הפועל ת"א 2019/20 - איצטדיון חדש, מאמן חדש, בעיות ישנות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י חייל שוקולד, ‏17/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    רפואה ידע באיזה הנהלה מדובר, התפטר, ואז חזר בו.
    שוב הוא הבין במה מדובר, התפטר ואז חזר אחרי אופיר חיים.
    בסוף העונה פיטרו אותו, ושוב אם אביטן לא מנצח בתוספת הזמן באותו מחזור, לפחות לפי אותו בכיר בקריית שמונה, רפואה היה חוזר להפועל תל אביב בפעם הרביעית.
    אין הגדרה יותר קלאסית לבובה מזה, אדם שחוזר 4 פעמים למערכת שברור לו שהיא חולה.
    אני מבין שהדעה שלך על רפואה מאוד חיובית, ואולי זאת הסיבה שאתה מתעלם מהעובדה שההתנהגות שלו היא התנהגות קלאסית של בובה, ולטעמי גם פוגעת מאוד במעמד המאמן.

    לא יודע באיזה התערבות מקצועית לאביטן מדובר, אני לא שמעתי שהאחים ניסנוב קובעים את ההרכב או את החילופים, אשמח אם תביא סימוכין לדברים. כן שמעתי שבגלל שהם מנסים לחסוך במה שאפשר הם ביטלו את הרצונות של אביטן בכל מיני נושאים, והבהירו לו מצד שני שיש שחקנים עם חוזה שגם אם אביטן לא רוצה אין אפשרות לשחרר אותם בגלל הפיצויים ולכן הם ישארו.
    אחרי הראיון של אביטן, שאמר שהוא בנה על מייקל אלוהה כשחקן המרכזי בהתקפה שלכם השנה כמו שבנה על לוסיו בחדרה בשנה שעברה, ושבסוף הוא יגיע רק בינואר כי ההנהלה שלכם לא מוכנה לשלם 100 אלף יורו לקבוצה שלו כפיצוי, הייתה לי ביקורת על אביטן וידעתי שיהיה לו קשה להצליח, כי הרגש שלו להפועל גורם לו לקבל החלטות שבמקום אחר היו גורמים לו לעמוד על הרגליים האחוריות ולהגיד אם זה קורה אני לא נשאר.
    אז כן, אביטן טעה, והוא שילם על זה.

    ציינתי שני משחקים של הפועל תל אביב שראיתי במלואם, ואת העובדה שבשניהם היו לה דקות שעמדה טוב על המגרש מול קבוצה עדיפה בהרבה בכל מובן, ושבנסיבות אחרות המשחק היה יכול להתפתח אחרת.
    כמובן שמה שקובע זאת התוצאה הסופית, ושבשני המשחקים הפועל בשלב מסוים התפרקה מנטלית וירדה משמעותית ביכולת, אבל עדין ראיתי דברים שמלמדים שאולי זה מוקדם מידי לפטר את אביטן, בדיוק כמו שראיתי במשחק שלנו מול קריית שמונה דברים שמלמדים שאולי זה מוקדם מידי לפטר את דגו.
     
  2. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    נתחיל מהעובדה שלקחת 9 משחקים, אפילו לא סיבוב שלם, ולקבוע על פיו שזאת הפועל תל אביב הכי חלשה בהיסטוריה, זה פשוט טיעון לא רציני ואני עוד נזהר במילים שלי.
    איך אפשר על סמך 9 משחקים של מאמן חדש להסיק מסקנות ולערוך השוואה לעונות מלאות?
    אני זוכר בעונה שעברה רצף משחקים תחת רפואה (6 אם אני לא טועה) שהפועל תל אביב לא כבשה בהם שער, באחד מהם אפילו נרדמתי באמצע המשחק והתעוררתי רק בסוף המשחק.
    אני זוכר את הפועל תל אביב מציגה קבוצות שירדו ליגה בסוף העונה עם כדורגל נורא, איפה זה ואיפה הפועל תל אביב הנוכחית ועוד רק אחרי 9 מחזורים.

    אבל מכבי חיפה כן התקשתה מול הפועל תל אביב הנוכחית. בלי ההחמצה של הירש מול שער ריק היא כניראה מפסידה את המשחק.
    וגם הניצחון של חיפה הושג עמוק בתוספת הזמן, כלומר גם הפועל הנוכחית הקשתה על קבוצות.
    גם אנחנו בטרנר התקשנו, ובלי ה-VAR או אם שופט אחר ב-VAR הם משווים לנו במחצית השנייה אחרי שפתחו את המחצית השנייה בצורה טובה והתחילו לתקוף וליזום.

    אי אפשר מצד אחד לבקר את הפועל תל אביב על המחצית השנייה, שבאמת הייתה חלשה ולאביטן יש חלק גדול בה, אבל להתעלם מהמחצית הראשונה או מהעובדה שחיפה התקשו מאוד והיו צריכים שער בתוספת הזמן כדי לנצח.

    שורה תחתונה, אביטן נכשל בהפועל תל אביב בנקודת הזמן הנוכחית. אבל להפוך את 9 המחזורים הזאת לאיזה מאזן כמו שהיה לנתניה כשירדה, כאילו הפועל התפרקו כאן כל שבוע, כאילו מדובר באיזה יורדת בטוחה זאת הקצנה גדולה מאוד, כאילו מדובר באיזה פרק זמן ארוך כמו עונה שלמה, זאת הקצנה של המצב, ובעיקר הורדת האחריות מהאחראים הראשים למצב ואלה האחים ניסנוב כמובן.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    משה, מכבד אותך אבל לדעתי הדיון קצת מיותר, אתה מתעלם ממה שנוח לך:
    א) ניסו איבד את חדר ההלבשה, זה גם רלוונטי, אתם מסכים איתי?
    ב) לפעמים יותר נוח לשחק נגד יריבה חזקה ולהחנות את האוטובוס - מה עם המשחקים נגד סקציה נס ציונה, הפועל רעננה, אפילו קצת גביע הטוטו - לא שהמפעל הזה כזה חשוב אבל להפסיד בכל המשחקים?
    ג) תעבור על רשימת המשחקים, את התבוסה נגד הפועל חיפה, קבוצה בינונית לשעצמה, שניצחה אותנו כשהיא במומנטום עלוב ובלי לרוץ על המגרש - ראית? הוא קיבל לוח משחקים די נוח בליגה.
    ד) כשמשהו לא עובד לא צריך לחכות לסוף העונה, כבר היו זעזועים שהצילו קבוצות, לא צריך לספר לך.
    ה) ובהחלט יכול להיות שהפועל חדרה זה X והפועל ת"א גדולה עליו, וכך זה היה.

    אגב עדיף לאביטן ש"קבעו לו את ההרכב" למרות שלא נראה לי כי אני מניח שאם זה היה תלוי בהם אז בוזגלו היה ב-11 כל שבוע וגם אלטמן. אבל לא על זה הביקורת, השלושה בלמים הזה נגד מכבי נתניה וגרופר, השינויים התכופים, הייתה לנו את אחת ההגנות הטובות בליגה בבסיסה ואנחנו חוטפים בכל משחק.
     
  4. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    מצחיקס כי אתה בגדול לוקח ריצה של 8 משחקים טובים של חדרה בתחילת עונה שעברה ועל פיה הכתרת אותו למאמן העונה ומאמן מצוין באופן כללי. זה שמאז הקבוצות שלו חלשות זה לא רלוונטי.
    הפועל לא מקשה על אף אחד העונה, חיפה הזו אכלה מרעננה כמה שערים בסמי עופר, זו קבוצה שמקשה על עצמה.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  5. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    ואוו אביטן הקשה על מכבי חיפה. עילוי של מאמן. הקבוצה היחידה שלא הקשתה על מכבי חיפה העונה זו מכבי נתניה.
     
  6. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    @Sir Alex Ferguson

    ההגדרה של בובה - אדם שמחזיק בתפקיד המאמן אבל בפועל מקבל תכתיבים והוראות מההנהלה.
    השתלשלות האירועים של רפואה:
    1)מתפטר מהפועל בפעם הראשונה בגלל שההנהלה לא מביאה לו רכש שהובטח לו. חוזר אחרי זמן קצר כשדמארי ואחמד עאבד חותמים בקבוצה.
    2)מפוטר מהפועל באמצע העונה כשהקבוצה בתחתית. אחרי חודש וחצי כשתוצאות הקבוצה ממשיכות להיות הרעות והיכולת מתדרדרת, הניסנובים פונים אליו שוב פעם, והוא מתנה את החזרה בקבלת חוזה לשנה וחצי(החוזה המקורי שהיה לו כשפוטר היה לחצי שנה).
    3)אחרי חצי שנה טובה ההנהלה פונה לרפואה ומבקשת ממנו להכניס לחוזה סעיף שלפיו הם יכולים לפטר אותו באמצע העונה ולשלם לו פיצויים לחודש. רפואה כמובן שלא מסכים כמו שאף מאמן לא היה מסכים, וההנהלה מפטרת אותו. כמובן שהם לא ציפו שהוא יסכים לסעיף ההזוי הזה, אלא חיפשו עילה לפטר אותו כי הוא סירב לשתף איתם פעולה מקצועית. דובר על זה רבות בתקשורת - הנחיתו עליו את דן רומן כעוזר מאמן והוא לא שיתף אותו בדיונים מקצועיים, פתחו במו"מ עם קאיו להשארתו בקבוצה אחרי ההשאלה בניגוד לרצונו של רפואה, וכו'.

    באיזה חלק של הסיפור רפואה מסתמן בעינך כבובה?
    אני ממש לא מסכים שמדובר בביזוי מעמד המאמן, להפך - הבן אדם חלב מהניסנובים כסף בצורה מעוררת השראה. בכל מקרה אין קשר בין מעמד המאמן לדיוני בובה/לא בובה.

    לי אין שום קשר לרפואה חוץ מהדעה שלי שהוא המאמן הכי טוב שעבר בהפועל בשנים האחרונות, בפער גדול. והדעה הזאת מתחזקת מהיום שהוא מגיע למועדון ובכל יום שעובר מאז. בתקופת אופיר חיים היא התחזקה, ובתקופת ניסו אביטן היא התחזקה.
    אתה מנגד כתבת פה רק לפני כמה עמודים שיש בינך ובין ניסו אביטן קשר מסוים, ברמה שיצא לכם לנהל שיחות. והאנשים היחידים כאן בפורום שמנסים להקטין את הכישלון העצום של אביטן הם אוהדי ב"ש.
    לדעתי אני האובייקטיבי פה בסיפור.


    1.הראייה הכי חזקה היא שקובי רפואה פוטר נטו בגלל שהוא לא נתן לניסנובים להשתתף בהחלטות מקצועיות. מכאן נובע שהמאמן שמחליף אותו כן נותן לניסנובים להשתתף בהחלטות מקצועיות.
    2.ניסו הודה בעצמו שהוא מנהל דיונים מקצועיים עם הניסנובים.
    3.נתתי כאן באחת ההודעות האחרונות שלי בדיון סרטון שבו רואים את איציק ניסנוב פונה לניסו אביטן תוך כדי משחק. הפריים נחתך לפני שהוא מסיים את המשפט אבל נראה שהוא אומר לו להכניס/להוציא מישהו. ברקת פונה לברק בכר תוך כדי משחקים?
    4.אלוהה שהזכרת הוא עוד הנחתה של הניסנובים, ניסו אביטן הודה שהניסנובים העבירו לו את השם שלו.

    אני פשוט לא מסכים איתך שהפועל הייתה טובה באיזשהי צורה במשחקים האלה. גם אם היא הובילה 1-0 על חיפה משער מקרי זה לא אומר כלום, ואפילו אם הירש היה כובש ועושה 2-0. הניצחון היחיד של הפועל העונה היה נגד הפועל כפר סבא במשחק הכי חלש של הקבוצה עד לאותה נקודה(מאז היה הפסד 3-0 מול הפועל חיפה ששיחקה בעשרה שחקנים ברוב המשחק, ואת ההתבזות נגד חיפה). לא היה שום דבר מרשים בעמידה ההגנתית של הקבוצה או במהלכים ההתקפיים של הקבוצה. הכל נבע הרבה יותר מחולשה של חיפה.
    המשחק נגדכם היה נורא ואיום מהתחלה ועד סיום, אין לי מושג על מה אתה מדבר כשאתה כותב שעמדנו טוב במחצית הראשונה. המהלכים ההתקפיים היחידים שלנו שם היו ריצות באמוק של קאמארה עם הכדור.

    ורק לוודא שאני מבין נכון, כל הדעה שלך שאביטן פוטר מוקדם מדי מבוססת על 2 משחקים של הפועל שראית מתחילת העונה, מתוך 14(כולל גביע הטוטו)?
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    לפעמים אפשר לפטר מאמן גם לפני המחזור התשיעי, אפשר גם מוקדם יותר, אני לא בטוח שזה המקרה עם אביטן (ודגו), ובשני המקרים אלה פיטורים שנועדו להפיל את כל האשמה לכישלון על המאמן התורן ולא על מי שבאמת אחראי לכישלון וזה הבעלים.
    בשני המקרים אני ראיתי לפרקים דברים טובים מהקבוצות, ואני חושב שהם היו צריכים לקבל יותר זמן.
     
  8. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    פיטורי אביטן נועדו כדי להפיל את כל האשמה עליו?
    נו בחייאת.
    אז מה עוד אפשר היה לעשות? להחליף את השחקנים? את האוהדים?
    זו הדינמיקה בקבוצות ספורט.

    שרצקי היה מפטר את אביטן גג אחרי מחזור 3 (1-1 עם נס ציונה).
    פה נתנו לו גב עד מחזור 9, אחרי שגם בגביע הטוטו הוא הפסיד 5 משחקים לכל הנס ציונות ורעננות.

    די בחיאת נו.
    אין פיטורים יותר מוצדקים מאלה.
     
    hbs7, orimor2212, Drama2 ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  9. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אני נתתי שתי דוגמאות למשחקים מול קבוצות עדיפות שבהם לפרקים ראיתי דבר טובים מהפועל תל אביב.
    גם במשחק באשדוד ראיתי דברים טובים (בוזגלו היה מצוין במחצית הראשונה אבל המחסור בחלוץ עלה לכם ביוקר), אבל ברור שבשלב הנוכחי זה לא מספיק, וברור שבשורה התחתונה אביטן לא הצליח בהפועל תל אביב, אבל שוב לדעתי הפיטורים היו מהירים מידי ובמטרה להסיט את האש מהבעלים אל עמדת המאמן, ובטח שאני לא מסכים עם התייחסות ל-9 משחקי ליגה (גביע הטוטו לא מעניין ולא רלוונטי מבחינתי, קריית שמונה שבלטה בגביע הטוטו נמצאת בדיוק באותו המצב של הפועל תל אביב היום) כאל נתון שאמור להפוך את הקבוצה הנוכחית לגרועה בהיסטוריה וכל מיני אמירות קיצוניות כאלה כשמנתחים קבוצה שאפילו לא השלימה סיבוב של משחקים.
     
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אותו גורם בכיר בקריית שמונה אגב, סיפר שאם אביטן לא היה מנצח את כפר סבא והיה מפוטר (מה שהיה גורם לרפואה לחזור אליכם), הוא היה האופציה הראשונה מבחינת איזי לאימון הקבוצה.

    יכול להיות שהבעלים לא עשו את זה כדי להסיט את האש מהם, יכול להיות שזה חלק מהמחיר של לאמן את הפועל תל אביב, הלחץ עולה הרבה יותר מהר, הסבלנות נגמרת הרבה יותר מהר, הביקורת חריפה יותר, החשיפה התקשורתית חזקה יותר, הכל חזק פי כמה.
    וכן, חלק מהביקורות שאביטן מקבל היא גם בגלל האווירה הרעילה סביב הקבוצה. ההתנהלות של הבעלים, שכל שבוע מייצרים פרשה אחרת, גורמת לאווירה לא נעימה מסביב לקבוצה, מלאת ביקורת, ואז פתיחת עונה לא טובה מתחברת לניהול של הקבוצה ומעצימה את הביקורת על המאמן.
    מכבי נתניה בתקופה רעה מהפועל תל אביב, 5 הפסדים רצופים, כשמתוכם 3 הפסדים באמת מבישים, אבל בגלל שסגל אהוב בנתניה ונותן שקט למאמנים, אז הביקורת בתקשורת על דראפיץ' את ברדה היא פחותה בהרבה מאביטן, למרות שבפועל יתכן שדראפיץ' וברדה הם צוות המאמנים שעשה את העבודה הכי רעה בליגה עד כה העונה.
    אז כן, לפעמים גם האווירה מסביב לקבוצה משפיעה על הביקורת שמקבל המאמן ותקופת החסד שנותנים לו.
     
  11. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    1.הפועל תל אביב של העונה היא הכי חלשה מבחינת יכולת שאני ראיתי ב15 שנים האחרונות, ובהחלט עבר מספיק זמן כדי להכריז על כך. לא הייתה הפועל ששיחקה כל כך גרוע כמו הפועל של השנה. אתה ממעיט בערך כמה שאנחנו משחקים מזעזע. לצורך העניין, לא תמצא רצף של 14 משחקים של הפועל ב15 שנים האחרונות, שהיא שיחקה כל כך גרוע. אחורה מזה אני לא יכול לערוב, אבל אנשים טוענים שגם אם תלך הרבה יותר אחורה לא תמצא הפועל כל כך חלשה.
    גביע הטוטו בהחלט רלוונטי כי גם שם נראינו נוראי, בין אם ניצחנו ובין אם לא.
    הפועל תל אביב בשנה שעברה ניצחה בגביע הטוטו, נראיתה די טוב ואכן נראיתה די טוב גם בליגה, אפילו שלא הוציאה תוצאות בהתחלה.
    משחקים של ק"ש בליגה לא ממש ראיתי אבל גם הבנתי שהם איבדו הרבה נקודות שלא בצדק, מה שאומר שהם משחקים לא רע, בהמשך לגביע הטוטו.

    קבוצה שמשחקת ממש גרוע בגביע הטוטו לא תגיע פתאום לליגה ותשחק טוב. החיים פשוט לא עובדים ככה.

    2.דראפיץ' וברדה מקבלים שקט יחסי כי הם הגיעו להישגים בשלוש שנים שלפני כן במכבי נתניה. אם ניסו אביטן היה מגיע למכבי נתניה ומוציא תוצאות כמו שלהם, היו עורפים לו את הראש כבר מזמן.

    3.אביטן היה מפוטר בשלב מוקדם יותר אם לא סיבה כספית. הדבר האחרון שהנהלת הפועל רצתה זה לשלם לו מיליון וחצי שקל פיצויים. הפיטורים שלו הם לא בריחה מאחריות אלא צעד מתבקש ובלתי נמנע.
     
    EuropeGuy אוהב/ת את זה.
  12. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    1,935
    לייקים שהתקבלו:
    756
    מין:
    זכר
    טביב בתהליכי חזרה למועדון. טוענים שנצפה עם סיני וניסנוב במשחק נגד מכבי חיפה ויש דיבורים על זה שהוא מנסה לפלס את דרכו חזרה בצורה שלא תתפוס רעש ובהדרגה.
    אולי המטרה של הקומבינה זה זו ולא כספית.
    לא יודע בדיוק מה המטרה אבל בוא נגיד שמשה סיני הובא למטרה כלשהי ולא באמת להיות מנהל מקצועי.

    https://i.imgur.com/0S34bvY.Xxx
     
  13. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,202
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    יש לי רק דבר אחד לאמר לך על זה, תחליף קבוצה.
     
  14. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    עצוב.
    ממתי התמונה?
     
  15. Mahranlala Member

    הצטרף ב:
    ‏7/12/17
    הודעות:
    1,935
    לייקים שהתקבלו:
    756
    מין:
    זכר
    יום שני לפי מה שהבנתי
     
מצב נושא:
הנושא נעול.