מבוא לאלימות בכדורגל- דיון נרחב

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י ברדלסית אדומה, ‏30/4/05.

  1. ברדלסית אדומה Member

    הצטרף ב:
    ‏30/4/05
    הודעות:
    81
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איך זה??? תאמינו או לא
    לא פעם,כולנו חשבנו שלא סופרים את הכדורגל שלנו באירופה. ובכן, טעינו. סופרים, ועוד איך סופרים. זה לא שפתאום מחזיקים מאתנו איזה ברזיל או משהו. ממש לא. אבל מהבחינה של החוליגניזם במגרשים, מסתבר, אנחנו בהחלט שווים כותרת. בעיקר אחרי ה-26.05.2001 - היום בו נרמס הנער אמיר רנד בידי חבריו לטריבונה....


    במדינה כמו שלנו, שבה אירוע רודף פיגוע, לאף אחד אין כוח לזכור את אמיר רנד. אבל העולם, מסתבר, לא שוכח. גלשתי באתר noviolence.com - אתר המוקדש לביעור אלימות בכדורגל - ובדקתי אם זה נכון מה שאומרים האוהדים הירוקים: כלומר, האם נכונה הטענה שלהם, שהפוגרום בקרית אליעזר הוא לא יותר מאירוע שולי שנופח מעל ומעבר לכל פרופורציה בידי התקשורת העויינת.

    האתר, כמו כל דבר בפיפ"א, מחולק ל-5 איזורים: אירופה, אמריקה, אפריקה, אסיה ואוקראניה. ובין השאר הוא מביא מבזקי חדשות בענייני אלימות, חוליגניזם וגזענות. הקלקתי על הכפתור של אירופה ומהר מאוד גיליתי שהאוהדים של מכבי חיפה טועים. במקום טוב באמצע, בין ידיעה העוסקת בגזענות של אוהדי לאציו
    שאותם אני אוהדת למרות שזוהי הקבוצה שידועה באנטישמיות שלה
    לכותרת המזהירה מאסון הולך ומתקרב באצטדיונים בטורקיה, מצאתי גם את מכבי חיפה...



    וזה מה שכתבו עלינו באתר הנ"ל:

    Dozens reportedly injured in stampede in Israel.

    זאת הייתה הכותרת. בגוף הידיעה יש תיאור מלא של כל ההתרחשות ובידיעה נוספת סיפר האתר על העונש אותו ספגה הקבוצה. וכן, גם אמיר רנד הוזכר שם. כך שלא שולי ולא בטיח.

    במילים פשוטות: כל עוד אתה כולא את האוהדים ביציעים מגודרים, שמזכירים מכלאות בקר, אל תתפלאו אם הם מתנהגים כמו בהמות.

    אבל הגדרות הן רק קצה הקרחון. עובדה, באירופה הורידו אותן ועדיין לא הצליחו להיפטר לגמרי מן האלימות במגרשים.



    אז מה בכל זאת עושים? מסתבר שיש לא מעט דרכים לטפל בחוליגניזם. טובי ההיסטוריונים, הסוציולוגים, הפסיכולוגים והשוטרים באירופה ישבו לחקור את תולדות האלימות שורשיה והדרך למגר אותה. קראתי את הדוחות שלהם והגעתי למסקנה שבלתי אפשרי לסכם 700 שנות אלימות במגרשים

    איך מתמודדים עם הסיטואציה הזאתי? מה הדרך הכי נכונה למנוע חוליגנים בקהל ואלימות בכדורגל בפרט?
    למה להרוס את האווירה של הכדורגל עם האלימות?
    למה שאנו באים למגרשים צריך לקרות כל פעם משהו בלתי צפוי?
    אחת שעברה אירוע מזעזע והיותה עדה למקרה של אדהם שביטה באותו דרבי( ישבתי שורה לפניו )
    זה פשוט בלתי יאמן!!! צריך לשים לזה קץ ומהר!!!
    איפה הכבוד? איפה הגבול?? עד מתי?!?!

    שלכם, ברדלסית אדומה- לילך http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
     
  2. כפר סבא בנשמה! Member

    הצטרף ב:
    ‏5/8/04
    הודעות:
    775
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לצערי הרב המיעוט הלא שפוי לא גולש כאן ולא יכול להביע דעה
    אבל לדעתי עצם כניסת שוטרים ליציע יוצרת אלימות לא פחות.,עוד אף אוהד לא נפגע מאבוקה, אבל משוטרים?
     
  3. יוגב אסולין Guest

    את נגעת איפשהו במה שכתבת בדבר שיכול להיות פיתרון.. נכון שאולי הגדרות זה לא הבעיה הישירה.. ואולי גם השוטרים זה לא הבעיה הישירה.. ואולי גם תנאי המגרש זה לא הבעיה הישירה..

    אבל ברגע שמישהו רוצה לבוא למשחק כדורגל משלם 80 שקל על כרטיס.. כדי לקנות כרטיס יוצאת לו הנשמה.. אחרי זה הוא נדחס בתור מעצבן כדי ליכנס.. ואז עושים לו בידוק של שעה בכל הגוף (ואני לא מדבר על אוהלי בידוק עדין!).. ואחרי זה עוד תור שהוא נכנס בדרך למגרש.. ואחרי זה בפנים שוב מחירים של כל דבר בשמיים. תנאי מגרש גרועים יושבים מתחת לשמש החמה. השוטרים באים להציק אוהדי הקבוצה היריבה עוד מוסיפים קצת עם הקנטות והגדרות נותנות לך באמת הרגשה של קוף..

    אז כן מה לעשות איפשהו שהכל ביחד מתחבר זה משפיע על אוהד שבסופו של דבר משלם כסף כדי להנות מהמשחק. ובסופו של דבר הוא מגיע למגרש כדי להוציא עצבים במובן מסויים להתפרק...
    וגם ביציעים זה יהיה מחולק ל2.. את אלו שמוציאים מרץ בקפיצות ובעידוד.. ובדר"כ את אלו שיושבים כל המשחק.. שורקים בוז ומקללים את כל העולם. כל אחד בצורה שלו להתפרק במגרש כדורגל.

    אלו בעניי הם עיקרי הסיבות לבעיה הזאת..
    ------------------------------------------

    איך אפשר למנוע את זה.. נתחיל מזה שזה מאוד קשה.. אבל רמה גבוה של משחק כדורגל יכולה לגרום לפחות לאוהדי קבוהצ אחת להתרכז במשחק. אולי יותר שיתוף פעולה של הקהל השפוי בלהשתיק את מי שמקלל ומנסה כבר מתחיל משחק לחפש דברים.. להרגיע אותו עם הזמן זה יכול להפוך למנהג ורוב..
    שרוצים לשמוח עם אבוקות עם בלאגן שהוא בלאגן של שמחה של דברים טובים אני חושב צריך לאפשר את זה.. ואז אנשים לא התעסקו בדברים אחרים... ויהנו עם מה שיש.. ברגע שאתה (המשטרה) מחפש אותם בקטנה בתוך המשחק הם רק יחכו לרגע בחוץ שלא תיהיה כדי להתפרע..

    ובכל מיקרה סתם ככה נקודה למחשבה.. האם כדורגל יכול או בכלל צריך להיות בלי אלימות? הרי זה מקום שבו צריך להתפרק וקללות ודברים כאלה זה דבר שהוא עוד איכשהו מקובל ויכול להיות.. ואולי עם לא יהיה קללות ולא תיהיה תחרותיות של כל קהל להגן על הקבוצה שלו נאבד את הצבע של הכדורגל שלנו?
    זה גם אפשרות...

    אז בסופו של דבר צריך לדעת להגביל צריך לדעת לעצור את זה.. אבל לגרום לתופעה להעלם לגמרי זה לא יקרה וגם לפי דעתי לא אמור להיות.
     
  4. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    מה שקרה בקריית אליעזר זה לא אלימות, זה פשוט טימטום. ובטימטום אי אפשר לטפל.