פורמולה 1 2006 - הדיון הרשמי

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י EL Capitan, ‏11/3/06.

  1. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמנם אני זוכר שהיה כאן דיון שפתחו לא מזמן על זה, אבל היה שם הרבה טעויות במידע, ולכן אני יעשה קצת סדר לכולם לפני פתיחת העונה, שמתחילה ממש היום, עם מירוץ הדירוג (ממש ברגעים אלה, 12:55 ב5+) לקראת המירוץ השני בהיסטוריה בבחריין (מחר ב13:25 בספורט 5+).

    Renault

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/renault_peq.Xxx

    #1- פרננדו אלונסו (ספרד, 24)
    #2- ג'יאנקרלו פיסקלה (איטליה, 31)

    ברנו, שבעונתם השנייה בלבד עשו את ה"דאבל" בעונה שעברה, רוצים לשמור לפחות על התואר של אלונסו כאלוף היחידים, וזאת ע"י שמירה על המכונית שלה כמכונית האמינה ביותר בפורמולה 1, כפי שהיא הייתה בעונה שעברה. שינוי במנוע, שדרשו בפורמולה 1, עלול לשבש לה מעט את התכניות, אבל אלונסו, שהודיע על חתימה במקלארן החל מ2007, בטוח במכונית של רנו.

    אם כן, לא רק אלונסו הביא עונה חלומית אשתקד, אלא כל קבוצת רנו, משמע גם פיסקלה הותיק. אבל העונה, כמו שקרה בהרבה מקרים אחרים, רנו מוכנה במקרה שתהיה ירידה אצל האיטלקי, והנהג השלישי שברשותה הוא לא אחר מהסגן באליפות הGP2 (שהייתה הפורמולה 300, השנייה לפורמולה 1), הייקי קובלאינן (פינלנד, 24).

    McLaren Mercedes

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/mclaren_peq.Xxx

    #3- קימי רייקונן (פינלנד, 26)
    #4- חואן פאבלו מונוטויה (קולומביה, 30)

    אמינות, זאת מילת המפתח של מקלארן העונה. בעונה שעברה קימי רייקונן היה, ללא ספק, הנהג הכי מהיר ואולי גם הכי טוב על המסלול, אבל חוסר האמינות של המכונית שלו, מול היציבות של רנו, נתנה את האליפות לאלונסו ואיכזבה את רייקונן, שסיים בפעם השנייה כסגן (הפעם הראשונה שלו זכורה לכולם, עם העונה המצוינת לפני 3 שנים).

    אז גם השנה, לפחות עפ"י מה שראינו בעונת המבחן, למקלארן עדיין יש את המכונית המהירה ביותר בפורמולה 1, אבל עוד בעיה שתהיה לה, מלבד האמינות, שאותה היא ניסתה לשפר בעונה שעברה, היא הקבוצתיות. מונוטויה או רייקונן, אחד מהם יצטרך לפנות את מקומו לאלונסו, שחתם, כאמור, במקלארן החל מעונת 2007. הקולומביאני, שידוע בשאפתנות ובקצת חוסר שפיות, ינסה להיות הנהג המוביל במקלארן, והוא מסוגל לעשות את זה. קימי, שהודיע שהוא לא מוכן להוות ככינור שני לאף אחד, ינסה לזכות באליפות גם העונה, בתקווה שהמכונית שלו לא תפשל הפעם, ואולי הוא יעשה את זה בעונתו האחרונה במקלארן, כשפרארי היא הפייבוריטית לקלוט אותו, בעקבות חתימתו של אלונסו במרצדס של מקלארן.

    Ferrari

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/ferrari_peq.Xxx

    #4- מיכאל שומאכר (גרמניה, 37)
    #5- פליפה מאסה (ברזיל, 24)

    אחרי העונה הנוראית שעברה על פרארי בעונה שעברה, מיכאל שומאכר, שהיה לפני העונה האחרונה אלוף העולם 5 פעמים ברציפות, ינסה לחזור להיות אלוף, ובגיל 37 ואולי בעונתו האחרונה בסבב (חוזהו מסתיים בסיום העונה) הוא נחוש מתמיד לעשות את זה, לאור מה שקרה בעונה שעברה. ותהיה לו תחרות קשה מאד עם אלונסו, רייקונן ועוד עוד פוטנציאלים אחרים לעשות זאת. משו שמעודד מאד את שומאכר השנה הוא שינוי חוק בפורמולה 1, שקובע כי אפשר להחליף צמיגים בין מירוץ הדירוג למירוץ ובמהלכו. מה שאומר, שההפרשים בין צמיגי מישלן (רנו ומקלארן) לבין צמיגי ברידג'סטון של פרארי יהיו מזעריים העונה.

    לצידו של שומאכר, כנהג השני, יהיה פיליפ מאסה הברזילאי הצעיר והמוכשר, שהיה בסאובר בשנים האחרונות. רובנס באריקלו הותיק עזב להונדה (באר), ומאסה ינסה להוכיח שהוא נהג שני ראוי בקבוצה גדולה כמו פרארי, שרוצה להיות גם אלופת היצרנים, ובטח אחרי שאשתקד הם סיימו רק במקום ה3 בטבלה זו. אבל בעונה הבאה גם מאסה וגם שומאכר אולי לא יהיו בקבוצה, שכן רייקונן ורוסי חזק על הכוונת.

    Toyota

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/williams_peq.Xxx

    #7- ראלף שומאכר (גרמניה, 30)
    #8- יארנו טרולי (איטליה, 31)

    העונה טויוטה מגיעה עם ציפיות גבוהות מאד, שהקבוצה שלה שפכה המון המון כסף (חצי מיליארד פחות או יותר) בהכנות המכונית לעונה זו, הכנות שהחלו עוד מהעונה שעברה, ואיפשרו לה להציג את המכונית שלהם ראשונים מבין כל קבוצות הסבב. עם כזאת השקעה במכונית, היכולת עדיין תצטרך להבחן במירוצים, אבל אל תתפלאו אם דווקא האח הצעיר של משפחת שומאכר יהיה אלוף העולם. וביחד עם יארנו טרולי, טויוטה תוכל לדבר חזק גם בטבלת היצרנים.

    Williams

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/williams_peq.Xxx

    #9- מארק וובר (אוסטרליה, 29)
    #10- ניקו רוסברג (גרמניה, 20)

    לאחר עונה איומה בעונה שעברה, BMW עזבה את הקבוצה ועברה לקבוצת סאובר, ולקחה ביחד איתה עם ניק היידפלד הגרמני. אבל בוויליאמס לא נלחצו והביאו לקבוצה גרמני אחר, ניקו רוסברג שמו. מדובר בנהג צעיר בן 20, שהוא אלוף הGP2 ובנו של אלוף הפורמולה 1 לשעבר, קקה רוסברג, שהיה האלוף בשנת 82, וכמה מפתיע, נהג בשורות וויליאמס באותה שנה. אז עם מארק וובר, שאיכזב בעונה שעברה, וויליאמס תנסה לחזור העונה להיות אחת מהקבוצות המובילות בסבב, וניקו רוסברג ינסה להוכיח את עצמו גם בבמה המרכזית, בפורמולה 1.

    Honda

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/honda_peq.Xxx

    #11- רובנס באריקלו (ברזיל, 33)
    #12- ג'נסון באטן (בריטניה, 26)

    אחרי עונה בינונית אשתקד, הונדה, שהייתה ספקית המנועים של הקבוצה (BAR), רכשה באופן מלא את הקבוצה, ולכן גם שמה השתנה. באריקלו הגיע ויהיה הנהג הראשון, וינסה להוכיח שהוא יכול להיות יותר מהזנב של מיכאל שומאכר. ביחד איתו, ג'נסון באטן, שהבריק בעונתו הראשונה ב2000, ינסו בהונדה להצטרף לקבוצת היצרנים המובילות.

    Red Bull

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/redbull_peq.Xxx

    (אין מספר 13 בפורמולה 1, בנצרות זה מספר שמסמל מזל רע)

    #14- דיויד כולת'ארד (בריטניה, 34)
    #15- כריסטיאן קליין (אוסטריה, 23)

    אחרי עונת בכורה מוצלחת, רד בול שמרה על הנהגים שלהם, אך לאור התחרות הגדולה שתהיה עם כל כך הרבה קבוצות טובות וחזקות, אפשר וצריך להנמיך ציפיות. למרות זאת, ברד בול לא נחו בפגרה ועשו כל מה שאפשר כדי להשתפר. מלבד שהם רכשו גם את קבוצת מינארדי, שאלייה נגיע בהמשך, הם חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם פרארי, שתספק לה מהעונה את המנועים, מה שישפר אותה מאד. בנוסף, גם אדריאן ניואי, מי שהיה המהנדס הראשי של מקלארן בשנים האחרונות, הצטרף לקבוצה.

    BMW Sauber

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/bmwsauber_peq.Xxx

    #16- ניק היידפלד (גרמניה, 28)
    #17- ז'אק וילנב (קנדה, 35)

    אז כמו שכבר אמרתי, BMW הגיעו לסאובר וזה עשוי להיות שינוי מאד גדול בקבוצת סאובר, שינוי שאמור להפוך אותה לאחת הקבוצות המובילות בשנים הקרובות. ניק היידפלד הגיע מוויליאמס, וגם ז'אק וילנב הותיק ואלוף הפורמולה 1 בעבר, שעזב בעונה האחרונה לGP2, חזר לסבב המוביל וינסה לתרום מניסיונו בסאובר.

    Midland

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/midland_peq.Xxx

    #18- טיאגו מונטיירו (פורטוגל, 29)
    #19- כריסטיאן אלברס (הולנד, 26)

    אז זהו, ג'ורדן לא קיימת יותר. הקבוצה נקנתה ע"י אוליגרך רוסי, ששינה את שם הקבוצה, שנתנה בעבר הזדמנויות ראשונות למיכאל שומאכר, אדי אירווין ובאריקלו בפורמולה 1. אדי ג'ורדן, שהיה הבוס של הקבוצה במשך שנים, מכר את הקבוצה לאור הדרדרותה בשנים האחרונות. צמד הנהגים של הקבוצה השתנה, כשכריסטיאן אלברס הצטרף לקבוצה.

    Squadra Toro Rosso

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/tororosso_peq.Xxx

    #20- ויטאנטוניו ליוצי (איטליה, 25)
    #21 סקוט ספיד (ארה"ב, 23)

    למי שתוהה מי זאת הקבוצה הזאת, אז כן, מדובר במינארדי, הקבוצה החלשה ביותר בשנים האחרונות בפורמולה 1, שנקנתה ע"י רד בול ותהיה קבוצת הבת שלה. סקאודרה טורו רוסו הוא שמה החדש של הקבוצה, שהחליפה את צמד הנהגים שלה והביאה את ליוצי וסקוט ספיד, מי שסיים במקום השלישי אשתקד בGP2. מכאן ניתן לראות, שבקבוצה חושבים לאט לאט להשתפר.

    Super Aguri

    http://www.marca.com/motor2006/mundial_f1/imgs/superaguri_peq.Xxx

    #22- טאקומה סאטו (יפן, 29)
    #23- יוג'ה איידה (יפן, 31)

    קבוצת הבת של הונדה, שבעקבות האכזבה של הקהל היפני מעזיבת טאקומו סאטו את הונדה, החליטה היצרנית להקים קבוצה חדשה, לספק לה את המנוע שלה וגם להחתים שתי נהגים יפנים. לאידה זאת מתנה, כשבגיל 31 הוא מקבל את ההזדמנות הראשונה שלו בפורמולה 1. בכל מקרה, היצרנית הזאת לא תהיה ליותר מלהתחרות עם סקואדרה טורו רוסו, או בשמה הקודם, מינארדי, על לא להיות אחרונים.

    -------------------------------------------------------------------------

    לטבלת היחידים: http://www.formula1.com/archive/driver/2006.html

    לטבלת היצרנים: http://www.formula1.com/archive/team/2006.html

    עונת המירוצים:

    1. בחריין (12 במרץ): מנצח- אלונסו
    2. מלסיה (19 במרץ): מנצח-
    3. אוסטרליה (2 באפריל): מנצח-
    4. סן מרינו (23 באפריל): מנצח-
    5. מירוץ אירופה (גרמניה, 7 במאי): מנצח-
    6. ספרד (14 במאי): מנצח-
    7. מונאקו (28 במאי): מנצח-
    8. בריטניה (11 ביוני): מנצח-
    9. קנדה (25 ביוני): מנצח-
    10. ארה"ב (2 ביולי): מנצח-
    11. צרפת (16 ביולי): מנצח-
    12. גרמניה (30 ביולי): מנצח-
    13. הונגריה (6 באוגוסט): מנצח-
    14. טורקיה (27 באוגוסט): מנצח-
    15. איטליה (10 בספטמבר): מנצח-
    16. סין (1 באוקטובר): מנצח-
    17. יפן (8 באוקטובר): מנצח-
    18. ברזיל (22 באוקטובר): מנצח-
    ------------------------

    אז זהו, העונה עומדת בפתח וזאת תהיה אחת העונות המרתקות של הפורמולה 1. מלבד התחרות על האליפות, שצפוייה להיות לפחות תחרות של 3 צדדים- מיכאל שומאכר, הנהג הטוב ביותר אי פעם, בעונתו האחרונה בסבב, פרננדו אלונסו, האלוף הנוכחי, ששבר בעונה האחרונה כמעט את כל השיאים והוא האלוף הצעיר ביותר אי פעם, וקימי רייקונן המצוין. אבל גם התחרות הגדולה בין קבוצות כמו טויוטה, וויליאמס, הונדה, סאובר ועוד, אמורה לתת לה עונה מרתקת, שאת כולה נוכל לראות הפעם בעברית, בשידורים ישירים בספורט 5+ (די לRTL!).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/3/06
  2. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ועכשיו, במירוץ הדירוג, מקלארן מראה שאולי שום דבר לא השתנה. הכנף האחורית של קימי רייקונן יצאה מהמקום (אולי גם בעקבות המסלול, אבל זה יפגע מאד ברייקונן), וגרמה לו לאבד שליטה על המכונית. מירוץ הדירוג עכשיו נמשך, לאחר שפינו את כל החלקים שהשתחררו מהמכונית של הפיני.

    על המתכונת של מירוצי הדירוג- הפורמולה 1 שינו את המתכונת ליותר מעניינת עבור הצופים באצטדיון, כשיש יותר מכוניות על המסלול בו זמנית, ועם 3 סיבובים. בסיבוב הראשון, 6 המכוניות, שהשיגו את הזמנים הכי פחות טובים, מודחים מהסיבוב הבא ומדורגים עפ"י הזמנים שהם השיגו בסיבוב הראשון. בסיבוב השני, מבין 14 מכוניות 6 המכוניות, שהשיגו את הזמנים הפחות טובים, מודחים. ובסיבוב האחרון, 10 המכוניות שנשארו יתחרו על הפול פוזישן.
     
  3. משוגע בירוק Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,633
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כואב הלב על רייקונן, כמו שנה שעברה גם השנה הנהג המצויין הזה נכשל בגלל המכונית שלו ובאשמת הקבוצה שלו... אין ספק שהמכונית של מקלארן היא המהירה ביותר, אך גם הכי פחות בטוחה...

    פורצה שומאכר!
     
  4. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    ניקו רוסברג, של ווילייאמס, אחד הנהגים המוכשרים ביותר שיראה הסבב, ומדברים עליו
    כ"אולד פאשן רייסר", באותה נשימה עם אירון סנה, אלאין פרוסט ואפילו גורר השוואות משנות
    ה50-60 עם נהג כמו חואן מנואל פאנגיו, שנהג על מזראטי, פרארי אלפה ומרצדס, וג'ק
    ברבהאם של קופר. נהג עם טכניקות ישנות יותר, כאילו למד לנהוג על הקופר אינדי או על הBRM, נהג בלי פחד, לוחץ על הדוושה כמו שצריך ובחור לא רע בכלל. דיבר על כך שהוא שונא
    את שיטת ההילוכים בפורמולה, ומעריץ את ג'אק ווילנב, שהביא לוויליאמס אליפות
    ב97. נהג נפלא, שכל הדרך עוד לפניו. הוא עוד יהיה גדול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/3/06
  5. משוגע בירוק Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,633
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פרארי היא המנצחת הגדולה של מירוצי הדירוג בבחריין כששומאכר קוטף את הפול פוזישן ומאסה המצויין אחריו...

    יאללה פרארי מקווה לעונה טובה שתשכיח את הקודמת...
     
  6. city Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/04
    הודעות:
    5,343
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מישהו יכול להסביר לי קצת על החוקים? איך זה הולך, כמה הקפות וכו'.
    כי ניסיתי להבין מלהקשיב לאלי אילדיס אבל אני לא בטוח שהוא בעצמו מבין http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/dry.Xxx
     
  7. Alexander Hleb Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/05
    הודעות:
    2,860
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברור שהוא מבין. לא שמעת איזה צלצול מקורי יש לו בפלאפון?
     
  8. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    את החוקים של מירוץ הדירוג הסברתי. מירוץ הדירוג קובע מאילו מקומות הנהגים יזנקו. ובמירוץ 8 הראשונים זוכים לניקוד, כשזה הולך ככה: המקום הראשון זוכה ב10, המקום השני ב8, 3 ב6, 4 ב5, 5 ב4, 6 ב3, 7 ב2 ו8 ב1.

    יש עוד כל מיני חוקים, כשבסיבוב האחרון במירוץ הדירוג, הקבוצות ממלאות דלק לנהגים, שבסיום מירוץ הדירוג יהיה אי אפשר לגעת בו. משמע, שהמכוניות יזנקו עם אותו דלק שנשאר להם במכונית. וזה, כמובן, משפיע על טקטיקת העצירות של הקבוצות במירוץ. ואם אתה עדיין לא מבין ממש, תראה מחר את המירוץ מההתחלה ותבין הכל.

    אני ייתן קצת תמונות בדיון, כדי לשפר את איך שזה נראה, וכדי שיותר אנשים יקראו. ואני גם ייתן את רשימת המירוצים והתאריכים שהם יתקיימו.

    על מירוץ הדירוג היום- אכזבות בעיקר אצל טויוטה וקימי רייקונן, שממשיך עם חוסר המזל שלו מהעונה שעברה. פרארי יכולה להיות מרוצה, כשתופסת, ממש כמו פעם, את שתי המקומות הראשונים. גם בהונדה יוצאים מאד מרוצים ממירוץ הדירוג הזה, כשבאטן יזנק שלישי ובאריקלו שישי. האלוף אלונסו יפתח את העונה שלו מחר מהמקום הרביעי, ומונוטויה מהמקום החמישי. לעומתם, רייקונן יזנק אחרון בגלל התקלה במכוניתו.

    סדר הנהגים שיזנקו במירוץ מחר:

    http://www.formula1.com/race/result/751/24.html
     
  9. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    אם נתעלם לרגע מהעובדה שהוא גרמני, ורבים כמו יוני חוזים לו עתיד ורוד , ב.מ.וו יודעים טוב מאד מה יש להם ביד, עצם העובדה שהוא מרוויח רק מיליון יורו לעונה, זה אשכרה גניבת המאה!

    יוני , אתה כל הזמן מפתיע אותי בן אדם http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/cool.Xxx
     
  10. Engel Del Madrid Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/05
    הודעות:
    4,185
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פייי... איזה לא מעניין זה.
     
  11. משוגע בירוק Member

    הצטרף ב:
    ‏28/5/04
    הודעות:
    2,633
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מעניין ועוד איך... היום מאוד נהניתי ממירוץ הדירוג ומחר זה יהיה אפילו עוד יותר טוב.
     
  12. Barcelona Member

    הצטרף ב:
    ‏15/5/05
    הודעות:
    1,105
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בדיוק כמו הקבוצה האהודה שלך.
     
  13. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    רוסברג הצעיר הוא לא בנו של נהג פורמולה אגדי? או שאני מתבלבל בינו לבין מישהו אחר?

    קים סחתיין על פתיחת הדיון ועל ההודעה האיכותית, בהחלט השלימה לי פערים אחרי שנים שלא ראיתי מירוצים (מאז ימי השידורים הישירים בערוץ הספורט, מיקה האקינן במק'לארן ו-HH פרנצן בג'ורדן http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/cool.Xxx )
     
  14. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    אחחחח מיקה מיקה, שתי אליפיות ברציפות הביא לנו. עכשיו רייקונן על הכסא של מיקה,
    אומרים שהוא הנהג הכי מהיר שנראה בפורמולה בשנים האחרונות, נקווה שהמרצדס
    לא תתפרק לו.
     
  15. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אחחחח... מיקה האקינן היה זה שגרם לי להתחיל לראות ולעקוב באופן קבוע אחרי הפורמולה 1. מאז פרישתו של האקינן (בהתחלה זאת הייתה רק עונת הפסקה, אז הייתה עוד ת'תקווה שהוא יחזור, אבל בכל זאת, לראות מירוצים בלי שיהיה לך את המועדף שלך לעודד מהבית...), קימי הוא ה"יורש" שלו עבורי (אולי זה גם בגלל השם).

    וכן, קקה רוסברג, אלוף הפורמולה 1 לשנת 82, הוא אביו של ניקו רוסברג.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/3/06