בחירות 2019 ב'

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏1/8/19.

?

למי תצביע בבחירות?

  1. הליכוד

    11 הצבעות
    25.0%
  2. כחול לבן

    15 הצבעות
    34.1%
  3. הימין המאוחד

    3 הצבעות
    6.8%
  4. הרשימה המשותפת

    4 הצבעות
    9.1%
  5. העבודה-גשר

    0 הצבעות
    0.0%
  6. המחנה הדמוקרטי

    3 הצבעות
    6.8%
  7. ישראל ביתנו

    0 הצבעות
    0.0%
  8. ש"ס

    1 הצבעות
    2.3%
  9. יהדות התורה

    2 הצבעות
    4.5%
  10. אחר

    5 הצבעות
    11.4%
מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,670
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
  2. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,489
    לייקים שהתקבלו:
    2,239
    לא הבנתי את השאלה

    יכול להיות שלא ישתנה כלום, זאת הערכה. בכל מקרה, יש הבדל בין להיכשל פעם אחת לבין להיכשל פעמיים. אם בכירי הליכוד חפצי חיים הם יהיו חייבים לעשות מעשה במקרה כזה, הזהות המוחלטת בין הליכוד לנתניהו תפגע משמעותי בחוזקה של המפלגה לדעתי ביום שאחרי נתניהו, בתרחיש שהוא נכשל שוב בהקמת ממשלה תיווצר הזדמנות למפלגה ולבכיריה לבדל את עצמם מנתניהו ולשאפתנים ביניהם להפגין אומץ של מנהיגים

    הדבר הנכון יהיה שנתניהו יסיק לבד שהוא צריך להתפטר אם ייכשל בהרכבת ממשלה, כמו שיתפטר אחרי ההפסד ב-99, אבל אני לא מאמין שיקרה.

    ונתניהו לא הביא 57, הוא הביא 55
     
  3. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    למה ביבי צריך להתפטר וגנץ לא?
     
    italiano אוהב/ת את זה.
  4. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,489
    לייקים שהתקבלו:
    2,239
    אני חוזר שוב, אם נתניהו ייכשל פעם שנייה בהרכבת ממשלה הוא צריך לדעתי להתפטר. זה כישלון של מי שהוא ראש ממשלה 10 שנים, ועומד בראש מחנה שלכל הדעות הוא הגדול ביותר, הרי ברור שהסיבה שלא הוקמה ממשלה ולא תקום אם נתניהו יקבל את המנדט להרכיב זה בגלל שנתניהו נחשב מוקצה . גנץ לא ראש ממשלה, הוא חדש במערכת הפוליטית ולא קיבל הזדמנות בכלל הזדמנות להרכיב ממשלה, והוא קיבל את התוצאה הטובה ביותר שמפלגה מגוש המרכז שמאל קיבלה מזה הרבה זמן, למה שהוא יתפטר?

    זה לא שאני לא מכריח את נתניהו להתפטר, אני רק מביע את דעתי. כישלון בהרכבת ממשלה פעם שנייה זה פעם אחת יותר מדי.

    ועוד הבדל קטן, אם תוציא את נתניהו מהתמונה תורכב פה ממשלה צ'יק צ'ק, תוציא את גנץ מהתמונה שום דבר לא ישתנה (לפיד/אשכנזי/בוגי לא יישבו עם נתניהו)
     
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,453
    לייקים שהתקבלו:
    6,386
    סורי אני לא רואה פה שום כישלון אישי של ביבי. הוא הביא לליכוד 35 ואחר כך 31 מנדטים, אלה המספרים הכי גבוהים שהיו לליכוד מזה 16 שנה. פה המבחן שלו ובזה הוא הצליח.

    סבבה אז אתה מציע שיתפטר או שמישהו מתוך הליכוד יעשה פוטש. ואני מציע לחלק חד קרן לכל מי שיסכים להיכנס לממשלה. מה נותן ההצעות הלא רלוונטיות האלה? הליכוד היא וואן מאן שואו. ביום שביבי הולך הם חוזרים לימי ה12 מנדטים. ביבי יעמיד את עצמו לבחירה בפריימריז וינצח, זה ברור לך כמו שזה ברור לכולם. יש לך רעיון איך ממשיכים מכאן?

    המספרים היו להמחשה בלבד, באותה המידה זה יכל להיות הפוך. אם גנץ מביא הכי הרבה ממליצים שירכיב ממשלה ונגמור עם זה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/9/19
  6. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    גם גנץ את לפיד יכשלו פעמיים ביחד עם ביבי, אז למה שהם לא יתפטרו גם? במיוחד האחרון, מה שיסלול את דרכם של החרדים לממשלה (שפיר כבר החלה את החירטוטיאדה עם הסמוטריצים אחראים להדתה, לא החרדים שלה).

    ועוד ביבי הביא 55 מנדטים שתומכים בו ישירות כחלק מהבטחת הבחירות שלהם, גנץ-לפיד הביאו 44.

    למישהו יש ספק מה יקרה אם באמת יאמצו את ההצעה שעלתה היום ויעשו בחירות ישירות לראשות הממשלה?

    אני מת שביבי יתחלף, בעיקר בגלל הדברים שהביאו פה שרועי עידן כתב בפייסבוק שלו, אבל לצפות מהליכוד לבגוד בו ובבוחרים שלהם כדי שתקום ממשלה זאת היריקה הכי גדולה שהייתה על הדמוקרטיה כאן מאז ימי אוסלו העליזים(או חוק כבוד האדם וחירותו, מה שתבחר).
     
  7. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    צריך לזכור דבר אחד: הליכוד זה לא הסמרטוטים של מפלגת העבודה שנכנסים לכל ממשלה. היסטורית, אם הם לא יכולים להיות מפלגת השלטון הם מעדיפים להיות אופוזיציה נשכנית ולא להיכנס לממשלה כגלגל שני (יוצא הדופן היה בממשלת הרוטציה שמיר-פרס, אבל אז הם כן קיבלו את ראשות הממשלה לשנתיים), וזה גם לרוב השתלם להם בבחירות שאחרי.
     
  8. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,244
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    לא צריך לפחד מאופוזיציה. זה מה שבנט/שקד לא השכילו להבין אף פעם.
     
  9. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    לא חושב שהם פחדו להיות באופוזיציה כמו שהם פחדו להראות האשמים באובדן השלטון של הימין, זה היה פוגע בהם פוליטית אנושות (מה שהם כבר הספיקו לעשות לבד בבחירות האלו).

    גם לגבי הליכוד - החכים שם התרגלו למנעמי הקואליציה שביבי הביא להם 10 שנים, לא הייתי חותם ב100% שירצו להשאר באופוזיציה.
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  10. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    עם כל הביקורת על בנט ושקד - עם הכוח המועט יחסית שהיה להם, הם הצליחו לשנות לא מעט, בעיקר בפן המדיני-בטחוני(הקפאת בניה, שחרור מחבלים, מנהרות בצוק איתן, מו"מ עם הפלסטינים).
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  11. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    @טל.
    אז בסוף הערבים כן המליצו על גנץ, ולמרות זאת נראה שקשה שיוכל להקים קואליציה בלי הליכוד או ליברמן (עם הליכוד). כלומר, המצביעים היהודים הם אלה שתוקעים את החלום שלך לראות את המרכז בשלטון.
     
  12. Lebron Member

    הצטרף ב:
    ‏2/4/11
    הודעות:
    3,489
    לייקים שהתקבלו:
    2,239
    אז מה אתה מציע? בחירות שלישיות או שכחול לבן/העבודה/ליברמן לבגוד בבוחרים שלהם והצטרפו לבלוק הימין בראשות ביבי? זה כן לגיטימי לדעתך? המציאות היא ש-65 מנדטים הגיעו למפלגות שהכריזו שהן לא רוצות את ביבי בראשות ממשלה, או לפחות לא את הגוש שלו (ליברמן, שלא צריך להיות גדול כדי לדעת שהוא רוצה יותר שביבי יפול מאשר ממשלה בלי חרדים). רוטציה לא תהיה כי נתניהו לא יסכים לוותר על הזכות להיות ראשון וגנץ צריך להיות דביל מושלם אם יפר את ההבטחה שלו על בסיס האמונה שביבי יעמוד בהסכם הרוטציה ולא יעשה איזה תרגיל.

    הוא ירד במספר המנדטים, נכשל להקים ממשלה וכנראה ייכשל שוב. מעמדה של ראש ממשלה 10 שנים שמפמפם את המסרים שאין לו תחליף ושהוא קוסם, לא יודע איך זה לא כישלון. אם רוב ח"כים הנבחרים פוסלים אותך אישית כנראה שיש לך חלק בזה.

    ועוד משהו, היו"ר האחרון של הליכוד לפני נתניהו הביא 38 מנדטים, רק אומר.

    אם נתניהו לא יפרוש מהפוליטיקה מיוזמתו או שבכירי הליכוד לא ייצאו נגדו, ובהנחה שהעבודה/כחול לבן/ ליברמן לא יבגדו בבוחרים שלהם, אנחנו הולכים לבחירות שלישיות. לא הייתי מתנגד לממשלת אחדות כל עוד נתניהו לא ראשון ברוטציה כי אני לא מאמין לו בשיט שהוא יקיים אותה, אבל זה לא יקרה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/9/19
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,453
    לייקים שהתקבלו:
    6,386
    רוב החכים פוסלים אותו אישית כי אף אחד מהם לא טוב מספיק כדי לנצח אותו. אז איחדו כוחות כדי להפיל אותו ואז הכל יותר קל. 'להחליף את העם' קלאסי. השמאל כבר התנוון באופוזיציה.
     
  14. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    אנשים ממשיכים לדבר על שליפת סכינים בליכוד או פירוד או משהו כזה כאילו זה תרחיש ברור.
    רוצים לדבר על זה? בכיף, תסבירו מי יעשה מה. יולי הפסיבי ימרוד בנתניהו? כץ עם אפס פופולריות ילך לפריימריז?
    סער היחיד שיש אצלו על מה לדבר, ובשביל מה הוא יעשה את זה? כדי ללכת להיות ראש ממשלה שנתיים ברוטציה עם גנץ ולפיד ביחד באיזה חלוקה לא הגיונית של תפקיד ראש הממשלה? ומצביעי ומתפקדי הליכוד אמורים לאהוב את זה?

    אם באמת המטרה היתה רק להדיח את נתניהו, גנץ ולפיד היו צריכים להציע להיות שרים בממשלת סער (\ארדן\ווטאבר). זה ייצור לחץ משמעותי על נתניהו כי גם מבחינת הליכוד הם עדיין בשלטון, ומבחינה דמוקרטית אם מסתכלים על זה כליכוד 31 חוסן לישראל 14 ויש עתיד 14 אז זה סביר לגמרי. כמובן שהסיכוי שגנץ ולפיד יציעו את זה אפסי למדי.

    אגב, הליכוד כמפלגה ממש לא נכשל בבחירות האלה. עדיין אין מספרים סופיים אבל ככל הנראה הם קיבלו את אותו מספר קולות כמו בבחירות הקודמות, והמנדטים ירדו בגלל שהמודד למנדט עלה. מה שכן, המהלכים הפוליטיים של ביבי עם כחלון ופייגלין כשלו לגמרי. אני משער שאם הימין החדש היה עדיין קיים זה היה יכול להשתלם, אבל נוצר מצב שאם אתה לא רוצה להצביע לביבי ולא רוצה להצביע לדתיים נשארת רק עם 'האופוזיציה'.

    עצם אזכור בנט ושקד, שבשיאם הביאו 12 מנדטים, לצד ביבי וגנץ שמנהיגים מחנות פוליטיים שלמים זה די מדהים מצידם. ישיבה באופוזיציה לא באה בחשבון מצד הימין המתנחלי מתוך הפחד האובססיבי שמספיקה קדנציה אחת כדי להרוס את (המעט מאוד לדעתי) שנבנה במשך שנים. התכנסות אחת של אולמרט היתה מוחקת מפעל התנחלויות של עשרות שנים. לא בטוח שזה שיקול פוליטי נכון, אבל זה שיקול אידאולוגי. כאן בנט מאבד את הגמישות שיש לליברמן או לחרדים.

    הנוכחות של החכים הערבים יוצרת מצב בעייתי מאוד, וההתעקשות של ליברמן להיות באמצע רק מחמירה את המצב. מתוך כ100 חכים בשביל לנצח צריך להשיג 61, וכמובן שיהיו לא מעט מקרים שבהם צד אחד 'ניצח' אבל לא מספיק.



    @סיונרה
    זה לא קשור למי שנולד פה או עלה לפה או כל דבר כזה.
    כמו שאמרתי - מבחינה מעשית אפשר לעשות כמה תיקונים שרוצים, אבל מבחינה הצהרתית יש דברים שיהיו פשוט פרדוקס.
     
  15. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    זו הרכבת הקואליציה הכי מייגעת EVER. אף אחד לא רוצה להיות הראשון לנסות להרכיב את הקואליציה כטקטיקה לשים לחץ על השני. מה השיקול עכשיו של כחול לבן? כנראה שזה מעלה להם את הסיכוי ללחוץ על הליכוד להכנס לאחדות ולא להיות אשמים בעוד בחירות ונותן להם גם להיות אלו שיצילו את המדינה מבחירות במידה ויצטרכו לבנות ממשלת חירום עם תמיכה של המאוחדת מבחוץ.

    פתאום 24 שעות אחרי המאוחדת נזכרת לספר לנשיא שבל"ד לא נכללת בהמלצה. אין יותר מתואם מזה, כל כך שקוף שפתאום ביקשו מהם לשנות את ההמלצה. זה הולך להיות מתיש והזוי כמו שלא נראה אף פעם :D
     
    נערך לאחרונה ב: ‏23/9/19
מצב נושא:
הנושא נעול.