שיעור בהיסטוריה - עונת 1970

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י יוגב אסולין, ‏13/2/06.

  1. יוגב אסולין Guest

    שנת 1970 - זכורה כשנה הכדורגל של הכדורגל הישראלי עם עליית הנבחרת למונדיאל. הנה לכם הסיפור של המונדיאל והסיפור של אותה שנה שלא חזרה מאז.

    מקסיקו 1970 - ישראל במונדיאל!
    שנת 1970 הדקה היא דקה 56 גיורא שפיגל מתנהל עם הכדור 20 מטר מהשער השבדי ומטיס את הכדור לפינת השער - היסטוריההההה! גול ראשון נקודה ראשונה בהופעה הראשונה של ישראל בגביע העולם. קודם לכן (3 דקות) כבשו השבדים שער והעלו ל1-0 ושער שהובקע מנבדל.

    הרכב הנבחרת: ויסקור, שווגר, רוזן, רוזנטל, פרימו, שפיגל, שום, ולך, בר, פיינגבום, שפיגלר.
    מאמן: עמנואל שפר

    בטורניר הגמר שובצה ישראל לבית מאוד קשה שכלל את אורגואי, שבדיה ואיטליה, אף אחד לא נתן סיכוי לנבחרת להכניס גול ובטח לא לצבור נקודות.
    המשחק הראשון היה נגד אורגואי, המשחק החלש ביותר של הנבחרת שלנו הפסדנו בו 2-0 לאורגואי המאמן שלקח קשה את ההפסד אימן את קבוצות בפרך בשביל המשחק הבא, ובאמת היו לזה תוצאות. המשחק השני כמו שסופר נגמר בתוצאה של 1-1 (דבר שבסופו של דבר גרם לכך ששבדיה לא עברה שלב).
    המשחק השלישי נגד איטליה נחשב למשחק הטוב ביותר של הנבחרת, הנבחרת עמדה יפה מאוד מול הנבחרת המעולה של השבדים הקשתה עליה לייצר מצבים והמשחק מסתיים ב0-0.
    איטליה ואורגואי המשיכו לבית הגמר ברזיל (שזכה בתואר) ניצחה את אורגואי בחצי הגמר ואת איטליה בגמר... ולחשוב באיזה בית היינו http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx

    להצלחה במונדיאל כמו גם היום יש מיד תוצאות, בארה"ב שעקבו אחרי המשחקים של הישראלים שלחו הצאו לשפיגלר רוזנטל ושפיגל לבוא ולשחק, הצעות דומות הגיעו גם מצרפת. למרות כל השמועות שעלו על זה ששפגילר מועמד לווסטאם ולעל זה שרוזנטל (שמואל) קיבל הצעה מארה"ב ושפיגלר חתום כבר בנאנט, כולם בסופו של דבר נשארו בארץ.

    -------------------
    ובליגה: דאבל שלישי למכבי ת"א

    רק בפוטו פיניש הצליחה מכבי ת"א לחמוק מהפועל ולקחת לה את תואר האליפות.
    המשחק המעניין באותה עונה זכור עד היום 5-0 בדרבי לזכות מכבי, הפועל שלא נשברו (וניצחו בגומלין) נאבקו עם מכבי על האליפות עד מחזור אחרון לסיום שבו עשו תיקו עם הכח, מה שגרם סופית לאובדן האליפות מחזור 1 לסיום.

    ולמכבי יש גם גביע:
    מכבי ת"א מנצחת את מכבי נתניה 2-1 ולוקחת את תואר האליפות השני שלה באותה עונה.

    -------------------------------
    כתבות צבע:
    שייע פינגבום ושפיגלר ניצחו 5-1 את אתיופיה
    כחלק מהכנות של הנבחרת למשחקי הגביע עולם, ובעקבות כמה משחק רעים. קיימה הנבחרת משחק מול אתיופיה. למה דווקא אתיופיה? בגלל המקום הגבוה כמו מקסיקו. ואכן המשחקים הראשונים היום קשים לישראלים שלא חשו בטוב בגלל הגבוה. הנבחרת ערכה עוד כמה אימונים וב22.3 ערכה את המשחק, הנבחרת הציגה משחק טוב והפתיעה ביצחון 5-1 משלושער של פיינגבום וצד של שפיגלר.

    הפועל ת"א סגנית אלופת אסיה:
    הפועל ת"א הפסידה בגמר אליפות אסיה 2-1 בטהרן האירנית (ומה שנותר להם זה להצטער שזה לא היה היום ככה הם לא היו מופעים). המשחק עצמו היה הוגן וספורטיבי למרות האווירה העוינת מסביב.
    שחקני הפועל ת"א בהדרכת יצחק שניאור עלו לגמר לאחר שקבוצה מלבנון סירבה להתמודד מולם בחצי הגמר.
    ----------------------------------

    כתבות חמות:
    * 5-0 ענק בדרבי למכבי ת"א - כבשו גיורא שפיגל (3) ניסים בחר וטלבני.
    * הכדורגל המחונן והשנוי במחלוקת רוני קלדרון מושאל לאייאקס אמסטרדם.
    * מנשגלאדבך מגיעה לארץ ועושה כמה משחק אימוון, תיקו 0-0 עם נבחתר חיפה, ונצחון 2-0 על נבחרת ת"א.

     
  2. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    מהרבה בחינות - עונת השיא של הכדורגל הישראלי.

    הפעם היחידה במונדיאל, ונבחרת אגדית.

    בשביל שייע זה היה כבר סוף הדרך - הגיל.

    למוטלה זה היה רגע לפני שהוא מוליך את נתניה לשנות הזוהר שלה.

    וגם תקופה של חילופי משמרות :

    שוואגר, ולך, פרימו, שפר - סוף הקריירה שלהם.

    וברקע - איזה כוכב עולה בשם פלה....וגם שנות טמינת הראש בחול: אלבומי הניצחון של ששת הימים מצד אחד, והמון הרוגים ופצועים במלחמת ההתשה שהשתוללה בקו התעלה, ימיו היותר עליזים של רחוב דיזינגוף, חבורת מציצים של אורי זוהר ( לפני הפכיתו לרב ) , תחילת עידן הסמים בחברה הישראלית, נסיונות ראשונים וכושלים לשלום בין מצרים לישראל, התגברות הטרור, במיוחד חטיפות מטוסים.