מחזור שלישי בספרד: הפרמיירה של קומאן, גם סביליה ואתלטיקו כאן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏25/9/20.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא מבין ממש את נקודת המוצא של הדיון, מה אכפת לי מאנשים אחרים או מאלה שרואים חצי שעה ממחזור שלהם? אני כאוהד גדול של הליגה הספרדית לא נהנה ולא רק כי הקבוצה שלי משחקת קקה.

    תשמע להגיד שאתלטיקו מדריד נדרסה על ידי ליברפול זה לא מדויק, להיפך אתה מעצים של ההישג שלה הרי ליברפול קבוצה טובה הרבה יותר ובאותו ערב גם שיחקה נהדר (הרבה מעל לממוצע שלה באותה עונה) ואתלטיקו הייתה בעונה חלשה. התוצאות של הספרדיות לא טובות. היחידה שייצגה אותנו בכבוד באירופה הייתה סביליה, אתלטיקו פיפטי-פיפטי כי ההדחה מול לייפציג לטעמי היא כן כישלון. לא חושב שאירופה צריכה להיות המדד היחיד, ואם ריאל הייתה עוברת את סיטי אז מה היא קבוצה טובה יותר? זה מעבר לכך. אני תמיד מנתח גם קצת מהליגה עצמה וגם את איכות הסגל וכושר נוכחי ועוד.

    אי אפשר ואין צורך ש"התרגום" או נקודת המבט תהיה זהה על כל 20 הקבוצות. אם אני משווה בין שתי עונות ונניח ריאל מדריד הלכה חמישה צעדים לאחור, נניח בעונת פוסט רונאלדו, ואוסאסונה התקדמה שבעה צעדים אז הליגה אותו הדבר? אני חושב שלא. אני מודד ליגה גם ביכולת לשמור על השחקנים הטובים. כמה אליפויות ברצלונה של מסי בשיאו נניח 2009-2018 הייתה לוקחת באנגליה, אני שואל ברצינות? ה-מ-ו-ן. כנ"ל ריאל מדריד של כריסטיאנו רונאלדו. לא כל טיעון צריך להיות מגובה במספרים. לתחושתי הקצב איטי יותר, המערכים הגנתיים יותר - שלושת הבלמים תפס, פחות שחקני הכרעה טובים בקבוצות הגדולות. סגנון משחק? אין לי בעיה עם הנעת כדור אבל שהיא מביאה ליצירת מספיק מצבים, ריאל החזיקה בכדור 75% נגד קאדיס ולבטיס יש את הימים שהיא מניעה ומניעה והשופט שורק לסיום. אפשר אפילו לומר שבנזמה פתאום אחד משחקני ההתקפה הטובים בספרד וזה גם עלבון לליגה :)
     
  2. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    אני מבסוט מהלחימה של הקבוצות הקטנות מול הגדולות גם בליגה וגם באירופה. אני מבסוט ממה שולנסיה עשתה בליגת האלופות למרות התבוסה לאטאלנטה, ממה שחטאפה עשתה באירופה, אפילו אספניול נתנה עונה טובה באירופה למרות התבוסה לוולבס. וכמובן גם המשחקים של הקטנות בליגה נגד הגדולות, שתמיד עושות את המוות. לא סתם ריאל ובארסה כובשות פחות.

    אני מבסוט כי פעם אמרו שבארסה וריאל דופקות שמיניות כל שבוע, והיום כשזה קורה לסיטי זה בסדר ולא אומר כלום על היריבות שלה.

    דבר נוסף שאני מבסוט ממנו, זה שאותן קבוצות שמזלזלים בהן, בסוף העונה מוכרות במיליונים למועדונים העשירים. בסופו של דבר נכנס סכום נכבד של כסף, הקבוצות יודעות להיבנות מחדש ולא תמיד באותם סכומים. ויאריאל מכרה את פורנאלס, אבל התחזקה באלקאסר ואלביול. ויאדוליד מכרה את סליסו, קנתה שחקני חיזוק משמעותיים. ואותן קבוצות עדיין עושות את המוות ולא משאירות שטחים כמו שאני רואה בליגות אחרות.
     
  3. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אני מוכן לקבל את זה שלא צריך להסתכל על אוססונה וריאל באותה מידה, אבל כן צריך להסתכל על 20 קבוצות אם מדברים על הליגה, אם ריאל נחלשה אבל שלוש קבוצות בטן התחזקו אז הליגה ממש לא נחלשה להפך (אומר באופן כללי לא בהקשר של השנה פשוט כי חשוב לי להדגיש שטיב הליגה וטיב הצמרת של הליגה זה שני דיונים שונים).

    לגבי אירופה, ספרד רשמה בשנה שעברה 4 נציגות בשמינית ושתי נציגות ברבע, יותר מכל אחת אחרת. אם לוקחים סיכום של כמה שנים אחורה אז בכלל ספרד פותחת פער רציני. זה שאתה מזלזל בהישג של הספרדיות רק מראה לאיזה סטנדרט התרגלנו, היינו 10 רמות מעל כולם והיום המצב יותר מאוזן אבל עדיין אנחנו מובילים אם מסתכלים על 3-4 שנים אחרונות.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אנחנו לא ממש הולכים "כמה שנים אחורה", בשנתיים האחרונות המצב די גרוע, מה שהיה ב-2017/18 לא רלוונטי. אתלטיקו מדריד למשל כבר שברה את הסטטיסטיקה שהיא מודחת רק על ידי כריסטיאנו רונאלדו - הנה היא עפה ללייפציג שהיא קבוצה נחותה ממנה. אני חושב שרוב קבוצות הבטן התחתונה הזו - נראה מהן שינויים מינוריים מכל מיני סיבות. קשה להן לשמור על הסגל הקיים לאורך זמן, מאמנים מתחלפים (ראית מה קרה בוויאריאל? ויתרו על קאייחה בשביל מי, בשביל קלופ?). בריאל מדריד רואים נפילה דרסטית, אתלטיקו מדריד בקושי מסוגלת לתת גול (נראה עם סוארס האם יהיו יותר כמו ה-1:6 על גרנאדה או לא מעט 0:0ים כפי שראינו פעמיים), גם ברצלונה בבעייה אם מסי יוריד מעט את הרף. ולנסיה קבוצה עם שם גדול ששיחק בשנה שעברה בשמינית הגמר והתפרקה. אם אפשר קריטריון נוסף לאיך שאתה מודד באירופה - לא רק השלב אלא גם היריבה. למשל, לספור את ברצלונה שהגיעה לרבע הגמר - איזה יופי - אבל היא קיבלה שמינייה וזה מביך גם אם ממול עמדה מכונה משומנת.

    בוא נלך רגע על השיטה ההפוכה ונניח שאני מחפש את החרא. אני צופה בליגה הזו מאז 2000/01, תצביע לי בבקשה על עונה שבוודאות היה גרוע יותר. הדיון הוא לא רק על הגדולות אבל ב-2004/05 היינו קבוצה מחורבנת וזקנה ועדיין רק מהשמות בהרכב הייתה לך צמרמורת.
     
  5. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לא אמרתי שריאל לא בירידה, מה שאני כן חושב זה שאם תשים אותה באנגליה במקום ליברפול ולהפך, ריאל תרוויח יותר נקודות שם וליברפול פחות בספרד, כי לדעתי הרמה כליגה עדיין הכי גבוהה בספרד למרות שבשנתיים האחרונות זה התערער.
    העונה עוד מוקדם להסיק מסקנות אבל בהחלט מרשים ההתמודדות בנתיים של הליגה האנגלית נגד מפלצות כמו סיטי וליברפול, נחייה ונראה אם זה יחזיק מעמד או שהן תכנסנה לקצב הרגיל עם 10-15 נצחונות רצופים ו95 נקודות בסוף.
     
  6. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    אני שמח שבוויאריאל עשו את השינוי, גם אם הבחירה באמרי לא נכונה. הצהרת הכוונות כן מלמדת על פתיחות לשינוי בקבוצה הזאת, להביא מאמן שזכה בליגה אירופית, לקבוצה שנמאס לה להסתפק במקום ה-14 או השביעי במקרה הטוב.

    אף אחד לא מדבר עליו כעל שם מפוצץ, אבל אימנול אלגואסיל גאון. מה שהוא עושה בריאל סוסיאדד, בלי רכישות מפוצצות ובעיקר שחקני בית, זה מעורר השראה. נגד בארסה וריאל באופן קבוע הוא מראה עליונות טקטית. אז הוא לא מפורסם כמו קלופ, פפ או מוריניו, אבל הנה דוגמה לצמצום פערים.

    על ולנסיה לא עצוב לי ברמת ההצלחה, כי את מקומה בצמרת (כן עצוב על המועדון ומה שקורה בו, אבל זה עניין אחר) תפסה קבוצה אחרת ברמה גבוהה לא פחות. אז אין ולנסיה, יש גרנאדה, מועדון בבעלות סינית שמתפתח משנה לשנה, עם מאמן מבריק, דייגו מרטינס, שהוביל אותה לאירופה.

    בטיס אחרי עידן לורנסו סרה פרר, קרסה בעונה שעברה עם ניהול מחפיר, התאוששה מעט בקיץ עם הבאת מנואל פלגריני והמנהל המקצועי, אנטוניו קורדון, שהביא אותו לוויאריאל ב-2004. זו תהיה עונת מעבר בבטיס כי לא הגיע רכש משמעותי, אז קשה לי לצפות למשהו ממנה העונה.

    על חטאפה דובר הרבה, אולי יותר מכל קבוצה מפתיעה. קבוצות הבטן העליונה בספרד לטעמי חזקות מתמיד, בטח ביחס לאימפריות הגדולות. בסופו של דבר בליגה הדבר הקשה ביותר זה יציבות, וזה דורש המון, עומק וחלוקת כוחות.
     
  7. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אני אישית קראתי לפיטורי קאייחה בעונה שעברה, לא התלהבתי מהעבודה שלו שמה למרות שאחרי הקורונה נתנו פיניש מצוין.
    צריך לזכור שיש להם סגל מצוין ומצופה מהם להתחרות חזק אפילו על המקום הרביעי.
    לגבי המחליף, אני אישית ממש לא מחזיק מאמרי, כל ההייפ סביבו נוצר בעיקבות הליגה האירופית שהיא רחוקה מהטופ.
     
  8. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    אף אחד לא זוכר שאמרי בסביליה לא הגיע אפילו למקום הרביעי. אמנם זכו באירופית, אבל בליגה הגיעו פעמיים למקום חמישי ועוד פעם למקום השביעי. אם זה לא בינוניות...אבל בסדר, נותן לו הזדמנות בוויאריאל, הוא הוכיח בפריס ובארסנל מה הוא שווה.
     
  9. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    אני מקווה שהייתה ציני לגבי אמרי, בארסנל הוא כשלון חרוץ. וגם בפריס נכשל.

    והנה אתלטיקו שלא הפסידה בליגה העונה, וריאל האלופת המזוויעה מוכיחות כמה הרמה בספרד מזעזעת.
     
  10. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    ברור שהייתי ציני. ה-6-1 זה הכתם הגדול בקריירה שלו.

    רגע, אם ריאל מפסידה לשחטאר 3-0 ולקאדיס "רק" 1-0, זה אומר שהרמה של קאדיס מזעזעת?
     
  11. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לא שבספרד הן חוגגות כן?
    לא היינו צריכים את המשחקים האלה כדי לדעת שהצמרת בספרד נחלשה.
     
  12. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    לראות מה שגרנאדה עושה לפ.ס.ו בהולנד, ובתור בונוס הגול הזה:


    לזלזל בקבוצות האלה מראה על בורות.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    גרנאדה חביבה מאוד, עוד מהעונה שעברה כמובן, "גרנאדה הטובה בהיסטוריה" מה שנקרא, ניצחון יפה מאוד בלי סולדאדו (אבל היי, זהבי לא שיחק!), היה שם הכל - מהפך, ניצחון חוץ. אני חושב בכל מקרה שהדיון הוא לא ממש עליה. היא בקטגוריית הקבוצות שסבבה לראות. אפשר לומר שזה מהשבועות הגדולים בתולדותיה יחד עם הניצחון על סביליה, עד עכשיו ה-6:1 שספגה מאתלטיקו מדריד הוא תעלומה מבחינתי.

    לגבי הדיון הישן על סביליה, יש הבדל בין מקום חמישי לשביעי, אפשר להסתכל גם על מה שעשה בגביע המלך כמדד למשהו. לא שאני ממעריציו הגדולים אבל זה הישג יפה. מה שכן לא הבנתי למה לקאייחה לא הגיע להמשיך. הוא החזיר אותה להיות קבוצה מהנה באמת שכובשת הרבה מאוד שערים, מקום חמישי. ויאריאל לא במקום הזה של לא להסתפק בכך, ולא נדע מה קאייחה היה עושה עם כלים כמו שקיבל אמארי בקיץ, למשל פארחו שאמור להוסיף עוד קצת מאנייקיות במרכז השדה, צעיר מוכשר כמו קובו (הופעה אתמול).
     
  14. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    קודם כל בחירת השחקנים של קאייחה הייתה לא נכונה בהרבה מקרים, קסורלה היה ענק בתחילת העונה כשהוא שיחק אחד משני קשרים באמצע ליד איבורה. בהמשך הוא תופקד בעמדה יותר התקפית ונחלש. גם מוי גומז קיבל יותר מידי קרדיט (וגם אקמבי לפני שעזב) ובשלבים ארוכים מאוד בעונה הדברים פשוט לא התחברו. הפיניש שהם נתנו אחרי הקורונה גרם לעונה להיראות קצת יותר טובה ממה שהיא באמת הייתה.
    ואני לא מסכים לגבי הציפיות, כשיש לך סגל כל כך חזק עם בלמים כמו פאו ואלביול, קשרים כמו קסורלה, אנגואיסה ואיבורה ושחקני התקפה כמו ג'רארד מורנו צ'וקואזה ואלקסר אין שום סיבה בעולם שהציפיות לא יהיו 65 נקודות פלוס וכדורגל יותר מחובר והרבה יותר יציבות.
     
  15. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    נכון שהדיון לא עליה, אבל זה רק עוד דוגמה לקבוצות שכן עושות צרות ובכמויות, ואלה כן הקבוצות שנמצאות בכיוון ההפוך של הגדולות. סולדאדו חולה קורונה אבל גרנאדה בדרך כלל משחקת בלעדיו, ויש לה חלוצים טובים ממנו כמו לואיס סוארס הקולומביאני. ההפסד לאתלטיקו היה כמה ימים לפני הנסיעה לשבדיה למשחק נגד מאלמו, המשחק הכי חשוב בהיסטוריה של המועדון, על העלייה לשלב הבתים. אז ההרכב היה בהתאם, ואתלטיקו ניצלה את זה עם חילופים התקפיים לקראת סיום המשחק כדי לעשות את הבליץ.

    חאבי קאייחה כבר פוטר מוויאריאל, הקבוצה לא היתה יציבה והידרדרה תחתיו למקום ה-14. היה צריך שינוי וטוב שזה בא. לא בהכרח אמרי זה האיש, אבל יש לו ניסיון בליגה האירופית, אז יהיה מעניין.