הפועל ת"א 2019/20 - איצטדיון חדש, מאמן חדש, בעיות ישנות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י חייל שוקולד, ‏17/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    אלי טביב קלאסי.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לגבי הסיפורים של גוטמן - לא חידש לי שום דבר, מניח שכל אוהד מכיר את הדברים האלה. שכטר ודגלאס אכן עשו טעות בשבדיה ופשכצקי כבר מיהר להכריז שהם ישוחררו. יבואה עזב כמובן אבל כבר שני שערים בלבד - אחד מהם שער ניצחון נגד המבורג. עוד בחצי השני של 2008/09 הוא היה חלש מאוד. אפשר היה להבין למה גוטמן עוזב בשיא בסיום 2010/11.
    לא שהמועדון הפגין סופר-שאפתנות אבל קשה לי להאשים את טביב באותו קיץ על כך שפירק את הפועל, לא היה אפשר להשאיר את הכוכבים. דמארי הגיע בהרבה מאוד כסף ועמד בהבטחה, עוד קראו לזה עסקה הזויה אז, רצו לתת צ'אנס לאלרואי כהן וגם נוסא איגיבור עלה הרבה כסף. יכול להיות שכל חיזוק שהיה מגיע אחרי השחקנים שהתרגלנו אליהם היה נתפס בעין עקומה וככזה שלא מספק. לי חורה על אליפות אחת מתוך שלוש. עד להפסד במשחק העונה בחיפה ב-2009 - הצגנו רקורד טוב מהם במשחקים הגדולים - שני ניצחונות על בית"ר, פעמיים בדרבי, גם הייתה טעות שיפוט נוראית נגדנו בקריית אליעזר בסיבוב השני, אבל נגמר לנו הדלק - אבוטבול גמר את העונה, יבואה נחלש ועוד ועוד. ניצחנו שישה משחקים בלבד בסיבוב הזה.
     
  3. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,770
    ויתרתי על הפרק עם גוטמן.
    על הנייר תמיד מעניין לשמוע מאמן שלקח אליפות מספר על מאחורי הקלעים של אותה עונה, אבל בגלל ההיכרות עם האיש קשה לי להאמין שמילה אחת שיצאה לו מהפה היא אמת לאמיתה, האיש רב-בלנדר וגם בפרק לפי הציטוטים אני מתאר לעצמי שהוא ניפח מלא סיפורים כדי להוציא את עצמו טוב.
     
    yakov_y ו-abcd אוהבים את זה.
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ואולי העובדה שאתה אוהד בית"ר ירושלים משפיעה עלייך משמעותית בקטע הזה? אני זוכר את גוטמן סופג ביצים בפנים מכמה אוהדים בתקופה שלו בבית"ר, האיש בסך הכל שיחק כדורגל הגנתי והוליך את הטבלה, פושע הוא בטח לא. זה גם פגע לו בבריאות.
    לגבי העניין עצמו - זו העונה הגדולה בקריירה שלו, בה הצליח להוציא מעצמו את המיטב כמאמן וכך לגבי סגל השחקנים. הוא לא לקח קרדיט מוגזם על האליפות ותמיד אמר עד כמה אבוקסיס היה חשוב, הודה במשחקים שהיוו נקודות מפנה כמו המבורג וכאלה (היום בו הבין שהפועל צריכה לחשוב התקפה). הבן אדם לקח גם אליפות בהפועל חיפה, אליפות היסטורית. הוא שייך לדור של פעם, יחסי האנוש וכאלה, עניין המרות - ואני חושב שהוא גם עשה צעד מסוים. קורה שבן אדם עובר שינוי. איזה מאמן הוא לא בלנדר לדעתך היום? וזו הייתה עונה מטורפת, רכבת הרים של רגשות, מה כבר אפשר לנפח?

    הלוואי והיה אפשר למחוק את השם שלו מעונת הירידה, הודה שהגיע בלי אנרגיות, שהיה מתוסכל מסגל שלא הוא בנה (נכון חלקית) וטעה שכשעזב או יותר נכון שהגיע. על כך אני מלא ביקורת כלפיו.
     
  5. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,770
    בשיא הכנות, אין קשר לזה שאני אוהד בית"ר.
    זה אפילו לא עבר לי בראש כאשר כתבתי את ההודעה והתקופה שלו בבית"ר כ"כ ישנה ולא רלוונטית שאין טעם להזכיר אותה.

    הבן אדם נתפס בעיני כלא אמין על גבול השקרן. אין לי טעם להאזין לפרק שכל סיפור בו אני אצטרך לחשוב עשר פעמים כמה הוא בילף ומה באמת קרה.
     
    EO11 ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  6. Melikson24 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/3/16
    הודעות:
    4,766
    לייקים שהתקבלו:
    2,486
    מין:
    זכר
    מסכים עם @Nigel de Jong. אומנם כן הבאתי לפוד צ'אנס אבל הפסקתי מהר מאוד.
    אי אפשר להקשיב לגוטמן, פשוט בלתי נסבל.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני אישית העברתי עליו ביקורת לא פעם גם על הקדנצייה המוצלחת שלו אצלנו (הראשונה כמובן) ותדע שהוא לא קדוש מעונה בקרב אוהדי הפועל. גם כלפיו היו האשמות על שתי העונות שלא הסתיימו בתואר - נניח 2008/09, התבוסתנות שלנו במשחק העונה מהדקה הראשונה ועד לדקה ה-90 ואי העמידה בלחצים (אני זוכר שצנציפר גם פרסם ב-Ynet שהתלבטו במועדון האם להאריך את חוזהו אבל צריך לחשוב טוב האם מאמינים לזה או לא), וגם ב-2010/11. אוהד אחד מוכר ביציע הגיב על זה בפייסבוק וכעס על זה שהחליף את ערן זהבי בדרבי ההוא בסיום העונה שנגמר רק ב-2:2.

    לגבי הדאבל, הסיפור הכי 'מלוכלך' כביכול ברמה הקבוצתית הוא שגבי בורשטיין מאמן השוערים רצה לשחק במדי יפו נגדנו, התעקש על כך וגוטמן רצה לוותר עליו אבל הוא חזר כי אניימה התעקש. עומרי קנדה נתפס כסתם בכיין ואדם שקשה לסמוך עליו. המועדון גם עמד לצידו בפרשת ההימורים לדוגמא. אפשר להגיד שבאותה עונה הכל התחבר לגוטמן. אז למי שכן האזין לפודיום - מה כזה נורא, מה שבר אתכם?
    אשאל שוב: מי לדעתך לא שקרן מבין כל המאמנים? הרי על כולם יש לנו ביקורת. שם שיעלה זה ברק בכר, אני משוכנע, נניח איביץ', ומי עוד?
     
  8. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    בגדול מה כבר יכול להיות מעניין בסיפורים של מאמני או שחקני כדורגל, אני אף פעם לא מצאתי בזה עניין
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,961
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    הרבה דברים מתחת לפני השטח. בשביל זה גם כותבים ספרים.
    השאלה זה לגבי אמינות.
    במהלך הפגרה נשפכו עלינו טונות של סיפורים לא אמינים ומנופחים.
    אתמול עמוס סאסי העלה עוד את הרף.

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
  10. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    היה גם כתבה בוואן על איזה אחד ישראלי שחלומו באיאקס התנפץ בגלל שצם ביום כיפור.
     
  11. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    גם כפרשן אין מה להקשיב לגוטמן,
    בליגה הישראלית הוא מידי פעם יבריק (כמה פעמיים הוא שידר את מכבי נתניה וראה דברים שדראפיץ׳ לא רואה עד היום, לא להאמין, קו הגנה גבוה או בלמים איטיים הוא הזכיר).
    בליגת האלופות הוא בלתי נסבל, משתחצן ואין לו מספיק ידע בליגות האלה, מביך שהוא לא מתכונן לשידור.

    בכללי איש שחצן, גם אני לא אשמע את הפוקאסט איתו, עדיף לקרוא ספר בזמן הזה.
    הוא ידבר שם על איך הרס את הפועל בעונת הירידה ואיך הביא את לוזון וה-5:0 בדרבי ?
     
  12. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    הוא מדבר בעיקר על אותה עונה, קצת על העונה שאחריה וממש כמה דקות על הקדנציה ב15/16 ותחילת 16/17 ומספר שזו הייתה טעות לבוא "בלי תשןקה".
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אלי גוטמן הוא מהמאמנים הטובים בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי.
    יש לו חסרונות (למשל מחתים שחקנים זרים לפי הקופון שהוא גוזר/הקשר עם הסוכן, וכמובן נושא האמינות - פרטים אצל יניב אברג׳יל ואלון מיזרחי שאמר לכל אחד בשיחה בארבע עיניים שאין להם מה לדאוג והשני הוא שעוזב עד שדיברו ביניהם באימון) בעבר הם היו גדולים יותר (עבר בקפריסין תהליך ששינה אותו), אבל יחסית לשאר המאמן הישראלים, הוא מבין את המשחק טקטית ברמה מאוד גבוהה, יש לו טביעת עין טובה לשחקנים זרים שהוא בוחר ללא השפעות חיצוניות, הוא יודע להוציא משחקנים מסוימים דברים שלא הוציאו אותם לפני בשום מקום אחר (שמעון ביטון ושרון בוכניק נתנו תחתיו בעונת הגביע שלנו כשסיימנו במקום השלישי עונה שהפכה אותם לכאלה שמועמדים לנבחרת ישראל, עונה אחרי כשגוטמן עזב היו מהחלשים בליגה כשבוכניק בין הסיבות המרכזיות לירידת ליגה שלמה), ועבודת האימון שלו טובה מאוד.
    אם להשוות את גוטמן למישהו, זה כמו להמבורגר, כשאתה אוכל אותו טעים לך וטוב לך, אבל לאורך זמן זה לא בריא ואתה יודע שלא תוכל לאכול אותו לתקופה ארוכה (אם לחפש השוואה בחו״ל, מזכיר מאוד את מוריניו).
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    גם אם הקבוצה המפורקת של סיום 2016/17 הייתה מקבלת חמישייה ממכבי תל אביב (עם ערן זהבי שם אפילו) - הייתי כועס. גוטמן אכזב, ברח כמו גנב, אבל האחריות ל-5:0 היא של גיא לוזון, גם אני כמאמן זוטר על הקווים לא הייתי מובס ככה. הוא רצה 'לצאת גבר', עלה במערך אובר-התקפי במקום לעשות את המתבקש - לשחק הגנה. אוראל דגני ואדי גוטליב היו הבלמים באותו משחק לדוגמא, ה-11 שלנו לא היו כאלה חלשים.

    גם בתקופת השיא של הפועל היו יותר מדי זרים לא טובים, גם מאריו פאצ'לקה שהגיע כקלף ב-2010/11 לא באמת היה מחליף לדה סילבה, בנו סגל לא טוב לליגת האלופות (רומאן רוקי) אבל במכלול גוטמן אחראי לכמה מהזרים הגדולים שהיו כאן ובראש ובראשונה ג'ובאני רוסו אם אני לא טועה. ללא ספק מאמן גדול. אנשים עוברים שינוי. ועבר הרבה זמן מהאליפות עם הפועל חיפה אבל גם אם היה שם כסף גדול באותה נקודת זמן זה עדיין משהו שצריך לזקוף לזכותו. יצחק שום לקח דאבל בבית"ר כשאפשר לעשות את זה "בטלפון" - שליימה.

    * אם השתמע מדבריי שלוזון אשם במאה אחוז בדרבי - אז לא. ברור שלגוטמן יש חלק בזה. אבל הוא ניסה להתחכם ואכלנו אותה. אני בכל-זאת חושב שאוהדי בית"ר טעונים עליו אובר. ברור לי שי שגוטמן מעורר אנטגוניזם אבל גם אם ויכוח מצד רבים על היכולת שלו כמאמן - הוא בטח לא כזה שקרן, בטח לא כזה פח אשפה או בלנדר, לא בכמה דרגות מעל יתר המאמנים כאן
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/5/20
  15. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,022
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    האחריות על ה5 היא על גיא לוזון? איך בן אדם שרואה כדורגל במשך כל כך הרבה שנים אומר דבר כזה?
     
    Abu George, Nigel de Jong ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
מצב נושא:
הנושא נעול.