באיירן מינכן 2019/2020

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏17/7/17.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    פליק כאמור הודיע על סיום דרכו בקיץ, לדעתי זה הזוי. מאמן שהביא הצלחות כאלה חייב לעמוד על הקווים שלוש-ארבע שנים מינימום. שיהיה בריא סליהמיצ'יץ', חבל שאי אפשר היה להגיע לעמק השווה. אני מניח ש"הסבל" וחילוקי הדעות בבאיירן היו גדולים יותר מאשר ההרגשה של פליק שהוא "מגשים חלום" בנבחרת גם אם המונדיאל בקטאר לא כזה רחוק. אני עדיין חושב שבאיירן זו מתנה שבאה פעם בקריירה ולחלק אף פעם לא וכמובן שמדובר במשהו יום-יומי ולא במשרה יוקרתית אמנם אבל עם פיקים. פליק גם עדיין מאמן צעיר.
     
  2. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    לא מדוייק והסיפור עוד לא נגמר אלא רק התחיל.
    קודם כל תיקון. פליק לא הודיע על סוף דרכו. הוא אמר שהוא הודיע לקבוצה שאחרי המשחק עם פריז הוא פנה להנהלה ואמר להם שהוא מבקש שלא למלא את החוזה שלו ולעזוב בקיץ.
    היום הוציאה הדירקטוריון של באיירן לא של הקבוצה אלא של כל התאגיד/מועדון הודעה בזו הלשון (פחות או יותר)
    ״דירקטוריון באיירן AG מבקש להודיע בזאת בעקבות הדברים של פליק אחרי המשחק אתמול כי בשבוע שעבר פנה פליק לדירקטוריון ואמר שהוא מבקש שלא למלא את החוזה שלו ולעזוב בקיץ. בהחלטה משותפת הוסכם להתרכז במשחקים הקרובים (וולפסבורג, לברקוזן ומיינץ) כדי לא להפריע בהכנות למשחקים החשובים האלה לכל המועדון. באיירן דוחה את ההודעה החד צדדית (של פליק) ותמשיך בשיחות איתו אחרי המשחק עם מיינץ. כמו שסוכם.
    דירקטורין באיירן מינכן AG.״
    צעד חריג מאוד וחריף מאוד. מה יהיו הותצאות? נראה. אבל הסיפור רק מתחיל. וקשה לי לראות (ובצדק) את באיירן מאפשרים לפליק לקבל את הנבחרת בקיץ.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הייתי שמח לשמוע ממך ניתוח יותר מעמיק על מה שקורה בקבוצה בכל הרמות. את ההודעה של באיירן קראתי, הפוסט נכתב קודם לכן, זו הודעה די חריפה ולא שגרתית אבל זה לא משנה הרבה לדעתי. מועדון על כזה לא יחזיק אף אחד בכוח ולא חשוב כמה הוא מאמן גדול. אני חושב שזה קצת יותר מאשר חילוקי דעות מקצועיים (האם צריך רכש או לא ובאיזה היקף, צ'ופו-מוטינג הבקיע בשני המשחקים נגד פ.ס.ז' ואני לא מזלזל בהם) או חלום לאמן את גרמניה כי המשרה הזו תחכה. ולא ממש מחבב את סליהמיצ'יץ' שמסתמן כאיש שמאוד לא פשוט לעבוד איתו.
    לגבי העתיד, מקצועית, באיירן עדיין פייבוריטית ברורה לזכות בצ'מפיונס. הציפייה שלי היא שסאנה ישתדרג משמעותית, גנאברי יהיה יותר כשיר ולוקאס הרננדס יכול לעשות הסבה אדירה לעמדת הבלם. לא פחות מהיר וחזק מדויד אלאבה ולדעתי יותר אחראי ממנו וזה בלי לדבר בכלל על אופמקאנו שהוא רכש נהדר.
     
  4. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    עד כמה שידוע לי אין רגולציה של פיפא בנוגע להעסקת אנשי צוות, מה שהופך את המעמד שלהם לזהה למעמד של כל עובד שכיר בגרמניה. ואם זה אכן המצב (אתה מוזמן להעמיד אותי על טעותי, לא קראתי את כל התקנון) אז הדבר היחיד שבאיירן יכולה לעשות (ולדעתי גם תעשה) זה שרירים מול ההתאחדות בדרישה להוריד אותה מהעניין (כשאתה באיירן לאיומים שלך יש משקל גם אם אין להם בסיס חוקי). אבל אם גם פליק וגם ההתאחדות נחושים להוציא את זה לפועל אז זה יקרה, אין דבר כזה להחזיק עובד שכיר בניגוד לרצונו.
     
  5. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    אני לא מכיר את דיני העבודה ודיני החוזים בגרמניה אבל קצת מבין בדינים כאלה באופן כללי. ואמור להיות הגיון (שלוקח בחשבון את הפן הקפיטליסטי (לא במובן הרע שלו) מצד אחד ואת ההגנה הסוציאליסטית (שבעמנו קטנה בהרבה ממה שייתה פעם) על העובדים מצד שני.
    והדבר הראשון שצריך לזכור הוא שפליק הוא לא איזה פועל במפעל פולקסוואגן שאם לא יקבל את העבודה יש מאה שיקחו במקומו, אלא עובד בחוזה מיוחד לתקופה קצרה ועם שכר עצום. וזה גם לא שאם הוא הולך יש עשרות עם אותם כישורים שיכולים להחליף אותו.
    כמו שלא אומרים למאמן ״טוב, אתה כבר לא מוצא חן בעינינו לך״ אלא צריך לפצות אותו ככה גם המאמן לא יכול ללכת סתם כי כבר לא נחמד לו.
    עזיבה שלו בלי הסכמה של המועדון היא הפרת חוזה והיא גורמת לנזקים עצומים. רק לשם ההמחשה אחד השמות שעליו מדברים בהקשר של החלפת פליק הוא נאגלסמאן. שכדי להביא אותו יצטרכו לשלם לר. ב. לייפציג 15 - 20 מליון יורו. (זה מה שהבוסים שלהם אמרו השבוע). מישהו יצטרך לשלם את זה. מישהו יצטרך לשלם הפרשי שכר, ויהיו. ומישהו ישלם על שאר הנזקים, כולל אולי גם פגיעה במוניטין. וכמו שנאמר, באיירן היא לא פראיירית ויש לה שם והמון כח.
    באיירן לא יוכלו להכריח את פליק לטמן אותם אם הוא לא ירצה אבל בהחלט יכולים למנוע ממנו לעבוד במקום אחר עד סוף החוזה, במיוחד בנבחרת (גם ככה בבאיירן מלאים על הנבחרת - גורצקה עלה פצוע נגד פריז במינכן ולא שיחק בכלל בפריז בגלל הטמטום בנבחרת. למשל) ובוודאי לגרום למישהו לשלם והרבה.
    אני לא חושב שנאמרה המילה האחרונה בעניין. והכל עוד אפשרי. כולל עזיבה של סליהמידיץ׳ דווקא או הישארות של שניהם וגם דברים מפתיעים אחרים (סתם כדי להשתגע - אלאבה עוד לא חתם בשום קבוצה). צריך לשמוע מה רומינגה אמר ומה אחיו אמר כדי להבין. וזה מבלי שהונס בכלל נכנס עוד לעניין. מדובר על הרבה יותר מ״רק״ מי יאמן את הקבוצה.
    אני גם לא חושב שפליק רוצה לעזוב וכדאי לראות אותו ואת הפנים שלו בראיון ל ARD אחרי המשחק כשזרק את הפצצה.
     
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    בגרמניה אם התפטרת אתה מחויב להיות זמין עבור החברה שלך ל3 חודשים (אלא אם יש הסכמה הדדית לסיים את החוזה באופן מיידי). בכדורגל זה המון זמן, כשמפטרים מאמן זה לרוב מינימום חודש-חודשיים לתוך העונה, כעבור 3 חודשים כבר רוב העונה מאחוריך, ולמאמן שמגיע מבחוץ לפחות בטווח הקצר יש השפעה מינימלית גם ככה (לפחות מבחינה טקטית. שיפור מנטלי גם מאמן הנוער יכול להשיג). גם בקיץ זה לא זמן שאתה יכול לאבד, הפגרה ומחנה האימונים הם תקופה קריטית עבור הקבוצה. זה לרוב עסק שפשוט לא משתלם לאף צד (עוד לא הזכרנו פגיעה חמורה ביושר המקצועי) ולכן זה כמעט לא קורה שמאמן מתפטר לפני תום החוזה ולוקח על עצמו קבוצה אחרת באופן חד צדדי אבל אני מאמין שתאורטית זה אפשרי. אם נאגלסמן באמת רוצה לאמן את באיירן בעונה הבאה לייפציג יכולה לעשות שמיניות.

    בארץ זכור לי פעם שיוסי מזרחי עזב את אשדוד באמצע העונה כדי לעבור לביתר, כמובן שזה לא אומר הרבה אבל אני מניח שאם הייתה רגולציה כלשהי של פיפא אז אפשר היה להפעיל סנקציות נגדו.
     
  7. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    נמחק
     
  8. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    המטרה שלי לא הייתה להיכנס לענייני חוזים בגרמניה אלא מקצועית בלבד והרצון של כל צעד. הלוואי ויהיה סיבוב פארסה שנכון לכולם ולא כי כפו על פליק (הוא זרק את ה"רוצה לעזוב" כאיום?). המאמן הביא טרבל, לא חושב שייתבעו אותו במליונים וגם לא יעשו לו 'דווקא'. גם את היינקס לא השאירו בכוח אחרי הטרבל. באיירן גם בסגל הנוכחי שלה מועמדת ברורה לזכות בליגת האלופות בעונה הבאה לצד מנצ'סטר סיטי לדוגמא. לא חושב שעל מקרה דויד אלאבה (שחקן רב גוני אבל גם חמדן מאוד וזה לא סוף העולם לאבד אותו) קם ונופל דבר או על שחקן סגל טוב נוסף. צריך להפיק לקחים ממה שקרה השנה. לוקאס יכול לשחק נפלא במרכז ההגנה ושם גם לא צריך לצפות ממנו לתרומה התקפית, באתלטיקו תמיד הרגיש לי שהוא יותר בלם, על אף שמהירות היא יתרון.
    אני לא זוכר את סליהמיצ'יץ' ככזה עילוי כשחקן, בטח שלא מנהיג ולא יודע על סמך מה הוא קיבל משקל כל כך כבד במועדון. דברים צריכים להחליט גם בתיאום עם המאמן. אולי הוא בן אדם שאי אפשר לעבוד איתו?

    עוד קבוצות משלמות מחיר על עונת הקורונה וכדורגל הנבחרות. סרחיו ראמוס נפצע לפני שלבי ההכרעה של העונה - ליברפול-ברצלונה-ליברפול.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר


    רשמי: יוליאן נגלסמן חתם לחמש שנים בבאיירן מינכן.
    לאחר שבועות של הכחשות, אתמול היו פרסומים רציניים בתקשורת הגרמנית ובשעות הבוקר זה קרה באופן סופי. לייפציג תקבל עבורו 25 מיליון יורו (כולל בונוסים) - המאמן היקר בעולם (הסכום ההתחלתי היה 30 מיליון יורו). האנזי פליק ייאמן את נבחרת גרמניה ויעזוב את המועדון לבקשתו "בסבר פנים יפות" לאור ההצלחות הרבות בקבוצה.

    ***********************
    כמה נקודות:
    1) נגלסמן סירב לא מזמן לריאל מדריד והוא עדיין רק בן 33, זה מטורף לקבל מפלצת כמו באיירן מינכן בגיל הזה. ברור שהוא מאמן מצוין, מקווה שסליהמיצ'יץ' לא ישים לו מקל בגלגלים ויהיו לו סיי.
    2) עדיין חורה לי שפליק עזב אחרי שנה וחצי בלבד ביחס להצלחות חסרות התקדים שלו, זה מרגיש לי, בלי להיות מעורה כמו כתב מהבילד - שהיה שם משהו מעבר לחילוקי דעות מקצועיים.
    3) מעניין האם נפל דבר בכדורגל העולמי לגבי מאמנים, נגלסמן יהיה המאמן היקר בעולם מבחינת סכום ההעברה שלו, האם עכשיו קבוצות יתחילו לשלם הרבה על מאמנים שנמצאים תחת חוזה?
    4) באיירן תבטיח את האליפות בשבוע אחד מאוחר מדי. מקצועית בראייה לעתיד, חסר שחקן הגנה (למרות בואו של דאיו אופמקאנו) וקשר אחורי. אני חושב שדויד אלאבה זה לא הפסד מטורף למרות שחבל לאבד שחקן כזה בחינם. באיירן ספגה יותר מדי שערים. בהתקפה - מוסיאלה ימשיך להשתפר, אריק צ'ופו מוטינג בסדר כגיבוי ומסאנה מצפים ליותר. האמת שגם גנאברי תרם פחות בשל פציעות. היא פייבוריטית לזכות בצ'מפיונס בעונה הבאה לצד סיטי ופ.ס.ז' (תאבד כוכב בקיץ?)
     
  10. אפנברג Member

    הצטרף ב:
    ‏17/12/05
    הודעות:
    3,689
    לייקים שהתקבלו:
    128
    היי אנשים! כתבה מעניינת לטעמי על נושא מינוי נגלסמן. יש שם נקודות מעניינות מאוד כמו: האם למאמן שנרכש בכסף תהיה יותר סבלנות כאשר לא יצליח, כמו לשחקן שנרכש במיליונים? האם הרכישה שלו בסכום כה גבוה תבטיח לו גיבוי מצד ההנהלה מול סליהמיצ'יץ'? ההחתמה הנה לטווח ארוך מאוד (לטעמי אין מה להחתים ל-5 שנים: זה נצח בכדורגל המודרני וברוב המוחלט של המקרים מאמנים לא שורדים תקופה כזאת במועדון אחד). הלוואי ונמשיך לנשום איתו אוויר פסגות אירופאי. הייתי מעדיף שפליק יישאר עד תום חוזהו ואז נגלסמן יהיה משופשף יותר, מה גם שהשחקנים מאוד אהבו את פליק. התנהלות לא הכי מוצלחת של המועדון בכל הקשור למאמן שהביא לנו תהילת עולם אשתקד.

    באיירן מינכן: השאלות הבוערות סביב מינוי יוליא נגלסמן | ספורט 1
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://s.bundesliga.com/assets/img/1160000/1157849_imgw968.Xxx

    אחרי תשע שנים בהן זכה פעמיים בטרבל עם הקבוצה וכן בשמונה אליפויות (ובקרוב התשיעית), חאבי מרטינס נפרד. הקשר הודיע היום (שלישי) כי הוא ייפרד מבאיירן מינכן בתום העונה. הקשר הספרדי הגיע כזכור לבוואריה מאתלטיק בילבאו בקיץ 2012 בתמורה ל-40 מיליון יורו והיה שחקן הרכש היקר בתולדות המועדון בזמנו. במועדון הבהירו כי יערכו פרידה ראויה לקשר וכן גם לדויד אלאבה, ג'רום בואטנג והמאמן האנזי פליק לאור תרומתם האדירה לקבוצה.

    "אני מאוד גאה ושמח שהייתי חלק מהמשפחה הזו במשך תשע שנים, אני רוצה להודות למועדון המפואר ולאוהדים שהפכו את באיירן לבית שלי. לא אשכח לעולם את תשע השנים האלה", אמר מרטינס. "מהרגע הראשון הרגשתי כמה הקבוצה מיוחדת. תמיד נתתי הכל ואני שמח על כל מה שהשגנו. באיירן ואוהדיה תמיד יישארו בליבי, נתראה בקרוב".

    הקשר בן ה-32 מסיים את חוזהו ונפרד מהקבוצה בהחלטה הדדית. לפי ה-AS, מרטינס מבוקש בבילבאו, קבוצתו הקודמת בה שיחק שש שנים, כאשר המאמן מרסליניו ביקש לצרפו. הוא מחזיק גם בהצעות מאיטליה, ארה"ב ויפן. הספרדי רשם 266 הופעות במועדון במהלכן תרם 14 שערים. בנבחרת ספרד יש לו 18 הופעות והיה חלק מדור הזהב שזכה במונדיאל 2010 וביורו 2012.

    המנהל המקצועי חסן סליהמיצ'יץ' אמר: "הוא עשה דרך שאין כמוה, במיוחד במשחקים הגדולים בהם עשה את ההבדל כמו בגמר ליגת האלופות ב-2013. הוא העמיד את עצמו לרשות הקבוצה והיה שחקן חשוב מאוד גם בחדר ההלבשה". קרל היינץ רומניגה אמר: "לא היה פשוט לצרף אותו ב-40 מיליון יורו כי זה היה סכום גבוה מאוד אז אבל צדקנו. הוא העניק לקבוצה שלנו איכות נהדר והווה דוגמא אישית. אנחנו זוכרים את השערים שלו ברגע האחרון בסופר קאפ האירופי נגד צ'לסי ב-2012 ונגד סביליה השנה. אנחנו רוצים להודות לו". אוליבר קאן נפרד אף הוא: "לזכות בכל שנה באליפות הבונדסליגה ופעמיים בליגת האלופות זה אומר הכל, זה מדהים. הוא היה חלק חשוב מהתקופה ההיסטורית הזו".
     
  12. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    השם של פליק מתחזק מאוד בתקשורת של ברצלונה. שמישהו יעזור לי: הוא לא עזב את באיירן ספציפית בשביל הנבחרת?
     
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    הוא עזב את באיירן כי היו לו יחסי עבודה גרועים עם סאליהמידז׳יץ׳.
     
  14. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    הוא לא היה באנקר אחרי העבודה שעשה שם?
    אפילו על חשבון מנהל מקצועי?
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    יש מועדונים שבהם המאמן עובד עם מי שהצוות המקצועי נותן לו ויש כאלה שבהם הוא מעורב בקבלת ההחלטות. באיירן היא מועדון מהסוג הראשון. עם כל הכבוד להישגים שלו בשנה וחצי האחרונות, לא הוא האיש שישנה את זה. זה לא כי סאליהמידז׳יץ׳בהכרח חשוב יותר אלא כי הוא רוצה say שהוא לא יקבל שם ולא משנה מי יהיה המנהל המקצועי.

    אל תדאג להם, הם ישארו אימפריה גם בלעדיו. כבר דאגו להביא במקומו מאמן מוכח עוד יותר ממנו וגם צעיר יותר.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.