הישראליות במפעלים האירופיים - עונת 2020/21

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י alexshw, ‏25/7/20.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    בקונפרנס הקבוצות הישראליות יתחילו בסיבוב המוקדמות השני. בסך הכל 5 קבוצות בלבד מהליגות שציינת יופיעו בפלייאוף מקום 6 בספרד, איטליה וגרמניה, מחזיקת גביע הליגה באנגליה ומקום 5 בצרפת. אם אתה מדורג לא תפגוש אותם, ואם אתה לא מדורג סיכוי קטן לפגוש אותם.
     
  2. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    נשמע שאופא מעשית החליטו להפריד בין הליגות החזקות לליגות האחרות.
    מעשית אומרים לקבוצות מישראל, אוסטריה, צ'כיה, רומניה וכו' - לכו תשחקו אחד נגד השני ועזבו בשקט את לייפציג-ארסנל של הצ'מפיונס שלנו.

    הכדורגל כבר מזמן שייך רק לעשירים. זה עוד צעד.
     
  3. בוצר Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/11
    הודעות:
    21
    לייקים שהתקבלו:
    7
    אבל זה בדיוק המצב היום.
    גם עכשיו רק מקום 6 בספרד(גראנדה), איטליה(מילאן), גרמניה(וולפסבורג) משתתפות, וגם שנה הבאה.
    הישראליות יתחילו מהסיבוב השני, זה נכון. ובנוסף יש לקבוצות ישראליות יותר סיכוי להיות מדורגות בכל שלב בדרך.
    סך הכל המסלול כן יהיה יותר קל אבל לא באופן דרמטי כמו שאפשר לחשוב.
     
  4. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    ובצדק. אני דיברתי על זה כבר לפני שנים גם פה בפורום שיש צורך בליגה שלישית באירופה. שהליגה האירופית כבדה מדי 48 קבוצות (למרות שמגניב לצפות בחגיגה אירופית) וצריך לצמצם אותה ל-32. יותר מזה אם הקונפרנס יצדיק את עצמו, אולי יהיה בעתיד הצדקה גם לליגה רביעית...

    יש באירופה המון קבוצות טובות שלא מצליחות להיכנס לאף אחד משלבי הבתים. בליגות הגדולות יש הרבה קבוצות אמצע טבלה. ובליגות הבינוניות (כמו שלנו) בקבוצות הצמרת. כמובן שלגבי הליגות החלשות באירופה אין להם מה לחפש שם כי הן חובבניות בעיקר. אני מדבר על קבוצות צמרת מהליגות שציינת קודם, בשילוב עם קבוצות אמצע טבלה מהליגות הגדולות.
     
  5. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אפואל ניקוסיה היא קבוצה מאוד ביתית (שנה שעברה נגיד עשתה 0-0 במוקדמות ליגת האלופות מול איאקס בבית ובשלב הבתים של הליגה האירופאית ניצחה בבית 1 - 0 את סביליה שבסוף זכתה במפעל כשבזכות הניצחון אפועל גם עלתה מהמקום השני בבית ל-32 הגדולות).
    המפתח מולה היה המשחק בטרנר (שהיה המשחק הראשון). הבעיה הייתה שעד השער של אוגו בסוף המחצית הראשונה לא הגענו למשחק והם כבשו 2 שערי חוץ כבר במחצית הראשונה. במחצית שנייה היינו טובים בהרבה, טוני כבש את ה2-2 ואפילו נפסל לנו שער של אייבנדר בתוספת הזמן בגלל טענה לנבדל של טוני שהיה מעורב במהלך.
    יצאנו לקפריסין עם 2-2, אפילו הובלנו שם משער של בן בסט, אבל אחרי השער העצמי של טוני, היינו חייבים לחפש את השני בגלל שערי החוץ מטרנר והם הענישו אותנו בצד השני וניצחו 3 - 1. אצלם הם היו הרבה יותר חדים, היה משחק קשה הרבה יותר, ולכן את ההתמודדות מולם הפסדנו בטרנר. בכל מקרה, לא חושב להגיד שמדובר בקבוצה נחותה מאיתנו, הם באותו סדר גודל שלנו, לדעתי אפילו מבחינת נקודות דירוג הם היו עם ותר משלנו והיו מדורגים אם אני לא טועה גם בפלייאוף.
     
  6. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    בליגה עצמה, יהיו פחות קבוצות מחמשת הליגות החזקות שציינת. רוב הקבוצות שם יהיו מליגות בינוניות, וזאת הסיבה לדעתי שהקבוצות הישראליות יפתיעו שם...
     
  7. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    מסכים איתך.
    אני אישית גם תמיד מעדיף משחקים נגד כל מיני קבוצות מרומניה ופולין מאשר להתלהב מזה שקיבלתי את טוטנהאם.

    בכל מקרה מרגיש שאופא הולכים לכיוון של "יורוליג". מנסים לעשות הכל במסגרת ה"ספורטיבית" כדי להימנע כמה שיותר מכל מיני פרנצווארוש והכוכב האדום וכדי לקבל כמה שיותר טוטנהאם ולייפציג.
     
    danielone ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    ברור, הם פחדו שהקבוצות החזקות יקימו איזה "יורליג" כזאת בעצמם (כבר היו שיחות בנושא) אז עושים הכל כדי להבטיח שכמה שיותר מהם או הקבוצות שהכי קרובות להם יגיעו למפעל.
     
  9. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    נכון.
    גם לפני כמה שנים החליטו לחסוך לקבוצות מהליגות הגדולות מוקדמות
    טופ 4 ב-4 הליגות הבכירות וטופ 3 בצרפת נכנסים אוטומטית לבתים של הצ'מפיונס בלי חוכמות.

    פעם עוד היה מפגשי נוקאאוט של קבוצות מגרמניה נגד קבוצות מספרד.
    אבל למה להקשות. אנחנו רוצים את טוטנהאם, לא הכוכב האדום.

    הפערים הכלכליים גם כ"כ גדולים שמעשית גם בצ'מפיונס יש לך איזה 8 משוריינות קבועות (בראשות בארסה, יובה, ריאל ובאיירן כמובן).

    אני אומר שבכלל יחליטו שטופ 10 בליגות הביכרות נכנסות, וש30 אלופות אחרות נאבקות על כרטיס לפליאוף נגד מקום 11 בספרד.
     
  10. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    בסוף הכל עניין של כמה כסף ייכנס לקבוצות מהמפעלים האירופאים. נכון להיום השתתפות בליג האלופות היא היהלום שבכתר הכלכלי והמקצועי, אבל יותר מהמקצועי כמובן כלכלי עם כ-20 מיליון אירו שנכנסים ישירו, סכום שמספיק לתקציב בלי ספונסרים וזכויות שידור וקהל ל-3 שנים קדימה.

    העפלה לליגה האירופאית במסלול רגיל שלא דרך אלופות שווה כ-5 מיליון אירו והעפלה דרך אלופות כפי שנוכחנו השנה שווה 10 מיליון אירו, כשכמובן אם יש לקבוצה ניקוד וככל שהיא תדורג יותר גבוה בהגרלה היא תקבל יותר כסף.

    אם קבוצות ישראליות יתישו את עצמם לבתים של המפעל השלישי ויקבלו שם סכום של מיליון אירו על העפלה, אז אחרי הוצאות והכל סביר שלא יישאר מזה הרבה. אז לפני שמדברים על מה הקבוצות הישראליות יעשו בקונפרנס ליג, צריך להסתכל על הפן הכלכלי.

    הרי מרבית הקבוצות שמגיעות לאירופה מחליפות את הסגלים שלהם באופן מהותי ופוגעות בסיכוי להגיע, וגם אם הן מצליחות לשמור, אז תגיע הגרלה רצחנית בדמות אטאלנטה כמו שקרה להפועל חיפה ותזרוק אותה מהמשך המפעל. לגבי קבוצות אחרות כאילו כבר את סלואן ליברץ מדיחה את קש או קבוצות סטייל הלסינבורג או מאלמו שמדיחות את בני יהודה. בני יהודה לזכותה יאמר שפרט להדחה מפתיעה נגד שמרוק רוברס שמנעה ממנה מפגש בלתי נשכח מול יובנטוס, תמיד עברה קבוצות שמתחתיה או ברמה שלה, אפילו הפתיעה אני זוכר את פאסוס פריירה והודחה לפסוו במשחק שגם בו בהולנד היתה קרובה לעשות משהו.

    מה שהפיצול הזה ל-3 ליגות אומר - שעבור ליגות כמו הישראליות - אין שום חשיבות לסיים במקומות 2-4 - אתה גם הולך למפעל פחות טוב, גם תקבל פחות כסף מהליגה האירופאית באופן מהותי וככל הנראה זה יהיה בזבוז זמן. רק האלופה למעשה יכולה להרוויח מזה - היא תשתתף בליגת האלופות, תוכל להיכנס לליגה האירופאית ובמקרה הכי גרוע תיפול ישר לבתים של בקונפרס.

    הליגה האירופאית הופכות להיות ליגה יותר סגורה מליגתה אלופות אפילו - רק ליגות 1-15 יוכלו לשחק בה וינשרו אליה קבוצות ממוקדמות ליגת האלופות, אבל נוכח העובדה שהם יוכלו לפגוש את הקבוצות מליגות 11-15 שהן בדרך כלל עדיפות, סביר שאנחנו לא נראה הרבה הפתעות שם.
     
  11. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    צריך לזכור שבמקום ליגה אחת עם 32 קבוצות, וליגה אחת עם 48 קבוצות. אנחנו מקבלים 3 ליגות עם 32 קבוצות. זאת אומרת סה"כ תוספת של 16 קבוצות.

    כמו שציינת האלופה תוכל להבטיח די בקלות סיכוי לעונה אירופית. בוא נגיד ככה מתוך עשור - פעם 1 צ'מפיונס, 3 פעמים ליגה אירופית, 5 פעמיים קונפרנס, פעם 1 ללא שלב בתים כלל.
     
  12. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    השאלה אם המפעל השלישי יקבל יחס של אינטרטוטו או שיקחו אותו ברצינות.
    אני מניח שיקחו אותו ברצינות.

    עדיין משהו לא נוח לי עם ההתנהלות הזו של אופ"א.
    כאילו מראים את הדרך החוצה לליגות בסדר גודל של ישראל, וכמובן שבמקביל רק ממשיכים להעצים את הפערים מהליגות הבכירות.
    כאילו נמאס להם מכל הקלוז' והצסקא סופיה גם בליגה האירופית. כאילו אומרים "לכו תזדיינו במפעל פח שמיועד רק לכם ותשאירו את הצ'מפיונס והאירופית למי שבאמת "צריך" להיות שם".

    ארגון מבחיל.
     
    EuropeGuy אוהב/ת את זה.
  13. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    אבל אופ"א צודקים. עובדתית יש פערים גדולים. אז מה הקטע לשריין לליגות חלשות כרטיסים לצ'מפיונס ואז יש הבדלי רמות ענקיים בשלב הבתים. אמנם הראו לליגות מהסוג שלנו את הדרך החוצה משני המפעלים הבכירים, אבל נתנו להם צ'אנס בליגה השלישית בואו תוכיחו את עצמם בבמה הזאת...
     
  14. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    אגב הזוכה במפעל השלישי מה איתה?
    מקבלת כרטיס אוטומטי לאירופית?
    אולי אופ"א מממנת לזוכה ביקור במתחם האימונים של ארסנל?
     
  15. danielone Member

    הצטרף ב:
    ‏28/10/10
    הודעות:
    2,353
    לייקים שהתקבלו:
    353
    בוא נגיד ככה אם יקבלו במפעל השלישי מחצית מהכסף שמקבלים בליגה האירופית. זאת תהייה אחלה ליגה ומשתלמת ביותר לכל קבוצה ישראלית.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.