ברצלונה 2020/2021 - תוהו ובוהו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Jefecito, ‏30/8/20.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    אישית אני לא מאלה שמהללים את התקופה שלו בבארסה, לדעתי בשלוש עונות מתוך התקופה שלו בבארסה הוא לא היה טוב, היום הכל מספרים אז אנשים לא ביקרו אותו יותר מידי. כמות הפעמים שהוא טועה בנגיעה הראשונה, כמעט אף פעם לא מצליח באחד על אחד ומנסה לא מעט ( לפחות אל תנסה אם אתה לא יכול), יותר מידי החמצות ועוד ועוד... כן עדיין יש לו דם של חלוץ וגם עם רגל שבורה הוא יהיה יותר טוב מבנזמה (כי לו אין), אבל כבר מזמן שהוא רחוק מלבנדובסקי, אגוארו, אובאמיינג וכו.
    דווקא העונה הזו הוא הפתיע אותי מאוד והיה טוב, אחרי כמה שנים שהיה נראה כמו הצל של עצמו, לפעמים אפילו הייתי מרחם עליו שכל פעם שהכדור מגיע אליו ההתקפה מתבזבזת.
     
    SaSa ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אז כנראה שהסטנדרט שלך הוא מסי או רונאלדו ברחבה בלבד, כמה חלוצים היו טובים ממנו נניח חוץ מלבנדובסקי? מה דעתך על 2015/16 כשהוא כבש מספר בלתי נתפס של שערים? סוארס היה מחמיץ בפעם הראשונה ומבקיע בפעם השנייה, הוא היה שחקן שקשה מאוד לעצור גם מחוץ לרחבה ובישל למסי המון שערים, הפרטנר הטוב ביותר שלו. הוא פתח את העונה הראשונה באיחור של איזה חודשיים, זכר להשעייה ההיא, והיו גם שתי פציעות לא פשוטות, בין היתר העונה. כמובן ששחקנים גדולים צריכים לעזוב כדי שתהיה מהפכה אמיתית ובארסה חסכה חלק משכרו, אבל זה לא קשור לכך שהוא עשה המון. הכובש השלישי בטיבו במועדון במשך שש שנים בלבד, כמעט 200 גולים, מה יש כאן לא להלל? זה להביט במציאות.
     
  3. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    ב15-16 הוא היה ענק, אבל אחר כך החלה ירידה תלולה. הסטנדרט שלי הוא ממש לא מסי ורונאלדו, לדעתי באותן שלוש עונות הוא היה חלוץ בינוני ותו לא. פחות טוב מרוב החלוצים של קבוצות טופ, הארי קיין, לבנדובסקי אגוארו ואובמיינג זו רק דוגמה לחלוצים שחד משמעית יותר טובים ממנו אבל גם אם יורדים רמה אחת למטה (נגיד וארדי, יאגו אספאס, לוקאקו) מקבלים חלוצים טובים ממנו, פשוט כי הוא היה באמת לא טוב. כולם נתפסים על מספרים אבל בנזמה זו הוכחה שגם חלוץ גרוע (מאוד) יכול לגרד את ה20 שערי ליגה אם הוא החלוץ הפותח של בארסה או ריאל. זה בטח לא מרשים כמו העשרימים שאספאס מספק מידי שנה.
    היום אין יותר מידי חלוצים דרג שני (הצלחתי לחשוב רק על שלוש דוגמאות ובטח לא תסכים איתי לגביהן), אז אל תיתפס ספציפית על הדוגמאות אם הן פחות מדברות אליך אבל הרעיון הוא שהוא כבר לא בטופ ואפילו כבר לא בשכבה השנייה, אין לי מושג איך מזה הצלחת להכניס את מסי ורונאלדו לפה.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הוא חלוץ שבישל המון שערים, אתה לא יכול למדוד אותו רק בגולים ויש לו 0.7 שערים בממוצע למשחק כשהוא לא היה הפנדליסט גם. הרבה מצבים הוא יצר לבדו. לוקאקו לא רלוונטי כי הוא לא מתאים לסגנון של ברצלונה והוא (סוארס) גם מגוון הרבה יותר מאובמיאנג בשיאו. זה בדיוק העניין, שבנזמה בעונה טובה יחסית מציג מספרים של סוארס בעונה סולידית. זה לא נכון שהוא לא בעשירייה השנייה, אתה מחמיר איתו כי אתה זוכר אותו פצוע. אפילו נגד באיירן הוא הראה קצת מהקסם שלו במהלך גדול והבקיע את השער השני וצימק ל-2:4. בעונה השלישית הוא כבש 37 שערים אז זו לא ממש 'ירידה תלולה'.
     
  5. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    לא דיברתי על מספרים בכלל, המספרים טובים, ציינתי קודם למה בכל זאת הוא היה חלש.
    לגבי החלק השני של ההודעה לא הצעתי אלטרנטיבות, בסהכ אמרתי שהוא היה חלש ואני לא מצטרף לאלה שסוגדים לו, אין שום קשר למי מתאים ומי לא מתאים. לגבי החלק השלישי של ההודעה, נכון נגד באיירן הוא נתן גול נהדר ולא רק נגדה, בכלל העונה הוא היה טוב והמציא את עצמו מחדש אחרי כמה עונות בהן היה חלש מאוד, גם את זה אמרתי בהודעות הקודמות.
    ב16-17 החלה הירידה והוא עוד היה דיי טוב ( אבל לא המפלצת של שתי העונות האחרונות בליברפול ושתי הראשונות בבארסה) אבל 17-18, 18-19 הוא היה מזעזע.
     
  6. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    להגיד שהמספרים של סוארז בשנים האחרונות טובים זה אנדרסטייטמנט, בשורה התחתונה הם לא נופלים מהמספרים של שאר חלוצי הטופ הנוכחיים שצוינו (לבאנדובסקי, קיין, אגוארו, אובמיאנג). נשגב מבינתי איך שחקן שממבט ראשון אכן נראה כבד, איטי, מגושם ומחמיצן גדול, ממשיך לסיים כל עונה עם מעורבות ישירה ב-30+ שערים, כשעד לפני שנתיים זה היה 40+. בכל עונה היו לו לפחות 4-5 גולאסויים של ממש, אני גם מעדיף חלוץ שיגיע במשחק ל-5 מצבים ויכניס שני שערים מאשר שחקן שבכל מקרה יצליח להגיע רק למצב-שניים במשחק. אני ממש לא בטוח שבברצלונה ימצאו לו תחליף ראוי גם אם יקבלו את ההחלטות הנכונות.

    אני כן חושב שהוא נשחק באופן משמעותי עם מיליארד הדקות שקיבל ללא מנוחה, ואין לי ספק שהשת"פ עם מסי וסגנון המשחק שהלם אותו תרם משמעותית למספרים הגבוהים על אף יכולת ירודה לעתים. יהיה מעניין לראות איך הוא יבוא לידי ביטוי בהתקפה של אתלטיקו שמטבעה יוצרת פחות מצבים מברצלונה.
     
  7. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    קודם כל אני חושב שגם בעונות הטובות שלו בבארסה הוא לא הצליח להגיע לפיק שהיה ב13/14 בליברפול (אחת העונות האישיות הגדולות בהיסטוריה של הפרמיירליג).
    הוא הצליח לרשום את שמו בהיסטוריה של ברצלונה אבל עדיין זה מרגיש קצת פספוס לגביו - לדעתי אם היה עובר לקבוצה שהיא "שלו" הוא בהחלט יכל (כמובן בהתאם לקבוצה שהיו בונים לו) לתת פייט אמיתי למסי ורונאלדו גם בשנות השיא שלהם. מבין כל הקבוצה (הצפופה) של השחקנים מתחת לשניים כמו אגוארו, דה בריינה, הזארד, רובן וכד' - הוא זה שהכי התקרב (גם אם לזמן קצר) לשני החייזרים.
     
  8. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    מסכים איתך שהדבר הכי חשוב הוא היכולת להגיע למצבים, אבל זה כמעט הדבר היחיד שהיה לו לתת וגם בזה הוא כבר לא היה עילוי גדול, מבחינתי זה לא חיפר על כמות ההתקפות שהוא הרס לבארסה ברשלנות בילתי נתפסת. החמצות מול השאר זה גם דבר נסבל (אני זוכר את רונאלדו קאבאני וסוארז עצמו בשיאם מחמיצנים לא קטנים) אבל כשזה עובר את גבול הטעם הטוב זו גם בעיה. אצל סוארז זה לפעמים קצת עבר את גבול הטעם הטוב אבל זו לא הייתה הבעיה המרכזית שלו.
    הסיבה שהוא בכל זאת נתן את ה20+ שערי ליגה וקרוב ל0 שערי ליגת האלופות היא אותה סיבה שבנזמה מגרד לפעמים את ה20. הם החלוצים הפותחים של קבוצות ההתקפה הטובות בליגה וכפועל יוצא מזה לא בהכרח שהם צריכים להיות עילוי כדי לרשום את המספר הזה.
     
  9. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    במקרה של סוארז אני לא יודע אם הקרבה שלי לקבוצה מעוותת או מדייקת לי את הפרספקטיבה, אבל קשה לי להתחבר לרעיון שהוא "אגדת מועדון".
    מתוך 5 וחצי עונות הוא באמת היה טוב רק בעונה וחצי הראשונות שלו, הוא היה שייך רק לחצי עונה אחת באמת מרשימה של המועדון, והלך והדרדר ביחד עם הקבוצה לאורך השנים.
    בשלוש שנים האחרונות הוא בכלל הרגיש כמו עזר למסי מאשר שחקן מוביל של הקבוצה, קצת כמו אחד החברים האלה של לברון שהוא סוחב לכל קבוצה שהוא עובר אליה.
    כבר במהלך העונה השלישית שלו התחילה ירידה דרסטית במצב הפיזי ובניידות שלו דבר שהדרדר לאורך השנים והפך אותו לשחקן מוגבל שלא היה מספיק איכותי במשחק השוטף נגד יריבות איכותיות. הסטטיות שלו בהתקפה ובהגנה הייתה גדולה מדי עבור בארסה שכבר יש לה את מסי כאחד כזה. סה"כ הוא היה שחקן גדול לתקופה קצרה והתדרדר מהר מאוד תוך כדי שהמועדון עצמו קרס, ולכן לא באמת היה שייך לתקופה שתיזכר כמוצלחת של בארסה.

    ולגבי המעבר שלו לאתלטיקו, אני חושב שזה יהיה מעניין לראות אותו בקבוצה שבה הוא בעצם הכוכב ההתקפי המוביל ששם יעבדו בשבילו (בעיקר בעיקר בהגנה, עוד יותר כשמדובר באתלטיקו וסימאונה). מבחינת רגל מסיימת הוא עדיין מהטובים בעולם והוא יודע לייצר מצבים עם הגב לשער, החסרונות שלו היו העובדה שהוא איבד מהירות, זריזות וסיבולת עם הגיל(בעיקר את שתי הדברים הראשונים שהוא גם ככה לא היה מצטיין בהם) וכתוצאה מכך גם העבודה ההגנתית שלו הגיעה למצב אפסי(דבר שהוא כן הצטיין בו).
    האם חלק מזה נובע מהמצב המקצועי והניהולי של בארסה? לא יודע, אבל אם כן אז סימאונה והצוות שלו אולי עשו את החתמת העונה.
     
    SaSa ו-Ever Banega אוהבים את זה.
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לגבי זה שדיבר על העונה בליברפול, הרי שאפשר לומר את אותו דבר על בייל אם היה השחקן המרכזי בריאל מדריד, אולי גם על פיגו ששם היה כבר את זידאן, אז עדיף לקבל 90% מסוארס למשל מאשר להביא חלוץ אחר, הוא התאים לקבוצה בצורה מושלמת, ואני חולק עלייך, ב-2015/16 הוא היה מטורף - 84 שערים בעונה הוא כבש ובישל, יותר מזה? ההנחה הרווחת כנראה היא שכל אחד היה טוב ליד מסי וניימאר אבל זו טעות. מסי אלוהים, ניימאר היה השחקן השלישי בחשיבותו שם לדעתי. בתקופה של ניימאר במועדון הוא כבש בהרבה קלאסיקוס והיה אחראי לרמונטדת ה-1:6 אז אולי זה קצת מעוות את הזיכרון.

    לדעתי כל שחקן שמגיע לחמישיית המבקיעים המובילה ומעמיד מספרים כאלה הוא אגדת המועדון. לא מבין את דיבורי הסרק האלה על הגנה, בנזמה לוחץ את הבלם? זידאן אוהב אותו בכל זאת. זה לא תפקידו ולא בשביל זה הוא בא, זה לא רלוונטי, לא כל קבוצה היא ליברפול. בעונה השלישית הוא כבש 37 שערים ובישל עוד הרבה (אין לי בעיה לבדוק), זו פשוט הייתה עונה קבוצתית כושלת, להגיד לך כמה שערי ליגה היו לניימאר? עצם זה שעונה כזו מתקבלת כמובן מאליו מראה לכם עד כמה הוא שחקן גדול.
    אף אחד לא אמר אגב שאתלטיקו מקבלת כאן את סוארס בשיאו, אבל 70% אולי כן, ואני אמהר שבלי פציעות הוא כובש 30 שערים וגם מבשל. כששחקן בגיל הזה נפצע - זה לא פשוט וטבעי שאחרי גיל 30 יש ירידה בפיזיות. מעבר לכך, לא רואה מה ההיגיון מעבר לחסכון השכר שלו. להביא את דפאיי ולשחרר את סוארס בגרושים? אפשר לחשוב שלאוטרו הגיע, וגם היום לאוטרו עדיין לא טוב ממנו. אגב, סוארס שיחק מעל 200 משחקים בארבע עונות, מהעונה השנייה ועד החמישית והלפני אחרונה, זה פגע גם בו בסופו של דבר. מי היה המאמן אתה זוכר?

    מהדיבורים פה אפשר לחשוב שסוארס היה '9' בלבד, שחקן לא ורסטילי. בכל משחק שהחמיץ בצורה מביכה הוא פתאום דפק מספרת או וולה גדול מ-20 מטר. הוא היה 'רוצח'. זה מגניב להיות אוהד בארסה ולכתוב בגנותו של סוארס, כאילו "אובייקטיבי".
     
  11. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,625
    לייקים שהתקבלו:
    401
    בכל משחק שהחמיץ בצורה מביכה הוא דפק וולה? פשוט לא נכון.
    אתה לא צריך להתעצבן זה בסדר לא להסכים, עצם זה ש"אנחנו" כמה שמחזיקים באותה דעה מתוך מספר מצומצם של אנשים בדיון מראה שהדעה הזו לגיטימית. אני אישית לא אוהד של בארסה ועדיין אני חושב שלסוארז היו עונות חלשות בבארסה גם אם המספרים היו טובים.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    חלילה, לא מתרגז, להיפך, חולק עלייך וזה בסדר גמור, שמח שאתה מגיב ומתנהל דיון, אתה מוזמן תמיד. מה שכתבת לא כוון אלייך.

    לסוארס היו החמצות רבות שחלקן בלתי נסלחות, אבל יש לו גם חלק בכך שהגיע להמון מצבים. בין אם זה הטירוף, התנועה המדהימה שלו, לעתים הדריבל הערמומי שהלך ודעך אבל עדיין היה מסוכן. זה פחות חשוב אם הוא החמיץ מצב של מאה אחוז אם אחר כך הוא כבש שער מאוד מפתיע ופיצה על כך. תראה את המשחקים נגד סביליה, נגד אינטר, אפילו נגד באיירן מינכן. אני לא מתרגז, אנחנו חלוקים וזה בסדר גמור (לא כוון אלייך). אם נלך לכל הדחה בצ'מפיונס של בארסה נמצא גם החמצות של מסי, היא פשוט לא קבוצה מספיק טובה לדעתי, בטח לא בעונה שעברה וגם לגבי 2018/19 היו קצת השגות כי הליגה הייתה בריצפה, וצריך לומר שהיא פגשה גם את הקבוצה הטובה באירוםה.
    לטעמי חלק מהדברים הם קצת פחות מבוססים עם טיעונים חזקים אלא תחושת בטן שלך והחמרת איתו מקצועית, הוא לא חלוץ דוחק. אבל כשאתה מכניס להשוואה את יאגו אספס זו בעיה, הרי אני לא אחדש לך אם אומר לך שהוא נכשל בליברפול ובסביליה ובכל מקרה לא כל שחקן שמצליח בקבוצה X יכול להתאים לברצלונה.

    *******

    [​IMG]

    ראיתי חלקים ממסיבת העיתונאים בה סוארס נפרד ותרגמתי הכל, הוא בכה אחרי הסרטון. ליאו מסי הגיע גם הגיע, וכך גם ג'רארד פיקה, סרחיו בוסקטס וסרג'י רוברטו - כל הקפטנים, וכך גם ג'ורדי אלבה שהיה חבר קרוב שלו. אף מילה רעה על בארסה מעבר לכך שהשנה האחרונה הייתה קשה, הוא היה אסיר תודה על כך ש שהמועדון "הימר עליו" בצל העליהום התקשורתי אחרי מה שעשה במונדיאל 2014, הוא גם סיפר מה מסי אמר לו אחרי ההודעה על המעבר ועל כך שהתייעץ עם גריזמן.

    הנה חלק מהדברים: “זה לראות מולך חלום שהתגשם אבל לא דמיינתי שאגיע להישגים כאלה. עשיתי הרבה כדי להגיע לקבוצה הטובה בעולם. אני גאה שהפכתי לכובש המצטיין השלישי בטיבו בהיסטוריה של המועדון הזה. אני גאה שהילדים שלי ראו אותי לצד שחקנים מדהימים, לצד הגדולים בהיסטוריה. זכיתי כאן בתארים, כבשתי שערים, זה תמיד יישאר בזכרוני. תודה רבה לאוהדים על כל התמיכה, לעולם לא אשכח זאת. היו לי שש שנים מדהימות כאן, אסור להתייחס לרגעים בודדים (כמו ה-8:2 נגד באיירן מינכן). כמובן שחשבתי שאוכל להמשיך, העונה האחרונה גרמה לטעם מר, אבל עליי לעכל את מה שקרה, לשנות את המנטליות ולהתמודד עם האתגר הבא. ככה זה בכדורגל. עדיין לא עיכלתי איך זה יהיה להתמודד נגד חבריי לשעבר. בכל מקרה, לא משנה אם יש חוזה, לעתים צריכים שינוי. המאמן לא סמך עליי".

    * במארקה נכתב שרונאלד קומאן סיפר לחבריו הקרובים שההנהלה מקשה עליו מאוד ומקבלת החלטות על חשבונו.
     
  13. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    כמה חוסר הבנה צריך כדי לטעון שרק בליברפול עושים לחץ או שזה דבר שלא רלוונטי(לכל שחקן כדורגל)?
    איפה זה נתפס שחקן כדורגל מוביל שלא עושה הגנה?
    איפה זה נתפס קבוצה שמגנה במערך 4-4(לא חסרה פה עוד ספרה)?
    שנים אנחנו סובלים מהדבר הזה כל פעם שיש יריבה רצינית.

    מישהו אמר שסוארז בשיאו לא היה שחקן גדול? הוא כבר לא בשיאו מזמן.
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא, אתה סובל מהתפרקות כללית של הקבוצה, שהיא לא מספיק טובה, כששחקנים בכירים שמאבדים את הראש או חלשים מאוד כמו סרחיו בוסקטס שמרגרינה באמצע, שחקני הגנה לא ממש טובים כמו נלסון סמדו או לנגלה שהיה אחרון בכל מאבק נגד באיירן מינכן, גם פיקה, אין מי שיעצור את המפולת. ולעתים בארסה הודחה גם עם ארבעה קשרים, כך היה באנפילד לדוגמא. אם סוארס לא לוחץ את בואטנג זה לא מה שמביא להדחה. גם מסי לא ממש הבריק בחלק מהמשחקים האלה ומותר להגיד את זה. סוארס שיחק בבארסה שש שנים. לטעמי הוא אגדה ענקית במועדון ומהחלוצים הגדולים בתולדות הליגה הספרדית, חלק חושבים שהוא לא אגדה בבארסה ואני תוהה על כך, או שאגדה זה רק צ'אבי-אינייסטה-פויול וקרויף ומסי, ואחד הוויכוחים הוא על כמות העונות הטובות שלו. העונה האחרונה הייתה לא טובה. העונה השנייה הייתה פסיכית, ובשאר הוא היה טוב מאוד. אי אפשר לא למדוד בישולים, וקל לשחק עם מסי אבל גם למסי היה נוח עם סוארס והוא בישל לו המון. את עניין ה"חוסר הבנה" תחסוך ממני. איך בוני אומר? אתה לא במשחק אחי.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ליאו מסי נפרד מלואיס סוארס חברו הטוב בפוסט מרגש ולא חושש לתקוף את הנהלת ברצלונה שוב:



    "כבר הבנתי שזה קורה ואתה עוזב אבל היום האסימון נפל לי. כמה יהיה קשה לי לא לחלוק איתך את חדר ההלבשה יום יום, לראות אותך בכל מקום - במגרש ומחוצה לו. כל כך נתגעגע אליך. הרבה שנים, הרבה חברים, ארוחות צהריים וארוחות ערב משותפות, חופשות. הרבה דברים שלעולם לא יישכחו. כל יום ביחד. זה יהיה מוזר לראות אותך עם חולצה אחרת ועוד לפגוש בך כיריב. היית ראוי לפרידה ראויה בגלל מה שאתה - אחד השחקנים החשובים בתולדות המועדון, מישהו שהשיג דברים יוצאי דופן הן קבוצתית והן אינדיבידואלית. לא הגיע לך להיזרק כמו שעשו לך, אבל האמת יא שבשלב הזה שום דבר לא מפתיע אותי. אני מאחל לך את כל הטוב שיש באתגר החדש שלך, אוהב אותך מאוד ונתראה בקרוב חבר".

    - לפי ספורט, סרג'יניו דסט כבר נפרד מחבריו מאייאקס והעברתו לברצלונה סגורה, זהו-זה. בבארסה מאניה אומרים שהמועדון הדליף לתקשורת שהוא יהיה שחקן המועדון בוודאות. הוא כבר סיכם בבאיירן מינכן כזכור. כעת הוא סיכם את תנאיו בברצלונה והיא הגיעה לסיכום עם אייאקס.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.