ספורט אמריקאי

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י Nigel Winterburn, ‏26/3/03.

  1. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    מישהו פה מתמצא בספורט אמריקאי ייחודי? הכוונה היא בעיקר לפוטבול ובייסבול.... גרתי בעבר בארה"ב והתאהבתי במשחקים האלו ואני מתקשה למצוא אנשים בארץ שאוהבים ומתמצאים בהם..... אבל הנחתי שבפורום איכותי שכזה אני אמצא כמה צדיקים.....
    תגיבו ואם בא לכם תעלו נושא לשיחה.
     
  2. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סוף סוף..

    מישהו שיוכל להסביר לי איך משחקים פוטבול.
     
  3. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וידוקה רק היית שואל מיד היינו עונים...

    מה בדיוק אתה רוצה לדעת? את כל החוקים מהבסיס? (כי זה ייקח קצת זמן אבל אני אסתדר, רק תגיד).
    אני חולה על פוטבול, אוהד של הדולפינס (שריקות הבוז מגיעות עכשיו), ומצפה בקוצר רוח לעונה הבאה אחרי האחרונה הדי מאכזבת.
    בייסבול, מודה, זה לא התחום שלי.
     
  4. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וידוקה הדרך הכי טובה להבין פוטבול היא להוריד מאדן 2003 אני לא הבנתי כלום ועכשיו נאי מבין בזה כמעט הכל...
    גם לאחרונה אני וחברים שלי משחקים פעם בשבוע זה דיי נחמד אבל כואב.
     
  5. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    אני רואה שבני אשדוד אימפריה אוהב את הקבוצה של העיר שלי...... למרות שאני לא משתגע עליהם (כי הם משחקים התקפה משעממת שמתבססת על הראנינג-באק ולא על מסירות ארוכות כמו שאני אוהב) יש לי ג'רזי מקורית של הקורנרבק המשובח סם מדיסון....
    ומאדן זה באמת משחק מגניב וחזק, וגם אני לא הבנתי במיוחד את המהלכים של המאמנים על שמותיהם ועכשיו אני מבין אותם (בערך...) ככה שזה בהחלט עוזר ללמוד את המשחק, וזה גם כיף.
    יוצא לכם לראות פוטבול/בייסבול? כי באי.אס.פי.אן המחורבן שקולטים פה רואים כל היום דיג, ציד וקריקט..... זה מעצבן.
    דרך-אגב עונת הבייסבול מתחילה בקרוב וזו צפויה להיות עונה מסקרנת כתמיד.... כדאי לכם לנסות ולראות את המשחק הזה פעם... הוא נראה מאוד סטטי ומשעמם בהתחלה אבל תאמינו לי שזה מאוד מעניין ושיש בזה הרבה חוכמה שאי-אפשר להבין ממבט ראשוני. לוקח זמן להבין את זה.
     
  6. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אגיד לך משהו ויירה לדעתי שני המשחקים האלה- כיף מאוד לשחק משעמם לראות... לא סובל את זה ובייסבול אני לא ממש מבין גם מה זה בדיוק אינינג?

    ואתה משחק מאדן?
     
  7. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עם קווטרבק כמו פידלר כל מסירה זה סכנה... לדולפינס.
    יוצא לי לראות פוטבול, מראים בפוקס ביס ובערוץ המזרח התיכון נדמה לי בכבלים...
    אי.אס.פי.אן זה דיג נטו.
     
  8. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גבי ו-ויירה, אולי תעשו לנו הרצאה קטנה על עצם הפוטבול?
    חוקים, קבוות, מהלכים וכו'..
    תודה רבה מראש
     
  9. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    לאואן,
    במשחק הבייסבול ישנם 9 אינינגים. בכל אינינג חובטת בחלק הראשון קבוצה אחת, כשהשניה לקוחת את השדה, ובחלק השני חובטת הקבוצה שהיתה קודם בשדה, והקבוצה שחבטה עוברת לשדה (כך שלמעשה המשחק מחולק ל-18 חלקים, מכיוון שכפי שהסברתי כל אינינג מחולק ל-2). החלק הראשון באינינג נקרא ה"טופ אוף דה אינינג", ובו חובטת הקבוצה האורחת, כשהקבוצה הביתית לוקחת את השדה. לאחר שהקבוצה הביתית פוסלת שלושה משחקני האורחים, מתחלפות הקבוצות במקומותיהן ומתחיל חלקו השני של האינינג, ה"בוטום אוף דה אינינג". כך זה נמשך למשך 9 אינינגים. אם יש שויון בתום 9 אינינגים, עוברים להארכה. ההארכה בביסבול דומה לזו של דו-קרב הפנדלים: אם קבוצה אחת מבקיעה בתורה והשניה לא מצליחה להשוות או להפוך את התוצאה, המשחק מסתיים. תיאורטית יכולים להיות למשחק אינספור אינינגי הארכה (הכי ארוך שאני זוכר היה משחק שבו היו 23 אינינגים!!!).
    כעקרון משחק בייסבול ממוצע לוקח בסביבות ה-3 שעות וקצת, וזה בעיקר בגלל הפרסומות בין כל חלק של האינינג בטלויזיה...... אם יש עוד שאלות אל תתביישו לשאול....
    ובקשר למאדן אני משחק ב2002, כי כשהורדתי את זה בקאזה היה כתוב שזה 2003 אבל כמובן זו היתה טעות (שונא כשזה קורה), אבל לא נראה לי שזה כזה הבדל משמעותי....
    ואתם יכולים לקראו לי איתי ולא ויירה
     
  10. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז תוריד מהמירק את 2003 זה משחק מצויין (למרות שלא ראיתי את 2002 אז אני לא יכול להשוות)...
    עכשיו יש לי שאלה נוספת על בייסבול. אם יש שחקן על הבסיס השלישי ואני הולך לחבוט ואני חובט הום ראן כמה נקודות הקבוצה שלי תקבל?
     
  11. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אוקיי חוקי הפוטבול הבסייסים לאט לאט...

    ראשית כל על מגרש של 100 יארד (כ-90 מטר) משחקות שתי קבוצות כאשר המטרה היא להשיג יותר נקודות מאשר הקבוצה היריבה. בכלליות יש שתי דרכים להשיג נקודות - טאצ'דאון שזה מצב בו שחקן נמצא עם הכדור בתוך "רחבת היריב" (6 נק') או לחילופין בעיטת שדה שבה נבעט הכדור ע"י הקיקר אל בין שתי עמודים הנמצאים במרכז הכניסה לרחבת היריב (3 נק').
    כל קבוצה שמבקיעה טאצ'דאון רשאית גם לנסות ולזכות בנק' בונוס ע"י בעיטת שער שדה מ-10 יארד או לחילופין לנסות ולזכות בשתי נק' בונוס ע"י הבקעת טאצ'דאון במהלך נוסף שמתחיל מאותה נקודה כמו ההכנה לבעיטת השדה.
    ישנה עוד דרך להשיג שתי נקודות אבל עליה בהמשך.
    המשחק בצורה רגילה מתנהל כשיש קבוצה אחת שתוקפת ואחרת שמגינה. קבוצה מתחילה במהלך התקפה נגיד 90 יארד משער היריב רשאית לארבע מהלכים (מהלך = "דאון" באנגלית) ע"מ לעבור 10 יארד ואם תצליח בזה תקבל עוד ארבעה דאונים ע"מ לעבור את ה10 מטרים הבאים. אם הקבוצה עברה בדאון הראשון 3 יארד למשל אז יש לה עוד 3 אפשרויות לעבור את 7 היארדים הנותרים. קבוצה שאחרי שלושה נסיונות לא מצליחה לעבור את ה-10 יארד הדרושים תעדיף בשביל להגן על עצמה יותר טוב לבחור בהרחקת הכדור ("פאנט") כמה שיותר ע"מ שהקבוצה היריבה שתתחיל להתקיף תעשה זאת מרחוק, או לחילופין אם הקבוצה שנמצאת בדאון הרביעי מספיק קרובה בשביל לבעוט בעיטת שדה היא תבחר לעשות זאת.
    אחרי שהקבוצה הרחיקה את הכדור, או צברה נקודות או איבדה את הכדור - הכדור עובר לקבוצה השנייה שהופכת ממגינה למתקיפה.
    למה צריכים שופטים? בכל מהלך יכולים לקרות דברים לא חוקיים. במקרה ששופט רואה עבירה כלשהי הוא זורק את הדגל הצהוב שיש לו והקבוצה שביצעה את העבירה נענשת (למשל באיבוד יארדים או לחילופין הקבוצה המגינה יכולה להיענש בדאון ראשון אוטומטי). ישנם סוגים שונים ומגוונים של עבירות ושל עונשים (למשל אופסייד כאשר שחקן זז לפני הזמן או תפיסה לא חוקית וכולה) ובשביל ללמוד אותם צריך לראות ת'משחקים...
    שני דברים חשובים - אם שחקן מתוקל כאשר הוא עם הכדור בתוך הרחבה שלו זה נקרא "סייפטי" וזה שווה שתי נקודות לקבוצה של המתקל (הדרך הנוספת לצבור נקודות).
    כאשר קבוצה מתחילה את המשחק עם הרחקת הכדור היא יכולה גם במקום זה לנסות ולשמור את הכדור אצלה במשהו שנקרא "און סייד קיק" כאשר המטרה היא להשתלט על הכדור הכמעט לא מורחק לפני שחקני הקבוצה היריבה ולקבל אותו בחזרה אבל דבר כזה מתבצע בדר"כ רק כאשר קבוצה נמצאת בפיגור ממש לקראת הסיום והיא צריכה ללכת על אמצעים קיצוניים.
    4 רבעים של 15 דקות. אם בסיום נרשם שיוויון אז נכנסים להארכה שבה הקבוצה הראשונה שמבקיעה (הראשונה שמקבלת את הכדור נקבעת בהגרלה) מנצחת. תיקו הוא נדיר מאוד אבל קרה כמדומני פעם אחת בעונה החולפת לראשונה מזה שנים רבות.
    זה מה שעלה לי לראש מיד, בטח שכחתי לא מעט... איתי תשלים אותי.

    ולתלמידים, זהו זמן השאלות. הכי טוב ללמוד את המשחק ע"י ראיית המשחק בטלוויזיה פשוט. אני למדתי בזמנו לגמרי לבד, הכל די מובן.
     
  12. RE-QL Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,752
    לייקים שהתקבלו:
    0
    את זה כבר ידעתי אבל דבר אחד עדיין לא הבנתי
    און סייד קיק שהסברת לא ממש הבנתי את זה... כל הזמן במאדן עושים לי את זה בועטים את הכדור הצידה והם לוקחים אותו... איך אני יכול להתנגד לזה!?
     
  13. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חחח פשוט מאוד - אתה צריך להשתלט על הכדור לפניהם (-:
     
  14. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מדהים איך זה נשמע כמו סינית.

    א. מתי קבוצה רשאית לבעוט לשער בבעיטת שדה? כשיש לה "דאון" או סתם כשבא לה?
    ב. כמה דקות המשחק?
    ג.
    הסבר שנית בבקשה. לא ממש הבנתי.
     
  15. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    א. קבוצה רשאית לבעוט בעיטת שדה בכל מהלך שייתחשק לה, אבל... הפקטורים הקובעים הם: 1. המרחק מהשער שמוביל ל-2. האם צריך להסתכן ולבעוט את הכדור (אם יוחטא אז הקבוצה היריבה תקבל אותו מהנקודה ממנה הוכן לבעיטה). 3. המצב של המשחק בקשר לזמן.
    אבל "רשאית" כמובן בכל מצב.

    ב. כמו שאמרתי 4 רבעים של 15 דקות כ"א, הזמן נעצר הרבה מאוד פעמים (בכל עבירה, בחלק מהפעמים שהכדור יוצר החוצה, בפסקי זמן ועוד) ועל כן משחק ברוטו נמשך כ-3 שעות.

    ג. לדוגמא:
    דקה לסיום, קבוצה א' בפיגור 10 נק' והכדור אצלה. היא מצליחה להגיע לטאצ'דאון ומצמצמת את הפער ל-4 נק' ואחרי עוד נק' בונוס ל-3 נק' בלבד. במצב רגיל תורה עכשיו להרחיק את הכדור לקבוצה ב' ע"מ שקבוצה תתקיף - אבל מה? הרי קבוצה א' רוצה לנצח והיא יודעת שאם קבוצה ב' תקבל את הכדור היא פשוט תעביר ת'זמן בהתקפה וקבוצה א' כבר לא תוכל להשיג נקודות על כן קבוצה א' רשאית לבצע "און סייד קיק" - להרחיק את הכדור לאיזור מסוים במרכז המגרש, איזור ששחקני קבוצה ב' נמצאים הרבה יותר קרוב אליו, והקבוצה הראשונה שתשתלט על הכדור גם תתקיף. משום שקבוצה ב' נמצאת יותר קרוב לאיזור הזה סיכוייה להשתלט על הכדור גבוהים יותר אבל עם קבוצה א' הרי חייבת את הכדור בשביל שיהיה לה סיכוי היא תסתכן.
    מקווה שעכשיו זה טיפה יותר ברור.