שלוש הגדולות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Ampelmann, ‏2/5/06.

  1. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם ישאלו 95% אחוז מהאוהדים הריאליים בעולם, מי הן, לדעתם, שלוש הליגות הטובות ביותר, סביר כי תשובתם תכלול את ספרד, איטליה ואנגליה. רובם, אגב, יוסיפו, כנראה, ויתווכחו גם על הטובה מהשלוש.
    לרוב, כאשר נקבע קונצנזוס כה חזק וכה עתיק עד שהכה שורש כמעט ללא הכר, דומה כי גם מאמץ גדול לא יגרום לשינוי התודעה ולתפישה שונה, גם אם יק?רו הסיבות הנכונות. האם כך הדבר?
    האם בכל זאת קיים הסיכוי שישנה את אחד המאפיינים המוכרים ביותר של הכדורגל? האם בעתיד תהיה זו דווקא גרמניה, שתכתיב את הכדורגל ההתקפי במקום אחת מהשלוש? אולי דווקא ברזיל או ארגנטינה, שיביאו עמן קצת טעם דרום-אמריקני וישנו את פני עולם הכדורגל כולו (למשל עם ליגת-אלופות טרנס-אטלנטית)?
    אולי אפילו מדינה קטנה יותר בדמות שוויץ, תורכיה ואולי, אולי אפילו, אם ימשיכו לזרום הנה אוליגרכים רוסים-יהודיים, יהיה יום אחד שווה לשלם 80 שקל בשביל משחק בישראל?


    ברור שהבסיס הוא כנראה כסף, ויחד איתו גם צבירת תהילה, שיהוו את הגורם המרכזי להטיית האיזון, אולם ישנם גורמים נוספים. מה, לדעתכם, יכול (אם יכול) לשנות את חזות התהילה העולמית, ומי, כך דמיתם, יכולה להיות המתחרה הגדולה של המשולש האירופי העליון?



    *אני, אגב, העלתי בזמנו השארה שהכסף ותאוות הבצע עוד יביאו את אור הזרקורים לארה"ב, אולם גם אחרי 10 שנים הדבר עוד לא קרה. החששות האלה הביאו אותי לתהות גם מה למשל יהיו ההשפעות של מדינה אחרת בטופ על פני המשחק?
     
  2. cazzo Il Capocuoco

    הצטרף ב:
    ‏28/8/04
    הודעות:
    13,083
    לייקים שהתקבלו:
    827
    אם הכדורגל בדרום אמריקה היה מקבל במה כמו באירופה,היינו חושבים טיפה אחרת.כן,קצת כסף לא יזיק.... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/5/06
  3. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שאחד הדברים (שהוא בעצם סיפור של ביצה-תרנגולת) שיכולים לעשות את השינוי הגדול בעניין הכדורגל הדרום-אמריקני, הוא באמת החשיפה. ביום שבו קבוצות אירופיות גדולות יתחילו להתמודד מול החברות מהמערב על תארים רציניים (אליפות העולם לקבוצות לא נחשבת), נראה יותר ויותר את המשחק הזה. מה שכן, זה לא יקרה עד שיהיה לפחות קצת סדר באותה יבשת.
     
  4. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ליגת אלופות טרנס אטלנטית זה אחד הרעיונות היותר מעניינים ובלתי ריאליים שיצא לי לשמוע
     
  5. reda Member

    הצטרף ב:
    ‏23/9/02
    הודעות:
    1,413
    לייקים שהתקבלו:
    1
    דווקא נראה לי שאתה טועה...

    נראה לי שבמונדיאל הזה ארה"ב תפתיע...ובכלל מונדיאל קודם הם היו מול גרמניה והפסידו להם בשמינית נדמה לי אחרי כדורגל מגעיל של גרמניה אם אני זוכר נכון...
    ובכלל יש להם לא מעט כישרונות שבטח בעוד כמה זמן תשמע עליהם...אבל הבעיה היחידה היא ששמה הכדורגל הוא לא ממש אהבה....גם הקהל שמה הבנתי מראיון של גיא מלמד עם שם המשחק שהוא בא לשמה לא בשביל לעודד אלא בשביל בילוי משפחתי..
     
  6. city Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/04
    הודעות:
    5,343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ארה"ב ניסתה לעורר עניין בליגה ע"י החתמה של כל מיני ותיקים כמו דוגארי וולדרמה, אבל זה תופעה שהחלה עוד בשנות ה-70, בהן אפילו פלה ומוטלה שפיגלר שיחקו ביחד בקוסמוס. זה לא עבד אז ולא עבד היום, כי האמריקאים פשוט לא מתעניינים בכדורגל, לפחות לא ברמה שהם מתעניינים בכדורסל או פוטבול.

    בקשר לתחרות הכדורגל הטראנס אטלנטית, זה רעיון קצת הזוי. יהיה מצחיק לראות קבוצה טסה 12 שעות בשביל משחק באוסטרליה למשל, וכל מיני קבוצות שכונה מאסיה משחקות מול צ'לסי ומילאן.
     
  7. Bensh Member

    הצטרף ב:
    ‏27/1/05
    הודעות:
    6,643
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בגלל זה אמרתי שהרעיון בלתי ריאלי, למרות העניין הרב שמשחק בין ואסקו דה גאמה לברצלונה למשל יכול ליצור
     
  8. BLUE MOON Member

    הצטרף ב:
    ‏27/2/06
    הודעות:
    564
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דווקא יכול להיות רעיון שיצור עיניין רב...32 הקבוצות הטובות בעולם מתחרות כל 4 שנים, כשלזוכה מוענק פרס כספי בסדר גודל גדול מאוד...
     
  9. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שיש בעיתיות גיאוגרפית מסוימת באליפות טרנס-אטלנטית שכוללת גם את אוסטרליה כנתון...

    הכוונה שלי דווקא דמתה יותר לשילוב של שלבי הסיום של ליגת האלופות עם שלבי הסיום של המקבילה הדרום-אמריקנית או למשהו שדומה לרעיון של BLUE MOON שנשמע אפילו יותר טוב אבל עלול להיות בעייתי בגלל העומס שייוצר על שחקנים שישחקו גם בתקופת הקיץ שלוש מתוך כל ארבע שנים.



    וכן, בארה"ב באמת אין התלהבות מכדורגל (וטוב שכך!) אבל עם החיזוק במעמד הנבחרת במשחקי הגביע העולמי וכן עם כניסתם של כוכבים 'מקומיים' משהו לאריות אירופה, שינוי מסויים בגישה של האמריקנים לספורט הפופולארי בעולם עלול להשתנות.



    אבל השאלה היא לווא דווקא על ארה"ב. מה עם אפשרות שבעתיד הליגה הנחשבת בעולם תהיה דווקא הליגה מגרמניה? אולי ההולנדית? צרפת?
    אלה שלוש הליגות המשניות הטובות ביותר, יש סיכוי לשינוי?
     
  10. N כמוני Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/05
    הודעות:
    1,064
    לייקים שהתקבלו:
    30
    אני חושב שהסיכוי לכך די קלוש.
    גם אם באמת הליגה הגרמנית תשתפר ותהיה יותר טובה מאחת הליגות האלו,עדיין נתפוס את הליגות האנגלית,ספרדית איטלקית כטובות בעולם.
     
  11. Ampelmann Member

    הצטרף ב:
    ‏1/7/04
    הודעות:
    3,844
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גם לא אם מספר השקעות ענק יביאו את השמות הגדולים לקבוצות כמו באיירן והמבורג וגביע האלופות ישלט משך מספר עונות בידי קבוצות מהמדינה המרכז-אירופית?
    לדעתי, אם 4-5 מעשרת גביעי אירופה לאלופות הבאים ישבו בארונות בגרמניה, בקבוצות בהם משחקים כוכבי על למינהם, תהיה הסתכלות שונה לפחות באחוז בולט.

    הא?