יואב כץ- הסיפור האמיתי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עד המוות הפועל, ‏31/8/06.

  1. עד המוות הפועל Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/04
    הודעות:
    734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    (מנהלים, המדובר בכתבה הוא נושא גדול בפני עצמו, ולא קשור רק להפועל חיפה. מה עוד שהכתבה ראויה לחשיפה הגדולה ביותר. אני מבקש לא לנעול או לעביר לאשכול הליגה הלאומית, תודה)


    כתב: אייל זיו


    נשלח: 30/08/2006 ב- 23:01:25 כותרת הודעה: הכתבה המלאה

    --------------------------------------------------------------------------------

    בסיכומו של דבר וכמעט כצפוי הכתבה על יואב כץ תתפרסם בסוף השבוע במקומונים של מעריב: זמן חיפה וזמן קריות. מחר תתפרסם ידיעה בעיתון מעריב עם הפניה למקומון ביום שישי ובנוסף חלקים מהכתבה אמורים להתפרסם גם בספורטליין.
    הכתבה אושרה לפירסום על ידי היועץ המשפטי של מעריב לאחר קיצוצים קלים ושינויי ניסוח דקים וזה בגלל ההיבט המשפטי. החלטתי לפרסם כאן את הכתבה כולה ובמלואה כדי שתוכלו לקרוא את הגרסה הבלתי מצונזרת של הכתבה ותוכלו להתרשם מכל הדברים שכתבתי.

    קריאה נעימה


    המרוויח היחידי
    --------------------

    עד היום עסקו רבים מאוהדי הפועל חיפה בשאלת השאלות האם יואב כץ משקיע כסף בקבוצה וכמה? האם יואב כץ מרוויח כסף מהפועל חיפה ולמה? הנתונים המצורפים לכתבה (ראה טבלה) אשר מתייחסים לעונה שעברה, מוכיחים בצורה חדה וברורה כי לא רק שיואב כץ לא משקיע בהפועל חיפה כסף, הוא אף מכניס כסף לכיסו ואפילו לא מעט. מאות אלפי שקלים, לא פחות. הפירוט הבא של תקציב הקבוצה בעונה שעברה מוכיח ללא כל צל של ספק כי יואב כץ שלשל לכיסו בתום העונה שעברה כארבע מאות אלף שקל בהערכה גסה.
    בעמודת ההכנסות של יואב כץ בשנה שעברה, ניתן למצוא בין היתר את מכירתו של גיל ורמוט להפועל תל אביב (175000 אלף דולר) והשאלת כרטיסי השחקן של ג'ף טוטואנה ומזואה אנסומבו לבית"ר ירושלים (50 אלף דולר). ממרכז הפועל קיבלה הפועל חיפה כחצי מיליון שקלים, בגין תמיכת הטוטו ושידורי הטלוויזיה שלשל כץ לכיסו כ-3.2 מיליון שקל, לא כולל מענק מיקום בגביע הטוטו (הפועל חיפה הגיעה לחצי הגמר) של חמש מאות אלף שקל. שילוט מסביב לאצטדיון הכניס לקופת המועדון כ-150 שקל וסכום דומה נכנס מפרסום וחסויות. ממכירת כרטיסים הרוויחה הפועל חיפה בעונה שחלפה כשש מאות אלף שקל בקירוב. סך כל ההכנסות של הפועל חיפה בעונה שעברה הסתכמו בכ 6.5 מיליון שקל, לא כולל כספים שכץ גייס מאוהדי הקבוצה כתרומה עבור המועדון.
    רשימת ההוצאות של הקבוצה בשנה שעברה היתה קצרה יותר. תקציב שכר שחקנים עמד על 2.6 מיליון שקל. שאר הוצאות הקבוצה (כמו למשל משכורות לעובדים, מימון עבור שיטור למשחקי הקבוצה, אוטובוסים, ושאר הוצאות נלוות) עמדו על 2 מיליון שקל בקירוב, מה שמשלים את התקציב הכללי של הקבוצה לכ- 4.6 מליון שקל. בנוסף מעביר יואב כץ לפי הסכם הרכישה כחצי מיליון שקל לקופת הפירוק. 250 אלף שקל עלות האחזקה של איצטדיון קרית חיים (עבור מים ותשלומי ארנונה). עבור השימוש באצטדיון קרית אליעזר משלמת הפועל חיפה לעירית חיפה 230 אלף שקל, לפי מפתח של 12 אלף שקל למשחק ליגה (בעונה שעברה היו 17 כאלה), ומחצית הסכום למשחק גביע הטוטו (בעונה שעברה היו חמישה כאלה). בנוסף יש לכלול בתקציב את עלות מחנה האימונים בהולנד בתחילת העונה שהסתכם בכרבע מיליון שקלים. סך כל ההוצאות מוערכות בכ-5.8 מיליון שקל. חשבון פשוט של ניכוי ההוצאות מסך כל ההכנסות מלמד על כך שיואב כץ, שלדבריו הגיע להפועל חיפה כדי "לתרום לקהילה" הרוויח בעונה שחולפת כארבע מאות אלף שקל ואולי אף יותר. גם אם ישנה סטייה קלה בנתונים שלעיל עדיין דבר אחד ברור: הפועל חיפה נותנת כסף ליואב כץ ולא להיפך. והרבה מאוד כסף. אגב כץ שאמור להחזיק ולתמוך כספית גם בכל קבוצות הנוער של הפועל חיפה, מנהל את מחלקת הנוער אך ורק מההכנסות של דמי החבר של השחקנים הצעירים של המועדון וזאת מבלי להוציא ולו אגורה אחת שחוקה מכיסו. את עורך הדין יואל גולדברג משלישית המפרקים שניהלו את הקבוצה טרם זמנו של יואב כץ, הנתונים כלל לא מפתיעים. להיפך. "היה לי ברור שזה מה שיהיה. הפועל חיפה לא מעניינת אותו. הדבר היחידי שמעניין אותו זה לעשות כסף על חשבון הקבוצה. די אם אציין שמדובר באיש שעשה על עצמו סרט כדי להסביר באיזה איש מדובר".
    תקופה קצרה לפני שאיש העסקים יואב כץ רכש את הפועל חיפה (כץ רכש את הקבוצה בתחילת אוקטובר 2004), התלותי לאבי קאופמן, המנכ"ל הכל יכול של הפועל חיפה באותם ימים, לצורך הכנת כתבה. קאופמן שהיה המצדד הגדול ביותר בכניסתו של יואב כץ למועדון האדום מעיר הכרמל, דיבר על פיתחו של עידן חדש: "יואב כץ יכניס בהפועל חיפה סטנדרטים חדשים של ניהול" אמר קאופמן בהתלהבות בלתי מוסתרת. "העתיד של המועדון תחת ניהולו של כץ צפוי להיות ורוד". סיכם.
    צריך לציין כי קאופמן היה באותם ימים בדעת מיעוט. שלישית המפרקים של הקבוצה, רואה החשבון משה ליאון, עורך הדין יצחק יונגר ובעיקר השליש הדומיננטי בקבוצת הפירוק, עורך הדין יואל גולדברג לא ששו להעביר את הקבוצה לשליטתו של איש העסקים מווישנגטון. משא ומתן עיקש וממושך התנהל בין שני הצדדים, כאשר אולמי בתי המשפט זכו לראות מקרוב לעיתים מזומנות את הניצים. כותרות העיתונים עסקו ובהרחבה במשא ומתן הסבוך ונתנו במה גדולה לחילופי האשמות הקשים משני עברי המתרס. אבי קאופמן שכאמור צידד בצורה נלהבת בכץ, עמל ימים כלילות על מנת לנסות ולשכנע את שלישית המפרקים למכור לכץ את הקבוצה מתוך אמונה שלמה שזה לטובתו של המועדון שכמעט כל חייו, היה הבית השני שלו, אם לא הראשון. לאחר משא ומתן מורט עצבים נמצאה הנוסחה המיוחלת וכאמור בתחילת חודש אוקטובר 2004 הועברה השליטה על מועדון הכדורגל של הפועל חיפה לשליטתו הבלעדית של יואב כץ. מקץ כמעט שנתיים של כץ כבעלים של הפועל חיפה, יודע אבי קאופמן כי התחזית הסופר אופטימית שלו, טפחה על פניו. טפחה קשות יש לומר. "טעיתי בגדול בכל מה שחשבתי לגבי יואב כץ" אמר השבוע קאופמן בקול שפוף. "לא האמנתי שזה יהיה המצב בקבוצה תחת השליטה שלו".
    גורם אחר בהפועל חיפה, נשמע חריף יותר מקאופמן. "הפועל חיפה בדרך להתרסקות טוטלית" הוא אומר ומיד מוסיף "מעולם לא היינו במצב כל כך קשה ואם לא יתעוררו אנשים ומהר, תוך שנתיים-שלוש המועדון הזה ימחק לגמרי מעל מפת הכדורגל". גם יואל גולדברג מכה על חטא: "שלישית המפרקים סירבה למכור ליואב כץ את הקבוצה" הוא מספר. "שלוש בקשות רכישה של הפועל חיפה שיואב כץ הגיש לבית המשפט המחוזי נדחו על הסף בשל היותו אדם לא רציונלי, על רקע חוסר התאמתו ובעיקר עקב מוזרותו של האיש. בבקשה הרביעית לבית המשפט, הגיע יואב כץ לדיון כשהוא מגובה בראש עירית חיפה יונה יהב. יהב פנה לנשיא בית המשפט המחוזי לשעבר מיכה לינדשטראוס והמליץ לו לאשר את הליך המכירה לאור זאת שמדובר לדעתו של יהב, באדם רציני שישדרג בצורה ניכרת את הקבוצה. בהיעדר הצעות רכישה אחרות אישר לינדשטראוס את המכירה ליואב כץ".
    היום, מקץ שנתיים של כץ בתפקיד אפשר לומר בביטחון גמור ובפה מלא כי הנישואים בין שני הצדדים נכשלו כישלון מהדהד וגירושין מהירים רק יטיבו עם שני הצדדים. הכאוס הגדול שבו שרויה הפועל חיפה תחת ניהולו של כץ מחלחל לכל פינה ופוגע בכל רבדי הקבוצה: מקצועית, כלכלית ואף תדמיתית. ראשית כל כמה עובדות: כאשר נכנס יואב כץ לתפקידו בהפועל חיפה (כאמור באוקטובר 2004), דורגה הפועל חיפה במקום הרביעי בטבלת ליגת העל. אולם את אותה עונה סיימה הפועל חיפה מתחת לקו האדום ונשרה לליגה השנייה, לא לפני שרשמה שיא שלילי בתולדות המועדון של 17 משחקים רצופים ללא ניצחון. גם העונה הקודמת לא האירה פנים לקבוצתו של כץ שדשדשה במהלך כל העונה בליגה השנייה באמצע הטבלה וסיימה את הליגה במקום השישי והלא מחמיא. מאז כניסתו של כץ לתפקיד רבים עסקו בשאלת השאלות: למה בעצם הוא צריך את זה? הרי הישגים ספורטיביים אין (וכנראה שגם לא יהיו בעתיד הקרוב), תדמיתו של כץ נטחנה עד דק והבדיחות עליו ועל שיטות הניהול שלו פרנסו עמודים שלמים במדורי הספורט השונים. "יואב כץ יכניס בהפועל חיפה סטנדרטים חדשים של ניהול" קרא לזה אבי קאופמן, אבל לבטח הוא לא כיוון בדבריו לשורה ארוכה של דברים הזויים משהו ומנותקים מהמציאות כמו שכץ הנחיל בקבוצתו החדשה. כמעט מדי יום פורסמו בכלי התקשורת השונים ובהרחבה ידיעות לא מחמיאות על יואב כץ ושיטות הניהול שלו, ודוגמאות יש למכביר: שיכונם של ארבע שחקנים זרים (ג'ף טוטואנה, מזואה אנסומבו, ברנארד האגן ומומונדי) בדירה אחת, איסור על שחקני הנוער של המועדון להתקלח במועדון כדי שלא יבזבזו מים, סירוב לקנות סנדוויצ'ים לשחקני הקבוצה לאחר משחקי חוץ, איסור על נהג האוטובוס של הקבוצה לנסוע דרך כביש 6 כדי לא להיות מחויב באגרה של 67 שקלים וכו' וכו'.
    אין כמעט סיפור שלא יסופר על עלילותיו של יואב כץ בעיר הגדולה שלא יאמינו עליו, אפילו לא הסיפור (אמיתי לחלוטין אגב) שיואב כץ אמר לגנן של אצטדיון קרית חיים, כי אם ברצונו להמשיך ולעבוד באצטדיון וכמו כן לקבל את חוב המועדון כלפיו עליו להיות.... המנהל המקצועי של כל מחלקות הנוער בהפועל חיפה. "יואב כץ יורק בפני כל מי שמועדון הפועל חיפה יקר לו" אומר בכאב שחקן עבר ידוע של הקבוצה, כזה שהרגיש מקרוב את נחת ידו הקמוצה של כץ. "כץ בוגד בכל הערכים של המועדון הזה ומדרדר אותו לתהום". הוא אומר. אבי קאופמן (ההוא מהתחזית האופטימית בפתיחת הכתבה) הרגיש על בשרו ומקרוב את כרסומו ההולך וגדל של תדמית המועדון שאותו הוא שירת באותם ימים. מיד לאחר כניסתו של יואב כץ לתפקיד, החל קאופמן לתור אחר ספונסר רשמי לקבוצה שיפרסם את הלוגו שלו על חזית החולצות של השחקנים. לאחר משא ומתן עם מספר גופים כלכליים סיכם קאופמן עם חברת הדלק "סונול" כי היא תאמץ את הפועל חיפה עד לתום העונה. תמורת פרסום שם חברת הדלק על החולצות האדומות היו אמורים בסונול לשלשל לקופת הקבוצה 150 אלף שקל. סכום נאה לכל הדעות. בבוקרו של אותו היום שבו אמור היה קאופמן להגיע למשרדי חברת סונול על מנת לקבל לידיו את הצ'ק השמן, הקדימו אנשי סונול את קאופמן בשיחת טלפון ואמרו לו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: "אין לך בשביל מה לבוא. ההסכם מבוטל". הרקע לביטול ההסכם על ידי סונול באופן גורף ובצורה חד צדדית היה פרסום באותו היום, כי באצטדיון בקרית חיים נותקו המים בשל חוב שלא שולם לוועד קרית חיים. בעקבות כך המאמן ניר לוין ושחקני הקבוצה במרכז הארץ נאלצו לנסוע ברכבת חזרה לביתם מיוזעים ומבלי שהתקלחו לאחר האימון. אנשי חברת סונול שחששו לפגיעה קשה בתדמיתם במידה ויאמצו את הפועל חיפה קיבלו רגליים קרות לנוכח הפרסומים ההולכים וגוברים והלא מחמיאים בלשון המעטה ועשו אחורה פנה. וחברת סונול לא לבד. בשל צורת הניהול בהפועל חיפה אף גוף שמכבד את עצמו לא הסכים לאמץ את הפועל חיפה למרות המאמצים הרבים שעשו בנושא, המנכ"ל באותם ימים אבי קאופמן והבאים אחריו בתפקיד: גיא עמוסי, אבי לנד וגם היושב ראש הנוכחי אריה הלשטוק. הפועל חיפה, אלופת ישראל רק לפני שבע שנים, היא כיום הקבוצה היחידה בליגת השנייה ללא מאמץ רשמי. כנראה שלא בכדי.
    גם היקף עסקיו והונו של יואב כץ היו לוטים בערפל. בעונה שעברה חיפש כץ מאמן חדש לקבוצתו וכמיטב המסורת הכצית, הראיונות לתפקיד היו ארוכים ומתישים. כץ נפגש וניהל שיחות ארוכות ומדוקדקות עם רשימה גדולה של מועמדים. אחד המועמדים לאימון הפועל חיפה החליט לעשות מעשה. גם עבורו היה יואב כץ אניגמה בלתי פתורה והוא רצה לוודא כי הוא לא נכנס למיטה חולה. המועמד לאימון ערך בדיקות מקיפות על יואב כץ והיקף עסקיו בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות והתוצאות הפתיעו אותו מאוד. בניגוד לתדמית האפורה והמוזנחת שיואב כץ מצטייר (ואולי במכוון) בעיני רבים, התגלה לאותו מאמן דרך אנשי עסקים ישראלים שמנהלים עם כץ שורה ארוכה של עסקים בארצות הברית, כי כץ חולש על משרד רואי חשבון יוקרתי, בעל חברת הובלה גדולה, שותף בחברת נדל"ן ידועה וגם בעל מניות מרכזי בחברת תרופות מפורסמת בארצות הברית, ומחזיק ברשותו עוד מספר חברות קטנות. אנשי כלכלה אמריקאים המכירים את כץ מקרוב ואת היקף עסקיו העריכו את הונו האישי בכמאתיים מיליון דולר. לא פחות. אולי אפילו יותר. ולחשוב שהוא לא מאשר תשלום של 67 שקלים על מעבר בכביש 6.....
    על רקע הידיעה כי מיום כניסתו לתפקיד הכניס יואב כץ לכיסו יותר כסף מאשר הוציא, ניתן אולי להבין את ניסיונו המתמיד והבלתי פוסק לצמצם עלויות ככל שרק ניתן. את רוני דורה המנג'ר המיתולוגי הוא שלח הביתה בבושת פנים, את משה אשר המנהל המסור במשך עשרות שנים הוא פיטר מבלי להניד אף עף, שורה ארוכה של נושאי תפקידים במועדון קוצצו מתוך כוונה לצמצם עליות וכנראה למקסם רווחים. אפילו את המעסה של המועדון דאג השנה כץ לפטר בשל עלותו ה"גבוהה" למועדון (כארבעת אלפים שקל לחודש) והביא במקומו איש מקצוע צעיר שמשתכר כמחצית הסכום. מיום כניסתו של כץ למועדון, איש לא יודע את מצבה הכספי האמיתי של הקבוצה. איש לא מודע כמה כסף הופקד וכמה כסף נמשך מחשבון הבנק של הקבוצה. איש מלבדו של יואב כץ לא מורשה ולא יכול לחתום על שיק קטן כגדול. כל תשלומי הקבוצה מוטסים לארץ על ידי חברת שילוח ידועה כאשר רק חתימתו של כץ מתנוססת עליה. בעברית קוראים לזה מידור.
    עד כמה יואב כץ שם לב לפרטים הקטנים ונאבק על כל שקל בקופת המועדון ניתן אולי ללמוד מהסיפור הבא. בתחילת העונה שעברה ניסו בוועד קרית חיים לנצל ביקור נדיר של כץ בארץ הקודש על מנת לגבות ממנו חוב בגין שימוש במים באצטדיון בקרית חיים. נציג של ועד קרית חיים הגיע למגרש האימונים בקרית חיים על מנת לנסות ולדבר על ליבו של כץ שישלם את החוב המתמשך. לכץ הוסבר ארוכות כי החוב עומד על 8000 שקל בגין אי תשלום החוב במשך למעלה מחודשיים ולזה יש לצרף 125 שקל פיגורי ריבית והצמדה. כץ רתח מזעם ופניו האדימו, כמעט כמו החולצות של שחקני קבוצתו שרצו סביבו. "זה גניבה לאור היום מה שאתם עושים" שאג כץ על איש ועד קרית חיים ההמום. "אתם מנסים לעשוק ממני 125 שקלים לשווא. אין סיבה שאני אשלם 125 שקל ללא כל הצדקה". אמר כץ. "ומה לגבי החוב של ה-8000 שקל?" ניסה האיש את מזלו. "את זה אני מוכן לשלם" הימם כץ את הנוכחים סביבו. כץ מיהר לרשום צ'ק בגובה החוב עבור השימוש במים לא לפני שרטן בפניו של איש הועד האומלל כי חשבון המים מנופח ללא כל פרופורציה, בגין נזילות בצינורות ההשקיה שיש במתחם האצטדיון.
    באחרונה ניסה אבי קאופמן לשנות את התמונה העגומה. קאופמן שרואה לאן מועדות פניו של המועדון שלו לשעבר, ניסה לעניין את כץ בהצעה אטרקטיבית. "אנחנו נמנה אותך לנשיא כבוד של המועדון" הציע קאופמן לכץ. "מספר אנשי עסקים אוהדי הקבוצה ייקחו עליהם את כל ההתחייבויות הכספיות שלך ובנוסף על כל שקל שתוציא מהכיס הם יוציאו שלושה". כץ, כצפוי דחה את ההצעה על הסף. "רק אני אנווט, רק אני אקבע". אמר, תוך שהוא כמעט ומשחזר את נאום הניצחון המפורסם של יצחק רבין ז"ל מלפני למעלה מעשור. "אני אנווט, אני אקבע". השאלה רק לאן הוא ינווט.
    רק השבוע התפרסם כי כוכב העבר אייל ברקוביץ' התעניין ברכישת הפועל חיפה מידיו של כץ. כאשר הוא שמע את תג המחיר שמתנוסס על החולצה האדומה, שני מיליון דולר, קיבל ה"קוסם" רגליים קרות.
    אצל יואל גולדברג המחיר המופקע שדרש כץ מעורר גיחוך. "האיש קנה את הקבוצה במאתיים אלף דולר ואחרי שהרס בה כל חלקה טובה הוא רוצה עליה 2 מליון דולר. כל השחקנים שהיו אצלו נמלטו, כל המשקעים שהיו בקבוצה נמלטו, אפילו רוב רובם של האוהדים נמלטו. די אם אציין שבפחות משנתיים שהוא במועדון עבדו תחתיו ארבע מאמנים (רוני דורה, ניר לוין, רן בן שמעון ורפי כהן) ולא פחות מארבע מנכל"ים (אבי קאופמן, גיא עמוסי, אבי לנד ואריה הלשטוק) כדי להבין עד כמה מדובר באדם מאוס ובלתי נסבל בעליל".
    איש עסקים ידוע ואוהד מושבע של הפועל חיפה שהתעניין אף הוא לפני מספר שבועות בעלויות רכישת הפועל חיפה, לא מבין מהיכן שואב כץ את החוצפה ונוקב במספר מפלצתי שכזה. "על מה בדיוק הוא רוצה 2 מליון דולר? מה יש לו כבר להציע?" שואל איש העסקים ולא ממש מחכה לתשובה. "כאשר הוא קנה את הקבוצה הוא קיבל לידיו קבוצת צמרת בליגת העל, שורה של שחקני כדורגל בכירים ובעלי מחיר כמו ג'ף טוטואנה, מזואה אנסומבו, גיל ורמוט, אלירן אלקיים, סאלח חאסרמה ואחרים. בנוסף הקבוצה מכרה לקהל אוהדיה כאלף וחמש מאות מינויים שהכניסו בצוותא עם מינוי שער הזהב כמיליון שקלים לקופת המועדון. לעומת זאת היום הקהל של הפועל קנה פחות מחמישים מנויים, הקבוצה נמצאת בפני שוקת שבורה עם סגל שחקנים שמורכב רובו ככולו משחקני נוער וחיילים, שלושה זרים מאוד צעירים בעלויות אפסיות ועוד מספר שחקני רכש מושאלים שמשתכרים משכורות רעב. מקבוצה שהיתה במקום שמוליך להשתתפות בגביע אופ"א, דרדר יואב כץ את הקבוצה תוך פחות משנתיים לכך שערב פתיחתה של עונת המשחקים 2006-2007 הפועל חיפה היא המועמדת העיקרית לרדת לליגה השלישית". איש העסקים מגלה נתון מעניין נוסף שעלה במשא ומתן שניהלו השניים על רכישת הקבוצה לפני מספר שבועות. "תבין עד כמה האיש הזוי ומנותק לגמרי מהמציאות" הוא אומר בסלידה מופגנת. "אחרי כל מה שהוא עשה ולאחר שדרדר את המועדון, הוא עוד דורש ממני ומבלי למצמץ אפילו, סכום עבור שידרוג הקבוצה....".
    לדעתו של אותו איש עסקים, המחיר הנקוב על מכירת הפועל חיפה גבוה בדיוק בשני מליון דולר מהערך הריאלי שלו. "יואב כץ צריך לתת את הפועל חיפה בחינם" הוא אומר. "על מנת לשקם ולהעמיד את המועדון כולו חזרה על הרגליים צריכים להשקיע בו בין מיליון וחצי לשני מיליון דולר". יואב כץ כנראה לא יקבל את הצעתו של איש העסקים ולא יסכים לוותר על הקבוצה ללא תמורה מהטעם הפשוט שיואב כץ, כמעט כמו תמיד, חושב אחרת.

    הכנסות:
    ----------

    מכירת גיל ורמוט והשאלת ג'ף טוטואנה ומזואה אנסומבו: כמיליון שקל.
    מענק ממרכז הפועל: 500 אלף שקל.
    מענקים מהטוטו וזכויות שידור בטלוויזיה: 3.2 מליון שקל.
    הכנסות מכרטיסים: 600 אלף שקל.
    מענק מיקום בגביע הטוטו: 500 אלף שקל.
    הכנסות מפרסום וחסויות: 300 אלף שקל.
    הכנסות משילוט באצטדיון: כ- 150 אלף שקל.

    סה"כ הכנסות: 6.2 מיליון שקל.

    הוצאות:
    ---------

    תקציב שחקנים: 2.6 מליון שקל.
    שכר הנהלה והוצאות שוטפות: 2 מיליון שקל.
    אחזקת אצטדיון קרית חיים: 250 אלף שקל.
    קופת פירוק: 500 אלף שקל.
    דמי שימוש באצטדיון בקרית אליעזר: 230 אלף שקל.
    מחנה אימונים בהולנד: 200 אלף שקל.

    סה"כ הוצאות: 5.8 מיליון שקל.


    ראיון עם יואב כץ
    -------------------

    "אני משקיע בהפועל חיפה מיליון דולר בשנה"

    - שלום ליואב כץ. איך אתה מסכם את התקופה שלך בהפועל חיפה עד עתה?
    "כשהגעתי להפועל חיפה היינו בליגת העל. לצערי הרב ירדנו ליגה רק בגלל משחק לא ספורטיבי של מכבי חיפה נגד סכנין. שנה שעברה לא הצלחנו לחזור לליגת העל אבל זה דבר שקורה בכדורגל. גם ברזיל הנבחרת הכי טובה בעולם לא הצליחה לזכות במונדיאל האחרון ואפילו לא הגיעה לחצי הגמר".
    - אתה מרוצה ממה שאתה שומע על הקבוצה העונה?
    "עדיין לא יצא לי לראות את הקבוצה השנה משחקת אבל שמחתי לשמוע שבמשחקי האימון רשמנו מספר ניצחונות יפים. אני בטוח שיש לנו קבוצה חזקה וטובה ומאמין שנעלה ליגה בסוף העונה".
    - אתה לבטח יודע כי יש עליך המון ביקורת כמעט מכל הכיוונים. אפילו המנכ"ל של הפועל חיפה לשעבר אבי קאופמן שהיה מצדד גדול בהעברת הקבוצה לידך טוען היום כי בדיעבד זו היתה טעות למכור לך את הקבוצה.
    "אני לא חושב שאתה צודק. משום מה מנסים לשים רגליים לאנשים שרק רוצים לעזור ולתרום וחבל מאוד שזה המצב. חוץ מזה זה לא הדברים שאני שומע מאבי קאופמן והוא טען באוזני לא פעם ולא פעמיים כי הוא מאוד מרוצה מהצורה שבא אני מנהל את הקבוצה". (אבי קאופמן מסר בתגובה: "שקר וכזב. מעולם לא אמרתי דבר כזה").
    יואל גולדברג טוען כי הרסת כל חלקה טובה במועדון.
    "אני לא יודע למה אבל בישראל אדם לאדם זאב. אולי זה בגלל המצב במדינה והמתח שבו נמצאים האנשים גורמים להם להתנהג ככה. מאוד עצוב שזה קורה".
    מתחקיר שערכנו על היקף ההכנסות וההוצאות שלך בקבוצה בעונה שעברה עולה כי ההכנסות היו גדולות בכארבע מאות אלף שקל לעומת ההוצאות.
    "זה ממש לא מדויק. תדייק בעובדות בבקשה. אם היית עובד אצלי הייתי מפטר אותך".
    אז מהן העובדות הנכונות?
    "העובדות הנכונות הן שהפועל חיפה עולה לי מיליון דולר בשנה".
    איך בדיוק הקבוצה עולה לך מיליון דולר אם התקציב שלה פחות ממיליון דולר?
    "אני אומר לך אז אתה יכול להאמין לי. כולם יודעים שאין למצוא איש יותר ישר ממני. אם אני אומר לך אתה יכול להאמין לי".
    מאוד הייתי רוצה להאמין לך אבל אני קצת מתקשה. אם היו לך בעונה שעברה הכנסות בגודל של 6.2 מיליון שקל ובנוסף היית משקיע כדבריך מליון דולר, תקציב הפועל חיפה היה אמור לחצות את גבול עשרה מיליון שקלים. בפועל התקציב היה 4.6 מיליון שקל. תסכים איתי שזה לא ממש מסתדר לפי הטענות שלך.
    "אני אומר לך ואתה יכול להאמין לי שזה נכון".
    אתה פחות משנתיים במועדון וכבר עבדו תחתך ארבע מאמנים וארבע מנכל"ים. יש לך הסבר למה זה קורה?
    "אני שוב רוצה לתקן אותך. אתה ממשיך לטעות בעובדות: אני נמצא בקבוצה כבר שלוש שנים".
    למה שלוש? רכשת את הקבוצה באוקטובר 2004, אנחנו היום באוגוסט 2006 לפי החשבון שלי מדובר בשנה ועשרה חודשים. האם אני טועה?
    "הספירה שלך לא נכונה. בקבוצת כדורגל סופרים לפי עונות: הגעתי לקבוצה בעונה 2004-2005, הייתי בה בעונת 2005-2006 ועכשיו אנחנו בעונת 2006-2007. סך הכל ביחד נותן שלוש שנים".
    אבל עונת 2006-2007 עדיין לא החלה. כאשר העונה תסתיים בחודש מאי 2007 תוכל לומר שאתה בקבוצה כמעט שלוש שנים. בנתיים הספירה המדויקת היא שנה ועשרה חודשים.
    "אתה לא צודק. אני במועדון כבר שלוש שנים והעובדה היא שלא פיטרתי אף מאמן".
    פיטרת את רוני דורה.
    "שקר וכזב. מי שאומר שפיטרתי את רוני דורה אומר את זה כדי להסית נגדי ולפגוע בי".
    אני מתקשה להבין איך אתה יכול להגיד שלא פיטרת את רוני דורה. זה קרה לעיני כל שחקני הקבוצה ואף לעיני מצלמות הטלויזיה.
    "זה שקר גס. אני לא מבין מאיפה אתה מביא את ההמצאות האלה".
    השבוע פורסם שדרשת מאייל ברקוביץ' לא פחות משני מיליון דולר כדי למכור לו את הקבוצה.
    "זה לא נכון".
    לא פנית לאייל ברקוביץ' והצעת לו לרכוש את הקבוצה תמורת שני מיליון דולר?
    "בשום פנים ואופן זה לא נכון. אני שומע את זה עכשיו בפעם הראשונה". (אייל ברקוביץ' מסר בתגובה: "יואב כץ פנה אלי והציע לי לקנות את הפועל חיפה תמורת שני מיליון דולר אבל סירבתי כי אני לא מעוניין להשקיע כסף בכדורגל הישראלי").
    אתה מעוניין למכור את הפועל חיפה?
    "קודם כל האיש שירצה לעשות איתי עסקים יהיה חייב להיות איש הוגן והגון כי לצערי אין הרבה אנשים כאלה בכדורגל הישראלי וזה נורא עצוב. אם מישהו יפנה אלי בנושא אני אדבר איתו".
    היו לך פניות כאלה באחרונה?
    "אם מישהו יפנה אלי בנושא אני אדבר איתו".
    מה לדעתך המחיר הריאלי עבור קנית הפועל חיפה?
    "אם מישהו יפנה אלי בנושא אני אדבר איתו".
    היית רוצה שמישהו יבוא ויקנה ממך את הקבוצה?
    "אם מישהו יפנה אלי בנושא אני אדבר איתו".
    מתי אתה מתכוון להגיע לארץ ולראות את קבוצתך משחקת?
    "זאת שאלה חוצפנית. כל טוב לך אדוני".

     
  2. עד המוות הפועל Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/04
    הודעות:
    734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דרך אגב,
    אם אין לכם כל לקרוא את הכל, או אם המצב של הפועל חיפה לא מעניין אותכם בכלל,
    סתם תקראו את הראיון. משעשע ביותר.
     
  3. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    נתון אחד הדהים אותי:

    הוא הראשון בתולדות הכדורגל הישראלי שהציג רווח - פשוט לא ייאמן.

    אולי נקרא לו ה "אלכימאי"?
     
  4. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני רואה את האיש הזה וצוחק.
    מה האיש הזה קשור לכדורגל?שיעזוב כבר הוא רק מזיק.
     
  5. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חבר שלי אוהד הפועל חיפה, אבל אין לי כח לקרוא את הכל. מישו יכול להגיד לי את עיקרי הדברים בכתבה?
     
  6. Kaka' Member

    הצטרף ב:
    ‏12/8/06
    הודעות:
    91
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מהפה שלך לה'...
    אבל כנראה שהנזק שהוא עושה לא מעניין אותו... כי הוא מרוויח עלינו כסף...
    פשוט ביזיון לכדורגל הישראלי האיש הזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/8/06
  7. מכבי הרצליה ! Member

    הצטרף ב:
    ‏26/11/05
    הודעות:
    696
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חחחחחחחחחח איזה בן אדם מוזר.
     
  8. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כנראה שהוא פשוט לא ידע למה הוא נכנס. בכדורגל אצלנו אי אפשר להרוויח כסף, אז הוא עשה את זה ע"י תקציב נמוך וניתוק המים במתחם האימונים בקריית חיים.
     
  9. HBSFC Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/04
    הודעות:
    819
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא היה ולא יהיה יותר גרוע מאלי זינו.
     
  10. עד המוות הפועל Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/04
    הודעות:
    734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תקראו את התירוצים שלו ללמה עברו אצלו 4 מאמנים ו4 מנכ"לים בשנתיים. פשוט מעורר צחוק

    מתחקיר שערכנו על היקף ההכנסות וההוצאות שלך בקבוצה בעונה שעברה עולה כי ההכנסות היו גדולות בכארבע מאות אלף שקל לעומת ההוצאות.
    "זה ממש לא מדויק. תדייק בעובדות בבקשה. אם היית עובד אצלי הייתי מפטר אותך".
    אז מהן העובדות הנכונות?
    "העובדות הנכונות הן שהפועל חיפה עולה לי מיליון דולר בשנה".
    איך בדיוק הקבוצה עולה לך מיליון דולר אם התקציב שלה פחות ממיליון דולר?
    "אני אומר לך אז אתה יכול להאמין לי. כולם יודעים שאין למצוא איש יותר ישר ממני. אם אני אומר לך אתה יכול להאמין לי".
    מאוד הייתי רוצה להאמין לך אבל אני קצת מתקשה. אם היו לך בעונה שעברה הכנסות בגודל של 6.2 מיליון שקל ובנוסף היית משקיע כדבריך מליון דולר, תקציב הפועל חיפה היה אמור לחצות את גבול עשרה מיליון שקלים. בפועל התקציב היה 4.6 מיליון שקל. תסכים איתי שזה לא ממש מסתדר לפי הטענות שלך.
    "אני אומר לך ואתה יכול להאמין לי שזה נכון".
    אתה פחות משנתיים במועדון וכבר עבדו תחתך ארבע מאמנים וארבע מנכל"ים. יש לך הסבר למה זה קורה?
    "אני שוב רוצה לתקן אותך. אתה ממשיך לטעות בעובדות: אני נמצא בקבוצה כבר שלוש שנים".
    למה שלוש? רכשת את הקבוצה באוקטובר 2004, אנחנו היום באוגוסט 2006 לפי החשבון שלי מדובר בשנה ועשרה חודשים. האם אני טועה?
    "הספירה שלך לא נכונה. בקבוצת כדורגל סופרים לפי עונות: הגעתי לקבוצה בעונה 2004-2005, הייתי בה בעונת 2005-2006 ועכשיו אנחנו בעונת 2006-2007. סך הכל ביחד נותן שלוש שנים".
    אבל עונת 2006-2007 עדיין לא החלה. כאשר העונה תסתיים בחודש מאי 2007 תוכל לומר שאתה בקבוצה כמעט שלוש שנים. בנתיים הספירה המדויקת היא שנה ועשרה חודשים.
    "אתה לא צודק. אני במועדון כבר שלוש שנים והעובדה היא שלא פיטרתי אף מאמן".
    פיטרת את רוני דורה.
    "שקר וכזב. מי שאומר שפיטרתי את רוני דורה אומר את זה כדי להסית נגדי ולפגוע בי".
    אני מתקשה להבין איך אתה יכול להגיד שלא פיטרת את רוני דורה. זה קרה לעיני כל שחקני הקבוצה ואף לעיני מצלמות הטלויזיה.
    "זה שקר גס. אני לא מבין מאיפה אתה מביא את ההמצאות האלה".
    השבוע פורסם שדרשת מאייל ברקוביץ' לא פחות משני מיליון דולר כדי למכור לו את הקבוצה.
    "זה לא נכון".
    לא פנית לאייל ברקוביץ' והצעת לו לרכוש את הקבוצה תמורת שני מיליון דולר?
    "בשום פנים ואופן זה לא נכון. אני שומע את זה עכשיו בפעם הראשונה". (אייל ברקוביץ' מסר בתגובה: "יואב כץ פנה אלי והציע לי לקנות את הפועל חיפה תמורת שני מיליון דולר אבל סירבתי כי אני לא מעוניין להשקיע כסף בכדורגל הישראלי").
     
  11. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תמיד חיבבתי את הפועל חיפה,היום אני מרחם על מה שעובר עליהם.
    זה לא מגיע להם ואני מקווה שכץ יעזוב כמה שיותר מהר את הכדורגל .