מהפכת הנשרים

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Rosner, ‏27/2/06.

  1. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    בשנתיים האחרונות אנחנו שמים לב לטרנד חדש בכדורגל הגרמני, ההתקפה שולטת, ההגנה? היא פחות חשובה.
    דוגמאות מאד קל למצוא - הליגה הגרמנית מייצרת הכי הרבה גולים באירופה, שזה מה שנקרא אבן היסוד לטרנד החדש.
    אבל לא רק זה עוד דוגמא מאד מוחשית אפשר לקחת ממשחקה האחרון של באיירן מינכן, לפני 3-4 שנים באיירן היתה גם מנצחת את המשחק, בהבדל קטן , אז זה היה נגמר 0-3 והיום זה נגמר 2-5 ..
    שמים לב להבדל, המתירנות לספוג גולים והתעוזה לכבוש עוד יותר הפכה את הטקטיקה של הליגה הגרמנית מקצה לקצה, בעוד בעבר התרכזו בטקטיקה הגנתית ממנה צומח משחק קשוח וחסר פשרות , תוך כדי שיתוק המשחק של הקבוצה היריבה וניצול היתרון שנוצר במגרש על מנת לכבוש שערים באחוזים גבוהים של ניצול מצבים. היום המצב שונה בתכלית כמעט בכל משחק אפשר לשים לב לכמות אדירה של הזדמנויות( חורים בהגנה) ניצול מצבים בינוני ביותר אם לא חלש, והכי גרוע ספיגת שערים.
    הטרנד החדש מביא יותר קהל למגרשים שזה יתרון ענק, לא סתם גרמניה נחשבת לליגה הכי אטרקטיבית באירופה מבחינת כדורגל וקהל, אבל ההצלחה השיווקית הזאת מביאה עימה גם נתון מאד מדאיג ההצלחה באירופה.

    אם בשנים עברו קבוצות כמו בורוסיה דורטמונד, שאלקה , ברמן וכמובן באיירן היו מטילות אימה על אירופה, וכל קבוצה אירופאית היתה רוצה להימנע מעימות עם הגרמניות הרי שהיום המצב שונה בתכלית, באיטליה חגגו ביובנטוס את הגרלת ברמן בצ'מפיונס( גם הפסד החוץ לא מדיר שינה מעינהם), באופ"א המצב אפילו עוד יותר גרוע, לברקוזן הודחה על ידי אלופת בולגריה, שטוטגארט על ידי קבוצת תחתית מאנגליה , הרטה על ידי קבוצה רומנית והמצב נראה רק מחמיר.
    מבלי לזלזל אבל בעבר משחקים כאלו היו נגמרים עם ניצחון גרמני.
    מה שמקשה על הקבוצות הגרמניות זה ציפוף המשחק של היריב והידוק החלק האחורי בצורה כזאת שהקבוצה הגרמנית לא יכולה להגיע ל 10 מצבים ממנה היא תבקיע 3 שערים.
    דוגמא טובה אפשר לראות בשטוטגארט : בעונה שעברה הגיעה פארמה אחרי תיקו מאופס באיטליה תיסכלה את שטוטגארט בגרמניה עד שניצחה אותה בהארכה תוך כדי ניצול מקסימלי של מתפרצות. אותו הדבר גם מול מידלסברו , אותו התסריט, רק שהפעם ההפסד הביתי היה קודם בארבעת המשחקים היתה שטוטגארט עדיפה בהרבה על היריב.
    מאמנים הגנתים נחשבים כיום טאבו בגרמניה, כך היה גם בשטוטגארט עם טראפ וזאמר.
    גרמניה רוצה כדורגל התקפי, והדרישה הזאת הכריעה גם את ההתאחדות הגרמנית.

    כן אותה התאחדות שבעבר היתה לוקחת מאמנים מנוסים עם טקטיקה מוצהרת שינתה את פניה באופן תמוה לפני עידן קלינסמן היה את רודי פלר, המשותף להם ? שניהם הגיעו בלי ניסיון , שניהם דובקים בכדורגל התקפי , שניהם היו חלוצים בעבר!

    מבלי להיכנס לענייני הנבחרת הרי זה לא מטרת הדיון, אבל הנבחרת הגרמנית פתאום רוחשת לה אהדה באירופה, פתאום שומעים רוחות באירופה שנשמעים נלהבים מגרמניה של גביע הקונפדרציות " גרמניה יכולה לשחק כדורגל " נשמע קצת הזוי , אבל אמיתי.
    אבל הכדורגל ה"יפה" הוא לא בהכרח יפה למציאות, גרמניה לא יכולה לעושת ניתוח קוסמטי מקיף וגם בגיל 50 להיראות כמו ילדה בת 15 . זה המציאות.

    הסיבות לשינוי הקונצפט יכולות לנבוע מהמון סיבות: בתוך הקבוצות ממאמנים צעירם וחסרי ניסיון, עד עבודה במחלקת הנוער. היום לדוגמא קשה לראות שחקן גרמני "טיפוסי" כמו רוברט הות של צ'לסי לדוגמא, הטרנד היום הוא לייצר את הלוקאס פודולסקי או הבסטייאן שווינשטייגר הבאים.
    גם לתיקשורת יש את החלק שלה, שהנבחרת הגרמנית נכשלה ב 1998 הקימו בגרמניה רעש תיקשורתי "ככה זה לא יכול להימשך, אנחנו משחקים יותר מדי אפור". גם הטיפוח יתר של שחקנים דמוי שווינשטייגר ( בגיל 21 כבר עם עשרות פירסומות שונות), הצניעות של הכדורגל הגרמני נבלמה.

    אם פעם גרמניה היתה מענגת על טקטיקה נטו עם שחקנים כמו אפנברג, שול, מתאוס, זאמר, קוהלר, בקנבאוואר מולר וכו היום שחקנים פספוסים כמו סינקביץ , יינסן או היצלסברגר מוצאים את מקומם ככוכבים הבאים של הכדורגל הגרמני.

    לסיכום גרמניה השתנתה, יש כאלה שרואים את התחלת השינוי כבר ב 1998 ויש כאלה יותר מאוחר, עובדה היא שמאז ההצחלה האדירה של לברקוזן והאחרונה של באיירן הנציגות הגרמניות מרתקות אותנו בזירה המקומית, אבל באירופאית מאכזבות בגדול.

    מה דעתכם ? יש משהו בזה? אתה מסכימים עם התיאוריה שלי? גם לכם מציק השינוי הקוסמטי של הנשרים?
     
  2. Marcelinho Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/05
    הודעות:
    678
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ללא ספק יש שינוי במנטלאיות של הנבחרת הגרמנית והכדורגל הגרמני בשנים האחרונות. השיטה ההגנתית, למרות שהביאה קבוצות גרמניות לשלבים מתקדמים יותר באירופה מאשר עכשיו, ולמרות שהביאה את נבחרת גרמניה להישגים (בינהם הופעה בגמר המונדיאל) כנראה פשוט לא מתאימה לאוהדים הגרמניים שרוצים יותר התקפה, יותר שערים, יותר מתח ומשחק מהנה יותר לצפייה! בנוסף לזאת, הדור הצעיר והחדש של השחקנים הגרמניים הוא דור התקפי, יצירתי וחצוף יותר, באסטיאן שוואשנטייגר כדוגמא כמו שנתת מסביר את הכל, היום התרגילים, העקיפות, העקבים נותנים מימד אחר למשחקים בכדורגל הגרמני, הקהל אוהב את זה, וגם אם שחקן כמו שוואנשטייגר פחות יעיל משחקן אגרסיבי במרכז המגרש כמו פאולסן למשל (ברור שהם לא משחקים באותה העמדה אבל ההשוואה הזו יותר בקטע של יעילות כשחקן), עדיין שוואנשטייגר הרבה יותר מוערך ואהוב.

    השינוי של גרמניה בא בעיקר בגלל הסיבה הזו, שרוב שחקניה הצעירים והמוכשרים נמצאים דווקא בחלק ההתקפי. לכן, משילוב של הסגל הצעיר והמוכשר בחלק ההתקפי (מן סוג של חוסר ברירה, הרי גרמניה עם הבלמים של היום, מטצדלר, וורנס, מטרסקר או הות' לא יכולה להרשות לעצמה להסתגר מול נבחרות מובילות בעולם), רצון הקהל בגרמניה ומאמן בדמות קלינסמן שלא ידוע כאחד שדוגל בטקטיקה הגנתית קשוחה, גרמניה מנסה לשחק אחרת ולהקדיש יותר מאמצים בהתקפה. רק ימים יגידו אם השינוי הזה מוצלח או לא לכדורגל הגרמני מבחינה הישיגית, מה שבטוח, הצופים אוהבים את זה, הרייטינג עלה, הקהל מגיע למגרשים ובינתיים אין לנו האוהדים יותר מדיי תלונות.
     
  3. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    מחד, הליגה הגרמנית הפכה למאוד התקפית. אך מאידך, אני חש שאין היום חלוצים גרמניים מעולים, והרוב זרים. לבאיירן, ספינת הדגל של הכדורגל הגרמני, אין חלוץ גרמני אחד בסגל! בנבחרת יש 2 חלוצים שאינם גרמניים במקור: קוראני ואסמואה. החלוץ הגרמני היחיד היום שמכירים באירופה הוא קלוזה, שאינני יודע אם יכול לסחוב קבוצה לרמות הגבוהות. בנבחרת חלק לא מבוטל מהשערים מגיעים מהקישור. לדעתי יש יותר מדי זרים בליגה הגרמנית, וזה אמנם מוביל להמון שערים אך פוגם בטווח הארוך בנבחרת ובהצלחה של הגרמניות באירופה. הבעיה אינה רק בהתקפה אלא גם בהגנה: אין לנבחרת בלמים אמתניים כמו פעם ושוב אני מביא כדוגמא את קבוצתי, שבשנים האחרונות ההגנה שלה מתבססת על זרים (ועכשיו טוב לראות את פיליפ להאם נכנס לרוטציה). אני חושב שבאיירן היא מעין בבואה של הנבחרת: כשיש בה הגנה והתקפה גרמניים מעולים, זה עובר לנבחרת, וכאשר כל החלק הקדמי שלה ורוב החלק האחורי מורכב מזרים, אין מה לייצא לנבחרת. במשחק האחרון של באיירן מול מילאן היו 3 גרמנים בלבד בסגל! (רנסינג, להאם ובאלאק). ככה זה לא יכול להימשך!
     
  4. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    בהמשך לתגובה הקודמת שלי,גם השוק העולמי לא אדיש לירידה באיכותו של הכדורגלן הגרמני: איפה באירופה יש היום שחקנים גרמניים בעמדות מפתח? פעם היו לנו שחקנים עם קריירות אירופאיות מפוארות: מתיאוס (אלוף איטליה עם אינטר), פלר (אלוף אירופה עם מארסיי), בירהוף (מלך שערי הליגה האיטלקית בעונת 1997/98) וקלינסמן. מה יש היום? כמו שסבתא שלי היתה אומרת באידיש: גורנישט מיט גורנישט!!! או בגרסת רון קופמן: כלום ושום דבר!!!
     
  5. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    מצטער ידידיי אבל דעתי אינה כדעתכם.

    ראשית, אני לא חושב שזה איזה טרנד של כדורגל התקפי, אלא שמספר רב של טעויות בניהול של כל הקבוצות (עקב טרנד אחר) הביא לירידה של רמת הכדרוגל בליגה בגרמניה (ואני מקווה שאף אחד מחבריי לא קורא את מה שאני כותב ואני אכחיש שכתבתי את זה http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx ).

    הטרנד שהיה היה להביא שחקנים מחו"ל, בעיקר דרום אמריקאים ואפריקאים(שזה היה טרנד אירופי) והבעיה היא שמה שהקבוצות הביאו היה לא ברמה מספיקה. טרנד נוסף היה להביא "שמות" גדולים רק שהביאו אותם בסוף הקריירה.ואני אתן דוגמאות .
    בבאיירן, למשל, פאפן (צרפת זכתה במונדיאל ואליפות אירופה) קוסטדינוב (בולגריה שהייתה בתקופה טובה) (שניהם בשלהי הקרירה עם רגל אחת בקבר), ריציטלי, השימיאן, האחים קובץ (שניהם שחקנים בסדר ולא יותר מזה - בטח לא לקבוצה כמו באיירן) ועוד ועוד. כולם שחקנים מחו"ל שכמוהם ויותר טובים ממילא יש בקבוצת הנוער או החובבים בלי סוף (שוויני, הארגריבס, טרוכובסקי ועוד).
    בהרטה למשל, מרסליניו (מצטער - אבל זה לא שחקן בשביל להחזיק קבוצה), הברזילאי השני ששכחתי את שמו ושבנתיים עזב, קיירו, נאנדו רפאל (נו באמת) ועוד ועוד.
    לברקוזן, שהייתה כמעט אמפריה הביאה אחרי שהגיעה לשיא את פראנסה, רוקה ג'וניור, את'ירסון, חואן ועוד ועוד. במקום זה הלכו הנו באליץ', בירופקה ואחרים.
    שטוטגרט אותו הדבר. אחרי עונות נהדרות עם מאגאת שבנה את הקבוצה עם שלד נהדר ושחקנים צעירים בא אדון זאמאר שחייב שמות וכל מה שמאגאת בנה הוא הרס. הכניס את חלאב לדיכאון, שיחררו את קוראני, הלך אימרה סאביץ שהיה נהדר, הפסיק לשתף את טיפרט והינקל ועוד . ומי שיחק בשבוע שעבר חלוץ נגד מידלסבורו? קאקו. באמת אחד שאין לו מקום אפילו לא בליגה השניה בגרמניה. . אחריו בא טראפטוני ועשה את מה שידעתי שהוא יעשה. הוא בדק אם עוד נשאר משהו טוב וגם אותו הרס.
    דוגמאות נוספות(ככה מהראש) לשחקנים לא ראויים בליגה הגרמנית: שני האורוגוואים של שאלקה ווארלה והשני, כמעט כל קייזרסלאטורן, סיבוסיסו זומה, דדה, אברטון, צ'רונדלו ועוד ועוד.
    הראשוה שהשתחררו מהטרנד הזה היתה, גם זו שהתחילה אותו -באיירן. שם התחילו לבנות על שחקנים מבית בתוספת הבאת שחקנים צעירים מבטיחים או שחקנים בעלי שם. ליזראזו, סניול, דייסלר, באלאק, מאקיי, שוויני, הארגריבס, לאם (כן כן אני יודע הוא בא משטוטגרט, אבל היה שם בהשאלה), סנטה קרוז, גררו ועוד. כמובן שגם כאן היו נפילות (השימיאן ולדעתי גם לוסיו) אבל המגמה השתנתה.
    באותו הדרך הולכת גם דורטמונד שאם ואן מרוויק יישאר שם היא תהיה מאריות הכדורגל באירופה שוב בתוך כמה שנים.
    כך גם המבורג, ברמן (כמובן) ואפילו שאלקה. אני גם רואה את זה קצת בשבועות האחרונים אצל שטוטגרט אם כי עוד מוקדם לומר.

    עקב השחקנים החלשים הקבוצות נחלשו. לא בגלל הרצון לשחק התקפי. בכל מדינה ככל שהליגה נמוכה יותר יש יותר שערים. ככה זה.

    אני גם לא רואה את הטענה שלכם לזה שכל השחקנים הגרמניים החדשים הם התקפיים. מספיק להסתכל מי החלוצים של הנבחרת. אין ממש מבחר גדול. קולזה, קוראני, פודלוסקי שהם בסדר. אבל חוץ מהם ברדריץ', נויביל, מייק הנקה (שעשה בשכל והלך לשחק איפה שייתנו לו גם לשחק ולא לראות את סבא אבה סאנד משחק לפניו) - נו באמת.

    לדעתי, הטרנד החדש של שחקנים מבית או קניית שחקנים גרמניים או שחקני ליגה טובים (ברמן - אובומוילה, פרינגס, בורובסקי, פרנהורסט, מרטסקר ועוד. דורטמונד - שאהין, אודונקור ועוד, המבורג - טרוכובסקי, לאות', ואן דר וארט, באיירן כמו שכבר אמרתי, שאלקה - אלנטינטופ, קוראני ועוד, וכן הלאה) הוא מה שיילך בגרמניה ויביא להתחזקות מחודשת של הקבוצות וגם של הנבחרת (אם כי לא בטוח שלמונדיאל הקרוב זה לא מאוחר מידי). כמו בטרנד הקודם הדבר מתחיל אצל הגדולות ומחלחל גם לקטנות יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/2/06
  6. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    זה ישמע גזעני, אבל הזרים הרסו את גרמניה! אני אסביר. בערך בתקופה אותה ציין לירן 1998 החלה נדידה עצומה של זרים לגרמניה, שתפקידם היה להכניס פלפל לליגה שנחשבה שבלונית, בונקריסטית, אפלה ואולי משעממת לקהל הרחב. ראשי הליגה והקבוצות החלו להביא זרים בעיקר דרום אמריקאים ואפריקאים, שחקנים שמתבלטים דווקא בגלל השוני הענק שלהם משחקן הגרמני הטיפוסי, כפי שהכרנו אז. הבעיה שכסף גדול אין בגרמניה וגם התדמית היתה רעה, ככה שאיכות הזרים היתה נמוכה. המצב רק הדרדר, הזרים המשיכו להגיע, הם הפכו לשחקנים זולים יותר מהגרמנים המקומיים, מה שעצר את ההתפתחות של השחקנים המקומיים ואפילו גרר ירידה ברמה לשחקנים צעירים שכבר היו במועדון. מאז החלה הנדידה עבר מספיק זמן כדי שהבעיה תתקרב לשורש, היום הליגה נשלטת בעיקר על זרים, גרמנים טובים כמעט ואין והכדורגל יותר דומה לשילוב הברזליאי-אפריקאי מאשר לנבחרת מערב גרמניה שהיתה הפנים של הכדורגל הגרמני.

    אני אישית מאוד מתגעגע לכל לשחקנים כמו מטאוס, זאמר, אפנברג, בוכבולד, טון, ברהמה ואחרים. וכמובן לנבחרת ממנה נבחרת כמו ברזיל היתה משקשקת.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏27/2/06
  7. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    אורי , אתה לא היחידי, גם אני שואל איפה התקופה היפה שדורטמונד וברמן נחשבו לצד באיירן לאימת אירופה.

    נדב, אתה בהחלט צודק, אבל שאלה לי אליך, איך אתה מסביר את התנהלות ההתאחדות הגרמנית אם המאמנים הלא מנוסים ההתקפים?!

    איך אתה מסביר שמאמנים הגנתים לא מתקבלים בהבנה בשטוטגארט, אני מזכיר לך שזאמר סיים עם שטוטגארט במקום הרביעי!

    מאמנים כמו שאף ורנגניק נחשבים לסחורה הלוהטת היום, מאמנים כמו אריק ריבאך, אוטו רהאגל וכו נחשביםנ בגרמניה לבחירה משנית בלבד.
    אם תרצה או לא משהו השתנה, הקהל דרש והקהל קיבל.
    כמובן שלהשתלטות של השוק הדרום אמריקאי יש את החלק שלה בטרנד. אבל אני לא היתי מתעלם משאר הפקטורים כמו העבודה עם מחלקת הנוער, לא שאלת את עצמך למה גרמניה לא מייצאת שחקנים כמו זאמר מתאוס וכו ?
     
  8. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    הקהל דורש והקהל המפגר מקבל.

    כנראה שבכל גרמניה ולא רק בשטוטגארט האוהדים מפגרים - רוצים כדורגל התקפי גם אם זה על חשבון ניצחונות...
    אין ספק וזו לא שאלה או השערה זו עבודה שהכדורגל הגרמני פשוט הלך אחורה עם השיטות משחק הפחות מתוכחמות לשחק בהם כדורגל, ונותן לקהל המפגר קצת משחק יותר קליל עקב שטיפת מוח מתמדת בגרמניה שככה צריך להראות כדורגל "מודרני".
    פה אני מחזיק מהאיטלקים! הם רק הלכו והשתבחו עם השנים מהכדורגל הבונקריסטי שלהם, לכדורגל כמעט מושלם ומאוזן לחלוטין בין הגנה להתקפה. אני רואה את הכדורגל כמשחק מוחות - כמו שח מט, יצירת מופת על מגרש של מאמן בדרכים חכמות להתיש את היריב, ולהכניע אותו טקטית. דברים כאלו ממזמן ירדו מהעולם בגרמניה. כל עוד הם ימשיכו להתנהג כמו ליגה קטנה שכל שניה יש בה גול, ככה הזוועה האירופית תמשך, והכדורגל החובבני התקפי חסר פשרות הזה, יגמור כלכלית על הקבוצות שלא יצליחו להתקדם שלבים באירופה. אולי עוד כמה שנים יסיקו את המסקנות לגבי המחשבה על לוותר על הכדורגל שגרמניה התבססה עליו שנים, ועל הדרך יתנו לגרמנים יותר במה, מה שיעזור לאופי של הקבוצות, לסדר במשחק הכה משובח שהיה, וכמובן לתוצאות של הנבחרת המפוארת ביותר בעולם אחרי ברזיל.

    הנשרים הפכו יונים.. מחרבנים הרבה(שערים), ומקבלים ח"ח מבני אדם... הגרמנים נדפקו בשכל.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏27/2/06
  9. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx או. טוב ששאלת ואני אנסה לענות על הכל.

    קודם כל זה לא קשור למה שהקהל רוצה והקהל גם לא כל כך מפגר כמו שמתיאוס אומר. מישהו יגיד לי שהקהל של פרנקפורט נהנה בשבת? מי שיוכל להגיד שהקהל של לברקוזן נהנה ב 7:4 או בכלל בכל העונה הזו שלהם? לדעתי אפילו הקהל של שאלקה היה ברגשות מעורבים באותו 7:4. לקהל מכרו לפני כמה שנים שמביאים כדורגלנים נפלאים מברזיל ואפריקה כמו שכתבתי וגם אחרים אבל בעצם עבדו עליו כי הביאו שחקנים סתמיים לחלוטין במקרה הטוב ואת רוקה ג'וניור (סתם דוגמא שעולה לי בראש עכשיו) במקרה הרע.

    זה לא שלא מתקבלים מאמנים הגנתיים. זאמר נכשל כי הוא הרס את מה שמאגאת בנה. עם מאגאת סיימתם מקום שני, כך שהמקום הרביעי הוא קצת כישלון. אבל זה יותר מזה. זאמר (וטראפ אפילו עוד יותר אם בכלל אפשר) הרס כל דבר טוב שמאגאת בנה. מאגאת הביא את הינקל, לאם, חלב, טיפרט, קוראני, הילדברנד ואפילו הלד ומייסנר (ואתה יכול לתת עוד שמות) למה שהם הפכו. זאמר הרג אותם והרג את המשחק שהיה להם.

    מאמנים כמו שאף ורנגניק ומאגאת וכנראה גם דול הם סחורה חמה כי הם בונים קבוצה באופן יסודי על בסיס מוצק. שאף למשל, לקח קבוצה מכלום עם שחקנים גרמניים נהדרים וחיזוק איפה שצריך (כולל חיזוק גרמני - פרינגס, אובומוילה, טים ויזה ועוד) כולל גם זרים שמתתאימים לו היכן שצריך ואלדז קלאסניץ ועשה קבוצה לתפארת. אותו הדבר רנגניק בשאלקה. אחרי שאלה קנו כל שטות שזזה בא רנגניק והביא שחקנים טובים לשם שינוי ובנה קבוצה יציבה. זה שהוא עזב זה בגלל דברים אחרים.

    ריהאגל אליל בגרמניה גם היום ורצו אותו שם אבל הוא לא רצה לעזוב את יוון וריבק כבר זקן שלא מאמן הרבה זמן אחרי הכישלון עם הנבחרת.

    כמובן שבתקופה האמורה גרמניה לא ייצרה מספיק שחקנים כמו שצריך ובטח גם לא ייצאה אותם אבל זה בגלל שהביאו את צירונדולו (סתם דוגמא) ושות' שפגעו בהתקדמות של הגרמנים. אבל גם זה כבר השתנה. לאם, אוטל, שוויני, טרוכובסקי, ווסלס, רנזינג, גררו, הארגריבס (אומנם לא גרמנים אבל למדו אצלנו את הכדורגל), הינקל, טיפרט, מרטסקר, פודולסקי, קורני, האחים אלטניטופ (גרמנים לכל דבר שבחרו לשחק בנבחרת טורקיה ולדעתי גם מצטערים על זה היום), נורי שאהין (אותו הדבר), אנגלהרט (מלאוטרן), פרנהורסט, בורובסקי, גומז (שלכם), הילדברנד, קרינגה, קרוסקה, אודונקור ועוד ועוד ועוד.

    לגבי הנבחרת. כמו שאתה יודע רודי פלר מעולם לא היה אמור להיות המאמן. מי שהיה אמור להיות זה דאום שאומר היה לסיים את החוזה בלברקוזן שבנתיים השאילה את פלר. מה לעשות דאום נתפס עם סמים ובתקופת ההשאלה פלר עשה שתי תוצאות טובות במשחקי ידידות ובהתאחדות חשבו שמצאו מאמן טוב. לדעתי, אין לו יד ורגל בהצלחת הנבחרת במונדיאל היו לו שחקנים טובים בפורמה מצויינת ומעל לכל את באלאק וקאן בתקופה פנטסטית. להזכירך, חוץ מאת סעודיה לא נרשמו במונדיאל נצחונות מרשימים. גם אחר כך הוא לא הביא שום בשורה לנבחרת עם יורו כושל וכמה תוצאות מביכות ביותר (בין השאר 5:1).

    גם קלינסמן הוא מחוסר ברירה ולא מציאה גדולה (לטעמי). בהתאחדות רצו את היצפלד ולא הצליחו להביא אותו. לטעמי היו צריכים להכריח אותו בכל מחיר. גם מועמדים אחרים לא רצו ונשארו עם קלינסמן. בהתחלה הוא אכן הביא רוח רעננה אבל עם הזמן גם חוסר יציבות והכי גרוע חוסר יציבות בהרכב. בתקופה של לפני מונדיאל כשאין לך משחקים תחרותיים (כי אתה המארח) אתה חייב לבנות שלד של הרכב עם שינויים מינוריים (שאר הנבחרות עושות את זה בשלב המוקדמות). אצל קלינסמן אין שום בסיס חוץ מבאלאק. אפילו לא השוער. כל משחק עם הגנה אחרת, קישור אחר והתקפה אחרת. מה למשל צריך להבין קוראני מזה שהוא לא הוזמן למשחק נגד איטליה? איך הוא יתרגל את שיתוף הפעולה עם באלאק או קלוזה או מי שלא יהיה. טעות וטעות חמורה. הוא לא מאמן התקפי הוא סתם חסר נסיון. ועכשיו עוד דחפו לו את זאמר שאני ממש מקווה שלא הולך להיות המחליף שלו.

    מקווה שעניתי על הכל.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/2/06
  10. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    לגבי רהאגל, נראה לי שהתבלבלת עם יוון, אני לא אשכח שהוא היה מועמד לשאלקה לפני המינוי של סלומקה, ישר כל האולטראס הכחול הטיל ווטו.
    המקום היחידי שבו הוא באמת אליל זה אצל ההתאחדות הגרמנית המטומטמת ובקייזרסלאוטרן.

    לגבי שטוטגארט: לאם היה פצוע אז ככה שלהטיל את האשמה על זאמר זה לא רציני, אבל זאמר נכשל בתיקשור עם השחקנים , זה נכון, אבל דווקא מייסנר פרח אצלו, ( 9 שערים ו 8 בישולים, העונה הכי פוריה שלו). זאמר נכנס תמיד עם הראש בקיר , זה היתה הבעיה.
    וזאמר ירש את מגאת אחרי ששטוטגארט סיימה במקום הרביעי ולא בשני ולא העפילה לאלופות ולמעה שיחזר את המיקום של מגאת, הבעיה היתה נעוצה במוסדות אחרים.

    לגבי השחקנים הצעירים שרמת, חלקם שחקנים סופר מוכשרים, אבל אף אחד מהם לצערי לא יגיע לרמות של מתאוס , זאמר, קלינסמן ושות, שזה בפני עצמו בעיה גדולה.
    הכדורגל הגרמני חושב אחרת, עם כל הכבוד לחבר העמים שפשט לנו על הכדורגל הגרמני , משם לא תבוא הישיועה, ועובדה שאפילו חלקם מעדיפים לשחק עבור נבחרות אחרות. כל תפיסת העולם השתנתה.
    בעבר היו עובדים על יסודות הגנתיים אצל הקשרים ומשחק ראש משובח אצל החלוצים היום עובדים על טכניקה א לה "רונאלדיניו" . הכל בתפיסה. היום בלם גמלוני כמו לוסיו נחשב לבלם הטוב בגרמניה, שזה בדיחה מהלכת, בלם עם יכולת הגנה מינמלית וטכניקה לפרוץ קדימה, ככה חושבים היום.
    שאני שומע את אוליבר בירהוף מתפעל מלוסיו ומחלומו שלוסיו באופן היפותטי ישחק עבור גרמניה אני יכול באותו רגע לזרוק את השלט על הטלויזיה.

    הכודרגל הגרמני השתנה מקצה לקצה, ולא רק בגלל החדירה של השוק הדרום אמריקני, בגלל ים של סיבות, שאני רואה שחלוצים בעבר נהפכים למאמנים בנוער אני לא מתפלא, גרמניה תהפוך עוד לנבחרת עם הכדורגל הכי התקפי באירופה ועם מסננת בהגנה.
    עם כל הכבוד למרטסקר( בזמן של מתיאוס, קוהלר , זאמר וכו הוא היה בקושי בסגל הרחב), או הות( שחקן ספסל בנאגליה) , סינקביץ ( מי?!) או מטצלדר( חיי על העבר אפילו בדורטמונד הוא כבר שחקן ספסל) אני מקבל רק הוכחה נוספת לשינוי החד שעובר על גרמניה , תתרגלו המהפכה כבר כאן, אין דרך חזרה!
     
  11. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    לירן ידידי

    לא התבלבלתי לגבי ריהאגל וזה שהאולטרס של שאלקה לא רצו אותו זה לא אומר כלום. אני גם בטוח שהאולטרס של לאוטרן מאוד מאושרים מהמשחקים עתירי השערים שהם רואים.

    לא אמרתי שזאמר הרג את לאם (והוא גם ממילא לא היה נשאר) רק ציינתי את כל השחקנים הנפלאים שבנה מאגאת (ביניהם גם לאם) ואיך הם נראו באמצע ואחרי עונה אחת עם זאמר. עם מאגאת סיימתם גם במקום שני וגם במקום רביעי. אז זה שזאמר הביא אותכם למקום רביעי זה לא הישג יוצא דופן ובדרך שהוא עשה את זה (שהפסיד כל כך הרבה שחקנים טובים) זה אפילו כישלון.

    לגבי השחקנים הצעירים תן להם את הזמן וגם הם יהיו מבוקשים. באלאק למשל. גם פודולסקי כבר מבוקש וגם הארגריבס היה מבוקש וגם שוויני יהיה ודייסלר (אם לא הבעיה הנפשית שפגעה בו) ולאם ועוד. אני גם לא זוכר את ההצלחות הפנטסטיות של מתאוס וקלינסמן וזאמר בחו"ל. קלניסמן אפילו שיחק בטוטנהס שזה די מקביל לאסטון וילה בה שיחק היצלספרגר.

    גם היום כמו בעבר עובדים עם שחקנים על הכל. מי יותר מוכשר ומי פחות. ושוב שוויני. שחקן שהתחיל כקשר התקפי שיחק בבאיירן ובנבחרת בהצלחה רבה גם כמגן. אותו הדבר לאם. ראית את בורובסקי מתקל? את שולץ (איך שכחתי אותו)? הארגריבס? וכמובן יש עוד.

    לגבי לוסיו אני מסכים איתך ורק יכול להוסיף שגם אין לו שום טכניקה התקפית ורוב הכדרורים שלו מביאים לאיבודי כדור וגם שאם הוא לא היה ברזילאי לא היו עושים ממנו כזה סיפור.

    לגבי מרטסקר אני לא מבין את הטענה שלך. אל תשכח גם שהוא בן 24 בלבד והוא בלם נהדר ותן לו את הזמן שלו. להזכירך, מתיאוס וזאמר הפכו בלמים בשלב מאוחר יותר ושניהם לא ידעו לנגוח בכלל. גם לגבי מצלדר לא הבנתי מה אתה רוצה ממנו. הבחור כבר סגן אלוף העולם (עם מונדיאל נפלא) ואחרי פציעות קשות מאוד שהשביתו אותו מעל לשנה וחצי ולאט לאט הוא חוזר.

    בקיצור. לא שכנעת אותי. אין מהפכה של כדורגל גרמני התקפי במיוחד ואני דווקא רואה חזרה למקורות לאחר שהנסיבות דירדרו והורידו את הרמה. אני רואה שיפור, גם אם איטי.
     
  12. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    כל אלה שחקנים טובים, אבל! אתה לא יכול להשוות אותם לנבחרת של 1990 למשל אף אחד מאלה שציינת לא מגיע לרמה של שמות כמו רוייטר, ברהמה, אוגנטאלר, בוכוולד, ליטברסקי, מטאוס, האסלר, וולר, ברטהולד, טון, מולר קלינסמן ושות'. יותר מזה, אז היה לך ארסנל של שחקנים לבחור מהם, היום יש אולי 30 שחקנים גרמנים שראויים להיות בנבחרת וגם הם, פרט לבאלאק ולקאהן בחיים לא היו מגיעים לשם אם היו נולדים 20 שנה קודם.
     
  13. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    קודם כל, כל השחקנים שרשמתי הם צעירים ואלה שאתה רשמת היו כבר בשיא הקרירה שלהם. תן לצעירים את הזמן ולשחק (ולא לצירונדולו, נאלדו וכל השאר) וגם הם יהיו ברמות הגבוהות. אל תצפה מילד בן 17 (נורי שאהין) שיהיה ברמה של תומס האסלר של שנת 90 שהיה כבר בשיא הקריירה. רק דוגמא להמחשה אבל הכוונה שלי ברורה.
    כמובן גם שצריך מאמן רציני כמו שהיו אז (הקייזר ופוגטס ולא פלר שאין לו מושג וככה גם נראית לברקוזן מאז שהוא קיבל תפקיד שם וקלינסמן).

    דבר שני, גם אני מסכים שבנתיים רוב השחקנים של היום פחות טובים מאלו של פעם וגם כתבתי את דעתי למה זה ככה. ואם אני לא טועה שנינו מסכימים לסיבה - המון המון זרים שהגיעו ושלא ברמה ושתפסו לשחקנים המקומיים (גרמניים או שחקני נוער מחו"ל כמו הארגריבס) את המקום.

    בקיצור אני חושב שאין ביננו וויכוח
     
  14. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    אולי איזה האסלר כן יכול לצמוח מאחד הילדים בני ה-17, אבל זה רק אולי ודבר נוסף הוא שהדיבור בטופיק הנ"ל דווקא על שחקנים "הגרמנים" יותר. כאלה שהיו מזוהים יותר עם התקופה ההיא וכבר אין כאלה, שכמו שהכדורגל הגרמני השתנה ככה גם הכשרונות. מאלה שציינת (אולי שוויני, אמן) יגיע לרמות של אפנברג, מטאוס, בוכבולד, זאמר, בקנבאוור ואחרים.
     
  15. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    השם האסלר יצא לי סתם במקרה (כי כתבתי על נורי שאהין שהם בערך באותו הסגנון או התפקיד) לא התכוונתי דווקא אליו ואם ראית כבר כתבתי מזמן שלדעתי אין דבר כזה שחקן גרמני. האסלר אינו אותו הדבר כמו רויטר. מולר הוא לא כמו בוכוולד. מתיאוס לא כמו זאמר. באלק לא כמו טון וכן הלאה וכן הלאה. כמו שכתבתי שאהין מול האסלר יכולתי גם לכתוב מרטסקר לעומת קוהלר וכן הלאה. אני מאמין שעם הזמן, אם יתנו להם לשחק ועם מאמנים נכונים הם יכולים להתפתח לרמות של השמות הותיקים או לפחות קרוב להם ואם לא המבוגרים מבין הצעירים שרשמתי ושעוד לא רשמתי אז בטוח מהבאים בתור. כי שוב כמו שאמרתי, אני רואה התחלה שח חזרה להתבססות על שחקנים מקומיים (גרמניים ולא גרמניים שגדלו בכדורגל הגרמני) והבאת זרים צעירים או כאלה שכבר קצת יותר טובים מאלה שהביאו לפני 10 ו - 15 שנה. סנטה קרוז, דמיקליס, ואן דר וארט, דה יונג וכדו' לעומת צירונדולו ושות'.