מה קרה לכם? יעד סופי 2 היה אחד הסרטים הטובים, רק המחשבה שעומדת מאחוריו. פשוט מופתי. השלישי אמור להיות קשור בתאונת רכבת הרים. אני אישית מחכה בקוצר רוח.
מקווה שזה מצחיק אני מתה לסחוב את ידיד שלי לסרט הזה יום שני. אגב מישהו ראה סרט טוב לאחרונה בקולנוע, יש המלצות ?!
מה? סרט ענק! ממש אהבתי.. השילוב של השחקנים הישראלים עם ההוא מטרויה והרביעייה שאיתו .. למרות שזה לא באמת מה שקרה, ממש אהבתי.. אחד הסרטים הטובים שראיתי!
אה יופי, אין לו שום קשר למציאות, הוא מוציא את ישראל כארגון טרור שלא נופל מהפלשתינאים, ואת כל הטבח אנחנו רואים בזמן סצינת מין חולנית, חוץ מזה באמת סרט נפלא, כל הכבוד ספילברג. http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/dry.Xxx
מיכאל.. אתה צריך להבין שלמרות שמדובר על סיפור אמיתי ועל אחת הטרגדיות המזעזעות שהיו, זה בכל זאת סרט. למה אתה חושב על ההשלכות הפוליטיות שלו? כבר ידעתי שהאירועים שם לא משקפים את המציאות במיוחד, אבל מבחינת כל מה שקשור לסרט עצמו - אהבתי.
זה לא משנה, אם ספילברג סתם רצה אקשן ריגולי יש לו FBI ו-CIA בשביל זה, הוא מיסחר ועיוות את הטבח ואת מצבע זעם האל בשביל אוסקר. זה כמו שאני אצלם סרט שבו סטאלין מת בזמן מלחמת העולם השנייה מכדור גרמני והמסר יהיה ששני הצדדים היו צריכים להשלים. בולשיט.
לילה, מאוחר, לימודים, ככה: "מינכן" סרט טוב. לא מאסטרפיס, אבל כן קולנוע הוליוודי מוצלח. אני רוצה להרחיב, ואעשה את זה בהזדמנות. ולעיקר - Corpse Bride (לא זוכר איך תרגמו את השם) זה אחד מהסרטים המצויירים הטובים ביותר שנעשו אי-פעם.
בלי להכנס לפרטים, ממש לא. שפילברג, בדרך הדיפלומטית/הוליוודית/אמריקאית, מנסה לצאת בסדר עם כולם. התוצאה היא מוצר טפל ומסורס בכל מה שקשור למסר פוליטי כלשהו, כיאה לשובר קופות מיינסטרימי.
בשביל איזה אמריקאי ששם זין על העולם זה בהחלט סרט לא רע, בשבילנו כצד מעורב באופן ישיר זה גועל נפש ועיוות המציאות. ספילברג לא היה צריך לשים את הטבח ואת זעם האל בסרט הזה אם הוא לא התכוון לספר את הסיפור אלא סתם לעשות אקשן ריגולי.
היום יצא לי לראות את מינכן ( סרט מאוד חזק), ואני לא מסכים איתך בוריס. דבר ראשון, הדבר היחידי אולי שהסרט הזה תורם לנו, לישראל, זה החזרת המודעה לכל מה שקרה באותה אולימפיאדה נוראה. במיוחד עכשיו, כשיש מאבק של המשפחות השכולות כדי להביא לדקה דומיה באולימפיאדה הקרובה לזכר חללי מינכן, זה בהחלט עוזר. צפיתי בערוץ 5 בראיון שערכה מירי נבו עם אחת מהנשים שאיבדה את בעלה במינכן, והיא אמרה שמאז הסרט המאבק שלהם קודם רבות כי ספילברג החזיר את הנושא לבמה המרכזית. אבל כאן התרומה של הסרט לישראל נגמרת. בסרט, לפי נקודת המבט שלי, היחידה שיוצאת באור שלישי היא ישראל. ישראל מוצגת כמדינה שהדבר היחיד שחשוב לה זה נקמה, לא משנה אם זה הופך אותנו לדומים לפלשטינים ובחלק מהסרט אפילו גרועים מהם. אז נכון שיש מס' קטעים שספילברג עדיין מציג את ההבדלים בין ישראל לערבים, כמו הקטע שהשליחים של המוסד לא מפוצצים בניין עם טרוריסט בפנים כי הבת שלו נמצאת בבניין, אבל לאחר מכן זה מתגמד כאשר רוצחים רוצחת שכירה שנשכרה על ידי הערבים כנקמה על מוות של אחד מהצוות הישראלי, או כשהמוסד הורגים כל מי שבדרכם בדרך למחבלים המבוקשים. בכלל ,כמעט כל דיאלוג בסרט מציג אותנו באור רע. בכל דיאלוג יש שתי צדדים - מצד אחד - היהודי עם המצפון : היהודי שטוען שהמשימה היא משימת נקמה בלבד ללא תכלית אמיתית. הוא תמיד במיעוט. מצד שני - היהודי המכוער : זה שמוכן לרצוח את כולם בלי לחשוב פעמיים ( " כל עוד הם לא יהודים " כפי שנאמר בסרט ). זה שנהנה מהרציחות, חוגג אותם אחרי זה ואין לו שום ערך לבני אדם שהם לא יהודים. אין דעה באמצע, אין אפילו הסבר על החשיבות שלמה ההריגות התבצעו, אין צד באמצע שיסביר למה אותם מחבלים חייבים למות, ובכלל כל הקטע שהמוסד לא מביא ראיות על הרוצחים, ובכלל הקטע הסופי שהמוסד אומר שלחלק מהנרצחים לא היה חלק למינכן והם נרצחו ככה על הדרך, שוב מציג את ישראל כמדינת טרור ללא מצפון. לצערי, הסרט הזה מציג אותנו באור מאוד רע. כפי שאמרתי, חשוב היה לעשות את הסרט כדי שאירועי מינכן לא ישכחו וכדי המשפחות השכולות יצליחו לקדם את הרעיון של דקה דומיה בכל אולימפידה, שמינכן גם לא ישכח עוד שנים רבות, אבל לדעתי ספילברג היה צריך להציג אותנו באור שונה לחלוטיין. ולא דיברתי אפילו על הקטעים מהאולימפידה במינכן. סך הכל 3 קטעים, בהתחלה, באמצע ובסוף, ולסרט כזה ארוך זה קצת מידי, במרחקים גדולים מידי. רבים יתקשו לקשר בין הרציחות של המחבלים ללמה עשו אותם, ובמקום לשאול על רקע מה אותם מחבלים נרצחו, בגלל המיעוט בקטעים מהרצח במינכן, אנשים ישאלו איך רצחו אותם. ולסיכום הערה שקשורה נטו למשחק. מילה טובה לישראלים ששיחקו בסרט, משחק מצוין של השחקנים הישראלים בסרט, פעם ראשונה שאני שומע ישראלים מדברים אנגלית בצורה טובה.
ולזה יש להוסיף, בזיון מוחלט כשמאיזה שהיא סיבה חולנית סצינת הרצח שולבה עם סצינת סקס של הרכרכוי שאמור להיות סוכן המוסד. והכי חשוב: המצאה מלאה של כל האירועים מהרגע של ההחטלה של גולדה מאיר להוצאת המבצע.