ליגת העל האוקראינית בכדורגל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Kgt1, ‏30/9/02.

  1. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חזרתי לי מביקורי בן השבועיים בארץ מולדתי וכמובטח - סיכום על הליגה המקומית. מקווה לקבל תגובות למרות שזה באמת הרבה לקרוא...
    הכי הגיוני להתחיל היכרות עם כל ליגה וקבוצותיה מהטבלה ולאחר מכן לעבור קבוצה קבוצה. אם כן לאחר 11 מחזורים:

    1. דנייפר דנייפרופטרובסק 29
    2. שאחטיור דונייצק 26
    3. ארסנל קייב 25
    4. דינאמו קייב 23 (משחק חסר)
    5. וולין לוצק 21
    6. מטאלורג דונייצק 20
    7. מטאלורג מריאופול 13
    8. מטאליסט חארקוב 12
    9. טאבריה סימפרופול 11
    10. קריוובאס קריווי רוג 11
    11. קארפאטי לבוב 10 (משחק חסר)
    12. מטאלרוג זפורוז'ייה 10
    13. וורסקלה פולטאבה 9
    14. אובולון קייב 9
    15. פוליגראפטכניקה אלכסנדריה 8
    16. צ'רנומורץ אודסה 4

    דנייפר דנייפרופטרבוסק

    מובילת הטבלה הגאה מעמידה לראווה את ההגנה מספר אחת באוקראינה (רק 4 שערי חובה ב-11 מחזורים) - בשילוב עם התקפה חזקה בראשות מוביל טבלת מלכות השערים אולג ונחלינסקי (8 שערים מתוך ה-20 שכבשה הקבוצה עד עתה).
    הניצחון אמש ב"משחק העונה" מול השנייה ערב המחזור ארסנל קייב , ביסס את הקבוצה של המאמן יבגני קוצ'רבסקי במקום הראשון (היא גם היחידה שעדין לא הפסידה העונה).
    מעוז ההגנה של הקבוצה הוא השוער המצטיין ניקולאי מדין שלא זוכר מתי ספג שער בפעם האחרונה. שחקנים בולטים נוספים בקבוצה הם הקשרים מיכאלנקו מיודעינו ורוסלאן רוטאן ובחוד לצידו של ונחלינסקי משחק רוסלאן קוסטישין. באיצטדיון מטאור המקומי נאספים מדי משחק כ-8000 אוהדים שמאוד מרוצים לעת עתה ממצב הקבוצה. העיר שעל גדות הנהר הגדול מקווה לקחת סוף סוף את ההגמוניה העונה מעיר הבירה ומדינמו הגדולה (ולאחרונה גם משחטיור האלופה).

    שאחטיור דונייצק


    האלופה היוצאת נמצאת במצב לא ברור כרגע. אחרי ההדחה ממוקדמות ליגת האלופות באה ההשפלה באוסטריה מול וינה המקומית בלב הראשון של גביע אופ"א - תבוסה שהביאה להתפטרותו של המאמן האיטלקי נביו סקאלה. מחליפו ואלרי ירמצ'נקו לא יצליח כנראה להשאיר את הקבוצה במפעלים האירופאיים - אבל לפחות הוביל אותה לשני נצחונות רצופים בליגה המקומית שממקמים אותה כרגע במקום ה-2. האקרובט הניגרי אגהוובה לא נמצא כרגע בכושר וגם לא מקבל תמיד את השחרורים הנדרשים מהנבחרת ועל כן עדיין לא סיפק ותר מדי העונה. החלוץ אלכסיי בליק הוא מלך השערים הנוכחי עם 5. שוער הקבוצה הנוכחי הוא דמיטרי שוטקוב הוותיק שייצב את ההגנה מאז שהחליף בין הקורות את וויצך קובלובסקי. הקפטן זובוב הוא השחקן הכי חשוב בקבוצה שמייצב את כל משחק מרכז השדה (לאחר הרחקתו במשחק בוינה הכל התפרק). אנדריי וורוביי החלוץ שפרץ בליגת האלופות לפני שתי עונות לא התקדם במיוחד מאז. המגן הימני מיכאל סטארוסטיאק הוא השחקן היחיד שבאמת הרשים אותי בהרכב של האלופה במשחקים שבהם ראיתי. קבוצת "עובדי הפחם" תיאבק גם העונה על האליפות - לא בהצלחה אבל לטעמי.


    ארסנל קייב

    קבוצה עם שם גדול ארסנל קייב. השם הגדול לא מרשים אבל את המאמן ויצ'סלאב גרוזני שגם לאחר הנצחון במחזור שעבר באודסה הודיע שמטרת המועדון הקטן מהעיר הגדולה היא לסיים בין 12 הראשונות בליגה. זה רק מראה עד כמה ההישג של הקבוצה עד עתה העונה הוא גדול וזאת למרות ההפסד מידי דנייפר. ההתקפה הכי קטלנית בליגה ברשות סרגיי קונובאלוב מיודעינו (7 שערים) ושאלבה אפחזבה הגרוזיני (6) כבשה לא פחות מ-26 שערים ב-10 המשחקים הראשונים של העונה. ההגנה של הקבוצה סובלת בעיקר מאי יציבות. אני מאחל לקבוצה לסיים מעל ליריבתה העירונית הגדולה.

    דינמו קייב

    הקבוצה הגדולה של המדינה עדיין לא התאוששה מהאבדה הכי גדלה שלה - המאמן הגדול ואלרי לובנובסקי שהלך לעולמו לא מזמן. המאמן הנוכחי אלכסיי מיכאילצ'נקו ראה את קבוצתו מנצחת את ניוקאסל במשחק הראשון בליגת האלופות תוך הצגת כדורגל יעיל אבל לאחר שבוע פשוט מובסת ומושפלת בדלה אלפי בטורינו מידי יובנטוס. גם בליגה המקומית אפשר לראות את הבעיות בקבוצה שלא מצליחה לנצח בצורה משכנעת קבוצות חלשות ממנה בהרבה.
    הבעיה העיקרית כיום היא בחלק האחורי של הקבוצה. השוער שובקובסקי עבר ניתוח מושבת ומחליפו הצעיר ויטלי רבה פשוט לא טוב מספיק. שני ה"גוראנים" היוגוסלבים בקבוצה, סאבליץ' וגאברנצ'יץ' מאכזבים מאוד ובכלל היחיד בסגל שהוא לא אוקראיני ומספק את הסחורה לעת עתה הוא ירקו לקו. מקסים שאצקיח שהגיע לקבוצה לפני מספר עונות על תקן המחליף של שבה נמצא דווקא בכושר לא רע אבל לא יכול לעשות הכל לגמרי לבד בחלק ההתקפי. פלורין צרנאט הוא שחקן מבטיח אבל עדיין לא מקיים מספיק אם כי אפשר להאמין בו. חאצקביץ' וגוסין שכבר מוכרים מאוד משנים עברו בליגת האלופות נשארו אותם שחקנים טובים. אם הסגל הזה יתחבר, ושובקובסקי יחזור או לחילופין רבה יהפוך בן רגע לשוער ברמה גבוהה, אז אין ספק שדינאמו תיקח את הליגה האוקראינית בהליכה. אחרת גם העונה יאלצו אוהדי הקבוצה הרבים, ובראשם "השחקן ה-12" המקומי (איזה מעתיקנים (-: ), לראות את האימפריה האוקראינית נכשלת גם בליגה וגם בליגת האלופות.

    וולין לוצק

    העולה החדשה ניצחה בביתה 24 משחקים רצופים כבר! שחקני הקבוצה ינסו להצעידה לעבר השתתפות אפשרית בגביע אופ"א בעונה הבאה.

    מטאלורג דונייצק

    הקבוצה הקטנה של העיר מייצגת גם היא כמו האחות הגדולה את המדינה בגביע אופ"א - בשלב הראשון היריבה היא ורדר ברמן הגרמנית שהובילה 2-0 בדונייצק אבל ספגה שני שערי מרגלי כוכב הקבוצה הקמרוני ברנארד צ'וטאנג. ביחד איתו משחק בחוד דראנוב והשיתוף פעולה בין שני החלוצים היא הסיבה העיקרית לבינתיים להצלחת הקבוצה. חניכיו של המאמן הוותיק סמיון אלטמן מקווים לנסות ולהשתחל לחלק העליון של הטבלה גם בסיום העונה.

    מטאלורג מריאופול

    כוכבי הקבוצה הם החלוץ באביץ' והמגן ולאדימיר אניקייב - אבל רמת הקבוצה היא מאוד נמוכה ככלל (ואותם ראיתי במו עיני). ניקולאי פבלוב מאמן הקבוצה צריך להיות מאוד מבסוט עם כל נקודה שהקבוצה תצבור עד אשר תתחזק בעיקר בחלק ההתקפי (וכן זוהי הקבוצה השנואה עליי כיום בכדורגל האוקראיני).

    מטאליסט חרקוב

    היריבה הגדולה מבחינת מאבקי האוהדים ההיסטוריים של דנייפר לא תאיים על הצמרת ותשתדל לא להיגרר למאבקי תחתית ארוכים במיוחד. לא הצלחתי לקבל רושם על כוכבים מיוחדים בקבוצה הדי מאוזנת ממרכז אוקראינה.

    טאבריה סימפרופול

    הנציגה של חצי האי קרים מביאה לליגה את החלוץ הגרוזיני המוכשר ואסיל גיגיאדזה ואת חברו לחוד גאיידאש אבל בהגנה יש חוסר סדר והשוער סרגיי וליצ'קו לא יכול להשתלט על הבלאגן לבדו... ישתדלו להישאר בליגה כנראה.


    קרפאטי לבוב

    הקבוצה הקטנה ממערב אוקראינה מובלת על ידי החלוץ שבד וסובלת כרגע ממכת פציעות של שאר חבריו לחוד. מאמן הקבוצה לב ברובארסי יצליח אם ישאיר את הקבוצה בליגה העליונה.


    קריוובאס קריווי רוג

    שני כוכבים גדולים יש לקבוצה הקטנה החלוצים רימשין ומוסוליטין - כאשר השני סובל כרגע מפציעה ומושבת. גם פה המטרה הברורה היא הישארות בליגה.

    וורסקלה פולטאבה

    הפרט הפיקאנטי על הקבוצה הזו אומר שתיקו זו לא תוצאה מוכרת (כבר 17 משחקים רצופים ללא שיוויון). גם פה קבוצה בלי כוכב מוביל עם מטרה אחת...
    השם של המאמן ישמע לכם מוכר - אנדריי באל.


    אובולון קייב

    לקבוצת הבירה המקומית יש חלוץ אחד מוביל העונה לשם ויצ'יסלאב טרשנקו. ביחד איתו מככב בקבוצה איגור פרודאן. למעט כך הקבוצה מקווה מאוד להישאר בליגה ואנחנו נהנים לבינתיים מהבירה (-:

    פוליגראפטכניקה אלכסנדריה

    הקבוצה מהעיר ההררית צפויה לסיים את העונה מתחת לקו האדום ביחד עם זו שמדורגת מתחתיה.

    צ'רנומורץ אודסה

    מהקבוצה הגדולה של פעם לא נשאר הרבה. שחקן מוביל אחד יש בסגל של קבוצת עיר הים והוא עונה לשם בלאבאנוב ולמעטו כמעט כלום... בעונה הבאה בליגה השנייה.

    מטאלורג זפורוז'ייה

    כמובן את ההכי טוב והכי חשוב השארתי לסוף. הקבוצה של עיר הולדתי והקבוצה שלי באוקראינה. סיימה בעונה שעברה במקם הרביעי בליגה ומשתתפת העונה בגביע אופ"א שם היא מתמודדת מול לידס (הפסד 1-0 בחוץ באלנד רואד). מאמן את הקבוצה אולג לוטקוב. שוער הקבוצה והקפטן בהיעדרו של הכוכב והקפטן הקבוע דמטצ'נקו הוא אולג גלושנקו. שוער מצוין שלעתים סובל קצת מהססנות. השחקן הכי מרשים בקבוצה הוא המגן השמאלי וישביץ' - שחקן טכני בעל יכולת
    התקפית והגנתית גבוהה. בעמדת הבלם משחק קלוצ'יק- שחקן בעל בעיטה חזקה אבל לא מספיק זריז. שלושה ברזילאים יש לקבוצה: פאביו, רודריגו טולדו ודניאל בסטון. כל השלושה די מיותרים מבחינתי ומקומם צריך להיות בקבוצה אחרת. בהיעדרו של דמטצ'נקו בונה המשחק הוא אקופיאן הארמני. היצרתיות בהתקפה מגיעה מרגליו של הגרוזיני מדבדזה. החלוצים המקומיים סמירנוב וירשוב בהחלט יכולים לסכן את הגנת היריב - אם כי לא מספיק לדעתי. הבעיה הגדולה מבחינת הקבוצה היא לעת עתה בכל הקשור לאוהדים שכמעט ולא מגיעים לעודד (3000 למשחק במקרה הטוב). אם כי גם לקבוצה קטנה כמו מטאלורג יש בהחלט "אולטראס" - ולראייה הצעיף שקניתי לפני המשחק (-: אומנם אלו אולטראס שיש להם עוד הרבה מה ללמוד אפילו מהקהל הישראלי, אבל במצב של שכרון הם כולם אנשים מאוד מסוכנים... המשחק עצמו שביקרתי בו (נגד מטאלורג מריאופול) לא התעלה לרמה גבוהה במיוחד אבל למרות זאת היה די חד צדדי לכיוון השער של האורחים ממריאופול שהגיעו לשני מצבים מסוכנים במשך כל המשחקים והבקיעו באחד מהם. כמות ההחמצות של שחקני קבוצתי השאירה אותי קצת מאוכזב לאחר המשחק אבל שמח מהידיעה שמטאלורג היא קבוצה ברמה גבוהה שברגע ששחקניה החדשים (רוב רובו של הסגל שונה) יתחברו היא תצליח להפגין כדורגל ברמה גבוהה (בניגוד לתחילת העונה הקטסטרופלית - מקום 15 עד המחזור ה-9) ותסיים גבוה בטבלה (ויחד עם זאת סביר להניח שתחטוף 5 מלידס בגומלין).

    אז זהו סיימתי לעת עתה (לקחת לי הרבה מאוד זמן לכתוב את זה מקווה שתעריכו את העבודה הקשה שהושקעה) - מקווה שהחכמתי אותכם קצת בקשר לליגה האוקראינית.
     
  2. AFC Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    4,665
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גבי, סוף סוף הגעת, אני וקלייברט כבר התחלנו לקרוס...
    הדבר היחיד שאני יודע על הליגה הזאת היא ששחטיור ודינמו קייב משחקים שם.
    נ.ב אתה אוקראיני? מוזר...
     
  3. שגיא Guest

    מדהים, פשוט מדהים!!!

    אני חושב שלא היה כזה סיכום מפורט בפורום הזה.....

    כל הכבוד!

    אני לא מבין גדול בליגה הזאת (למעשה אני לא מבין בכלל)

    ממה שאני יכול לראות, יש צמצום פערים אדיר באוקראינה בשנתיים-שלוש האחרונות.....
    דינמו קייב תמיד שלטה, אבל כל עונה אנחנו רואים שקמות עוד קבוצות ונאבקות בה....
     
  4. Roy Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    1,631
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי מה שאני יודע השליטה בשנים האחרונות היתה של דינמו קייב ושחטיור דונייצק, וגם אני לא מבין גדול בליגה הזו...

    הקבוצה שמדורגת ראשונה השם שלה זר לי לחלוטין...
     
  5. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני משתדל...

    לעצם העניין. בהחלט יש צמצום פערים בליגה - נובע בעיקר מאיבוד כוחה של דינאמו קייב (עד לפני כמה עונות הגיעה עד לחצי גמר האלופות).
    דנייפר זהו שם הנהר הגדול ביותר באוקראינה - מוזכר גם בשם העיר דנייפרופטרובסק ("דנייפר" זה גם שם של מפעל שקשור בנושא - סיפור מסובך).
    פרטים נוספים על הקבוצה תמצא באתר הבא (ברוסית אומנם): http://www.fcdnipro.dp.ua/
    לינקים נוספים תמצאו פה:
    http://meta-ukraine.com/en/topics.asp?t=429&rgn=562
     
  6. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    LUFC:

    אין לי הרבה מה להגיד...
    סיכום מדהים, אני אקרא יותר בעיון כשאגיע הביתה.

    בינתיים רק רציתי להגיד:

    נה נה נה נה נה לידס ניצחו את מטלאורד זפורייז'ה...
    נה נה נה נה..
     
  7. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה ואלרי לובדנובסקי מת?
     
  8. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מניח שבארץ לא ראו את המשחק (האמת גם לא הייתי בעיר באותו ערב אז פיספסתי בעצמי) אבל הקבוצה שלך הייתה די חסרת אונים... אני צופה לחמישייה בגומלין אבל נו אז מה?
    מ-ט-א-ל-ו-ר-ג!
     
  9. Kgt1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    1,019
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שבץ.
     
  10. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי מה שאתה כותב הליגה האוקראינית נשמעת די טובה..
    אפילו יותר טובה מישראל...
    יכול באמת להיות שמותו המצער של לובדנובסקי יוריד את השליטה המוחלטת של דינמו קייב ויתן הזדמנות לקבוצות אחרות, כמו דונייצק והמטארולוגים האלה..
    שחקן שאני מכיר אותו מהמנג'ר, בעצם שניים, הם אייזאק אוקורונרו וג'וליוס אגאהוה, המשחקים בשחטיור. לפי היכולת שלהם במנג'ר, הם מסתמנם כשחקנים טובים וצעירים, שיכולים לבנות מסורת של אליפויות לשחטיור, שימשיכו את העונה הקודמת.
     
  11. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא יודע לגבי אוקרונקו, אבל ג'וליוס כבר הוכיח את היכולות שלו במונדיאל...

    איזה שחקן, איזו רמה.
    וגם מתחרה בלואה לואה בהתעמלות אומנותית...
     
  12. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    דווקא לא הרשים אותי יותר מדי
    אולי בגלל היכולת העלובה של חבריו לנבחרת
     
  13. ראול המלך Member

    הצטרף ב:
    ‏7/8/02
    הודעות:
    375
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגבי אוקרנקו אני זוכר שלפני המשחק מול אנגלי הוא אמר שלא תהיה בעיה לשמור עוואן בגלל שהוא לא כזה טוב
    ואכן אנגליה לא הבקיעה באותו משחק שהסתים בתיקו מאופס
     
  14. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כתבה יפה מאוד..
    אפילו שזה היה ארוך נהנתי לקרוא את זה..
    דרך אגב יש עוד יוצאי ליגה ישראלית באוקראינה?
    כי נראה לי שאנדריי אוסטרובסקי עבר לארסנל קייב..

    בכל מקרה אחלה כתבה..
     
  15. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נדמה לי שאחד השחקנים ששיחקו פעם בהפועל ת"א עבר לשם..
    לא זוכר מיהו בדיוק.
    הוא שיחק באחת מעונות האליפות של מכבי...