הנכד של איצ'ה מנחם קיבל מלגה מקרן של ההתאחדות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י בית"רי מלידה, ‏24/5/05.

  1. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    הנכד של איצ'ה מנחם קיבל מלגה מקרן של ההתאחדות

    בין 15 מקבלי המלגות של קרן המנוהלת וממומנת על ידי ההתאחדות נמצא גם רון שבירו, שוער הנוער של בני יהודה ונכדו של יו"ר ההתאחדות. איצ'ה: לא ידעתי שהמליצו על נכדי, אין לי יד ורגל בבחירה". אלמנתו של סטלמך: "זה נשמע כאילו יש פרוטקציה, אבל המשפחה לא משתתפת במיון המועמדים". יו"ר הקרן, אריה רוזנצווייג: "הכל נקי ושקוף"

    אייל לוי
    24/5/2005 8:00

    לפני שבוע, בטקס חלוקת מלגות על שמו של החלוץ האגדי נחום סטלמך, עלו על הבמה 15 נערים, שעמדו בקריטריונים הנוקשים, וקיבלו מענק בסך אלפיים שקל. כל אחד מהם לחץ את ידו של יו"ר ההתאחדות, איצ' ה מנחם. בין הזוכים בכבוד היה גם שוער הנוער של בני יהודה, רון שבירו. מעט מאוד אנשים באולם ידעו לעשות את ההקשר בין השניים - סב ונכדו.

    מנחם, חבר הנהלת הקרן וחבר ועדת המלגות, לא רואה שום פסול בעובדה שנכדו נמצא ברשימה המצומצמת שנבחרה בקפידה מבין 70 מועמדים. "מאז שנבחרתי לתפקיד יו"ר ההתאחדות לא הייתי בשום ישיבה של הקרן. לא ידעתי שהמליצו עליו, אין לי יד ורגל בבחירה שלו ולא כתוב באף מקום שאם יש קרבת משפחה, אז הוא לא עומד בקריטריון".

    חלק מחברי הוועדה לא ידעו עד אתמול שבין השניים זורם אותו דם. גלית סטלמך-ברא"ז, בתו של נחום וחברת הנהלת הקרן, הייתה מופתעת. "אתה בטוח שאתה לא טועה? שאלתי את אמא שלי וגם היא לא שמעה מזה".

    נירה סטלמך, אלמנתו של נחום, מיהרה להתקשר למערכת כששמעה את החדשות מגלית. השנה היא מילאה בוועדה את מקומה של בתה, שהייתה עסוקה בעבודת ההוראה. "כשהגעתי לישיבה הם כבר מיינו את כולם, לא ידעתי מי הם הזוכים במענק", מספרת נירה. "אנחנו לא משתתפים במיון. חשוב לי שיידעו, כי זה נשמע כאילו אני מחלקת מלגה עם פרוטקציה לנכד של איצ' ה. צריך לציין בהדגשה יתרה, כי זה ממש פוגע בנו".

    לפני חמש שנים החליט יו"ר ההתאחדות, גברי לוי, להקים את הקרן על שמו של חלוץ העבר שנפטר בעת שהיה במשימת ריגול עבור הנבחרת בספרד. הכספים מועברים ישירות מקופת ההתאחדות, כשהמטרות הן צמצום הפערים בחברה, קליטת עליה, דו קיום, מניעת אלימות ורכישת השכלה.

    האגודות והמאמנים שולחים המלצות על חניכים שמועמדים למלגה. כל הטפסים מגיעים לוועדת המלגות שבוחרת את המתאימים. בין 15 מקבלי המענק השנה נמצאים בני מיעוטים, סטודנטים, צילה בורגרקר, שחקנית נבחרת הנערות ודניאל אונגר, כשרון ממכבי פ"ת שהתגלה עלידי סטלמך בגיל 10.

    גם שבירו, שוער נבחרת הנוער, עומד בקריטריונים ואת ההמלצות לגביו שלח מאמן נבחרת הנוער, זאב זלצר, אבל בהתאחדות יש כמה שמרימים גבה. "גברי לוי לא הסכים למנות את בנו גיא כמאמן בהתאחדות לכדורגל כל עוד הוא בתפקיד, רק בכדי שלא ידברו על הקשר", אמר אתמול גורם המקורב לוועדה.

    איצ'ה: "המליצו על רון בגלל שעמד בכל הקריטריונים"

    איצ'ה לא אהב את ההשוואה. "הוא לא מינה אותו, כי הוא אימן במקום אחר. יתרה מזאת, כששמעתי שרון מקבל את המלגה, אמרתי ליו"ר הקרן, אריה רוזנצווייג, שאני מעוניין לתרום מלגה מכספי בכדי שלא תהיה לזות שפתיים, אבל הוא אמר שזה בלתי אפשרי. זלצר אמר לי שהמליצו על רון בגלל שהוא עמד בכל הקריטריונים. הוא בן לאם חד הורית ותלמיד מצטיין".

    יו"ר הקרן, רוזנצווייג, סיפר אתמול שהוא לא ידע עד לשלב הבחירה על הקשר בין מנחם לשבירו. "לא ידעתי שיש לו נכד, אבל איצ'ה גם לא היה נוכח בוועדה. איצ' ה לא ישב השנה בישיבות, אולי בגלל הסיבה הזאת. כל הדיונים היו שקופים וגלויים".

    - אבל הוא חבר הנהלת הקרן.
    "לא ידעתי שהילד הוא הנכד. היו לי את כל הנתונים שלו, כמו שהיו נתונים של 60-70 אחרים והייתה חלוקה הכי נקייה. אני לא רואה שום בעיה. יותר מזה, אני עשיתי את המיון הראשוני בעצמי. הכל כשר ולכן כשאיצ'ה ביקש לתרום מלגה, אמרתי שאין צורך".

    - אתה לא מרגיש אי נוחות כשלא ידעת לפני כן על הקשר בין השניים?
    "לאיצ'ה לא הייתה השפעה. אני לא חייב לו כלום. אני עושה את זה בשביל נחום. מי שקיבל, כנראה הגיע לו".

    בין חברי הנהלת הקרן נממנים ד"ר שוקי דקל, חיים צימר, נתן סלובטיק, צבי וייצנר, מאיר ליבר ועובדיה חסון.

    http://www.nrg.co.il/online/3/ART/937/720.html


     
  2. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא יודע עד כמה איצ'ה מעורב בנושא.
    אבל עזבו את זה לרגע,בכל מצב כמו זה היו מאשימים את איצ'ה,ככה זה אצלנו
    בארץ. אם הנכד שלו כשרוני,אין לו זכות לקבל מלגה בגלל קירבתו לאיצ'ה ? מה שמצחיק זה שהתקשורת
    מבקרת,אני רוצה לראות איך יתנהגו כתבי העיתונות אם היו בתפקידו של איצ'ה.
     
  3. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למען האמת אני לא רואה פה פסול..אם הנכד עמד בכל הקריטריונים אז צריך להעניש אותו בגלל שהוא הנכד של המוקיון איצ'ה?...
    יש דברים הרבה יותר חמורים שנעשים בהתאחדות שצריכים להדאיג אותנו..
     
  4. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שהייתה על הילד הזה כתבה ב"ידיעות". ואמרו עליו שיש לו כשרון...
     
  5. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אל תיטפלו אל הנכד של איצ'ה, מספיק שהוא הנכד שלו...