כגודל הציפייה גודל האכזבה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Alvaro Recoba, ‏1/4/05.

  1. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    על הנבחרת ואם אנחנו מאוכזבים מהתיקו נגד צרפת ואירלנד או לא, בשביל זה יש את דיון הנבחרת.

    כאן החלטתי לדבר על שתי אכזבות שיש עליהן קונצנסוס: יוסי בניון ועידן טל.
    הראשון כבר הוכתר למנהיג הבלתי מעורער של הנבחרת, כולם אמרו "בניון ועוד 10", ושאם בניון לא מבקיע ולא יעשה את ההברקות שלו אין לנבחרת סיכוי וכו' וכו' וכו', אז בניון איכזב מאוד בשני המשחקים, ברח לקו שמאל (ולא לימין כמו למשל נגד שוויץ), כמעט לא נכנס לאמצע ולא היה מוביל הכדור המרכזי של ישראל, אלא כל הזמן נתקע בפינה. הרבה מהלכים עברו דרכו אבל הסלאלומים לא יצאו לפועל וגם לא איזושהי מסירה גאונית שהתרגלנו לראות אותו נותן.
    עידן טל הוא השחקן שמועמד לתואר שחקן העונה, אבל גם הוא לא שיחק טוב בשני משחקי הנבחרת ופעמיים הוחלף לפני הדקה ה-70. עבאס סואן נתן תרומה גדולה יותר ברבע שעה שקיבל בשני המשחקים, ויכול להיות שהוא אפילו יעקוף את טל ויוריד אותו לספסל. גם מטל היו המון ציפיות והוא איכזב ולא סיפק את הסחורה בשני המשחקים.

    אז למה זה? למה הכוכב הגדול שמייצג אותנו באירופה, והכוכב הגדול של הליגה המקומית שיחקו כל כך רע במשחקים החשובים האלה? מה הביא לירידה ביכולת שלהם ממשחקים אחרים (של בניון בקמפיין ושל טל בליגה)?
    ואחרי הכל, מי המנהיג של נבחרת ישראל?
     
  2. Ljungberg 8 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/04
    הודעות:
    1,154
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא מסכים בכלל:
    בניון:
    זה שהוא לא עושה סללומים ולא מבקיע או מבשל לא אומר שהוא לא משחק טובהוא הניע כדור די טוב,עשה תנועה ומשך תשומת לב מה שהוריד לחץ משחקנים אחרים.
    משהו לא הכי קשור: אני כל התקופה האחרונה אומר שגם אם בניון יבקיע גול עצמי בדקה 90 שבגללו לא נעלה אי אפשר לבוא אליו בטענות כי בזכותו אנו בכלל מרשים לעשמנו לחלום על מונדיאל ואם לא הוא היינו רחוק רחוק במקום שרק אייי פארו מכירים.
    עידן טל:
    אולי התרגלנו שעידן טל הוא שחקן שמבקיע ומבשל כמו שהוא עושה בליגה אבל צריך להבין שהוא קשר דפנסיבי, בליגה הוא מצליח לעשות את זה כי היריבות לא מרבות לתקוף ובכלל, עושות הכל פחות טוב...
    בנבחרת יש לו הרבה עבודה הגנתית לעשות והוא לא תמיד מספיק לעלות למעלה לעשות דברים שהם מעבר לתפקידו.
    סה"כ אני חושב שגם בניון וגם טל עשו עבודה טובה ב-2 המשחקים האחרונים מה שכן גרנט עשה טוב כשהוציא את טל בדקה ה70 וזה לא אומר שטל לא שיחק טוב אלא פשוט שישראל היתה צריכה גול...
    מי המנהיג של הנבחרת?
    כמעט כל פרשן בארץ אומר שהנבחרת מצליחה בגלל שאין בה כוכבים ומנהיגים כמו שהיו בעבר.
     
  3. תמיד דל-פיירו Member

    הצטרף ב:
    ‏23/3/05
    הודעות:
    492
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זאת פשוט התפנקות להגיד ששניהם אכזבו-קודם כל כבר הסברתי את דעתי בפורום הנבחרת וחבל שחוזרים על אותו נושא פעמיים אבל יוסי בניון לא איכזב,הוא איכזב יחסית למשחקים מול שוויץ וקפריסין ששם הוא פרח,אז עכשיו הוא בא בתקופה פחות טוב,פצוע ואני מקווה שאתה זוכר ששיחקנו מול צרפת ואירלנד שהם קצת יותר גדולות משוויץ וקפריסין והוא נשמר חזק מאד.
    בניון עדיין עשה עבודה טובה למרות כל הקשיים וזה שהוא לא כיכב ונתן את משחק חייו זה בהחלט לא אומר שהוא איכזב.

    עידן טל:אי אפשר לבוא לבחור בטענה כפולה-התפקיד שלו במגרש היה קשר דפנסיבי,תפקיד אותו הוא עשה טוב מאד בשני המשחקים,עובדה שבקושי ראינו פריצות של שחקני הקישור של אירלנד וצרפת-אם רצית לראות ממנו דברים יותר יפים-תלך לקריית אליעזר,שם הוא משחק חופשי-כקשר מרכזי ולא אחורי ואין עליו אחריות הגנתית.
    מה ציפית שגרנט ירשה לשחקן האחורי בקישור שלו ללהטט בהתקפה?ברור שלא,היה לו תפקיד אחר.
    אם אתה אומר שלטענתך הוא קשר דפנסיבי לא משהו,אז יש בזה משהו אבל תזכור שזה לא התפקיד הטבעי שלו ואם היה מקום הוא היה יכול לשחק הרבה יותר טוב כקשר קדמי.

    גרנט צריך למצוא במקומו קשר דפנסיבי אחר לדוגמת אורן זיתוני או עידן מליחי(זאת הסחורה כרגע),שיכולים למלא את התפקיד האחורי ביותר שקט,הרי זהו תפקידם.
     
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    דיון מיותר לחלוטין.

    עידן טל ויוסי בניון היו חלשים במשחקי השבוע, נו?
    מה קרה שחקנים צריכים לתת כל משחק את שיא יכולתם, זה טבעי שלא יהיו כמה משחקים שלא הכל הולך? ואני מדבר במיוחד על יוסי בניון.

    אנחנו צריכים להסתכל אחורה לשנייה ולהתגאות שלמרות ש-2 שחקנים כל כך חשובים כמו יוסי וטל היו חלשים ולא ממש השפיעו הנבחרת הצליחה לא להפסיד ולהגיע ליותר מצבים מאשר היריבות שלה.
     
  5. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    עידן טל לא יכול לתת את התפוקה שהוא נותן בחיפה כיוון שהוא היה בעמדה אחורית יותר. היה עסוק בעבודת הגנה ועבודה "שחורה". ועשה עבודה לא רע בכלל, נלחם ועשה גליצ'ים בלי חשבון כשהיה צריך. סך הכל בשביל זה הוא היה על המגרש. יוסי איכזב כי הוא היה פצוע, תוסיפו לזה שהוא היה תחת שמירות אישיות. דבר שהוא לא רגיל אליו בדר"כ. היו לו כמה הברקות, אבל הוא עדיין לא מספיק טוב בכדי להתגבר על שומרים אישיים ברמה גבוהה ולהיות דומיננטי. הוא עוד צריך לעבוד על זה.
     
  6. robson Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/04
    הודעות:
    4,369
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל לטעמי עידן טל לא אכזב אלא שיחק בצורה סבירה ועשה את העבודה שלו יחסית בסדר גמור. זה שהוא הוחלף בשני המשחקים לא אומר כלום מכיוון שהחילופים באו כשהנבחרת הייתה בפיגור והייתה צריכה עוד שחקן אופנסיבי.
    בקשר לבניון, גם הוא לא אכזב אותי מכיוון שממנו לא ציפיתי לכלום. עשו ממנו "מראדונה" החדש אחרי סלאלום מסכן מול נבחרת עלובה כמו קפריסין, זה הרי היה צפוי שמול הגנות נורמליות כמו של אירלנד וצרפת הוא ישבוק.