אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. רוברטו באגיו31 Member

    הצטרף ב:
    ‏7/8/18
    הודעות:
    2,073
    לייקים שהתקבלו:
    969
    מין:
    זכר
    יש לא מעט אפסים פוליטים בפוליטיקה הישראלית, ליברמן הוא הבולט שבהם . האיש לא עשה כלום בפוליטיקה, אפס הישגים וקידום הצעות חוק .

    איך אפשר לקחת ברצינות בן אדם שהיה שר ביטחון שנתיים וחצי, התנהל ברפיסות כמו קודמיו בתפקיד, ואחרי זה עוד האשים בזה את כולם חוץ מאת עצמו ??

    לגבי החרדים : אסור להם להתפשר אל מול האפס הפוליטי. קיבלו 16 מנדטים לעומת 5 של ליברמן .הציבור הדתי והחרדי מייצגים אוכלוסייה הרבה יותר גדולה ממה שליברמן מייצג . אסור להתגמש מולו .

    אין שום צורך לגייס את החרדים. הצבא לא רוצה אותם וחשוב יותר שישתלבו בעבודות ולימודים, כפי שקורה בשנים האחרונות יותר ויותר .

    דבר אחרון : החרדים בחיים לא ישבו עם הערבים, אם כבר ליברמן הוא זה שיישב עם מפלגות שמאל קיצוניות כמו מרצ ועם המחבל הפוליטי טיבי .
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    משפט מזעזע בכל קנה מידה אפשרי.

    אני לא באמת מאמין שיהיו בחירות חוזרות, אבל במצב הנתון הוא זה שיש לו הכי הרבה להרוויח מהן.
    אשליית פייגלין תחזיר 2 מנדטים לימין (אם כי הוא ירוץ שוב), שיריון של שקד בליכוד ימשוך אליו 2 מנדטים ולא יאפשר לבנט לרוץ לבד, מה שיחזק את איחוד מפלגות הימין במנדט. החרדים ימשיכו להצביע לחרדים, הדתיים ימשיכו להצביע לדתיים. זה יאפשר לביבי קמפיין שלם על הראש של ליברמן, והסיכון היחיד זה נפילה של כחלון.
    אני לא רואה את ליברמן מצליח למשוך קולות משאר מפלגות הימין, ואני לא רואה איחוד או משהו בשמאל שיכול ליצור שינוי. כל פירוק-שילוב אפשרי מגנץ ועד בלד לא יביא קולות מבחוץ ופיקציית המפלגה הגדולה נחשפה כבר. יאיר גולן, אהוד ברק, ציפי לבני, אורלי לוי אבקסיס - אף אחד מהם לא יביא כמות משמעותית של קולות.
    לקחת את לפיד זה לוותר על מיליון חרדים. לקחת רמטכלים זה לוותר על מיליון ערבים. אי אפשר לעשות את שני הדברים ועדיין לקוות להרכיב קואליציה.
     
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,578
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    זה לא נכון? האנשים האלה לא מאיימים להפוך אותנו לאפגניסטן? זה פחות גרוע מארגון טרור קיקיוני שבמידת הצורך אתה יכול לחסל בשבוע?
     
  4. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    לא, האנשים האלה לא מאיימים להפוך אותנו לאפגניסטין.
    האנשים האלה מורכבים מהמון קבוצות עם המון אג'נדות ותפיסות עולם שונות.

    האנשים האלה לא רוצים לראות אותך מת.
    החמאס כן רוצה לראות אותך מת.

    אין מה להשוות. עם החרדים אפשר לדבר על מחלוקות יסודיות, אבל אין כאן רצון להשמיד אותנו. אין מה להשוות בכלל.
     
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,578
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    להמון קבוצות שאף אחת מהן היא לא ליברלית, החלוקה היא בין החשוכות יותר לחשוכות פחות.
     
  6. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    יפה. התייחסת לשורה הכי פחות רלוונטית מכל ההודעה שלי.
    אפשר ככה לעשות פינג פונג של מיליון הודעות עם אפס תוכן.

    או שאפשר פשוט לכתוב הודעה אחת קצת יותר מפורטת משורה אגבית.
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,578
    לייקים שהתקבלו:
    14,302
    מין:
    זכר
    החרדים לא רוצים להשמיד אותנו ממשית, אבל הם כן רוצים להשמיד את ישראל כמדינה דמוקרטית. הסיכוי שהם יצליחו לעשות את זה הוא גבוה הרבה יותר מהסיכוי שחמאס ישמידו אותנו ממשית.
     
  8. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    לא נעים להגיד את זה אבל בסיטואציה שנוצרה, בתור חילוני, בממשלה הנוכחית ליברמן הוא הקול ההכי שפוי שיש כנגד הכפייה הדתית הצפויה כאן.
    אז ככה שליברמן לא מייצג כרגע רק את הקול הרוסי ואת מה שהבטיח להם, אלא גם את כל החילוניים שהצביעו לגנץ/לפיד ומבינים שלא ייצא מזה כלום.
    אני אישית חושב שביום האחרון ליברמן ייתקפל וכן נראה את הממשלה קמה איתו, אבל היה לי ברור וגם רשמתי את זה מיד לאחר תוצאות הבחירות, שהוא נמצא בבעיה פוליטית. כל הנושאים שהוא מבחינתו שם אצלו במרכז הבמה, לא יכולים להתקיים עם ביבי ששוב רוצה לשלוט בביטחון והדתיים שפוסלים כל יוזמה שלו.
     
  9. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    התאקל הוא לא על ביטחון אלא על דת.
    מסכים, ליברמן מייצג את בוחרי לפיד-גנץ יותר מאשר כל אחד אחר.
    אבל ההבטחות שלו לרסק את החמאס, לחסל את הנייה תוך 48 שעות או עונש מוות למחבלים לא נעצרו בגלל שותפות קואליציוניות אלא פשוט כי הוא בלבל בשכל כשהוא הציע אותן ואף פעם לא התכוון לקדם אותן.

    לדעתי הוא מנסה ללכת על הכל או כלום. אין לו מה לעשות עוד קדנציה כשר בכיר כי אין לו שום אג'נדה אמיתית לקדם, וחסינות לביבי משאירה אותו בלי סיכוי אמיתי לראשות ממשלה. בחירות חוזרות שבהן הוא מושך מנדטים מהשמאל (בגלל המאבק בחרדים), היעלמות של ביבי מהזירה בעקבות המשפט - זה הסיכוי היחיד שלו ליצור סיטואציה שבה הוא מקבל הזדמנות להרכיב ממשלה. זו לא כמות המנדטים כמו שזה השאלה אילו מפלגות פוסלות אותך.
     
  10. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    אולי כרגע התאקל הגדול הוא על דת אבל הוא התפטר כזכור בגלל הקטע הביטחוני. עכשיו ביבי סוגר לו עסקה של חצי שנה קדימה מול חמאס. די מסרס אותו מראש. מה שכן, במידה והוא יהיה שר ביטחון שוב וייתפתח סוג של עימות, אין לי ספק שהתגובות של צה"ל יהיו חזקות יותר כשהוא בתפקיד.
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    איזו עסקה? רוני דניאל קשקשן על.
     
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני לא יודע מי בני האור, אני מניח שבאגיו31 רואה אותי בתור בן חושך כי אני מנסה לחיות את חיי מבלי שהוא יתערב לי בעניינים, אבל כן, מדובר בהתחלה של הסוף של ישראל הדמוקרטית. בתור חילוני שמתנגד לכפייה דתית אתה אמור להתנגד לזה בדיוק כמוני, אתה פשוט שבוי בקונספט של שמאלנים קקות ולא מבין עד הסוף את המשמעות של הדברים. החל מהיום שבו יחוקק שבג"צ לא יכול להתערב יותר בהחלטות של הרשויות האחרות, ששוב, הן לא באמת נפרדות ומדובר ברשות אחת, אין למיעוט הקואליציוני שום הגנה עבור שום דבר. גם עבור מצב שבו מחליטים 61 חברי כנסת שאין יותר בחירות והם ממשיכים בתפקידם עד שיימאס להם אישית.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,207
    לייקים שהתקבלו:
    25,758
    מין:
    זכר
    חוקה אשר תגדיר את סוג הרפובליקה שאנחנו ותגדיר במדויק סמכויות של כל רשויות השלטון וגם תנתק את הדת מהמדינה, תפתור הרבה בעיות.
    שלא תטעו ביבי אינו מעוניין למשול ולו לרגע.
    כל תכליתו להציל את עורו ממשפט.

    זה כל החרא בכך שהוא ממשיך להיות ראש ממשלה. אינטרס אישי ברור שקיים אצלו בהחלטות.
    איך אפשר לתת אמון בשיקול הדעת שלו?

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/5/19
  14. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,201
    לייקים שהתקבלו:
    2,559
    איזה טיעון מעליב.
    61 חברי כנסת שנבחרו על ידי הציבור יכולים להשתגע אבל מה שיעצור אותם זה כמה שופטי עליון?
    מה מונע מכמה שופטי עליון להתהפך ולדפוק את הציבור? מה מונע מהם להחליט מחר שהממשלה לא חוקתית?
    תמיד אפשר לטעון שאנשים יתהפכו וישתגעו.

    אם יהיו 61 חברי כנסת שירצו לחוקק שאין כאן בחירות - בג"ץ זה לא מה שיעצור אותם. מה שיעצור אותם זה העם שיצא לרחובות ויפיל את הממשלה בהפגנות במקרה הטוב ובטנקים במקרה הרע. ההצגה הזאת של בג"ץ כדבר היחיד שעוצר את שלטון העם מלהפוך לדיקטטורים מטורפים היא פשוט ההסתכלות הכי לא דמוקרטית שיש - הסתכלות שרואה במיליונים של העם נבערים טיפשים וברברים בעוד הרוזנים והדוכסים של בג"ץ הם אלה שעוצרים אותנו מלהדרדר לתהום.

    אין שום הבדל בין הפרסונל של בג"ץ לפרסונל של הכנסת מלבד דבר אחד פשוט - בג"ץ לא נבחר על ידי העם. הכנסת כן.
    מי שמעדיף לתת כח לבג"ץ על חשבון הכנסת הוא או צבוע (שמעדיף את זה עכשיו כי הוא באופוזיציה) או תומך אולגרכיה שמעדיף לתת את הכח לקליקה אליטיסטית סגורה ונפוטיסטית ולא לציבור הרחב עצמו. אתה מוזמן להאמין בזה, אבל אתה לא יכול לקרוא לזה דמוקרטיה.


    מעבר לזה, אפשר להמשיך לצרצר על 'כפייה דתית' ולהיעלם עמוק יותר באופוזיציה. אין כפייה דתית בישראל.
    יש לא מעט כפיות אחרות - פנסיה, שכר מינימום, מכירת איברים, זנות, הרואין, התאבדות - כלומר מקומות שבהם המדינה מגדירה לאדם שאסור לו לעשות משהו גם אם הוא רוצה וזה לא יפגע באף אחד אחר, אבל אין כפייה דתית. אף אחד לא מכריח אותך לשמור שבת, אף אחד לא אוסר עליך יחסי מין הומוסקסואלים, ואף אחד לא מונע ממך להשתחוות לפסלים. אני די בטוח שאין סעיף הלכתי אחד שנאסר עליך מתוקף הלכתי.
    יש אפליה פרו-יהודית במובן הרחב, אבל לקרוא לזה כפייה דתית זה הגיוני בדיוק כמו לקרוא לשלטון בג"ץ דמוקרטיה. להפוך את המשמעות של המושגים לא קידם אף אחד לשום מקום, אז הגיע הזמן להפסיק עם זה.
     
  15. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    העם יעצור את זה עם טנקים? נו באמת. זה כבר מזמן לא תהיה דמוקרטיה אלא אנרכיה, מאמין שאתה לא רוצה את זה ולכן אני גם לא מאמין שאתה מאמין למה שאתה כותב. בדמוקרטיה קיימים עוד מאפיינים מלבד שלטון הרוב, משום מה אנשים שלא הקשיבו בשיעור אזרחות חושבים שהם יכולים ללמד אנשים שכן הקשיבו.
    ההסכמים הקואליציונים בצורתם הנוכחית מבטלים לחלוטין את העניין של כנסת. יש ממשלה שנשלטת על ידי ברית גנבים בין מפלגות סקטוריאליות ומפלגה אחת שרוב החברים בה חדלי אישים, חנפנים או גם וגם. הליכוד סוחר בשבת בשביל לקבל חסינות למנהיג שלו, ולעזאזל שלטון החוק.
    לבג"צ אין יכולת לעשות שום דבר אקטיבי, רק להגביל את הממשלה והכנסת. השופטים בו ממונים על ידי נבחרי ציבור ביחד עם אנשי מקצוע, אפשר לבקר את התנהלות השופטים בו, אבל לבטל לחלוטין את היכולת שלו להגביל את הממשלה זה דה-פקטו ביטול הדמוקרטיה. אז גם אם נניח שהציפייה שלך מהאזרחים לרכוש טנקים באיביי ולצעוד איתם לכנסת סבירה, האם על החלטות יותר קטנות שפוגעות בחופש הביטוי או אפילו ביושר הבחירות הם גם יפתחו במרי?

    קיימת כפייה דתית, אתה פשוט אוהב להתעלם ממנה כרגיל. אף אחד לא אמר שלא קיימת כפייה, אבל היא לא מכוונת מצד אחד עבור צד אחר באופן מוחלט. הדתיים לא אוהבים לשלם מיסים פחות מהחילונים, לא אוהבים לעשן קראק פחות מחילונים או לסחור בכליות שלהם יותר מחילונים. לעומת זאת, חוק שאוסר על ישובים חילונים להחליט שהם מעוניינים בפיצוציה פתוחה ביישוב בשבת הוא חוק שבו צד אחד קובע עבור הצד השני מה לעשות.
     
    שי אוהב/ת את זה.