתחיל מתיאור של השבוע עצמו. בכל אופן, אין ספק: הצרפתים חראות מתמיד (למרות שפגשנו כמה נחמדים), האנגלים פשוט עם אדיר וצרפת יקרה מתמיד. אבל כמה שהיא יקרה, אין כמו האלפים הצרפתים, פשוט אין. וכמה שהם מעצבנים ומתנשאים, אין כמו הצרפתים כדי להפעיל אתר סקי באמצע סופה מטורפת או להכין אתר בצורה מושלמת ליום שמש מענג אחרי סופה. וכן, אין ספק: Espace Killy (טין , ואל דיזר) אחד משלושת אתרי הסקי המדהימים בעולם לטעמי, ואל דיזר גם ללא ספק היפה מכולם ככפר. אז שבת נוחתים בג'נבה עם כמויות של מטוסים מהאי הבריטי ועומס מטורף של אנשים שבאים לעשות סקי מכל רחבי אירופה. בג'נבה יורד גשם ומגיעים לטין כאשר יורד שלג רציני למדיי מה שמבטיח תנאי גלישה מצוינים כבר ביום ראשון. יום ראשון השלג ממשיך, אבל לא כזה שממש יפריע לסקי מצוין עם שלג נהדר. סה"כ ירדנו קצת יותר למטה ושם היה באמת כיף עם תנאי ראות טובים יותר ושלג חלש יותר. כמו כן ידוע שכשיורדים למטה יש עצים ומראות העצים עם הכפר התחתון בטין פשוט מדהימים! אבל השלג בראשון זה כלום לעומת מה שציפה לנו ביום שני סופה מטורפת של ממש, ואולי יום הסקי המטורף ביותר שהיה לי, חוויה נדירה ויחידה במינה (אפילו בצה"ל לא יקרה לכם כזה דבר). גלשתי כבר בתוך סופות, אבל לא בסופה כזאת. עברנו לואל דיזר ביום שני ועם הזמן השלג התחזק עד שנהיה שלג כבד של ממש. כ"כ כבד שכשהיינו על מעלית למשך 5 דקות הצטברו עלינו 3-4 ס"מ שלג וכבר אפשר היה לעשות סקי עלינו. תוסיפו לכך רוחות חזקות, טמפ' מקפיאה של סביבות המינוס 15, ראות של כמטר קדימה לא יותר ומשקפי גוגלס מכוסים בשלג אין ספק, התנאים הקשים שגלשתי בהם אי פעם. אם הייתם מסתכלים החוצה זה ממש היה נראה כמו איזה טורנדו, ואנחנו כמו פליטים מטורפים מטין גולשים באתר המקביל בתוך טורדנו מתחילים להתברבר ולחפש את המעלית היחידה שפתוחה שתחזיר אותנו לטין במשך שעה. היו גם מס' דקות בכפר התחתון בואל דיזר שהטמפ' פתאום קפצו והיה גשם. חזרנו סחוטים במים. חוויה מטורפת שלא היתה לנו כמותה. השלג הכבד נמשך כל הלילה וכתוצאה מכך האתר נפתח טיפה מאוחר יותר ביום שלישי. מפעילי האתר פוצצו דינמיטים על ימין ועל שמאל כדי לצמצם סכנה למפולות שלגים (avalanche), השלג דעך ובסביבות 12-12 וחצי בצהריים יצאה השמש. היה יום סקי פשוט תענוג, שלג מדהים ושמש אדירה, אמנם התורים היו קצת ארוכים מהרגיל כי לא הספיקו לפתוח את האתר כולו אבל עדיין היה כיף חיים. רביעי התחיל טיפה מעונן ועם הזמן חזר השלג אם כי לא שלג כבד, שוב עברנו לואל דיזר הפעם התרחקנו קצת יותר מטין. כידוע הקרחונים (החלקים העליונים ביותר בהר) נסגרים בימי סופה אבל מה שהלך בקרחון בטין ביום רביעי היה טירוף מוחלט רוחות של כ-100 ק"מ בשעה!! רביעי בלילה הסופה דעכה סופית והתכוננו ליומיים של סקי אדיר, ידענו שתהיה שמש בלי ענן אחד כל חמישי-שישי וידענו שהולך להיות אולי יומיים של הסקי הטוב בחיינו ולא התאכזבנו. חמישי עברנו לואל דיזר כדי לעשות את המסלולים היפים והקיצוניים ביותר ואוי כמה שזה היה טוב. לא פספסנו דקת סקי, עשינו סקי כמו מטורפים בלי סוף, קילומטרים על קילומטרים במזג אוויר מדהים ושלג לא פחות מדהים. עלינו גם לקרחון של ואל דיזר כמובן, בקיצור יום של חוויית סקי מטורפת ומדהימה שלא היתה לנו כמותה ואפילו כמעט פספסנו את המעלית חזרה לטין. שישי הטירוף ממשיך, הטמפרטורות עולות עוד יותר והן אפילו מזנקות טיפה מעל האפס. הפעם היינו בטין ועשינו כמה שיותר מסלולים שיכולנו, שוב יום סקי מטורף ללא הפסקה עם שלג מדהים וכמובן עלייה לקרחון בטין. כמו כן ימי שמש באלפים הם חגיגה אחת גדולה כל המסעדות יוצאות החוצה למרספות, הפאבים בחוץ, הבירה זורמת, המוזיקה רועשת ואין מצב שלא תעצור לשתות איזו כוס בירה מפנקת. בסוף שישי לא היה ספק: חמישי-שישי ימי הסקי הטובים בחיינו. אבל כידוע דברים טובים מסתיימים מהר, ובמקרה של השבוע האחרון: טסים מהר, מסתיימים מהר מידי: הירידה האחרונה במסלול למלון ולסיום שבוע הסקי היתה מדכאת ביותר. היה קשה לצאת מהבאסה במשך 24 שעות ששבוע מטורף שכזה נגמר כ"כ מהר. אז כפי שציינתי בהתחלה, אספס קילי אתר פשוט נדיר ביופיו וגודלו, לאן שאתה לא מסתכל יש מעלית ומסלול, הוא משתרע על אינספור עמקים, הכפרים עצמם מהממים וכך גם ההרים והמסלולים. התמונות שצילמתי יצאו מדהימות אבל עדיין קשה להעביר את כל היופי במס' תמונות. אז פגשנו כמה צרפתים נחמדים, אבל בלי קשר ליצפאן אנחנו עדיין לא ממש מסמפטים אותם, חוסר הרצון הידוע שלהם לדבר אנגלית, ההתנשאות של חלק גדול מהם, אבל עדיין אין על הסקי שלהם. מה שכן בארוחות צהריים מהירות יש להם הרבה מה ללמוד מאמריקאים. האנגלים פשוט נהדרים, ההשתלטות האנגלית שם בשיאה עוד יותר מבאיה נאפה ושומעים אנגלית כבר לא פחות מצרפתית. הלכנו מס' פעמים לפאב שמאד התחבב עלינו, פאב אנגלי שנקרא Fish Tank וראינו מס' משחקים שם, כשהשיא היה במשחק המעניין ביותר ביום רביעי בולטון-ארסנל, פאב מפוצץ באנגלים שיכורים, הבירה לא מפסיקה לזרום, המשחק עצמו גם היה מצוין אבל החוויה מסביב עוד יותר. משהו שלא תקבלו בפאב בארץ, פשוט כיף וחוויה נהדרת לראות איתם משחק. זהו, זה היה בתמצית (עבורי, כנראה שלא עבורכם אבל תודה שקראתם) מה שעבר עלינו השבוע, אם אני אזכר בעוד דברים מעניינים אני אכתוב, בינתיים הנה תמונות נבחרות שהקטנתי טיפה כי במקור הן גדולות מידי לדף אינטרנט וטהמשך אני אשתדל להעלות עוד: http://img74.imageshack.us/img74/407/ski07tignes001kl2.Xxx http://img101.imageshack.us/img101/3869/ski07tignes004bh4.Xxx http://img101.imageshack.us/img101/7987/ski07tignes010tm1.Xxx http://img101.imageshack.us/img101/8574/ski07tignes014bw3.Xxx http://img64.imageshack.us/img64/6417/ski07tignes019ms7.Xxx http://img64.imageshack.us/img64/8925/ski07tignes023wu8.Xxx http://img299.imageshack.us/img299/8703/ski07tignes049uh1.Xxx http://img299.imageshack.us/img299/8376/ski07tignes063as1.Xxx http://img299.imageshack.us/img299/9813/ski07tignes074wl6.Xxx