דיון הטקטיקה הגרמני:: בראונשוויג - ברמן, מחזור 1

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏23/12/05.

  1. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    כאן אנחנו אמורים לדון בשיטות המשחק השונות במהלך העונה. להסכים או לא להסכים עם המערכים שמציב המאמן של הקבוצה שלכם, לדבר על ההבדלים בין הגנה איזורית שמשחקת על נבדל לזאת הפרמיטיבית יותר, עם שמירות אישיות, קישור של ארבעה בקו אחד או כזה בצורת מעויין, חלוץ מטרה אחד, ה 4-4-2 מול ה 3-5-2 וה 4-3-1-2, או כל מה שעולה על רוחכם, בתנאי שהוא קשור לנושא, כמובן.


    כל מה שקשור בגרמניה, היסטורית תמיד היה קשור בשכל, מחשבה, עוד לפני שחשבו על כדורגל. בגרמניה הכדורגל תמיד היה חכם (כמו העם) וגם הביא עימו הרבה דברים חדשים למגרש, שהגדול ביותר הוא "הסוויפר" בנבחרת בגדולה ההיא של 74 שהונהגה עלידי "הקייזר" בקאנבאוור.
    עדיין לא ברור איך להגדיר אותו למה שקורה היום בכדורגל המודרני על המגרש, אבל הוא מעין קשר אחורי ובלם קידמי, שחקן הגנה חופשי שעושה עבודה גם במרכז המגרש וגם מאחורי הבלמים, פשוט הכל. השיטה הייתה טובה גם למונדיאל 90 המוצלח של גרמניה, גם בהמשך אוטמאר היצפלד ומתיאס זאמר, גם מתיאוס היה אחד כזה בנבחרת של 90 וגם בזו של 96 אלופת אירופה, וגם בדרכו בבאיירן מינכן.
    בכדורגל המודרני השחקן "החופשי" הזה הוא אסון לשיווק ע"פ כמה גורמים. והוא נחשב לבלם שלישי, שזה בעצם משחק הגנתי (שלילי) שירד כמעט לחלוטין מהפרק בכדורגל המודרני. היצפלד עבר גם הוא ל 4-4-2 לאחר עונות מרובות הצלחה ב 3-4-3 ואז גם הוא כשל, ובגדול. בעונה הראשונה הוא לא הצליח להביא את באיירן לשמינית הגמר עם 4-4-2 ובהמשך גם פוטר.

    4-4-2 לטעמי לא כתוב בספרי התורה שחייבים מרבית הקבוצות המדרניות לדבוק בו. לשחק 3-4-3 גם מביא לך הרבה הרבה התקפה! הרבה שחקנים בחלק הקידמי של המגרש, ויש כאלה שמשחקים דומה לכך גם היום במעין 4-3-3 של מוריניו המצליח. התקפות מוחצות בהחלט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/6/09
  2. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    השיטה שעליה אתה מדבר מזכירה לי מאד את נבחרת גרמניה הגדוןלה של העבר או יותר נכון מערב גרמניה, שחלק גדול מאיתנו כ"כ לא אהב. המשחק ההגנתי השבלוני משהו, שתמיד אבל תמיד איכשהו נגמר עם ניצחון דחוק של הנבחרת הגרמנית אחרי משחק משעמם!
    משעמם אבל יעיל, מי לא יזכור את המונדיאלים ב 86 או ב90 ( גרמניה לקחה עם ה"קייזר" כמאמן) , בזמנו חשבו על גרמניה מה שהיום חושבים על ברזיל " פחחחחד" אף אחד לא רצה לקבל את גרמניה הממושמעת עם הכדורגל הגרמני טיפוסי של אז.

    בימינו אנו אין יותר נבחרת שמשחק כמו גרמניה של אז , מה שבזמנו נחשב לשיא הטקטיקה היום כמו שאמרת נחשב כמעט לטאבו, אין תומכים למשחק כזה!
    אפילו הגרמנים בתוך עצמם חלוקים ורובם הגדול ישמחו לראות גרמניה כמו במונדיאל 2002 מאשר מערב גרמניה של 1990!.
    ככה זה האופנה של אז יצאה מעולמנו..וגרמניה של אז וגרמניה של היום זה שתי נבחרות שונות...הנבחרת הממושמעת של אז היא היום בגדר של אוטופיה, כי העבר לא יכול לחזור על עצמו!
     
  3. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    אולי אין הרבה תומכים לכדורגל הזה בגרמניה של היום לצערי (מזל שיש את האיטלקים שעדיין דבקים במשחק הגנה קשוח וחכם) אני עדיין יודע (כמו כולם) שהוא זה שהעמיד את המועדונים ואת הנבחרת הגרמנית בטופ העולמי.
    בכדורגל הגרמני פשוט מושפל ביימנו! ההצלחה של הנבחרת והקבוצות הגרמניות באירופה פשוט מבזה ת'סמל. אני חושב שכמו שהעולם המודרני התקלקל ביותר, אז הוא לקח את הכדורגל איתו. מישהו עבד טוב טוב על לגרום לכולם להאמין שכדורגל צריך להיות משוחק בצורה מסויימת (פתוח כמו... לא רוצה לדבר) התקפי גם אם זה על חשבון השגיות. מי שאמר את זה רק רוצה לעשות כסף, קהל, ואין לו מושג בכדורגל. אחת הסיבות להפסד הצפוי של ברמן ליובה בליגת האלופות יהיה הדלילות שברמן ישאירו מאחור, וברמן לא תתן שלושער להגנה של קאפלו גם אם סקאד ינחת במרכז המגרש. ברמן חייבת להתאזן במערך, לפחות כמו באיירן... אי אפשר להמשיך לזרוק שחקנים למעלה באירופה, זה יפה מול קבוצות מעוטות יכולת, אבל זה יהיה הרסני לברמן מול כאלה שינצלו את זה בשלושה מהלכים (כמו שבארצלונה עשתה במחזור הראשון בברמן).
     
  4. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    מסכים איתך שמשחק ההגנה הגרמני הקשוח פרח מעולמנו..מספיק מבט קצר לקבוצה הטובה בגרמניה שמשחקת עם שני חלוצים כבלמים כדי להבין את הטרנד הנוכחי והעתידי של הקבוצות הגרמנית!
    אבל אם אתה שואל אותי על ברמן..אני פשוט מתענג על הקבוצה הזאת, איזה משחק התקפה לתפארת..כל מה שחסר במערך המשומן הזה הוא בלם ואולי אף 2 אחד כמו מרטסקר ובואו נגיד סיימוניץ מהרטה ויש לברמן קבוצה לתפארת!
    אבל שאני חושב על האופציות שעמדו לרשותה של ברמן בקיץ והרכישה בסופו של דבר של נלדו הביזיוני אני חייב שוב לקבל את דעתך, כנראה שהמשחק הטקטי וההגנתי זה פסה בגרמניה!

    עוד דבר שמתאים בדיוק לנושא ולדיעה הרווחת בגרמניה שמשחק ההגנה הוא לא מה שהיה, זה מבט לצעירי גרמניה, או אם תרצו העתיד של גרמניה..עם כל הכבוד למרטסקר, הוא לא יהיה מתאוס, עם כל הכבוד לסינקביץ הוא לא יהיה זאמר , ובאומן הוא בהחלט לא בקנבאווואר, ככה זה ! לעומת זאת את באלאק אפשר בהחלט להשוות עם אפנברג לדוגמא את מולר וקלוסה , מה שמראה שגרמניה אכן נחלשה לעומת העבר בעיקר בעמדת ההגנה!

    ואולי דווקא בגלל זה אולצה גרמניה ללכת על משחק ההתקפה , מחוסר ברירה אם תרצה?
     
  5. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    זה תירוץ נוסף לשחק התקפי. בדיוק בשל כך, תשחק הגנתי (דוגמת יוון) וכך תעבור שלבים, כי יש פוטנציאל גדול בגרמנים של היום.
    ברמן עולה עם 4-4-2 או 4-1-2-1-2 אבל משום מה הנקודת התחלה של ברמן שונה בהרבה משל קבוצות אחרות שמחקות גם כן במערך זהה. ברמן לוחצת קדימה עם הקישור, הקו האחורי של הבלמים והמגנים רחוק מרחבת השוער בהרבה ממה שנהוג לראות באירופה. זה מעין מצב קמיקזה של כדורגל, או שאתה מבקיע המון, לוחץ את היריב בצורה הסטרית לשער (מה שהולך דיי טוב על הקבוצות בבולי למעט נגד באיירן והמבורג) או שברמן פשוט מקבלת בראש על השטחים הריקים שהיא משאירה מאחור (שטחים מתים) ובדיוק לשם ישלחו כדורים. אני חושב שברצלונה היו מופתעים לראות עד כמה ברמן מתקיפה אותם (ברצלונה רגילה שמחפדים ממנה ונזהרים) אבל ברמן המשיכו לעשות את מה שהם יודעים, ונגד ברצלונה זה על גבול הפשע, פשוט ביזיון טקטקי של מאמן, אפילו עד בורות! מערך הוא לא נוסחה פיזקאית שאי אפשר לשנות, מאמנים גדולים משנים את המערכים שלהם כל משחק (ראו את דוגמאת היצפלד נגד ריאל מדריד.. כל פעם היה מפתיע אותם עם משהו חדש, מערכים הגנתיים של 5 שחקנים מאחור וחלוץ בודד בחוד, או 3 חלוצים ומתפרצות וכו.. נכון גם לקאפלו עם 3-5-2 המפורסם והקטלני ברומא) אבל לשחק מול ברצלונה בצורה שכזו רק אומרת ששאף בהחלט טירון אירופי שחייב לשנות את המערך בהתאם ליובה.
    אני הייתי אומר 4-5-1 מספיק פרוע בשבילו לתרגל בשבועיים לפני המשחק מול יובנטוס גם אם זה יעלה במחיר של הפסד משחק ליגה עקב תירגול (כמו שכל קבוצה עושה באירופה) כי בכל זאת, ליגת האלופות מעל הכל בשביל כולם. קאפלו יהיה מוכן ביותר לשאף, השינוי חייב לבוא במערך של שאף, הוא יצתרך לארגן שמירות כפולות באגפים עלידי עזרה של הקשרים הקיצוניים למגנים כדי שיובה לא תצליח להגביה כדורים לטרזגה ולאיבראימוביץ' הגבוהים, וגם לנסות להוריד את מיקו אחורה להתמודד עם ויירה ואמרסון, זה מחייב את שאף להוריד חלוץ ולהכניס קשר שיהיה קשה ליובה לפתח משחק במרכז המגרש.
     
  6. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    תוריד את מיקו אחורה ?
    תוריד את רונאדליניו אחורה?
    לא הבנתי תנקודה, במיוחד שמיקו בתקופה האחרונה בשיא הכושר! תשמע אתה יכול לבקר את שאף ולהגיד איך הוא לא חשב, אבל אפשר גם להסכל על זה אחרת, שאף בחר ללכת בקו מסויים נגד בארסה, בקו מתירני בקו נועז בתור ידיעה שזה הסיכוי היחידי לנצח אותם! תיקח את המשחק הראשון בברמן, כל אחד יגיד לך שבארסה יצאה עם המון מזל עם 3 הנ"ק, לולא חוסר ניצול המצבים הלא טיפוסי של חלוצי ברמן בארסה לא הייתה מנצחת ודמותו של שאף הייתה מילה מקבילה לגאון, זה שהטקטיקה לא הצליחה לא אומרת שהוא לא גאון! תשמע בנושא שאף אתה טועה, הבן אדם לקח קבוצה שעד אז נעה בין מרכז לתחתית והפך אותה לצידה של באיירן לקבטוצה הגדולה בגרמניה! וכל זה שכל שנה לוקחים לו 2 כוכבים מההרכב. הבעיה של ברמן היא באירופה, כמו שראינו בעונה שעברה במפגשים מול ליון, אבל אם משהו לומד מטעויות זה שאף! כך שאני די בטוח שברמן תערים קשיים עלך יובה! ולהיפך יובה הרי משחקת בסגנון "קאפלו" מאד טקטי עם 2 קשרים לוחצים..סגנון דומה לזה של ברמן, לשחק הגנתי דווקא מול קבוצה כזאת יכול להיות פטאלי!
    אם אתה שואל אותי באומן צריך לרדת במשחק מול יובה לעמדת הסוויפר אובורמויילה ושולץ (שככל הנראה יהעדר מהמשחק , בעיה חמורה לברמן) צריכים לשחק יותר לכיוון הקישור וברמן צריכה לנטרל את אפקט הלחץ של ויירה ואמרסון שבאומן לוקח אפילו אישית את נדבד ושולץ משגיח על קמורנאסי הבלמים פסאנן ונלדו צריכים כמובן להתעסק עם טרזגה ואיברהימוביץ! בקיצור אני לא שאף אני לא מתיימר גם להיות, אבל העובדה שברמן משחקת לטעמי את הכדורגל הטוב בגרמניה מדברת בעדו! אולי לא הכי טקטי, אבל יפה לעין .

    מחר נוכל לדבר על טראפ של שטוט ( 4 משחקים בלי שער) ובאיירן ספינת הדגל של גרמניה!
     
  7. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    בעיה דומה לדעתי יש גם היום באיטליה רק להסתכל על הסגל לגרמניה בקיץ הקרוב מגלה שאין לאיטלקים כבר את העוצמה וכבר הפחד מ"איטליה הגדולה ובונקריסטית" נעלם לו ואפשר להצטער על כך. הבלמים שצמחו לאחרונה באיטליה לא מספקים את הסחורה ומאז נסטה וקנאברו עדיין לא נמצאו הצמד שיצעיד אותנו לכוכב הרביעי וכעת מקווים שהצמד מפאלרמו ייגדל למשהו אמיתי ולא יאכזב כמו פרארי ובונרה.

    אותה בעיה יש גם ברמת המועדונים אבל זה לדיון אחר וגם פורום אחר... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/cool.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/12/05
  8. Marcelinho Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/05
    הודעות:
    678
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי זהו פחות או יותר המצב. ההגנה היא ללא ספק נקודת הטורפה בגרמניה והנקודה שבה עדיין לא כל התפקידים מיואשים בביטחה. הקישור הגרמני למשל הרבה יותר פורה וכשרוני מההגנה, עם שוואנשטייגר, דייסלר באלאק ושות' וכך גם עמדת החלוץ עם קלוסה ופודולסקי. נבחרתו של קלינסמן לא יכולה להרשות לעצמה להתגונן יותר מדי כי אין לה את הכלים ההגנתיים לעצור חלוצים ברמה הזו וזו אחת הסיבות שהיא תשחק על משחק התקפי מהיר ותנצל את יתרונותיה!

    בקשר לדבריך רקובה, זה ברור שעל מנת להגיע להשגים הכדורגל חייב להיות טקטי וזהיר, אבל קבוצות כמו ברצלונה מוכיחות שאפשר גם אחרת! כדורגל טקטי והגנתי גם אם יביא להישיגים ידחה קהל שזו בעצם הפרנסה של השחקנים ביחד עם ספונסרים וכו' וגם יהרוס לנו חלק מההנאה שבצפייה במשחק, שכן משחקים רבי שערים מרתקים הרבה יותר מעוד 0-0. בקשר לברמן, אני בטוח שאם היה לה צמד בלמים טוב יותר מנאלדו ופאנסן המצב היה נראה אחרת. בקשר למשחק נגד ברצלונה אתה יכול להיות בטוח ששאף חושב על הכל... נגד ברצלונה הוכח כבר כמה וכמה פעמים שכל קבוצת ליגה שניסתה להתגונן נגדה בסופו של דבר חטפה שלישייה ולפעמים אפילו יותר, תלוי במצב רוחו של רונאלדיניו. ברמן עשתה את הדבר הנכון כששיחקה על התקפה וניסתה לכבוש, גם אם לבסוף לא הצליחה.
     
  9. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    זו הסיבה שקבוצות התקפיות מצליחות כל כך? קהל לא הגיע כל השנים לאיטליה לראות כדורגל?
    למעט ריאל מדריד הגדולה של לפני כמה שנים(שגם לה היה הגנה לא רעה בכלל עם השחקן מספר אחד בעולם מקאללה!), לא זכור לי קבוצה או נבחרת שלא התחילה את המשחק שלה מהבסיס (הכוונה לעמוד בהגנה, ומשם לצאת להתקפה).אם זו נבחרת צרפת המושלמת בהגנה עד היום, או זו יוון, אם זו באיירן מינכן של 2001 עם הגנה של ברזל ו 2 תצוגות הגנה מושלמות גם באולד טראפורד וגם בברנאבאו ללא ספיגת שער. או מילאן של 2003 ששיחקה הגנה בצורה חלומית (וגם השותפה שלה לגמר יובה) או פורטו של מוריניו שתמיד שיחקו על הגנה ומתפרצות, היו שאמרו שפרטו משעממת, אבל דקו ידע להוביל מתפרצת עם סטייל והיום מוריניו עושה את אותו הדבר בצ'לסי (הקבוצות באנגליה לא יודעים איך לבלוע את השיטה, וגם ברצלונה מול צ'לסי שנה שעברה ללא האדום של דרוגבה בדקה 60 שעד אותו הרגע ברצלונה לא הגיעו להזדמנות אחת, ברצלונה לא היו כובשים בבית שלהם), וגם ליברפול של בניטז! הגנה הגנה הגנה... הגמר אומנם היה משחק מטורף ומשחק הקרבה ונשמה, אבל כל הדרך ליברפול ידעה לא לספוג ולהתגונן בחוכמה גם מול יובה וגם מול צל'סי, וזה היה שווה אליפות אירופה.
    ואם אנחנו מדברים על שכדורגל התקפי מביא קהל, אני אומר שטויות! זו אימרה שכל הזמן חוזרת על עצמה מסיבה לא ברורה... הצלחות מביא קהל! לא משנה באיזה דרך ההצלחה מגיעה. עם ברמן תגיע לגמר ליגת האלופות היא תצבור המון אוהדים נוספים בלי ספק, וזה נכון לגבי כל קבוצה. משחק הגנתי הוא משחק מוערך על אנשים שכתבו ספרים על גבי ספרים של כדורגל (בעיקר באיטליה) השיטות הכל כך חכמות ומסובכות מביאות את הפאן החכם שבכדורגל (יש האומרים שכדורגל סתם משחק פשוט). גם מהגנה יוצאים להתקפה, רק שהיא הופכת להיות הרבה יותר מסוכנת עם עושים את זה נכון, חילופי מקומות על המגרש, מסירות לשטחים מתים, תירגול, וגם אפשר לסיים עם שלושער במתפרצות (סטייל פורטו מגמר מול מונקו, או המתפרצות של צ'לסי שסיימה את העונה שעברה באנגליה עם ממוצע ספיגה של שער בלשושה משחקים!) זה מעיד על כוח לא לספוג את השער! זה מעיד על ביטחון בקבוצה, בעוצמה של קבוצה.
    בשבילי כדורגל זה יצירת אומנות, אחרי השנים שצפיתי בכדורגל, רק המהלכים החכמים והטקטיקות הנבונות הן הדבר שגורמים לי את העונג מהספורט, ממש כמו משחק שחמט. התקפות על התקפות ותוצאות של 5-3 רק עשו ל 2 הקבוצות בעיני יותר חוסר ביטחון, המון משקעים, וכישלונות במשחק בודד אחד. כדורגל כמו שברמן או ליון הוא אומנם סוחף, אבל לא יביא להם הצלחות כי הוא פשוט כדורגל לא נכון.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏24/12/05
  10. Marcelinho Member

    הצטרף ב:
    ‏15/7/05
    הודעות:
    678
    לייקים שהתקבלו:
    0
    באייר לברקוזן, מחקתי את הודעתך. צריך לדעת שפה דיעה לא שווה כלום בלי נימוק, כמו שרקובה אמר.


    ובקשר לנושא, הדוגמאות שנתת מדוייקות מאוד והוכחו עובדתית ועם זה אני ללא ספק מסכים ולא יכול בשום אופן לשלול אותן. כדורגל הגנתי בהנגתו של מאמן חכם ללא ספק יוביל קבוצה עם סגל טוב מספיק (בלי דגש על מצויין) להשגים.

    ובקשר לחלק הזה מהודעתך:

    אומנם הצלחות מביאות לקבוצות אוהדים שחלקם באמת מתחילים להתעניין בקבוצה ולהמשיך לאהוד אותה למשך שנים אבל רוב אוהדים אלו הם אינם אוהדים שבאמת עוקבים אחרי הקבוצה אלא אוהדי הצלחות שלא נשארים נאמנים לקבוצה לאורך שנים. משחק כדורגל יפה גורם לצופה להרגיש סימפטיה כלפי הקבוצה שתוקפת ומנסה כל הזמן לכבוש את הגול, כי הרי זה מה שאנחנו אוהדי הכדורגל אוהבים. הסימפטיה הזו גורמת לאנשים להפוך גם לאוהדים של הקבוצה או לפחות לאנשים שעוקבים אחריה ורוצים שתנצח גם היא אינה קבוצתם הראשית, ככה שגם משחק כדורגל יפה יכול להגדיל את כמות האוהדים לקבוצה. רייקארד וברצלונה הוכיחו שאפשר לשלב את 2 הסגנונות - התקפיות והצלחה. כל שחקן בברצלונה יכול בכל רגע נתון לכבוש, הרבה בזכות רונאלדיניו ושאר הוירטואוזים אבל גם בגלל חשיבה אחרת, ההגנה הטובה ביותר היא התקפה, שיכולה להביא להשיגיות בדרך לא פחות טובה. שמינית הגמר של צ'לסי-ברצלונה לדעתי תראה את הניגודיות בין ה"כדורגל היפה" ל"כדורגל המצליח", ובכל זאת, אני כאחד שלא אוהד אחת מן הקבוצות מעדיף את בארסה בגלל הכדורגל היפה, אולי זה אומר משהו...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/12/05
  11. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    לפני הכל : חברים, מדובר כאן בדיון רציני, רק מי שיש לו להוסיף מוזמן להביע דיעה,
    ושמביעים דיעה בבקשה לנמקה, לזרוק פצצה לאוויר ולא להסביר לא מקובלת כאן, הודעות
    בנוסח זה פשוט ימחקו וחבל. אני לא רוצה ליצור רושם שגוי, אני רוצה לראות כמה שיותר
    אנשים משתתפים כאן , אבל ספאם בדיון כזה סתם יוריד את החשק, ולכן ימחק!

    ------------------------------------------------------------------------------
    עכשיו לדיון עצמו , יובל, אתה מדבר על הכדורגל הקלאסי של שנות ה 80 והתחלת ה90, עם שחקנים
    כמו בקנבאוואר,זאמר,מתיאוס קולר וכו , השאלה שלי איפה אתה מוצא היום כאלו?
    וזה ההתחלה של התיאוריה שלי שהיום כבר בנוער השחקנים מקבלים תדרוכים אחרים , החינוך של אז , שבנה לגרמניה או איטליה(דונאדוני) סוויפרים ברמה אדירה וליברו מהקלאסה הכי גבוה שיש פשוט לא קיים יותר. לעומת זאת שחקנים עם טכניקה כמו פודולסקי,שווינשטייגר או דייסלר אפשר למצא בכל קבוצה ברמה זה או אחרת! ניקח לדוגמא את המגנים הגרמנים. פרט לארנה פרידריך של הרטה ברלין שהוא לטעמי מגן קלאסי וגם בנוי ככה קשה למצא דומים לו . ניקח לדוגמא את פיליפ לאם או מרסל יינסן או אובורמויילה, כל אלה הם יותר קשרים מאשר מגינים! בשבילי המגן הקלאסי הוא אחד כמו ווילי סניול, כאלה כבר לא רואים כמעט, נדידה בקבוצות האירופאיות תראה שזה נדיר , לדוגמא סלגדו בריאל או זאנטי באינטר התפקוד שלהם בשפת הכדורגל נקרא RIGHT DM\ DEF , זה הטרנד עליו מתבססות הקבוצות מאז תחילת שנות ה 2000, וזה מה שמוביל אותי לכדורגל המודרני , ככה נראה הרכב של הכדורגל המודני : קאן - אוטל,לוסיו,איסמעל-לאם .....ככה בדיוק בונה את עצמה באיירן שהדבר היחידי שמזכיר במשהו את הכדורגל הגרמני הקלאסי הוא דווקא באופן אירוני משהו שחקן דרום אמריקאי העונה לשם דמיקלס , לטעמי הסוויפר המושלם, אלא שגם הוא מועלה באופן תמוה משהו בעייני לעמדת הקשר האחורי!
    אפשר להבין לדעתך , אתה אוהד מהז'אנר הישן , צר לי , אבל אתה במיעוט .
    בא ניקח לדוגמא את שטוטגארט של השנתיים האחרונות, בא נתחיל עם הקדנציה של זאמר: לכאורה הצלחה, למרות ששטוטגארט איבדה את בורדון היא הייתה לאורך זמן בטופ של הליגה יחד עם שאלקה ובאיירו, בסופו של דבר הקבוצה עם סיומת עונה לא טובה מסיימת רק במקום החמישי המאכזב...וזאמר מפוטר, לאוו דווקא בגלל המיקום של הקבוצה אלא בגלל המשחק ההגנתי המבוקר וה"לא יפה" לעיין, הקהל פשוט לא קיבל את זה מה שגרם לאיינספור התקנשויות בין זאמר לקהל ולהנהלה להבין שהקהל של שטוטגארט לא יקבל מאמן הגנתי! השנה בא סניור טראפטוני, הובהרה לו הסוגיה , והוא הבטיח לשחק התקפי, הוא שם את סולדו הקפטן על הספסל ( אחד הסוויפרים הכי טובים באירופה לטעמי) ופתח עם 3 חלוצים , על הנייר בדיוק מה שהקהל של שטוטגארט ציפה לו, מה שנקרא כדורגל מודרני, אלא שבמציאות כדורגל מודרני עם מאמן קלאסי פשוט לא עובד! ברגע שה"מאסטרו " הבין את זה שטוטגאט התייצבה, ולראייה שטוטגארט כבר 12 משחקים לא נוצחה ועם 3 ניצחונות רצופי, והכי מרשים 4 משחקים לא ספגה ולו שער בודד!
    זאת אומרת השילוב של שני הדברים אי אפשרי, אבל הטרנד שעליו הקהל בונה הוא הטרנד המודרני , כמו של ברמן עם שאף!
     
  12. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    זה טוב ונחמד 4-3-3 אבל אתם סופגים שערים שזה פשוט עצוב לראות מועדון כדורגל כמו שטוטגארט סופג שערים כה מביכים. אולי בכל זאת זאמר שהיה מאמן מצויין לדעתי (ומאוד לטעמי), היה הרבה יותר שקול טקטית בעניין ריבוי שחקני התקפה על חשבון עמוד שידרה חלש, והעמיד הגנה לא רעה ובסופו של דבר, עם תוצאות הרבה יותר טובות עובדתית.
    לפעמיים הכיף הזה בלהשאיר 3 שחקני התקפה למעלה לא באמת נותן יותר שערים מאשר משחק יותר צפוף במרכז המגרש. מועדונים שמשחקים מאוד זהיר באירופה כמו מילאן ויובה מבקיעים לא פחות, וללא מחשבה כה יהירה על 3 חלוצים. בסופו של דבר, מובקעים פחות או יותר אותם מספר שערים בהתקפה, אבל מה קורה בהגנה? כישלונות. כמו כל הכדורגל הגרמני "המודרני" הביזיוני שכבר לא מרתיע קבוצות באירופה ביימנו.
    באיירן מינכן הולכת על קו מסויים בליגה, ועל קו אחר לחלוטין באירופה והיה אפשר לראות את זה במשחקים נגד יובנטוס. דמיכאליס לא עובר את החצי למעט מצבים של קרנות וכדומא, המגנים עולים רק במומנטום חריג, והמשחק מאוד צפוף ומלא במלכודות חכמות של שחקני הקישור שעובדים נונ ספטופ בהגנה, וגם באים לנקות כדורים ברחבת השוער! זה כדורגל חכם, ובלי השטויות על כדורגל מודרני... המילה מודרני הביאה רק ביזיון למדינת הכדורגל המופארת שאני כל כך אוהב.
     
  13. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    לא הבנת אותי כנראה,
    אני דיברתי על הטקטיקה עימה פתח טראפ את העונה, תחת המוטו " הכל בשביל הקהל",
    אחרי שהטקטיקה נכשלה והלכה לעולמה, החזיר טראפ את סולדו להרכב, לצידו שם את
    היצלסברגר שאליהם בחוליית הקישור מצטרפים שני שחקנים שיכולים להרזיק בכדור
    להחליף עמדה עם היצלסברגר אם צריך,ובעיקר יכולים לשמש גם כקיצונים, שבהתקפה
    ליוביה\גומז ותומאסון. לקח זמן אבל נראה שהשחקנים של שטוטגארט הבינו את האיטלקי!
    לראייה כעבור 4 משחקים בלי ספיגת שער, 12 משחקים בלי הפסד (8 תיקו http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/dry.Xxx ).
    הנקודה שלי, אם לא הבנת שבגלל דרישת הקהל ניסה טראפ, שהוא מאמן מהז'אנר הישן
    או מאמן של הטקטיקה הקלאסית , לכת על טקיטיקה שלא מדבר אליו, במה ששאף מצטיין
    טראפ הוא בור, ולהיפך! אני בטוח ששאף לא יוכל להפוך קבוצה למכונת הגנה בדיוק כמו
    שאני בטוח שטראם לא יכול להפוך קבוצה למכונה משומנת של שערים! זה פשוט ניגוד
    אינטרסים!
    לגבי באיירן, אמרת וצדקת , באיירן של הליגה היא לא הבאיירן ששיחקה מול יובה, אבל
    כמו שראינו בדלה אלפי , הטעויות שהובילו ל2 השערים של יובה באו כתוצאה מחור בקישור,
    מה שלמעשה אומר שלפעמים ההרגל לשחק בצורה מסויימת מונע משחקנים במשחק אחר
    לרדת יותר אחורה, במיוחד שזה השינוי הטקטי המהותי היחידי!

    עוד פעם, אני מכבד את רצונך לראות יותר נבחרות כמו יוון מצליחות, אבל בזה אתה מדכא
    את הכדורגל. פעם מערב גרמניה הייתה שנואה בגלל המשחק האפור שלה שהביא לה
    הצלחה, היום גרמניה נחשבת עדיין למעצמה0 אם כי לא כמו בעבר)והרבה יותר אהודה
    ,אם תרצה או לא, היום החוקים השתנו ! כמו שאוהדי שטוטגארט אמרו " עדיף לסיים
    במקום הרביעי ולא השני מאשר לסבול בכל משחק ולחכות לרגע אחד של התעלות"
    כמו שאמרתי אתה במיעוט!
     
  14. tiktin Member

    הצטרף ב:
    ‏20/5/05
    הודעות:
    829
    לייקים שהתקבלו:
    0
    4-5-1 זה הכדורגל הכי התקפי שיש מכיוון שיש לך חלוץ מטרה שלא זז מהרחבה עוד 2 שחקנים ברוטציה של שחקן כנף/חלוץ. בנוסף ל2 החלוצים יש לך את הקשר ההתקפי שבועט מחוץ לרחבה ומכניס כדורי עומק.
    ב4-4-2 אחד מהחלוצים יורדים אחורה לקבל כדור ולא תמיד חוזרים ישירות במקרה של כדור ארוך נגיד, או מתפרצת.
    ב4-3-3 יש 3 קשרים שצריכים לעבוד קשה מאוד ולכן החלוצים יורדים קצת לעזור. בדרך כלל בצורת משחק כזאת שלושת החלוצים יורדים לקבל כדורים כבר בחצי שלהם.

    כל צורת משחק שמאמן בוחר תלויה בשחקנים שברשותו ובקבוצה שמשחקת מולו. קבוצה כמו באירן, יש לה את שחקנים שמתאימים לכל צורת משחק אז אני לא רואה סיבה לא לשחק בצורת משחק שמנתרלת את הצורת משחק של היריב. בשביל זה צריך מאמן טוב. פליקס מגאט אדם חכם. הוא והקבוצה שלו יגיעו רחוק בבליגת האלופות.

    גם אני נגד הצלחה של קבוצות כמו יוון. משחק אפור, לא מעניין, יבש. אבל ת'אמת, מגיעה להם קרדיט על כך שהם הצליחו לשמור בונקר מול קבוצה כמו פורטוגל
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/05
  15. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    אחרי שדיברנו קצת על הנבחרת ועל באיירן ,ברמן ושטוטגארט הייתי רוצה לדבר על שאלקה:
    לקבוצה יש מערך שנע בין 4-5-1 ל 4-4-2
    בהגנה כרגיל 4 שחקנים הגנה , בקישור עם פאולסן, ארנסט שני דפנסיבים שלינקולן,קובייאשווילי ואסמואה שהוא חצי חלוץ משלמים את החלק ההתקפי של הקישור וקוראני הוא חלוץ יחידי!
    השאלה האם שאלקה משתמשת באופן אופטימלי בקאדר שלה?

    בהרכב הנוכחי אפשר לשים לב לקישור יותר מידי אפור, קובייאשוולי שמשחק משמאל הוא גם שחקן עם נטיות דפנסביות , והוא מצטרף לפאולסן וארנסט שהם הקשרים האחורים, אסמואה משחק יותר כקיצוני ולפעמים אפילו כחלוץ, וכך התלות של שאלקה בלינקולן הנהדר היא ענקית!
    אולי נתון זה מסביר את חוסר היציבות של שאלקה, שכן חסר לשאלקה שחקנים קריאטבים במערך זה!
    במיוחד שחושבים על אלטינטופ שיכול לשחק משמאל, במקרה זה יוסת קוביאשווילי למרכז ויוכל לסייע ללינקולן לאזן את משחקה של שאלקה.
    הרבה משחקים ראינו שלינקולן חלש שאלקה מאד אפורה, ומתקשה להגיע למצבי הבקעה.
    גם זלטאן בריימוביץ הבוסני הבין לאומי שהצטרף השנה ,בנתיים מתקשה להתחבר למערך זה, הבוסני הבין לאומי היה בפרייבורג המנוע משהו בסיגנון גטוזו רק יותר התקפי, דבר שהוביל אותו לפני שנתיים למאזן יפה של 9 כיבושים!
    בשאלקה הוא לרוב משחק דפנסיבי ונמנע ממנו החופשיות לשחק כלפי מעלה! דבר שמאד מגביל אותו.
    ז"א לשאלקה יש קלפים התקפים שהיא פשוט לא מנצלת אותם. לי גם לא מובן למה שאלקה לא משחקת ב
    3-5-2 - בהגנה הייתי שם את רפיניה - בורדון -קריסטאיץ - בקישור - פאולסן -קובייאשווילי במרכז
    אלטינטופ משמאל אסמואה מימין לינקולן לפני החלוצים שקוראני ולארסון בחוד.
    או אפילו 4-4-2 ...
    רק לי נראה ששאלקה יכולה להיות הרבה יותר טובה ממה שהיא עד עתה הציגה העונה?