הראיון עם טל בנין בידיעות אחרונות

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Hotspur, ‏7/1/05.

  1. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קראתי היום את הראיון עם טל בנין במוסף "7 ימים", ומצאתי את עצמי קצת מבולבל.
    זה לא סוד שבנין היה רע במכבי. הוא לא הזכיר בכלל את טל בנין שיצא לברשיה, הוא היה עייף וכבד ומבחינה מקצועית לטעמי לא ממש עשה את העבודה.
    יחד עם זאת, הדרך שבה מכבי נפרדה ממנו ונמני הייתה שערורייתית ולא מקצועית, וכל זה גרם לי
    לתהות: מה באמת הופך את מכבי ת"א למועדון כל כך קשה? הפילוג החברתי, המריבות הפנימיות והבלגן הכללי - מי אשם בזה? האם קלינגר פשוט לא מאפשר לקבוצה להשתחרר? האם אלה השחקנים שלא מצליחים להשתחרר מהאגו? מה בעצם המקל בגלגלים של מכבי בשנים האחרונות? (עם התעלמות בוטה קצת מהאליפות האחרונה).
     
  2. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל נתחיל בזה שבנין צודק במה שאמר על קלינגר ומכבי .
    דבר שני ,בקשר לשאלתך,אם ראית היום "שישי חי ובועט" ראית מה ניר לוין אמר על מחנאות?
    שאין דבר כזה,יש שחקנים שמחוברים יותר אחד אל השני ויש פחות.
    אני חושב שקלינגר הוא מאמן מצויין אבל לא יודע לנצל את הכוח שלו ב-2 תחומים : קהל ,רמת משחק .
    הקהל של מכבי תל אביב לא אוהב כדורגל מגעיל אבל עם הישגים ,מצד שני קלינגר נורא אוהב לשחק בצורה הגנתית ,דבר שמראה על טביעת אצבע של המאמן : מכבי תל אביב קבוצה אפורה,עם הרבה נשמה (ברוב המקרים) ומדי פעם הברקות ,כמו השחקן ניר קלינגר .
    אני חושב שקלינגר עשה את טעות חייו כמאמן ברגע שהוא לא הצליח לעבוד עם כוכבים ,תיראו כמה שחקנים בכירים עזבו את מכבי בקנדציות של קלינגר,נתחיל בבן דיין שעזב כמה שבועות אחרי שקלינגר חתם במכבי ,נימני ובנין הועזבו ,פנטסיל הועזב ,עובד עזב בגלל שקלינגר לא האמין בו .
    ושנה שעברה שהיה למכבי את קוביקה ואדורנו הם בקושי שיחקו .
    מה שהופך את מכבי תל אביב למועדון כל כך קשה ,זה:
    העובדה שמכבי תל אביב כמועדון הגדול ביותר בתולדות המדינה,רוצה כל הזמן להצליח וכדי להצליח צריך להתחרות במכבי חיפה וזה מאד קשה ,כל שנה מכבי תל אביב וחיפה הולכות (או לפחות מצהירות על זה ) שיהיה מאבק צמוד וילחמו ראש בארש על כל התארים ,דבר שגורם לרף הציפיות לעלות וכך זה גורם להרבה לחץ.
    אני לא חושב שזה רק השחקנים ,עם האגו שלהם,הרי מכבי תל אביב הצליחה למרות האגו של השחקנים,מכבי לא זכתה באליפות זכות נימני עם האגו שלו?ו-2 גביעים?
    ולשאלה האחרונה ששאלת אני מאמין שהתשובה היא : הקהל (שעד לפני פרשת החולצות השחורות היה קהל מאד נאמן) והמשעמת של השחקנים(של רובם) ,והציונות שמנסים להחדיר בהם.
    לסיכום ,אני חושב שקלינגר מאמן מצויין (כרגע בליגה שלנו הוא מקום 3 לדעתי ברשימת המאמנים המובילים -הראשון קשטן השני מזרחי,זאת דעתי) אבל בגלל שהוא כל כך הטביע את חותמו כמאמן מכבי ,עד כדי כך שזאת כבר לא מכבי תל אביב אלא מכבי ניר קלינגר ,וחבל ,כי מכבי תל אביב,עד כמה שאני לא מחבב אותה,חיונית לליגה שלנו .
    בכלל אני חושב שגם מכבי של השנים האחרונות זאת לא מכבי האמיתית ,מכבי צריכה לחזור לימים היפים של עונות 91-96 ,היה אז גם כדורגל תוסס ,גם הקהל נהנה ,(גם רמה בליגה),וגם היתה לחימה בשילוב עם התקפה מוחצת,ברגע שקלינגר ומכבי יצליחו לשחזר אפילו עונה אחת מאותם שנים,חיפה לא תזכה כל שנה באליפות בכל כך קלות.
     
  3. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הדברים של נדב הם די נכונים. אותו ניר לוין שהיה היום ב"שישי חם ובועט" הסתדר בסדר גמור עם האגו והכוכבים במכבי ת"א. הם אמנם לא הצליחו מי יודע מה בליגה אבל גם זכו בשני גביעים, גם שיחקו כדורגל יותר טוב מבחינה מקצועית (אבל זה אולי גם קשור לירידה ברמה של כל הליגה) ועם הקהל לא היו פילוגים ובעיות. אני לא ממש בקיא במישנתו של קלינגר אבל בשורה התחתונה הוא הביא אליפות בהפרש שערים בגלל העונה ההגנתית הכי גרועה של מכבי חיפה מאז שנות השבעים (42 ספיגות!!!), העיף את ה-סמל של מכבי ת"א, הפנה נגדו ונגד ההנהלה את הקהל ומביא חרא של כדורגל שפשוט מגעיל את הקהל של הקבוצה והצופה הנייטרלי. עם כך, זה בטח משהו בקלינגר, לא?
     
  4. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    התשובה שלי לעניין היא שאין לי מושג.
    מצד אחד אני כ"כ מתעב את קלינגר (לא בגלל נימני, זה בגלל שהוא פשוט מבלבל בשכל כל הזמן) שאני יכול להאמין שבגללו הכל יכול לקרות ויש גם הוכחות לזה: גם אחרי שנימני הלך מכבי נשארה מפולגת וכל שחקן מתישהוא רב עם קלינגר, מקרה? לא נראה לי..
    מצד שני מקרה שרף-נימני כן מראה משהו על נימני: שכשבא משהוא לא לטעמו הוא ניצח אותו והעיף אותו וזה מראה גם קצת על אופי שתלטני ולא רק שהבעיה אצל קלינגר אלא אצל נימני. אבל טל בנין תמיד זכור לי כטיפוס רגוע ואיך זה שגם הוא יצר מחנאות?
    בכל מקרה יש פה מסקנה (לא כזאת ברורה): נימני שתלטן, קלינגר שתלטן יותר גדול, אבל מאמן גרוע כמוהו לא היה ולא יהיה במכבי (כי כנראה הוא יהיה בה עד יום מותו, או עד יום מותו של הרציקוביץ') ואישית הייתי מעיף אותו רק על הבילבולי שכל של אי אפשר לשחק 4-4-2 בליגה כשמשחקים באלופות. או לפחות על זה שמכבי משחקים כמו מובילת הליגה הארצית במערך שעד עכשיו הם היו אמורים להיות בו מינימום נבחרת יוון.
     
  5. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    קלינגר: "טל בנין צריך ללמוד להתנהג לאשתו"

    בעקבות הראיון בסוף השבוע בו ספג ביקורת קשה מבנין, עונה קלינגר לחניכיו לשעבר: "לא ראוי שלשחקן כזה יקראו כוכב". נציגי השחקן ייפגשו היום עם הפועל חיפה
    משה גוזגל

    שנה וחצי אחרי שדרכיהם נפרדו ברעש גדול, שוב מתחממת הגיזרה בין טל בנין לניר קלינגר. לאחר הראיון הבלעדי שהעניק בנין ל-ynet ושבעה ימים בסוף השבוע האחרון, בו טען כי למאמן מכבי תל אביב יש "יצר שלתטנות שגורם לכל הבעיות", הגיע תורו של קלינגר להגיב על האמירות הבוטות שהשמיע השחקן כלפיו.

    "יש שחקנים שקוראים לעצמם כוכבים ואסור להם לדבר", אמר השבת קלינגר. "בנין צריך לדעת קודם כל להתנהג כלפי אשתו (המוזכרת בהרחבה גם היא במהלך הראיון - מ.ג) ורק אחר כך לדבר על אנשים אחרים. לא ראוי שלשחקן כזה יקראו כוכב ושהוא ישמש דוגמה לשחקנים אחרים".......

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3030066,00.html
     
  6. נדב מיכאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    6,334
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מי ידע שכך יהיה?
    כ-5 ימים אחרי הראיון של בנין לידיעות אחרונות ,בנין חוזר לכדורגל הישראלי ,ועוד כשבועיים המפגש בין קלינגר לבנימני .
    יהיה מעניין וקלינגר בכל מקרה יצא אידיוט,הוא אמר הרי שבנין ונימני הרסו את מכבי תל אביב עם המחנאות ,אז איך שניהם שוב משתפים פעולה?
     
  7. AleX-Del-Piero Member

    הצטרף ב:
    ‏15/12/03
    הודעות:
    252
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לשחקנים ישראלים ואנשי מקצוע בכדורגל שלנו יש בעיה הם מערבים יותר מדיי את החיים האישים בחיי הכדורגל...עצם העובדה שקלינגר מנסה לפגוע בטל בנין בבטן הרכה שלו ומערב את חייו האישיים של טל בנין כמין מלחמה פסיכולוגית מעידה על חולשה של קלינגר ומעידה גם על כך שלקלינגר יש מה להסתיר.
     
  8. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    שחקן ממחנה בנין: טל דירבן אותנו לצאת נגד אבי נמני

    ההצהרות של קשר הרכש הבית"רי קוממו כמה משחקני מכבי ת"א בעונת האליפות. "בנין אמר לנו אז שיש קשר בין נמני לחוסר האהדה אליו ביציעים"

    יניב טוכמן
    12/1/2005 8:00

    :עוד בכתבה
    אברהם לוי: "בנין יחתום היום"

    שחקנים במכבי ת"א, חלקם כאלו ששיחקו גם לפני שנתיים בקבוצה וקוטלגו כחלק מ"מחנה טל בנין", הופתעו לקרוא בימים האחרונים את פרשנותו של בנין לאירועים שקרו בקבוצה בעונת האליפות. גם האידיליה שיוצר בנין סביב יחסיו עם אבי נמני, עימו יחזור לשתף פעולה בבית"ר ירושלים, גרמה לפליאה. "מוזר שטל טוען שלא היו כמעט בעיות באותה עונה במכבי ושאם כבר קרה משהו, הוא נבע מהשתלטנות של ניר קלינגר", הגיב אחד משחקני הקבוצה אתמול.

    אחד השחקנים שעדיין משחק במכבי אמר אתמול: "פשוט בא לי להקיא כשאני קורא את הסיפורים של טל. זה לא ייאמן. מה הוא חושב שכולנו מטומטמים? גם אבי נמני יודע את האמת. אבי לא טיפש, ויודע בדיוק מה היה בעונה ההיא ואיך טל היה שותף בהובלת המהלכים נגדו. לא יעזרו לטל כל הנסיונות להתחנף היום לאבי, כי בתוך תוכו אבי יודע שטל היה בין אלה שדירבנו אותנו להרים ראש ולצאת נגדו".

    אדם המקורב למועדון ובקיא בהתרחשויות בעונת האליפות מספר: "טל הופתע מקבלת הפנים הקרירה מאוהדי מכבי והוא לא הסתיר זאת. כולם זוכרים שהיו תקופות שחלק מהאוהדים אפילו קילל את טל, וזה היה מוציא אותו מדעתו. טל אמר לשחקנים הקרובים אליו, כי לדעתו יש קשר בין נמני, שהיה חביב האוהדים ויקירם, לחוסר החיבה כלפיו ביציעים".

    שחקן נוסף מספר: "טל היה אז הקפטן ואבי לא היה פותח במשחקים. הוא היה אומר שהוא יודע כמה אבי רוצה את סרט הקפטן, אבל הוא לא ייתן לו אותו. הוא שמר טינה לאבי, ואבי יודע הכל. לטל גם היו טענות קשות לאנשי תקשורת, שלא מעיזים לכתוב נגד אבי. הוא היה אומר שהעיתונאים פחדנים ולא עושים את העבודה שלהם נאמנה".

    שחקן , ששיחק עם בנין לפני שנתיים והיום כבר לא בקבוצה, תרם פרשנות משלו: "רק מי שלא מכיר את טל יכול להיות מופתע מהתנודות שלו בשנים האחרונות. כל הקריירה שלו הוא ידע באיזה צד מרוחה החמאה. טל ידע תמיד היכן הכוח נמצא ותמיד ידע איך לנתב את עצמו לאותו מקום. בהפועל חיפה הוא הלך עם רובי שפירא וראובן עטר נגד דרור קשטן. אחרי שהוא חזר מאיטליה למכבי ת"א, הוא הלך עם אבי נמני נגד שלמה שרף, שבנה לו חלק גדול מהקריירה, כי הוא ראה שאבי הוא הכוח במכבי ולוני הרציקוביץ' איתו. כשהוא ראה שניר קלינגר השתלט על המועדון, הוא חבר אליו והלך נגד נמני, והיום כשהוא רוצה להיכנס בצורה חלקה לבית"ר ירושלים, הוא שולח מסרים על כמה שהיה לו טוב עם אבי, ושמי שאשם במה שקרה ביניהם זה רק קלינגר. אנחנו היינו שם בקבוצה ההיא, ואנחנו יודעים בדיוק מה היה ומי היה נגד מי".

    נציגו של בנין אמר אמש: "מצטער, טל לא נמצא בארץ ואיננו יכול לתת תגובה".....

    http://www.nrg.co.il/online/3/ART/852/706.html
     
  9. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    כ‭580-‬ אלף דולר הועברו מחשבון הבנק של בנין לאמו

    כך נחשף בכתבה שתתפרסם ביום שישי ב'סופשבוע',‬ שמגלה פרטים חדשים על התקופה שבה נעלם הקשר מהמגרשים

    עמרי אסנהיים
    19/1/2005 8:00

    כ‭580-‬ אלף דולר הועברו בשנים האחרונות מחשבון הבנק של טל בנין ופרודתו יפית, לחשבונה של אמו, אתי, שהגישה נגדו לאחרונה תביעה בסך של כחצי מיליון דולר. כך נחשף בכתבה על בנין שתתפרסם ביום שישי במוסף 'סופשבוע',"‬ אליו הגיעו מסמכים המאשרים את ההעברה הבנקאית, שהוגשו לבית המשפט על-ידי פרקליטיה של יפית בנין. פרקליטו של טל בנין, עו"ד מאיר בר-מוחא, מסר בתגובה כי השחקן כבר הספיק למשוך את הסכום מחשבון אמו ולרכוש באמצעותו שטח נדל"ן סמוך לקיסריה.

    כפי שפורסם בלעדית במעריב, תבעה אתי בנין את בנה בבית משפט השלום בחיפה ודרשה ממנו לשלם לה כחצי מיליון דולר, שמגיע לה לטענתה על חלקה בכרטיס השחקן שלו. עם זאת, למעריב נודע השבוע כי השניים התפייסו לפני יציאתו של בנין למחנה האימונים באיטליה והגיעו להסדר כספי, מה שעשוי להביא למשיכת התביעה.

    בכתבה נחשפים לראשונה פרטים רבים על בנין בתקופה שבה נעלם מעיני הציבור, מאז עזיבתו את בני יהודה בתום העונה שעברה ועד לקאמבק המתוקשר בבית"ר ירושלים.

    בנין, כך מתברר, לא הוריד פרופיל רק במגרשי הכדורגל. במהלך כמה חודשים הוא נמנע מלשלם את דמי המזונות לפרודתו, יפית. כדי לנסות לכפות עליו לעשות זאת, הופעל נגדו צו של הוצאה לפועל. במשך כמה שבועות תרו אחריו אנשי ההוצאה לפועל כדי למסור לו את הצו. לאחר מאמצים נמצאה האבידה. בלש שנשכר צילם את המסירה. באי כוחו של בנין טוענים שלא היתה לו ברירה אלא לנקוט במהלך. כספו ורכושו, לטענתם, עוקלו על ידי פרודתו, הוא הפסיק לעבוד והכסף הנזיל אזל. כל זאת למרות העובדה שבנין משתכר כ‭180-‬ אלף דולר לעונה, עד שנת ‭,2008‬ מידי קבוצתו לשעבר, מכבי ת"א.

    כמו כן מובאים בכתבה פרטים חדשים על הסכסוך של בנין עם אבי נמני ועל המשאים ומתנים שניהל נציגו, יצחק אשרף, עם הפועל חיפה והפועל נצרת-עילית, לפני שהחליט לחתום בבית"ר ירושלים, כמו גם על "החיפוי" שהעניקו לו אנשי מכבי ת"א כשנעדר מאימונים, ועל קשריו עם זאב רוזנשטיין, יוסי הררי, מורן אייזנשטיין, סופי צדקה והדוגמנית לי פוגטש.

    פרקליטו של בנין, עו"ד מאיר ברמוחא, הגיב לטענות שעלו בכתבה: "הגברת יפית בנין בחרה באסטרטגיה של ניהול מאבק ארוך, עד קץ הדורות. אין לנו בעיה עם זה, וכך אכן יהיה, מאבק עד קץ הדורות. לטל בנין אין כל כוונה להמשיך להתעסק בסיפורים שהתנהלו סביבו לקראת חזרתו למגרשי הכדורגל".......

    http://www.nrg.co.il/online/3/ART/856/403.html
     
  10. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה!? אמא שלו תבעה אותו על חצי מיליון דולר על שותפות בכרטיס השחקן שלו?! הרי גם ככה הוא יורש את זה בסופו של דבר, מה זה משנה? שיסגרו את זה ביניהם. בושה.
     
  11. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כנראה שבמשפחת בנין הפתגם "כביסה מלוכלכת מכבסים בבית" לא תופס.

    לא הבנתי מה הקטע פה, למה לבנין להתבייש בקשריו עם מורן אייזנשטיין? .
     
  12. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    זה תרגיל ידוע, שניקרא בלשון משפטית " הברחת נכסים " , להלן ההסבר:

    נניח שמישהו צריך להתחלק עם פרודתו 50/50 , ויש לו נניח מליון דולר נכסים, אז הוא מעביר לצד שלישי ( הורים, אחים, או מישהו אחר שהוא סיכם איתו מראש על הקומבינה ) חצי מליון דולר, ואז פרודתו מקבלת רק 50 אחוז מחצי מליון, במקום ממליון. אחרי שניגמרים ההליכים המשפטיים, והוא נניח גם מצליח להכניס סעיף שאין יותר תביעות נוספות, הוא מחזיר לעצמו את מה שהוא העביר לצד שלישי.
     
  13. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1