אצטדיונים ומגרשי כדורגל בישראל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏29/5/15.

  1. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    עוד פוסט בנושא לויטה ומחאת אוהדי הפועל כפ"ס שיצאו בעצומה נגד שיפוץ לויטה וקמפיין לשווק חלק ממתחם האצטדיון (כלומר לשווק את שטח מגרשי האימונים?) כדי לממן אצטדיון חדש על שטח קומפקטי יותר. ובכל אופן לא ללכת על שיפוץ ללויטה במראהו העכשווי.
    ?????? ?????? ???????? ????? ?????? ??????
    לויטה חדש או לויטה משופץ? - KfarSaba.news

    איך שהתנהל הליך ההצבעה שדן בשיפוץ בלי הצגת חלופות כמו אצטדיון חדש
    "מה זה 7 מיליון ש"ח כשממהרים לראות 'שעת נעילה'?" - ספורט 5
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/1/21
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    הצביעות של בעלי קבוצות הכדורגל בישראל מתגלה בבית המשפט

    ..בתי המשפט קבעו מספר פעמים כי קבוצת כדורגל הינה גוף דו מהותי. קבוצת כדורגל אף פעם לא היתה בישראל גוף פרטי - בגלל האופי של הענף, האוהדים אינם לקוחות רגילים; ובגלל הכספים הציבוריים הרבים שזורמים לתוך הענף, בצורת כספי טוטו, כספי עיריות והקצבות שונות. כמו כן, עבור המועדונים הללו נבנו אצטדיונים בכספים ציבוריים ולא פעם מושקעים כספיים ציבוריים במחלקות הנוער השונות, שיכולות להיות יצרניות הכנסות ורווחים משמעותיים עבור המועדונים שכביכול בבעלות אנשים פרטיים..

    ..בגלל שיש הרבה כסף ציבורי בכדורגל חייבים את השקיפות שהבעלים של מכבי חיפה והפועל באר שבע מתנגדים אליה. זה לא שהם בעלי מתחם קולנוע שהם בנו מכספם שלהם ומשלמים ארנונה ומס כרגיל. הם משתמשים במתקן ציבורי כדי להכניס לעצמם הרבה מאוד כסף ממכירת כרטיסים וחסויות, ומשלמים מס עבור מלכ"ר (מוסד ללא מטרות רווח). אנחנו חייבים לדעת כמה עולה לנו השותפות הזו. אם, נגיד, הפועל באר שבע היתה רוכשת את האצטדיון ומנהלת אותו או מכבי חיפה היתה הבעלים של האצטדיון שלה - אז אולי לטענתן היתה רגליים. אבל גם זה בספק כי המועדון, בהגדרה, לעולם לא פרטי לחלוטין. כרגע זו טענה שדווקא מחזקת את הטענה של הצד השני..
     
  3. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    אם מכבי חיפה הייתה הבעלים של האצטדיון שהיא משחקת בו אז זה עוד סיבה למה הפועל חיפה צריכה את אצטדיון רובי שפירא (בתקווה שיקרא כך) כמה שיותר מהר.
    באופן כללי, אמרתי ואומר תמיד, צריך למצוא יותר משקיעים פרטיים לאצטדיונים וגם שיותר אצטדיונים יהיו בבעלות פרטית. ככה יהיו לנו פחות מיסים לשלם והכדורגל הישראלי יתקדם טוב יותר
     
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    באופן כללי אמרתי ואומר תמיד שאין משקיעים שישלמו על בניית אצטדיון פרטי ברוב הקבוצות בארץ וגם אין תורמים מסחריים מהארץ או מחו"ל (הסינים שהציעו לבנות את אצטדיון בת ים נסוגו מהמהלך, ולא קיבלנו בינתיים איזה הצעה ל"אצטדיון האמירויות") שיממנו בניית אצטדיון, בקושי יש מי שיממנו עלות חלקית מהבנייה תמורת מכירת זכות השם, סטייל סמי עופר.

    גם כשיש כבר איזה גולדהאר עם יכולת תיאורטית לבנות אצטדיון, לא רואה אותו ממהר לבנות בפועל ועכשיו אחרי הקורונה עוד פחות כסף זמין לבזבוזים (ותכל'ס כבר פחות צורך כשכבר יש את בלומפילד המורחב). וגם כשבסופו של דבר יוקם אצטדיון פרטי זה יבוא עם דרישות שונות כגון אפשרות למחיר כרטיסים ומנויים יקר לאוהדים או חוזים יקרים ודרישות להתחייבות אירוח לטווח ארוך לקבוצות שמארחות באצטדיון הפרטי כדי למנוע מהם לעזוב אותו וסימן שאלה גדול מה יקרה אם הבעלים של האצטדיון לא יהיה הבעלים של הקבוצה (גם זה כמעט קרה בהפועל ת"א שגם כשכבירי נאלץ לוותר על הבעלות שלה הוא עדיין החזיק בזכויות פרויקט האצטדיון בבת ים שלמזלה של הפועל ת"א לא אושר ולא הוקם) כי הרי גם כשדיברו אצלנו על אצטדיון פרטי לא דובר על אצטדיון בבעלות הקבוצה (בבעלות קבוצות יש מקסימום מגרשי אימונים) אלא על אצטדיון בבעלות הבעלים של הקבוצה, ובעלים כידוע מתחלפים.

    ומצד שני בעל אצטדיון פרטי יכול גם להפעיל סחיטה על הרשות המקומית לאשר לו הכנסות נוספות כגון אישור שטחי מסחר, משרדים, מלונאות ואפילו מגורים במתחם האצטדיון, דרישות לקיום אירועים ומופעים ללא הגבלות בשל תלונות על רעש או עומס תחבורה. למשל עלות אצטדיון בת ים נטו היתה אמורה להיות כ500 מיליון שקלים, אך כולל הפיתוח מסביב המחיר הוקפץ ל800 מיליון שקלים.

    בקיצור מה שכן ניתן לעשות זה רק לדון בין אצטדיון בבעלות עירונית ומימון בנייה עירוני מכספי הארנונה, לבין אצטדיון בבעלות ציבורית במימון גורמים כמו הטוטו או קרן המתקנים של משרד הספורט והשלמה כספית מספונסרים אבל זה לא אצטדיון פרטי. ואולי במקום להסתמך על רשויות עירוניות היה צריך להיות אצטדיונים בבעלות ממשלתית ארצית בדומה למבנים ציבוריים אחרים כמו הקמפוסים הנבנים למשרדי הממשלה והרשויות השונות, לבתי המשפט וכו'. מהפכה של אצטדיונים בתכנון ובנייה ארציים יכולה להיות דומה למשל למהפכת אולמות הספורט המתנ"סיים שרבים מהם מתוכננים ומוקמים על פי שבלונה קבועה ועלויות דומות. הרי עם כל הכבוד לקבוצות הגדולות, האצטדיונים שבאמת נחוצים בארץ הם לקבוצות הקטנות יותר, כולל קבוצות בליגה הלאומית. ת"א, י-ם, חיפה, ב"ש, פ"ת, נתניה כבר קיבלו אצטדיונים ציבוריים טובים גם ככה. אבל ערים קטנות יותר וקבוצות קטנות יותר הן אלו שמתקשים להקים אצטדיון, ואין שום יזם פרטי שדחוף לו לממן בניית אצטדיונים בערים הללו ולכן צריך למצוא מימון ציבורי. ואם הערים לא יכולות לממן בנייה לבד, אז שקרן המתקנים תקים אותם. קרן המתקנים גם יכולה לעמוד בקידום אצטדיונים אזוריים (למשל אצטדיון משותף לרעננה וכפר סבא) שהערים לבדן לא מצליחות להקים בעצמן בשיתוף פעולה (וכנ"ל גם לגבי הקמת היכלי כדורסל גדולים יותר הראויים לליגת העל ולטורנירים באירופה שצריכים כנראה מימון מקרן המתקנים כי רבות מהערים לא ממנות לבדן היכלים ראויים).

    בכל אופן אני שוב חוזר ומדגיש. בעידן של הקורונה וההתאוששות מהמשבר הכלכלי שגורמת הקורונה אין מה לצפות לגל בנייה של אצטדיונים חדשים, במיוחד כשישראל לא אמורה לארח איזה טורניר משמעותי שכולל הכשרת אצטדיונים ברמה בינלאומית ולמרות הניסיון של מירי רגב עוד כשהיתה שרת הספורט, לא נראה לי שבניית אצטדיונים והיכלי כדורסל יהיו באותו סדר עדיפות לאומי כמו איזה בתי חולים, מתקני חשמל ירוק, מסילות רכבת וכו'. גם פרויקטי אצטדיונים שכבר תוכננו תקועים אז בטח אין מה לבנות על פרויקטים חדשים יקרים. אצטדיונים קטנים יחסית כמו רחובות עוד ניתן לממש. אבל פרויקטים יקרים יותר יידחו לעתיד רחוק יותר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/1/21
  6. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    הקורונה לא תירוץ להפסקת בניית אצטדיונים חדשים. גם אפשר למצוא גורמים פרטיים שיממנו וגם בכללי יש מלא כסף שמוזרם בכל חודש לשכר של בכירים במגזר הציבורי שאפשר וצריך לקצץ
     
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    שאותם גורמים ירכשו קודם כל את הקבוצות ויממנו משכורות לשחקנים ואנשי צוות איכותיים כדי ליצור משחקים אטרקטיביים מושכי קהל ואז לבסוף ידאגו לאצטדיון ראוי. בינתיים גם מועדונים בולטים למדיי כמו הפועל ת"א לא מצליחים למצוא רוכש עם כסף. גורמים פרטיים מסתכלים על ערך תמורת השקעה וזה לא סוד גדול שאצטדיונים כמו נתניה וסמי עופר התגלו כגרעוניים, כלומר לא מחזירים עלות השקעה בעצם בנייתם והמשחקים המתקיימים בהם עדיין מתקשים לכסות את עלות הפעלתם במשחקים. לא סתם כשעיריית בת ים חיפשה גורם פרטי שישקיע בבניית אצטדיון פרטי ויעשה בו מה שבא לו, יארח משחקים ומופעים, לא קיבלה הצעות כל כך אטרקטיביות וגם ההצעה של כבירי והספונסרים הסיניים שלו לא התממשה.

    בהיכלי ספורט אולי היה אפשר לכסות את ההשקעה יותר בקלות ככל שניתן יהיה לארח בהם יותר מופעים. ועדיין מיזם יוקרתי כמו הקמת היכל ברמה בינלאומית לכ20,000 צופים למכבי ת"א ליורוליג ולהופעות ענק בסופו של דבר נתקע ובינתיים לא רואה הקמת היכלים גדולים פרטיים (למשל ניסו לקדם בנתניה היכל כזה ל5000 צופים והמכרז נכשל).

    ומצד שני גם עיריות כרגע לא ממש ממהרות לקדם אצטדיונים או היכלי ספורט עירוניים חדשים וחבל. גם פרויקטים שכבר מזמן דובר עליהם ולחלקם אף הוכנו תוכניות והדמיות לא מתממשים, בלי קשר לקורונה. הרי כשראש עיריית ראשל"צ הקפיא את פרויקט הארנה בראשל"צ זה היה עוד קודם לקורונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/1/21
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    עיריית נשר מנסה כנראה למשוך קבוצה בכירה יותר לאצטדיון העירוני מלבד עירוני נשר שמשחקת בליגה ב'. כזכור בעבר ניסתה למשוך לאצטדיון את הפועל חיפה (עם אופציה לבניית היציע השני שיגדיל את האצטדיון ל5000 מקומות) וגם יצא לה לארח את משחקי הפועל רובי שפירא. אבל בינתיים האצטדיון אפילו לא מותאם לחלוטין לליגה הלאומית.
    הארכת מועד הגשת בקצה להקצאה אצטדיון העירוני נשר

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Nesher_Municipal_Stadium.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/1/21
  9. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    בנשר יכולים לחלום שנשחק שם

    בכל מקרה, אם הם רוצים קבוצה חזקה יותר מעירוני נשר שתשחק שם אז שינסו לעשות איחוד בין עירוני לנשר לקבוצה קטנה עם כמה שיותר פוטנציאל לצמוח בעתיד כמו שעשו עם בית"ר תל אביב בת ים (נגיד שיעשו בית"ר חיפה נשר או משהו בסגנון)
    למעשה, באזור, מלבד החיפאיות, יש את צור שלום ואת שאר הקבוצות מהקריות שהן לא קבוצות גדולות מספיק בשביל מה שהם כנראה רוצים אז לטובתם או שיאחדו את עירוני נשר עם אחת הקבוצות באזור או שישארו עם המצב הקיים
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/1/21
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    מכבי צור שלום כבר התאחדה עם מכבי קריית אתא ובעתיד גם תקים אצטדיון משותף בקריית ביאליק (מה שמבטל בינתיים את מיזם אצטדיון קרית אתא החדש שתוכנן). חוץ מזה שאזור הקריות לא כזה קרוב לאצטדיון נשר למרות ששניהם סמוכים לחיפה. אם כבר איחוד עם קבוצה קרובה פנויה אז מכבי עירוני טירת הכרמל היא הכי קרובה ורלוונטית לדעתי (ואגב עיריית טירת הכרמל גם הקצתה שטח לתכנן בו בעתיד אצטדיון ל5 עד 10 אלף מקומות על הקרקעות שסופחו לעיר מקיבוץ החותרים). ואם קבוצה חיפאית אז הפועל רובי שפירא. אני מניח שאיחוד עם קבוצות מעוספיא או דלית אל כרמל לא רלוונטי. אפשר אולי היה לבחון גם גופים נוספים. למשל לקרית טבעון יש רק מחלקת נוער אבל אין קבוצת בוגרים. ומה עם שיתוף אחד הקיבוצים והיישובים באזור לבעלות משותפת ומימון קבוצה חזקה יותר כמו נגיד נשר-יגור או משהו בסגנון?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/1/21
  11. HHFC1924 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/2/19
    הודעות:
    2,468
    לייקים שהתקבלו:
    276
    מין:
    זכר
    חחחחחח רובי יתאחדו עם נשר חחחחחח. בדיחה מעולה.
    אגב, האצטדיון החדש בקרית ביאליק נבנה לצור שלום ללא קשר לאיחוד עם קרית אתא. טירת כרמל זה בצד השני של ההר כך שתהיה בעיה לאחד בין הקבוצות (ומגניב לדעת שיש להם שטח חדש לבנות בו אצטדיון) לדעתי הכי טוב בשבילם זה איחוד עם מ.כ. כרמל חיפה או עם צעירי חיפה (מלבד בית"ר חיפה). קבוצות חדשות וצעירות שאיחוד עם אחת מהן יכול לתמוך בה בעתיד
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    אני לא בקי בכל פרויקטי התשתיות התחבורתיות של ערי רכס הכרמל. אני מניח שכמו שיש תוכניות למנהרות תחת הכרמל לרכבת הכבדה בחיפה ולמכוניות, כבישים עוקפים, נת"צים, מטרוניות, רכבלים, רכבת קלה לאורך החוף, מדרגות נעות, אוטובוס ימי וכו', שיבחנו בעתיד שיפור תשתיות תחבורה גם בערים נוספות בדגש על נשר. הנה למשל משהו שמצאתי לגבי התכנונים לשיפור נתיבי הגישה בין נשר וטירת הכרמל וכו'.
    תוכנית המתאר של נשר: מנהרה מתחת לפארק הכרמל והרבה הייטק - גלובס
    "נעשית בדיקה לגבי נת"צ לאורך רכס הכרמל" - כלבו – חיפה והקריות

    תוכנית המתאר של נשר לבינוי סביב האצטדיון
    https://www.1075.fm/wp-content/uploads/2018/07/20180716084201886778-e1531730565934.Xxx

    וגם אין לי שמץ מושג לגבי האינטריגות בין הקבוצות השונות באזור חיפה (יעני למה כזה מופרך שרובי שפירא תתאחד עם קבוצה מעיר אחרת מנשר או מהקריות) ובטח שלא מכיר את כל הקבוצות הזוטרות של חיפה שיוכלו בתיאוריה להתאחד עם עירוני נשר או לכל הפחות לשקול לעבור לארח באצטדיון נשר. בכל אופן אם מנסים להציג קבוצה חזקה יותר שתשתמש באצטדיון נשר, מינימום קבוצת ליגה א' ועד קבוצת ליגה לאומית (קבוצת ליגת על פנויה סטייל הפועל חיפה שתעבור לאצטדיון הרבה יותר קשה למצוא או ליצור באמצעות דחיפה של קבוצות מליגות נמוכות עד ליגת העל וגם אז האצטדיון יצטרך לעבור שדרוג מסיבי להכפלת היציעים, יצירת קבוצה שתשחק בליגה הלאומית כבר יותר ריאלית ועלות שדרוג האצטדיון לליגה הלאומית תהיה זולה יותר), אז כל מיני קבוצות חיפאיות זוטרות לא נשמע לי כמו מה שייצור קבוצה עם פוטנציאל העפלה לליגות הגבוהות יותר.

    בכל אופן נחכה לראות אם ייצא מהמכרז משהו ואם יש קבוצה שתחכור באמת את האצטדיון בנשר ב5 שנים הקרובות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/1/21
  13. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    אחרי האישורים ההנדסיים של עיריית ב"ש גם משרד התמ"ת והמנהלת מאשרים את החזרת קיום משחקי הפועל ב"ש באצטדיון טרנר
    המינהלת הודיעה: אצטדיון טוטו טרנר אושר לאירוח משחקים
    אחרי שבעה חודשים: הפועל ב"ש חוזרת לארח בטרנר | ישראל היום
    ?????? ????? ?????: ?"? ????? ?????
    יש אישור: טרנר יחנך במשחק בין ב"ש לחדרה - ספורט 5
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/1/21
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    האצטדיון הקטן של בני ממב"ע בבוקעאתא ברמת הגולן מושלג. חבל שתוכניות הקירוי שלו לא מומשו ונותרו רק אלומות הברזלים שנועדו ליציקת קורות הגג העתידי.

    https://pbs.twimg.com/media/EsLrBJfXIAIWH7b?format=Xxx&name=medium

     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/1/21
  15. schmal85 Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/12
    הודעות:
    132
    לייקים שהתקבלו:
    29
    מין:
    זכר
    עד עכשיו עדיין יש פיגומים בחלק העליון ביציעים 7-8 של בלומפילד (מזרחיים), כולל הורדת מספר שורות בכל החלק העליון של היציעים .
    בזמנו כתבו שזה לא קשור לקירוי הפנימי, מישהו מבין מה קורה עם זה ומתי זה יסתיים?