הנה זה מתחיל: הבונדסליגה חוזרת עם הדרבי בין דורטמונד ושאלקה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Raulito, ‏15/5/20.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    לא רק בגרמניה סופרים את הדקות עד ליום שבת הגדול בו הבונדסליגה תחזור. בכל אירופה מצפים לראות שהליגה הראשונה שעושה קאמבק עוברת הכל בצורה חלקה. "כל העיניים יהיו עלינו, תהיה תשומת לב עולמית, לא רק מהכדורגל אלא מכל ענפי הספורט", אמר שוער באיירן מינכן, מנואל נוייר. על כל התנאים של משרד הבריאות הגרמנית - המסיכות, המקלחות, בדיקות הקורונה וכמובן היעדר הקהל - כבר שמעתם, ונוסיף כי אושר עניין ביצוע חמשת החילופים. באיירן מובילה בארבע נקודות על פני דורטמונד השנייה בטבלה. שימו לב שגלדבאך הובילה את הטבלה שמונה מחזורים - יותר מכל אחת אחרת בעונה הצמודה הזו.

    בגרמניה כבר העריכו על סמך חברת סטטיסטיקה שהתבססה על התוצאות העונה ועוד משחקים היסטוריים - כיצד תסתיים 2019/20. ההערכות הן שבאיירן תזכה באליפות שמינית ברציפות, לייפציג תסיים שנייה על חשבון בורוסיה דורטמונד ו-וורדר ברמן, מועדון הפאר - תרד ליגה בפעם השנייה בהיסטוריה, ככה זה עם ניצחון בודד ב-11 משחקים. כמה דברים שצריך לקחת בחשבון: באיירן הייתה במומנטום אדיר, רחוקה רק שער זכות אחד משיאי הליגה שקבעה בעצמה, מעניין כיצד הפגרה עצרה אותה; לגבי דורטמונד, היא בונה על מאזן הבית - תשעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו, כבשה בכל 37 משחקיה האחרונים, היחידה שלא הפסידה בליגות בגרמניה לעיני הקהל - אלא שעכשיו אין קהל. עוד נכתב כי באייר לברקוזן אגרה 19 נקודות בחצי השני של העונה - השוותה את שיא המועדון מאז שנת 1999/00 והיא תוכל לקבוע את זהות האלופה.

    [​IMG]

    ועכשיו מה מצפה לנו? מחזור כמעט שלם ביום שבת (ישיר בחבילת הערוצים של ספורט1) להוציא את האלופה באיירן מינכן שתתארח נגד אוניון ברלין מהתחתית ביום ראשון. דורטמונד, שניצחה בארבעת משחקי הליגה טרם היציאה לפגקה, תארח את שאלקה בדרבי שיהיה גם הדרבי הראשון של ארלינג הולאנד הלוהט. הצהובים-שחורים ייחסרו את אקסל ויטסל ואמרה צ'אן. בדרבי הקודם בין הקבוצות לא נפלו שערים, דבר מאוד לא שכיח.

    לייפציג יצאה לפגרה בטעם מר עם שתי תוצאות תיקו שהורידו אותה למקום השלישי בטבלה. היא תפגוש את פרייבורג השמינית למשחק לא פשוט, כאשר טימו ורנר ימשיך במירוץ האישי שלו במטרה להשיג את רוברט לבנדובסקי בקרב הגדול על מלכות השערים. נגלסמן הודה שקבוצתו רחוקה מאותה הרמה שהפגינה לפני הפגרה, נראה שהיא תתעודד מההעפלה לרבע גמר ליגת האלופות. בזווית הישראלית, מואנס דאבור שניצל את הפגרה מצוין כדי להתאושש מהפציעה ונחוש לשים את המזל הרע מאחוריו - עשוי להיכלל בסגל של הופנהיים מול הרטה ברלין. לחלוץ יש צמד בגביע נגד באיירן. עוד משחק מרתק יפגיש בין ברמן לבין לברקוזן - ביום שני.

    ולא שכחנו את באיירן. הקבוצה של האנזי פליק (זכה בינתיים לחוזה חדש עד 2023) שניצחה בעשרה מ-11 המחזורים האחרונים - לא מתכוונת לעצור. פיליפה קוטיניו שייעדר כחודש וחצי ואולי אפילו לא ישוב לשחק במדי הקבוצה בבונדסליגה - לא יוכל לעזור, אבל לבנדובסקי בהחלט כשיר. בספרד נכתב על המטרה של החלוץ - רוצה להשוות את שיאו של גרד מולר שכבש 40 שערים ב-1971/72. "משימה קשה מאוד ומאתגרת אך לא בלתי אפשרי". מעבר ללבנדובסקי, אפשר לשים לב למולר שממש חזר לחיים תחת המאמן החדש.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏15/5/20
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לא מבין איזה ערך ספורטיבי יש לעונה הזאת. שחקן ברמן נכנס עכשיו לבידוד והוא מן הסתם לא יהיה האחרון. רק שאלה של זהות השחקנים ותזמון.
     
    de Middenweg אוהב/ת את זה.
  3. Clock End Stand משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/12/07
    הודעות:
    12,230
    לייקים שהתקבלו:
    5,337
    יש מצב שזה הולך להיות המשחק הנצפה בכל הזמנים?
     
  4. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    היי :oops:
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,312
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    תעדכן איך היה...
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בהחלט מחכה לראות את הרייטינג של המשחקים האלה. הקאמבק של הבונדסליגה היה מוצלח הייתי אומר ומרגש לראות את שחקני דורטמונד רצים לקהל כהרגל. חבל שאי אפשר להתחבק אחרי גולים - שיהיה. הקצב היה מהיר, החדות, למרות ששאלקה לא היוותה יריב. ניסתה לפתוח את המשחק והיה ברור שהיא תספוג בצד השני. הולאנד הרבה יותר מחלוץ '9' עוצמתי, קבלת ההחלטות שלו נהדרת. דורטמונד אשכרה רוקדת עם רביעייה וזה בלי רויס וסאנצ'ו, שחקני הרכב בטוחים. גריירו והזאר אחלה שחקנים אך לא יודע אם במקום אחר זה היה עובד ככה.
    לגבי לייפציג, בשלב מסוים מעבר לכך שכמובן מותר להם למעוד - לדעתי הצ'מפיונס היה חשוב להם יותר, התמקדו כל-כולם במשחקים נגד טוטנהאם. רואים את הלחץ שהם שרויים בו ככל שהציפיות עולות. עדיף כדורגל כזה מאשר אין כדורגל, אין שאלה בכלל.
     
  7. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    מישהו מוכן להסביר לי את ההגיון בלשים מסיכות על הספסל, אבל על הדשא לא? אסור לחגוג בצורה נורמלית אחרי שער, אבל כן להתחבק בקרנות? מילא אין קהל, אבל חוץ מזה זה נראה כמו קרקס מלא צביעות.
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,214
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    למי שראה את המשחקים, איך היתה הרמה. הבונדסליגה ידועה כליגה מאד מהירה, ראיתם משהו כזה גם היום?
     
  9. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,577
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    -ריינה היה אמור לפתוח היום ונפצע בחימום, במקומו פתח הזאר ונתן משחק מעולה מבחינתו. אני עדיין לא יודע איך לאכול את השחקן הזה, יש הרבה משחקים שבהם הוא בכלל לא מורגש ונראה לא מתאים לקבוצה הזאת, ומצד שני יש לו כבר 11 בישולים ו-6 שערים העונה. היום הכדור שהוא שם להאלאנד על הרגל היה מושלם, ולשם שינוי הוא גם סיים מתפרצת עם בעיטה חדה לרשת.
    -גריירו מרגיש לי מאוד אנדרייטד. פאברה מצא לו ולחאקימי את העמדה המושלמת בתור ווינגבקים במערך של 3-4-2-1. יש לו טכניקה נהדרת וחכמת משחק שאין להרבה שחקנים.
    -בראנדט נהדר, גם בקישור המרכזי וגם כשהוא יותר קדמי. הוא יודע לנהל התקפות והעקבים הקטנים שלו מעולים. להביא שחקן כזה ב-30 מיליון זאת גניבה.
    -פעם ראשונה שאני רואה את השוער של שאלקה משחק, אבל נראה שהם מאוד מסתכנים בהחלטה לספסל את ניובל בזמן האחרון. גול וחצי היום באשמתו.

    -שבוע וחצי למשחק העונה. יהיה כל כך רע לראות משחק כזה קריטי בלי אווירה. בכל מקרה אני לא רואה את באיירן מפספסת את זה בשום מצב.
    -המחשבה העיקרית שלי עד סוף העונה זה האם פאברה ימשיך בשנה הבאה או לא, ואם לא כמובן שהעיניים לעבר טן האח. השאלה היא האם לסיים את העונה בכושר טוב ובמקום השני זה מספיק כדיי לתת לפאברה קרדיט לעוד שנה.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני רואה את האנזי פליק נשאר בבאיירן מינכן כי אני מניח שהם יקחו אליפות כך שהיא יורדת מהפנקס אבל קשה לי להאמין שטן האח יגיע לבורוסיה דורטמונד, בלי לזלזל חס וחלילה. לא אתפלא אם קיקה סטיין לא ימשיך בברצלונה לדוגמא, למרות שהשם של צ'אבי תמיד מרחף מעל קאמפ נואו והוא כן אופציה. במגוון הכתבות שקראתי על חזרת הבונדסליגה, כולם דילגו על נקודת התורפה של דורטמונד והיא משחק ההגנה שהוא כושל לטעמי גם במערך שלושת הבלמים. צריך לקחת בחשבון שלמרות ההצגה אתמול - באיירן מינכן היא סיפור אחר. לא ממהר לקבוע שהיא תנצח גם אם הר הגעש בצהוב-שחור לא יהיה שם, אבל אי אפשר לספסל את סאנצ'ו במשחק כזה. אכן מרגש לראות כמה ההיצע ההתקפי עשיר.

    הכותרת הכי טובה שקראתי היום היא "אין חיסון נגד הולאנד". מאז שהוא הגיע לבונדסליגה אגב הוא כבש כמעט כפול מלבנדובסקי - עשרה שערים מול שישה. היום באיירן מינכן חוזרת לשחק נגד אוניון ברלין. מישהו חושב שלבנדובסקי יכול להשוות את השיא של גרד מולר? אגב, עצוב שקוטיניו גמר את העונה, כלום לא הולך לו.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    רדומים אתם יומיים לקלאסיקר:
    * אני לא מצליח להתלהב מקינגסלי קומאן, ובאמת שאני מנסה. שחקן עם דריבל ומהירות אבל מפוזר ולא יעיל וזה מעבר לעניין הפציעות, מנגד, תומאס מולר לא משנה לאן הוא יגיע הוא ייבשל שער.
    * לדעתי ארבע הדקות האלה בהגנת באיירן כשהייתה טיילת זה יותר שאננות מסיבה לדאגה אבל אסור להאנזי פליק לשחק עם קו הגנה כה גבוה במשחק חוץ נגד דורטמונד.
    * יש לדורטמונד הרבה חבר'ה מוכשרים, גריירו והזאר הופכים להיות שחקנים מאוד משמעותיים ומנפחים את המספרים אבל יש לכם ספק שסאנצ'ו חייב לשחק בקלאסיקר?
    * שתי הקבוצות מגיעות כשהפער לא גדול ואם הומלס יעשה מאמץ גדול ויהיה כשיר אז אף שחקן קריטי באמת לא יהיה חסר וזה מעולה.
    * אני חושב שזו באייר לברקוזן המהנה ביותר מאז ימיה היפים בתחילת שנות ה-2000, שייהנו מכל רגע מהאברץ. עוקב אחרי דאבור משום שאנחנו בספורט1 משדרים את הליגה אבל זה מרגיש תקוע.
     
  12. AS R Member

    הצטרף ב:
    ‏14/9/08
    הודעות:
    2,577
    לייקים שהתקבלו:
    499
    מין:
    זכר
    דורטמונד לא סופגת ב-5 מתוך 6 משחקי הליגה האחרונים שלה. אני לא רגיל לזה. המעבר לשלושה בלמים עושה טוב בינתיים.
    המשחק נגד וולפסבורג היה די מרשים. אני מתכוון בעיקר לכך שמדובר במגרש חוץ קשה וצריך לשחק שם באחריות ודורטמונד שלטה במחצית הראשונה, גם אם לא הגיעה להמון מצבים.

    קומאן לא שחקן לרמה של באיירן מינכן. לדעתי יותר מתאים לאברטון או משהו בסגנון. גם פציע וגם לא מספק מספרים. אפילו פבאר כבש ובישל העונה יותר מקומאן.

    תחושה שלי שנראה תיקו 2-2 ביום שלישי, תוצאה שדי תבטיח את האליפות של באיירן.
     
  13. cheddar Member

    הצטרף ב:
    ‏22/10/14
    הודעות:
    6,575
    לייקים שהתקבלו:
    1,092
    קצב סתלבט אבל הרמה טובה
     
  14. RubberSoul Member

    הצטרף ב:
    ‏5/9/07
    הודעות:
    4,066
    לייקים שהתקבלו:
    644
    הליגה מקבלת יותר חשיפה הפעם, וזה לא בהכרח משהו טוב. ההגנות של שאלקה, פרנקפורט ומיינץ מביכות, במיוחד השערים שפרנקפורט העניקה לבאיירן.
    הצופה הממוצע שמחליט לראות את הליגה יכול לחשוב שזה ככה כרגיל, בעוד הצופה הקבוע של הליגה יעיד בדיוק אם זו הרמה או לא.

    בכל אופן, יש שערים והתקפות זורמות וזה טוב, במיוחד למי שמחפש בידור ולא למדוד חוזק של ליגה. האווירה השקטה דווקא נחמדה.
     
  15. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    כמו שזה נראה לי לפחות, החודשיים הללו ללא כדורגל עשו אפקט של חזרה מפגרת קיץ ובהתאם לכך גם הכדורגל נראה. מאוד דומה לכל מה שרואים מכדורגל באוגוסט ובתאכלס מחנה האימונים שעברו אחרי ההפסקה הארוכה היה גם קצר יותר ממחנה אימונים של קיץ, כך שגם ההכנה לא הייתה ראויה מספיק ובהתאם לכך גם הכדורגל שרואים עכשיו. זה עדיף מכלום כרגע אני מניח.
     
    Bayern אוהב/ת את זה.