מנצ'סטר יונייטד 2018/19-ימי סולשיאר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Michael Carrick, ‏22/7/18.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,670
    לייקים שהתקבלו:
    18,533
    ארסנל עשו שינוי ניהולי. הנקודה של אלעד היא שזה לא נתן להם כלום (עד עכשיו לפחות).
    למה? כי הם נפלו במינוי.

    מה שחשוב זה מינוי טוב, לא הגדרת התפקיד.
     
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    זה ברור. אני יוצא נגד המשך הניהול הנוכחי שזה מבחינתי בכלל חוסר ניהול כי ביונייטד לא מקבלים החלטות של מנהלים אלא זורמים עם המציאות. מקבלים אותה כפי שהיא. לא מסוגלים לשנות. אין מנהיגות ביונייטד.

    אני רק מתאר על עצמי איזו אחריות תיפול על סולשאר בקיץ ואיזה לחץ יהיה. והוא לבד. אין סביבו שום מערכת שמתווה כיוון ומבינה בענף.
    אם הוא מצליח ככה ללא שום רקע גם בטופ, קרי קודם כל באופן אפקטיבי לבנות נכון את הסגל וואלה אני הראשון שאשמח.
    אבל אם הוא אכן מקבל מינוי קבוע זה שוב נעשה מהסיבות הלא נכונות. רק כי זה נוח ופופולרי ולא בגלל שאנשים מביני עניין בחנו באמת את האפשרויות.

    לגבי ארסנל תשאל את האוהדים שלהם מה הם מרגישים לעומת שנים עברו. יש להם תקווה. ואל תשכח שעדיין נותרה מגבלה של קמצנות מובנית של קרונקה. זה חרא.
    אני לא חושב שביונייטד יש קמצנות אלא חוסר ידע מה לעשות עם הכסף.

    מה שהזכרנו פה את פוגבה קודם זה מקרה בולט. זרקו 100 מיליון יורו והם לא מבינים את החוזקות וחולשות שלו ולא מבינים שעדיף קודם לנצל את הכסף להכין לפחות את הקרקע עם בניית סגל נכונה. ולא מבינים שיש להם ביד מאמן שרק יפגע בו.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/3/19
  3. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    @אלעד בוודאי ששום דבר לא מבטיח המשכיות. אני תמיד מזכיר את זה שכאשר טוטנהאם מינתה לפני כ-15 שנה את פרנק ארנסן למנהל מקצועי, זה בדיוק היה מסוג הדברים שדיברו עליו במועדון - יציבות, המשכיות. שנה אחרי זה הוא עזב לצ'לסי. לך תבנה ככה המשכיות.

    ועם זאת, צריך להסתכל על מצבנו. בעולם אוטופי, כל מועדון כדורגל היה מנוהל על ידי אנשי כדורגל. במציאות, מועדון כמו יונייטד לא יכול לעשות זאת, העסק גדול ורחב מדי בשביל זה. המציאות היא שאין לנו איש כדורגל בהנהלה. יש כל מיני אנשים שמייעצים לוודוורד, אבל זה לא מודל אמיתי לכלום - וראינו את זה בשנים האחרונות.

    אנחנו חייבים לבנות איזושהי שדרה מקצועית עם אנשים שעזיבתו של מי מהם - בין אם זה יהיה המנהל המקצועי או המאמן - לא תגרור wholesale changes. מהסוג שראינו כשוואן חאל מונה והלך בכיוון שונה מאוד מקודמיו, ואז כשמוריניו מונה והלך בכיוון שונה מאוד מוואן חאל. אי אפשר בימים אלו לתת את כל הכוח בידיים של איש אחד, של המאמן, כי זה מתכון לתהפוכות חוזרות ונשנות. ובעסק כמו יונייטד, אלו תהפוכות של מאות מיליוני שהולכים על רכש ומשכורות (פעמים רבות שגויות, או סתם כאלו שמתאימות למאמן אחד ולא למאמן הבא).

    אין ערבויות בעסק הזה שנקרא כדורגל. יש מהלכים שמשפרים את הסיכוי שלך להצליח. המשך מודל פרגוסון בלי פרגוסון, בכדורגל של 2019, זה לא סביר.

    בנוגע לארסנל, זה מוקדם מדי לקבוע. אנחנו רק בעונה הראשונה. ובהשוואה לנפילה של יונייטד אחרי שהמאמן הוותיק שלה עזב, היא בסדר.
     
  4. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    @אמיר ע,

    בוא ונניח ש"שדרה מקצועית" נבניתה. מה קורה כאשר אותה "שדרה" גם היא לא טובה וצריך לפרק אותה?

    אני מסכים איתך שלא צריך לשים את כל האחריות היום על איש אחד בארגונים מפלצתיים כדוגמת יונייטד, אבל מעברים חדים בין פילוסופיות של מאמנים גם יכולים להתרחש עם board ש"מבין כדורגל". יותר מזה, לפעמים אתה צריך דמות שונה לגמרי כדי להתקדם (ראה ערך: ונגר לעומת גרהאם).

    הסיכויים להצלחה עולים רק אם הבאת את האנשים הנכונים, לכן המסקנה שלי נשארה אותה מסקנה; עד כה, ראינו איך יונייטד נראית בעידן פוסט-פרגוסון עם מאמנים גרועים או סתם כאלה שעבר זמנם. אני ממש לא בטוח שאתם צריכים מערכת יוצאת דופן כדי לעשות שינוי מהותי - כמו, לשם שינוי - לפגוע באדם הנכון על הקווים. יש לכם שלד מצוין שאם מוסיפים לו שלושה שחקנים להרכב בקיץ הקרוב אתם על הגל.

    אגב, אין לי שום בעיה עם מה שנעשה בארסנל ברמה הניהולית. ההפך הוא הנכון. האם מדובר באנשים הנכונים? נצטרך יותר זמן כדי לשפוט.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/3/19
    oranfu ו-Clichy אוהבים את זה.
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    בנקאי הוא לבטח לא האיש הנכון. ממה מפחדים בדיוק?
    אין סיבה אובייקטיבית להמנע מהשינוי. פשוט אדם לא רוצה לוותר על השליטה שלו.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  6. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    @אלעד אין ספק שאנחנו צריכים לפגוע באנשים הנכונים. יותר מכך, נקודתית, בתקופת זמן מסוימת, בכהונה מסוימת, לפגוע באיש הנכון חשוב יותר יותר מהשאלה איך המערכת נראית ועובדת.

    וזה בדיוק העניין - אפילו אם סולשיאר יתברר כאיש הנכון, זה יהיה מאוד נקודתי. בניית מערכת שגדולה יותר מהמאמן לא מבטיחה דבר כשלעצמה, וייתכן שגם איתה נמשיך לחפש את עצמנו זמן מה, אבל לטעמי היא עדיין נותנת לך סיכוי טוב יותר לטווח ארוך.
     
    Sir Alex Ferguson אוהב/ת את זה.
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    גם אני לא חסיד של מינוי אנשי פרגוסון רק כי הם אנשי פרגוסון, ולכן אני באמת שופט את אולה על פי מה שהוא בעצמו מראה ומשדר, מחוץ למגרש ועל המגרש.
    לא יודע האם המבחן צריך להיות הגעה לטופ 4 או אי הגעה לטופ 4, כי זה לא שאולה התחילו את דרכו במירוץ שווה לכולם עם אותה נקודת פתיחה אלא כשהוא הרבה מאחור וגם היום אחרי שצבר משמעותית יותר נקודות מסארי למשל ההפרש הוא רק נקודה ולכן גם אם בסוף העונה אולה יצבור משמעותית יותר נקודות מסארי בתקופה שלו הוא עדין יכול להיות מאחוריו.
    מודה שלמרות שאני אשמח אם אולה ישאר גם אני לא לגמרי בטוח במינוי, מצד שני זה מרגיש לי שיש כאלה שדווקא בגלל שמדובר בשחקן עבר שלנו ומישהו מהמערכת שופטים אותו באובר ביקורתיות. אם זה היה מאמן זר שהגיע מבחוץ כולם היו מדברים על השינוי בגישה ובכדורגל ועל הבינגו במינוי ורק אצלנו בגלל שזה אולה לא מעריכים הרבה דברים ושינויים שמתרחשים אצלו.

    כולנו גם מדברים על פוצ'טינו, אבל אנחנו לא באמת יודעים האם הוא יהיה על המדף, יהיה מעניין לראות האם יצליחו להדיח את סיטי בליגת האלופות ואיך יסיימו בליגה ומה ההשפעה של האיצטדיון החדש על הפרויקט שם כי עכשיו כשריאל מדריד לא על המדף אז יכול להיות שהוא כן ירצה להישאר בפרויקט של טוטנהאם.

    בכל מקרה, בניגוד להחלטות אחרות שהתקבלו אצלנו, אולה בינתיים מקבל את הקרדיט והמחמאות בזכות ולא בחסד, דרך עבודה קשה, דרך תוצאות שהפתיעו כל אחד מאיתנו ודרך שינוי גדול מאוד שרואים בקבוצה.
     
  8. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    שאלת הטופ 4 בהחלט איננה רלוונטית מבחינתי. מה שחשוב כרגע זה לא התוצאה הסופית, אלא הדרך. כי תוצאה סופית טובה לכאורה - מקום שני - היתה לנו גם בעונה שעברה, אבל מהדרך היה ברור לרבים שזה לא מוביל לשום מקום. אז אם נסיים במקום הרביעי או נחמיץ את זה בשתי נקודות זה לא האישיו, אלא מה נראה במשחקים עצמם, בכדורגל, בהתקדמות.

    וגם בגלל זה, אני לא ממש להחתים אותו כבר עכשיו. מצד אחד, אני לא שופט אותו באופן מלא כי ברורות לי נקודות התורפה שיש בסגל. מצד שני, אנחנו לא ברנלי. נקלענו עכשיו לאיזה משברון, זה היה צפוי - בוא נראה איך אנחנו, והוא, יוצאים מזה.
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר


    חושב שחלק מהעניין הזה שהגיע רק פלאיני ברגע אחרון, זה ששחקני טופ האלה לא ממש רצו לשחק אצל דינוזאור סקוטי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/3/19
  10. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,751
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    ברור שהכל יקבע בהמשך, יכול להיות שנסיים בצורה מפתיעה או לחילופין שנתרסק וזה ישנה את צורת החשיבה, אבל נכון לנקודת הזמן הנוכחית, מאוד מרוצה מהתקופה של אולה אצלנו נכון להיום.
     
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    @alexshw , לא חושב שזה היה העניין. פשוט כיוונו גבוה בצורה בלתי סבירה. למשל גארת' בייל שהמשכנו לרדוף אחריו עד הרגע האחרון למרות שהיה ברור שהוא רוצה לעבור לריאל מדריד. או פאברגאס אחרי שברצלונה כבר מכרה את תיאגו לבאיירן.

    @Sir Alex Ferguson גם אני מאוד מרוצה. אני רק לא מרוצה מספיק כדי לחשוב שבעצם השינויים שדיברו על ביצועם כבר לא רלוונטיים.
     
  12. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    36,169
    לייקים שהתקבלו:
    6,341
    להגיד שחלק מהאוהדים שלנו אובר ביקורתיים לאולה כי הוא כביכול דמות מהקבוצה/מערכת זה מגוחך.
    כולנו היינו רוצים לחיות על הרומנטיקה הזאת, כולנו בעד.

    יש עיכוב עם האצטדיון של טוטנהאם, זה ישפיע המון על יכולת התזמן שלהם בקיץ ואולי אפילו ימכרו שם כוכב או 2.
    בכל אופן אין לנו בעיות לשלם 100+ מליון על שחקנים ואין לנו בעיה לתת ללוי לדחוף לנו אותו עמוק עד הגרון ממילא, לא מאמין שהעניין הכספי יהיה פה באמת מכשול.

    אם יש חצי אחוז שאפשר להשיג את פוצ'טינו בקיץ הזה וזה בערך רק אנחנו במאבק צריך ללכת בכל הכוח עליו.

    אני לגמרי לא חסיד של הסברה הזאת שחייבים פה קודם כל שדרה ניהולית מקצועית מהמעלה הראשונה אבל אני מת שזה יקרה כבר רק כדי שירגעו כל הדיבורי אלכס האלה על דיריקטור אוף פוטבול.
    שיגיע מונצ'י, הנס שמנס הטופ של הטופ רק שיקרה כבר.

    הנקודה שלי היא כזאת. יגיע מישהו אאוטסיידר(ראיתם את מונצ'י איך היה אאוטסייידר באיטליה?) לא יסתדר עם חלקים אחרים במערכת או יהיה שנוא על ידי המאמן, זה יצליח?
    פגיעה במאמן הנכון זה קודם כל מה שמעלה את הסיכויים שלך להצליח.
    אם זה יביא לי שנה-שנתיים של הצלחה, מה רע? בכדורגל של היום זה סייקל סביר מאוד לקבוצה מצליחה.
    אם יש לך מסי בקבוצה הסיכוי שיהיה לך סייקל ארוך יותר הוא גבוה יותר.
    כשאין לך מסי או רונאלדו בקבוצה אז לתת 2 עונות טובות זה בהחלט הצלחה ש90 אחוז מהקבוצות היום קונות בהרבה כסף.

    אם סולשאייר מסיים אחרי צ'לסי במצבה בחודשיים האחרונים אז אין ספק שאסור לו לקבל את התפקיד(על אף שהתחיל בפער דו ספרתי מהם).
    זו קבוצה שכבר 3 חודשים לא חיברה 3 נצחונות בליגה, זו קבוצה עם התקפה ברמה של ההתקפה שלנו עם מוריניו בעונה הראשונה, כלומר זה בערך הדבר הכי מפתיע במשחק כשהיא מבקיעה גולים.
    קבוצה מפורקת עם מאמן על הקווים שנשמע בתקשורת יותר ויותר כמו מוריניו.
    לסיים אחריהם ואתם רוצים לצפות שבשנה הבאה הוא מעמיד פה קבוצה שנניח נאבקת על אליפות?
    ואני לגמרי לא מאמין שאנחנו באמת נסיים מאחוריהם, אגב.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    מונצ'י כבר לא יגיע בכל מקרה.

    לא מבין את הקשר בין לסיים אחרי או לפני צ'לסי ויכולת לבנות קבוצה בעצמך. אבל בסדר.

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  14. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    36,169
    לייקים שהתקבלו:
    6,341
    מאמן שמסיים מאחורי קבוצה שהדבר הכי קשה בשבילה זה להבקיע שער כנראה לא יקח אותך למצב שאתה נאבק מול ליברפול וסיטי על אליפות בשנה הבאה.
    ושים לב שלא הכללתי את הקביעה הזאת לגבי כל סיטואציה שלא תסיים טופ 4.
     
  15. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    אין הבדל בין מקום 5 ל - 6. אם אתה רוצה לקבוע גורלו לפי טופ 4 אולי עוד הייתי מבין. למרות ששוב, אין כל מדד העונה שיתן לנו מושג אמיתי לגבי מידת התאמתו, כי עונה הבאה סרט אחר לחלוטין.
    אבל אם יש מאמן שיונייטד עלולה לקבור לו את קריירת האימון זה סולשאר.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.