רומא 2019/20 :: פונסקה יעשה סדר?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י AS R, ‏4/8/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    אני לא חושב שהוא צריך לעשות הגנה מחוץ לאזור הרגיל שלו. הלחץ בחצי היריבה והתוספת לפוזשן זו גם תוספת הגנתית. ורטו צריך להיות מוכן לסגור את הצד שלו במקרים בהם התקפה של קולארוב הופכת למתפרצת בצד שלו.

    זו הסיבה שאני בעד לחלק את זה ל2. אם קולארוב נבחר להיות ההתקפי כמו אתמול, פאציו לוקח את אורסוליני ומנצ'יני את דסטרו, אז התפקיד הראשי של פלורנצי יהיה לשמור על סאנסונה. אם שניהם ינסו לעשות גם וגם, נקבל עוד הרבה 3-3 כמו נגד ג'נואה.

    אתה לא harsh. פשוט "נפלת" על משחק שאי אפשר לנצח ללא עבודה שחורה רציפה לאורך 90 דקות. כל השחקנים ששיחקו מאחורי דז'קו והצטיינו במחזור הקודם לא הצליחו להביא לידי ביטוי את המשחק שלהם. זה היה צפוי כי מדובר באחד ממשחקי החוץ הקשים של העונה ואני אישית נהנתי מהלחימה של השחקנים לא פחות מהחגיגה ההתקפית מהמחזור הקודם.

    הייתי נשאר עם הרגשה טובה גם ללא שער הניצחון של דז'קו. יהיו לנו עוד לפחות 10 משחקים מהסוג הזה ואשמח אם התצוגה של אתמול תשוחזר.

    הדבר היחיד שמטריד אותי בקבוצה הנוכחית זו התלות בשחקנים שגם אחרי 5 משחקים לא החסירו אפילו דקה. קיים פעם גדול מדי בין ההרכב לספסל בלא מעט עמדות. מקווה שזה יתוקן בהקדם.

    והדבר שהכי לא בא לי לראות זה:
    שני מגנים שרצים לאורך כל הקו + שני ספרינטרים (אונדר בצד אחד וקלייברט בשני) שתקועים מול הפרצוף שלהם, וטרקוורטיסטה אחד מסכן באמצע שנסגר על ידי 3 שחקנים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/9/19
  2. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    גם אצל ליברפול - וגם אצל בריאל בזמנו - זה לא שהמגנים הם עילויים הגנתיים (כל אחד ברמתו שלו) כמו העובדה שהשיטה דאגה להסתיר את החולשות שלהם ולמקסם את היתרונות שלהם (וזה משהו שפונסקה יצטרך לעשות עם פלורנצי וקולארוב לטעמי). אצל שתי הקבוצות תמיד היו שני קשרים (לפחות) שיצאו כל אחד לרוחב כדי לחפות על היציאות קדימה (אצל ליברפול זה נראה טוב יותר קודם כל בגלל מרכז שדה עם אוריינטציה הגנתית). העניין שלעומת רומא, מעבר לזה שמדובר בקבוצות מוכשרות משמעותית, היה את ה-holding midfielder (פאביניו, קאסמירו) שיחזיק את האמצע נגד התקפות מעבר.

    באופן מעניין רומא מבחינת העמידה במגרש משחקת יותר התקפי שעם הפרסונל הנכון זה מחרמן, ואני חושב שזו אחת הסיבות העיקריות - בנוסף למרכז הגנה איטי שלוחץ גבוה - שאנחנו נקבל עוד הרבה משחקים כמו מול ג'נואה. אבל בגלל ריבוי השחקנים באמצע*, אני דווקא חושב שהתקפית אין מנוס מלשלוח גם את פלורנצי קדימה כדי לרחב את המגרש ולתת יותר מהירות ותנועה לעומק במשחק הרומאי שהולך להיות מאוד מרוכז ואיטי באמצע.

    אוברול, וכמו שרשמתי בדיון המחזור אני פחות מתרשם ממה שראיתי עד כה וזה כן נראה לי יותר מדי דומה באופן חשוד לעונה שעברה, אבל אני לא פוסל על הסף כלום כי אני כן מבין מה המאמן מנסה לעשות במגרש, להבדיל מבעונה שעברה. anyway, חתיכת משחק מעניין כבר ברביעי הקרוב מול אטאלנטה.

    * - נקודה טריוויאלית אומנם, אבל ברור שיש חשיבות לפרסונל שמשחק שם (קלייברט vs אונדר).
     
  3. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    פונסקה התחיל את העונה בדיוק כפי שסיים את האחרונה בשחטיור (שני המגנים בחצי היריבה), אך לאחר שזה לא עבד (3-3 מול ג'נואה בבית) הוא שינה למה שראינו בשאר המשחקים. זו אדפטציה חשובה לרמה גבוהה יותר של יריבות ובנתיים זה עובד לא רע בכלל.

    זה בדיוק מה שהיה חסר לנו בדרבי אך אז לא היה את ורטו. לזה התכוונתי בהודעה על "תלות".

    לדעתי המשחק אתמול היה מוקש הרבה יותר כבד ממה שמצפה לנו ברביעי.

    *אבל אם חואן ז'סוס פותח במקום מנצ'יני המורחק, ראה הודעה זו כמבוטלת ועימך הסליחה.

    עם איך שקלייברט נראה בשבוע האחרון, לא בטוח שאונדר יחזור ישירות להרכב כאשר יחזור מהפציעה שלו.

    ****

    מהזווית בה התגלגל הכדור, אני מבין שקולארוב הגיע לכדור לפני ההתנגשות עם סוריאנו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/9/19
  4. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725

    מועדון ענק.
     
  5. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,303
    לייקים שהתקבלו:
    2,049
    מין:
    זכר
    לתמימים אין אוייבים מלבד הזמן.
     
  6. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    אז אתמול סמולינג נתן הופעה טובה, וספינאצולה נוסף לרשימת הפצועים(בפעם השניה מאז שהגיע). מחר יעבור בדיקות ונדע לכמה זמן, כשאפילו שבוע יהיה מכה כי זה אומר עוד משחקים שאי אפשר לתת לקולארוב לנוח בלי לפגוע משמעותית בקבוצה. פציעה שביעית השנה, כרגע עומדים בקצב של שנה שעברה שהסתיימה עם 50 פציעות.
    משחק רע אתמול, וברגע שספינאצולה נפצע היה צריך לזנוח את שלישיית הבלמים, ז'סוס לא שחקן שצריך לראות דשא ברומא אלא אם הוא מוצא אחרון או אם המשחק גמור ורוצים לתת לשחקנים לנוח.
    פלורנצי כרגיל חמור ודי מולחם להרכב בגלל מצב הפציעות.
    זאניולו גם במשחק חלש ועצבני הוא השחקן בקבוצה שהכי מטריד את ההגנה של היריב. מאמין שאם היינו ביתרון אז המבצע שלו היה מסתיים עם יותר קור רוח וכדור ברשת.
     
    Un bombón אוהב/ת את זה.
  7. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    לדעתי כל מי שלקח חלק בכל המשחקים (כולל פגרת הנבחרות) מתחילת העונה חייב לקבל מנוחה. גם אם זה אומר לפתוח עם סאנטון, קאליניץ', פאסטורה ודיאוורה.
     
  8. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    אז ספינאצולה מחוץ למשחק נגד לצ'ה וכנראה שגם מהמשחק נגד וולפסברג.
    לפי איך שפונסקה מדבר על קולארוב("אין לרומא אפשרות לוותר עליו כרגע"), אני חושב שסיכוי טוב שהוא יפתח נגד לצ'ה ויקבל מנוחה ב2 המשחקים שאחרי, כשסאנטון/ז'סוס יפתחו נגד וולפסברג וספינאצולה נגד קליארי.
    הכי מקווה שדז'קו ינוח ב2 המשחקים הקרובים, הוא נראה יותר סחוט מכולם נגד אטאלאנטה ומעבר לזה הגיע הזמן להכניס את קאליניץ' לרוטציה.
     
  9. Lupo Member

    הצטרף ב:
    ‏16/6/08
    הודעות:
    1,847
    לייקים שהתקבלו:
    16
    @חייל שוקולד
    קאליניץ׳ (בניגוד לשיק) הוא למעשה המחליף המושלם לדז׳קו. מצד אחד מספיק גרוע כדי לא לבנות עליו מעבר לפירורים שדז׳קו משאיר פה ושם, מצד שני 0 פוטנציאל שיצדיק צמצום דקות לדז׳קו ותפוקה נמוכה יותר.

    קאליניץ׳ כבר נכנס לעניינים, מהר מאוד, בערך 5-10 דקות אחרי שנכנס לבכורה מול ססואלו.
     
  10. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    יחד עם הליגה האירופית והיותו שחקן מפתח בנבחרת שלו, לדז'קו יש פוטנציאלית 45-60 משחקים בעונה הזאת. ברור שהוא לא יפתח בכולם, ולכן המחליף האידיאלי לדז'קו הוא לא שחקן ש"לא ינגוס לו בדקות" אלא שחקן שיוכל לתת לו מנוחה עם מינימום נזק. קאליניץ' לא סקורר גדול אבל אמור להיות שחקן עם משחק הולד אפ טוב שתורם להנעת כדור, וזו אחת התכונות המרכזיות של דז'קו ו(עוד) משהו ששיק לא הצליח להביא בקדנציה ברומא.
    שיק עמד על ממוצע של קצת יותר מ1000 דקות לעונה ברומא, ואני בספק גדול אם קאליניץ' יעמוד על פחות מזה.
     
  11. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    שיק צבר ברומא קרוב ל3000 דקות.

    הייתה מוטיבציה ברורה לשלב אותו בקבוצה בגלל המחיר ששולם עליו. אם נחסר את האלמנט הזה מקאליניץ', הוא צפוי לשחק בערך חצי מהדקות של שיק.
     
  12. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    דיברתי על כמות הדקות לעונה. 1200 דקות בעונה הראשונה, 1550 בשניה.
    כדי שקאליניץ' יסיים את העונה עם 600-800 דקות דז'קו צריך להיות כשיר לאורך כל העונה, ולהצליח לשחק בממוצע כל 5 ימים בלי כמעט אף מנוחה, כי גם בנבחרת הוא פותח בהרכב. בגיל 33. לא רואה את כל התנאים האלה מתקיימים, ודי משוכנע שכמות הדקות של קאליניץ' תהיה באזורים של שיק.
     
  13. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    והממוצע שיצא לך זה "קצת יותר מ1000"? תוסיף למספרים האלה את גביע איטליה (ממנו עפנו מהר מדי) ויש לך "קצת פחות מ1500". בשביל חלוץ מחליף זה המון.

    אני רואה כאן תנאי אחד - להימנע מפציעה רצינית (די נדיר אצל דז'קו). בכפוף לתנאי זה, הציפיה היא שישחק לפחות פעם בשבוע. מזה ישאר 600-800 לקאליניץ'. לדעתי זו חלוקה די בריאה.
     
  14. טל. Member

    הצטרף ב:
    ‏30/8/17
    הודעות:
    8,303
    לייקים שהתקבלו:
    2,049
    מין:
    זכר
    דז'קו ייתן העונה הזו - לכל היותר - מה שנתן עונה קודמת.
    לכל היותר!

    השאלות היחידות שחשובות זה:
    -מתי פונסקה יקלוט את זה..?
    -והכי חשוב: מה הוא יעשה כשהוא יקלוט את זה..?

    בכלל, העונה הזו היא כולה על הכתפיים של פונסקה.
    מבחינת שחקנים נטו, מבחינת איזון בסגל:
    רומא כבר עונה שלישית ברציפות מחזיקה סגל של 60 או 60 וקצת נקודות. (אומנם לפני שנתיים אליסון וקולארוב בעונה מהסרטים העלו חזק את קצב הצבירה. אבל גם אם נשים את העונה הזו בצד, ונדבר רק על העונה האחרונה גרידא: זה הוכח בוודאות. הוכח עונה קודמת. אמפירית. בכמה מערכים שונים ותחת 2 מאמנים שונים - הוכח בדיוק מה שווים עמודי התווך "הסנאטורים" של הקבוצה הזו: פלורנצי, קולארוב, פאציו, כריסטאנטאה, פאסטורה אנזונזי ודז'קו... מתוכם היחיד ששילם את המחיר בקיץ זה היה אנזונזי. (במידה מסויימת אולי גם פאציו...) כל השאר נטועים עדיין חזק בסגל. ורובם המוחלט גם נטועים בהרכב ראשון. השאלה היחידה שפתוחה היא האם פונסקה, להבדיל משני המאמנים שקדמו לו - יצליח להפוך חול לזהב - ואם וכאשר יקלוט שהוא לא מצליח, מה הוא יעשה בקשר לזה? וזו בדיוק השאלה שכתובה פה למעלה).

    התקופה הקרובה ובמיוחד זו של נובמבר-דצמבר ככה לקראת סוף הסיבוב - הולכת להיות מעניינת במיוחד. הרבה שאלות בנוגע לפונסקה יקבלו תשובות.
    המציאות תשאל, ופונסקה יענה, וכולנו נשב ונשפוט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏29/9/19
  15. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,603
    לייקים שהתקבלו:
    3,275
    @Un bombón
    דז'קו לא שחקן פציע אבל רק שנה שעברה החמיץ כמעט חודש בגלל פציעה. חודש משחקים ממוצע שווה לבדו משהו כמו 500 דקות. הוא גם לא נהיה צעיר יותר, נמצא בגיל שדורש תשומת לב מיוחדת לגוף(גם מצד השחקן וגם מצד המעטפת המקצועית), ובהכללה שחקנים מבוגרים נפצעים יותר. גם שחקנים שמשחקים 4000 דקות בעונה(מה שבערך צפוי לדז'קו אם קאליניץ' מקבל פירורי דקות) גם מעמיסים על עצמם יותר ומונעים יותר לפציעות.

    תשלב את כל הדברים ומעבר לדעתי שקאליניץ' בסבירות גבוהה לא יסיים את העונה עם 600 דקות, אלא אם כמות שיותר מזכירה את שיק. ברור שיכול להיות שדז'קו יישאר כשיר ויצליח לשלב 45 משחקים בעונה כולל טיסות למשחקי נבחרת וליגה אירופית, ויכול להיות גם שדז'קו לא תמיד ישחק אבל במקום קאליניץ' נראה ניסויים של זאניולו/מישהו אחר כתשע מדומה.
    הנקודה העיקרית בהודעה שלי שהתחילה את הדיון היא שבמקום לחכות לפציעה של דז'קו כדי לזרוק את קאליניץ' להרכב ולקוות שהוא יהיה טוב, כדאי לנצל את ההזדמנויות שמאפשרות לשלב את קאליניץ' ולהרוויח 2 דברים במכה - להוריד עומס מדז'קו(דבר חשוב בלי קשר לפציעות, נגד אטלאנטה הוא החזיק את הצד כבר במחצית הראשונה) ולשלב את קאליניץ' שסבירות לא רעה שתהיה לך תלות בו בשלבים מסוימים בעונה.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.