יורו 2020, שלב הבתים (13.6): אנגליה-קרואטיה | אוסטריה-צפ' מקדוניה | הולנד-אוקראינה

הנושא בפורום 'פורום יורו 2020' פורסם ע"י Sarek, ‏13/6/21.

  1. Sarek Member

    הצטרף ב:
    ‏18/12/06
    הודעות:
    980
    לייקים שהתקבלו:
    848
    יום דרמטי במיוחד עבר עלינו אתמול במסגרת היורו, ולא בהכרח בגלל הכדורגל. ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן במסגרת המשחק של דנמרק נגד פינלנד הכניסה את כל אוהדי הכדורגל לחרדה אמיתית, אבל לשמחתנו נראה שהמצב משתפר. בכל הנוגע למשחקים, המדורגת ראשונה בעולם, בלגיה, פתחה את הטורניר עם ניצחון מרשים 3-0 על רוסיה; פינלנד הפתיעה את דנמרק וניצחה אותה 1-0, אם כי ברור לחלוטין שהראש של הדנים לא היה במשחק; ובמשחק הנוסף - ויילס ושווייץ נפרדו בתיקו 1-1.

    היום יושלם המחזור בבית ג', כאשר אוסטריה תפגוש את מקדוניה הצפונית, שעורכת את הופעת הבכורה שלה בטורניר. בנוסף, הולנד חוזרת לטורניר גדול אחרי היעדרות לא שגרתית ותפתח נגד אוקראינה. משחקי בית ד' ייפתחו עם המפגש המסקרן ביותר בין אנגליה לקרואטיה, בשחזור חצי הגמר של מונדיאל 2018.



    https://rotter.net/User_files/forum/60c4f9dd1387d969.Xxx
    שעה: 16:00.

    שידור: ספורט 2.

    שופט: דניאלה אורסטו (איטליה).

    אצטדיון: וומבלי, לונדון, אנגליה.
    • הוקם ב-2007.
    • משמש את נבחרת אנגליה.
    • יארח 8 משחקים במסגרת היורו, כולל שני משחקים בשמינית הגמר, חצאי הגמר והגמר.
    • בהתאם להנחיות הקורונה, יהיו רשאים להיכנס לאצטדיון 22,500 צופים בלבד בשלב הבתים.


    כללי:
    • אנגליה וקרואטיה כבר רגילות להיפגש במעמדים גדולים בשנים האחרונות, וכעת הן תיפגשנה למשחק מרתק נוסף במסגרת בית ד'.
    • קרואטיה העפילה כזכור לגמר מונדיאל 2018 לאחר שניצחה את אנגליה.
    • זו הפעם השנייה שבה שתי הנבחרות נפגשות במסגרת היורו, כאשר אנגליה עורכת את הופעתה העשירית ביורו ואילו קרואטיה עורכת את הופעתה השישית. אנגליה עדיין לא ניצחה במחזור הראשון של שלב הבתים, בעוד קרואטיה טרם חוותה הפסד במחזור הראשון. בנוסף, בשלושת הטורנירים האחרונים שבהם השתתפה ניצחה במשחקי הפתיחה.
    • המפגש האחרון בין שתי הנבחרות היה במסגרת ליגת האומות 2018, כאשר המשחק ברייקה הסתיים בתיקו 0-0, ואילו המשחק בוומבלי הסתיים בניצחון אנגלי, בזכות שערים של ג'סי לינגארד והארי קיין (אנדריי קרמאריץ' כבש לזכות הקרואטים). הניצחון הוביל את אנגליה לטורניר הגמר של ליגת האומות, שבו סיימה במקום השלישי.
    • נבחרתו של זלטקו דאליץ' תזכור לחיוב את המפגש שהתקיים מוקדם יותר באותה שנה, במסגרת מכובדת הרבה יותר - חצי גמר המונדיאל שהתקיים באצטדיון לוז'ניקי שבמוסקבה. אנגליה עלתה ליתרון בזכות שער של קיירן טריפייר בדקה החמישית, אולם שערים של איבן פרישיץ' (68') ושל מריו מנדז'וקיץ' (109') קבעו את תוצאת המשחק והעלו את קרואטיה לגמר.
    • המפגשים הללו בין שתי הנבחרות הגיעו לאחר כעשור שבו לא נפגשו כלל. אנגליה של פאביו קאפלו ניצחה את קרואטיה של סלאבן ביליץ' 4-1 בחוץ ו-5-1 בלונדון במסגרת מוקדמות מונדיאל 2010, כאשר לוקה מודריץ' פתח במשחק הראשון.
    • שתי הנבחרות נפגשו שלוש פעמים בעבר במשחקי יורו, אם לוקחים בחשבון גם את המוקדמות. המשחק הראשון היה במסגרת יורו 2004, אז צמד של ויין רוני סייע לאנגליה לנצח 4-2 במחזור השלישי שהתקיים בליסבון. שחקניו של סוון-יוראן אריקסון העפילו לרבע הגמר על חשבון הקרואטים, ששיחקו תחת אוטו באריץ'. שני המשחקים האחרים היו במסגרת מוקדמות יורו 2008, כאשר קרואטיה ניצחה 2-0 בזאגרב ו-3-2 לוומבלי. ההפסד האנגלי בלונדון קבע כי אנגליה לא תשתתף בטורניר בפעם הראשונה מאז 1984.
    • המאזן של קרואטיה נגד אנגליה בוומבלי עומד על ניצחון, תיקו ושני הפסדים.


    אנגליה:
    • זו הפעם העשירית שבה אנגליה מתמודדות ביורו. היא סיימה שלישית ב-1968 והעפילה לחצי הגמר בטורניר שהתקיים במדינה ב-1996.
    • אנגליה, תחת רוי הודג'סון, ניצחה בכל עשרת משחקי המוקדמות והעפילה ליורו 2016, שם סיימה שנייה בשלב הבתים, אחרי ויילס, עם חמש נקודות משלושה משחקים. רבים ציפו שלא תתקשה בשמינית הגמר נגד איסלנד, אבל כולנו זוכרים איך זה נגמר.
    • בכל הנוגע ליורו הנוכחי, סאות'גייט הוביל את אנגליה לקמפיין מוקדמות מצוין, כאשר היא סיימה ראשונה בבית א', לאחר שניצחה בשבעה מתוך שמונת משחקיה (והפסידה פעם אחת). אנגליה סיימה ביתרון של שש נקודות על צ'כיה, שסיימה שנייה. אנגליה גם תפגוש את צ'כיה בהמשך, במסגרת משחקי בית ד' ביורו, כאשר צריך לזכור כי ההפסד האנגלי היה לאותה צ'כיה (2-1, אבל בחוץ, לאחר ניצחון 5-0 על הצ'כים בבית).
    • קיין סיים כמלך השערים בשלב הבתים במוקדמות עם 12 שערים, לאחר שכבש לפחות שער אחד בכל משחק. הוא גם בישל חמש פעמים. ראחים סטרלינג היה שותף ב-15 מתוך 37 השערים של אנגליה במוקדמות - הוא כבש 8 שערים ובישל שבע פעמים.
    • אנגליה לא ניצחה במשחקי פתיחה של היורו בשמונת הניסיונות הקודמים (5 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים). היא סיימה בתיקו 1-1 בשני משחקיה האחרונים במחזור הראשון, נגד רוסיה ב-2016 ונגד צרפת ב-2012. היא גם סיימה בתיקו 1-1 נגד שווייץ בוומבלי במסגרת משחק הפתיחה של יורו 1996.
    • ההפסד 2-1 לאיסלנד בשמינית גמר יורו 2016 הוא ההפסד היחיד של אנגליה ב-11 משחקי היורו האחרונים שלה (5 ניצחונות ו-5 תוצאות תיקו), כאשר ההדחות בפנדלים נגד איטליה (2012) ונגד פורטוגל (2004) - נחשבות כתיקו.
    • אנגליה לא הפסידה מעולם במשחק רשמי של טורניר גדול באצטדיון וומבלי (7 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו). היא סיימה פעמיים בתיקו במחזורי הפתיחה והודחה בפנדלים על-ידי גרמניה במסגרת חצי גמר יורו 1996 (המשחק הסתיים בתיקו 1-1).
    • מאזנה של אנגליה בוומבלי עומד על 183 ניצחונות, 72 תוצאות תיקו ו-39 הפסדים. האנגלים ניצחו בתשעה מעשרת המשחקים האחרונים שלהם באצטדיון, כולל במוקדמות יורו 2020 נגד צ'כיה (5-0), בולגריה (4-0) ומונטנגרו (7-0). ההפסד 1-0 לדנמרק באוקטובר 2020 במסגרת ליגת האומות היה ההפסד השני ב-22 המשחקים האחרונים בוומבלי (16 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו).
    • אנגליה הגיע לטורניר לאחר שניצחה במשחקי ההכנה את אוסטריה ורומניה (1-0 בשני המשחקים, כאשר הכובשים היו בוקאיו סאקה ומרכוס רשפורד). בן וייט ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת כמחליף נגד אוסטריה ובהמשך נקרא להחליף את טרנט אלכסנדר-ארנולד בסגל, לאחר שהאחרון נפצע באותו המשחק.
    • שבעת השחקנים שנטלו חלק בגמר ליגת האלופות לא שיחקו במשחקי ההכנה הללו - בן צ'ילוול, ריס ג'יימס, מייסון מאונט (מצ'לסי), פיל פודן, ראחים סטרלינג, ג'ון סטונס וקייל ווקר (ממנצ'סטר סיטי). בנוסף לשחקנים הללו, שזכו באליפות אירופה וכן באליפות אנגליה, קירן טריפייר זכה עם אתלטיקו מדריד באליפות ספרד, ואילו ג'יידון סאנצ'ו וג'וד בלינגהאם זכו בגביע עם בורוסיה דורטמונד.
    • אף אחד משחקני הסגל של אנגליה ליורו לא הבקיע שער ביורו, ורק שישה מתוך 26 השחקנים היו חלק מהסגל לטורניר בצרפת - הנדרסון, רשפורד, סטרלינג, סטונס, ווקר והקפטן הארי קיין. קיין זכה בנעל הזהב במונדיאל 2018, לאחר שהבקיע שישה שערים. סטונס הבקיע גם הוא צמד במונדיאל, וטריפייר הבקיע שער אחד. שחקנים נוספים שהיו בסגל למונדיאל הם הנדרסון, רשפורד, סטרלינג, ווקר, ג'ורדן פיקפורד והארי מגווייר.
    • סטרלינג לא כבש ב-14 הופעות בארבעה טורנירים בכירים, כולל במונדיאל 2014 (היחידים שנותרו מהסגל לטורניר הזה הם סטרלינג, הנדרסון ולוק שואו) ובליגת האומות 2019. למרות שטרם כבש ביורו, קיין הבקיע 15 שערים ב-13 הופעות במסגרת המוקדמות, מה שהופך אותו לכובש השני בטיבו באנגליה בכל הזמנים בהיבט הזה, אחרי ויין רוני (20).

    קרואטיה:
    • זו הפעם השישית שבה קרואטיה מופיעה ביורו. הנבחרת החמיצה את הטורניר הבכיר ביבשת רק פעם אחת מאז שקיבלה את עצמאותה - כאשר החמיצה את הטורניר בשנת 2000. המשמעות היא שמדובר בטורניר החמישי ברציפות, כאשר פעמיים הם העפילו לרבע הגמר ופעמיים הודחו בשלב הבתים.
    • הקמפיין של קרואטיה ביורו 2016 הסתיים בשמינית הגמר, לאחר הפסד 1-0 לפורטוגל, שהמשיכה כזכור עד לזכייה. נבחרתו של אנטה צ'אצ'יץ' סיימה ראשונה בשלב הבתים עם 7 נקודות, מעל מחזיקת התואר ספרד.
    • שחקניו של דאליץ' העפילו לטורניר הנוכחי לאחר שסיימו במקום הראשון בבית ה' במסגרת המוקדמות, עם 17 נקודות מ-8 משחקים. הם סיימו עם שלוש נקודות יותר מויילס, שסיימה שנייה.
    • קרואטיה מעולם לא הפסידה במחזור הפתיחה של היורו (4 ניצחונות ותיקו), וניצחה בשלושת המשחקים האחרונים, כולל ניצחון 1-0 על טורקיה ביורו 2016.
    • אם מחשיבים גם את המוקדמות, ולוקחים בחשבון שההפסד לפורטוגל לפני ארבע שנים היה לאחר הארכה, ההפסד של קרואטיה להונגריה במארס 2019 (2-1) היה היחיד שלה לאורך 90 דקות ב-14 משחקי היורו האחרונים (9 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו).
    • המאזן של קרואטיה באנגליה עומד על 4 ניצחונות, תיקו ו-7 הפסדים. ביורו 1996 שנערך באנגליה, הם ניצחו פעמיים והפסידו פעמיים. הנבחרת הודחה ברבע הגמר לאחר שהפסידה 2-1 לגרמניה באולד טראפורד.
    • ההכנה של קרואטיה לקראת היורו הנוכחי החלה עם תיקו 1-1 בבית נגד ארמניה והמשיכה עם הפסד 1-0 בחוץ לבלגיה חמישה ימים לאחר מכן - ההפסד השביעי ב-13 המשחקים האחרונים (4 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו). איבן פרישיץ' היה אחראי לשער נגד ארמניה בהופעתו ה-100 בנבחרת. הוא הפך לשחקן התשיעי עם למעלה מ-100 הופעות בנבחרת, כאשר הקפטן לוקה מודריץ' מוביל את הרשימה עם 138 הופעות.
    • יושקו גברדיול ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת במשחק נגד בלגיה. הוא אחד משלושה שחקנים בסגל הקרואטי ששיחקו ברבע גמר אליפות אירופה עד גיל 21 שהתקיים בסוף מאי, ושבו קרואטיה הפסידה לספרד.
    • הסגל של דאליץ' כולל שחקנים שזכו באליפות עם קבוצתן בלא פחות מ-8 מדינות אירופאיות. בנוסף לחמישה שחקנים שנמנים על הסגל של דינמו זאגרב - גברדיול, לוקה איבנושץ, דומיניק ליבאקוביץ', מיסלב אורשיץ' וברונו פטקוביץ', שימה ורסאלקו זכה עם אתלטיקו מדריד, פרישיץ' ומרצלו ברוזוביץ' זכו עם אינטר מילאנו, ברדאריץ' זכה עם ליל, בורנה בארישיץ' זכה עם ריינג'רס, דיאן לוברן זכה עם זניט, יוסיפ יוראנוביץ' זכה עם לגיה ורשה ודומאגוי וידה זכה עם הדבאליסטית בשיקטש. בנוסף, ראוי להזכיר את מתאו קובאצ'יץ' שזכה עם צ'לסי בליגת האלופות.
    • הסגל הקרואטי גם עתיר ניסיון, עם לא פחות מ-116 הופעות ביורו ובמונדיאל בסה"כ. 13 שחקנים בסגל היו גם בסגל הנבחרת למונדיאל 2018, כאשר תשעה מהם גם נקראו ליורו 2016 - ברוזוביץ', קובאצ'יץ', מודריץ', פרישיץ', וידה, ורסאלקו, מילאן באדל, אנדריי קרמאריץ' ולוברה קאליניץ'.
    • מודריץ' מופיע ביורו הרביעי ברציפות, ובאדל, פרישיץ', וידה וורסאלקו מופיעים בפעם השלישית. הקפטן הקרואטי השווה את שיאו של דאריו סרנה במספר ההופעות ביורו, כולל המוקדמות, עם 47 הופעות בסה"כ. מודריץ' זקוק לעוד שלושה משחקים כדי להשוות את שיאו של סרנה - 12 הופעות בטורניר עצמו, אך גם להגיע ל-100 הופעות במשחקים רשמיים בנבחרת.

    דבר המאמנים:
    גארת' סאות'גייט, מאמן אנגליה - "כמובן שהיינו מאוכזבים במוסקבה. היו לנו שני משחקים צמודים מאוד מאז. זו נבחרת מנוסה מאוד, עם שחקנים מדהימים, שטובים מאוד גם בפן המנטלי. יש להם רוח נהדרת והם מסתגלים מבחינה טקטית, כך שהם מהווים אתגר גדול מבחינתנו למשחק הראשון. אבל אנחנו יודעים שהצלחנו לנצח אותם".
    זלטקו דאליץ', מאמן קרואטיה - "אנחנו נבחר את השחקנים הטובים ביותר למשחק הזה, יש לנו שחקנים מצוינים ואנחנו לא פוחדים. אנחנו יודעים שאנגליה משחקת מאוד מהר ואגרסיבי בהתקפה, יש להם שחקנים מצוינים. אנחנו נצטרך להגיב עם הגנה חזקה אבל גם להחזיק בכדור ולנסות לתקוף, משום שהגנה לבדה לא תספיק".

    הרכבים משוערים:
    אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר, ג'ון סטונס, טיירון מינגס, בן צ'ילוול, קלווין פיליפס, דקלן רייס, ראחים סטרלינג, מייסון מאונט, פיל פודן, הארי קיין.
    קרואטיה: דומיניק ליבאקוביץ', שימה ורסאלקו, דויה צ'אלטה-צאר, דומאגוי וידה, יושקו גברדיול, מרצלו ברוזוביץ', אנדריי קרמאריץ', לוקה מודריץ', מתאו קובאצ'יץ', איבן פרישיץ', אנטה רביץ'.


     
    Raulito, Clock End Stand ו-alexshw אוהבים את זה.
  2. Sarek Member

    הצטרף ב:
    ‏18/12/06
    הודעות:
    980
    לייקים שהתקבלו:
    848
    https://rotter.net/User_files/forum/60c4f9f81558808c.Xxx
    שעה: 19:00.

    שידור: ספורט 2.

    שופט: אנדראס אקברג (שוודיה).

    אצטדיון: האצטדיון הלאומי, בוקרשט, רומניה.
    • הוקם ב-2011.
    • משמש את נבחרת רומניה, פ.ק.ס.ב, ודינמו בוקרשט.
    • יארח 4 משחקים במסגרת היורו, כולל משחק אחד בשמינית הגמר.
    • בהתאם להנחיות הקורונה, יהיו רשאים להיכנס לאצטדיון 13,000 צופים בלבד (תכולה של כ-25%).


    כללי:
    • מקדוניה הצפונית עורכת את הופעת הבכורה שלה בטורניר גדול בבוקרשט, נגד יריבה שכבר פגשה במסגרת המוקדמות לטורניר. מקדוניה היא אחת משתי נבחרות שעורכות את הופעת הבכורה שלהן, יחד עם פינלנד כזכור.
    • אוסטריה עורכת את הופעתה השלישית בארבעת הטורנירים האחרונים והיא תקווה להעפיל לשלבי הנוק-אאוט בפעם הראשונה בתולדותיה.
    • שתי הנבחרות מעולם לא נפגשו לפני ששובצו יחד בבית המוקדמות ליורו 2020. אוסטריה ניצחה הן בבית והן בחוץ, וסיימה במקום השני בבית ז', עם 19 נקודות, חמש נקודות יותר ממקדוניה הצפונית שסיימה במקום השלישי.
    • אוסטריה חזרה מפיגור בדרך לניצחון 4-1 בסקופיה ב-10 ביוני 2019. שער עצמי של מרטין הינטרגר העלה את המקדונים ליתרון בדקה ה-18'. ולנטינו לזארו (39') השוועה לפני ההפסקה. צמד של מרקו ארנאוטוביץ' (פנדל בדקה ה-62' ושער בדקה ה-82') ושער עצמי של אגזון בייטולאי ארבע דקות לסיום קבעו את תוצאת המשחק.
    • שתי הנבחרות נפגשו באצטדיון ארנסט האפל ב-16 בנובמבר 2019, כאשר אוסטריה הבטיחה את העפלתה עם ניצחון 2-1 - ניצחון שישי בשבעה משחקים. שערים של דייויד אלאבה (7') ושטפן ליינר (48' - השער הראשון שלו עבור הנבחרת) הבטיחו את הניצחון. ולטקו סטויאנובסקי כבש לזכות המקדונים.


    אוסטריה:
    • זו הפעם השלישית שבה אוסטריה משתתפת ביורו, ב-12 השנים האחרונות. היא השתתפה ביורו 2008, כאחת המארחות, אולם לא ניצחה בשלושת המשחקים. בהמשך, היא השתתפה ביורו 2016, ושוב לא הצליחה לנצח.
    • המאזן שלה ביורו עומד על 0 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-4 הפסדים, עם 2 שערי זכות ו-7 שערי חובה.
    • ביורו 2016 אוסטריה סיימה בתחתית בית ו', אחרי שהפסידה להונגריה (2-0) ואיסלנד (2-1) וסיימה בתיקו 0-0 עם הזוכה פורטוגל.
    • ההישג הגדול ביותר של אוסטריה עד היום הוא המקום השלישי במונדיאל 1954 שהתקיים בשווייץ. הפעם האחרונה שבה השתתפה במונדיאל הייתה ב-1998, כאשר הטורניר נערך בצרפת.
    • הפעם האחרונה שבה אוסטריה ניצחה משחק בטורניר גדול הייתה בניצחון 2-1 על ארצות הברית בשלב הבתים של מונדיאל 1990.
    • שחקניו של פרנקו פודה הבטיחו את ההעפלה ליורו 2020 לאחר שסיימו במקום השני בבית ז', אחרי פולין. אוסטריה ניצחה 6 מתוך 10 המשחקים (תיקו ו-3 הפסדים). ההפסדים היו בשני המשחקים הראשונים, ובמשחק האחרון - לאחר שהבטיחו העפלה (1-0 נגד לטביה).
    • המאזן של אוסטריה ברומניה עומד על ניצחון, 2 תוצאות תיקו והפסד, כאשר כל התוצאות הללו היו נגד הנבחרת המקומית. במשחק האחרון שלה ברומניה היא ניצחה בפעם הראשונה - 1-0 במסגרת ליגת האומות, במשחק שהתקיים באוקטובר 2020 (אלסנדרו שופף כבש את השער). זה יהיה המשחק הראשון של אוסטריה באצטדיון הלאומי בבוקרשט.
    • אוסטריה לא הצליחה להבקיע בשלושת משחקיה האחרונים לקראת הטורניר, כאשר בעשרת המשחקים לפני כן היא הבקיעה לפחות שער אחד. היא הפסידה 1-0 לאנגליה ב-2 ביוני וסיימה בתיקו 0-0 נגד סלובקיה ארבעה ימים לאחר מכן (הפעם הראשונה שבה היא שומרת על רשת נקייה בשבעה משחקים).
    • אלכסנדר דראגוביץ', היחיד מכל שחקני הנבחרת שהשתתף בכל משחקי המוקדמות, הפך במשחק נגד אנגליה לשחקן האוסטרי הרביעי שנטל חלק ב-90 משחקים בין-לאומיים. רק אנדריאס הרצוג הצליח להגיע ל-100.
    • דראגוביץ' הוא אחד משמונה שחקנים אוסטריים ששיחקו בצרפת לפני חמש שנים. האחרים הם דייויד אלאבה, מרקו ארנאוטוביץ', יוליאן באומגרטלינגר, מרטין הינטרגר, שטפן אילסנקר, מרסל זאביצר ואלסנדרו שופף, שהבקיע את השער היחיד של אוסטריה בטורניר, נגד איסלנד.
    • ארנאוטוביץ' מחזיק בשיא ההופעות של אוסטריה ביורו, כולל במוקדמות, עם 29 הופעות. הוא זקוק לשני שערים כדי להשוות את שיא השערים של טוני פולסטר (15 שערים).
    • לא פחות מ-21 מתוך 26 השחקנים בסגל של פרנקו פודה שיחקו בבונדסליגה בעונת 2020/21. היחיד שזכה עם קבוצתו הוא אלאבה, לאחר שבאיירן מינכן זכתה באליפות בפעם התשיעית ברציפות. אלאבה עבר לאחרונה לריאל מדריד.
    • אנדראס אולמר זכה עם קבוצתו זלצבורג באליפות ה-11 שלה והשמינית ברציפות, וכן בגביע השלישי ברציפות. בנוסף, לואיס שאוב זכה בגביע עם לוצרן והשוער דניאל בכמן הצליח להעפיל יחד עם קבוצתו ווטפורד לפרמיירליג. בכמן ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת במסגרת משחק ההכנה נגד אנגליה.

    מקדוניה הצפונית:
    • זה הטורניר הגדול הראשון של מקדוניה הצפונית. לפני יורו 2020 היא מעולם לא סיימה מעל המקום הרביעי בשלב הבתים של המוקדמות, הן במוקדמות היורו והן במוקדמות המונדיאל.
    • נבחרתו של איגור אנגלובסקי סיימה שלישית בבית ז', אחרי פולין (25 נקודות) ואוסטריה (19 נקודות). מקדוניה צברה 14 נקודות מ-10 משחקים (4 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-4 הפסדים), מאזן דומה לסלובניה אך עם יתרון במאזן הפנימי בין שתי הנבחרות, וזאת למרות שהמקדונים הפסידו בשניים מתוך שלושת המשחקים האחרונים (2-0 נגד פולין ו-2-1 נגד אוסטריה).
    • מקדוניה הצפונית העפילה לפלייאוף היורו לאחר שסיימה במקום הראשון בבית במסגרת ליגת האומות 2018/19, מעל ארמניה, גיברלטר וליכטנשטיין, ולאחר שניצחה בחמישה מתוך שישה משחקים (הפסידה פעם אחת). חמש נקודות הפרידו בינה לבין המקום השני.
    • שחקניו של אנגלובסקי ניצחו 2-1 בבית את קוסובו בחצי גמר הפלייאוף (השער של קרסטה ולקובסקי, שערו הראשון בנבחרת, הכריע את המשחק), וכן 1-0 את גאורגיה בגמר הפלייאוף (שער של גוראן פאנדב).
    • אם מחשיבים גם את הניצחון הזכור על ישראל (1-0) במשחקה האחרון בבית המוקדמות, הרי שיחד עם ההישגים בפלייאוף היא נמצאת ברצף של שלושה ניצחונות במוקדמות היורו, רצף חסר תקדים.
    • מקדוניה הצפונית היא המדינה ה-35 שמעפילה ליורו.
    • מקדוניה הצפונית ביקרה באצטדיון הלאומי בבוקרשט ב-25 במארס השנה, כאשר הפסידו 3-2 לרומניה במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022 (אריאן אדמי ואלכסנדר טראיקובסקי כבשו את השערים). פרט למשחק הזה, הפעם היחידה שבה מקדוניה הצפונית שיחקה בבוקרשט לפני כן הייתה בהפסד 4-2 לרומניה במסגרת מוקדמות מונדיאל 1998.
    • מקדוניה הצפונית ערכה שני מפגשי הכנה לקראת היורו, ששניהם התקיימו בסקופיה. היא סיימה בתיקו 1-1 עם סלובניה (שער של אליף אלמאס, שכבש בפעם השלישית ברציפות בנבחרת) וניצחה 4-0 את קזחסטן (כולל שערים ראשונים בנבחרת עבור מילאן ריסטובסקי ודרקו צ'ורלינוב).
    • משמעות התוצאות הללו היא שהנבחרת הפסידה רק פעמיים ב-14 המשחקים האחרונים שלה, כולל 8 ניצחונות (ובכלל זה ניצחון 2-1 על גרמניה בחוץ ב-31 במארס, במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022).
    • אריאן אדמי וסטפן ריסטובסקי (הצטרף באמצע העונה) זכו בדאבל יחד עם דינמו זאגרב בעונה האחרונה. הם גם סייעו לקבוצה להעפיל לרבע גמר הליגה האירופית, כאשר שניהם שיחקו בכל ששת המשחקים בשלב הנוק-אאוט, נגד קרסנודאר, טוטהנאם ונגד ויאריאל, שהמשיכה כזכור עד לזכייה.
    • בנוסף, אגזון בייטולאי זכה יחד עם קבוצתו באליפות מקדוניה (שקנדיה), קירה ריסטבסקי זכה בגביע ההונגרי עם אויפשט וקרסטה ולקובסקי זכה בגביע עם סראייבו בבוסניה והרצגובינה.
    • גוראן פאנדב ערך 29 הופעות במסגרת היורו, כולל המוקדמות - כאשר לא היה לזה תקדים בנבחרת מקדוניה הצפונית. רק ארבעה מ-37 השערים שלו בנבחרת היו במסגרת הטורניר הזה. הוא מדורג במקום השני יחד עם אלמאס, עם שער אחד פחות ממי שמובילים את הטבלה - ארטים שאקירי ואילצ'ו נאומוסקי.

    דבר המאמנים:
    פרנקו פודה, מאמן אוסטריה - "אנחנו מכירים את נקודות החוזקה שלהם. הם טובים במעברים. אנחנו צריכים להיות זהירים בהכנה שלנו, אסור לנו לוותר על הכדור בקלות. אנחנו יודעים שנחזיק יותר בכדור ושככל הנראה מרבית המשחק יתנהל בחצי שלהם, לכן עלינו להניע את הכדור במהירות ולהיות עירניים בהגנה כדי להימנע מהתקפות מתפרצות".
    איגור אנגלובסקי, מאמן מקדוניה הצפונית - "אני חושב שהרבה השתנה מאז שני המשחקים שלנו במסגרת המוקדמות, משום שהם היו לפני שנתיים. אם אני צודק, אז במהלך השנתיים הללו הנבחרת שלנו השתפרה ממשחק למשחק, השחקנים התקדמו. זה שונה לחלוטין מהמוקדמות".

    הרכבים משוערים:
    אוסטריה: דניאל בכמן, שטפן ליינר, אלכסנדר דראגוביץ', מרטין הינטרגר, אנדראס אולמר, קונרד ליימר, ג'אבר שלאגר, מרסל זאביצר, כריסטוף באומגרטנר, דייויד אלאבה, מרקו ארנאוטוביץ'.
    מקדוניה הצפונית: סטולה דמיטרייבסקי, סטפן ריסטובסקי, ויסאר מוסליו, דרקו ולקובסקי, אזגיאן אליוסקי, אריאן אדמי, בובאן ניקולוב, אניס בארדי, אליף אלמאס, גוראן פאנדב, אלכסנדר טראיקובסקי.


     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/6/21
    alexshw אוהב/ת את זה.
  3. Sarek Member

    הצטרף ב:
    ‏18/12/06
    הודעות:
    980
    לייקים שהתקבלו:
    848
    https://rotter.net/User_files/forum/60c4fa2f19990e85.Xxx
    שעה: 22:00.

    שידור: ספורט 2.

    שופט: פליקס בריך (גרמניה).

    אצטדיון: יוהאן קרויף ארנה, אמסטרדם, הולנד.
    • הוקם ב-1996.
    • משמש את אייאקס.
    • יארח 4 משחקים במסגרת היורו, כולל משחק אחד בשמינית הגמר.
    • בהתאם להנחיות הקורונה, יהיו רשאים להיכנס לאצטדיון 16,000 צופים בלבד (תכולה של כ-33%).

    כללי:
    • הולנד תקווה לשחזר את התוצאה שהשיגה בפעם האחרונה שאירחה את אוקראינה, כאשר שתי הנבחרות נפגשות באמסטרדם למפגש הפתיחה בבית ג'.
    • ההולנדים חוזרים לטורניר לאחר שהחמיצו את יורו 2016 כזכור, בעוד שהאוקראינים נמצאים בטורניר השלישי ברציפות שלהם (והשלישי בסה"כ).
    • זו הפעם העשירית שבה הולנד מופיעה ביורו, כשהישג השיא היה הזכייה ב-1988.
    • זה המפגש הרשמי הראשון בין שתי הנבחרות, כאשר שני המפגשים הקודמים היו במסגרת משחקי ידידות.
    • המפגש הראשון היה ברוטרדם ב-24 במאי 2008, כאשר שחקניו של מרקו ואן באסטן ניצחו 3-0 באצטדיונה של פיינורד (שערים של דירק קאוט, קלאס יאן הונטלאר וראיין באבל), את נבחרתו של אלכסיי מיכאיליצ'נקו. שתי הנבחרות החליפו מאמנים במשחק הידידות השני ביניהן, שהתקיים בדונצק ב-11 באוגוסט 2010. שחקניו של בארט ואן מרוויק, שהגיעו לאחר ההפסד בגמר המונדיאל נגד ספרד, סיימו בתיקו 1-1 עם אוקראינה של מירון מרקביץ', במשחקו האחרון כמאמן הנבחרת (שערים של ג'רמיין לנס ואולכסנדר אלייב).
    • מאמנה הנוכחי של אוקראינה, אנדריי שבצ'נקו, שיחק בשני המשחקים הללו. אנדרי פיאטוב שיחק 90 דקות במשחק שהתקיים בדונצק.


    הולנד:
    • הולנד השתתפה תשע פעמים בעבר ביורו. היא לא עלתה כזכור ליורו 2016, הפעם הראשונה שבה זה קרה מאז 1984.
    • הולנד זכתה כזכור ביורו ב-1988, התואר העולמי הגדול ביותר שלה. היא סיימה שלישית ב-1976 והעפילה לחצי הגמר ב-1992, 2000 (אז גם אירחה את הטורניר יחד עם בלגיה) ו-2004. הפעם האחרונה שבה העפילה לנוק-אאוט הייתה ב-2008, אז הפסידה לרוסיה לאחר הארכה ברבע הגמר.
    • בפעם האחרונה שבה השתתפה ביורו, ב-2012, נבחרתו של ואן מרוויק סיימה אחרונה בבית שכלל את פורטוגל, גרמניה ודנמרק, עם שלושה הפסדים. היא נמצאת ברצף של ארבעה הפסדים בטורניר עצמו.
    • הולנד סיימה במקום הרביעי בבית המוקדמות לקראת יורו 2016, אחרי צ'כיה, איסלנד וטורקיה.
    • זו הפעם הראשונה שבה הולנד מופיעה בטורניר גדול מאז שסיימה שלישית במונדיאל 2014 שהתקיים בברזיל.
    • ההולנדים העפילו לגמר ליגת האומות הראשון שהתקיים ב-2019, לאחר שניצחו 3-1 את אנגליה (לאחר הארכה) בחצי הגמר, בטרם הפסידו 1-0 למארחת פורטוגל בגמר.
    • הולנד תחת רונאלד קומאן (שבהמשך עבר לאמן את ברצלונה) סיימה שנייה, אחרי גרמניה, בבית ג' של המוקדמות. היא השיגה 19 נקודות בשמונה משחקים (6 ניצחונות, תיקו והפסד). פרנק דה בור החליף את קומאן בספטמבר 2020.
    • ממפיס דפאי בישל שמונה שערים במוקדמות, יותר מכל שחקן אחר. הוא גם הבקיע שישה שערים בעצמו, כך שבסה"כ הוא היה מעורב ב-58% מהשערים של הולנד - 24 בסה"כ.
    • ג'ורג'יניו ויינאלדום הבקיע 10 שערים ב-53 משחקים במדי הנבחרת הלאומית. הוא כבש שמונה שערים בשבעת משחקי מוקדמות והפך למלך השערים של הולנד.
    • המאזן של הולנד באמסטרדם עומד על 56 ניצחונות, 26 תוצאות תיקו ו-34 הפסדים. המאזן שלהם באצטדיון יוהאן קרויף עומד על 39 ניצחונות, 19 תוצאות תיקו ו-14 הפסדים, על אף שהם ניצחו רק בשבעה מתוך 10 המשחקים האחרונים באצטדיון (2 תוצאות תיקו ו-10 הפסדים). במוקדמות יורו 2020, הולנד הפסידה 3-2 לגרמניה באמסטרדם, אולם ניצחה 5-0 את אסטוניה.
    • הולנד הייתה זקוקה לשער מאוחר של ממפיס דפאי כדי לסיים בתיקו 2-2 נגד סקוטלנד במשחק הכנה שהתקיים ב-2 ביוני. במשחק השני היא ניצחה 3-0 את גאורגיה, כאשר דפאי הבקיע פעם נוספת מפנדל, ושני השערים הנוספים היו של ואוט וחהורסט וריאן חראפנברך (השערים הראשונים שלהם בנבחרת).
    • יוריין טימבר הצעיר (בן 19) ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת במשחק נגד סקוטלנד, ושיחק גם נגד גאורגיה. מארטן סטקלנבורח ערך את הופעתו הראשונה מאז נובמבר 2016 במשחק נגד גאורגיה.
    • טימבר, סטקלנבורח, חראפנברך, דיילי בלינד ודייבי קלאסן זכו יחד עם אייאקס בדאבל ההולנדי. בנוסף, סטפן דה פריי זכה עם אינטר, נתן אקה זכה עם מנצ'סטר סיטי, ומתייס דה ליכט ופרנקי דה יונג זכו בגביע עם יובנטוס וברצלונה, בהתאמה.
    • סטקלנבורח הוא היחיד מהסגל עם ניסיון בטורניר הגמר של היורו. הוא שיחק במשחק אחד ב-2008 - בניצחון 2-0 על רומניה - ושיחק בכל שלושת המשחקים של הנבחרת בטורניר 2012 העגום. סטקלנבורח אף השתתף בכל שבעת המשחקים של הנבחרת במונדיאל 2010 שנערך בדרום אפריקה, כולל בגמר. הסגל למונדיאל בברזיל ב-2014 כלל את טים קרול, בלינד, דה פריי, וג'ואל פלטמן, ג'ורג'יניו ויינאלדום והחלוץ ממפיס דפאי. פלטמן היה היחיד שלא כבש בטורניר.
    • ויינאלדום פתח בכל 14 המשחקים האחרונים של הנבחרת ההולנדית. הקפטן ההולנדי עזב לאחרונה את ליברפול אחרי חמש עונות ועבר לפריס סן-ז'רמן.
    • דפאי הבקיע שבעה שערים בשבעת המשחקים האחרונים בנבחרת, כולל חמישה בשלושת המשחקים האחרונים.
    • דוני ואן דה ביק נגרע מהסגל ההולנדי בעקבות פציעה. פרנק דה בור לא זימן שחקן מחליף כך שבסגל ההולנדי נותרו 25 שחקנים.


    אוקראינה:
    • לאחר שערכה את הופעת הבכורה שלה ביורו 2012, ובזכות העובדה שהיא הייתה אחת המארחות יחד עם פולין, זו ההשתתפות השלישית ברציפות של אוקראינה בטורניר הגמר של היורו.
    •אוקראינה הפסידה בחמישה מתוך שישה משחקי יורו עד עתה. הניצחון היחיד היה 2-1 נגד שוודיה במשחק הפתיחה של יורו 2012. שבצ'נקו, כיום מאמן הנבחרת, הבקיע צמד בקייב - השערים היחידים של אוקראינה ביורו.
    • הנבחרת האוקראינית, תחת מיכאילו פומנקו, סיימה בתחתית בית ג' ביורו 2016, לאחר שהפסידה לגרמניה, צפון אירלנד (2-0 בשני המשחקים) ולפולין (1-0).
    • שחקניו של שבצ'נקו סיימו בראשות בית ב' במסגרת מוקדמות יורו 2020, לאחר שצברו 20 נקודות משמונה משחקים - שלושה יותר ממחזיקת התואר פורטוגל.
    • אוקראינה הייתה בלתי מנוצחת בשלב המוקדמות - היא ניצחה שישה משחקים וסיימה שניים בתיקו. היא אחת מחמש נבחרות שלא הפסידו במוקדמות, יחד עם בלגיה, איטליה (שניצחו בכל המשחקים), ספרד ודנמרק.
    • זו הפעם הראשונה שאוקראינה מעפילה באופן ישיר ליורו. לאחר שאירחה את הטורניר ב-2012, היא נדרשה לנצח את סלובניה בפלייאוף כדי להעפיל ליורו 2016.
    • זה יהיה המשחק הראשון של אוקראינה באמסטרדם, והמשחק השני בהולנד, לאחר ההפסד ב-2008 שצוין לעיל.
    • אוקראינה סיימה את משחק ההכנה הראשון נגד בחריין בתיקו 1-1, תוצאה זהה לזו שהשיגה בשלושת המשחקים שקדמו למשחק הזה. בהמשך היא ניצחה 1-0 את צפון אירלנד ו-4-0 את קפריסין, כך שהיא נמצאת ברצף של שישה משחקים ללא הפסד.
    • במסגרת המשחק נגד בחריין גאורגי סודאקוב ודניס פופוב ערכו את הופעת הבכורה שלהם. אולכסנדר זובקוב כבש את השער הראשון שלו בנבחרת במשחק נגד צפון אירלנד. אנדריי ירמולנקו כבש צמד נגד קפריסין, שערים שהעלו את מאזן השערים שלו בנבחרת ל-40 - שמונה פחות ממחזיק השיא האוקראיני - המאמן אנדריי שבצ'נקו.
    • לירמולנקו ולקפטן אנדרי פיאטוב יש כבר ניסיון בטורניר הגמר של היורו, לאחר ששיחקו בכל ששת המשחקים ב-2012 וב-2016. בשלושת המשחקים הראשונים הם שיחקו לצידו של שבצ'נקו. רק ארבעה שחקנים אחרים בסגל היו חלק מהסגל של הנבחרת לטורניר שנערך בצרפת - סרגיי סידורצ'וק, טראס סטפננקו, אולכסנדר זיבצ'נקו ואולכסנדר קרבאייב.
    • דינמו קייב זכתה בדאבל האוקראיני בסוף השנה, ולא פחות מ-10 שחקנים בסגל של שבצ'נקו הם שחקניה של הקבוצה - סידורצ'וק, קרבאייב, פופוב, גאורגי בושאן, מיקולה שפרנקו, איליה זבארני, ויקטור ציגנקוב, ויטלי מיקולנקו, ארטיום בסיידין ואולכסנדר טימצ'יק. ראוי גם לציין את זובקוב, שזכה עם פרנצווארוש, זינצ'נקו שזכה עם מנצ'סטר סיטי ואת אדוארד סובול שזכה עם קלאב ברוז'.
    • ירמולנקו היה אחד משלושה שחקנים בלבד בסגל האוקראיני שלא שיחקו במפעלים האירופאיים של אופ"א בעונה האחרונה - יחד עם ייבגני מקארנקו וארטיום דובניק. עם זאת, קבוצתו ווסטהאם הבטיחה העפלה לליגה האירופית בעונה הקרובה לאחר שסיימה במקום השישי.

    דבר המאמנים:
    • פרנק דה בור, מאמן הולנד - "ראינו סרטונים של אוקראינה ואני מכיר חלק מהשחקנים שלה, כי ראיתי אותם משחקים. אני חושב שזו נבחרת טובה ואיכותית. הם מאורגנים היטב ומשחקים כדורגל טוב, כך שזו יריבה קשה. מתייס דה ליכט לא ישחק, ומארטן סטקלנבורח הוא השוער הראשון".
    • אנדריי שבצ'נקו, מאמן אוקראינה - "המטרה המרכזית של הנבחרת היא לצלוח את שלב הבתים. אנחנו מבינים שנצטרך לשחק נגד נבחרות חזקות מאוד ושהולנד היא אחת הפייבוריטיות. הדבר המרכזי הוא שיש לנו סגנון משחק שלנו ושלא נשנה את זה. יש לנו את העקרונות שלנו. אנחנו יכולים לשחק 4-3-3 או 3-5-2, אבל העקרונות שלנו לא ישתנו".

    הרכבים משוערים:
    הולנד: מארטן סטקלנבורח, דנזל דומפריס, יוריין טימבר, סטפן דה פריי, דיילי בלינד, אואן וינדאל, פרנקי דה יונג, מארטן דה רון, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ממפיס דפאי, ואוט וחהורסט.
    אוקראינה: גאורגי בושאן, אולכסנדר קרבאייב, איליה זבארני, מיקולה מטביינקו, ויטלי מיקולנקו, אולכסנדר זינצ'נקו, סרגיי סידורצ'וק, רוסלן מלינובסקי, אנדריי ירמולנקו, רומן יארמצ'וק, אולכסנדר זובקוב.




     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/6/21
    alexshw אוהב/ת את זה.
  4. GentlePunter Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/12
    הודעות:
    2,021
    לייקים שהתקבלו:
    423
    מין:
    זכר
  5. Milevskiy Member

    הצטרף ב:
    ‏27/6/06
    הודעות:
    924
    לייקים שהתקבלו:
    492
    מחזיק אצבעות שאוקראינה תעלה במצב רוח הנכון היום.
     
    Clock End Stand ו-alexshw אוהבים את זה.
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    למה סנצ'ו לא בסגל?

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
    golding אוהב/ת את זה.
  7. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    ולמה טריפייר משחק בעמדת המגן השמאלי?

    נראה לי שהתשובה לשתי השאלות האלה זהה.
     
    oranfu, Sturridge ו-alexshw אוהבים את זה.
  8. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,460
    לייקים שהתקבלו:
    6,388
    איזה מאמן מוזר.
     
    DaveTheSave אוהב/ת את זה.
  9. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,585
    לייקים שהתקבלו:
    3,779
    והכי מוזר - איך הבלם השני בטיבו בליגה לא פותח ?!
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    זה החרא. יש חומר טוב אבל מאמן אויב. ממציא אופניים, אונס עמדות ומערכים.

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,769
    לייקים שהתקבלו:
    8,313
    וואו מדהים כמה נזק יכול לעשות מאמן עוד לפני שריקת הפתיחה. החלטות מוזרות של סאותגייט, אם אנגליה יוצאת מזה עם 3 נקודות.. שאפו.

    Sent from my SM-A530F using Tapatalk
     
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    אגב שוב לאנגליה על פניו עדיף לסיים מקום שני. המקום הראשון בבית הזה הולך לשחק נגד הסגנית של בית המוות.
    המקום השני נגד המקום השני מהבית של ספרד.

    מה שכן במקרה הראשון המשחק בוומבלי ובשני בקופנהאגן. אני אישית נגד חישובים. אם רוצים להצליח, צריך לדעת לנצח יריבות חזקות. בטח בוומבלי.
     
    Clock End Stand אוהב/ת את זה.
  13. Bruno Fernandes Member

    הצטרף ב:
    ‏14/5/21
    הודעות:
    1,321
    לייקים שהתקבלו:
    229
    מין:
    זכר
    לאן כבר אפשר להגיע עם סטונס הנגר הזה ? הגנה מלאה באוברייטדים.
     
  14. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,299
    לייקים שהתקבלו:
    5,366
    כקבוצה אנגליה נראית נורא מבולבלת ולא מתואמת טקטית. בעיקר בהגנה.
     
  15. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    איזה נורא זה שאין קהל.
    אווירה של אימון.

    ככה יראו החצאי גמר והגמר שם?

    עדיף כבר לשחק איפה שאפשר להכניס קהל. נניח קופנהאגן.
     
    LFC-Gerrard1 אוהב/ת את זה.