מחזור שביעי בספרד: זמן קלאסיקו, חברים: ברצלונה נגד ריאל מדריד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏23/10/20.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ברצלונה - ריאל מדריד

    בכל שנה היינו כותבים לכם פתיח דרמטי ומצמרר עד כמה הקלאסיקו בין ריאל מדריד וברצלונה הוא לא רק משחק על היריבות הכי גדולה בכדורגל העולמי, כזו בת מאה שנה, אלא גם הגדול ביותר פרט לגמר ליגת האלופות. נכון שיהיה זה הקלאסיקו ללא קהל (וגם בעונה שעברה בקאמפ נואו קיבלנו 0:0), שתי הקבוצות נמצאות בנפילה ונסיגה גדולה, היוקרה נעלמה והדו-קרב בין כריסטיאנו שדחף את שתי הקבוצות לקצה היכולת - כבר איננו. אחת במשבר ניהולי עצום והשנייה במעין בעיה מקצועית קשה, ועדיין. כששתי הקבוצות ייצעדו לכר הדשא מחר (לפחות בשעה 17:00 ולא 13:00 בצהריים), אט אט, עם חזה נפוח ושיא הגאווה - הזכרונות יצופו, הפרפרים בבטן ישתוללו, ההצגה נמשכת והנשימה נעתקת.
    זה מרגיש שהקלאסיקו הנוכחי הוא כבר לא בסימן כוכבים אלא יותר הצעירים, אנסו פאטי מצד אחד ו-ויניסיוס מצד שני, אלה שצריכים לפרוץ בריאל מדריד ואלה שישנם בברצלונה, בין אם כתוצאה ממדיניות מתוכננת ובין אם קופה ריקה. נראה איך שתי הקבוצות שמגיעות במומנטום די רע - יצליחו להסתגל לסיטואציה שנכפתה עליהן: קלאסיקו ראשון איי פעם ללא קהל.

    https://images.daznservices.com/di/library/GOAL/ee/b6/lionel-messi-sergio-ramos_i5zmge1ny50t1flhgw0yw090k.Xxx?t=-1883598080&quality=100

    *******

    ברצלונה של רונאלד קומאן עדיין מחפשת את עצמה, מנסה לשנות גישה אחרי שנה קשה, לעבור בהצלחה תהליך של חילופי משמרות ושילוב צעירים, לשחזר רעב ותשוקה, וממתינה לליאו מסי הישן והטוב (טרם העביר הילוך). הפעם לא הייתה השתוללות בקיץ, רחוק מזה, ושחקנים כמו ממפיס דפאי או אריק גרסיה – לא הגיעו בשל חור בתקציב. בארסה נכנעה 1:0 לחטאפה ביום שבת אך מאז הצליחה להתאושש עם 1:5 על פרנצווארוש בחסות מסי והצעירים. אנסי פאטי המשיך את העונה הגדולה שלו (ארבעה שערים ושני בישולים, אפשר רק לקנא), פרנקי דה יונג סיפק לו בישול נהדר ובארסה, בקאמפ נואו, כרגיל – מבקיעה בקלות. בעונה שעברה ניצחה בארסה את כל משחקיה בבית פרט לקלאסיקו – עד למחזור ה-37, היום בו הוכרעה האליפות.

    טוב, נו, מבקיעה בקלות אלא אם כן מדובר בגריזמן שממלא את 'תפקיד הזאר' אצלהם. תחליטו אתם מה עדיף – שחקן שפצוע כל הזמן ועוד יש ספק לגביו או שחקן שבריא אבל מאכזב שבוע אחר שבוע כבר עונה שנייה ברציפות. נגד חטאפה רשם החמצה קריטית שגרמה לחבריו לתפוס את הראש. קומאן שובר את הראש האם לתת בו אמון. בנבחרת הוא נהנה, בבארסה הוא סובל וחוטף מכל כיוון – ביקורת מהתקשורת, מקומאן וגם מהאוהדים בקאמפ נואו – אם היו. פיליפה קוטיניו, מנגד, מראה ניצוצות ונותן תקווה קלה שאולי הפעם במועד ב' הוא יצליח. "גריזמן, כמו כל שחקן, יכול לשחק. אי אפשר לעסוק כל פעם בעמדה בה הוא משחק, אנחנו רוצים שהוא יהיה טוב כמו כולם, ויש לנו את השיקולים שלנו, אני בוחר באלה שיעזרו לי להשיג את התוצאה הכי טובה בכל משחק", אמר המאמן.

    קומאן יעמוד על הקווים בקלאסיקו ראשון כמובן. הוא פגש את ריאל כמאמן ולנסיה ב-2007-08 והצליח לנצח בברנבאו. מעבר לכך כשחקן יש לו היסטורייה עשירה של קלאסיקוס ואף כבש חמישה שערים. "מה השתנה במשחק הזה ב-25 שנה האחרונות? לא הרבה. אולי זה שאין קהל, וזה מוזר, בטח במגרש גדול כזה, אנחנו מחכים לאוהדים", אמר. "שתי הקבוצות האלה ענקיות, מי שלא מנצחת - זוכה לביקורת. המשחק הזה תמיד היה יוקרתי". קומאן לא מקל ראש ואומר את הקלישאות שעליו להגיד: "ריאל לא הייתה בשיאה אמנם בשני המשחקים האחרונים אך יש לה שחקנים מנוסים וזו קבוצה גדולה. אני ממש לא מצפה לקבוצה ללא מורל אלא להיפך - כזו שתהיה קומפקטית יותר ותרצה לנצח". הוא אמר שביטחון יכול לתת הרבה לשחקנים שלו שמתרגלים לשינויים (4:2:3:1).

    בכל מקרה, כמובן שזו קבוצה של מסי, כמו תמיד. שיאן השערים בקלאסיקו (26) לא מצא את הרשת נגדנו כבר שנתיים, מאז ה-2:2 בליגה בשלהי עונת 2017-18. קומאן אמר עליו לפני פרנצווארוש "נכון שהוא יכול לשחק טוב יותר", ודיבר על מנהיגותו. נגד מסי במשחק גדול אי אפשר להמר. לאחרונה הוא כבש בעיקר בפנדלים (שישה מ-11 שעריו), אבל כמו שחקן גדול אמיתי הוא יודע להתעלות. בקיץ ראינו אותו עושה מהומות כדי לעזוב. מסי ירשום את משחקו ה-43, שני רק לראמוס.

    הקבוצה קיבלה חדשות טובות מצד המגן השמאלי ג'ורדי אלבה שעל התיאום העיוור שלו עם מסי לא צריך לספר לכם. הוא נפצע נגד סביליה בתחילת החודש אך התאושש בזמן, נכלל ברשימת המוזמנים וזה לא יהיה הימור פרוע להגיד שיחזור לכנף שמאל. נראה האם סרג'יניו דסט הצעיר יקח פיקוד על צד ימין או שמא יהיה זה סרג'י רוברטו. מצד שני בארסה עדיין תחסר את מארק אנדרה טר שטגן הנפלא, מנקודות האור הבודדות אשתקד (האריך חוזה בשלישי) שעדיין פצוע ונטו יעמוד בשער. "לשחקן תמיד יש את המילה האחרונה, הוא יודע הכי טוב איך הוא מרגיש. ראיתי את אלבה מתאמן טוב ואם הוא יהיה בריא לחלוטין אז סיכוי טוב שישחק", אמר קומאן.

    הדבר היחיד שהפתיע את ברצלונה היה הראיון של פיקה שתקף את הנשיא ברתומיאו (בתרגום חופשי אמר למסי: "תחזיק מעמד, עוד שנה האנשים מתחלפים"). קומאן אמר שהוא מכבד את דעתו, שפיקה פיקח ואם הוא דיבר כך הוא בוודאי ייתן משחק גדול. פיקה נוהג להתעלות נגד ריאל, אם כי זה לא קרה בעונה שעברה. מהירותו לרועץ מצד אחד, אך עדיין אפשר לסמוך עליו יותר מאשר קלמנגט לנגלה. זה יהיה הקלאסיקו ה-39 שלו, כולם מאז עונת 2008/09.

    ברצלונההרכב משוער: נטו| סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, קלמנגט לנגלה, ג'רארד פיקה, ג'ורדי אלבה| סרחיו בוסקטס, פרנקי דה יונג, פיליפה קוטיניו| אנסו פאטי, אנטואן גריזמן וליאו מסי

    ריאל מדריד, מה נאמר ומה נגיד...מגיעה למשחק חסרת אונים, שבוע הקלאסיקו שהיה אמור להיות פסטיבל הפך למחדל. תחושה שעוד הפסד אחד, חס וחלילה, שלישי במספר (מתי זה קרה לנו בפעם האחרונה, אולי בימי לופטגי) – והכל מתפרק, ואנחנו רק בחודש אוקטובר. אלה לא רק שני ההפסדים הרצופים – 1:0 נגד קאדיס ו-3:2 נגד שחטאר, שניהם בבית "המבצר", דברים כאלה יכולים לקרות במומנטום שלילי ובחסות הקורונה – אלא בעיקר הכדורגל העלוב. זידאן אמנם לא באמת על המוקד וזה לא משחק שייקבע עם כל הכבוד לאוהדים הכועסים ולסקרי המארקה, אך הוא חייב "למצוא פתרונות" כפי שהבטיח. לפחות סרחיו ראמוס משחק.

    שיאן ההופעות בקלאסיקוס איי פעם, להזכירכם (43 משחקים) לא החמיץ את המשחק היוקרתי מאז חצי גמר גביע המלך ב-2012-13. הוא התאמן לבדו בחמישי אך הצטרף לחבריו לקבוצה כמתוכנן. ראמוס, כמו קפטן אמיתי, יעלה על כר הדשא גם אם לא יהיה כשיר במאת האחוזים. איך ריאל נראית בלעדיו – כבר ראיתם. תשאלו את ואראן, ומסתבר שזה לא קורה רק אם ממול עומדות יובנטוס, מנצ'סטר סיטי או פ.ס.ז'. נכון שבמשחקים מן הסוג הזה ריאל בדרך כלל יותר מחויבת, מסודרת ואגרסיבית (קאסמירו כמובן סופר-פריטי ופדה ואלוורדה עם הספרינטים על הקו והפיזיות – יהיה חשוב מאוד, אשתקד בלט לטובה) – ועדיין, עם הקפטן אפילו קורטואה שליו יותר.

    זה בטח לא הזמן של זידאן להפסיד בקאמפ נואו לראשונה. עד עתה הוא ניצח במשחק הבכורה שלו בליגה (מהפך ו-1:2 עם כריסטיאנו), רשם שלוש תוצאות תיקו רצופות ויש לו גם 1:3 מדהים בסופר קופה בעשרה שחקנים. לוקה מודריץ' הרי אמר: ,לא שכחנו לשחק כדורגל" ורמז שזה טוב שהמשחק הקרוב מגיע כל כך מהר ודווקא שהיריבה היא ברצלונה. זה הזמן להוכיח על המגרש. המאמן ניתח: "אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו באים, גם אם יהיה מגרש ריק. ברצלונה קבוצה טובה ויוזמת ומסוכנת, כך זה היה ויהיה תמיד ולא משנה מי על הקווים. חשוב להתחיל את המשחק טוב (בניגוד לקאדיס ושחטאר). זו ההזדמנות להוכיח מי אנחנו". כשנשאל האם זה קלאסיקו הילדים, ענה: ,קלאסיקו הוא קלאסיקו, זה משחק גדול תמיד, על אף המצב". עוד אמר: "אין משחקים פשוטים, לריאל תמיד היו עליות ומורדות, אבל ריאל רוצה להוכיח את עצמה ויש לנו מחר במה נהדרת".

    על עתידו: "אומרים שזה משחק על העתיד שלי, אבל זה נאמר גם לפני שנה, וגם בקדנצייה הראשונה שלי". כשנשאל האם מרגיש תמיכה, אמר: "מהנשיא? בוודאי (עם כל הכבוד לכך שפלורנטינו ירד לחדר ההלבשה זועם). השחקנים גם כן, כולנו יחד, זכיתי איתם בהמון תארים. תמיד אלך איתם עד המוות. אנחנו צריכים לשנות את המצב ביחד, רק ככה נצא מזה. מחר עלינו להראות את האופי והאיכות שלנו. עלינו להיות יחד". הגישה, כמובן, הבטיח זידאן – לא תהיה הבעייה בקאמפ נואו. "תמיד הייתי ביוקרתי כלפי עצמי, אני לא חיי בעבר, הכי חשוב שהוא שנשחק טוב ונוכיח מה אנחנו שווים. אנחנו תמיד רוצים לנצח, הקבוצה הזו תחרותית, בכדורגל אפשר לשנות את הדברים מהר, צריך לחשוב חיובי. משחק טוב יכול לשנות הכל". יציאה מהמשבר? לעצור לפחות את כדור השלג?

    כצפוי, ראמוס יחליף את מיליטאו, ויהיו עוד שינויים. האלתור עם פרלאן מנדי בצד ימין היה רע. נאצ'ו שיחק בזמנו במהלך התבוסה 5:1 לבארסה עם לופטגי, אך הוא האופצייה היחידה, בתקווה שפדה יעזור לו בהגנה. לאור יכולתם הרעה, לאסנסיו (מישהו זוכר אותו בועט לשער?) ורודריגו, שזרקו את הצ'אנס שלהם לפח – אין סיכוי לפתוח. הפרטנר של בנזמה החלש יהיה ויניסיוס שכבש בקלאסיקו האחרון והעונה יש לו כבר שלושה שערים, הרע במיעוטו. משחקו המרשים ביותר בקבוצה, לדעת רבים, היה נגד ברצלונה בגביע בברנבאו, כשעשה סחרחורת לפיקה וסמדו אך תמיד פישל בפעולה האחרונה. אולי השנה ויני מתחיל להציג תאכלס ופחות דריבל? אין אלא לקוות.

    מי האמין שרגע לפני משחק גדול כזה העיתונאים לא יזכירו את השם של הזאר. זה כבר ממש 'נתון' שהוא פצוע. בכל מקרה, נספר לכם שבנזמה, שפתח את העונה בצורה איומה עם שער בודד – ובמשחקים האחרונים גם לא היה פעיל אפילו – לא כבש בקלאסיקו בליגה מאז אפריל 2016, המספרת הנהדרת ההיא. לבנזמה יש תשעה שערים ב-37 משחקים נגד ברצלונה וזה לא מספיק. לראמוס, אגב, יש ארבעה, כולם בנגיחות כמובן. אבל מה יהיה חוץ מהמצבים הנייחים? בכל מקרה, ריאל צריכה לחזור למוד של העונה שעברה – הגנה חזקה, אפס טעויות. ההתקפה היא בונוס. "הגול יגיע". דבקים בקלישאות...

    היסטוריה ומפגשי עבר::

    חתיכת היסטוריה. לא פחות מ-90 משחקי ליגה בקאמפ נואו, שיא של ממש. ה-0:0 החלש בעונה שעברה (ראמוס הציל שער מהקו, מנגד שער של בייל נפסל בצדק אבל הגיעו לנו שני פנדלים) היה הראשון מאז עונת 2002-03 בקאמפ נואו, מה שמעיד על העוצמה של המשחק הזה. ריאל, למעשה, הפסידה במגרש הזה פעם אחת בלבד בחמש השנים האחרונות, וזה היה כואב – הקלאסיקו עם ז'ולן לופטגי, משחקו האחרון בתפקיד. זידאן עצמו לא הפסיד. במחזור 36, במשחק על יוקרה בלבד, ריאל סיימה ב-2:2 נגד בארסה כשקופחה. סוארס כבש ראשון אחרי עבירה ברורה על ואראן, כריסטיאנו הגדול השווה אחרי מהלך קבוצתי נפלא, אך מסי כבש את ה-1:2 שלהם. רונאלדו סופסל כדי שיקבל מנוחה אבל המילה האחרונה הייתה של בייל שנהנה מבישול של אסנסיו – 2:2. שנה קודם לכן, עונת הדאבל המדהימה, אתם בטח זוכרים – בארסה הובילה עד לרגע האחרון ואז כמעט כמו בדסימה, מודריץ' הרים (כדור חופשי), ראמוס נגח וכפה 1:1 בדקה ה-90!

    נעבור לעונת 2015-16. ריאל של זידאן הגיעה למשחק בפיגור עשר נקודות מברצלונה ושיחקה לא רע בכלל. פיקה העלה את בארסה ליתרון אך בנזמה השווה במספרת אדירה אחרי בישול של קרוס. ריאל לחצה ולחצה ולחצה, שער חוקי של בייל נפסל, כריסטיאנו מצא את המשקוף ואז, דווקא אחרי שראמוס הורחק – בייל הרים מצד ימין, כריסטיאנו עצר בחזה ותקע את ה-1:2 מכל הלב והשתיק את הקאמפ נואו.
    כמעט כמו במשחק האליפות ב-2011-12 עם ז'וזה מוריניו. אתם זוכרים את זה היטב. שער עם הרבה נחישות של סמי קדירה, ברצלונה השוותה עם המחליף אלכסיס ואז השף מסוט אוזיל עם כדור עומק נפלא לכריסטיאנו שסיים כמו גדול ו-"Calma-Calma". הפער שהיה ארבע ערב המשחק - גדל לשבע. "המיוחד" חטף כהוגן בקלאסיקו הראשון שלו אבל התיישר, 2:2 בעונת 2012-13 בדו-קרב של מסי וכריסטיאנו. חבל שאנצ'לוטי, למשל, הפסיד פעמיים – 2:1 בעונת הדסימה כשניסה את בייל כחלוץ, וילד הפלא חסה כבש שער בכורה שלא עזר, וב-2014-15 בסיבוב השני במשחק מצוין שלנו עם הרבה החמצות (בנזמה בישל בעקב את השוויון של כריסטיאנו). בעשור האחרון ריאל ניצחה פעמיים בקאמפ נואו והפסידה בארבעה משחקים. זה היה המאזן גם בעשור הראשון של שנות ה-2000, החל מהמשחק המפורסם בו פיגו חזר לקאמפ נואו, דרך התיקו במשחק ראש החזיר ועד להפסד מהשער של זלאטן. השנים הטובות היו בין 2001 ועד 2008 כשריאל הפסידה רק פעמיים. וכך זה היה: 1:1 חסר חשיבות ב-2002 (זידאן), אותה התוצאה ב-2006 עם רונאלדו ובעשרה שחקנים, ו-3:3 שובר לב נגד מסי כשריאל הוליכה שלוש פעמים (צמד של רוד ואחד של ראמוס) אך ספגה ברגע האחרון. ומה עם הניצחונות? ב-2003-04 ריאל של קיירוש קטעה את הרצף הנוראי של 21 שנה ללא ניצחון ליגה. רוברטו קרלוס כבש ראשון ובישל לרונאלדו נזאריו. ב-2007-08 הגיע ה-0:1 הקטן-גדול של ג'וליו בפטיסטה אחרי מהלך נפלא.

    את שנות ה-90 לא כדאי להזכיר, באמת שלא. הפסדים רצופים על האפס, חלקם ללא מאבק, ולפחות בקלאסיקו האחרון באותו עשור הגיע ראול עם צמד, אחד בוואסילינה מרגשת לקראת הסיום והשתיק את הקאמפ נואו (2:2). המאזן המלא כשברצלונה מארחת הוא 20 ניצחונות לריאל (22%), 20 תוצאות תיקו (22%) ו-50 הפסדים (56%), יחס שערים נוטה בבירור לטובת ברצלונה 178:105.

    חפרנו קצת בהיסטוריה, ריאל ניצחה בשני הקלאסיקוס הראשונים בחוץ ב-1929 ו-1930. בשנות ה-60 וה-70 היא ניצחה שלוש פעמים במגרש הזה בכל עשור, הרקורד הטוב ביותר שלה. הניצחון הכי גדול ארע ב-1963-63 כשריאל פירקה 1:5 את ברצלונה במחזור ה-18. פושקאש פתח בפנדל, די סטפאנו כבש שלושער ובין לבין הבקיע גם חנטו הגדול. בואו נדבר קצת על כל משחקי הליגה. המצב צמוד-צמוד עם יתרון זעום של ריאל מדריד 72:73 בניצחונות ועוד 35 תוצאות תיקו. יחס השערים זהה לחלוטין. בברנבאו\צ'מרטין בלבד: 53 ניצחונות לריאל מול 22 הפסדים. בסה"כ המפגשים בכל המסגרות – 243 משחקים – 95:96 לריאל בניצחונות ועוד 52 תוצאות תיקו.

    קצת מספרים:
    כמה פעמים קבוצה הצליחה לנצח בשני הקלאסיקוס? ריאל עשתה זאת 14 פעמים (האחרונה: עם שוסטר ב-2007-08), ברצלונה עשתה זאת 12 פעמים| כמה פעמים נערכו פאסיו בקלאסיקו? ריאל זכתה לכבוד פעמיים - 1978-88 ו-2007-08, ועשתה כבוד ליריבה ב-1990-91.
    מדד המאניטות: ריאל השיגה שתיים כאלה, האחרונה ב-1994-95 עם השלושער של איבן זאמורנו, ברצלונה השיגה ארבע| הניצחונות הכי גדולים: ריאל ניצחה 2:8 ב-1934-35 וברצלונה השיגה 2:7. כמובן שמדובר במשחקי הליגה, במשחק הגביע ריאל ניצחה 1:11 ב-1943| התוצאה הנפוצה? ריאל ניצחה 1:2 לא פחות מ-18 פעמים. 1:1 הייתה התוצאה 16 פעמים, וברצלונה ניצחה 0:1 13 פעמים.
    כמה שחקנים כבשו במדי שתי הקבוצות? לואיס פיגו, לואיס אנריקה, רונאלדו נזאריו וג'וספ סמיטייר (שנות ה-20 וה-30).
    שיאני ההופעות: סרחיו ראמוס עם 44 משחקים, אחריו ליאו מסי עם 43 וכך גם מנואל סאנצ'יס. פאקו חנטו וצ'אבי עם 42 משחקים כל אחד| זמן שערים: ליאו מסי מלך השערים עם 26, אחריו כריסטיאנו רונאלדו עם 18, לאלפרדו די סטפנו יש 14 ולסזאר 12.
    הקלאסיקו הראשון איי פעם: 17 בפברואר 1929, ברוכים הבאים לאצטדיון לס קורטס, ריאל מדריד ניצחה 1:2| המאזן בליגה: 73 ניצחונות לריאל, 72 לבארסה, 35 תוצאות תיקו ב-180 משחקים. ובכל המסגרות? 234 משחקים - ריאל ובארסה עם 96 ניצחונות כל אחת.

    זמן הצעירים? ילדי הפלא: אנסו פאטי ו-ויניסיוס הם העידן החדש. הם מלכי השערים של ריאל מדריד וברצלונה העונה. זה יהיה הקלאסיקו החמישי של ויני והשלישי של פאטי. ויני בסך הכל היה בן 20 הקיץ ופאטי יהיה בן 18 רק בעוד שמונה ימים. פאטי היה השחקן הצעיר בהיסטוריה של ברצלונה ששיחק בקלאסיקו כשעלה מהספסח לשבע דקות במשחק בקאמפ נואו אשתקד בגיל 17 ו-48 ימים ובברנבאו רשם תשע דקות. באותו משחק ויני כבש את השער הראשון, המבקיע הצעיר במאה הזו בקלאסיקו. הוא סינוור את הברנבאו שנה לפני עם הדריבלים הנפלאים מול סמדו ופיקה אך לא הצליח לכבוש. כמובן שפאטי סקורר טוב יותר. לשניהם 12 שערים אם כי פאטי עשה זאת ב-38 משחקים ו-ויני כמעט במספר כפול - 74. העונה יש שיפור. ויני עם שלושה שערים בתשעה נסיונות. "העתיד הוא כבר ההווה. הקלאסיקו מחכה לכם".

    כדי שתיכנסו לאווירה: קליפ נוסטלגי ישן על היריבות בין ברצלונה וריאל מדריד (מעודכן ללפני 15 שנה). המאניטות בכל צד, הדם הרע, חזרתו של פיגו לקאמפ נואו, המופע של רונאלדיניו ועוד.

     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    כותרות העיתונים לקראת הקלאסיקו:

    https://images.realmadrid.co.il/images/posts/3632_1603520088977.Xxx

    שער המארקה: "לחץ בנורמליות החדשה". לקראת קלאסיקו ראשון איי פעם ללא קהל. הכוכבים בנזמה ומסי ברקע| בפריויו נכתב: מעולם לא היה קלאסיקו כל כך 'קר אך גם עם אש גדולה'. שתי הקבוצות רחוקות מהשיא שלהן, נפגשות בדו קרב ראשון במגיפה. שתיהן מחפשות להסתכל על האויב ולהצהיר: "אנחנו לא כל כך גרועים!". על בארסה נכתב שיש מתח שוב בין השחקנים למועדון אחרי התבטאויותיו של פיקה.

    בכתבה אחרת הציגו נתון מדאיג: אף קבוצה לא הצליחה לנצח בקלאסיקו חוץ אחרי שני הפסדים רצופים| במארקה שאלו האם הקלאסיקו, גם במצב הנוכחי, הוא עדיין המשחק הגדול ביותר בעולם, והציגו דעות לכאן ולכאן. בעד: זה עדיין קלאסיקו, נוכחותו של מסי ואולי זה אחד משני הקלאסיקוס האחרונים שלו, וגם ויניסיוס ופאטי שהם כוכבי העתיד. נגד: הכוכבים עזבו, הקבוצות לא מה שהיו, וכבר אין דם רע ויריבות בין הקבוצות.

    שער ה-AS: "מעל הר געש", זו הכותרת. הקלאסיקו הראשון ללא קהל מגיע כשיש בעיות ניהוליות ומוסדיות ענקיות בברצלונה, וכישלון ספורטיבי גדול בריאל מדריד. סרחיו ראמוס החלים בזמן, גם ג'ורדי אלבה בסגל ואנטואן גריזמן הוא סימן השאלה הגדול. בפריויו למשחק נכתב: "ב-118 שנות הקלאסיקו ואי אפשר למצוא מקרה דומה. משחק ללא קהל, אך עם רעש עצום מבין הקבוצות". נכתב על ראמוס שיהיה זה משחקו 44 במדי ריאל נגד בארסה, חבריו מעולם לא הרגישו כה 'יתומים' בהעדרו. נכתב על הרקורד המרשים של זידאן במגרש הזה ושההרכב שלו הפעם ברור.

    ב-AS הזכירו את "הסיוט של נאצ'ו" עם אותו 5:1 מפורסם בקלאסיקו לפני שנתיים, גם אז קרבחאל היה פצוע| בכתבה אחרת דיברו על היסטוריית פיטורי המאמנים בריאל מדריד. זידאן בכבודו ובעצמו החליף שניים שהובסו בקלאסיקו - את סולארי, שקיבל את החותמת הסופית לבעיטה החוצה אחרי ההדחה נגד אייאקס, וגם את בניטס, שניהם לא פוטרו מייד. לופטגי עצמו הוחלף בארגנטינאי אחרי ההשפלה בקלאסיקו. גם לושמבורגו החל לראות את הסוף, וקיירוש ב-2003/04, בהנחה שאליפות ספרד כן הייתה משאירה אותו אך אז החל רצף ההפסדים.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני חיי מהטירוף שלי לכדורגל וכמובן שאני מתרגש אבל פחות מבקלאסיקוס קודמים. זה לא סוד שהמשחק איבד מהיוקרה שלו. הנה מצאנו נתון לא מפתיע: אף קבוצה לא ניצחה קלאסיקו חוץ אחרי שני הפסדים. ומעבר לכך שזה לא פאנצ’ר אחד אלא שני הפסדים די מביכים ולא צריך להרחיב על כך. זו הייתה סטירה מצלצלת מאוד והביטחון שלנו בריצפה. העובדה שלא תהיה קהל בטח לא תזיק אבל הסיכוי היחיד שלנו הוא אם מסי ביכולת שהוא מציג העונה. כמובן שאנחנו נהיה במוד הגנתי מאיי פעם אבל הנוכחות של ראמוס לא מספיקה.
    אחד משחקני המפתח שלי הוא פדה, עם העזרה בכנף ימין ואולי גם כמה דהירות קדימה, זוכר אותו כאחד המצטיינים ב-0:0 אשתקד. מעבר לכך זה מתבקש לבחור בראמוס שאולי יכול לעשות משהו במצב נייח, אבל אני אבחר דווקא בויניסיוס (בנזמה, אגב, עם 3 שערים ב-18 ביקורים בקאמפ נואו - אחלה קארים). אני חושב שהמשחק הכי טוב שלו במועדון היה נגד ברצלונה בחצי גמר הגביע, הוא סיבסב את פיקה וסמדו. עוד הטעייה, עוד דריבל, עוד שינוי כיוון והחלפת רגל. נכון שתמיד הכדור הלך החוצה אבל באותו רגע הרגשתי שיש לנו כוכב, או לפחות שהוא בדרך להיות כוכב. ויני אולי יקבל היום כדורים לשטח, ההגנה של ברצלונה לא טובה. זו ההזדמנות הגדולה ביותר שלו. העונה הוא קצת יותר תאכלס ופחות דריבל. כמובן שיש להם הרבה יותר כלים זה לא רק מסי, לדעתי אין לנו אפילו גריזמן. פאטי מאוד-מאוד מסוכן, קוטיניו התחיל לא רע.
    שאלו אותי בפודקאסט (מוזמנים להאזין!!) כמה ייגמר, אני לא מסוגל להמר נגד ריאל מדריד, גם נגד שחטאר הייתה לי תקווה בקטנה בלב שיהיה 3:4, אז אחזיק אצבעות ל-0:1 הירואי, אבל אני לא ממש אופטימי. רק מילה אחת על זידאן: גם אם נושפל, הוא לא זז, הוא לא צריך לזוז. הלכתי לצפות בקצת וידאו מפעם של ראול (השער בדקה השנייה) וכריסטיאנו ולהיזכר בימים טובים יותר, אפילו הקלאסיקו האחרון, שהייתי בו… “עם החולצה הזו אנחנו תמיד עולים למגרש כדי לנצח”. האללה מדריד!
     
  4. morata Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/17
    הודעות:
    507
    לייקים שהתקבלו:
    287
    מין:
    זכר
    אתמול העולה החדשה אלצ'ה המשיכה בפתיחה הנפלאה עם 1:2 ביתי על ולנסיה האבודה
     
  5. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,611
    לייקים שהתקבלו:
    2,482
    פנדל ברור על מסי- הואר לא מתערב.
    משיכה קלילה שכולם עושים- יש פנדל.
    וזה נמשך.
     
  6. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    קלילה?
    כמה אידיוט לנגלה, פנדל ברור וכזה מפגר. גם ככה ראמוס לא יגיע. כרגיל, אוהבים להאשצים את פיקה, ושוכחים שיש לו פרטנר חלש.
     
  7. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    היה משיכה , רמוס הוסיף הצגה יפה אבל אין מה לעשות זה פנדל.

    בוסקטס באחד המשחקים הכי גרועים שלו מאז שאני זוכר אותו . קומאן מגיב כמו אלישע עם חילופים מאוחרים וגם אללה בבאללה בוא נזרוק כלים התקפיים ומה שיהיה יהיה .
     
  8. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    מאז שוואלורדה פוטר, בארסה רק נכשלת בקלאסיקו.
     
  9. zivmay Member

    הצטרף ב:
    ‏26/1/06
    הודעות:
    7,611
    לייקים שהתקבלו:
    2,482
    קומאן מתברר כמאמן חלש. הפנדל הוציא את
    המומנטום מבארסה, אבל גם חלק מהחילופים.

    יש יותר מדי חוליות איטיות בהרכב הזה, וזה שמסי לא לוחץ, גורם להרבה חורים. גם מבחינה מנטלית, כשהקפטן שלך לא לוחץ כמו משוגע זה משפיע על שאר הקבוצה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/10/20
    optimus ו-rivaldo אוהבים את זה.
  10. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    הופעה סופר מרשימה וחכמה של ריאל. ה 5-3-2 שלה כשהתגוננה כשאסנסיו ו ואסקז הלא מנוסים בהגנה איישו את צד ימין וזה עבד נהדר. משחק המעבר היה חכם ופרקטי. הופעה טקטית נהדרת פשוט.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://totalfootball.co.il/uploads/default/original/2X/1/1c4cdc3b42f1e5c7db978f57c5f93239048ce93b.Xxx

    חזר הכבוד. כמה השמצות וביקורות ספגו השחקנים האלה מכולם ובצדק, וגם זידאן - ובצדק, והפעם הוכחנו אופי, הצלחנו להרים את עצמנו אחרי השוויון המאוד-מאוד מהיר ושינוי המומנטום. אין כמו לנצח בקלאסיקו, באמת שזה שני רק לגמר ליגת האלופות. יש מציאות - בלי קהל, קבוצה חרבנא ונרפית - ועם זה נתמודד. זה הרבה מעבר לכך אם היינו טובים יותר ב-60 הדקות הראשונות או לא, ניצחון סופר-חשוב שמחזיר את הצבע לפנים. זידאן בלתי מנוצח שם (2 ניצחונות ו-3 תיקו בליגה, 3 ו-3 בכל המסגרות), אפשר לארח בקאמפ נואו?

    אמרו הרבה שהמשחק הזה יהיה חלש, לא רע בכלל, כמובן שזה נובע מבינוניות גדולה של הקבוצות אז לפחות הן שיחקו התקפי, אני לא ממש מבין את הרפיסות של ברצלונה, ממה היה לה לפחד, אבל שיהיה. מסי גם ב-60-70% יכולת כמו במחצית הראשונה הוא טוב יותר מכל אחד במשחקים האלה (כריסטיאנו ביובה), איך שהוא עבר שם על הקו, המהלך של השער הראשון גם (נאצ’ו אכל את הטריק הזה, בלי מסי אלא עם הפריצה של אלבה - גם בקלאסיקו השחור-משחור עם לופטגי) ועוד ועוד.

    כמובן שידעתי שהגישה תהיה אחרת ולא תהיה זריקת הזין בהגנה, אבל הופתעתי מהחלק הקדמי כי כן הצלחנו להגיע למצבים, זה לא מובן מאליו גם במשחק שיש בו שטחים. ההימור על אסנסיו לצערי לא עבד והוא היה חלש מאוד, אבל הכי רע היה ויניסיוס שרץ כמו מטורף וזה בסדר אבל הרס שלוש-ארבע התקפות מתפרצות גדולות שהיו יכולות להכריע את המשחק, זו פשוט רשלנות ודביליות, אין דרך אחרת לתאר את זה.
    השער הראשון שלנו היה מבריק, אם פדה יוסיף תנועה לעומק לרפרטואר שלו הוא ישתדרג בכמה רמות, השווה את מספר השערים שלו מכל העונה שעברה, זז הצידה כדי שיוכל לבעוט נוח וסיים כמו גדול בלי להתרגש - אף שחקן בסגל שלנו לא מסוגל לעשות דבר כזה. בנזמה עם בישול ענק אבל כמו תמיד הוא בונה ומהנדס וכשהכי צריך שיבקיע - זה לא קורה. קרוס היה טוב מאוד לדעתי, בישל הזדמנות אדירה, חילץ כדורים.

    אין כמו הקפטן ראמוס, לטעמי לא כשיר במאת האחוזים אבל גם בלי קשר מסי היה עובר אותו. השקט בהובלת הכדור, משחק הגובה כמובן, המנהיגות, זה שמנע מוואראן לפחד מהצל של עצמו ועוד. גם לוקאס בסדר גמור.

    כמובן שיש לנו לא מעט בעיות - שחקנים חסרי ביטחון ולא מספיק טובים, עוד מסירה ועוד מסירה בלי לקחת סיכונים ולהעביר כדור מימין לשמאל לדוגמא כדי ליצור יתרון מספרי או מצב לגול, הקצב היה איטי ברוב הדקות ומול הגנה עומדת אין לנו מה למכור אבל את כל הבעיות - ביום אחר, בתקווה שלא יצוצו כבר ביום שלישי. ואני מזכיר לכם שוב את ראול: “עם החולצה הזו אני תמיד עולה למגרש כדי לנצח”. Hasta El Final - Vamos Real!
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    על ברצלונה בכוונה בפוסט נפרד:
    1) מילא אם התוצאה הייתה 1:1 אבל כשאתה חייב גול ומשחק ההתקפה לא דופק, קומאן היה חייב להגיב לפני, כן, עם גריזמן, כן לשים את מסי בעמדה אחורית ואת גריזמן בשפיץ ובטח אם פאטי - נפלא - התעייף.
    2) זו אותה הגנה בסך הכל, עזבו שהושפלה נגד באיירן מינכן כי משחק אחד נניח זה לא מדד, הגנה שספגה המון שערים, איטית ונרפית. אני מסכים לגבי לנגלה שגם אם יוולד מחדש לא יהיה מספיק טוב לרמה של ברצלונה.
    3) מסי לא לחץ אף פעם, בגמר המונדיאל הוא בקושי רץ ואני לא אומר את זה נגדו, מה השתנה נניח מ-2014, למה עכשיו כשהוא לא לוחץ זה מפריע? גם ב-70% יכולת הוא מעולה.
    4) בראייה לטווח הרחוק - המטרה של ברצלונה העונה היא להרגיע את הרוחות לדעתי ו"לספוג עונה", זה כן יכול להסתיים באליפות כי ראיתם היטב איזו בינוניות עומדת מולה, זה הכל.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    מנור סולומון>מסי
     
  14. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אני דווקא רוצה להתעקב על דה יונג, אף פעם לא החזקתי ממנו כפי שאחרים מחזיקים ממנו. גם בשנה שעברה טענתי שארתור טוב ממנו, אבל היום (כנראה בגלל להט של אחרי משחק) אני מרגיש שזה עולה שלב, הוא שחקן נחמד ובאמת שלא יותר מזה כרגע, אין סיבה שלא לתת צ'אנס לריקי ופיאניץ'. כרגע הוא לא צריך להיות באנקר בהרכב. וגם לא מובן לי למה בוסקטס יצא ולא הוא.
     
  15. optimus Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/11
    הודעות:
    920
    לייקים שהתקבלו:
    121
    הציפיות מדה יונג היו מאוד גבוהות ועד עכשיו נראה שהוא לא מביא את היכולת שכולם ציפו ממנו, וכשהוא משחק ליד בוסקטס בעמדה שבו הוא צריך גם ליצור הזדמנויות להתקפה זה פשוט לא עובד. אני גם מסכים שאפשר לתת לריקי צ'אנס אבל צריך לתת לדה יונג לשחק במקום בוסקטס.

    ההגנה של ברצלונה איטית וכבדה, השחקני קישור של ריאל עוקפים בקלות את פיקה ולנגלה במהירות. כל יציאה של פיקה\לנגלה קדימה גורמת לפאניקה בגלל החזרה האיטית שלהם. הגיע הזמן שברצלונה תרענן את ההגנה, עם כל הכבוד לפיקה ולכל מה שהוא נתן הוא לא מספיק טוב, לנגלה שלדעתי טוב יותר מפיקה גם הוא לא צריך לקבל חולצת הרכב. במקום להשקיע מאות מיליונים על ההתקפה שירכזו מאמצים גם על ההגנה, אם בכלל נשארו להנהלה כמה דולרים.

    ויהיה נחמד עם קומאן ייתן יותר דקות לברייטוויט, נראה שהוא החלוץ 9 אמיתי היחיד בסגל.