בוריס, אני די מאמין שבהדרגה, כשג'קסון יחזור לעשות סרטים ולא פרוייקטים (קינג קונג הייתה לו מחוייבות עצומה בגלל האהבה שלו לסרט, ושר הטבעות היה וואחד פרוייקט) אני מאמין שהסרטים יתקצרו לאורך נורמלי, ויישאר פשוט ספילברג חדש.
למה לא, באמת? אקווילבריום - 8/10. הדבר האחרון אשר ניתן לאמר על אקווליבריום הוא שהסרט מקורי. עלילית, ויזואלית וקולנועית, הסרט שואל המוני רעיונות מכל יצירות המד"ב החברתיות/סייבר-פאנק הגדולות - 1984, בלייד ראנר, פרנהייט 411, ברזיל, וכמובן, ה"מטריקס". למרות זאת, הסרט מצליח להרגיש רוב הזמן כמחווה אוהבת, ולא כגניבת זכויות יוצרים. נוטפת ממנו הערצה, לא הנסיול להצליח מרעינות של אחרים. בין כל ההשפעות וההומאג'ים, אפילו מתחבא סרט מצויין בפני עצמו. היוצרים לקחו עליהם אתגר של ממש כאשר בחרו בקונספט של הסרט. עם פתיחת הסרט, מוסבר לצופה עתידו הקרוב על פי נבואתם האפלה של התסריטאים. אי-שם, פרצה לה מלחמת העולם השלישית, ורק מעטים מבני האדם שרדו. אחרי האסון, הם החליטו למנוע מלחמה נוספת, על ידי איסור מוחלט על רגש (בעזרת הזרקה יומית של סם כלשהו). הוקמו יחידות משטה מיוחדת, אשר מטרתן לטפל ב"עברייני רגש". כמובן, יחד עם סילוק הרגש מלב האדם, קם הצורך להפתר גם מכל מה שגורם לו, כמו יצירות אומנות וספרים. בנקודה זו, אחרי שקיבל הבמאי תסריט עם עקרון מעניין, עליו להעביר אותו למסך בלי להראות מגוחך. כידוע, בסוג זה של סרטים כחמישית מהצופים מתיישבים לראותו בעיקר כדי לחפש חורים ופרדוקסים. גם אני ניחנתי בסאדיזם יצירתי מסוג זה, ומוחי המעוות אכן ניסה למצוא סעיפים חדשים ל"הוצא מהקשרו" הקולנועי. להפתעתי הרבה, הסרט עונה במידה רבה ומספקת על מרבית הבעיות שנוצרות. למשל, האזרחים מאחלים זה לזה "בוקר טוב". בתחילת הסרט, עולה השאלה כיצד בחברה חסרת רגש ניתן להבין את המשמעות של ברכה כזו. הסרט מצליח ליצור הבנה, בלי להסביר במילים, שהאנשים עושים זאת מתוך הרגל מכני, מאין פרוטוקול קבוע. להבדיל מסרטי מד"ב רבים "אקווילבריום" לא מתעלם מפרטים קטנים כאלה, ומרוויח מכך הרבה מאוד. פרט לדיוק זה, הסרט מצוייד בסינמטוגרפיה מרשימה, כאשר הכל בצבעים קרים וזוויות חדות. היוצרים אכן מצליחים ליצור אווירה של ניכור וחוסר רגש. גם צוות השחקנים עושה את חלקו בתפקידים לא פשוטים. אבל, כמובן, סרט מד"ב מוצלח הוא רק 50% אווירה. את שאר 50% האחוז, ממלא האקשן. "אקווילבריום" לא מאכזב בפן הזה. ברוב הזמן, הוא לא פחות מגניב מהמטריקס. האקשן שלו חד, מלוטש, וערוך היטב. ה"גאן-קטה", אומנות הלחימה המומצאת של הסרט, נראית מגניב לאללה, בעיקר בקרב האחרון של הסרט. האפקטים והסאונד ברמה הגבוהה ביותר. בסך הכל, "אקווילבריום" הוא יותר מסתם שיבוט-"מטריקס". מדובר בסרט מד"ב-אקשן מצויין, שמצליח לבדר בלי להעליב את האינטיליגנציה. אמנם העלילה רחוקה מלהיות גאונית, אך ההוצאה הטובה שלה לפועל מונעת ממנה לעבור למימד המגוחך, ומשאירה את הבמה לבידור הנפלא שהסרט מספק.
מה עם מינכן, יצא אצליכם כבר? שמעתי שיש המון ביקורת על ספילברג כי הוא הוציא את המוסד לא יותר טובים מספטמבר השחור ובכלל שהוא חוטף על הראש מכל עבר...
מיותר לחלוטין. הראשון באמת היה נחמד,השני די חלש. הבנו את הקטע. מה כבר יכול להיות?הכל צפוי..אלא אם כן הם יביאו איזה הברקה אבל קשה לי להאמין...
יצא לי לראות לא זמזמן את "בחברה טובה". סרט באמת נחמד. http://www.cinemanow.com/images/boxart/175/in_good_company_175.Xxx ובעניין "עיר החטאים" אולי הסרט החי טוב שראיתי בשנים האחרונות.
נכון , ביעד סופי 2 הייתה ירידה ברמה , אבל עדיין היה יפה . אני אוהב את הז'אנר שהסרט מייצג , נקווה שהוא יצליח הפעם .
אני העדפתי את יעד סופי 2,מקווה שהסרט החדש יעלה על הקודמים למרות שאני בספק. עוד סרטי המשך שצפויים לצאת במהלך השנה: מהיר ועצבני 3 ומת לצעוק 4
"מינכן" זה פשוט בזיון, כל הביקורת מהעולם היהודי לעבר ספילברג מוצדקת, מסחור וזלזול מוחלט בטבח ויצירת תדמית של זונות לשני הצדדים, גועל נפש.
רציתי לראות את הסרט, אבל לפי התגובות פה של כמה משתמשים, ושל כמה אנשים שאמרו לי שהסרט הוא מאכזב, אני נראה לי יוותר חח.
באיחור של 30 שנים, ראיתי היום את הסרט "אות משמיים". מדובר ביצירת מופת, סרט מדהים שמספר על ילד שנולד בתאריך ה-6.6, בשעה 6 בערב. למי שלא הבין, זהו סמלו של השטן. מומלץ בחום, סרט מותח עם סוף מותח עוד יותר.. (אני אומנם רק בן 15, אבל הסרט יצא בשנת 1976, לפני 30 שנים). רוצו לראות.