מחזור 24 בליגת העל: 2-3 דרמטי לבית"ר על מכבי ת"א

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י ג'רי בית הלוי, ‏3/3/05.

  1. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הפועל חיפה- בני יהודה (שישי, 15:00, קריית אליעזר)
    את פרס תגלית השנה צריך לתת למאיר בן מרגי- בראיון לאתר אינטרנט אמר השחקן הותיק של הפועל חיפה ש"אין לנו אוויר יותר, אנחנו חייבים לקחת את הנקודות". למסקנה המפתיעה הזאת הגיע בן מרגי לאחר שהפועל חיפה התייצבה בגאון במקום האחרון בליגה, עם 16 נקודות בלבד מתוך 69 אפשריות. חיפה יודעת שהסיכויים שלה כבר די אפסו, אבל אם עדיין רוצים לשמור בקריית חיים על תקווה כלשהי, ניצחון מול בני יהודה הלא יציבה הוא בגדר חובה. במשחק יעדר איסלאם כנען שקרע את את השריר, וככל הנראה גם דניאל גוטיירס שמתח את השריר.
    בני יהודה, שהוציאה בשבוע שעבר תיקו 1:1 ממכבי ת"א, רחוקה "5 נקודות" מהישארות. מדוע ניצן שירזי כ"כ פסימי כשהקבוצות שמתחרות מולו הן סכנין, הפועל ת"א וב"ש לא ברור, ומאיפה המציא מאמן הזהובים את הנוסחה להישארות בליגה עוד יותר לא ברור, אבל סביר להניח שאם בני יהודה אכן תצבור 5 נקודות, ולא תתעקש להפסיד בעשרת המשחקים הבאים שנותרו לה, היא אכן תשחק בליגת העל גם בעונה הבאה. אדריאן דן גמאן, שחזי מגן אמר עליו ש"מספיק שהוא יגיד ותוך דקה נסגור איתו חוזה", עוד לא סגור לגבי רצונותיו בעונה הבאה, וסוכנו אמר שהוא יבדוק הצעות אחרות שיש לשחקן. בסגל של בני יהודה יחסרו אימורו לוקמן (אדום) ואלי אברבנל (פצוע ומוצהב). יחליפו אותם מוטי ששון ואיציק עזוז, בהתאמה. יוסי שקל, שהפגין יכולת מצוינת בשבת בדרבי הקטן, ימשיך למלא את מקומו של יניב והבה הפצוע.

    בני סכנין- הפועל פ"ת (שבת, 15:00, עילוט)
    זה כבר לא חדש שבני סכנין מסובכת. מאז המשחק מול מכבי חיפה באמצע הסיבוב השני הקבוצה השיגה 3 נקודות מתוך 18, ומלהיות על סף הבטחת המקום בליגת העל לעונה שלישית ברציפות, סכנין עוברת לבדוק באדיקות מה עשו הפועל ת"א וב"ש. המחזור האחרון, בו הפסיד הקבוצה בפעם השניה בתוך עשרה ימים להפועל נצרת עילית, רק הבהיר עד כמה המשבר עמוק, ולמרות שאייל לחמן כבר קיבל הצעה לעונה הבאה, פיטורים שלו במידה והיכולת הזו תימשך גם בשני המחזורים הקרובים לא יהיו דמיוניים בכלל. לקראת המשחק החשוב מול הפועל פ"ת הכניס מאזן גנאיים מוטיבציה בשחקניו, מה שלא יעזור במיוחד לאבי דנן (פצוע) וקאלי סאני שהיה על סף אשפוז בבית חולים. גם ארנסט אטצ'י לא ישחק, עקב הכרטיס האדום שקיבל במשחק מול נצרת עילית.
    הפועל פ"ת, שאיימה לכבוש את המקום השני, הולכת ונרגעת ככל שהליגה מתקדמת ואפקט דרור קשטן קצת התפוגג. אחרי רצף של ארבעה נצחונות מתוך ארבעה משחקים, הגיעו חמישה משחקים שמתוכם הפסידה הקבוצה שלושה, מה שעצר את הההתקדמות וגרם לחניכים של קשטן (שאגב, בגביעים השונים מצליחים יפה מאוד עד עכשיו- עליה לגמר גביע הטוטו תוך הבקעת חמישה שערים לרשת של מכבי חיפה ועליה לשמינית הגמר אחרי ניצחון בטדי על בית"ר) לפזול לעבר החלק התחתון של הטבלה, שלא רחוק בכלל מהמלאבסים (עם זאת, יש לציין שגם המקום השלישי לא בדיוק רחוק שנות אור מפ"ת).

    הפועל ב"ש- מ.ס. אשדוד (שני, 20:30, וסרמיל)
    לא לבכורה הזאת פילל לופא קדוש, למרות ההצהרות שהגביע לא מעניין אותו. המאמן החדש-ישן של הפועל ב"ש, שהחליף את אלי כהן לאחר משחק ההפסד למכבי פ"ת, נסע למשחק מול מכבי ת"א בבלומפילד, ולמרות שער מדהים של סאריץ חטף שלישיה וסיים ביחד עם ב"ש כבר בשלב הראשון את השתתפות הקבוצה במפעל בו זכתה לפני 8 שנים. למרות ההפסד וההדחה מהמפעל שהפך לקלישאה בבירת הנגב, אולי תרוויח הקבוצה שבמקום השני (מהסוף) בליגה, עקב פינוי תשומת ליבה לליגה בלבד, בעוד ששלוש יריבותיה עדיין משחקות בגביע המדינה. ב"ש, בניגוד להפועל ת"א, קיבלה פקס שמודיע על הרחקתם של אביתר אילוז ועוז יפרח מהמשחק עקב צבירת כרטיסים צהובים, דבר שיאפשר לסטיפה מאטיץ' לשמור על מקומו בהרכב. רמי אליהו (מורחק) ומינטואן אלין (פצוע) יחסרו גם הם, ואילו אלון מזרחי וסתיו אלימלך, שנעדו מהמשחק האחרון, יפתחו במשחק.
    מ.ס. אשדוד, פינאליסטית ואולי זוכת גביע הטוטו, כמעט והודחה מהגביע האמיתי, אולם אחרי יתרון של עירוני ראשל"צ התעשתו האשדודים והבקיעו רביעיה, שלהגדרת כמה אנשים "הייתה יכולה להיגמר בעשיריה", שהובילה אותם לשמינית גמר הגביע. מהמשחק יצאה אשדוד דווקא בהרגשה לא טובה, אחרי ששחקנים שהעדיפו להתראיין בעילום שם טענו שלשי הולצמן היה אכפת בעיקר מהאגו שלו, והוא העדיף להבקיע במקום למסור, והביאו דוגמאות למצבים בהם היו עמנואל אביידה ודוד רביבו חופשיים ולמרות זאת בעט הולצמן לעבר השער. הולצמן, כמו גם אלון חזן, כמובן יצא נגד השחקנים שהתנהגו כמו פחדנים לטענתו, ואמר שמי שרוצה להגיד לו משהו צריך לעשות זאת בגלוי ולא תחת תארים כ"שחקן בכיר". שחקני הקבוצה קיבלו סוף סוף את משכורות חודש ינואר (ללא הפרמיות), ובהנהלה אומרים שאם הקבוצה תמשיך להתקדם בגביע הקנס של 5 נקודות הליגה, שעוד לא נגבה, יבוטל לגמרי.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏3/3/05
  2. Paolo Maldini שחקן ותיקים

    הצטרף ב:
    ‏1/11/03
    הודעות:
    4,350
    לייקים שהתקבלו:
    9
    מין:
    זכר
    המשחק בין הפועל חיפה לבני יהודה, בשישי, לא בשבת.
     
  3. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי חיפה - מכבי פ"ת (שבת, 18:50, קריית אליעזר):
    מישהו האמין באוגוסט כשנפתחה העונה, שבתחילת מרץ יפגשו שתי הראשונות והמרחק ביניהן יהיה 18 נקודות? אבל כך קרה, ובשבת מכבי חיפה יכולה עם ניצחון להגדיל את הפער ל-21 נקודות, כשלאחר המשחק יוותרו 24 נקודות בקופה. תעשו את החשבון ותראו שרק נס ימנע ממכבי חיפה להבטיח את האליפות בחודש מרץ (!)
    במכבי חיפה נרגעו השבוע מפרשת ברקוביץ' שסערה בשבוע שעבר, ניצחו עוד דרבי 1-2 עם צמד של קולאוטי, וניצחו 1-4 את אחי נצרת במשחק הגביע. אותו קולאוטי שניצח את הדרבי הוחלף בדקה ה-60 על ידי ברדה באמצע השבוע בגביע, והוא בספק גם למשחק הזה. מי שצפוי להחליף אותו הוא זנדברג ואז קטן יוסט לחוד וזנדברג ישחק כקיצוני שמאלי, אך עקב השער בגביע, אין מן הנמנע שרוני לוי יפתח דווקא עם חביב הקהל עדן בן בסט. מלבד עמדת החלוץ יש לחיפה עוד מספר פציעות: ג'ובאני רוסו (נכון שכחתם ממנו כבר?) חזר השבוע להתאמן אבל כמובן שייקח לו עוד זמן לחזור לכושר, ניר דוידוביץ' ינותח בגרמניה השבוע והוא ככל הנראה סיים את העונה, ומגרשווילי שלא שיחק בגביע עדיין פצוע וגרייב צפוי לפתוח במקומו.
    במכבי פ"ת התגאו השבוע ביכולת המצוינת של גל אלברמן, כוכבה של הקבוצה, בניצחון 1-3 נגד הפועל ב"ש שהעניק לקבוצה פער של 4 נקודות מהמקום השלישי. הצרה היא שאלברמן ככל הנראה יהפוך לשחקן חופשי בסוף העונה, ושמו נקשר ל... מכבי חיפה.
    מבחינה מקצועית גיא לוזון יפתח עם אותו הרכב שניצח את ב"ש רק שסולי צמח נפצע בגב והסיכויים של פרינס דאייה להחליפו נראים הטובים ביותר.
    בסיבוב הראשון: 0-2 למכבי חיפה. בסיבוב השני: 0-0.

    בית"ר ירושלים - מכבי ת"א (שבת, 20:45, טדי):
    בצ'רלטון העדיפו לייחצן את המשחק הזה כ"קרב בין היריבות הגדולות של הכדורגל הישראלי" אך ברור שזה לא העניין. הסיפור במשחק הזה הוא העובדה שגם בנין וגם נימני צפויים לפתוח ביחד נגד קבוצתם לשעבר, כשלשתי הקבוצות אותו מספר נקודות (31).
    בית"ר ירושלים שיחקה השבוע פעמיים נגד דרור קשטן והפועל פ"ת. בפעם הראשונה, בליגה, צמד של אסולין קבע 0-2 לצהובים שחורים, אבל בגביע הסיפור היה אחר ושער יחיד העיף את בית"ר מהגביע וקשטן והכחולים שלו בסיבוב הבא. אחרי ההפסד בגביע הגיעה ביקורת מצד פניג'ל על המאמן שלו שבחר שלא לפתוח עם נימני בהרכב, כששלושה ימים קודם לכן זה דווקא עבד יפה מאוד נגד אותה היריבה. הביקורת עשתה את שלה ונימני אמור לפתוח במשחק, וזאת במקום אבירן ברוכיאן הצעיר. מי שלא יהיה כשיר לסגל הוא דניאל היידמן שלא חזר לאימונים מלאים.
    במכבי ת"א עסקו השבוע בעיקר סביב בואו הצפוי של אייל ברקוביץ', אך גם העובדה הזו וגם התיקו במחזור שעבר נגד בני יהודה, לא מנעו ממכבי ת"א להציג יכולת טובה נגד ב"ש באמצע השבוע בגביע ועם שערים יפים לעלות לשלב הבא לאחר ניצחון 1-3.
    מבחינת הסגל, אבי סטרול לא יהיה כשיר למשחק, לאחר ששיחק חולה נגד ב"ש והוא מרגיש חולשה רבה שבקבוצה מקווים כי אינה קשורה במחלת הנשיקה, שממנה סבל סטרול בעבר. לרשימת הפצועים יש להוסיף את ג'ובאניני שפצוע כבר זמן רב, את משה מישאלוף שיעדר בשבועיים הקרובים, את אופיר חיים שנפצע נגד בני יהודה, את תמיר כהן שבספק גדול למשחק ואת אדוארדו מרקש שגם לגביו קיימת חוסר ודאות עקב פציעה ממשחק הגביע. מי שככל הנראה ישולבו בהרכב עקב כל החיסורים הם ליאור ג'אן, ברונו רייס ואורן זייתוני ששב לאחר השעיה עקב הכרטיס האדום בדרבי התל אביבי.
    בסיבוב הראשון: 0-2 לבית"ר ירושלים. בסיבוב השני: 0-1 למכבי ת"א.

    שיהיה סופ"ש שקט ופורה בשערים לכולם!
     
  4. שגיא Guest

    אוטוטו מתחיל המשחק בין הפועל חיפה לבני יהודה, שעשוי אולי להיות ההזדמנות האחרונה של הפועל חיפה. היא משחקת מול קבוצה מאוד לא יציבה, בני יהודה, קבוצה שאפשר לקחת ממנה את הנקודות. הפועל חיפה, מן הסתם, חייבת את הנקודות האלה, וניצחון במשחק הזה, אולי עשוי להוות שינוי עד לסיום העונה. עוד הפסד יגמור את הפועל חיפה, הייתי מצפה היום מהשחקנים שלה לעלות כאילו אין דרך חזרה, קודם כל צריך לראות שם נשמה והקרבה, כי יש להם את הפוטנציאל לכדורגל טוב.
     
  5. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    איזה מצחיקים איגוד השופטים האלה .
    מנשה משיח שניצח עם מכבי פ"ת את באר-שבע לפני כמה שבועות שובץ לשפוט את הפועל ת"א מול נצרת עילית בראשון. תרשמו עוד 3 נק' של שייע .
     
  6. שגיא Guest

    הפועל חיפה ירדה היום ליגה באופן סופי. אם היה סיכוי, היא הייתה צריכה לקחת היום את שלוש הנקודות. אבל גם היום, דווקא במשחק שנפתח בשליטה של האדומים. בני יהודה לא הייתה גדולה הערב, אבל היא ניצלה נאיביות גדולה של הפועל חיפה, והצליחה לכבוש שני שערים ללא כל תגובה. הפועל חיפה יכלה לעשות את זה קל, אבל כנראה שהיא לא מסוגלת כי כשלומי אדרי מגיע מול שוער ומגלגל לו לידיים, וג'ף טוטואנה, מקבל מתנה מהגנת בני יהודה, ומחמש מטר מעיף את הכדור לשמיים, הורג ציפור, ומוריד אותה, או שבעצם הציפור זאת הפועל חיפה...
     
  7. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    תפסיקו לבנות על הפועל כיורדת, לכו על סכנין..

    תוצאה:
    הפועל חיפה 0
    בני יהודה 2
    משחק די משעמם שהוכיח שוב שהירידה של חיפה מוצדקת..
     
  8. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    הפועל חיפה נראית כמו ההנהלה שלה,ולכן אין לה מקום בליגת העל.גם באר שבע תרד, ובדיוק מאותה סיבה.
     
  9. David De Gea Rade Prica היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏18/9/03
    הודעות:
    7,794
    לייקים שהתקבלו:
    191
    מין:
    זכר
    חבל על הפועל חיפה, הם פשוט לא מתאימים לליגת העל (עם כל העליבות שלה...), שירדו ליגה, יבנו את עצמם שוב ואז אולי הם יתאימו.
     
  10. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שמענו את זה כבר לפני כמה עונות לא?
     
  11. David De Gea Rade Prica היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏18/9/03
    הודעות:
    7,794
    לייקים שהתקבלו:
    191
    מין:
    זכר
    שמענו, וכנראה שלא עזר, זה לא יזיק לנסות שוב (בכל מקרה הם יורדים).
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏4/3/05
  12. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,601
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    איזה הפתעה, הולצמן לא מוסר לשחקנים אחרים ונוהג באגויסטיות מוחלטת.
    כבר אמרתי בעבר כמה אני שונא את הגזען האנוכי הזה, ואני אומר זאת שוב.
    מדובר על אדם מכוער, גזען, שאני מאחל לו שימשיך להפצע כל חודשיים ולכבוש 90% מהגולים שלו בפנדלים.

    המשחק ביום שני הוא משחק סופר חשוב, למרות החיסרון בשחקנים רבים.
    כפי שכבר נאמר כאן, רמי אליהו ( פצוע ומורחק), מניטואן אלין(פצוע), עוז יפרח ( צהובים) ואביתר אילוז(צהובים) יחסרו.
    4 שחקני הרכב, ועוד מיזרחי חוזר, אז זה עוד מינוס שחקן.
    תוסיפו למיזרחי את מאטיץ' ואת אברג'יל ותקבלו קבוצה בלי 4 שחקני מפתח ועם 3 שחקנים של ליגה ארצית בהרכב.

    יהיה קשה מאוד, במיוחד כשאסי עומד בשער של היריבה, אבל חיבים לנצח, חיבים, הרבה בגלל שלדעתי גם הפועל ת"א וגם בני סכניין יצברו נקודות השבוע.
     
  13. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,151
    לייקים שהתקבלו:
    382
    למה שהם לא יבנו את עצמם בליגת העל? למה לרדת עד לליגה הלאומית רק כדי "לבנות את עצמם שוב" (מה זאת אומרת? לקנות שחקנים? את זה בליגת העל אי אפשר לעשות?) ואז לעבור את כל המסע המפרך הזה של עליה?
     
  14. שגיא Guest

    להפועל חיפה יש בודדים טובים מאוד. אני חושב שמאמן אחר, ועם קצת יותר מזל, היא הייתה יכולה להישאר בליגה. התלכיד שם לא טוב. אמנם ההגנה שלה היא באמת עלובה, עם שחקנים כמו איתן עזריה, רמי עזיז או חי בן לולו שהתוקף שלהם פג מזמן, אבל בחלק ההתקפי יש להם שחקנים שהיו אמורים לחפות על זה, מה שלא קרה. ג'ף טוטואנה הוא בהחלט חלוץ ברמה של ליגת העל, מזואה אנסומבו גם כן שחקן שיכול להשתלב בכל קבוצה בליגה הזאת, וראובן עובד, פעם שחקן מבטיח, היום פוטנציאל לא ממומש. לראובן עובד זאת אולי הייתה ההזדמנות האחרונה להוכיח שהוא שווה משהו, אבל הוא לא לקח אותה. ראובן התערבב בחולשה הקיצונית של הפועל חיפה והגיע למצב שאפילו שחקן הרכב בטוח הוא לא מצליח להיות שם. אני לא יודע איפה עובד יכול לשקם את הקריירה שלו, אבל מפה זה כמו מקרי עבר דומים של פוטנציאל שיצאו ממכבי תל אביב לעונה אחת, "להשתשף", כביכול ולא חזרו לעולם, כדוגמת חיים חג'ג', גיא צפרתי ודומיהם.

    ----

    ולמשחקי היום:

    במכבי חיפה, קולאוטי לא ישחק, ולמרות שהיה נראה שברדה יפתח, מי שאמור לפתוח במקומו הוא מיכאל זנדברג. עוד נראה כי עדן בן בסט, ששיחק באמצע השבוע במשחק הגביע ואפילו כבש שער, אמור לקבל הערב הזדמנות להוכיח את עצמו גם בליגה.
     
  15. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    תראו איזה בושות יש ליוצאי הפועל ב"ש.
    אלעד בונפלד נכנס באמצע השבוע מול האקסית שלו במשחק הגביע ל7 שניות.
    עדן בן בסט מועדף על פני אליניב ברדה.