בחירות 2021 (א'?)

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏5/2/21.

?

למי תצביע בבחירות?

  1. הליכוד

    5 הצבעות
    12.5%
  2. תקווה חדשה

    6 הצבעות
    15.0%
  3. ימינה

    7 הצבעות
    17.5%
  4. יש עתיד

    6 הצבעות
    15.0%
  5. הרשימה המשותפת

    2 הצבעות
    5.0%
  6. ש"ס

    0 הצבעות
    0.0%
  7. ישראל ביתנו

    1 הצבעות
    2.5%
  8. העבודה

    2 הצבעות
    5.0%
  9. הציונות הדתית

    4 הצבעות
    10.0%
  10. אחר

    7 הצבעות
    17.5%
  1. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,559
    לייקים שהתקבלו:
    18,455
    אני לא זורק את עתיד המדינה, זה פשוט המצב.
    טירוף טוטאלי זה להמשיך לתמוך במי שפועל אקטיבית להחריב את המדינה בשביל להימלט מהדין.
    לדעתי המדינה הזאת מוחרבת יום יום שעה שעה כל עוד ראש משפחת הפשע שולט בה.
    אנחנו כבר מגיעים לנקודת אל-חזור (חושב שכנראה שכבר עברנו אותה) מבחינת שיקום והצלה של המדינה (בכל מיני היבטים).
    אני לא חושב שיש למדינה הזאת עתיד, בטח לא עתיד טוב. לא בשנה הקרובה, אבל בהסתכלות של עשרות שנים קדימה - המצב פה יהיה זבל מוחלט.

    אני לא אקבל הטפות מוסר על ערכים ואידיאולוגיה ממי שלפני שנה התפוצץ איך אפשר לחשוב בכלל להקים ממשלה עם תמיכה מבחוץ של המשותפת אבל היום מחבק את הסניף הישראלי של החמאס שלא לדבר על הטרוריסטים של ה"ציונות" הדתית.
    כל זה בזמן שבמשך שנים בכלל מחבק מפלגות לא ציוניות רק כי הן עוזרות לו להישאר בשילטון.
    אבל השמאל הוא הכביכול לא ציוני פה...

    חבל שזה המצב, אבל זה המצב. חמוץ, מה לעשות? אז כל מה שנשאר לי זה לאחל רק רע למי שאני חושב שהביאו אותנו למצב הזה.
    מתחיל בחלאת המין האנושי שהמשפט שלו על שוחד התחיל היום.
     
    חייל שוקולד ו-אמיר ע אוהבים את זה.
  2. South Boy Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/12
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    3,336
    תגיד לי על מה לעזאזל אתה מדבר? כולם כאן איבדו פרופורציות?
    ביבי בכלל לא הנושא פה, מדינת ישראל היא הנושא. איך לעזאזל אפשר לדבר ככה על המדינה שלך? עוד לא נולד הבנאדם שיגרום לי לדבר בצורה כזאת על המדינה שאני חי בה ואוהב אותה וכבר עברו בכנסת כמה חלאות בסגנון, אנשים כאן קוראים למדינה רפובליקת בננות מחורבנת וכבר קברו אותה ובגלל מה? בגלל שמישהו שהם לא אוהבים עומד בראשות הממשלה?
    יש שופטים בירושלים, אם ביבי עבר על החוק אפשר לחכות להרשעה שלו בידי בית המשפט ורק אז לדרוש ממנו לתת את הדין לפני שהופכים את כל המדינה הזאת לזירה פוליטית של ביבי נגד העולם, זאת בושה וחרפה לדבר בצורה כזאת כמו אחרון שונאי ישראל. אובדן עשתונות ערכי שמעולם לא ראיתי, אפילו את הבושה להודות שהשנאה לביבי יותר חשובה מעתיד המדינה כבר איבדנו.
    עזוב את העובדה שאני לא מבין איך לעזאזל אתה יכול להגיד שבנאדם נכשל פוליטית עם 30 מנדטים ומעלה כבר ארבע מערכות בחירות רצופות, עזוב את העובדה שאני לא מבין כמה אטימות יכולה להיות בכם שאתם מדברים על דמוקרטיה ושלטון החוק אבל מבקשים מפוליטיקאי שנבחר בידי רוב הציבור לעזוב את משרתו למרות שאין שום חוק או הרשעה משפטית שתמנע ממנו לכהן ורק כי הוא לא לטעמכם (תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שהוא לטעמם של רוב אזרחי מדינת ישראל, דמוקרטיים גדולים שכמותכם), איך לעזאזל אפשר לדבר על מדינת ישראל ככה בגלל זה? זה פשוט פתטי להצדיק מילים נוראות כאלה בגלל שנאה לאדם אחד. יש דברים שיותר חשובים גם מביבי.
    המדינה לא מתפוררת כמו שהיא לא התפוררה במיליון הפעמים שאמרו את זה קודם, תפסיקו כבר להוציא דברים מפרופורציות פור פאק סייק. וגם אם היא כן מתפוררת, ביום שביבי יילך הכול פתאום יהיה פה ורוד? די, זה פשוט מעורר רחמים איך את כל עוולות המדינה הזאת אתם מפילים על איש אחד מושחת ככל שיהיה, ויותר חמור מזה איך אתם הופכים את הסו קולד אלטרנטיבות שלו ללגיטימיות בגלל זה למרות שגם בהם אין שום דבר חוץ משנאה לביבי.
    בנאדם שמעיד על עצמו כשונא ביבי יותר מאשר אוהב את המדינה זה אדם שאבדה עליו דעתו והוא גורם עיקרי יותר בגרימת הקרע התהומי שאתה מדבר עליו יותר מביבי עצמו. אנשים שלהעיף את ביבי יותר חשוב להם מעתיד המדינה הם אנשים לא שפויים ומפיצי שנאה ורעל בדיוק כמו מי שהם טוענים שהוא שורש הבעיה של המדינה. אז אני חושב שהם בעיה יותר גדולה מביבי עצמו.
     
  3. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,866
    לייקים שהתקבלו:
    1,166
    מין:
    זכר
    אבל מצד שני,אין שום ערך או אידיאולוגיה שמובאת על ידי הגוש המתנגד לנתניהו. איזה דגל הם מניפים? הם מתכוונים לתקצב בצורה שיוויונית ישובים יהודים וערבים? הם מתכוונים לעשות שינוי בצורה שבה מערכת החינוך מלמדת בבתי הספר? הם רוצים לשנות את לצמצם את התקצוב של ישיבות חרדיות? הם ישנו את האיזונים והבלמים בין הרשויות?
    אנחנו לא שומעים מהם כלום מלבד לא ביבי, אז ברור ש @South Boy יזדעזע מהאמירה הזו,גם אני הייתי מזדעזע.
    שיבואו אלינו עם רעיונות איך לשפר את החיים שלנו, אבל להקים ממשלה רעועה שכל מטרתה יהיה לחוקק חוק פרסונלי נגד נתניהו ואז לשלוח אותנו לעוד בחירות, זה לא דרך לשפר את חיינו.
     
    italiano אוהב/ת את זה.
  4. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    דגל השנאה וההסתה. אין להם מושג בשום דבר אחר. איזה רעיונות? למנהג שלהם אין תעודת בגרות
     
  5. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,353
    לייקים שהתקבלו:
    4,709
    לא, זה לא בגלל שהם "לא אוהבים" אותו, אלא בגלל מה שהוא עושה. בגלל שהוא שם זין על המדינה ועל האזרחים שלה ומתרכז בעצמו, בהטבות שלו, במשפט שלו, בהחלשת המערכות שנועדו לשמור על האזרחים, על היושרה, על המשפט. שהחליש את הדרג הפקידותי ופגע במערכות שאמורות לעזור בניהול תקין של המדינה, שמנסה להפוך אותה לשלטון יחיד, שמבטיח לחתום על הסכם ניגוד עניינים ואז חוזר בו ומנסה לבצע מהלכים במערכת המשפט למרות שזה לא הגיוני בשום צורה לנוכח מצבו, שמחזיק בביצים מדינה בלי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בלי שר משפטים, בלי פרקליט מדינה ובלי עוד שלל בעלי תפקידים שהם א"ב של מדינה, שמבצע מינויים בכירים על סמך נאמנות אישית ולא נאמנות למדינה, שמחדיר נאמנים לו בכל מיני מוסדות עד שאי אפשר לדעת אם החלטות מתקבלות על בסיס מקצועי או בסיס מה שלביבי מתחשק, שעובד כבר שנים על גבי שנים להפוך את התקשורת לנרצעת, שולט בכמה כלי תקשורת, מחדיר את נאמנים לאחרים, וכל הזמן רוצה עוד ובוכה שכולם נגדו.

    ובגלל ש"מפלגת השלטון", זו שכנראה תמשיך בעתיד הקרוב לגבי יותר מנדטים מכל מפלגה, הפכה לחבורה של עבדים נרצעים ומפוחדים שרק אומרים אמן על כל זה.

    לא, זה קצת יותר מראש ממשלה ש"לא אוהבים". וזה הרבה יותר משאלת המשפט, למרות שהיא ללא ספק לקחה את נתניהו אובר דה אדג' כי זה דבר היחיד שמעניין אותו - איך להישאר מחוץ לכלא. זה גרימת נזק עמוק למערכות ולנורמות שעליהן בנויה מדינה מתוקנת ודמוקרטית. וכל יום שהנבלה הזה בשלטון מעיף עוד כמה לבנים מהחומה המתפוררת.

    וכן, המטרה הראשונה במעלה צריכה להיות לסלק אותו. ברור שהגוש שנגדו אינו הומוגני ויתקשה להסכים על חלק לא קטן מהדברים, בוודאי הגדולים, אבל יש דברים שעומדים לפני כל אלו וזה שימור היסודות שאותם נתנינו מנסה לרסק. אחר כך, כשהוא יהיה היסטוריה, אפשר יהיה לחזור לדבר פה על ימין ושמאל.
     
    oranfu, yakov_y, שי ו-2 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  6. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    וואו, אם ההודעה הזו של @de Middenweg כל כך מפריעה לך, בטח אתה ממש נסער מכך שאמריקאי ללא אזרחות ישראלית השקיע מעל מיליארד שקל בתעמולה של פוליטיקאי ישראלי. נראה לי הוא קצת יותר "קובע בשבילנו".
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  7. italiano Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/16
    הודעות:
    8,317
    לייקים שהתקבלו:
    4,224
    מין:
    זכר
    ה״אמריקאי ללא אזרחות ישראלית״ עשה בשביל מדינת ישראל מה שאלף אליטיסטים פריבלגים מטונפים לא יעשו גם עד גיל 200.
    בטח ובטח יותר מכל מי שמימן אי פעם עמותות שמאל אנטי ציוניות שפועלות נגד מדינת ישראל.

    לא נראה לי שהבחור הנחמד תרם תרומה דומה למדינה :) עם כל הכבוד, כן?
     
  8. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    @de Middenweg אתה יכול רק להסביר במה מדינת ישראל כל כך כושלת?
    נניח, בהשוואה למדינה שבחרת לגור בה, או לכלל העולם. איפה בדיוק רואים התדרדרות אוביקטיבית של ישראל ב20 השנים האחרונות?

    אשמח לתשובות של משמעות (איכות חיים, כסף, בריאות, ביטחון) ולא לתשובות של סיסמאות ('שסע', 'רה"מ נאשם בפלילים', 'דתיים').
     
    Roma ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  9. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,622
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    האמת שאותי קצת מטריד שאנחנו חיים במדינה בה התובעת הראשית במשפט ראש הממשלה והמשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית היא עבריינית בניה. יש לאן להשתפר.
     
  10. Sturridge Member

    הצטרף ב:
    ‏11/7/11
    הודעות:
    7,641
    לייקים שהתקבלו:
    7,073
    מין:
    זכר
    תיק נסגר ע"י העירייה = עבריינית.
    כתב אישום עם שלושה אישומים שונים = ?
     
    oranfu ו-yakov_y אוהבים את זה.
  11. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    אני הולנדי. נולדתי באמסטרדם, גרתי מעל ל-15 שנה בארץ וחזרתי למדינה שבה נולדתי אחרי שלא הצלחתי להתאקלם בארץ.

    לגבי הפוליטיקה כבר אמרתי מספיק. אין פה בפרלמנט אנשים עם עבר בכלא. אתה מוכן להסביר לי למה זה טוב שבן אדם שהורשע בפלילים יכול לכהן שוב כחבר כנסת, שלא לדבר על להיות שר? חזרתי להולנד בשנת 2001, כמה חברי כנסת הסתבכו מאז בפלילים? בהולנד לא נפתח שום משפט של נשיא או רה"מ מושחת. שלא לדבר על עבירות מין. מאד לא ברור לי למה הדברים האלה מקובלים על ציבור כה גדול בארץ. ברור שיש גם פה שחיתות, אבל יש גבול לכל תעלול. מה שקורה בשני העשורים האחרונים בארץ פשוט חמור ביותר. לצערי יש לנו גם פה מצב לא פשוט של ראש ממשלה שמכור לשלטון. מרק רוטה כבר מעל לעשור רה"מ ועכשיו הוא נמצא במצב לא פשוט אחרי שנתפס משקר לגבי חבר פרלמנט ממפלגה אחרת. פוליטיקה בכל מקום דבר מלוכלך, אבל אין כאן תחרות. ישראל מנצחת פה לרעה.

    דת - לשמחתי יש פה הפרדת דת ומדינה. יש שני מפלגות עם יותר אופי נוצרי, אבל לא הייתי אומר שהם חרדים. על הנייר מפלגת ה-SGP היא כן ככה. עד לאחרונה בכלל לא רצו אישה במפלגה...הם גם אנטי לכל מה שקשור לקהילה ההומו לסבית. בדיוק עם אותה דיעה כמו הקיצונים בארץ. המפלגה הזאת לעולם לא אופציה לשלטון. יש להם מספר קטן מנדטים קבוע, אבל כמו שכבר ציינתי הם מעולם לא התקרבו לשלטון, בטח לא מתחילת המילניום. צריך לציין שעם השנים היתה פה מהפכה בכל הנושא של השפעת הדת על המדינה. הולנד היום מדינה חילונית, כשמיעוט קטן נוצרי מאמין חי בשקט באזור שלה. לצערי מפלגה מהשמאל דווקא מנסה להחזיר את הגלגל אחורה כשצירפה מוסלמייה דתייה לשרותיה. היא נכנסה עכשיו לפרלמנט והדבר עדיין גורם להרבה רעש. האישה שיש לה קשרים עם האחים המוסלמים גם נתפסה בעבר בהפגנות אנטי ישראליות שבה היא נראתה ליד שלט עם צלב קרס...זו כבר בעיה אחרת, אבל כבר היו מתוך המפלגה אנשים שטענו שזה לא רעיון טוב להכניס מוסלמית דתייה לפרלמנט. לצערי היא עכשיו חברת כנסת הולנדית בגלל הדיעות שלה לגבי איכות הסביבה...מבחינתי קוטהאר בוצ'אקליט רק תזיק לשמאל ההולנדי כי ברור שיש לה דיעות קיצוניות שהיא לא תסתיר.

    איכות חיים.
    מערב אירופה נחשבת לאיזור שמבחינה כלכלית כדאי לגור בה. בהולנד אחוז המס מאד גבוה, אבל מהגרים מכל העולם רוצים להגיע לפה. רק מה, גם פה המצב הולך אחורה. אחוז העניים עולה וכמות המהגרים השבועי גורם לחיכוכים קשים עם התושבים המקומיים. כיהודי זו גם בעיה כי האנטישמיות עולה מדי שנה. בגלל שאני לא דתי זה פחות בעייתי, אבל לחובשי כיפות יש לפעמים בעיה (לא רק עם אנשים עם רקע מוסלמי).

    ביטחון.
    אין להולנד סכסוך כמו שיש לישראל עם השכנים שלה. מה שכן, וכבר אמרתי כשעוד גרתי בימי האינתיפאדה בארץ. אי אפשר להגיד שכל הערבים רעים וכל הישראלים/יהודים טובים. את זה אני מספר מניסיון אישי כשאבי ז"ל חלה וטופל בצורה מצויינת דווקא ע"י ערבים. עניין הדת גורם לשני הצדדים להשתגע. שני הצדדים חושבים שהאדמה שייכת להם. אחלה, אפשר להמשיך ככה לשנוא עוד מיליוני שנים....זה מביא לאנשים תועלת? אנחנו לא זזים וכך גם לא הם. לדעתי יש אחוז נכבד של אנשים שרוצים שקט, אבל בשני הצדדים אין מנהיגים שמוכנים להתפשר. הסכמי אברהם שנתניהו הביא לישראל הם התחלה חשובה, אבל בתכלס גם הסכסוך עם הפלסטינים צריך להגיע לסיום. בעניין הזה אני לא ממש שמאלי, אבל מבחינתי אנשי ציונות הדתית גם לא צד שאני רוצה בממשלה. את בן גביר אני עוד זוכר מימי רצח רבין ז"ל...

    הנה לך כמה תשובות של משמעות כמו שאתה מגדיר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/4/21
    oranfu אוהב/ת את זה.
  12. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,622
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    המכנה המשותף לסגירת התיק של בן-ארי וכתב האישום נגד נתניהו הוא אכיפה בררנית.

    אותי מטריד מאוד לחיות במדינה בה מקורבים לפרקליטות או כאלה שמוחזקים על-ידיה בגרון נהנים מהגנה מן הצדק ואנשים חלשים יותר או כאלה שיש אינטרס מערכתי לפגוע בהם תוך כדי שימוש באמצעי חקירה פסולים, רמיסת זכויות בסיסיות, עינוי דין ועונשים לא מידתיים מאשר שיהיה לי רה"מ "נאשם!!1 עעעאאא" על אישומים שבכל מדינה מערבית אחרת בכלל לא היו מגיעים לביהמ"ש.
     
  13. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    @de Middenweg
    לא, כי זה זניח וחסר משמעות לאזרח הפרטי. אתה מדבר כאן על פוליטיקאי, לא על אפיפיור.
    נ.ב. העובדה שאין הרשעות לא אומרת שאין שחיתות. גם במגזר החרדי יש פחות דיווחים על הטרדות מיניות, זה לא אומר שיש פחות.
    אוקי, זאת שאלה של העדפה אישית. הולנד חותרת להיות מדינה חילונית, ישראל לא מנסה להיות כזו.
    זה יכול להיות נוח יותר לחילוני ללא זהות דתית, אבל זו לא עדיפות.
    בשנת 2000 תל"ג לנפש בהולנד: 26149 דולר. בשנת 2019 תל"ג לנפש בהולנד: 52331.
    בשנת 2000 תל"ג לנפש בישראל: 21043 דולר. בשנת 2019 תל"ג לנפש בישראל: 43592.
    כלומר לפני 20 שנים היתרון היה של 23%, היום היתרון הוא של 20%. אני לא רואה כאן התדרדרות של מדינת ישראל.
    אפשר כמובן לדבר על סגירת פער מהירה יותר, ואפשר לדבר על נתונים נוספים, כלומר כמה העוני בישראל מבחירה (חרדים) והאם קיימת מקבילה בהולנד, אבל אי אפשר לראות כאן הדרדרות של ישראל בהשוואה להולנד.
    נכון, כנראה הולנד בטוחה יותר לאדם המצוי מאשר ישראל (לא משוכנע לגבי היהודי המצוי, אבל זה נושא אחר).
    השאלה היא מה היחס בין ישראל להולנד בעשרים השנים האחרונות?
    בתחילת שנות האלפיים היינו באינתיפאדה השנייה, עם כ1000 נרצחי טרור בחמש שנים (2000 ל2004).
    המצב התמתן עם פיקים כאלה ואחרים, אבל בחמשת השנים האחרונות (2016-2020) נרצחו כאן 55 אנשים בלבד מטרור.
    כלומר גם כאן - הולנד עדיפה על ישראל, אבל הפער בין הולנד לישראל הולך ומצטמצם.
    אגב, אנחנו במקרה באמצע מגיפת קורונה, וכאן כמות הנפטרים למיליון קטנה יותר מאשר בהולנד (אם כי לא יודע מה המצב אחרי נרמול-גיל).

    בקיצור - האם מנקודת מבט חילונית נטו הולנד מדינה עדיפה על ישראל? כנראה שכן.
    האם ב20 השנים האחרונות הפערים הולכים וגדלים? ההיפך הגמור.
    מדינת ישראל התחילה בנקודת מוצא נמוכה מאוד, ועברה אתגרים ענקיים (אויבי-ענק, מלחמות, גלי עלייה). למרות זאת כמעט בלתי אפשרי למצוא תקופה רצינית שבה ישראל לא התקדמה ביחס לשאר העולם בכלל או ביחס לעולם המערבי בפרט. כמעט כל שנה הפערים בין ישראל למדינות הכי עשירות בעולם מצטמצמים, והמאבק הפוליטי פה הוא בעיקר בשאלה איך להאיץ את סגירת הפער הזו.
     
    Roma אוהב/ת את זה.
  14. avicii Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/15
    הודעות:
    2,866
    לייקים שהתקבלו:
    1,166
    מין:
    זכר
    אני חושב שלמדנו בזכות נגיף הקורונה שלהשוות בין מדינות זה קצת לחטוא לאמת.
    אי אפשר לדעת איך הולנד הייתה נראית אם היו מקיפות אותה מקומות עוינות מכל עבר ששואפות להשמידה למשל. גם אי אפשר לדעת איך מדינת ישראל הייתה נראית אילו כל העם היהודי היה יושב באופן רצוף בארץ ישראל ולא היה צורך בציונות וכל הנגזרות שלה.
     
  15. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,793
    לייקים שהתקבלו:
    5,894
    @yonmu
    מבחינה כלכלית אני רק יכול לספר מה אני שומע מאחותי. יש לך סיפור מסודר לגבי העניין הזה וזה מקובל עליי. המצב בהולנד הולך אחורה והשכבה החלשה נעשית יותר גדולה. זה בגלל הממשלה ובגלל ההגירה ההמונית. האנשים שבאים, חלקם בורחים ממלחמה, חלקם מהגרים בגלל איכות חיים יותר טובה, מקבלים לרב קצבה. יש גם כאלה שעובדים בעבודות שההולנדים לא רוצים לעבוד בהם. עכשיו בעידן הקורונה הנזק הכלכלי מאד גדול והדבר גורם לעתיד לא בטוח. אנחנו עדיין בתוך סגר למרות שמדברים עכשיו על הקלות.

    הולנד אכן מדינה חילונית והיות שאני שם את הבן אדם מעל לדת טוב לי פה. למרות שאני יהודי כשר לא מצאתי את עצמי בישראל. ליבי עדיין אתכם, אבל לא אחזור לגור במדינה היהודית. אני עדיין מאמין שישראל יכולה להיות גם מדינה עם ערכים דתיים וגם עם ערכים חילוניים (כמו למשל נישואים חד מיניים). לדעתי יש כבר מאז קום המדינה מאבקים שונים במדינה וחבל לי שהקיצונים קיבלו יותר מדי כח. ולא, אני לא איש מר"צ או משהו כזה. צריך לתת כבוד לדת, אבל הצד השני גם צריך לכבד אותי. ואת זה כבר לא ראיתי מאז שנות התשעים של המאה הקודם.