הליגה ההולנדית 22/23 - פיינורד זוכה באליפות, פ.ס.וו בגביע. אייאקס מאכזבת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י de Middenweg, ‏8/8/15.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,199
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
  2. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    @DRORIKO
    בוא אספר לך מה קרה.
    יוהאן דרקסן הוא עיתונאי לשעבר שהוא איש שלא עושה חשבון לאיש. יש לו תכנית בטלוויזיה, פעמיים בשבוע שבעיקר מתעסקת בכדורגל. בגלל ענייני הקורונה הוא והצוות שלו בתכנית מדברים גם הרבה על עניינים יומיומיים.

    אז דרקסן כבר שנים איש שאו שאוהבים או ששונאים. הוא בהחלט תוקף אנשים ישירות, אבל לא מתבכיין מתי שתוקפים אותו בחזרה. יש לו דיעה על הכל כולל מה שקורה עכשיו בארה"ב ובהולנד. אני אומר גם הולנד כי לא שמח פה. בהשראת האירועים מעבר לים יש פה חבורה מהשמאל הקיצוני שמנסה באלימות ללבות את האש. צריך לזכור שיש פה גם אוכלוסיה ששורשיהם מסורינאם והאיים האנטיליים. גם הרבה אנשים מגאנה שהיא כמובן מדינה באפריקה. עניין הגזע עולה גם פה וכמו בכל מדינה יש גם גזענות.

    מקור הסכסוך הנוכחי בין דרקסן למתנגדיו הוא על הרצון לשנות חג לילדים מסורתי. קוראים לו בהולנדית Sinterklaas.

    https://storage.pubble.nl/4c0aa478/content/2019/10/bf83eee4-033c-455f-86f8-22c80010e11d_thumb840.Xxx

    המתנגדים בהחלט צודקים שיש פה אלמנטים גזעניים, אבל שוכחים שמדובר בחג לילדים. הדמות של zwarte piet (פיט השחור) הוא דמות ששחור בגלל שהוא יורד מהגג לתוך הארובה כדי להגיע לילדים בשביל לחלק מתנות. בעשור האחרון קבוצה קטנה, אבל מאד קולנית מנסה להפטר מהחג הזה. במשך השנים ניסו לשנות את דמות פיט השחור, אבל זה לא היה מספיק. קבוצת kick out zwarte piet רוצה פשוט שחג הילדים לגמרי ייהרס. אני בהחלט מבין את האלמנטים בדמות שמאד מכעיסה אותם, אבל להפגין בחג ליד הילדים החוגגים, להפחיד אותם או לאיים באלימות קשה אם לא יקבלו את מבוקשם זה דבר שלחלוטין לא מקובל עליי.

    אז מה קרה עכשיו עם יוהאן דרקסן? אחרי מות ג'ורג' פלויד היו הפגנות ועדיין יש כנגד גזענות. הקבוצה שאני הזכרתי גם נמצאת בעניינים עם האג'נדה שלה. ראפר עם השם אקוונסי היה בהפגנה הכי גדולה באמסטרדם ושלהב את הרוחות שם. הוא אמר שיבעט בראשיהם של הפיט השחור אם יופיעו בסוף השנה בהולנד. המלים שלדעתי לפי החוק מעודדים אלימות והאיש עכשיו יכול לעמוד בפני משפט.

    במהלך אחד התכניות של דרקסן הראו תמונה של בן אדם שהתחפש לפיט השחור שהלך לעורר מהומה בהפגנה נגד גזענות בצפון המדינה. עם שלט zwarte piet lives matter הוא רצה לעורר פרובוקציה. יוהאן דרקסן צחק ואמר שזהו אקווסי ומשם התחיל הבלאגן.
    ממפיס דפאיי וג'יו ויינאלדום כבר מסוכסכים הרבה זמן עם העיתונאי לשעבר ועכשיו הכל התפוצץ. שחקני הנבחרת בראשות וירג'ל ואן דייק החליטו לעשות חרם על התכנית. בעיניי צבוע כי אם תוקפים את דרקסן אז למה לא מבקרים גם בחריפות את בן אדם שהתחיל את כל המהומה? אקווסי הוא האיש שהסית בבירור לאלימות, דרקסן התבדח ועכשיו הוא שעיר העזעזאל. השחקנים צבועים כי הם נגד העבדות שהיה בעבר, אבל כן הולכים לשחק בקטאר איפה שמשועבדים אנשים בשביל להקים מונדיאל.

    לצערי כמו תמיד יש לאנשים אג'נדה משלהם ולמרות שדרקסן מאד מגזים הפעם הוא לא הבעיה. ראפר הולנדי אחד בשם רוני פלקס (חבר של הבת היהודייה של רונאלד דה בור) האשים את דרקסן שהוא גזעני ושהוא תמיד מחפש את השחקנים שחומי העור. מי שמכיר היטב את התכנית יודע שדרקסן יורד בקביעות גם על אנשים לבנים. ואן חאל ודירק קויט לא בדיוק סורינאמים והם מקבלים יחס נוראי. העיתונאי לשעבר בהחלט יכול להיות גס, אבל הוא לא גזען כמו שעכשיו מנסים לצייר אותו. הוא לא בעד ישראל, תוקף את הימין הקיצוני פה ומבקר בחריפות אנשים שהוא לא אוהב. גם הומואים או הולנדים ממוצא מרוקאי/טורקי או אוהדים של ארדואן.

    מבחינתי דווקא מבקריו ושונאיו צריכים להסתכל במראה כי בסך הכל דרקסן לא צבוע. את זה אי אפשר להגיד על שחקני נבחרת הולנד או חלק מהאנשים שעכשיו מנסים בכח להרוס חג לילדים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/6/20
  3. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,777
    לייקים שהתקבלו:
    1,826
    @de Middenweg דרקסן גם אם אני לא טועה הוא זה שנכנס הכי חזק באריק טן האח לא?
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  4. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    אכן כן. בתכנית שלו יש עוד שני אנשים קבועים. המנחה ווילפרד חניי והשחקן לשעבר רנה ואן דר חייפ. היה בשיאו בפ.ס.וו. השלישייה הזאת כבר המון שנים בטלוויזיה. דרקסן היה המון שנים העורך הראשי של השבועון "פוטבל אינטרנשיונל". שיחק בצעירותו בעיקר בליגה השנייה.

    יש בתכנית תמיד מקום לעוד איש בשולחן. מספר אנשים שמתחלפים מדי תכנית. אחד הנוראיים הוא העורך הראשי של ה"טלחרף", וולנטיין דריסן. נחש אמיתי. הוא ודרקסן יורדים ללא הפסקה על טן האח, פשוט מחכים לו בפינה. מבחינתי הסיפור מאד פשוט. ה"טלחרף" הוא אולי העיתון של אייאקס, אבל הם כבר שנים גרופיז של קרויף ז"ל. לפני דריסן ישב שם חבר קרוב של קרויף, יאפ דה חרוט. היות שטן האח לא בא מהקליקה הזאת האיש בעיה מהיום הראשון שמינו אותו למאמן באייאקס. מרק אוברמרס ואדווין ואן דר סאר גם קיבלו מנה גדושה של ביקורת ילדותית בגלל שיש להם דיעה טיפה שונה מקרויף המנוח. דרקסן שגם נחשב לאוהד מאד גדול של קרויף ז"ל הפך את התכנית למעין חגיגה כנגד טן האח. העיתונאי לשעבר לא אוהד את אייאקס וביחד עם ואן דר חייפ (בעיקר אוהד פיינורד) זה היה לפעמים ממש מביך לראות. את האמת, לרב אני כבר לא מסתכל בתכנית בטח לא כשאייאקס מפסידה...
     
  5. Cup of Tea Liverpool, UK

    הצטרף ב:
    ‏29/9/07
    הודעות:
    6,324
    לייקים שהתקבלו:
    790
    אני לא מבין מה הבעיה שיאפרו את 'פיט השחור' בצבע אפור מהפחם - ולא בשחור.
    זה ריאליסטי וככה זה לא יפגע באף אחד ולא הורס את החג.
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  6. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    שמע, דבר עם החבר'ה של KOZP. בשנים האחרונות כבר היו "פיטים" בכל מיני צבעים, אבל החבורה המיליטנטית הזאת לא רוצה מו"מ. עכשיו התחילו גם עם כל מיני פסלים שלדעתם צריכים להוריד. אני לא אומר שחלק מהטענות שלהם לא נכונות, אבל הטון? אתמול היית בעיירה בצפון מערב הולנד הפגנה ליד הפסל של יאן פיטרזון קון. מישהו חשוב מהעבר של הולנד. איש שתרם רבות להתפתחות של המדינה, אבל כמו רבים באותה התקופה (המאה ה-17), גם לא בדיוק איש שנמנע מרצח ואלימות קשה. חכל המדינות הקולוניסטיות בעבר יש צד אפל. הקטע הוא שאתמול כמאה איש באו מחוץ לעיירה במטרה ברורה; להוריד את הפסל בכח. השלטונות דאגו ששתי המחנות יכולים בשקט להפגין. ברגע שהמתנגדים הפגינו חלק מהנוכחים התחיל לעורר מהומות ולהתנהג באלימות לכיוון המשטרה. אחרי זה כבר באו אנשים קיצונים מהצד השני ובמשך שעות רבות לא היתה שקט בעיירה הקטנה.

    הויכוח הציבורי פה כבר מזמן עבר לפסים אלימים ולדעתי הדבר רק נעשה יותר גרוע. לצערי גם התקשורת מחממת את האש כשהצד השמאלי בבירור מקבל את התמיכה. כשנותנים במה לאנשים קיצונים כמו אקווסי צריך לתת גם במה למתנגדים שלו. זה בדיוק לא קורה ולאט לאט השטח מתחיל לבעור. יותר מזה, מאז פרשת ג'ורג' פלויד נותנים חופש למפגינים שחלקם מאד קיצונים (בכרונינגן למשל הלבנים קיבלו הוראה לשבת מאחור...דבר שכמובן אקט נקמני על מה שקרה בעבר בארה"ב, לא בהולנד עם יוצאי סורינאם למשל). חוקי הקורונה עדיין חלים פה, אבל אחרי שראש עיריית אמסטרדם (שמאל קיצוני) נתנה לעשרת אלפים איש להפגין כשזה למעשה היה אסור האווירה בהולנד נעשית עם היום יותר גרוע. אתמול אסרו על הפגנה כנגד חוקי הקורונה, אבל כן נותנים כמעט כל יום להפגין נגד אירוע שהיה בארה"ב. אלא דברים שלא קשורים למדינה דמוקרטית ולמרות שאני לחלוטין לא מסכים עם אלה שנאסרו היום להפגין בהאג יש בעיר שוב ארוע כנגד הגזענות. בצורה הזאת האלימות רק תתפשט כי אי אפשר לתת לקבוצה אחת להפגין ולצד השני לא.

    מבחינתי המצב בהולנד מגיעה לשיאים חדשים. השנאה ברחוב מתגברת ולאט לאט אני מרגיש שאני שוב גר בארץ...פיגועי 11 בספטמבר התחילו את כל השינוי השלילי. רצח איש הימין הקיצוני פים פורטוין ע"י איש שמאל קיצוני (שכבר שוחרר...) ואיש הקולנוע תיאו ואן חוך ע"י מוסלמי קיצוני גרמו לשינוי מהותי במדינה. מה שקורה עכשיו בהולנד לא מפתיע איש ולצערי אנחנו כבר לא מדינה סובלנית. אם בכלל היינו...זה כבר דיון אחר.
     
  7. Ajax Amsterdam Member

    הצטרף ב:
    ‏14/3/09
    הודעות:
    4,777
    לייקים שהתקבלו:
    1,826
    אם נחזור רגע לדברים מקצועיים אני חושב שתינוקות ואן חאל דאגו בשנתיים האחרונות לתת לחברה בתכנית לאכול את הכובע ואני מאמין שזו רק ההתחלה
     
  8. Cup of Tea Liverpool, UK

    הצטרף ב:
    ‏29/9/07
    הודעות:
    6,324
    לייקים שהתקבלו:
    790
    נשמע על הפנים..
    עם יד על הלב, אני יכול להבין את אלה שלא מוכנים למו"מ על 'פיט השחור' ולדעתי יש להם זכות לדרוש לבטל את הדמות או להחליף אותה במשהו שיוסכם על ידי כולם, בטח שכשמכנים אותו 'המשרת של סט.ניקולאס' והפנים שלו צבועות בשחור. זה מאוד גזעני. הבעיה היא שגם בקבוצות האלה שמבקשות שיוויון יש אנשים מאוד קיצוניים שפשוט הפסיקו לראות בעיניים ולמעשה מה שהם באמת רוצים זה מלחמת גזעים ולהשתוות במספרי הרוגים לפי גזע לפי כל המלחמות משחר ההסטוריה. יש בנטפליקס אנגליה סדרה של הביביסי שמגיש אותה לואיס ת'רו ויש שם פרק על Black Nationalists בהארלם והם אומרים בדיוק את אותם הדברים. זה לא נראה כמו התחלה של משהו חיובי, אבל נקווה שזה יגמר טוב.

    צריך לחזור לדבר על כדורגל, זה לא 'חדשות חוץ' כאן */aaa031
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  9. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    @Cup of Tea
    שמע, אין לי בעיה לשנות את "פיט השחור", לגמרי לא, אבל כמו שאני אומר אי אפשר לדרוש את זה באלימות. כמו שאני אומר, הדמות במקורו לא גזענית, אבל זה לא אומר שאנשים נפגעים. לצערי הקיצונים, כמו תמיד, לוקחים את הדיון לצד הקיצוני. קבוצות אנרכיסטיות מעורבות במהומות והרב הדומם כמו תמיד שותק. פתאום התקשורת ההולנדית מתחילה לדבר על זה שצריך למחוק מהאינטרנט סדרות. הדבר גם קורה באנגליה איפה שפתאום עושים בעיות עם fawlty towers. הסדרה הזאת דווקא מראה עד כמה גזענות נורא. כבן לניצולת שואה לא תמכתי בעניין שהורידו את סדרת הבילוש הגרמני "דריק" בגלל שהתברר שהשחקן המוביל, הורסט טאפרט, היה במלחמה נאצי. לך תדע מי עוד היה בזמנו נאצי. כן, וולד דיסני. אז בוא לא נסתכל יותר את מיקי מאוס, או דונלד דאק...זה שאימי ז"ל לא רצתה לבקר בגרמניה זה דבר אחד, אבל אם צריך אני עובר את הגבול.

    גזענות לכיוון קהילת האפרו אמריקנית בהחלט עוד יכולה להיות בעיה בארה"ב , אבל המצב בהולנד הרבה יותר טוב. יש גם עדיין אנטישמיות בעולם אז בוא נשרוף את כל העולם. בני האדם גזענים ויישארו כאלה, אבל יש גם המון אנשים טובים. ברגע שמישהו אומר בהולנד שהוא יוצא מהבית ונתקל 24 שעות בגזענות אז הבעיה איתו.

    דבר אחרון, הבעיה שלי לא עם אנשים שכועסים על גזענות, הבעיה שלי עם אנשים שרוצים נקמה ולהפוך את העולם לככה שכל בן אדם לבן יסבול. אני שונא צביעות ואם עכשיו כועסים על יוהאן דרקסן אז שיכעסו עליו גם כשהוא הופך את ואן חאל למעין היטלר. כן, הוא עשה את זה אחרי שהמאמן חגג בגרמניה את האליפות עם ביירן והאיש צעק על מרפסת בצורה טיפה מוזרה...שוב זה לא קורה כי אנשים צבועים.
     
    Cup of Tea אוהב/ת את זה.
  10. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    כדורגל :D
    רון יאנס חתם שנה בטוונטה.
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,199
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    האמת שלא הכרתי את הסיפור הזה, אבל גורם לי להרהר לגבי ה-PC. כשזה פוגע בך אתה הרבה פחות ליברלי.
     
  12. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    @DRORIKO
    לא הבנתי את המשפט הראשון, ההירהורים שלך לגבי ה-PC.
    שמע, כל בן אדם לרב פחות ליברלי כשדברים פוגעים בך. אשמח אם תתן לי דוגמא במה אתה חושב שאני פחות ליברלי. הפוליטיקה בארץ? דברים בספורט הישראלי? אני לא מושלם ואין לי בעיה להודות בזה. אני תמיד פתוח לשנות את דעתי אם מישהו מוכן לשכנע אותי אחרת.
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,199
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אז אני אסביר, אני לא הייתי חובב גדול של הפגנות השחורים בארה"ב(או במקומות אחרים) לא כי אין להם על מה למחות, אלא כי זה הגיע למקומות שנראו לי הזויים. כמו למשל העליהום על חלף עם הרוח. אבל כשאני שומע על המקרה עם "דריק" אני מתחיל פתאום להבין אותם ואת הרצון שלהם להילחם בסמלים מהעבר שלא עוברים במבחן המוסרי של ימינו. אין מה לעשות, כשזה פוגע בך אתה כן מתחיל להכיר בחשיבות של ה-PC. מה שכן לא הסכמתי עם העליהום על ואן בסטן אחרי הבדיחת שואה שסיפר. זה היה נטו בדיחה ולא הבנתי את הסיפור.
     
  14. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    חדשות קצת מפתיעות. מארטן סטקלנבורח חוזר בגיל 37 לאייאקס. הוא יחתום לעונה אחת. לפי דבריו של מרק אוברמרס השוער הצעיר דומיניק קוטרסקי יושאל וסטקלנבורח יהיה אחד משלושת השוערים. אייאקס צריכה רק לשלם לתוצר מחלקת הנוער משכורת. הוא מגיע בהעברה חופשית.

    אני מקווה שנראה בעונה הבאה את אוננה, סטקלנבורח ושחרפן כשוערי הקבוצה, אבל כולנו יודעים שאנדריי רוצה לעזוב. מעריך שאם זה יקרה אייאקס תקנה שוער ראשון אחר.
     
    AFCA אוהב/ת את זה.
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    https://totalfootball.co.il/uploads/default/original/2X/b/bef312c98b6f61466e9010707f168de20b97dc99.Xxx

    זוכרים אותו? התעקש לעזוב את אייקס בקיץ 2007, וזה אכן קרה. שער ניצחון בדרבי בהופעת הבכורה בליגה נגד אתלטיקו, צמד מהפנט נגד ויאריאל במדריגל (גולאסו לחיבור בכדור חופשי) ושער נגד אלמריה. אחרי שלושה מחזורים, ווסלי סניידר היה הפיצ’יצ’י של הליגה. לא מזמן אמר: “הייתי מוכשר כמו רונאלדו ומסי אבל לא התאמצתי כמוהם”. עונת בכורה טובה הסתיימה עם תשעה שערים, לאחר מכן נפצע ואכזב ועזב לאינטר וזכה איתה בטרבל. כעת הוא התראיין בכלי התקשורת בהולנד וכמו תמיד סיפק ציטוטים עסיסיים.

    על עזיבתו: "אחרי חמש שנים הייתי מוכן לעזוב את אייקס. אפילו הבקעתי 18 שערים כקשר מרכזי בעונה החמישית. הייתי מוכן להרפתקאה חדשה והסוכן שלי הגיעה עם הצעה מוולנסיה. מכיוון שלא רציתי לעזוב לוולנסיה, במסיבת העיתונאים אמרתי שזו תהיה עונה נפלאה עבור אייקס. אבל ריאל הגישה הצעה, 24 מיליון יורו, ואייאקס רצתה 30 מיליון וזה היה סכום גבוה מאוד בזמנו. שתי הקבוצות היו בנתק והתאכזבתי. פתחתי במאבק והחלטתי שלא לשחק בסופר קאפ ההולנדי בין אייקס ואיינדהובן. ביליתי את כל ילדותי באייקס ושיחקתי גם בקבוצת הנוער. המועדון נתן לי הרבה אבל גם אני נתתי לו המון. הייתי חייב לעשות את הצעד הזה".

    “הייתה הצעה מוולנסיה, קבוצה מכובדת אבל לא מספיק גדולה כפי שרציתי. ריאל מדריד הציעה 24 מיליון יורו אך אייקס רצתה 30 מיליון. ואז מיאטוביץ’ פגש אותי, היה השליח של הנשיא ראמון קאלדרון. אני זוכר את המחווה הזו, הוא הוציא דף ועט וכתב - שלושה מיליון יורו לעונה בחוזה לחמש שנים (הרוויח מיליון יורו באייאקס). הוא אמר לי ‘קח את זה ויהיה בסדר’. בסוף ריאל שילמה 27 מיליון יורו”.
    הייתי צעיר וכוכב וההצלחה הביאה לתשומת לב. לא היו סמים אבל כן אלכוהול ורוקנרול. התרגלתי לחיות כמו כוכב, כשחקן ריאל אתה זוכה להערצה. כל מה שאתה עושה מכוסה היטב על ידי התקשורת. הייתי יורד לרחוב וזוכה לאהבה, משלם על אלפים אנשי יורו. לא מנעתי מעצמי כלום. שיחקתי די טוב אבל אמרו לי שיכולתי להצליח אפילו יותר".
    “הייתי לבד ולא ידעתי שאלכוהול יהיה החבר הכי טוב שלי. למה להיות לבד אם אתה יכול להיות עם הרבה חברים. מבחינה פיזית לא הרגשתי כלום, הייתי מתעורר למחרת מאה אחוז. המשכתי לשחק אך הייתי פחוד ממוקד. הגישה שלי לא הייתה ראויה מספיק כשחקן ריאל. שיקרתי לעצמי שהכל הולך טוב אבל זה לא נכון. דעכתי פיזית. הסתרתי את זה עם הטכניקה, חשבתי שאף אחד לא ישים לב”.

    *******
    הראו אותו באיזה משחק כל כך שמן ונפוח, זה היה מאכזב. הוא יכול להוציא אוטוביוגרפיה שתמכור הרבה אני מניח אבל זה די מגעיל. לא לוקח לו את הבעיטה המדהימה וראיית המשחק ומה שעשה בהולנד כמובן אבל בגדול לדעתי הוא שחקן של עונת שיא אחת - הטרבל, וכמובן ההגעה לגמר המונדיאל וטוען לגיטימי לכדור הזהב. הוא היה צריך לשחק כ-10 ממש, הניסיון ללמד אותו הגנה לא ממש הצליח. חבל שלא הפיק מעצמו יותר.