גמר גביע המדינה 2021: בתום דרמת ענק - מכבי ת"א זוכה בגביע המדינה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏2/6/21.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אמנם צלחת האליפות הונפה כבר ביום ראשון וקיבלנו אלופה חדשה, סיכומי העונה החלו אבל 2020/21 תסתיים באמת רק הערב ויש פינאללה מטורף: דרבי גדול בגמר גביע המדינה ואצטדיון בלומפילד המפוצץ באוהדים - מכבי תל אביב תפגוש את הפועל תל אביב ב-20:30. הצהובים רוצים לסיים את העונה בטעם טוב ועם תואר גדול אחד לפחות ואילו האדומים שלא היו במעמד מאז 2012, הזכייה האחרונה שלהם בתואר- חולמים ובגדול.

    מכבי שיאנית הזכיות עם 23 (17 מאז קודם המדינה) והפועל שנייה עם 16 זכיות (עשר מאז קום המדינה). הסטטיסטיקה מספרת שהקבוצות נפגשו לא פחות משמונה פעמים במעמד הגמר, האחרונה שבהן איי שם ב-1994 אז איציק זוהר וניר קלינגר הבקיעו למכבי בדרך ל-0:2. במפגש האחרון בגביע, מנגד, הפועל של אלי גוטמן ניצחה 0:2 בסיבוב ט' עם שערים של מהראן לאלה וסמואל יבואה. מפגשים נוספים שזכורים היטב - הצמד של ברוך דגו במעמד חצי הגמר ב-2000/01 ושנה קודם לכן האדומים ניצחו 0:2 משערים של אילן בכר ועומרי אפק.

    [​IMG]

    מכבי תל אביב מגיעה למשחק אחרי שסיימה רק ב-2:2 נגד הפועל ק"ש כשהיא מאבדת יתרון כפול ונפרדה מצלחת האליפות אחרי שנתיים. היא עשתה את הדרך הקשה והמרשימה ביותר לגמר כשהדיחה את מכבי חיפה בחצי הגמר וקודם לכן גם את הפועל באר שבע ומ.ס אשדוד במשחקי חוץ ואף את הפועל חיפה. אומרים שההכרזה הרשמית על המשך דרכו של פטריק ואן לוון תגיע לאחר גמר הגביע וכעת יש לו רק מה להפסיד בניגוד למרדף. ואן לוון הפסיד רק פעם אחת בליגה כמאמן והוא לא רוצה שההפסד השני שלו (אם נתעלם מהמשחקים נגד שחטאר דונייצק) יהיה דווקא הערב.
    בפן המקצועי, דן ביטון שכבש צמד נהדר ירד לספסל ככל הנראה. איתי שכטר יועדף על פני ניק בלקמן בחוד וההפתעה, כך דווח בתקשורת - מתן בלטקסה במקומו של איתן טיבי. יונתן כהן אמור להמשיך על הספסל והבשורות הגדולות מצד מכבי - חזרתו של דור פרץ, כנראה שחקן העונה שלה. הקשר נעדר נגד ק"ש בגלל צהובים וזכה סוף סוף למנוחה. איתו במרכז השדה זה נראה אחרת.

    הפועל תל אביב לא ניצחה בדרבי כבר שבע שנים, מאז אפריל 2014. האדומים נחו והתאוששו עשרה ימים מאז המשחק האחרון כשגברו 2:3 על בני סכנין במחזור הסיום. ניר קלינגר יכול לזכות אולי בתואר הכי גדול בקריירה שלו, הוא כבר קיבל את ההודעה שימשיך לעונה נוספת. הוא ציין שוב ושוב עד כמה הוא מתרגש מהמעמד על אף שביקר בו לא פעם. גם האוהדים בטירוף ולא פחות מ-500 הגיעו לאימון המסכם אמש. אולי יהיה זה אפילו משחקו האחרון של הקפטן עומרי אלטמן שכבש במשחק הליגה בין הקבוצות והוא רוצה לעזוב בטעם טוב.
    המשחק האחרון נגד סכנין לא היווה אינדיקציה לכלום. הפועל הייתה חלשה גם נגד שתי הקבוצות שירדו ליגה ולא הצליחה לנצח. בכל מקרה ההרכב הערב יהיה שונה לגמרי, ההרכב החזק של האדומים שלא כולל את אדי גוטליב. בן ביטון ישוב ל-11. מתחת לשלומי אזולאי שלא הבריק עד עכשיו ישחקו אושר דוידה, נקודת האור של האדומים וגם אלטמן ולידור כהן במשחק הפרידה שלו. האדומים יזדקקו למשחק שיא של ארנסטס שטקוס בין הקורות כפי שעשה בדו קרב הפנדלים נגד בית"ר תל אביב. האדומים פעם היו קבוצת גביע טיפוסית...
     
    לירן אוהב/ת את זה.
  2. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אין פה יותר מדי מה לנתח מקצועית.
    מכבי פייבוריטית ברורה, כמו שהיא פייבוריטית ברורה בכל דרבי כבר איזה 9 שנים.
     
    rivaldo אוהב/ת את זה.
  3. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    1,949
    לייקים שהתקבלו:
    758
    מין:
    זכר
    ובכל זאת 2 סטט' על הפועל של קלינגר:
    - שער ראשון שהפועל סופגת מוביל ב99% מהמקרים להפסד ואפילו לתבוסה. רק פעמיים (כפ"ס עונה שעברה, וסכנין במשחק חסר חשיבות במחזור האחרון) הפועל הפכה פיגור לניצחון. עוד פעם אחת בלבד לדעתי הפועל חזרה לתיקו. ועוד פעם או פעמיים חזרה זמנית. לרוב שער ראשון צהוב אומר משחק שהפועל מפסידה על ה-0, מול קבוצות גדולות זה בד"כ בתבוסה.

    - שער ראשון שהפועל מבקיעה בעידן קלינגר לרוב אומר שהפועל לא מפסידה. רק באשדוד הפסדנו משחק שבו הובלנו ראשונים. אבל כאן כמובן במקרה של תיקו יש הארכה ואז פנדלים.
     
  4. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,627
    לייקים שהתקבלו:
    9,788
    מקצועית מכבי פייבוריטית.
    בחוקים הלא כתובים של הכדורגל הכל מצביע על כך שיהיה היום גביע אדום.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,242
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    יש גם לקלינגר מזל במהלך קריירת האימון
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    גמר גביע 2007: כמעט הפסדנו להפועל אשקלון הקטנה ואז בא דה ברונו ובסוף זכינו בפנדלים, פיצוי לעונה קשה.
    גמר גביע 2008: אוי לא ברוך דגו, כמעט ניצחהו את בית"ר ירושלים הדאבליסטית הגאה, "לא הוגן".
    גמר גביע 2010: שמחה מזויפת אחרי ה-1:3 על בני יהודה, הלב היה עדיין ב-0:0 נגד מכבי תל אביב, אף אחד לא ידע שב-15 במאי...
    גמר גביע 2011: כבר אחרי שלוש דקות טועמה סגר עניין, מכבי חיפה לא תחגוג עלינו דאבל. היינו קבוצה שהגיע לה יותר
    גמר גביע 2012: אותו טועמה גאל אותנו מייסורים של הארכה בשרב ההוא באצטדיון רמת גן, תודה לך נוסא איגיבור ושוב על הפרצוף של מכבי חיפה.
    גמר גביע 2021: אז מה יהיה לנו הפעם?

    ומה יהיה עכשיו? גמר גביע שישי שאני הולך, הפעם בלית ברירה כנראה ליציע עיתונאים כי לא השגתי כרטיס לשער 5. גמר תמיד מרגש אבל הפעם זה דרבי, כמעט 30 שנה זה לא קרה. בשנה שעברה היה לנו סיכוי טוב יותר לזכות, כולה מכבי פ"ת בחצי גמר ואת באר שבע היה אפשר לנצח בגמר, אבל אומרים שכל עכבה לטובה? הפעם יהיה קהל, יהיה טירוף...
    אני חושב שגביע כל כך חשוב למועדון הזה, לקבוצה הזו (טור מלא שלי כאוהד יפורסם בספורט1 עוד מעט) וזה יכול להיות התואר הכי גדול של קלינגר בקריירה. גביע לא יבטיח שהעשור הבא יהיה קרוב לעשור הראשון בשנות ה-2000 אבל אולי ייתן תקווה ולו הקטנה ביותר שהעשור הבא גם לא יהיה גרוע כמו העשור הזה, כמה מגיע לקהל הזה שלנו, כמה. כשמדברים על מכבי חיפה ואוהדיה שסבלו והפגינו נאמנות - זה לא רציני, הצרות האמיתות הן שלנו. אוהדים שלא היו בטדי ונולדו רק אחר כך וגדלו לתוך זה שהפועל קבוצה כושלת שנאבקת ושורדת וחיה מהיד לפה, עצוב.

    בדרבי הקודם כבר הייתה לי תחושה שננצח - הברקה אחת בהתקפה בזכות לידור כהן ושי אליאס, הגנה לא רעה, הרבה מלחמה ואגרסיביות. שבע שנים לא ניצחנו דרבי וזה המון, כבר שכחתי מתי היינו קבוצת גביע טיפוסית. נצטרך לא רק לב ונשמה אלא כדורגל, קצת, לפחות. יותר מהרמה הממוצעת שלנו העונה, ולא רק אושר דוידה או עומרי אלטמן. דן חשוב באמצע, גם בן, נצטרך ששטקוס יתחפש לשביט אלימלך.
    אבל בגדול אני חושב שמאז אותו 15 במאי 2012 ברמת גן לא היה טירוף כזה מצד אוהדים - הדיבור על המשחק בוואטספ, הבהלה לכרטיסים, הטירוף באימון המסכם, הדיונים ברשתות החברתיות. מודה שאני מתרגש וזה לא קרה באמת הרבה זמן. אגיע למגרש ב-18:00 כדי להריח את האווירה ואולי לנסות את מזלי. הגיע הזמן אומרת אמי.
     
  7. Bluekipper Nil Satis Nisi Optimum

    הצטרף ב:
    ‏30/4/08
    הודעות:
    10,002
    לייקים שהתקבלו:
    1,369
    אם הפועל ת"א תניף הערב גביע, זה יהיה 2015 אול אובר אגיין.

    ספוילר: זה לא יקרה.
     
  8. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,278
    לייקים שהתקבלו:
    6,234
    אני חושב שהפועל תצליח לגרור את זה לפנדלים ולהשיג את הניצחון.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הטור שלי לקראת הגמר:

    http://www.up2me.co.il/imgs/44892429.Xxx

    הבמות כבר הוכנו, סיכומי העונה החלו, אבל רגע, נותר עוד משחק אחד: גמר גביע המדינה. והפועל תל אביב רוצה לעשות בדיוק את מה שעשה מועדון פאר אחר – מכבי חיפה – להשאיר עשור שחור מאחוריה. קבוצת גביע טיפוסית פעם קראנו לאדומים. הייתה מאז עונה אחת באמת בצמרת (עם רן בן שמעון) ואיזה שנתיים שניצחנו בדרבי, אבל נראה שהבישול הגאוני של סלים טועמה לנוסא איגיבור, שגאל אותנו מהארכה באצטדיון רמת גן הישן – היה החיוך האחרון שלנו. בשביל להזכיר רגעי השפל אפשר למלא ספר שלם. מאז אותו ערב ועד לימים האחרונים לא היה טירוף כזה בקרב האוהדים לדעתי, כפי שאני חי ומרגיש את זה. הניסיון הנואש של רבים להשיג כרטיס בקבוצות הפייסבוק, בפורומים, בוואטסאפ. אנשים סופרים את הדקות, לא פחות. הרעב בהפועל תל אביב הוא עצום. בלומפילד המחודש אמנם לא מוצלח כמו סמי עופר, אבל בלומפילד ל-90 דקות יכול להפוך לאנפילד של פעם....

    הפועל קבוצה אחרת מאז ינואר, זה נכון, אבל אני לא התרגשתי עד דמעות, בלשון המעטה, מהשינויים שנעשו וגם מהתוצאות. ביחס לקבוצות התחתית האחרות, בדגש על צמד היורדות שגם אותן לא ניצחנו (הפועל כפר סבא ובני יהודה)– זה היה הגיוני, צפו ומתבקש להישאר בליגה, ויפה שעה אחת קודם. "מסע הישרדות הירואי" זה אולי ב-2007/08, עם צמד הבולגרים ואלי גוטמן, והשלב הבא היה קבוצת צמרת. ואז דאבל מצמרר.

    גביע כל כך חשוב למועדון הזה. מעונה סתמית לחלוטין, ושלא יספרו לכם סיפורים – היא יכולה להפוך לנקודת ציון. שמעון גרשון, שם שבזמננו הנוכחי כבר אסור לומר בשער 5 – סיפר פעם כי הפנדל שכבש נגד בית"ר ירושלים ב-1999 היה זה שהוציא את המועדון הזה מחושך לאור. שנה לאחר מכן הגיע הדאבל. בין 1998 ועד 2012 הפועל זכתה בשבעה גביעים ושלושה מהם ברציפות. בכל זאת, שיא אחד כן יש לנו. בין אם בשערים מאוחרים, בין אם במשחקים שנסגרו מוקדם (כשטועמה מנע מהירוקים דאבל ב-2011) והיו שם גם קרבות פנדלים או גיבורים בלתי צפויים כמו איליה יבוריאן. האם אפשר לקוות שארנסטס שטקוס יהפוך ליום אחד לשביט אלימלך? שלידור כהן יתחפש לסלים טועמה? (הדימיון היחיד: העמדה על כר הדשא). אומרים שלגביע חוקים משלו.

    זכייה בגביע כמובן לא תבטיח שהעשור הזה יהיה מטורף כמו העשור הראשון של שנות ה-2000, אבל אולי זה יהיה צעד ראשון להחזרת המועדון, לאט לאט ובזהירות – קרוב למקום הראוי לו. אולי זכייה בגביע תיתן תקווה שהעשור הבא לא יהיה גרוע כמו זה האחרון, ושמלחמת ההישרדות, כך אנחנו מרגישים – תיפסק. אוהדים של קבוצות אחרות מדברים על משבר. הם כנראה לא יודעים מה עבר עלינו, אוהדי הפועל תל אביב. אין קהל שראוי יותר לתואר מאשר הקהל הזה שתומך ללא רבב. הגיע הזמן אומרת אמי.
     
    Roma ו-Clock End Stand אוהבים את זה.
  10. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    מסכים עם דור שהרבה מאוד שנים לא הייתה אווירה כזו סביב משחק. השילוב של גמר גביע ראשון וזהות היריבה עשה את שלו, חשבתי שחוויתי באמת הכל בתור אוהד הפועל אבל דרבי בגמר גביע עוד לא היה לי.
    אני אישית כבר שבוע עם פרפרים בבטן, כל לילה נכנס למיטה ומוצא את עצמי חושב על המשחק ולא נרדם. פעם אחרונה שהייתי ככה הייתה בעונת הדאבל. לגמרי חזרתי להיות ילד. ההבדל שאז המחשבות היו הרבה יותר אופטימיות, עכשיו המחשבות מלוות בהרבה חרדה.

    מכבי מן הסתם פייבוריטים ברורים, בא לי להגיד שהיתרון היחסי שלנו יכול להיות שבהתאם לנסיבות של השנים האחרונות לנו זה חשוב יותר מלהם. אבל בדרבי 50-50 בקהל לא יודע כמה זה יבוא לידי ביטוי, והלחץ הזה שיש יכול בקלות להיות בעוכרינו ולא לטובתנו.
    כמו שכתבו פה לפניי אם נספוג מוקדם זה כמעט יגמור את הסיכויים שנוציא משהו מהמשחק. קלישאתי אבל במקרה של הפועל העונה זה נכון ומגובה סטטיסטית מכל כיוון.

    אם לדבר על הצד המקצועי אז רוב הדרבים מאז שחזרנו לליגה(בעצם כולם להוציא את אלו מהפלייאוף של שנה שעברה)היו משחקים טובים שלנו ודי שקולים, גם כשהפסדנו 3-0 ולמרות שאף אחד מהם לא ניצחנו.. המפתח בכולם חוץ מהתיקו 1 האחרון היה לפתוח עם שלישייה חזקה במרכז שתנטרל את האמצע של מכבי. היום לפי הדיווחים קלינגר יפתח עם 4-2-3-1, אלטמן קשר התקפי ושלומי אזולאי חלוץ. כאמור שיחקנו במערך הזה בדרבי האחרון אבל עם גיל יצחק בחוד שהוא שמיים וארץ מבחינת משחק לחץ לעומת שלומי אזולאי שהוא אחד הכדורגלנים האדישים בליגה ומהאחרונים שהייתי רוצה שיפתח במעמד כזה. בקיצור לדעתי עם אמצע ש2/3 ממנו לא מסוגלים להניע כדור(אליאס ואלטמן) ועוד חלוץ שלא באמת לוחץ, מכבי הולכים לשלוט טוטאלית מבחינת אחזקת כדור. הייתי מעדיף אם אלטמן היה זז לחוד ובואטנג מעבה את האמצע, האחרון בעונה חלשה מאוד אבל דווקא משחקים כאלה יושבים עליו טוב כי הוא לא מפחד לקבל כדור באמצע ושחקן כזה קריטי כדי לשחרר לחץ.

    יאללה הפועל!
     
  11. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    מאמין ומקווה שהגביע יהיה אדום
     
  12. South Boy Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/12
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    3,336
    מה הסיכוי שבמידה והפועל תגנוב ניצחון הם יחליטו לערער לקאס והם ידחו את ההשעיה שלהם ממפעלים אירופיים?
     
  13. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,438
    לייקים שהתקבלו:
    2,305
    במצב נורמלי הייתי מאחל להפועל תל אביב את כל ההצלחה שבעולם הערב, אבל כשאחד מגונבי הדעת הגדולים בהיסטוריה עומד אצלם על הקווים אני מאחל לו שיקבל בראש כמו שהוא רגיל וכמו שמגיע לו.
     
  14. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,764
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    הסיבה היחידה שבגינה אני מעדיף שמכבי ת"א תיקח הערב.

    מקווה שיהיה משחק טוב ביציע אין ספק שיהיה טירוף.

    Sent from my SM-A025F using Tapatalk
     
  15. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,178
    לייקים שהתקבלו:
    5,348
    הורדה מושלמת של אזולאי. מושלמת.

    גול גדול של הפועל .

    Sent from my M2007J3SY using Tapatalk