מחזור 27 בפל' העליון: מכבי ת"א מנצחת; מכבי חיפה מפסידה והפער צומח ל-9 נק'

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏29/5/20.

  1. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,232
    לייקים שהתקבלו:
    25,761
    מין:
    זכר
    שחר לא פראייר. הוא משיג את המטרות לשמן הוא מחזיק בקבוצה כל השנים.
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לגבי המאמנים - אני מסכים שיש נטייה ללכת על המוכר והבטוח כמו רוני לוי שיעמיד קבוצה עם הגנה סבירה, משמעת, ידבר על ההישגים שלו בקריירה לפני 15 שנה. אבל חייב לציין שיש הרבה מאוד מאמנים צעירים שסומכנו כפוטנציאל ולא באמת התקדמו. רן בן שמעון לדוגמא כשל בכל מועדון מאז האליפות ההיסטורית ההיא עם עירוני ק"ש. ראובן עטר היה פעם מאמן מבטיח, זוכרים את זה? אריק בנאדו. אני פשוט לא בעד למהר לחדש חוזים, בטח לא אצל מכבי חיפה וגם לא מבחינת בית"ר ירושלים. רוצה לומר: חוץ מברק בכר אין כאן שם של מאמן תותח שיכול לקבל קבוצה גדולה.

    לגבי הצעירים - אני רחוק מלחלק להם שבחים מוגזמים. אני שופט לפי כמה מדדים כמו בין היתר התזמון בהם השתלבו. זה לא משחק שאתה מוביל בו 0:3 ואין לחץ. שי אייזן נכנס להרכב בתקופה מאוד מסובכת של הפסדים והשפלות. אבל שמעון גרשון ביטא את זה הכי טוב כשנשאל על "תינוקות קשטן" ב-2002, איך כולם דעכו כביכול. הוא אמר שכשילד עולה מהנוער מתלהבים מכל פס שלו. כל פעולה טובה הופכת לטובה מאוד, כל פעולה טובה מאוד מוגדרת כמצוינת. הם חסינים לביקורת, אין להם מה להפסיד. לאט לאט הציפיות עולות. אני זוכר מעט רגעים גדולים של סלים טועמה ב-2000/01 ו-2001/02 לדוגמא, כנ"ל עומרי אפק..
     
  3. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,210
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    אני מת לדעת על סמך מה אתה מבסס את זה שיכולתם להחתים את מיגל ויטור וגוראם קשיה, ועוד בחינם. ויטור סיים את החוזה בבנפיקה ב-2013 ועד אז היה מושאל, ב-2010 ספציפית לחזור, אז בצ'מפיונשיפ. גוראם קשיה עלה לוויטסה, מועדון בו הפך לסמל, 300 אלף יורו, אבל הוא גם די הגיע כעסקת חבילה עם הבעלים הגאורגי שלהם שבדיוק נכנס לתפקיד, חוץ מזה שגם אז היו בעלי מוניטין של קידום צעירים למועדונים פאר.
    וגם אם כן, זו חוכמה בדיעבד. קאנוטו לא היה רכש מופרך.
     
  4. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    ניצחון מרגש מאוד של הפועל.
    כל הכבוד לבחורים.

    אגב לגבי חיפה, לא יהיה אסון גדול עבורם אם שרי יעזוב.
    נראה שהבחור אמנם שחקן אבל ב70% מהזמן אינו מעוניין לשחק.
     
    לירן אוהב/ת את זה.
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,232
    לייקים שהתקבלו:
    25,761
    מין:
    זכר
    בכללי זר לא שיכול לעשות הבדל עבורינו בשביל אליפות, לא צריך להיות בקבוצה.
    אין עבורי הבדל בין מקום 2 ל - 5. המנטליות של שרי בעייתית.
     
  6. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    משחק נפל של מכבי חיפה ושום תירוץ לא יכול להתקבל. קבוצה שבאמת מאמינה בעצמה שהיא יכולה לקחת אליפות בחיים לא תיראה כל כך עלובה, לא משנה כמה בעיות ינחתו עליה. @לירן ניסח את זה בצורה המדויקת ביותר - במכבי חיפה היו שמחים אם הליגה הייתה מסתיימת והיה אפשר לדבר על "מה היה קורה אלמלא הקורונה".

    הפועל ת"א, בגלל השילוב של הצעירים המסקרנים, עוד יכולה להפוך מקבוצה שהיא אחת מהשתיים הכי פחות מעניינות לקבוצה הכי מעניינת בפלייאוף.
     
    oranfu ו-לירן אוהבים את זה.
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,743
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    אתמול החוסר חשק של שרי מאוד בלט. בדקות האחרונות סתם העיף כדורים לרחבה של הפועל תל אביב ונראה כאילו עבורו מדובר במשחק שמכריע בין מקום 5 - 6 ולא במשחק שהפסד בו מסיים את "מירוץ האליפות של מכבי חיפה".

    מצד שני, צריך לשאול מה ההשפעה של המאמן והמערכת על שרי שבשלב מסוים ישר קו עם ההשקעה של הכדורגלן הישראלי המצוי.
     
    oranfu ו-de Middenweg אוהבים את זה.
  8. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    זה נכון שמרקו בלבול מכשיל את מכבי חיפה בכלל ואת צ'רון שרי בפרט, אבל אי אפשר להסיר אחריות מהשחקן. נגד הפועל ת"א זה היה משחק שציפיתי ממנו שלכל הפחות ישדר לחברים שלו לקבוצה שאפשר לחזור והוא הציג משחק חסר חשק לגמרי.

    כאוהד כדורגל ישראלי, התיישבתי לצפות במשחק וציפיתי שמכבי חיפה תשכנע אותי שהיא רוצה לקחת אליפות - ויצאתי בתחושה שהדבר האחרון שבא לה זה להתחרות במכבי ת"א. כמעט בכל רגע במשחק זה הרגיש שבהפועל ת"א רוצים יותר את הנקודות.
     
  9. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    לא שאני מנקה את בלבול מהאחריות למשחק אתמול ובכלל לאיך שאנחנו ניראים לא מעט משחקים העונה, אבל כשאתה משחק עונה שלמה עם קשר אחורי אחד, זה סוף שהיה ידוע מראש. כמו שכבר ציינו כאן, גם בלי הקורונה, היינו בשלב כזה או אחר מגיעים למצב שצריך לשחק עם בלם / קשר קדמי/ קשר ימני/שמאלי/ מגן בתור קשרים אחוריים כי פשוט אין לנו אף אחד כזה. וכן, גם לא בכר שאנשים פה מפנטזים עליו או שרוצים שיגיע במקומו, לא היה יכול לעזור בנושא הזה.

    יש פה אשם עיקרי שבינואר שמח שהוא לא הביא קשר אמצע כי "פתאום הוא רצה עוד 20 אלף דולר. מה אני פראייר?. על יעקב שחר לא מאיימים".
     
    oranfu אוהב/ת את זה.
  10. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,796
    לייקים שהתקבלו:
    5,895
    דור, אתה בסדר. אני אוהד בהולנד קבוצה שיש לה מחלקת נוער מהטובים שיש. כמה פעמים התלהבו פה משחקנים צעירים שאחר כך לא הסתדרו עם הלחץ? הרשימה ארוכה ומרשימה.

    לא משנה כמה מוכשר הצעיר, אלמנט ההפתעה עושה את שלו. מוריד את הכובע על החוצפה החיובית של חבר'ה כמו ליידנר ואייזן, אבל הלחץ עליהם רק יעלה עכשיו. "תינוקות קלינגר", כבר קראתי את זה. מי שמתחיל עם זה עוד יצטער שאמר את זה. הצעירים של הפועל ת"א עכשיו תחת זכוכית מגדלת. בוא נראה אם הם שווים מקצועית ומנטלית להתמודד עם הלחץ. לשמחתי נראה שאתה מבין שזה היה רק משחק אחד. גם קלינגר בעצמו.
     
  11. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,743
    לייקים שהתקבלו:
    6,968
    כבר כתבתי לאורך כל העונה, זה מרקו בלבול לטוב ולרע.
    לטוב, כי כמו אלישע, הוא ניצל את הכסף במכבי חיפה והסגל שנבנה (שלדעתי עם כל החיסורים שבו הוא בקלות הסגל הכי טוב של מכבי חיפה ב 8 - 9 שנים אחרונות) כדי להפוך את מכבי חיפה אחרי הרבה שנים לקבוצת צמרת אמיתית.
    לרע, כי כמו אלישע אצלנו, יש לו רף ברור, הוא לא מסוגל באמת למצות את הפוטנציאל של מכבי חיפה (סולליך קשר אמצע? גרשון אחרי חודשים בלי כדורגל מגן שמאלי? סגל עם שחקן אחד בעמדה של נטע לביא?) והוא לא מסוגל לזכות באליפות ברגע שיש מולו קבוצת כדורגל מאורגנת ומסודרת כמו מכבי תל אביב הנוכחית (שרחוקה מלהיות אלופה גדולה או מלהיבה, אבל מצד שני הסיכוי שהיא תפסיד להפועל תל אביב או תספוג את השערים משכבי חיפה ספגה למשל מאשדוד בבית היא אפסית).
     
  12. South Boy Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/12
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    3,336
    קטונתי מלהתעסק בענייני הפנים של חיפה כי אני לא בקיא מספיק אבל מה שהאשק עשה ליעקב שחר זאת סחיטה לכל דבר ואף אדם רציני לא עושה דבר כזה במו"מ, ובטח ובטח שאף מנהל לא יסכים שיסחטו אותו ככה.
    האשק גם קיבל ביקורת רצינית בארצו וממה שהבנתי הוא התנהג ככה גם מול קבוצה נוספת, בנושא הספציפי הזה האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות זה שחר.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אם מוחמד אבו פאני היה מסכים להישאר בסגל ולקבל פירורים זה באמת היה כזה משנה? סתם מעלה כאן נקודה, והוא קשר ליגה לא רע, בטח כמחליף. צ'ארון שרי נתן כמה פיקים העונה, אני מאוד מתחבר לסיטואציה של שחקן שפותח בפול-פאוור ואז דועך, גם טלקיסקי היה כזה, רומולו בבית"ר ירושלים, אפילו אלן מסודי ואלה דוגמאות נוסטלגיות. אם הוא לא היה בן 31 הוא לא היה מגיע לארץ. מצד שני זה רק משחק נפל אחד, והוא כביכול הרי 'רוצה לעזוב' ולמרות שסקואטים לא יכולים לראות אותו פיזית, הדרך לחזור לחו"ל היא לסיים את העונה טוב ולעבות את המספרים. בוודאי שהייתי מוכר אותו.

    מרקו בלבול היה מתאים למכבי חיפה בנקודת הזמן בה הגיע, הוא עבר איתה שלב מסוים, הביא אותה לנקודה מסוימת וכעת לקפיצת המדרגה הזו מקבוצה טובה בקנה מידה ישראלי לקבוצה טובה מאוד\נאבקת באמת על אליפות - הוא כבר לא מתאים. אני רק מזכיר את הציפיות שהיו בפתיחת העונה, והמדד לאו דווקא חייב להיות מכבי תל אביב אלא בית"ר ירושלים והפועל ב"ש, כלומר, היא טובה מהן ולא הכל רע, גם אם זה לא מספיק.

    לגבי הצעירים - אולי לשחקן הגנה יהיה נוח יותר לבלוט אפילו בשלב הזה מאשר שחקן התקפה שכמה פעמים ייגע בכדור במשחק כזה, מה שהיה אתמול הוא לא מתוכנן. הפועל במוד של הגנה בעיקרון גם אם אתמול זה לא היה נחוץ. אני בעד החבר'ה הצעירים, אולי רק לא בדרבי. אני גם יודע שלא ניתן להסיק מאה אחוז מפיניש טוב של הצעירים השנה. צריך להמשיך לבחון את זה בתחילת העונה הבאה וזה כולה משחק אחד. אבל טבעי שאלה הכותרות..
     
  14. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    אז שיעשו בדיקות רקע לפני ואם מדובר בשחקן בעייתי שעשה זאת בהרבה קבוצות, או שלא ירכשו אותו מראש, או שישאירו אופציות נוספות בשוק. לחכות כל החלון מבלי לרכוש אף אחד בטענה ש "לקראת הסוף שלו מגיעות מציאות", ואז להשאיר אותו כאופציה האחרונה שעה לפני שנסגר החלון, זה במקרה הטוב ניהול גרוע ובמקרה הרע הפקרות.
     
    oranfu ו-G.B7 אוהבים את זה.
  15. South Boy Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/12
    הודעות:
    6,833
    לייקים שהתקבלו:
    3,336
    אני בטוח שהיו אופציות נוספות אבל העיתוי היה מאוחר מדי, אולי זה הלקח היחידי שמכבי חיפה צריכה ללמוד מהמקרה הזה כי אני חושב שאף אחד לא יכל לצפות ששחקן שנסגרו מולו כל התנאים והעלו אותו על טיסה לארץ רק כדי לחתום יתנהג בצורה כל כך בזויה רגע לפני שהוא חותם וכשהכול כבר סוכם.
    זה יכל לקרות לכל קבוצה, השחקן הוא הבעיה ולא הקבוצה שרצתה להחתים אותו.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.