מחזורי ההכרעה בספרד: ריאל מארחת את אוססונה, ולנסיה נגד ברצלונה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏10/4/21.

  1. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    @Iker Casillas, עדיין חושב שיש מקום להשוות את אראוחו לפיקה? קטסטרופה.


    שאפו לזידאן על ההכנה למשחק. בעיקר על ההצבה של ואלוורדה בכנף כדי לעצור את הקלף ההתקפי הכי מסוכן של בארסה העונה אחרי מסי.
    מהצד השני, לא מאשים את קומאן על ההרכב או מחצית ראשונה שיכלה להתפתח אחרת לגמרי, אבל אחרי ההכנסה של גריזמן הוא המשיך באיבוד העשתונות הקבוע שלו. בשלב מסוים רוברטו ומינגסה ניהלו את המשחק מאחור וכל שאר השחקנים עמדו בקו אחד למעלה. שום אפשרות לקדם את הכדור בצורה מאורגנת.
    ההוצאה של בוסקטס עבור שחקן בינוני שלא שיחק חודשיים פלוס הייתה ממש הזויה וקברה את הנעת הכדור שלנו.

    ההבדל אתמול היה נעוץ בסוף בפער בין ההתקפות. ויניסיוס מצוין משנה את כל התמונה, ודמבלה וגריזמן רעים כנ"ל.
    בסוף סוארז יקח את כל הקופה.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא הבנתי על איזו קונוטציה ההייתה התייחסות לבלמים, אם לשבח או לשלילה - אבל פיקה מצד אחד מלא ניסיון ומצד שני איטי מאוד. אני חולק על הניתוח שלך על מחצית שהייתה יכולה להתפתח "אחרת לגמריי". ואלוורדה היה סנטימטר מלעשות 0:3. לבארסה היו דקות רעות מאוד בין הכדור רוחב המסוכן של ג'ורדי אלבה בתחילת המשחק ועד הניסיון של מסי לכבוש מהקרן. ההכנסה של גריזמן לא הייתה עם מחשבה מסוימת אלא ליצור בלאגן מול ריאל עייפה, אני חושב שהוא לא קיבל מספיק קרדיט על הפעולה הגאונית שלו בבישול. ויניסיוס לא היה טוב, הוא רץ, השתדל, סחט את העבירה אבל שוב מתפרצת של שניים על אחד לא מסתיימת במצב אפילו. חסר ביטחון כדי לבעוט בעצמו כנראה וחבל אחרי הצמד ושוב לוקה מאוד בחסר, מסר לבנזמה רע מאוד. לגבי דמבלה לא הייתה לקומאן שום ברירה.

    סוארס בינתיים פצוע ולאתלטיקו יש משחק קשה מאוד נגד בטיס כשגם מרקוס יורנטה בחוץ. במחזור ה-35 בארסה תארח את אתלטיקו. בכל מקרה אי אפשר לדעת. הנה הלו"ז המדויק אגב. ריאל בלי קאסמירו ונאצ'ו בוודאות נגד חטאפה ואלה עוד לא פצועים. סביר שגם לוקאס לא יהיה שם.
     
  3. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    את אראוחו של היום לפיקה של 2009? כן, אני לא חושב שזה תלוש מהמציאות. הוא טעה אתמול בסגירה המאוחרת על בנזמה כמו שלפיקה בזמנו (וגם אשתקד) היו טעויות במשחקי קלאסיקו. זה לא אומר כלום על הפוטנציאל שלו.

    אתה מסכים שאראוחו כרגע הבלם הכי מבטיח בברצלונה במבט על העתיד? או שלדעתך גם זה לא מספיק וצריך לשפוך את הכסף שאין על לפחות שני בלמים אחרים?
     
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    סגירה מאוחרת זה אנדרסטייטמנט. אם היית שם את אור זהבי במקומו אתמול אני לא בטוח שהיינו מרגישים בהבדל.

    הדיבורים על הפוטנציאל שלו יצאו לחלוטין מפרופורציות. בלם נחמד ותו לא.
    לבנות עליו את העתיד של בארסה זה לא רציני.
     
  5. GRANDE LAZIO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/3/09
    הודעות:
    2,356
    לייקים שהתקבלו:
    96
    איסקו צריך לדרוש לעזוב אם הוא לא שחקן מפתח אצל זידאן, לטובת הקריירה הקצרה שעוד נותרה לו (כבר בן 28) אם זה בכלל מעניין אותו ולא רק לשבת על משכורת שמנה. הוא צריך לשחק, גם בשביל הנבחרת.

    לשחקן כמוהו לא תהיה בעיה למצוא קבוצה, וקבוצה בכירה באירופה כדי להיות בה בורג הרבה יותר חשוב.
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    איסקו איבד את זה לגמריי. הוא עשה כמה צעדים אחורה לרמה שבה הוא לא מסוגל לעשות אפילו פעולות פשוטות. מקווה בשבילו שיש עוד משהו בקנה, בריאל מדריד זה כבר לא יקרה.
    @Captain Canada
    הניצחון אתמול רשום על זידאן אני מוכן להסכים. אבל לא חושב שלמדנו משהו שלא ידענו לפניו. הבעיה של ריאל הייתה ונשארה שהיא לא מסוגלת לשחק כדורגל מספיק טוב שמביא לידי ביטוי את היכולות של השחקנים ההתקפיים שלה. זה לא השתנה, ואפילו היה מאוד בולט אתמול כשויתרנו על הרצון לשלוט במגרש במשחק ביתי מול ברצלונה רחוקה משיאה.
    אני מסכים שבדרכו שלו, זידאן כן עושה עבודה מצויינת בריאל. אני פשוט לא מאמין שהוא יוכל לקדם את ריאל להיות קבוצת כדורגל טובה מספיק למה שריאל מדריד שואפת אליו.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אין לנו שחקני התקפה טובים. ויניסיוס שכבש צמד נגד ליברפול הוא אותו שחקן שחירב התקפה של שניים על אחד עם מסירה איומה לבנזמה ואולי עצם הרעיון למסור היה פשוט. אדן הזאר פצוע, את מרקו אסנסיו דווקא זידאן, הוא ולא אחר - החזיר לפורמה. אתה מתעלם מעייפות מטורפת והעובדה ששיחקנו נגד ליברפול וגם כמובן שכל מכת הפציעות כנראה זרה לך. במחצית היה יכול להיות 0:3. אף אחד לא 'ויתר' על הרצון לשלוט, דברים לא הסתדרו. מזכיר לך עם איזה שחקנים סיימנו את המשחק, אתה זוכר? קורטואה, אודריוסולה, מיליטאו, נאצ'ו, מנדי, מרסלו, קאסמירו (הורחק), מודריץ', איסקו, אסנסיו ומריאנו. מכת הפציעות שלנו היא כמו זו של ליברפול, לא פחות מזה. והנה גם לוקאס בחוץ ופדה כנראה גם לא יהיה בגומלין. זה נקרא מזל רע. זה לנצח את כל העולם ואת הנסיבות.

    ואם הוא יביא דאבל זה גם לא מה שהמועדון "שואף אליו"? זה לא איזה הימור מטורף לחשוב שעם אמבפה או הולאנד הכדורגל שלנו יהיה טוב יותר, ננצח יותר בקלות וניראה קבוצה אחרת. ואולי גם נזכה בתארים על אף זידאן "הבונקריסט". תודה רבה לך על הקרדיט שהסכמת לתת למיסטר, זה מאוד מוערך.
     
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אין לנו שחקני התקפה טובים גם כי זידאן לא יודע להוציא מהם את המקסימום, ולא מסתדר עם בערך 70% מהשחקנים. אסנסיו נתקע אצל זידאן, האם זה באשמתו? אני לא בטוח אבל לדעתי קצת כן. עדיין אין לו תפקיד במגרש שיודע למקדם את היכולות שלו.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    להיפך, אסנסיו השתפשף נהדר אצל זידאן בתחילת דרכו, הוא שילב אותו בתבונה. זה מעניין מה שאתה אומר כי בעונה של סולארי-לופטגי אסנסיו אמר את המשפט הבא: "לא אני צריך לסחוב את המכונית" וכבש שער ליגה בודד. אחר כך ב-2019/20 הוא נפצע עוד בקדם העונה ונעדר עד יולי. כשאסנסיו בריא הוא תמיד משחק, יותר מוויניסיוס לצורך העניין. אפשר לחשוב שהוא היה מספק מספרים של סאנצ'ו או סטרלינג ובא זידאן עם הכדורגל ההגנתי והרס לו. אסנסיו עדיין לא מדביק כדור לחיבור כמו לפני שלוש שנים. לאחרונה המספרים שלו מעט התייצבו. הוא משחק על הנייר באחת הכנפיים (בימין הוא יכול לאיים על השער, בשמאל הוא מרים) ולא מעט מקבל חופש. הוא יודע למסור ולבעוט מרחוק ועל הנייר אולי מתאים לעמדה באמצע. אין לנו ממש עמדה כזו מכורח הנסיבות. וזהו, אסנסיו הוא הדוגמא? כי ויניסיוס ורודריגו משחקים כמו מה שהם שווים. יוביץ' מבקיע קצת פחות בבונדסליגה, מאודגור לא החזקתי מעולם. נראה כמה ארסנל תילחם להשאיר אותו בקיץ ואם תהיה מוכנה לשלם עליו.
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    ברור, אף אחד לא מתאים. ברצלונה במקביל מצליחה לשחק כדורגל מצויין עם חבר'ה מהנוער. אז אתמול הם הפסידו אבל את הדיבידנדים הם ימשכו בעוד שנה שנתיים. מי אמור לשחק בהרכב של ריאל בעוד שנתיים?
    אתה רוצה אתלטיקו משודרגת, סבבה. אני מחפש שריאל מדריד תהיה הקבוצה הכי טובה בעולם.
     
  11. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    @סיונרה - זידאן מאמן את ריאל מדריד במצטבר 4.5 שנים, מתוכן 3 עונות מלאות (הרביעית בדרך). בשנה וחצי הראשונות שלו ריאל שיחקה כדורגל מצוין באופן עקבי - וזה בעונות שרצנו בהן במקביל גם בליגה וגם בליגת האלופות עד הסוף. העונה האחרונה בקדנציה הראשונה אכן הייתה פחות טובה ברמת הכדורגל (לצד התעלויות היו לא מעט משחקי נפל), וגם מבחינת התוצאות. אני מניח שזו הסיבה הראשית שזידאן בחר לעזוב אז.

    בקדנציה הזו איכות הכדורגל מן הסתם ירדה, כנגזרת ברורה של הירידה הדראסטית באיכות ועומק הסגל - אבל שים לב שכמו בקדנציה הראשונה, גם בעונה הזו וגם בעונה הקודמת רמת המשחק של הקבוצה עולה משמעותית בחודשי המאני טיים - לא משנה כמה חורים נוצרים בסגל.

    אל תיקח את זה לפופוליזם של ״אתלטיקו משודרגת״ או לויכוח פילוסופי בין אוהדים שמקדשים תוצאות לאוהדים שמסתכלים על סגנון המשחק קודם כל. עד זידאן לא היה אף מאמן בהיסטוריה של ריאל שהצליח לנפק כדורגל נהדר באופן עקבי במאני טיים, ולשלב את זה גם עם תוצאות פסיכיות.

    עם מוריניו הייתה לנו עונה מטורפת שקרענו בה את הליגה, אבל דעכנו ביכולת מאזור מרץ ובאתגר הגדול שהיה לנו בסוף העונה - לא הצלחנו להעלות רמה כדי גם לנצח את בארסה בקלאסיקו וגם להדיח קבוצה פחות טובה מאיתנו בחצי גמר ליגת האלופות. במשחקים גדולים הוא היה מאוד מקובע על הטקטיקה של התקפות מעבר מהירות - זה הוכיח את עצמו לא מעט פעמים מול ברצלונה ההיסטורית דאז אבל עלה לנו ביוקר מול דורטמונד ובאיירן בצ׳מפיונס. איפה הוא ואיפה זידאן שלכל קבוצה גדולה מצליח למצוא שטאנץ טקטי שונה ולהתאים את ההרכב והשיטה לחולשות הספציפיות שלה.
    עם אנצ׳לוטי שיחקנו כדורגל מעולה רוב הזמן, אבל חווינו נסיגות גדולות ביכולת ומשברים לפרקי זמן מסוימים בגלל ניהול סגל לא טוב שלו, והישגי הליגה שלו היו לא פחות מחרפה לאור איך שהתפתחו העונות. הבנאדם לקח פאקינג 4 נקודות מ24 אפשריות מול בארסה ואתלטיקו בשנתיים עם הסגל הכי טוב בהיסטוריה שלנו; הוציא ניצחון אחד מתוך 8 משחקים מול אתלטיקו ב2015; וזרק לפח את כל אפריל-מאי 2014 בליגה, כשיכולנו לקחת אליפות קלה, כדי להתמקד בליגת האלופות. אני רק רוצה לדמיין מה היה קורה אילו זידאן היה מוותר במירוץ ב2017 או 2016 כדי להתמקד בחצי גמר וגמר הצ׳מפיונס... היו צולבים אותו פה.
    על דל בוסקה בכלל אין מה להרחיב - היינו חסרי יציבות, לא היה לנו משחק הגנה בכלל והישגי הליגה שלנו היו דלים מאוד ביחס לרמת היריבות (75 נקודות בעונה... ולנסיה ודפור לקחו לו אליפויות על הראש).

    בקיצור - תראה לי מאמן אחר שרץ חזק לאליפות ב4 מתוך 5 העונות שלו (ולקח 2 עם פוטנציאל לעוד אחת), זכה במקביל ב3 גביעי צ׳מפיונס (ובעונה הנוכחית כבר עושה ריצה נהדרת שהיא הרבה מעבר למצופה), ושילב את כל זה עם רמת כדורגל שרק עלתה ככל שגבר העומס והלחץ.

    אגב, גם הטיעון שזידאן מצליח עם שחקנים מאוד מסוימים ומייבש אחרים לא מחזיק הרבה. איסקו שהיום חסר תועלת לחלוטין נתן את העונה הכי טובה בקריירה שלו ב2016-17 תחת זידאן. מוראטה הפך לשם מבוקש בקבוצות הגדולות בזכות עונה פנטסטית שנתן כחלוץ רוטציה תחת זידאן (ולא היה קרוב לשחזר את המספרים האלו בשום קבוצה עד אולי יובנטוס השנה). והנה, גם שחקנים באמת מוגבלים כמו קובאצ׳יץ׳, נאצ׳ו, ואסקז, מנדי או ויניסיוס (עדיין) מצליחים למצוא את עצמם ולהיות פרודוקטיביים עבור הקבוצה בזכות התאמות שזידאן מבצע בשבילם.

    מאמן ענק בכל קנה מידה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏12/4/21
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כדי שריאל מדריד תהיה הקבוצה הכי טובה בעולם היא צריכה את קיליאן אמבפה וארלינג הולאנד או לפחות אחד מהם. אתה לא יכול להגיע לזה עם ויניסיוס ורודריגו. לאור הפציעות של הזאר תמיד אחד מהצעירים קיבל המון הזדמנויות. מאמן שהתמודד עם המון קשיים העונה וכל מכת הפציעות שעוברת עלינו - חריגה ביחס לכל אירופה ויתר הדברים לא נתפסים בעינייך. אבל אודגור ויוביץ', בעיקר האחרון, קצת עצלן, שהיה לו נוח לחזור לבונדסליגה - הם אלו שמהווים את המראה שלך לזידאן כמאמן. כדורגל טוב זה עם שחקנים טובים. על מוריניו אמרו בונקריסט וכשהיה לו את רונאלדו-אוזיל-מרסלו-צ'אבי אלונסו ואחרים זו קבוצה שקרעה כל מה שזז. למען האמת במשחקים האחרונים אני פחות סובל, חייב להודות. תסתכל על שחקני ההתקפה שלנו ותגיד לי באיזה קבוצת טופ פותח כל אחד מהם כולל הזאר הנוכחי, למעט בנזמה.
    אני חושב שעם דל בוסקה שיחקנו כדורגל נפלא, סקסי מאוד ב-2001/02 ואילך כשזידאן הוסיף את הקסם שלו אבל זה לא רלוונטי ואלה ימים אחרים וזו הייתה קבוצה שלא ממש תחזור. מעבר לכך עונה עם עשרה הפסדי חוץ בליגה.. מודה שגם במוחי עברה המחשבה מה היה קורה עם זידאן במקום אנצ'לוטי במשחקי הליגה נגד הגדולות, זה הזוי שמסגל מפלצתי כזה, טוב משמעותית ממה שהיה לזידאן לפחות ברמת ה-11 - לא זכינו באליפות.
     
  13. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    (סליחה על האיחור: מסתבר ששכחתי לשלוח)
    אין ספק שזידאן הוכיח מעל לכל ספק שהוא מסוגל להוציא את המקסימום מהסגל הנוכחי. אני עוד לא קיבלתי שום אינדיקציה לכך שהוא מסוגל להוציא את המקסימום מכל סגל אחר. הכישלון של ריאל לשלב כמעט כל שחקן התקפה חדש מאז שזידאן מאמן היא האינדיקציה למצב ההפוך. בהתחשב בעובדה שהסגל שלנו נמצא כבר (מזמן) בישורת האחרונה, זה אומר שהמלאכה הזאת תוטל על זידאן. אתה רוצה להגיד לי שאתה חושב שהוא כן מסוגל לכך?
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    על הנייר זה אמור להיות פשוט יותר - שחקני התקפה טובים יותר יעזרו לקבוצה להיות טובה יותר, כל המשחקים הצמודים האלה שניצחנו בהפרש של שער אחד ולא הצלחנו לתת מנוחה לשחקנים בכירים, מרכז השדה שלנו בעונה גדולה. לצערי לא יכולנו ליהנות מהזאר בכלל והוא אמור להיות שחקן שישפר קבוצה. לדעתי זה חסר תקדים שאנחנו עם סיכוי מסוים לזכות בתואר גדול והאופטימיים יגידו - דאבל. שים לב בדיון בפורום העולמי ללינק שהבאתי. אני מניח שיוביץ' נכפה על זידאן ולא כל שחקן שדופק 20 גולים בבונדסליגה הוא מתאים לריאל מדריד, זה הכל. אני לא עף על היכולת של אודגור גם בארסנל לצורך העניין. ולא אמרתי שזידאן מאמן מושלם. אבל ויניסיוס לדוגמא משחק הרבה גם אם זה מכורח הנסיבות. יש גבול מה זידאן יכול לעשות. זידאן המאמן המתאים ביותר לריאל מדריד.
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני מניח שזה ההבדל בינינו. אפילו אני יכול להודות שבעונה וחצי האחרונות הוא עושה עבודה נהדרת. זה נראה לי קיצוני מאוד שכמעט אף שחקן התקפה שריאל הביאה בשנים האחרונות לא הצליח להכנס אפילו לרוטציה. יוצא הדופן הוא ויניסיוס שכנראה יעזוב ברגע שיגיע מישהו יותר טוב. אתה חושב שאין לזידאן אחריות לעובדה שהזאר, אחד השחקנים הטובים בפרמייר ליג בשנים האחרונות, נראה כמו כסף שנזרק לפח?