מחזור 23 בליגת העל- פותחים את הסיבוב השלישי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י ג'רי בית הלוי, ‏24/2/05.

  1. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי פ"ת- הפועל ב"ש (שבת, 14:30, פ"ת)
    מכבי פ"ת פותחת את הסיבוב השלישי בידיעה ברורה שהיא תלויה רק בעצמה בדרך להבטחת המקום באירופה זאת השנה השניה ברציפות. בניגוד לשנה שעברה, שבה מכבי ת"א והפועל ב"ש התחרו בה והיו בעמדה טובה יותר ממנה (לפרקים) למקום במוקדמות ליגת האלופות, השנה צועדות פ"ת ומ.ס. אשדוד ב"גאון" במקומות 2-3, שכאמור מובילים השנה למפעל השני בחשיבותו באירופה. פ"ת אמנם זייפה במחזור האחרון, כשסיימה בתיקו מאופס מול האחרונה בטבלה, הפועל חיפה, אולם הפרש חמש הנקודות מנצרת עילית והפועל פ"ת אמור להישמר עד המחזור האחרון. בשבוע האחרון, במיוחד לאור הגברת הצהרותיו של אבי לוזון שיתמודד (ויזכה) בבחירות לראשות ההתאחדות בעוד שנתיים, התברר כי משפחת לוזון תאלץ להפסיק לשלוט בקבוצה, לפחות באופן ישיר, עקב חוסר האתיקה בכך שאחיו של יו"ר ההתאחדות הוא בעלים של קבוצה בליגת העל. אם אכן יקרה הדבר, קשה להאמין שבאמת משפחת לוזון תפסיק להיות מעורבת בבייבי שלה, אבל יהיה מעניין לראות איך עם עוקפים את החוק.
    "חוץ מלהוריד אותנו ליגה, נתנו לנו את הכל"- כך אמרו בהפועל ב"ש, אחרי שהקבוצה ספגה עונש כבד בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות עקב אירועי המשחק הקודם מול מכבי פ"ת, בו התפרעו אנשי הקבוצה. העונשים שקיבלו אלי ז'ינו, אלון מזרחי ורמי אליהו היו הרחקה עד תום העונה, הרחקה משני משחקים ומארבעה משחקים, בהתאמה. בנוסף, נקנס ז'ינו בעשרת אלפים ש"ח, ולקבוצה נקבע עונש על תנאי של הפחתת שתי נקודות ליגה. לא בטוח שהמסקנה של אנשי ב"ש מהדיון הייתה נכונה, מכיוון שחסרונו של העפיפון והמכה המנטלית שספגה הקבוצה לבטח לא יועילו להם במאבקי ההישרדות שלהם, שממילא ספגו מכה קשה בשבוע שעבר לאחר שהפועל ת"א ניצחה בדרבי (וגם נראתה לא רע) וחניכיו של אלי כהן, שכמעט ופוטר במהלך השבוע אבל הצליח להציל את עורו, סיימו בתיקו מאופס ומאכזב בבלומפילד מול בני יהודה.

    בית"ר ירושלים- הפועל פ"ת (ראשון, 20:40, טדי)
    כנראה שבהשפעת דרור קשטן, קוללו בית"ר ירושלים והפועל פ"ת במה שלפעמים קורה לשתי קבוצות- סיבוב מרתוני של מפגשים ביניהן. אם ב-2001 היו חמישה דרבים תל אביביים, השנה תפגשנה הקבוצות של אלי אוחנה ומורו ורבו לא פחות משש פעמים- שלוש בליגה, פעמיים בגביע הטוטו ועוד פעם אחת בגביע המדינה, שם הוגרלו אתמול קבוצות ליגת העל לראשונה העונה, ונקבע שהמלאבסים יבקרו בטדי, שם הם כבר כמעט בני בית.
    אם לא היה מספיק ששוב אוהדי בית"ר יאלצו לראות מול העיניים שלהם את שלומי ארבייטמן ואת המאמן שהביא להם שלוש אליפויות, נקבע שהמשחק יתקיים שלושה ימים בלבד לאחר עוד מפגש בין שתי הקבוצות, הפעם בליגה, שם נקבע המשחק בחסדי לוח המשחקים המוזר של ההתאחדות בסיבוב השלישי הנקבע עפ"י מיקום הקבוצות בתום המקום השני.
    אחרי שהנחילה בפעם השניה העונה למכבי חיפה תבוסה ענקית בגביע הטוטו, 5-1, ציפתה פ"ת ליצור משבר אצל האלופה, ולא הייתה רחוקה מזה, אולם שער הזוי של רוברטו קולאטי אחרי בלאגן ברחבה של המלאבסים החזיר את הכל למקומו, וגרם לכך שלא יהיו יותר קבוצות שמכבי חיפה לא ניצחה השנה, אחרי שקבוצתו של קשטן הייתה האחרונה ברשימת החיסולים של הירוקים. פ"ת, שמקווה להגיע לאירופה (מי זוכר שלפני שלושה חודשים הם רק קיוו לא להגיע לראשל"צ?), הוציאה מיני-מנוי לסיבוב השלישי על מנת לעודד את האוהדים לצאת מהבית ולתמוך בשחקנים במאבקם על המקום בגביע אופ"א. איליה יבוריאן, שנעדר מהמשחק מול מכבי חיפה עקב צהובים, יחזור להרכב על חשבונו של אולג מוזגובוי.
    בבית"ר, שמקווים שהפעם הפועל פ"ת תוותר להם אחרי שניצחה אותם פעמיים בגביע הטוטו ופעם אחת בליגה, חזרו לשמוח אחרי שסיימו תקופה רעה של שלושה הפסדים בניצחון מרשים על מ.ס. אשדוד, 3-2 בחוץ מצמד של ליאור אסולין ושער נוסף של אנדרה קלדיירה. גולת הכותרת של המשחק הייתה הורדתו של אבי נמני לספסל, מהלך שבמכבי ת"א של לפני שנתיים התחיל את שרשרת האירועים הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, אולם כנראה שנמני ואוחנה לא מעוניים להיכנס לסרט הזה, והובהר משני הצדדים שמדובר בהחלטה מקצועית ותו לא, שלא תשפיע במאום על היחסים ביניהם. נמני צפוי להמשיך לשבת על הספסל בליגה, אולם בגביע הוא יחזור להרכב. דניאל היידמן, שנעדר בימים האחרונים, לא חזר לאימונים ושיתופו במשחק מוטל בספק גדול. לעומתו, עידן מליחי שגם החסיר כמה אימונים, החלים ויהיה כשיר למשחק.

    הפועל נצרת עילית- בני סכנין (שני, 20:30, נצרת עילית)
    הפועל נצרת עילית, שהישארותה בליגה היא סופית, רשמית, חתומה, בטוחה וכל הגדרה אחרת שניתן לתת לכך, צועדת עכשיו לעבר מטרה חדשה- גביע המדינה. לאחר שבשנתיים האחרונות הפך הגביע להיות מה שהוא אמור להיות, מקום לסיפורים אנושיים והפתעות גדולות, תשמח נצרת עילית להמשיך את המיני-מסורת ולזכות בגביע, וכמובן שהיא לא תתנגד ל"תופעת הלוואי" של הזכיה- הופעה באירופה. מגרש ביתי עם תאורה יש, שחקן ברזילאי מלהיב יש, מזג אוויר חורפי יש, מה עוד צריך בשביל להרגיש לגמרי אירופה? הופעה בגביע אופ"א, הפרס לזוכה בגביע המדינה. בימים האחרונים קולקלה קצת תחושת האירופה, כששלום עקיבא, שחקן הקבוצה, נחשד כגנב המסתורי ולא הסכים לעבור בדיקת פוליגרף, מה שגרם להשעייתו מהקבוצה. עורך דינו של השחקן, דן חי, הגיש כמובן תביעה נגד הקבוצה בטענה שהשעיית השחקן לא חוקית, אולם סביר להניח שגם אם היא תבוטל לא יהיה לעקיבא מה לחפש בחדר ההלבשה של נצרת עילית, תרתי משמע. כדי להחזיר למועדון את מעמדו האירופאי והמכובד, וכדי להשלים את החסר לאחר הדחת מכבי ת"א, נסעו אבשלום נוריאל ומוטי איווניר לשמינית גמר ליגת האלופות בספרד, שם הם צפו בשני המשחקים שהתקיימו על אדמת המדינה. את איווניר החליפו שאול דה צ'ורקל ושולי גילארדי. במשחק יעדרו קובי נכטיילר, גבריאל וואחין (מורחקים) וג'יזרמו ישראלביץ' (מוצהב).
    על אף נצחונה של סכנין על נצרת עילית במחזור הקודם, עדיין לא נרגעו החששות בקבוצה מהירידה לליגה השניה. מאורעות קריית אליעזר אמנם נשכחו והעונש נגמר, אבל השפעתו ממש לא, והקו האדום עדיין בטווח ראיה (למרות שהניצחון במחזור האחרון ועליבותה של ב"ש באמת שלא מזיקות). קלבר רודריגז, שהיה פצוע במפשעה בחודש האחרון, יחזור כנראה לסגל עד יום שני, וישלים לאייל לחמן סגל מלא אחרי תקופה ארוכה מאוד, כשהוא יצטרף לאחמד קסום שהיה מוצהב בשבוע שעבר ומאהרן אבו-ריא שהיה פצוע תקופה ארוכה. עבאס סואן, ששבר שיא של 15 צהובים ב-22 מחזורים, לא יעדר מהמשחק ביום שני אך יחסיר את זה מול הפועל פ"ת במחזור הבא, כמו גם כל מחזור עוקב לזה שהוא יקבל בו כרטיס צהוב (ואדום, מן הסתם) מעכשיו ועד תום העונה.
     
  2. יוגב אסולין Guest

    פתיחת הסיבוב השלישי כולם מיישרים מבטים קדימה סמתכלים על הטבלה ויודעים שמפה מה שהם יעשו זה מה שיהיה להם בסוף העונה עם זה אליפות אירופה או לישאר בליגה. כל הקבוצות עומדות על הקו כל אחד מעמדה שהיא השיגה לעצמה עד הרגע.

    ועושה רושם שלמרות זאת ודווקא עכשיו קבוצות הצמרת ברובם מאבדים יציבות בעוד קבוצות התחתית שהם ברובם קבוצות גדולות מתכוונות לתת לחימה עד הסוף והם רואות את עצמם כמסוגלות להוציא דווקא עכשיו במשחק הקצוות הזה נקודות..


    מכבי פ"ת - הפועל ב"ש.

    לדוגמא פה משחק שלכעורה הולך בקלות לפ"ת אבל ב"ש שמגלה שיפור ביכולת שלה במשחקים האחרונים רואה בזה כמשחק של אולי להיות או לחדול הרבה חשיבות יש פה.. והיא דווקא מסוגלת להוציא נקודה מפ"ת... משחק מפתח עבור ב"ש להמשך העונה.

    בית"ר ירושלים - הפועל פ"ת..

    שוב אוחנה נגד קשטן... ופה דווקא עושה רושם ששוב ידו של קשטן תיהיה על העליונה. הפסד של בית"ר והיא שוב בתחתית.. וכך כניראה יהיה וחבל.

    הפועל נצרת עלית - סכנין..

    ראינו שסכנין יכולה לנצח והיא ויש לה על מה לשחק. נצרת עלית תנסה לתפוס גובה ולסיים את העונה הזאת כמה שיותר גבוה.. דווקא פה אני חושב נצת תנצח כי היא תשחק משוחרר
     
  3. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מכבי ת"א - בני יהודה (שבת, 16:30, בלומפילד):
    בשנים רגילות שתי הקבוצות האלה מגיעות לשלבים האחרונים של העונה רחוקות אחת מהשניה. הפעם בפתיחת הסיבוב השלישי והאחרון של העונה רק נקודה אחת מפרידה בין הקבוצות במקומות 6-7, ובליגה הצפופה שלנו זה עדיין אומר שיש לשתי הקבוצות סיכוי להגיע לאירופה דרך המקום השני שנמצא במרחק 7-8 נקודות.
    במכבי ת"א שומרים על חוסר יציבות, ולאחר יכולת טובה בניצחון על מכבי חיפה הם הובסו בדרבי התל אביבי (הגדול..) במשחק נירפה והרבה בעיות תאום בהגנה. השבוע בקבוצה היו עסוקים, בערך כמו כל הכדורגל הישראלי, בסיפור סביב ברקוביץ' שאולי יחתום בקבוצה לאחר שקיבל סירוב מיעקב שחר.
    במשחק נגד בני יהודה בדרבי (הקטן..) קלינגר יחסר את אורן זייתוני יעדר עקב הכרטיס האדום שספג בדרבי, ותמיר כהן לא כשיר והוא בספק גדול למשחק. נוסף אליהם גם לירן שטראובר שפצוע כבר תקופה ארוכה לא יהיה בסגל, והוא אמור לחזור בעוד 3-4 שבועות.
    גם בני יהודה לא כל כך יציבה, ומאז סוף הסיבוב הראשון היא לא השיגה שני נצחונות ברצף. בשבוע שעבר היא הוציאה בבית 0-0 עם הפועל ב"ש רק הודות להתקפה החדה של האדומים, ולקראת המשחק הקרוב ניצן שירזי יחסר מספר שחקנים: בן לוז יעדר ככל הנראה לאחר שמתח את השריר ונעדר מהאימון. נוסף אל לוז גם איבן מרוסלבץ' עבר ניתוח השבוע ולא ישחק לפחות בשלושת השבועות הקרובים, והשוער יניב והבה עדיין לא כשיר, מה שודאי יחליש את ההגנה שספגה העונה כבר 31 שערים. בשער יעמוד יוסי שקל, וכנראה שגם משה ביטון ומוטי ששון יקראו להרכב הראשון.
    בסיבוב הראשון: 1 - 0 למכבי ת"א. בסיבוב השני: 2-2.

    מכבי חיפה - הפועל חיפה (שבת, 18:30, קריית אליעזר):
    שוב דרבי קצוות בחיפה, 39 נקודות ו-10 קבוצות מפרידות בין מכבי חיפה שדוהרת לעבר אליפות רביעית בחמש עונות, והפועל חיפה שבדרך לשוב ללאומית. בשבוע שעבר ביזבזה הפועל חיפה הזדמנות לסגור את הפער מהקו האדום כשלא ניצלה יכולת חלשה של מכבי פ"ת וסיימה איתה ב 0-0. לעומתה, מכבי חיפה נקמה נקמה קטנה בנציגה השניה של העיר פ"ת, כשניצחה אותה בבית 0-1 משער של קולאוטי.
    מה שמפתיע הוא שלמרות המיקום והתוצאות, השבוע דווקא בצד הירוק סערו הרוחות בעקבות הסירוב של שחר להחתים את אייל ברקוביץ' לעונה הבאה, הויכוחים ביניהם בתקשורת והתגובות של שחקני חיפה על כך, שדווקא היו רוצים את ברקוביץ' בקבוצה, וכמובן האוהדים שעוד לא ברור אם יחרימו או לא. בהפועל חיפה דווקא לא שמענו השבוע על מים חמים שנגמרו, על צמיגים שהובערו באימון או על אפשרות לפיטורים של ניר לוין.
    בהרכב של רוני לוי נראה השבוע את דירסאו שחוזר מפציעה, אבל ניר דוידוביץ' שהחלים וחזר לאימונים מלאים עדיין יחכה שבוע עד החזרה שלו להרכב, ותום אלמדון ימשיך בין הקורות.
    בהפועל חיפה מעודדים מכך שהקבוצה לא ספגה שני משחקים, אבל יודעים שמכבי חיפה זו ה-התקפה של הליגה, שכבשה 46 שערים, 30 יותר מהפועל חיפה, שלה ההתקפה החלשה ביותר, וזו הבעיה המרכזית של הקבוצה. ההרכב שיפתח יהיה אותו הרכב שסיים בתיקו מאופס עם מכבי פ"ת, ולמרות שזה "דרבי חוץ", בקבוצה מעודדים מהאוהדים שיהיו כ-2000 מהם בדרבי לאחר שהחרימו את הדרבי הקודם.

    הרכב משוערים:
    מכבי: תום אלמדון, אלון חרזי, ווסקלי גונסלבס, אריק בנאדו, חיים מגרלשווילי, דירסאו, וואליד באדיר, עידן טל, גוסטבו בוקולי, יניב קטן, רוברטו קולאוטי.
    הפועל: הרכב משוער: שגיא שטראוס, רמי עזיז, איב יובלדיו, אלירן אלקיים, מאיר בן-מרגי, מזואה אנסומבו, שי סיבוני, סלאח חסארמה, גילי ורמוט, ג'ף טוטואנה, דניאל גוטיירס.

    בסיבוב הראשון: 1-4 למכבי חיפה. בסיבוב השני: 0-3 למכבי חיפה.

    שבת שלום וסופ"ש שקט ופורה בשערים!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/2/05
  4. lior18 Member

    הצטרף ב:
    ‏22/2/05
    הודעות:
    51
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הנה הניחוש שלי למשחקים שבמחזור הזה מעניינים מאוד:

    מכבי פ"ת-הפועל ב"ש: מכבי פ"ת יותר טובה מב"ש בכמה רמות וכנראה תנצח את המשחק,

    מה גם שב"ש תחסר את האוירון ואליהו המושעים.

    בית"ר י-ם-הפועל פ"ת: מפגש מסקרן בין שתי קבוצות שמדריכים אותן המורה ובנו.

    פ"ת בתקופה טובה למרות ההפסד לחיפה, בית"ר תבוא מעודדת מהניצחון על אשדוד.

    לפי דעתי למרות הביתיות, פ"ת עדיפה.

    נצרת עילית-סכנין: נצרת עילית,כבר לא ההפתעה של הליגה, פוגשת את סכנין אחרי ניצחון

    מעודד. יהיה מסקרן!! לפי דעתי נצרת עילית אמורה לנצח בבית.

    מכבי ת"א-בני יהודה: אחת ההתקפות הגרועות בליגה מול אחת ההגנות הגרועות בליגה.

    משחק שהרבה יגידו עליו שהוא משעמם וחסר כל עניין בליגה לשתי הקבוצות אבל מכבי ת"א

    תבוא לפי דעתי עם רצח בעיניים אחרי הדרבי ותנצח את בני יהודה האנמית.

    הדרבי של חיפה: הרבה יגידו שהמשחק גמור עוד לפני שהתחיל אבל דרבי זה דרבי והפועל

    חיפה מציגה יכולת סבירה במשחקים האחרונים, מול יכולת נרפית משהו של המכבים. ניצחון

    יהיה לירוקים אבל יהיה קשה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/2/05
  5. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    מחזור שלא ישנה הרבה היום , שלושת האחרונות צפויות להפסיד את משחקי החוץ שלהם.

    והשאלה האמיתית במחזור הזה מה קורה עם הפער של חיפה , יגדל /יקטן או ישאר אותו דבר.
     
  6. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא יודע, הראל, אני דווקא חושב שהפועל ת"א תנצח באשדוד ותעבור את סכנין.
     
  7. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    אני מאוד מקווה שלא ,אבל לי נראה שהפועל ת"א באים עם האף למעלה אחרי שניצחו את מכבי הם לא מפסיקים לדבר על המשחק הזה כאילו ניצחו את ריאל מדריד עם שלל כוכביה.

    ניצחון שלהם סוגר את סיפור היורדות.
     
  8. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש בי עדיין תקווה שסכנין יכולים לרדת. עם הירידה של הפועל חיפה כבר השלמתי, הם לא יכולים להישאר ככה בליגה.
    לגבי הפועל ת"א, שייע עשה דבר נכון- באימון אחרי הניצחון הוא דיבר עם העיתונאים כמה דקות ואז אמר להם שזהו, ולמרות שאין לו דבר נגד התקשורת צריך להתחיל להתכונן למשחק הבא. שייע בכל זאת מושיע...
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    בקשר ליורדות.

    אם עדיין לא השלמתם עם זה אז תשלימו עם זה כבר. הפועל ת"א לא תירד ליגה. זהו, היה ברור שאם הם ינצחו אותנו בבלומפילד אז משם הם רק יעלו למעלה. וזה לא משנה בכלל אם הם ינצחו באשדוד או לא, הפועל ת"א לא תירד כבר ליגה. הסיכוי היחיד שלנו הוא לנסות איכשהו להדביק את בני סכנין אבל גם זה כבר קלוש.
     
  10. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    5 נקודות זה לא בשמיים! כל הליגה איתכם! תורידו את סכנין!
     
  11. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    איזה פחדן אלי כהן.
    פותח עם סגרון במקומו של מזרחי במקום ינון ברדה.

    אני יודע שאברג'יל יהיה בחוד וסגרון יהיה הקיצוני , אבל תן כבר לילד לשחק,הוא יוכיח מה הוא שווה.
     
  12. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    בינינו, הוא לא שווה כלום.
     
  13. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    לפחות הוא רץ , לוחץ נלחם מה שאלון מזרחי לא עושה.

    בינתיים,אלברמן מטייל אל ה1-0 כשאין מפריע כבר בדקה ההראשונה
     
  14. David De Gea Rade Prica היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏18/9/03
    הודעות:
    7,794
    לייקים שהתקבלו:
    191
    מין:
    זכר
    וואי... ב"ש ממש במצב לא טוב... 50 שניות מהפתיחה לספוג גול?
    אני המום.
     
  15. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    יאללה אלי כהן יא בן זונה תארוז חפצים תפנה מקום ללופא שלפחות יוכל להחזיר אותנו תוך עונה לליגת העל. קשה, אבל כמו שזה נראה אין משהו שימנע מאיתנו את הירידה.