התקציבים של הקבוצות בישראל , מה זה עושה לנו ?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י ארז דרור, ‏24/5/05.

  1. ארז דרור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/5/05
    הודעות:
    18
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עלה במוחי רעיון , לפתוח את הדיון הזה , בתור אחד שיודע מה כול קבוצה מקבלת אני אשתף אתכם ואתם תגידו לי מה דעתכם , מה אתם חושבים ומה אנחנו צריכים לעשות כדיי לשפר את העניין הזה .

    באירופה , המדינות , נותנות המון כסף לקבוצות , התקציבים של הקבוצות הם גדולים , המדינות משקיעות וזה גורם לישראל לרדת .
    ההתאחדות בישראל לא עושה את מה שצריך לעשות , אין בישראל מענקים גבוהים , אין בישראל הרבה כסף ( חוץ מגביע הטוטו) , וזה גורם בסופו של דבר - לזרים לא איכותיים , לשחקנים שלא עולים הרבה כסף - וכול זה בגלל שאין כסף , בגלל שההתאחדות והממשלה לא נותנות מספיק כסף לקבוצות .
    הסכומים שמושקעים באנגליה , איטליה , ספרד , גרמניה , פורטוגל ואפילו תורקיה לא משתווה לזה של ישראל .
    הספונסרים לא נותנים הרבה כסף , וזה מוביל למעגל כזה שבוא קבוצה חייבת מישהו עשיר כדיי להתבסס עליו .

    תקציב מינימום של קבוצה חייב לעמוד על 12 מיליו ש"ח .

    נראה מהם מקורות גיוס הכסף של הקבוצות הישראליות כאן אצלנו במדינת ישראל.
    ובכן, כבסיס כל קבוצה בליגת העל מקבלת (או אמורה לקבל) 600,000$ בשנה מזכיינית שידורי ליגת העל – חברת "צ'ארלטון". כמו-כן מיקומן הסופי של הקבוצות בליגה גם כן חשוב בחלוקה של התגמולים. אותה "צ'ארלטון" קבעה את 'תעריפי' המיקום המופיעים בטבלה שלהלן :

    מיקום: מענק בדולרים:
    1 750,000
    2 650,000
    3 550,000
    4 450,000
    5 350,000
    6 250,000
    7 150,000
    8 0
    9 0
    10 0
    11 0
    12 0

    כמו-כן, הטוטו מעניק לכל קבוצה 1,200,000 ש"ח כמענק. ובנוסף ישנו מפעל גביע הטוטו – לא אטרקטיבי במיוחד אבל בכל זאת מכניס לקופות הקבוצות סכומים לא מבוטלים. כך למשל בשנים האחרונות קיבלה מחזיקת גביע הטוטו 1.1-1.3 מיליון ש"ח כמענק על הזכייה בגביע.


    כפי שכבר ציינו תקציב מינימום של קבוצה צריך לעמוד על 12 מיליון ש"ח ולכן 9 קבוצות חייבות לקחת הלוואות בעלים על-מנת להגיע לסכום זה או לחילופין לחפש ספונסר נדיב שלרוב אין בנמצא.
    וכעת נעבור לנושא השיטור במגרשים. בעונת 2002/3 סך הוצאות שיטור בליגות על ולאומית הגיע ל-11 מיליון ש"ח. כל השיטור ממומן על-ידי הקבוצות ולא על-ידי המדינה כפי שקורה למשל באנגליה. התפיסה באנגליה היא שכדורגל הוא בידור ציבורי ועל-כן אך טבעי שהמדינה תהיה אחראית לאבטחתו.
    לאחרונה, הבטיח השר לבטחון הפנים, צחי הנגבי, להעלות לדיון את נושא מימון השיטור על-ידי המדינה במשחקים בינלאומיים בלבד בטענה שאלה משחקים חשובים המעלים את המוראל הלאומי ובעיקר לאור העובדה ששאלת אירוח משחקים כאלה בישראל הפכה בשנים האחרונות לסוגיה מדינית. במשחקי הליגה וגביע המדינה, מוסיפות הקבוצות לשאת בהוצאות על שוטרים וסדרנים. כך למשל שעת העבודה של שוטר במגרשים עולה 60 ש"ח באמצע השבוע ובסוף השבוע, אז משוחקים רוב המשחקים, 80 ש"ח בשעה.
    כל שוטר מועסק במשך 4.5 שעות ולכן עלות של שוטר אחד מגיעה ל-360 ש"ח. במשחקים מסויימים מועסקים כ-300 שוטרים ובמקרים אלו מגיעה העלות אל מעבר ל-100,000 ש"ח.
    מנתונים אלו מצטיירת תמונה די עגומה, בטבלת ההכנסות שהוצגה קודם לכן ראינו שרק 3 קבוצות הגיעו לרף ה-12,000,000 ש"ח כל שאר הקבוצות תלויות בגיוס כספים מספונסרים, סיוע מעיריות והלוואות בעלים. כל זה מביא למצב של חובות הולכים ומצטברים. כמעט כל הקבוצות בארץ נמצאות בגרעון ולא מסיימות שנה עם תקציב מאוזן. להלן נביא דוגמא דווקא של קבוצה "גדולה" שנקלעה לקשיים כלכליים.
    אדום שוקע, סגול משקיע
    הפועל תל-אביב,אלופת עונת המשחקים 99-00, נמצאת בגרעון מצטבר של כ-70 מיליון ש"ח לכן הבעלים העיקרי של הקבוצה,סמי סגול, אדם ששוויו מוערך בכ-350 מיליון דולר, הבעלים של חברות כמו כתר, חרסה ומרחב, מתכנן לקצץ מתקציב הקבוצה כ-15% ולמנות מנכ"ל מטעמו.
    ניתן לומר, שלרוב מי שנכנס לעסק עושה זאת בעיקר מתוך אהבה למשחק. לכל כלל יש כמובן את היוצא מן הכלל. כך למשל יעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה, שמלבד אהבה רבה למשחק, נהנה מחשיפה ופרסום וזהו ללא ספק ערך מוסף משמעותי לאיש עסקים כמו שחר שהוא כעת הבעלים של סוכנויות הונדה/וולבו בישראל, "הפניקס הישראלי" ועוד.. החשיפה לה זוכה שחר עוזרת לו רבות בעסקים. אצל סגול לעומתו, הסיפור הוא שונה, שכן 80% מעסקיו הם בשוק הבינלאומי, כך שהחשיפה בישראל אינה מועילה לעסקיו, בעיקר לאור העובדה שפעילותו בקבוצה מרוכזת במימון ומאחרי הקלעים בניגוד גמור לשחר .


    ופה אני רוצה לשאול אותכם , מי אשם במצב הזה ? , מה אנחנו יכולים לעשות ?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/5/05
  2. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמה נקודות להתייחסות:
    קודם כל, מדינת ישראל היא מדינה עם קשיים כלכליים רבים, וזה לא לפורום הזה אבל כשאין כסף לסל תרופות (אנשים בפירוש מתים בגלל זה!) אז אי אפשר לדרוש עוד כספים לשיטור במגרשי כדורגל, או מימון של ההתאחדויות השונות (ומזל שהג'ודו עושה מדליות מכלום כסף שהם מקבלים). לכן מהבחינה הזו אי אפשר לבוא בתלונות למדינה. כלומר, אפשר להתלונן שהכלכלה בקרשים, אבל אי אפשר להגיד שהיום עם כל הנושאים הבוערים, הכסף צריך ללכת לשוטרים במגרשים.

    מה שכן, המועצה להסדר ההימורים בספורט שעושה מאות מיליוני שקלים נוספים מאז שנכנס משחק הווינר (מביא פי שניים רווחים מהטוטו, והרווחים מתעצמים כל שנה), חייבת לזכור על מה היא יושבת- הכדורגל והכדורסל במקרה הזה, ולתמוך בהן יותר!

    טוב, אם לומר את האמת, אין הרבה מה לעשות.
     
  3. ארז דרור Member

    הצטרף ב:
    ‏24/5/05
    הודעות:
    18
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כסף יש ויש .

    השאלה , באיזה ספורט משקיעים , והשאלה - למה הקבוצות מקבלות כולכך קצת מההתאחדות ומהממשלה .

    ובנושא הזה , כן אפשר לעשות כסף .

    ז"א - מספיקים עוד 24 מיליון שקל והכול יהיה בסדר ( 2 מיליון ש"ח לכול קבוצה ) , כסף שיש להתאחדות .

    2. אני חושב שתקציב מינימום של קבוצה צריך לעמוד על 8 מיליון שקל מינימום ( ולא 12 כמו היום) בגלל תקציב גבוה ( וגם עם יש הצלחה - לא מקבלים עליה מספיק כסף !) קבוצות נכנסות לקשיים כלכליים , וזה מעגל סגור , מביאים זרים גרועים , אין קהל וכ'ו וכו' .

    ארז .
     
  4. יוגב אסולין Guest

    אני חשוב שקודם כל התחלת לגעת בפיתרון. התקציב מינימום של קבוצות הוא 12 מיליון שקל וזה לא נכון. זה מבריח אנשים וגם ככה אף אחד לא מגיע כמעט לתקציב הזה.. אם התקציב היה יותר נמוך היה קל יותר להגיע קבוצות היו פחות מפחדות להשקיע וכו'..

    דבר שני בכל מדינת כדורגל מתוקנת כל מה שציינו פה זה הגרושים הבאמת קטנים של הכדורגל שלהם. הכסף הגדול אין מה לעשות מגיע מהכנסות של קהל למגרשים ומכירה של מוצרי הקבוצה (צעיפים דגלים וכו') כל זה דורש השקעה בשלבים מוקדמים יותר בליראות איך ממלאים היום מגרש בליגה לאומית ע"י הכנסה של כל ילדים מתחת לגילך 15 חינם ונשים חינם.. ואז בליגת העל אפשר לדרוש כסף. ההכנה הראשית צריכה להיותצ מהקהל ולא ע"י מחירי כרטיסים גבוה כי זה שוב לא הפיתרון.

    כל עניין השיטור. אני די מסכים עם גל.. יש דברים נחוצים יותר וכו' במדינה. אבל עדין יש ספורט ויש תקציב כלל דבר וצריך ליראות איך אפשר לסייע לפחות בקצת בעניין השיטור. או סתם דוגמא שהטוטו יקח את זה על עצמו וכל מיני פיתרונות כאלה ואחרים.

    פיתרון חד משמעי משהו מיידי לעשות אין. אבל לשוות ולנסות כמו שאמרנו להוריד את התקציב מינימום למשהו שהוא ברמה של המדינה שלנו.. ואל סתם לקפוץ לשמיים. לנסות להביא אנשי עסקים. לבנות קבוצות טובות ולהביא אוהדים להרבה שנים. אלו הם רק חלק מהשאיפות שצריכות להיות לכדורגל שלנו.
    זה פעם אחת.
    פעם שניה. אני חושב שהיו לנו פה שנים יפות מאוד של כדורגל. שנים שבהם גם שתי החיפאיות ושתי התל אביביות ובית"ר והפועל פ"ת הצליחו לעמיד קבוצותב רמה מאוד גבוה בתקציבים לא בשמיים. הביאו המון קהל ושמרו על סוף עונה חיובי. הכל עניין של ליראות איך עושים שיוויניות בליגה ומפה יבוא הכל.

     
  5. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לא צריך כ"כ הרבה שוטרים במגרשים ולא צריך לשלם לשחקנים משכורות שלא מותאמות לרווחים של הקבוצות.
     
  6. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הכל מתחיל ונגמר בהשקעה של המדינה בכדורגל..בכל מדינה מתוקנת אתם תראו מתקנים ראויים ויחס של בני אדם לאוהדי הכדורגל רק לא פה. פה אתה הולך לכדורגל משלם 100 שקל על כרטיס, צריך להתאפק לא ללכת לשרותים, עומד שעה בתור לכניסה מכיוון שהקבוצות מתקמצנות על סדרנים ולא פותחים את כל השערים, כשאתה עומד בתור אתה משמש כשפן ניסיונות של כל מיני שוטרים עם דפיציט ועוד כהנה וכהנה.

    וזאת תהיה טעות לאמר שאין כסף, יש ויש רק שהמדינה מעדיפה לשפוך את הכסף על מי שקרוב לצלחת ורואה בספורטאים מצורעים וכך נראה הכדורגל שלנו..
    אנשים אוהבים לראות כדורגל, ומוכנים לשלם בשביל זה אבל יש גבול למה שאנשים מוכנים לסבול בשביל הכדורגל..כל עוד המדינה לא תיקח על עצמה את קידום הספורט בישראל הכדורגל לא יתקדם לשום מקום..
     
  7. תמיד דל-פיירו Member

    הצטרף ב:
    ‏23/3/05
    הודעות:
    492
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שמעו ממש אפשר לגלוש פה לשיחה על תקציב המדינה וזה אנחנו לא רוצים...
    לדעתי במצב הביטחוני של היום,צריך להגיד תודה שיש מאבטחים ושמירה,זה עדיין עדיף על השקעה בספורט-קל להגיד שבחו"ל יש השקעה עצומה כי בחו"ל אין מלחמות ואנשים הרבה יותר פנויים להתעסק כל הזמן בספורט..

    צריך לנצל את הטוב מהתקציב הנוכחי שהקבוצות מקבלות...
    וזה כבר גדול עלי כדי לתכנן פה דברים כלכליים,אני רוצה לדעת ממך ארז-כמה אתה מקבל נטו מכל הגופים?
    וכמה אתה משקיע??

    מאד מעניין אותי לדעת..
    תודה,אורי...
     
  8. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רק שתדע לאן הולך הכסף...
    מיליארד ומשהו לחרדים..
    700 מיליון שקל לשינוי..
    ודוגמא קטנה..השמירה על היישוב היהודי בחברון שמונה בערך 40 משפחות של מטורפים עולה למדינה מיליון וחצי שקל ביום בסכום כללי חצי מיליארד שקל בשנה!!! לשם הולך הכסף של המיסים שאני משלם..

    אז כסף יש השאלה היא מה סדר העדיפויות במדינה הזאת וצר לי לומר לך שהוא מעוות לחלוטין ויותר אני לא אומר מילה על זה מכיוון שכבר גלשתי לפוליטיקה.. :aaaoffto:
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/5/05
  9. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נערך לאחרונה ב: ‏24/5/05
  10. תמיד דל-פיירו Member

    הצטרף ב:
    ‏23/3/05
    הודעות:
    492
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שוב אנחנו גולשים אבל אני חייב לענות...
    תאמין לי אני יודע לאן הכסף הזה הולך ואני ממש לא מרוצה מזה אבל בגלל שלא רציתי להתחיל פה ויכוח פוליטי לא העלתי את כל ההתנחלויות והכל...

    אבל בכל מקרה אני אומר גם אם יתפנה הכסף לישיבות והתנחלויות,ימצאו פה דברים אחרים להשקיע..
    ספורט עדיין לא בראש החשיבות ולצערי,בצדק...
     
  11. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא אומר שספורט צריך להיות בראש סדר העדיפויות..בוודאי שלא. גם החינוך והבריאות במדינה נדפקים בגלל הפולטיקאים המושחתים משלל קצוות הקשת הפוליטית אבל הספורט לא צריך להיות כמו בן חורג ומצורע במדינה. לימור ליבנת ואריק שרון יודעים להתקשר לאריק זאבי ולרזבוזוב על ההישגים שלהם אבל ביום יום הספורטאים רעבים ללחם..ואני לא מדבר על הכדורגלנים השחצנים אלא על ספורטאים כמו אברבוך שעד שהוא הביא מדליה התייחסו אליו כמו למצורע..
     
  12. תמיד דל-פיירו Member

    הצטרף ב:
    ‏23/3/05
    הודעות:
    492
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צודק 100 אחוז!
    אבל פה זה כבר מעבר לכדורגל,פה זה הספורט שנפגע,דווקא הכדורגל במצב יחסית טוב מאד לספורט בארץ...
     
  13. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא המצב של הכדורגל טוב אלא המצב של הכדורגלנים טוב..
    הכדורגל בארץ גוסס..משנה לשנה באים פחות צופים אבל הכדורגלנים מרוויחים הון תועפות ומסתובבים כמו טווסים כאשר במציאות מדובר בחבורה של ערסים לוזרים ברובם..
     
  14. תמיד דל-פיירו Member

    הצטרף ב:
    ‏23/3/05
    הודעות:
    492
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כן לזה התכוונתי לכדורגלנים...
     
  15. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    תקציב המינימום לעונה הבאה בליגת העל הוא לא 12 מיליון אלא 7 מיליון!