סוכנים בכדורגל העולמי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Ampelmann, ‏5/12/06.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בשלושים ואחד לאוגוסט השנה, עבר אחד מהסמלים הגדולים ביותר של ארסנל, אשלי קול, ליריבה המרה צ'לסי בתמורה לוויליאם גאלאס וחמישה מיליון פאונד. את ההעברה הגדולה הזו בין שני מועדוני הענק האנגלים ליווה עדיין הצל של הפרשיה שאפפה אותם רק שנה אחת קודם לכן, בה הואשם אשלי קול במשא-ומתן לא חוקי עם המילארדרים של אברמוביץ' ונקנס ב-100,000 פאונד. הצהובונים חגגו, פיני זהבי, השליט הבלתי-מעורער של "מאחורי הקלעים" של השוק האנגלי ספג גם הוא קנס, אך יצא בזול.

    כמעט שנה אחרי הפרשייה הזו, הפעם איטליה, מואשם יו"ר הגברת הזקנה, לוצ'יאנו מוג'י, ברשימה ארוכה של שחיתויות ועבירות אשר גורעות עונש חמור במישור האישי והספורטיבי- מוג'י מורחק מכל עניין בכורגל למשך 5 שנים ויובנטוס יורדת לליגה השניה בפעם הראשונה מאז הקמתה. אחד הנאשמים בפרשה, בנו של מוג'י, סוכן שחקנים, מואשם כי בזכות כוחו וכספו של אביו משך בחוטים של לא מעט מהלכים שנעשו ולא נעשו בשוק ההעברות כדי להשפיע על צורתה של הליגה והרכבי הקבוצות.

    ברזיל. הקיץ האחרון.
    ברחובות של ריו דה-ז'ינרו מטיילים להם בחופשה שני ארגנטינאים, חאבייר מסצ'רנו וקארלוס טבז. השניים, אשר דאגו מראש לערער את יחסיהם עם ראשי קורניתיאנס, מחוזרים על-ידי קבוצות מכל רחבי הגלובוס, בינהן מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, ברצלונה, ריאל מדריד, מילאן, אינטר, באיירן מינכן ועוד רבות שנחשבו לבעלות סיכוי קטן בהרבה עקב היעדר יכולת כלכלית להעמיס את שני הכוכבים על הגב הכלכלי שלהן. 31.8.06, בצעד מהמם (shocking) מפרסם ה-sky כתבה שיכלה להוריד את היושר המקצועי שלו הישר אל עומקי הצהוב של הסאן אם לא היתה מתבררת כנכונה- טבז ומסצ'רנו חתמו בווסט-האם! אותה הקבוצה אשר רק שנה קודם לכן מירכזה את רוב המאמץ בהעברה זוטרה לחלוטין בהשוואה לזו כשנלחמה בבולטון על שירותיו של הישראלי יוסי בניון.
    איך? תשאלו את זהבי.


    שלוש הדוגמאות הללו מצטרפות לעוד עשרות ומאות דוגמאות שריח הנפט של אברמוביץ' או ארומת הסיגר של זהבי הן סמל הסטטוס שלהן- פרשיות אשר קשורות בעיקר לסוכנים חזקים ובעלים עשירים שממימנו אותם טוב ולא תמיד לפי חוק. הסוכנים אחראים, כנראה, לנתח גדול בהרבה משוק ההעברות. האם רצה פארדיו בשני הארחנטינוס בווסט האם? האם היתה מוכנה ארסנל לשחרר את המגן השמאלי הזוהר שלה, אשר שיחק בקבוצה מאז ימי הנוער? ומה לגבי ההרכבים של קבוצות כמו פארמה או ליבורנו, שייתכן והושפעו ממעשיו של מוג'י ג'וניור?
    האם הסוכנים בכדורגל מייצגים את השחקנים ואת הטוב עבורם, או שמא אלה מתווכי-על אשר לעיתים גם עוקפים את רצון המאמן או השחקן בתמורה לסכום מסויים ולחמדנות אישית?
     
  2. orend84 Member

    הצטרף ב:
    ‏12/4/04
    הודעות:
    1,162
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה 100% חמדנות!
    זהבי לא הסוכן של בניון רק בגלל זה...הוא לא סיפר לו על מספר קבוצות שרצו אותו בזמנו כי יש לו מועדונים פיבוריטים.
     
  3. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה הולך ביחד ברוב המקרים,הרבה פעמים אתה רואה שחקנים שרק בגלל סוכן טוב מגיעים לקבוצות שהם
    בחיים לא היו מגיעים אליהם סתם ככה,גם הרבה ישראלים מחוזרים רק בגלל שיש לנו את זהבי או סוכנים
    אחרים שיש להם השפעה די גדולה,הקטע שאף אחד לא מבין שבכלליות זה פוגע בכדורגל,שחקנים גרועים
    מקודמים על חשבון שחקנים מצויינים ולפעמים אנחנו מאבדים בדרך הרבה שחקנים שיכלו להיות טובים
    אם רק היו מקבלים הזדמנות טובה[או סוכן טוב].

    גם הרבה קבוצות נדפקות מכל העניין וראינו את זה בגדול בקטע של ווסטהאם שמאז שטבז ומסצ'רנו הגיעו
    לשם נהיה שם בלאגן אחד גדול כשפרדיו שהוא במילא לא פרגסון מבחינת ניסיון פתאום קיבל מכה חזקה
    שגם גדולים ממנו היו נלחצים ממנה.
     
  4. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדוגמא של פארדיו הוזכרה כי פארדיו בטח לא דמיין אפילו שטבז ומסצ'רנו יגיעו לווסט-האם וכשהשניים כבר נחתו, הוא היה צריך להתאים את עצמו למבנה חדש לגמרי עם שחקנים חדשים וסגנון חדש, כל זה אחרי שהליגה כבר התחילה.