יוצאים לדרך: ישראל מארחת את דנמרק במוקדמות מונדיאל 2022

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏24/3/21.

  1. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,443
    לייקים שהתקבלו:
    2,306
    אחרי ההתרסקות המפוארת של אוסטריה היום, מבחינת תוצאות אנחנו בסדר גמור עד עכשיו.
    לקחנו מה שצריך, היינו יכולים לגנוב עוד 2 נגד סקוטלנד אבל זה לא אסון.
    אז ברקוביץ' ושלמה שרף סגרו את הקמפיין כי הפסדנו לדנמרק, בסדר.
    אם ככה אני בעד לתת לו לאמן את הנבחרת ולהעיף אותו אחרי משחק אחד כי נגמר הקמפיין, העיקר שיסתום את הפה כבר.
    והשני שקיבל 8 שנים בתפקיד והשחקנים שלו חירבנו עליו ועל הנבחרת שלו במשחק הכי חשוב בקריירה שלו בכלל היה צריך לצאת לפנסיה לפני שנים.

    אגב גם לגבי היכולת היום לא הייתי יותר מדי נחרץ, שאתה מגיע למשחק משמים ללא קהל וללא אווירה נגד יריבה שקיבלה 8 במשחק האחרון טבעי לגמרי שתגיע קצת שאנן ויקח לך זמן להיכנס למשחק, גם את היכולת במחצית הראשונה אפשר לקחת בפרופורציות.

    מסכים שיש בעיה עם הקבעון של רוטנשטיינר ויש שחקנים שבהחלט אין להם מקום בנבחרת, אבל בגדול זה דור רע מאוד של שחקנים ישראלים ואין מה להשוות אותו לדור של רביבו, ברקוביץ' ונמני וגם לא לדור של בניון, ורמוט, שכטר וטל בן חיים הבלם.
    כל מה שנצליח להוציא ממנו שלא עשינו בעבר תהיה הפתעה ענקית.
     
  2. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    ההילולים סביב הנבחרת של שרףך וברקוביץ' זה גניבת דעת עצומה.
    זו נבחרת שהפסידה פעמיים אצל קפריסין, שבקושי נצחה בבית את לוקסמבורג, שאותה דנמרק שעכשיו הם ככ בשוק שהפסדנו לה נתנה להם פה 5-0.
    שהפסידה בכל משחק חוץ נגד נבחרת ברמתה ומעלה.

    בטח ילדים בני 22 חושבים שעם שלמה שרףך וברקוביץ הגענו לרבע גמר היורו פעם.
     
    עומר ו-אמיר ע אוהבים את זה.
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,697
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    אם הייתי רואה כדורגל אירופי ולא את הקרקס הזה שנקרא פרמייר ליג היית לומד להעריך אותו :tonguewink:
     
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    אפשר לצחוק על המהלך של נאתכו, אבל זה לחלוטין מסמל משהו לגבי צורת העבודה של הצוות האוסטרי וגם על האופי של הקשר. אני לא זוכר כמעט מאמני נבחרת שקיבלו גב כזה מהשחקנים (שם בצד את העניין המקצועי).

    מבחינת כדורגל,
    נאתכו וזהבי במשחק מצוין. לא מפתיע שנגד יריבה "נחותה" היתרונות שלהם באים לידי ביטוי בצורה בולטת.

    לי אישית אין בעיה עם המערך הקבוע אבל רוטנשטיינר צריך לחשב מחדש איך הוא הגיע ל-11 האלה. התחלנו עם דסה וטוואטחה בכנפיים ו-3 קשרי אמצע, והגענו למצב שמנסים לדחוס את סולומון לתוך ההרכב על חשבון בירם כיאל(בתפקיד שגם פחות מחמיא לו התקפית), ומנחם האפור הוא הכנף השמאלית.
    אם כבר לדחוס מישהו לתוך ההרכב אז את נטע לביא שבכלל צריך להיות השם הראשון בהרכב של הנבחרת ולא יפריע לי אם זה על חשבון סולומון. לחילופין אפשר להעביר אותו קדימה על חשבון דאבור, ככה סוף סוף יהיה לנו שחקן מהיר למעלה מול היריבות החזקות שיוצאות קדימה.
    חזיזה חייב לקבל יותר דקות במצבים ששולטים במשחק/מחפשים גול. כמה שחקנים כבר יש שמשלבים יצירתיות ועבודה הגנתית כמוהו? טעות לא לפתוח איתו נגד מולדובה, והוא עוד תפור בול על המשבצת שנתנו לסולומון(וכבר עשה את זה בעבר בבני יהודה).

    מעבר לזה, משחק סביר שאין מה לחשוב עליו יותר מדי. מאמין שהיה נגמר באותה תוצאה גם בלי האדום.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,697
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    וזה בהחלט יאמר לזכותם. לפרוץ בונקר מעצבן שכל הלחץ הוא עליך ויש לך רק מה להפסיד זה הרבה יותר קשה ממה שחושבים. קבוצות לוקחות אליפות בדיוק על המשחקים האלה(אלא אם מדובר בליגות עם פליאוף עליון :) ) אז נבחרת ישראל לא תיקח "אליפות" בבית הזה, פשוט כי היא לא מספיק טובה, אבל בהחלט מגיע מילים טובות לזהבי ונאתכו על היום.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,410
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מילה טובה מסוימת כן ועדיין אתה רואה את קצב המשחק שלהם והמולדבים כבשו שער מטעות די מביכה שלנו ונגמר להם האוויר מאוד-מאוד מהר. חייב לומר שבמחצית אמרתי לעצמי שכמובן ווילי חושב שהוא קונטה בצ'לסי או ביובנטוס עם השלושה בלמים וזה מערך גרוע מאוד נגד בונקר כזה ומצד שני גם השחקנים עצמם היו אשמים, נניח 60-40 או 70-30 - חדלי אישים כאלה, אפס פעולות טובות עד לשער השוויון של זהבי. אני תוהה האם היו בועטים אותו למשל אם היינו פותחים עם 0 מ-9 במשחקים יותר נוחים. אגב ראיתם אתמול מה אוסטריה שווה כשהיא סופגת תבוסה כזו בבית. שלא יהפכו את דנמרק לנבחרת מהלבל הראשון חלילה כי היא לא, גם אם היא גדולה עלינו. למה לא להכניס את חזיזה קצת לפני? לרענן וכן הלאה.
     
  7. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,804
    לייקים שהתקבלו:
    5,899
    @סמואל אטו
    @DRORIKO
    לא יודע מה ראיתם אתמול, אבל עד לכרטיס האדום מולדובה היו אפילו יותר טובים מאיתנו. ראיתם את החצי הראשון הנורא שלנו? לא מבין את שביעות הרצון שלכם. נאתכו וזהבי היו בסדר, לא יותר.

    לא צריך להוציא להורג את רוטנשטיינר, אבל הוא גם לא מקדם אותנו בשום דבר. ברור לי למה נאתכו רץ לחבק אותו. הבחור בכלל לא צריך לקבל יותר כזה קרדיט. מה אתם רוצים שהוא ישנא את המאמן?

    אתם מפתיעים אותי בטון החיובי שלכם.
     
    Sturridge ו-Clock End Stand אוהבים את זה.
  8. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,299
    לייקים שהתקבלו:
    5,366
    עד האדום הם חד משמעית היו טובים יותר, כבשו שני שערים חוקיים ודווקא השער שלנו היה עקיצה.
    מביך. גם השופטים נתנו לנו את המשחק וגם יש קרנבל של מחמאות בתקשורת. באמת מביך.
     
    Nigel de Jong ו-de Middenweg אוהבים את זה.
  9. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,658
    לייקים שהתקבלו:
    2,490
    חח לואי טאהא איש המשחק, איזה מהלך.
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    @de Middenweg, נראה לי שאם תקרא שוב את ההודעה שלי תראה שאני לא מחמיא לרוטשנטיינר בכלל. אם כבר הפוך(במידה).

    לדעתי זהבי ונאתכו נתנו משחק מצוין, אבל הנקודה שלי הייתה יותר לגבי ההתאמה שלהם ליריבה מסויימת מאשר לאיכותם כשחקנים. שניהם מבצעים תפקיד מסויים ברמה שכמעט רוב הישראלים לא מבצעים, אבל לא ברמה כזו שנותנת משהו נגד היריבות החזקות של הבית ומצד שני מגבילות את הנבחרת כשהיא תחת לחץ.
    להבדיל אלף אלפי הבדלות, זה מזכיר את בוסקטס ומסי במשחקים שבהם בארסה לא שולטת במשחק. שניהם הולכים לאיבוד על הדשא. נבחרת ישראל ברוב המשחקים לא תהיה זו ששולטת במשחק. באלה שכן זהבי ונאתכו יצטיינו(כמו אתמול).
     
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,019
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    ברשותכם אני אתחיל מהסוף - זה לא משנה מי המאמן של הנבחרת. זה גם לא משנה השיטה של הנבחרת. בסוף הכל יורד לבייסיק פונדמנטאלס. וכשאני מדבר על בייסיק פונדמנטאלס אני מתכוון לכמות מגרשים וכמות ילדים שמשחקים. בכדורגל, כמו בכל דבר בחיים, חוק המספרים הגבוהים פוגע. אם בישראל יש 10 אלף ילדים שמשחקים כדורגל, בדרך כלל ייצאו X שחקנים טובים. אם בישראל ישחקו 20 אלף ילדים אז בהכרח המספר יהיה X + 1, ולכן סביר שנראה ליגה יותר טובה, כמות ליגיונרים יותר גדולה, וכתוצאה מזה גם נבחרת יותר טובה - כזו עם בלמים שיודעים להגן ולא טועים 67 קמפיינים ברצף את אותה טעות וממשיכים לשחק בהרכב (טיבי, טאהא) כי אין פשוט מחליפים. נבחרת שבה יהיו מגנים שיודעים גם להגן, גם למסור, גם לעשות קרוסים ושומו שמיים להגביה בנגיעה כאשר היום יש את דסה ותו לו (סן מנחם זה בדיחה, וטוואטחה זה בדיחה עצובה ממזמן וכל השאר פשוט לא רלוונטים עד שיוכח אחרת). זה כנל יגיע גם לקישור וגם להתקפה. זה לא משנה אם המאמן יהיה ווילי רוטשטיינר או ז'וזה מוריניו - התוצאות יהיו בדרך כלל אותם תוצאות. כי זה חומר השחקנים שיש, וכאשר רובו גם משחק בליגה פה - אי אפשר לצפות לגדולה ונצורה. דור פרץ וגם נטע לביא חייבים לצאת לאירופה לשחק שם קבוע, כנ"ל עופרי ארד שמבחינתי אני חייב לציין אותו כאחד המצטיינים של החלון הזה - נגד סקוטלנד הוא היה בסדר גמור יחסית למשחק שני או שלישי בנבחרת (אם אני לא טועה בקודם הוא נכנס להגן על התוצאה נגד סלובקיה ואני לא זוכר אם אחרי זה המשיך לשחק) וגם אתמול הוא היה בסדר גמור. ברור לי שיש פה אלמנט של לחץ והתרגשות אבל גם זה עובר עם המשחקים. את הטעויות כמובן במשחקים האחרונים עשו טיבי (דנמרק, ומולדובה) וסן מנחם (סקוטלנד). ובלי קשר, יש דברים שגם ווילי, לא משנה כמה פעמים יגיד - הוא לא יכול להשפיע עליהם. לדוגמא באיבוד כדור של סן מנחם נגד סקוטלנד, היה מצב של 2 על 3 כאשר ה-3 שלנו הלכו לאחד עם הכדור - מה מאמן אמור לעשות עם זה? איפה האינטילגנציה של השחקן? אי אפשר להאשים את המאמן כי גם אם אתה לא מבין כדורגל, אלא סתם מסתכל על מפה עם נקודות ושואלים אותך איך צריך להגן, אף אחד לא ישלח 3 שחקנים לאחד וישאיר מישהו חופשי.

    כל עוד לא יבנו פה בכל עיר כמה מגרשי כדורגל כמשהו שמחנך לכדורגל, כל עוד לא יתנו פה שכר למאמנים שיתרכזו רק באימון, יילכו להשתלמויות, יביאו מכשור מתאים - לא משנה אם נשחק ב-5-3-2, 4-4-2, 9-9-9 ואיזה שיטה שלא תרצו - כלום לא ישתנה פה.

    מה שמצחיק אותי לגבי הפרשנים - זה שהם מצפים, שכל הקמפיין נגד נבחרות גדולות, אם מול דנמרק אנחנו אמורים לא להפסיד ב-1 מתוך 10, ומול סקוטלנד ואוסטריה ב-2 או 3 מתוך 10, אז הם מצפים בכל קמפיין, שאותם סיטואציות יקרו יחדיו - זה לא יכול לקרות לנבחרת בלי שחקנים, ועם היצע כל כך מוגבל. אנחנו בדרג 4 בסופו לא סתם - ותיקו כזה או אחר נגד נבחרות מעלינו לא משנה - אלא העובדה שחסרים פה דברים בסיסיים כדי שנעלה לאיזור דרג 3 ו-2, מקומות שהיינו בהם פעם כשמה שהיה הספיק, פשוט השאר עקפו אותנו בסיבוב. וזה לא מהפיכה של 30 שנה - עניין של 10 שנים, גג 15. לבנות היום עבור הילדים בני 7-12 מגרשים ובתוך 5 שנים כבר יהיה שיפור משמעותי, בתוך 10 שנים כבר נהיה מועמדים למשהו וב-15 שנה סביר שנעלה גם לאיזשהו טורניר. בני האדם הם בני האדם, אם ינחילו פה שיטות ויהיו מגרשים - יהיה גם תוצאות.

    נאתכו זה לא זה, ונכון, לדעתי אתמול ב-4:1 היה צריך לתת לאור בלוריאן ולליאל עבדה לשחק - זה לגמרי משחקים קלאסה להריץ אותם כשהתוצאה מובטחת - חבל שזה לא קרה. ועדיין כשאני אומר נאתכו זה לא זה - אני צריך לזכור שגולסה היה פצוע והוא תוכנן לשחק לפחות משחק אחד בהרכב, נטע לביא שיחק 3 מחציות, והיה צריך לשחק נגד סקוטלנד מתחילת המחצית השניה, ואין לי ספק שאם הוא מחר בצסק"א מוסקבה, גם השיפור ביכולת המשחק, פיזיות, הוא באנקר בהרכב של הנבחרת ובצדק, ואין מה לעשות - כל עוד משחקים פה בביצה הקטנה - זה פשוט לא מספיק, עם כל הכבוד למכבי ולחיפה, כשעושים טעויות מביכות נגד מולדובה - אפשר לתקן - כשעושים נגד סקוטלנד או דנמרק או אוסטריה נגד חלקם אתה נענש ונגד חלקם זה גם בלתי אפשרי לתקן.

    לא הולך לכיוון של זהבי אגואיסט - נכון הוא עיצבן אותי נגד סקוטלנד כמו את כולם ועדיין אם לא זהבי בקמפיין הקודם אנחנו ראש בראש עם לטביה עם 3 נקודות בלחץ, ואם היה לנבחרת בלם ברמה של זהבי סביר להניח שאנחנו במחזור האחרון נאבקים על עלייה ליורו וגם עכשיו נמצאים עם 6 נק' ועם סיכוי ריאלי למקום שני. וזה לא שזהבי הוא עילוי העילויים, ממש לא, פשוט שחקן עם כישרון לא גדול אבל עבודה קשה ורצון בלתי מתפשר. בנבחרת כמו ישראל ובבתים שהיא קיבלה - אלה דברים שהיו יכולים לחפר על היעדר התשתיות וכמות השחקנים בקמפיינים נוקדתיים כמו הקודם וזה, זה כמובן לא משהו שאפשר לבנות עליו קדימה, ועדיין גם את זה אין לנו.

    הכי קל להאשים גם את ווילי נגד סקוטלנד שמחצית שניה התגוננו כמעט לא הגענו למצבים ובסוף נגמר 1:1, אבל במחצית ראשונה מצוינת, במצב של 0:0 כשמנור מגיע מול השוער 10 מטר מהשער ובועט עליו במקום להשחיל פס לפינה כמו שהוא עושה בשחטאר - ווילי לא יכול להיות אשם, והיה ברור לכל שבגלל שהנבחרת שווה גול ספיגה בכל משחק, היא תספוג כמובן מה שאכן קרה, למחצית הזאת היינו צריכים לרדת ב-0:2, וזו באמת היתה מחצית מצוינת, רק שהיא נגמרה ב-0:1, והיינו שווים 2. אילו היינו מנצחים את סקוטלנד, היינו זקוקים ל-3 נקודות מ-4 משחקים מול דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד בשביל לסיים מקום 2 בהינתן התוצאות האחרונות, עכשיו אנחנו זקוקים ל-5 נקודות מאותם 4 משחקים. על התסריט הראשון לנוכח ההיסטוריה של ישראל הייתי אומר שהוא לא ברמת הלא הגיוני אבל אפשרי - התסריט הזה של 5 נק' אפסי, ושוב - הכל מתחיל ונגמר במגרשים שאין לנו לגדל בהם ילדים, במאמנים שלא עוסקים באימון נטו ובכמות שחקנים שלא קיימת - כל השאר זה באמת לא רלוונטי.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  12. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,279
    לייקים שהתקבלו:
    6,237
    כמה מגרשים מקצועיים, מתקני ספורט או מועדונים מקצועניים יש בקרואטיה, בוסניה, דנמרק או סרביה, אם אפשר לשאול. או למשל באיסלנד (אני זוכר כמה צחקו פה על האלופה שלהם - ריקאוויק כשמכבי תל אביב נצחה אותם).
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    זהבי התחיל להפציץ בנבחרת כשהיא החלה לשחק עליו כמו שעושים במועדונים אחרונים שלו.

    בארץ מקנים לתשתיות חשיבות רבה מדי. הון אנושי חשוב לאין שיעור. התשתיות בבלקן לאו דווקא עדיפות על שלנו, אולי אפילו נחותות.
     
    oranfu ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  14. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,279
    לייקים שהתקבלו:
    6,237
    דווקא המנטאליות זה הדבר שהכי פוגע בישראלים.
    מאור בוזגלו, בן סהר*, גיא אסולין, יוסי בניון (בתקופת אייאקס), ניר מנצור ובטוח שיש עוד - יצאו לאירופה בגיל מאוד צעיר וחזרו. כי זה היה מקצועני מדי בשבילם, כי זה היה "אחר", כי התגעגעו - כלומר הכדורגל לא היווה שיקול דעת או חשיבות עליונה, ולכן אנחנו לא מצליחים להרים את הרמה גם כאן בארץ. אני חושב שרוב הישראלים היו מעדיפים משכורת יפה בארץ מאשר לצאת לאירופה.

    * בן סהר נע בין כל כך הרבה קבוצות שלא יכל באמת לצבור שום יסודות.
     
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,261
    לייקים שהתקבלו:
    25,769
    מין:
    זכר
    לא הייתה לבניון בעיה מנטלית. יצא מוקדם מדי וטוב שחזר.
    יש הרבה מקרים של יציאה מוקדמת מדי לאירופה גם במדינות מתוקנות.

    ואם פרטנית בן שהר פשוט חלוץ מוגבל מדי בשביל ליגה רצינית. בגיל נוער היו לו יתרונות פיזיים, שאחר כך נעלמו ברמת בוגרים.
    גיא אסולין הוא מכונת יח"צ משומנת. מעולם לא היה לו דבר פרט לדריבל נחמד ברמת נוער.
     
    Ajax Amsterdam אוהב/ת את זה.