ליגת האלופות - רבע גמר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י alexshw, ‏8/4/24.

  1. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,485
    לייקים שהתקבלו:
    565
    לא נכון, בשנה שעברה לסיטי היה אחוז ניצול מצבים הרבה יותר גרוע. אני זוכר לפחות 4-5 מצבים של 100% גול שהצליחו להחמיץ (המצב היחיד שהיה דומה לזה חוץ מהשיוויון אתמול הייתה ההחמצה של דה בריינה מהרוחב של דוקו). אז נגמר 0-4 למרות ניצול מצבים גרוע, כי הם באמת רמסו אותנו והגיעו לעמדות בעיטה טובות מתי שרק רצו. אתמול בסך הכל היו להם אולי 3-4 עמדות כאלה בכל המשחק, שגם רובן אירעו בדקות שהקבוצה התעייפה ואנצ׳לוטי הגיב לסיטואציה קצת באיחור. שוב, ברור שהיינו נחותים מהם בשדה ושסיטי יכלה גם להפוך ב90 דקות, אבל אי אפשר להשוות את זה לשחיטה שעברנו שם בעונה שעברה, ואפילו לא בזו שלפניה (אז כמובן ההתקפה שלנו הייתה חזקה יותר ודאגה שנישאר בחיים).

    לגבי ההופעות הכלליות באלופות - אני לא מסכים איתך. נגד לייפציג היינו חלשים מאוד וצריך להודות לנאיביות שלהם שבזכותה אנחנו כאן. נגד סיטי העלינו משמעותית את הרמה ושיחקנו טוב מאוד, אני לא חושב שאיזושהי קבוצה אחרת באירופה יכלה לאתגר אותם יותר בצמד משחקים.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,297
    לייקים שהתקבלו:
    25,782
    מין:
    זכר
    רק לפרקים במשחק הראשון מול סיטי. נכנסו שערים גדולים ל -2 הקבוצות.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,805
    לייקים שהתקבלו:
    14,319
    מין:
    זכר
    רק מראה לנו כמה ליגת האלופות זה דבר רנדומלי. שנה שעברה היו 3 איטלקיות ברבע גמר ודיברו על ה״רנסנס של הכדורגל האיטלקי״ העונה לא היתה שם אפילו איטלקית אחת. שנה שעברה הספידו כבר את הכדורגל הגרמני, השנה יש 2 גרמניות בחצי גמר והן אפילו לא הכי טובות בליגה שלהן. בסופו של דבר טורניר נוק אאוט הוא דבר אקראי לחלוטין ולהסיק ממנו מסקנות על ליגות/קבוצות/שחקנים/מאמנים זה טרחני ומטופש.
     
  4. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,476
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    אין סתירה בין הצלות הרואיות של שוער לכדורים שטסו מעל השער או הלכו ישירות לידיים מתוך הרחבה כשמלינים על בזבוז מצבים. בעיניי גם אין יותר סימבולי מהפנדל של ברנרדו סילבה שמשקף אולי יותר מהכול את חוסר האיכות של סיטי מול השער אתמול.
     
  5. Scouser Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/16
    הודעות:
    4,455
    לייקים שהתקבלו:
    3,899
    הכל עניין של הגרלה.
    הכדורגל האירופי כרגע די "משעמם" - יש 2 קבוצות שבבירור מעל כל היתר (ריאל וסיטי), לכל קבוצה אחרת סיכוי די נמוך להדיח את את אחת מהן. שנה שעברה האיטלקיות עם הגרלות די סבירות (מילאן בכלל קיבלה 2 איטלקיות בנוקאאוט) אבל אף אחת לא הייתה עוברת את ה2 שציינתי בנוקאאוט.
    דווקא הגרמניות העונה הפתיעו, לא ציפיתי שדורטמונד הנאיבית תעיף את אתלטיקו וגם באיירן הייתה די אנדרדוג מול ארסנל (שהפתיעה לרעה).
     
  6. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    3,010
    לייקים שהתקבלו:
    723
    סיטי גם סבלה מיום באמת חלש של דה ברוינה. אני לא זוכר משחק שלו עם כל כך הרבה מסירות לא מדויקות. הוא אמנם כבש אבל גם החטיא מצב מצוין בצורה לא אופיינית.

    כשפודן והבלגי לא במשחק, אין להם מספיק איכות. ווקר אדיר בהגנה אבל הוא לא איזה מגן תוקף. גם גרדיול לא. אקנג'י במשחקים כאלה מעורב הרבה בהתקפה אבל הוא די נגר (אתמול היו לו כמה כדורים טובים לבלגי). בשמאל גריליש מתמזמז עם הכדור ולא תוקף את המגן שלו אפילו פעם אחת. גם לא מגביה. זה משאיר אותם עם סילבה ורודרי. בלי דוקו גם אין להם אף דריבליסט. מה שכן, יש להם יתרון בפיזיות על כל קבוצה רק שאתמול הם לא ניצלו את זה בנייחים.

    אחרון חביב הולאנד. אני חושב שהיה לו חצי ראשון טוב כי הוא קיבל כדורים. הוא התגבר באוויר על המגן שלו כמעט כל פעם נגח למשקוף מה שיצר מצב מצוין לסילבה. גם סידר מצב טוב לגריליש. בחצי השני הוא כבר נעלם כי אף כדור לא הגיע אליו. אני חושב שהאנגליות השנה גם די שחוקות מהמאבק המשולש בליגה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/24
    Captain Canada אוהב/ת את זה.
  7. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,485
    לייקים שהתקבלו:
    565
    תשמע, אולי ראינו משחק שונה אבל אני באמת לא זוכר יותר מדי מצבים כאלה. זאת רשימת המצבים הטובים של סיטי שקלטתי במשחק:
    1. מחצית 1 - הנגיחה של הלאנד למשקוף והריבאונד שברנרדו לא הצליח לנתב למסגרת (מה שהתחיל את המהלך היה הכנסת כדור ששברה את קו ההגנה, ואחר כך הרחקה גרועה של קרוס שסידרה את המצב החוזר)
    2. מחצית 1 - הכנסת כדור ששחררה את גריליש לבעיטה מזווית קשה מול לונין, רודיגר סגר והסיט לקרן
    3. מחצית 2 - השער של דה בריינה (טעות קשה של רודיגר)
    4. מחצית 2 - בעיטה של דה בריינה מתוך הרחבה מעל השער אחרי שדוקו הוציא לו רוחב מצוין
    5. מחצית 2 - תגובה לא טובה של הלאנד לכדור תועה שהגיע אליו במקרה בקרן האחרונה בתוספת הזמן

    מעבר לזה, אולי אפשר להוסיף איזו נגיחה של הלאנד במחצית הראשונה שהלכה מעל השער (נאצ'ו לחץ אותו טוב) ועוד 2 בעיטות טובות של דה בריינה מחוץ לרחבה שלונין הציל מצוין (בעט תחת לחץ, ואלו כדורים ששוער טוב צריך לקחת).

    חוץ מהרשימה (המאוד מפרגנת) הזו באמת לא זכור לי משהו יוצא דופן שסיטי עשו, וגם ברשימה הזו יחסית מעט מצבים הגיעו כתוצאה ממשחק מדויק שלהם ולא במקרה / טעות גסה בהגנה של ריאל. אי אפשר להשוות את זה בכלל לרביעיות שסיטי הבקיעו נגדנו בשני המפגשים הקודמים באיתיחאד, אז מעבר ל4 השערים הם הגיעו לפחות עוד 4-5 פעמים (בכל משחק) למצב של אחד על אחד מול השוער כשהשחקנים שלהם לא מכוסים.
     
  8. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    3,010
    לייקים שהתקבלו:
    723
    אני חושב שיש לפריז הזדמנות אדירה לזכות השנה. אין להם מאבק בליגה ואני מניח שהם יעברו את דורטמונד. בהנחה שהם פוגשים את ריאל בגמר, אם יש קבוצה שיכולה להתמודד עם האתלטיות של ריאל זה הם.
     
  9. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,485
    לייקים שהתקבלו:
    565
    יש להם הזדמנות בעיקר בזכות ההגרלה. ברור שפסז' יכולים להגיע לגמר ומשם אפשר לתפוס משחק טוב מול כל יריבה, בטח עם האיכות האינדיבידואלית שיש להם. אבל כקבוצה הם די חלשים ולא מאומנים, נראו סה"כ רע בשלב הבתים מול יריבות רציניות וגם מול ברצלונה. האדום של אראוחו ובעיקר התגובה הרעה של צ'אבי ובארסה לסיטואציה הוציאו אותם הרבה יותר טובים ממה שהם באמת. אני באמת לא אתפלא אם דורטמונד תצליח לעבור אותם, למרות הנחיתות המקצועית הברורה על הנייר.
     
  10. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    3,010
    לייקים שהתקבלו:
    723
    אני חושב שהם במגמת שיפור ועם ברקולה ואמרי בהרכב משחקים יותר טוב. את דורטמונד האמת לא ראיתי השנה למעט תקצירים.
     
  11. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,637
    לייקים שהתקבלו:
    403
    שמתי לב למשהו מעניין שההגרלה עשתה. היא גרמה לכך שהסיכוי של כל הקבוצות לזכות פחות או יותר שווה. לפני ההגרלה הפייבוריטיות היו סיטי וריאל שכמובן הסיכויים שלהן נפגעו קשה כשהוגרלו אחת מול השנייה (והצד הקשה). מהצד השני שתי החלשות ביותר קיבלו אחת את השנייה ואת הצד הקל מה שהעלה את הסיכוי שלהן לזכות וכנל גם על ארסנל-באיירן שהן כנראה ה3-4 בכוחן ופאריז-בארסה שהן כנראה ה5-6 בכוחן. ממש הפוך ב180 מעלות מהעיקרון בהגרלות בטניס וממה שיהיה גם באלופות החל מהשנה הבאה
     
  12. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,476
    לייקים שהתקבלו:
    2,667
    יש קונטרה לרשימת מכולת הזו שיכולה לערער על כך שחזינו אתמול בעוד מפגן חד צדדי בטרילוגיה שמתפתחת בניהן? בשלוף אני מצרף גם את הבעיטה של גריליש מתוך הרחבה אחרי הקרן לאמצע השער, פודן שלא התחבר טוב לכדור אחרי הרוחב של דוקו ברחבה ואנחנו יכולים להמשיך לדוג עוד מצבים בהנחה וזה יקדם אותנו. בשורה התחתונה סיטי הייתה אתמול חסרת מחץ באופן קיצוני וזה עלה לה שוב בהדחה מול יריבה שכבר הייתה על הברכיים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/4/24
  13. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,485
    לייקים שהתקבלו:
    565
    הבעיטה של גריליש הייתה מצב קשה, זה כמו הבעיטות של דה בריינה מרחוק שלונין הדף. זה שזה נרשם כאיום למסגרת והצלה של לונין לא אומר שזה היה מצב טוב ביסודו. לגבי פודן אפשר להסכים יותר.

    אני לא טוען אבל שריאל קבוצה טובה יותר מסיטי, או שסיטי לא שלטה במשחק אתמול. אני טוען שהבעיה של סיטי, בניגוד אולי למשחק באיתיחאד ב2022, לא הייתה ברגל המסיימת בלבד - אלא במשחק ההתקפה בכללי שפשוט לא היה מספיק טוב ולא סידר לה מספיק מצבים נוחים. מכל רשימה שנדוג בסוף יהיו אולי 2-3 מצבים נוחים (למעט השער) שבאמת היה הגיוני לצפות שיסתיימו ברשת. כן, עדיין סיטי הייתה יכולה לנצח 1-2 / 1-3 ולעלות ב90 דקות עם יותר חדות במצבים שכבר נפלו לה, אבל בדרך כלל בכדורגל לא כל מצב נוח = גול אוטומטית, ולכן קבוצה שבאמת עליונה בקילומטרים על יריבתה מצליחה לייצר מספיק מצבים נוחים ככה שגם החמצה אחת או שתיים לא ישפיעו מהותית. סיטי לא הצליחה לייצר תנאים כאלה, בניגוד למפגשים קודמים עם ריאל, ופה השינוי שהופך את זה ללא חד-צדדי כמו המפגשים הקודמים באיתיחאד.
     
  14. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,874
    לייקים שהתקבלו:
    1,166
    מין:
    זכר
    אגב, האלנד ואמבפה המשיכו להסריח את המגרש גם הפעם. המזל של אמבפה היה שברצלונה יצאה קדימה עם עשרה שחקנים ואז כבר יותר חגג, אבל עד האדום של אראוחו, הוא לא היה קיים.
     
  15. SoD Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/08
    הודעות:
    512
    לייקים שהתקבלו:
    217
    בכללי הכדורגל האירופי ב3 שנים האחרונות דיי עלוב. ביחס ללפני 5-6 שנים, חוץ מסיטי, כל הגדולות נחלשו מאוד