מילאן 2018/19: מהפכה אחרי מהפכה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל איטלקי' פורסם ע"י yonmu, ‏25/7/18.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    העונה שעברה:
    מאז הסקודטו שזלטאן הביא והסוקדטו שנלקח ממונטארי ב2012 המועדון היה בצניחה כמעט-חופשית, כולל היעדרויות מליגת האלופות ועונות במרכז הטבלה. ברלוסקוני כמעט ולא השקיע, גליאני רק דיבר על אלופים כאלה ואחרים עם כל החתמה חופשית נוספת ובשאר הזמן המציא מיסטר X, הסגל השמין בכמות ודעך באיכות בזמן שכוכבי עבר כשלו כמאמנים.
    בקיץ האחרון נראה שסוף-סוף המגמה תתהפך - יונגהונג לי, איש עסקים סיני, רכש את המועדון מהבעלים המיתולוגי סילביו ברלוסקוני, שהבטיח שהוא מוכר רק כשהוא בטוח שמי שיחליף אותו יטפל במועדון כראוי. מהר מאוד התברר שזה המצב - את העמדות הבכירות בהנהלה תפסו האן לי, פאסונה ומיראבלי, והעיתונים התפוצצו בשמועות על שחקנים שיחתמו במילאן.

    בצד הפחות שמח היו השמועות על הבעלים החדש. לא מדובר על שייח או אוליגרך, אלא על איש עסקים שנאלץ לקחת הלוואה כדי לממן את הרכישה. הלוואה בריבית גבוהה ועם סיכון שאם דברים לא ילכו טוב עשויה לגרום לכך שמילאן תמשיך לעבור ידיים. החששות היו שמדובר באיש עסקים שלוקח הימור גדול וההימור הזה בקלות עשוי לפגוע במועדון.
    אבל אז הכסף התחיל לזרום, והחששות נעלמו. צעירים מבטיחים כמו אנדרה סילבה, הקאן צ'לאנהולו, פרנק קסייה ואנדרה קונטי הצטרפו. גם שחקנים סולידיים כמו ריקרדו רודריגז, מתאו מוסאצ'יו, ופאביו בוריני נתנו צורה לסגל, ושחקנים ותיקים ומצליחים בסריה א כמו ביגליה, קליניץ' והדובדבן שבקצפת - לאונרדו בונוצ'י (שקיבל מיד את סרט הקפטן) הצטרפו.

    במקביל התחילו ביקורות על זה שלא ככה בונים סגל. שפאסונה ומיראבלי משחקים פוטבול מנג'ר במקום לבנות לאט וביציבות ובהתאמה. שחקני עבר כמו מאלדיני ושבצ'נקו נשמעו מסויגים מהמהלך למרות תמיכה ברורה במילאן, ובכלל הייתה הרגשה שהכל קורה קצת מהר מדי ולא מחושב מספיק כדי שזה יתגבש למשהו שבאמת עובד בפועל.
    וגם החששות האלה נעלמו. ההנהלה החדשה הביע ביטחון בהצלחה החלקית של העונה שלפני והשאירה את מונטלה בתפקיד המאמן. ג'יאנלואיג'י דונארומה שהתחיל לעשות קולות מרגיזים של עזיבה וחיפוש אחרי הכסף הגדול שוכנע להישאר (במשכורת מפנקת) והשחקנים הבולטים של העונה הקודמת - בעיקר סוסו ורומניולי - נשארו והעניקו איזושהי תחושה של יציבות.

    ואז התחילה העונה והכל הלך לפח. בדיעבד אפשר לראות בניצחונות הקלושים במוקדמות הליגה האירופית תמרור אזהרה ראשון, והכל זרם סביר עד למשחק מול לאציו במחזור השלישי - תבוסת 4-1 כואבת שהפילה את הביטחון. המצב התאזן לשבועיים עד ואז איבוד הנקודות מול כל קבוצה סבירה הפך לנורמה - סמפדוריה, רומא, אינטר, יובנטוס, נאפולי. מונטלה החליף מערכים והרכבים כמו גרביים ושום דבר לא עבד, כשרוב שחקני הרכש נראים פשוט רע. קליניץ' הסקורר הפך לתייר מחמיצן, לביגליה היציב היו המון בעיות כשירות ובונוצ'י הבלם-הטוב-בעולם עשה טעויות של טירון. ההנהלה המשיכה לשדר יציבות כשהביעה במונטלה אמון, אבל תיקו מול טורינו במחזור ה14 היה הקש ששבר את גב הגמל ומונטלה פוטר.
    מי שנבחר להחליף אותו היה גאטוזו הוותיק והאהוד, ואמנם זה התחיל רע (2 ניצחונות ב6 המשחקים הראשונים), אבל מהר מאוד הקבוצה קיבלה צורה. גאטוזו הלך על מערך 4-3-3 פשוט, ההגנה - ובעיקר בונוצ'י - נראתה טוב וההתקפה חזרה לחיים עם קוטרונה הצעיר במקום קליניץ' וסילבה. מילאן הדיחה את אינטר ולאציו בדרך לגמר הגביע וניצחה גם את רומא בליגה, ותחת גאטוזו נראתה קבוצה אמיתית ולא חבורת שחקנים מבולבלים.

    בסוף זה לא הספיק לשום הישג אמיתי. בגמר הגביע מילאן הובסה 4-0 על ידי יובנטוס בתצוגת אימים של דונארומה, בליגת אירופה ארסנל הראתה שגרינטה לבד לא מספיקה מול קבוצות מוכשרות ובליגה הרגל ירדה מהגז בזמן שאינטר עקפה את לאציו בדרך למקום הרביעי המיוחל. אז הישגים אין, אבל אולי יש כאן משהו לבנות עליו לעתיד. בנוסף לכל, אי ההעפלה לליגת האלופות גרמה לחוסר איזון כלכלי ולהדחת מילאן ממפעלים אירופאים בגלל הFFP.

    העונה שלפנינו:
    בגזרת ההנהלה
    - יונגהונג לי כשל בהחזרת החוב לאליוט ולכן המועדון עבר לבעלות האחרון. כרגע השינויים בהנהלה עוד לא נסגרו אבל נראה שכל הדרג המנהלי (כלומר לא כולל גאטוזו) יוחלף. אביאטי עזב מסיבות אישיות ופאסונה ומיראבלי בהליכי פיטורים. השמות המדוברים כרגע הם גאיזידיס מארסנל, לאונרדו שלא זכור מדי לטובה והאגדה פאולו מאלדיני. ההישג הראשון של ההנהלה הוא הצלחה בערעור מול אופ"א כך שמילאן בסופו של דבר כן תשחק בליגת אירופה בעונה הקרובה.
    בגזרת ההעברות - את הקיץ הקודם סיימנו עם מינוס 160מ' יורו ותקציב משכורות ששני רק ליובנטוס (והישגים שמאוד רחוקים מזה). יש התחייבויות של המועדון על עוד כ50מ' ומצד שני התחייבויות למועדון על כ30מ'. נראה שהכיוון הוא למכור שחקנים בשווי של בערך 70מ' יורו, ובכך לאפשר רכש רציני אחד (כנראה חלוץ, היגוואין ומוראטה הם השמות החמים). ריינה, סטריניץ' וחלילוביץ' כבר הצטרפו בחינם, ונראה שמילאן באדלי יצטרף בהמשך.
    בגזרת הסגל - כאן נראה שאליוט מתכוונים לאפשר יציבות. הסגל בעונה שעברה הספיק להראות לא מעט ניצוצות, ותחת גאטוזו זה גם הביא תוצאות לא רעות. כשמתחשבים בזה שמדובר בסגל מאוד צעיר, יכול להיות שהפתרון הטוב ביותר הוא פשוט לתת להם להתבגר ולהתגבש ביחד. גאטוזו אמנם לא הראה שהוא טקטיקן גדול, אבל כבר ראינו שאין סיבה לזלזל במוטיבטור טוב. הסגל המסתמן -
    הרכב - דונארומה: קלבריה-בונוצ'י-רומניולי-רודריגז: קסייה-ביגליה-ג'אק: סוסו-רכש(1)-הקאן.
    ספסל - ריינה(2): קונטי-מוסאצ'יו-זפאטה-סטריניץ'(3): מאורי-לוקאטלי-באדלי(4): חלילוביץ'(5)-קוטרונה-בוריני.
    משלימי סגל - א.דונארומה, גאבייה, בלאנובה, אבאטה, דיאס, פורטה.
    צפויים לעזוב - גבריאל, פליצארי (השאלה), גומז, אנטונלי, מונטוליבו, ברטולאצ'י, סילבה, קליניץ', באקה.
    כמעט בכל עונה מהעונות האחרונות היה לנו שחקן פרימברה שתפס מקום חשוב בסגל, מעניין מי זה יהיה העונה...

    המטרות:
    בעיקר מטרה אחת - לסיים באחד מארבעת המקומות הראשונים בליגה כדי לחזור לליגת האלופות.
    אפשר כמובן להגיע לליגת האלופות גם דרך זכייה בליגת אירופה, אבל אף אחד לא בונה על זה. המועדון חייב לחזור לליגת האלופות מבחינה כלכלית, אבל הוא גם צריך את זה מבחינת יוקרה ומבחינה שיווקית.
    הבעיה היא שזה לא הולך להיות קל. יובנטוס עם רונאלדו פייבוריטית מובהקת, נאפולי מתחדשת עם אנצ'לוטי, אינטר נמצאת צעד לפנינו בשיקום, ורומא יציבה בצמרת כבר שנים. מלבדן יש את לאציו, אטלנטה ופיורנטינה, שבעונה האחרונה נראה שמילאן יותר שייכת לרמה שלהן מאשר לרשימה הראשונה.
    ובכל זאת, יש סיבות לאופטימיות. מילאן של גאטוזו צברה נקודות בקצב מספיק לטופ 4 בעונה האחרונה, הסגל מתבגר ומתגבש, אינטר צריכה ללמוד להתמודד ב2 חזיתות במקביל, נאפולי צריכה למצוא את עצמה מחדש ורומא עוברת מהפכה בסגל. מילאן חייבת להיות טובה מקבוצות הצמרת הנמוכה ובמקביל לקוות למעידה של אחת מארבעת הגדולות, וכך לתפוס את המקום הרביעי.
    ריצה טובה בגביע ובEL יכולה להיות נחמדה, אבל זה זניח לחלוטין מול שאלת המקום הרביעי.

    אז נחכה לעידכונים לגבי ההנהלה והרכש, ובינתיים - פורצה מילאן!
     
  2. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    עוד כמה דברים לא כל כך יציבים -
    1. בונוצ'י רוצה לחזור ליובנטוס במהלך שיהיה מכה מוראלית כואבת ומכה מקצועית קשה.
    קלדארה מועמד להגיע במקומו במהלך שיצעיר את הסגל שלנו עוד יותר.
    2. כשנצליח למכור את סילבה (~40מ'), באקה (~15מ') וקליניץ' (~15מ') כנראה שהמו"מ על החלוץ יואץ.
    כרגע נראה שמילאן וצ'לסי יתחלקו בהיגוואין ומוראטה, וההעדפה של סארי להיגוואין לצד ההעדפה של מילאן לשחקן צעיר יותר נותנת כיוון מסוים.
    3. שמועות על זה שמנסים למנות את קונטה במקום גאטוזו.
    4. הבעלים וההנהלה העוזבת-מפוטרת מתכוונים להיכנס להליך משפטי מול אליוט על פיצויים וכד'. זה כנראה לא משמעותי מדי, אבל טוב זה לא.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/7/18
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני באמת תוהה מתי המועדון הזה יחזור לקדמת הבמה, כבר איזה 5 שנים של חוסר רלוונטיות בליגה, שלא נדבר על עשור רע מאוד באירופה. גאטוסו עשה עבודה טובה אבל קונטה נשמע כמו חלום, מאמין שלמרות יחסי האנוש - כל השחקנים ישתפרו, ולמרות שכביכול הוא סיים לא יפה בצ'לסי - עדיין מדובר באחד המאמנים הטובים בעולם. אני כן רואה התעוררות יחד עם ביטול העונש באירופה. לגבי העסקה שנרקמת - אין ספק שזה לא נראה מספיק טוב, ועדיין - היגואין גם כשמגרד את גיל 30 ואת ה-90 קילו ועם שני צמיגים בבטן ושומן - החלוץ הכי טוב במילאן מאז שבצ'נקו(יסלחו לי ג'ילארדינו, באלוטלי ועוד כמה מתחזים).
     
  4. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
  5. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,327
    לייקים שהתקבלו:
    2,033
    בהחלט. טוב שלא התרגשו מהפאתטים בקורבה שמתעסקים בעקרונות ילדותיים של בגידה וברוגז. עושים את מה שטוב למועדון.

    אם לאו מוציא לפועל טרייד ישיר בונוצ'י-קלדארה זה כבר שווה את כל התקופה שלו באינטר.
     
  6. Un bombón משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/4/06
    הודעות:
    12,685
    לייקים שהתקבלו:
    3,725
    שני ליצנים כושלים עם עבר באינטר - כן!
    מנהל שאחראי על הצמיחה (הדי מהירה) של פסז' עם עבר באינטר - לא! ג'ודה!
     
  7. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר
    התקופה שלו באינטר - אחת מחצאי השנה המשוגעים שלי בתור אוהד. מצד אחד המהפך מול באיירן, הזכייה בגביע. מאידך, ההשפלה מול מילאן בליגה, ההשפלה המזעזעת מול שאלקה באלופות.

    מאז עזיבתו - התרסקות.
     
  8. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,023
    לייקים שהתקבלו:
    7,095
    המהפך מול באיירן אחד מהרגעים הכי גדולים שלי כאוהד אי פעם, ואצלי הרגעים האלה יותר חזקים מההשפלות. בחצי העונה תחתיו יצא לנו ליהנות מהשילוב של פאציני ואטו שידעו לעבוד ביחד.

    ואני עד היום לא מבין מה לא בסדר בזה שהלך לאמן את אינטר. לא מדובר פה בזאנטי או דל פיירו.
     
  9. Andrea21 Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/05
    הודעות:
    865
    לייקים שהתקבלו:
    79
    זה טרייד רע מאוד למילאן במצבה הנוכחי. מילאן לא במצב של לטפח כשרונות צעירים, מילאן צריכה היגוואינים ובנעטיות כדי קודם כל להגיע למקום הרביעי. צעירים כשרוניים זה נחמד אבל יש לנו מספיק כאלה ומה שצריך זה שחקנים בשלים.
     
  10. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    דיל מוזר.
    היתרון העיקרי הוא הגיל, החיסרון העיקרי הוא הבלגן.
    במצבנו אנחנו לא צריכים קבוצה צעירה יותר (וזה לא שבונוצ'י פורש עוד שנה) וכן צריכים קבוצה יציבה יותר.
    אבל אם בונוצ'י באמת רוצה לעזוב עדיף לתת לו ללכת.

    [פנטזיה על הגנת ברזל של דונארומה-קלבריה-רומניולי-קלדארה שמובילה את מילאן ואיטליה ב15 שנים הקרובות תידחה עד להעפלה לצ'מפיונז]
     
  11. SerieA Il Capitano

    הצטרף ב:
    ‏24/3/09
    הודעות:
    6,797
    לייקים שהתקבלו:
    2,332
    מין:
    זכר


    אפילו אני קצת התרגשתי מהטוויט. הליגה צריכה את מילאן.
     
  12. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    - לאונרדו מונה למנהל טכני באופן רשמי.
    - ניצחנו 2-0 את נובארה במשחק ההכנה הראשון משערים של סוסו וקלבריה.
    - סיימנו הבוקר ב1-1 מול מנצ'סטר יונייטד, סוסו כבש.
     
  13. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    אחלה פתיח.

    עושה רושם שאליוט מביאים את האנשים הנכונים להנהלה, שזאת היתה הבעיה המרכזית שלנו לאורך השנים. מיראבלי הוא אחלה גבר, באמת, אבל בתול ולא זיין. אני מאמין שאם ישתפשף קצת במועדון בינוני הוא יגדל להיות ג'נרל מנג'ר מעולה. ה-160 מיליון שקיבל היו פשוט גדולים עליו. אם ליאו היה מקבל סכום כזה היינו במ קום אחר היום. הבנאדם אשף, והקורבה שלנו ירגעו. זה לא הסתומים מרומא שנאחזים במשהו ולא מרפים.

    לא ממש בטוח שקאלדרה הוא האיש להחליף את בונוצ'י. הייתי מעדיף בלם שידע להוביל כדור ולבנות התקפות מאחורה, אחד שישלים את רומאניולי כמו שבונו השלים אותו מצויין. בכל מקרה, אין שום סיבה שמצבנו הכלכלי נחזיק שחקן הגנה עם שווי שוק כזה. אותו כנל לגבי דונארומה. שחקני הגנה טובים לא בעיה למצוא אם אתה ג'נרל מנג'ר שיודע מה הוא עושה. סקרניארים או מנולאסים כאלה. ליאורנדו כבר עשה את זה תיאגו סילבה. גאטוסו הוא האיש לחבר אותם, לא באמת יהיה פה בעיה. שחקני התקפה מצד שני זה משהו אחר ואם כבר אני מעדיף שהמשתכר המוביל בקבוצה יהיה אחד שיתן מספרים, כי זה הרבה יותר קשה מלהגן.


    https://statics.sportskeeda.com/wp-content/uploads/2016/06/zlatan-ibrahimovic-psg-1465473681-800.Xxx

    פורצה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/7/18
  14. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    אם כבר חלוצים מבוגרים ושמנמנים, אם היגוואין יתן את התרומה של רונאלדו (המקורי) פר משחק אצלנו אני אהיה מרוצה.

    אני לא חושב שיש סתירה בין לשמור על בונוצ'י (או טרייד ישיר על קלדארה) ודונארומה לבין כסף לחלוץ בכיר.
    סילבה+קליניץ'+באקה אמורים להכניס סכום שיאפשר לנו לרכוש כל חלוץ שמוכן להגיע אלינו (אלא אם אתה רוצה לשמור על סילבה לעתיד). כל שאר השינויים בסגל אמורים להיות מינוריים מבחינה כלכלית, ואפילו מועילים אם נשתחרר מחוזים כבדים של שחקנים לא מועילים.

    אני לא אוהב את הרעיון של לקחת את השאריות של יובנטוס, אבל אני לא רואה חלוץ שיותר משפר את הסיכויים שלנו לטופ 4 מאשר היגוואין.
    אני נורא מעריך ואוהב את מוראטה אבל העונה האחרונה הופכת אותו לסימן שאלה גדול מדי. זה שהוא צעיר יותר יכל להיות שיקול משמעותי כשהיינו קבוצה מוצלחת וזקנה, זה הרבה פחות משמעותי כשאנחנו קבוצה כושלת וצעירה. קודם צ'מפיונז, אחר כך נחליף את מי שזקן מדי.
     
    Raulito אוהב/ת את זה.
  15. Alta Tensione Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    2,220
    לייקים שהתקבלו:
    918
    אני מדבר פה גם (בעיקר) על עלויות אחזקה של השחקן (שכר + מיסוי). זה פשוט לא שווה את זה במצבנו להחזיק בלם ושוער שמרווחים 7 ו-6 לעונה בהתאמה.

    בגיל 25 אתה מפסיק להיות צעיר. וממוראטה לא יצא מפלצת התקפה, מקסימום סופר סאב מעולה ועל זה לא הייתי משלם 60 מיליון. שיקפצו.
     
    Gianzola אוהב/ת את זה.

מצב נושא:
הנושא נעול.