מחזור 9 בספרד: אתלטיקו נגד ולנסיה, מתחממים לקלאסיקו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Raulito, ‏17/10/19.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בטיס עם ההגנה הגרועה בליגה, 19 שערי חובה, וגם אם מורידים לה את החמישייה בקאמפ נואו זה מביך. לורן מורון מנגד אשכרה עם שבעה שערים כבר, הפיצ'יצ'י, הוא בכושר מטורף, האפיל על הכמות שלו בכל העונה שעברה. משהו רקוב בבטיס, אמרתי את זה עוד כשקיקה סטיין עזב. ההרכב של בטיס התקפי מדי, רק שחקן אחד שלא חלק מחוליית ההגנה - יודע לעשות הגנה, הם צריכים לחשוב על זה. וכן זה מרגיש שימיו של המאמן ספורים.

    לגבי ריאל סוסיאדד, אני מעדיף לחכות לקראת סיום הסיבוב כדי לראות מה קורה, בטח לגבי המאבק על המקום הרביעי שם היא תצטרך מזל ועונת נפל אמיתית של סביליה לדוגמא. יש לה חלק התקפי מאוד מרשים, יש היגידו שאולי הטוב ביותר מאז העונה קסומה ההיא ב-2003 וכמובן שהיא נטולת לחץ. לא מזלזל בה כי היא ניצחה את אתלטיקו ונראית טוב.

    מואנס דאבור בסגל של סביליה לקראת הערב אבל אל תאמינו לזה באמת כי זה בסה"כ הסגל הרחב, סביליה תוכל להיצמד למקום הרביעי. אם לא דאבור אז לפחות לא צ'יצ'ריטו, כבר נמאס מדה יונג.
     
  2. Ohad_Glr Member

    הצטרף ב:
    ‏5/1/07
    הודעות:
    1,280
    לייקים שהתקבלו:
    108
    במקרה של ריאל אפשר לדבר על ההגנה, הקישור, המאמן, החלוץ, העומס בצד שמאל לעומת הכלום בצד ימין- הכול נכון.
    אבל כל אלה הן גם בעיות משניות. הבעיה האמיתית היא החוסר במחליף לרונאלדו- מבחינת שערים וגם מבחינת נוכחות ויכולת. עד שלא ימצא שחקן שיכול להחליף את רונאלדו מהבחינות האלה (או עד שמסי יפרוש) ריאל לא תראה אליפות.

    ככה זה כשהמתחרה שלך על האליפות מחזיקה בשחקן הכי טוב בהיסטוריה.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    הבעייה שציינת היא הגדולה ביותר אבל שים לב כמה שערים ספגנו, זה לא שווה כלום אם שומרים על שער נקי בפיחואן נגד סביליה אימפוטנטית או בדרבי נגד אתלטיקו שבאה להתבנקר כשאתה סופג פעמיים מול לבאנטה, מול גראנדה במשחקים שיכולת לסגור עניין עם 0:4, ספגנו פעמיים נגד ויאריאל וזה אפילו מעבר לטיבו קורטואה. וזה לא תמיד משחק ההגנה אלא הקישור הפרוץ. גם אם טוני קרוס טוב יותר ומשתדל, ברגע ששחקן של היריבה משאיר מאחור את קאסמירו - זה חצי גול, יחד עם הנטייה של קרבחאל לאבד את המיקום על המגרש בדומה לכל הקבוצה.

    הקבוצה הזו לא מסוגלת להשיג 0:1ים וגם משחקים כאלה מכריעים אליפות, עיין ערך ה-1:1 נגד ויאדוליד בברנבאו במחזור השני. רוצה לומר: אני לא מרגיש שההתקפה בינונית, ומניח שיהיה שיפור עם הזאר ובייל לאורך זמן אבל לא במידה ניכרת - אני מרגיש שאין קבוצה.
    וכמובן שהוויתור על רונאלדו זו טעות היסטורית, פלורנטינו היה צריך לתת לו דף ועט וצ'ק - תכתוב אתה עד מתי אתה משחק כאן וכמה אתה רוצה להרוויח.

    אני גם חושב שזה סופר-מזל שמסי נפצע אחרת ברצלונה עם 27 מ-27 ואנחנו גומרים את העונה באוקטובר, גם העובדה שהקלאסיקו נדחה לא כזו נוראית.
     
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    בארסה נתקלה בתוצאות לא טובות גם בפתיחת העונה שעברה עם מסי, אחרי שהוא נפצע היא הסתדרה בלעדיו בסדר גמור כולל נגד ריאל מדריד.
    זה שריאל לא מצליחה להציב אתגר זו הבעיה, זה ממש לא מי מחזיקה השחקן הטוב בהיסטוריה וכו'. בארסה היא הרבה מעבר לרק מסי.
     
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני עדיין גורס שההחלטה להפרד ממנו הייתה פחות או יותר ההחלטה החכמה היחידה של ריאל מדריד ב-5 השנים האחרונות. אי אפשר להתעלם מהגדולה שלו ומהתרומה לקבוצה, אבל קיבלנו הצעה טובה, בדיוק ברגע שהוא נמצא בשיא ושסביר בהחלט שהוא יתחיל לרדת ביכולת. בכיף יכלנו לזכות בהרחבה של הדברים שהוא מנסה לעשות ולא עושה טוב (ע"ע בעיטות חופשיות) לשער החלקים במשחק שלו, ולכן היה סביר בהחלט למכור אותו.
    הבעיה כאמור, היא שלא הביאו שום חיזוק בתגובה לשחרור. משום מה הייתה ציפייה שכולם פתאום ירימו את היכולת שלהם לרמה שלא נראתה מהם מעולם, שהשחקנים שגם כשהנוכחות של רונאלדו פינתה להם שטחים לא עשו כלום - פתאום יתחילו לתפקד. זאת הנחה לא סבירה בעליל, וכזאת שלא ברור מה התקדים עליו היא מבוססת.
    זה עוד היה מתקבל על הדעת בעולם שבו ריאל מדריד הייתה באמת הכי טובה בליגה בשנה שלפני, אבל זאת קבוצה שלא הייתה מספיק טובה, ואיבדה את השחקן הכי טוב שלה + עוד שנה לשחקנים ותיקים שעברו מונדיאל מתיש.
    החיזוק שהגיע השנה היה צריך להגיע לפני שנה, כשרונאלדו עזב. העונה היה צריך להמשיך בתהליך הבנייה ולרענן את הקישור.

    לגביי ההרכב אתמול, למה יוביץ' לא יכול לשחק בלי בנזמה שתקוע לו על אותה העמדה?
     
  6. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני רואה כל משחק שלו במדי יובנטוס ולחצי העונה המחורבנת שלו בליגה ב-2017/18 אין שום זכר. הוא מכדרר מעולה, מייצר מצבים, שותף מלא למשחק ההתקפה גם אם עונות של 50 גולים לא יחזרו. עצוב שאתה מסכים עם ההחלטה הזו, אז מה אם הוא נמכר במאה מיליון יורו, הוא נראה פיזית הרבה יותר טוב מאשר הגיל שלו והוא מכונת שערים, המחירים של השחקנים היום מוגזמים. עצוב שאתה לא מבין שגם 70% רונאלדו זה מטורף, הבעייה הייתה בפרטנרים שלו כמו בנזמה ובייל ולא בו.
    רק משום שאתה מאוד אוהב להגזים, מה עם ההחלטה לצרף את מרקו אסנסיו בגרושים (קיץ 2016), להחזיר את קאסמירו בקיץ 2015, לוקאס ואסקס במיליון יורו באותו קיץ? למכור את דנילו באותו סכום כמו שנרכש אחרי שנתיים כושלות..

    לוקה יוביץ' היה קטסטרופה אתמול, עזוב אותך, אפילו לא בעט לשער, וגרוע מזה - גם לא היה נמרץ ובקושי רץ. זה בסדר שבנזמה שיחק כשההתקפה לא מורכבת משחקנים אחרים בכירים כמו בייל והזאר.

    לגבי ליאו מסי - אתה מוזמן לקרוא כאן, במקרה אני כתבתי על זה, כל עונה הוא פותח בסערה ללא שלב גישושים, עונה אחת כמו העונה שעברה לא משקפת. השורה התחתונה שריאל מדריד חוותה מכת פציעות, בעיקר אדן הזאר וגם שחקנים בכירים אחרים - אבל גם ברצלונה ואין ספק מי קבוצה טובה יותר.

    בשמונת המשחקים הראשונים:
    2017/18 - 13 שערים למסי
    2013/14 - 12 שערים (540 דקות)
    2014/15 - שבעה שערים
    ממוצע בישולים בפרק הזמן הזה - 3.5 בישולים
     
  7. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני רואה את רונאלדו ושמח שהוא מצליח במקום אחר, אבל קבלת החלטות נכונה היא כאשר לא בוחנים החלטה לפי התוצאה, אלא לפי מה שידעת כשקיבלת אותה, ואת השיקולים שהנחו אותך בקבלה שלה. בהנתן הפרמטרים הידועים לריאל מדריד כשרונאלדו נמכר, לא היה צריך לשדרג לו את החוזה, ומכיוון שלא רצה להישאר, אז היה נכון למכור אותו. מה שבטוח לגביי רונאלדו זה שביום שהוא יגיע לנקודה שהוא כבר לא באמת תורם לקבוצה, הוא ימשיך להתנהג כמו השחקן הכי טוב בעולם ולדרוש את הכדור כל הזמן. מכיוון שהוא אגדה בריאל מדריד, אז טוב שהוא עזב בשיא ולא בשלב הזה שהוא כבר היה מזיק לקבוצה. זה שהוא נראה נהדר ביובנטוס זה אחלה, אבל תמיד עדיף למכור נכסים בשיא. ברור שאם הצלחתי למכור דירה שקניתי במחיר שיא, אבל מוציא את הכסף על קוקאין, אז זאת לא הייתה החלטה חכמה למכור את הדירה. ההנחה הייתה שאתה אמור לעשות משהו מועיל עם הכסף הזה.
    היו כמה רכישות נחמדות מאוד לריאל מדריד, לפני התקופה המדוברת. מאז האליפות האחרונה, ההתנהלות היא התנהלות יהירה ומטופשת. כמות הכסף שנזרקה על שחקנים לא נחוצים או כאלו שלא קיבלו שום הזדמנות להצליח היא עצומה, בעוד הכסף שהושקעה בשחקנים שהקבוצה זקוקה להם הוא בערך הכסף שהוצא על הזארד וזהו.
    יוביץ' לא אמור לשחק רק עם בנזמה ביחד או לבד כשיש 3 דקות לסוף המשחק. זה מזכיר לי את סיפורה של שפחה שלא משנה שהגבר הוא עקר, תמיד יאשימו את האישה. יוביץ' צריך לקבל הזדמנויות לאורך זמן כשהוא פותח לבד בחוד. 60 מיליון יורו הוציאו עליו ומתנהגים אליו כמו שחקן מקסטיליה.
     
    אלעד ו-Gianzola אוהבים את זה.
  8. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    מחזור 9 רבותי, עוד מחצית שלוק דה יונג לא כובש, עוד מחזור שדאבור על הספסל.

    לופטגי לא ישנה את דעתו עד שיפוטר.

    עוד דביל.
     
  9. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,127
    לייקים שהתקבלו:
    2,404
    בפעם הקודמת בנזמה היה אשם שהוא דורך להזארד ו-וינסיוס על העמדה, עכשיו הוא מפריע ליוביץ׳ כי... למה הוא מפריע לו ?
    יוביץ׳ לא אמור לשחק רק עם בנזמה ?

    תמיד בנזמה אשם.
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    בנזמה לא אשם, ככל הידוע לי הוא לא קובע את ההרכב. אבל יוביץ' אמור לשחק לבד. לשים 2 חלוצים מרכזיים כשאין לך משחק אגפים שמרווח זה בזבוז. איכשהו יוביץ' לא מקבל בכלל דקות לבד בחוד.
     
  11. hbs7 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/10/14
    הודעות:
    2,929
    לייקים שהתקבלו:
    2,317
    מין:
    זכר
    זה יהיה טיפשי לומר שעסקאות יעילות כמו של אסנסיו או קאסמירו הן טעות, אבל ההצלחה היחסית גדולה ביחס למחיר שוק ברצפה גרמה לפרז להתאהב בקונספט הזה.
    זה יכול להצליח נקודתית ברכש שחקני משנה, בודדים מהם יצליחו אף להפוך לברגים מרכזיים כמו קאסמירו, אך לבנות על זה כתוכנית הראשית זה כישלון ידוע מראש במועדון עם שאיפות כמו של ריאל.

    וכך נוצר מצב שאותו הבסיס משנים עברו נשאר, וכל קיץ במקום לרענן ולחזק רוכשים ספרדים גנריים צעירים עם מדיניות של ארסנל.

    מתי בפער האחרונה ריאל החתימה קראק אמיתי לפני הזארד? או אפילו כישרון עולמי מוכח?
    שנים. מועדון רציני לא מתנהל ככה.
     
  12. riquelme1 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/04
    הודעות:
    10,068
    לייקים שהתקבלו:
    338
    אסנסיו רחוק מלהיות הצלחה. מדובר בבלוף בלי קשר לפציעה. שנה שעברה שיחק בלי סוף, ולא עשה כלום.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מהפכות גדולות קורות לא אחת כשהסגל במצב אנוש וזה קרה רק בעונה שעברה. מאז שפרס שפך רבע מיליארד יורו היה לנו סגל מהטובים באירופה קרוב לעשור, לא היה צורך במהפכות או החתמת גלאקטיקוס יוצאי דופן כל עוד כריסטיאנו רונאלדו היה כאן. אבל כן, חאמס היה רכש שיווקי כשדווקא די מאריה היה תפור על המערך שלנו ומאז בייל 2013 עד הזאר היה רווח גדול מדי. אבל שוב, ב-2016/17 איסקו נע בין הרכב לספסל וה-12-13 שלנו היו אלברו מוראטה וחאמס רודריגס שנתנו 40 גולים (יחד עם בישולים), היה לנו שחקן בכל עמדה, קובאצ'יץ', פפה...מ-2017 לא קיבלו אף החלטה טובה במועדון הזה.

    לגבי יוביץ' - הוא ילד שעשה עונה אחת גדולה במדי פרנקפורט, נוח יותר לשלב אותו כשהקבוצה מצליחה וזה לא ממש קרה, הוא שיחק, זה לא מקרה דאבור בסביליה, אם כי לא מספיק. מה זה הזדמנות לאורך זמן? בכל מועדון גדול נלחמים על הדקות, תראה את דיבאלה ביובנטוס, אתה אשכרה חשבת שזידאן יגיד לו רוץ עד המחזור העשירי ונראה אחר כך מה קורה?

    השלב הזה בו רונאלדו היה דועך והופך לבלתי נסבל - זה היה קורה עוד שנתיים ומעלה, במקום המאה מיליון יורו האלה הייתי מוותר על קורטואה ואודריוסולה ומוכר את הצוות המסייע הגרוע שלו, נניח את גארת' בייל, תחשוב על זה.

    ולגבי אסנסיו: אתה יודע הוא לא התחיל את הקריירה ב-2018/19, היו גם שנתיים לפניכן. הוא הגיע בארבעה מיליון יורו, מאלקום עלה פי עשרה, אני באמת צריך להראות את ההבדל? אגב אמנם עבר פציעה איומה אבל לא הייתי ממהר לנעול את הדיון על הקריירה שלו גם אם היא לא תמשיך בריאל מדריד.

    * אגב, עדכון: כובש שער הניצחון של סביליה - לוק דה יונג. זה רע מאוד עבור דאבור אבל זה המצב. בכל מקרה החלוץ הפותח צריך להיות צ'יצ'ריטו.
     
  14. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    יוביץ' הגיע לריאל בזכות עונה מוצלחת מאוד במערך של 2 חלוצים. אפשר להיות טרחן ולהגיד שפראנקפורט שיחקו במערך של שלושה בלמים, אבל מצד שני זו פראנקפורט. אני חושב שריאל יכולה להרשות לעצמה לדחוף את המגנים גבוה עם שני בלמים במקום שלושה. בעצם, זה מה שזידאן עשה לא מעט פעמים עם רונאלדו ובנזמה...
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/10/19
  15. hbs7 Member

    הצטרף ב:
    ‏24/10/14
    הודעות:
    2,929
    לייקים שהתקבלו:
    2,317
    מין:
    זכר
    כשאתה לוקח שחקן משני ושם אותו בפוזיציה של הכוכב, זה שונה לחלוטין.
    אסנסיו לא שחקן מהטובים שיש, זה ברור. כשחקן סגל שהגיע ב2-3 מיליון יורו?
    הצלחה גדולה.
    בעונה שלפני העונה ההיא הוא היה נפלא, תרם שערים חשובים ומרהיבים.

    צעירים גם צריך לדעת לפתח. כשאתה זורק אחד כמו אסנסיו ושם אותו בקדמת הבמה בקבוצה שאין לה שום סיכוי להצליח אתה מחרב לו את הקריירה.