הבונדסליגה לאן:: האם נכון לשנות את השיטה?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Raulito, ‏8/2/18.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    השנה באופן די נדיר כמעט כל הליגות באירופה סגורות, חוץ מ-'הליגה השישית בטיבה' - ליגת העל שלנו, ונאמר שגם הסרייהA. אולם בבונדסליגה, באיירן על אף פתיחת עונה לא טובה - כבר בפור של 18 נק' מהמקום השני(נציין שמנגד הפער בין המקום השני למקום השמיני הוא 4 נק'). מ-2009 ועד העונה שעברה, באיירן זכתה בשש אליפויות - חמש מהן ברציפות. בפרק הזמן הזה, פאריס סן-ז'רמן איבדה פעמיים את אליפות צרפת, למשל. אבל זו לא הנקודה היחידה. שימו לב למספרים הבאים::

    עונת 2016/17: פער 15 נק'|
    עונת 2015/16: פער 10 נק'|
    עונת 2014/15: פער 10 נק'|
    עונת 2013/14: פער 19 נק'|
    עונת 2012/13: פער 25 נק'|

    אלה הפערים העצומים בין באיירן מינכן לקבוצה במקום השני, בורוסיה דורטמונד אם תרצו. בעונתה אליפות האחרונה של דורטמונד הפער אמנם היה 8 נק' אבל לבאיירן הייתה עונה אירופית ארוכה והיא הגיעה עד לגמר בעוד דורטמונד הודחה בשלב הבתים.

    http://internationalsoccerteams.com/wp-content/uploads/2016/05/bayern2.Xxx

    לפי מה שקראתי היום במעריב(שחר שקלש), דווקא סטפן אפנברג, אקס הקבוצה, שספק אם היה אומר זאת לו היה בתפקיד במועדון - הציע דרך להפוך את הליגה לשיוויונית ומאתגרת יותר ולפתור את בעיית חוסר התחרותיות בבונדסליגה. לפי חזונו - הליגה הגרמנית(18 קבוצות) תחולק לשני בתים נפרדים בהגרלה בשיטת בית וחוץ. בהמשך ארבע המובילות של כל בית ייצרו ליגה חדשה יחד עם הקבוצה החמישית הטובה יותר, ונקבל מעין בית עליון ותחתון עד סיום העונה אלא שעם תחילת הבתים יאופסו הנק' וכל קבוצה תתחיל מאפס.

    צריך לומר את האמת, באיירן מינכן הציגה בחלק מהזמן בעונות האלה את הקבוצה הטובה בתולדותיה ואני מודע לכך שהייתה יכולה לגבור גם על ברצלונה\יובנטוס ואימפריות אחרות. ויחד עם זה, דורטמונד עשתה הרבה טעויות בדרך ולא היוותה יריב.

    האם זה נכון לשנות את הפורמט של הבונדסליגה? זה לא הוגן מצד באיירן מינכן והליגה היא לא גביע? מה ההצעה שלכם, איך הליגה תחזור להיות תחרותית והאם לדעתכם המצב יכול להתאזן בקרוב, או שבאיירן שכרגע יש לה 27 אליפויות גרמניה - תגיע בעוד עשור למס' של 35 אליפויות?
     
  2. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,418
    לייקים שהתקבלו:
    6,367
    זה אחד הרעיונות הכי מטומטמים ששמעתי אי פעם ואין טעם אפילו להרחיב על זה את הדיון. אולי אפנברג שתה קצת יותר מידי בקרנבל שהתחיל בקלן היום.

    השינוי יגיע ברגע שדורטמונד תשתחרר כבר מהטראומה של העשור הקודם ומהפחד לחזור לשם.
     
    Rosner ו-Gianzola אוהבים את זה.
  3. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    מחזק.
    סתם קשקשן וסתם שחקן.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    אז אפנברג הציע, ואז קלינסמן יציע ואז טראפטוני יציע... כולם רשאים להציע ליגות פנטזי כראות נפשם :)
     
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אחלה חיזוק הבאת! סתם שחקן, ללא ספק, יאללה צ'לסי, האימפריה בכחול!

    וברצינות: לא הצגתי את דעתי בנוגע לרעיון שהוא די מוזר, ואמרתי שוב - מה אפנברג, לו היה בתפקיד כלשהו בבאיירן - היה אומר על זה? אני חושב שחייבים להשאיר את מבנה הליגה כמו שצריך גם אם באיירן תמשיך לזלול אליפויות, אבל הבונדסליגה מאוד לא שיוויונית. זה נובע גם מקבלת החלטות מעולה של באיירן ובסיס חזק שמחזיק אותה זמן רב וגם מחולשה של הצמרת, דורטמונד לא הפסיקה לטעות.
    איזה טראומה יש לדורטמונד? וגם כשהיא כביכול הציגה קבוצה טובה יותר לעומת החרפה של העונה, כשהייתה הקבוצה שהייתה הסגנית עם הכי הרבה נק' בהיסטוריה או משהו כזה - לא באמת הייתה תחרות.
     
  6. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,819
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    אפנברג סתם שחקן בלי קשר אלי.
    ואתה מעייף.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    ההצעה של אפנברג נשמעת כמו קריצה לקהל הארגנטינאי, וכל הכבוד לו שלא נפל בטמטום הממוצעים לקבוע את היורדות, אבל אני לא בטוח שזה יעזור להשיג משהו בבונדסליגה.

    אפשר להיכנס לדיון המעניין שנערך עכשיו בפורום האיטלקי לגבי זכויות השידור, נראה שאולי יש דרכים אחרות לנסות ולהשיג תחרותיות מאשר שיטות שמתגמלות פחות הצלחה לאורך זמן מאשר שיטת הליגה עם שני סיבובים הנוכחית. מה גם שהפערים הכלכליים בין הקבוצות לא בהכרח יצמטצמו גם אם השינויים בשיטה יביאו לאליפות שבאיירן מינכן תאבד פה שם ואז הניסיון ליצור תחרותיות הוא די מלאכותי ולא מוביל לשינוי מהותי.

    בנימה אישית, למרות שהרמה לא תמיד בשמיים והליגה משמעממת במאבק האליפות לא פעם, הכדורגל הגרמני מבחינת התרבות של האוהדים, המתקנים וכו' (אני מדבר גם על ליגות נמוכות) הוא נהדר. לא הייתי מבטל ניסיון לשיפורים, אבל כן הייתי נזהר מאוד מלנסות ולעשות שינויים דרסטיים במשהו שבסה"כ עובד טוב מאוד ברוב המישורים.