הדיון הכללי 2023

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י צ. שיף, ‏23/10/16.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    מכיר אישית את חן פומרנץ. חבר של חבר. אחלה גבר שבעולם, ואגב אחד הספורטאים הכי אינטיליגנטים בארץ
     
  2. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    ב20 במאי 2017 נחשפה רשימת מתקני הספורט בהם תארח מינסק את המשחקים האירופאיים ב2019. יש לציין שמינסק עומדת לארח אירוע קטן יותר מהמשחקים הראשונים בבאקו ב2015 (צפי לכ4,000 ספורטאים במינסק לעומת כ5,900 שהשתתפו באירוע בבאקו) וגם עם פחות ענפי ספורט (20 ענפי ספורט בבאקו, 16 במינסק). בולט במיוחד הוצאתם של כל ענפי השחייה מתוכנית המשחקים במינסק (שחייה וכדורמים וכן סיף, טאקוונדו, טריאתלון, אופני הרים ואופני BMX שהיו בבאקו ולא יהיו במינסק), בין השאר בשל היעדר בריכה אולימפית ראויה לאירוח במינסק (כן במינסק אין אפילו בריכה בגודל וינגייט). אך מצד שני יתווספו תחרויות רכיבת אופניים בוולודרום.

    גורם נוסף הוא פורמט התחרות החדשה, אליפות אירופה הרב ענפית, שיתקיים אחת ל4 שנים כשהראשונה תהיה ב2018 בברלין (האתלטיקה) וגלזגו ותכלול תחרויות אתלטיקה, ענפי שחייה שונים, התעמלות, תחרויות אופניים שונות, גולף וטריאתלון. הרעיון הוא שאחת ל4 שנים במקום לקיים תחרויות מפוצלות כל ענף לחוד בעיר אחרת ומדינה אחרת ותאריכים אחרים, לרכז כמה תחרויות במספר קטן של ערים ולשדרם באופן מסודר בלוח השידורים. אך בשאר השנים יתקיימו כרגיל. כך למשל אליפות אירופה באתלטיקה או אליפות אירופה בשחייה (מתקיימות אחת לשנתיים אך ב2018 ו2022 הן תהיינה חלק מאירועי אליפות אירופה הרב ענפית) או אליפויות אירופה בהתעמלות או באופני מסלול בולודרום (מתקיימות מדי שנה וכזכור גם ישראל אירחה את האליפות השנתית בהתעמלות אמנותית ב2016 בחולון). זה מזכיר קצת את הטורניר המקביל המתקיים באסיה ל"משחקי אסיה באמנויות לחימה וענפי אולמות" (בתרגום חופשי) אף ששם מדובר גם בענפי ספורט אחרים.
    Asian Indoor and Martial Arts Games - Wikipedia

    אז הענפים בהם יתחרו במינסק הם: אתלטיקה קלה, ענפי ההתעמלות (קרקע, מכשירים, וטרמפולינה) והתעמלות אמנותית, חץ וקשת, איגרוף, כדור נוצה (בדמינטון), ענפי היאבקות (סמבו, ג'ודו, קארטה, היאבקות), ענפי חופים (כדורגל חופים, כדוריד חופים, כדורעף חופים), מירוץ חתירה בסירות קאנו, טניס שולחן, אופניים (בולודרום שלא היה בבאקו ותחרות אופני כביש שתעבור ברחובות), כדורסל 3 על 3 ותחרויות ירי במטווח.

    Minsk 2019 competition dates and venues revealed by organisers
     
    נערך לאחרונה ב: ‏7/6/17
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,200
    לייקים שהתקבלו:
    14,278
    מין:
    זכר
    אתם קולטים שאפילו לטביה השיגה רולאן גרוס? לטביה! ואנחנו הדבר היחיד אי פעם שזכינו בו זה מדליית זהב בגלשני רוח, ענף כל כך איזוטרי שאפילו לא מצלמים אותו. דיכאון של יום שבת
     
  4. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    ישראל מעוניינת לארח את קטע הפתיחה של מירוץ האופניים האיטלקי הג'ירו ד'איטליה (השני בחשיבותו באירופה אחרי טור דה פראנס) ב2018 שיעלה לה ביוקר, כ10 מיליון יורו על אירוח 3 קטעי מירוץ (3 קטעים ב3 ימים ועוד יום מנוחה מתוך כ21 קטעים של כלל הטורניר) כשנקודת הזינוק תהיה בירושלים. עד כה התקיימו כבר מספר פעמים הזנקות לטורניר מחוץ לאיטליה. כך למשל ב2016 הוזנק המירוץ באפלדורן-הולנד, ב2014 בבפלסט-צפון אירלנד, ב2012 בהארנינג-דנמרק, ב2010 באמסטרדם-הולנד וכן מספר זינוקים בעבר הרחוק יותר מבלגיה, צרפת, יוון, מונקו, וכן הותיקן וסן מרינו. על פי הפרסום ישראל נבחרה כשמולה התמודדו בין השאר פולין וצ'כיה.

    ynet הג'ירו האיטלקי יוזנק בישראל - ספורט

    על המירוץ בויקיפדיה (מומלץ אבל לקרוא את הערך באנגלית או איטלקית המפורטים יותר).
    ג'ירו ד'איטליה – ויקיפדיה
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/7/17
  5. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    ולאחר שכמה אירועים שישראל התכוננה לארח תמו ונשלמו (כמו אליפות אירופה לאומות דרג שלישי באתלטיקה, אליפות אירופה לנוער בשחייה ועוד) ועל טורנירים אחרים ישראל ויתרה (למשל על אירוח אליפות העולם לנוער בגלשני רוח בעכו או על מועמדותה לאירוח חלק מאליפות אירופה בכדורסל נשים) או שלא זכתה, זה הזמן לנסות ולהביא רשימה עדכנית של אירוחים עתידיים ומועמדויות שעדיין פתוחות. כמובן שיש אירועים כמו גרנד פרי בהתעמלות אמנותית בחולון, המרתונים הבינלאומיים בישראל ועוד שאינם קשורים לאירוחים החד פעמיים שברשימה.

    2017
    בית ביורובאסקט בתל אביב (שלבי הגמר באיסטנבול)
    קרבות היאבקות הבלאטור חוזרים בשנה השנייה לתל אביב להיכל מנורה מבטחים שכנראה תיכנס בקביעות לסבב האירופאי של הטורניר.

    2018
    אליפות אירופה בג'ודו בתל אביב
    אליפות העולם בלקרוס בנתניה
    משחקי הילדים העולמיים (אולימפיאדת הילדים) בירושלים
    הזנקת מרוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה בישראל מירושלים למסלול שיימשך 3 ימים בארץ לפני שיעבור לאיטליה

    2019
    אליפות אירופה בהתעמלות אקרובטית בחולון

    מועמדויות (ידועות) שטרם הוכרעו
    אירוח אליפות העולם (לגברים) בכדורסל לצעירים עד גיל 19 ב2019
    אירוח באצטדיון גבעת רם בירושלים את אליפות אירופה עד גיל 23 באתלטיקה ב2021 או 2023.
    אירוח בית או שתיים במונדובאסט (גביע העולם בכדורסל) ב2023 במקרה שיוחלט לפצלו בין כמה מדינות

    וכמה טורנירים שהתמודדנו והפסדנו ממש לאחרונה
    אירוח משחק הסופרקאפ האירופי ב2019 בחיפה בסמי עופר (יתקיים באיסטנבול). הורדת המועמדות לארח חלק מאליפות אירופה בכדורסל נשים ב2019 (תתקיים בלטביה וסרביה). אליפות העולם בכדורסל נוער עד 17 ב2018 (תתקיים בארגנטינה ברוסאריו וסנטה פה), אליפות העולם המקבילה לנערות עד 17 ב2018 (תתקיים בבלארוס במינסק) והצעה לארח באילת ב2018 את אליפות אירופה בסיף לצעירים עד 23 (תתקיים בארמניה בירוואן).

    וכמובן אם מישהו יודע על טורניר נוסף שישראל נבחרה לארח ושכחתי לכלול ברשימה או מועמדות נוספת שעדיין פתוחה (כלומר לא בחרו מארחת אחרת ולא היתה נסיגה ישראלית מהצעת האירוח) אז בבקשה תכתבו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/10/17
  6. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    שנה לפני אירוח אליפות העולם בלקרוס ביולי 2018 באצטדיון נתניה, וישראל המארחת מגיעה לטורניר בפוזיציה נחמדה כאלופת אירופה ב2017. אומנם זה לא אומר הרבה על ענף שהשליטה בו היא קנדית ואמריקאית, אבל זה אולי אומר שישראל כמארחת תצבור כמה ניצחונות ולא תסיים את הטורניר בתחתית הדירוג.
    ????? ????? ???? ??????? ?????? ??????
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/7/17
  7. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    כמה מסקנות והמלצות אישיות (ולא מחייבות) על פי דעה אישית לאחר המכביה

    1) טקס הפתיחה, לא רק בטדי וטקס סיום לא רק בלטרון
    אחרי פעמיים רצופות של טקס פתיחת המכביה בטדי הגיע הזמן לשינוי. עם כל הכבוד לטייטל של עיר הבירה, הסמליות של ירושלים ליהודי העולם ומזג האוויר הנעים גם בקיץ, כל עוד טדי הוא לא האצטדיון הלאומי הנוצץ שהבטיחו לנו עם 50,000 מקומות, רכבת קלה צמודה ועוד, אין סיבה להיצמד לאצטדיון הזה. את הטקסים הבאים אפשר בהחלט לקיים ברוטציה במתקנים גדולים אחרים בארץ כמו אצטדיון סמי עופר או בלומפילד אחרי הרחבתו ומי יודע איזה עוד אצטדיונים גדולים יוקמו בעתיד (בת ים? רמת גן? ראשל"צ?). כל עוד יש קיבולת לכ30,000 צופים וספורטאים זה רצוי לגוון. וכמובן אין סיבה להיצמד דווקא לאמפי פארק בלטרון לאירוח טקס הסיום. באותה מידה ניתן לקיים אותו באמפי פארקים גדולים אחרים כמו שיש בראשל"צ ובאר שבע או באצטדיונים גדולים מספיק כמו נתניה והמושבה.

    2) מכפר הנוער למכביית הנוער? או לפחות כפר נודד
    הרעיון של כפר הנוער הנפרד בחיפה היה מעניין. אבל אפשר לקוות שאם ישמרו על הקונספט שכל פעם כפר הנוער יוקם בעיר מרכזית (ותיירותית) אחרת כל עוד יהיה לה היצע מתקנים מספק ולפחות כמה מלונות. למשל בעתיד אפשר לקוות שקריות הספורט המוקמות בערים שונות לצד מלונות יביאו לאפשרות לקיים את תחרויות הנוער במכביות הבאות בערים נוספות כמו אילת, אשדוד, ראשל"צ, באר שבע, נתניה ועוד. ואולי כדאי לשקול בעתיד מכבייה נפרדת לנוער במיוחד ככל שמספר המשתתפים במכביה גדל אולי אפשר לשקול לקיים אפילו אחת לשנתיים מכביה לנוער (ישתתפו בה משהו כמו 3000 ספורטאים) עם הרבה מסיבות, טקס פתיחה נפרד ו"צעיר" יותר (ובאצטדיונים קטנים יותר).

    3) ממכביה "ארצית", למכביה "אזורית"
    במכביה האחרונה למשל התפזרו התחרויות מטבריה עד באר שבע. חלק מזה בשל אילוצים כגון היעדר מתקנים למשל בירושלים שלקחה על עצמה יותר פוקוס אף שניסתה לרכז יותר תחרויות בשטחה כולל למשל אתלטיקה, כדורגל ואפילו הוקי קרח. כמובן שחלק גם פשוט בשל רצון של ערים שונות למשוך חלק מהמתחרים והאוהדים לשטחן. ובכל זאת יש סיבה למה למשל אירועי ספורט סטייל המכביה מתרכזים בערים בודדות כי זה פשוט יותר נוח לתיירים, לגופי השידור ועוד. אז נכון שאף אחד לא מצפה לכפר אולימפי שלם בתל אביב או ירושלים. אבל אפשר לקיים את המכביות הבאות על בסיס יותר אזורי. למשל נניח יקיימו את המכביה ב2021 באזור הצפון. יקיימו את טקס הפתיחה בסמי עופר, יארחו את התחרויות ככל האפשר במתקנים קיימים (למשל היכלי ספורט בנהריה, חיפה, נשר, קרית אתא, עכו ועוד) או כאלה שאמורים לקום עד אז (אולם ל3000 בקרית אתא, אולם ל2600 חדרה, אולם ל1000 בדרום חיפה, סיום שיפוץ אצטדיון נווה שאנן לתחרויות האתלטיקה, שימוש באצטדיונים בצפון לתחרויות הפתוחות וכך הלאה). את 2025 יקיימו באזור השפלה וצפון הנגב (טקס פתיחה בבלומפילד, תחרויות בין השאר באולמות הרבים החדשים שמתוכננים בראשל"צ, אשדוד, נס ציונה, רחובות, גדרה ועוד לצד אצטדיונים בדרום ומתקנים קיימים) ובקיצור הבנתם את הראש שלי. אולי זה גם יביא לדחף להקים מתקנים נוספים כפי שלמשל למכביה ב2013 הרחיבו את טדי ופתחו את בריכת וינגייט והשנה הביאו משטח הוקי קרח לארנה בירושלים ושיפצו את אצטדיון גבעת רם ואף חנכו מגרשים סינתטיים נוספים.

    4) להקים יותר מתקנים, ולקיים תחרויות במתקנים גדולים יותר
    לכבוד המכביה ב2013 הקימו סופסוף בריכה אולימפית ראויה לתחרויות בוינגייט והיא כמעט ומימשה את כל הפוטנציאל הבינלאומי שלה באירוח אליפויות אירופה לנוער ובבריכות קצרות. אבל הגיע הזמן שיוקמו כמה בריכות אזוריות בסדר גודל שלה גם בערים אחרות כמו חיפה, באר שבע, אילת ועוד לצד כמה בריכות לאומיות ברמה ארצית למשל בירושלים ובתל אביב שיהיו גדולות יותר בקיבולת הפוטנציאלית שלהם. הסיכוי שתחרויות השחייה במכביה ב2021 יתקיימו בבריכה האולימפית שתוכננה בירושלים ליד הארנה נראה קלוש. אבל סכום של כ50-40 מיליון שקל לבריכות מקורות בסיסיות סטייל וינגייט או הרבה פחות מזה לבריכות פתוחות או עם הצללה בלבד יוכלו לאפשר לתחרויות השחייה במכביה (וכמובן אליפויות ישראל, משחקי כדורמים ועוד) בבריכות נוספות.

    ואם כבר מדברים באופן כללי צריך לכוון לקיום יותר מתקנים באופן כללי (למשל יותר אצטדיוני אתלטיקה, יותר מתקני הוקי קרח אולימפיים קבועים ולא זמניים בלבד כמו בארנה, יותר בריכות, יותר מלונות בערי החוף התיירותיות ובערים מרכזיות כמו באר שבע, יותר קריות ספורט כמו אלו שמתוכננים באילת, טבריה, אשדוד ודומותיהן) כדי להביא קודם כל את ענפי הספורט האלה לפריחה מקומית לצד הבאת יותר תחרויות אירופאיות לארץ. ובנוסף צריך להגדיל גם פרמטרים של קיבולת. למשל צריך אצטדיוני אתלטיקה יותר גדולים כדי לקבל תחרויות ספורט יותר נחשבות. למשל כדי לארח את אליפות אירופה באתלטיקה צריך אצטדיון של לפחות 20,000 צופים ולאירוח אליפויות הנוער צריך גם מתקנים של נניח 8000 צופים. כדי לארח את אליפות אירופה בשחייה צריך בריכה עם קיבולת שמגיעה ל6-5 אלף (וינגייט מכילה 2.5 עד 3 אלף בלבד) שלא לדבר על תוספות כמו מקפצות שאין בוינגייט. אני לא יודע אם למשל יחליטו לקיים מכביה באזור הצפון זה יביא להקמת בריכה סטייל וינגייט למשל בחיפה, אבל זה יכול להיות תוספת מבורכת.

    ובנוסף גם באתרי ספורט קיימים צריך לשפר את המתקנים ולהרחיבם. אין סיבה למשל שבוינגייט לא יהיה אצטדיון אתלטיקה אולימפי דומה לגבעת רם שגם יספק תנאים משופרים למשחקי נבחרות הרוגבי, שלא יהיה במכון לפחות אולם ספורט אחד שמכיל נניח 1500 צופים (כיום האולם הכי גדול מכיל שם רק קצת מעל 300) בלי קשר שראוי שבאילת יהיה אולם למעל 3000 צופים, שלא יוגדל בו פנימיית הספורטאים ועוד. גם מתחם הדר יוסף זקוק לשדרוג. ראוי שיוקם בו עוד אולם ל3000 צופים ויותר לנבחרות ההתעמלות ועוד, שתוקם בו בריכה אולימפית לאומית, שיורחב אצטדיון האתלטיקה, שיוקם אצטדיון טניס קטן ועוד.

    ובכלל חלק ניכר מתחרויות המכביה למשל בכדורעף וכדוריד התקיימו באולמות פשוט קטנים מדי. צריך להפסיק עם האולמות בתי ספר ל500-300 צופים וגם אולמות מתנ"סיים שכאלה צריכים לחשוב על קיבולת של נניח 1000-700 צופים. בנוסף צריך גם לגלות יותר יצירתיות במתקנים שכלל אינם מיועדים לספורט. למשל בירושלים מתכננים את הרחבת קומפלקס בנייני האומה. אז צריך לוודא שההרחבה תכיל אולם די גדול וללא עמודים שבעת הצורך ניתן יהיה להקים בו טריבונות לתחרויות. עובדה למשל שביתן 1 בגני התערוכה בתל אביב מועמד לאירוח אליפות אירופה בג'ודו שנה הבאה בזכות המבנה הפתוח שלו שמאפשר את הסבתו להיכל ספורט אמיתי. וכמובן במקום שנגמר הכסף למתקני קבע, תמיד יש אפשרויות לביתנים זמניים בבנייה קלה ואפילו אוהלים שניתן להקים לצורך התחרויות ולפרק לאחריהן ואף להובילם למקומות אחרים שיהיו נחוצים בהם. וכמובן מותר לפתוח אופקים חדשים. למשל גילינו שיש לנו נבחרת בייסבול אבל שאין לנו אצטדיון ראוי לתחרויות קצת יותר גדולות. לא מדבר על אצטדיון ברמת אליפות העולם אבל אצטדיון נחמד עם איזה 3000 מקומות לארח בו את אליפות אירופה או מוקדמות אליפות העולם היה יכול להיות נחמד.

    5) לנצל את מתקני המכביה (לפחות כמו שניצלו את בריכת וינגייט מהמכביה הקודמת ואת טדי המורחב במשחקי הנבחרת) וגם למכביות הבאות להכשיר מתקנים נוספים לשימוש קבע
    אפשר לקוות שהמתקנים שנוספו במכביה כמו אצטדיון האתלטיקה המשופץ בגבעת רם בירושלים או משטח ההוקי קרח שהורכב בארנה לא יוקפאו. כלומר שיקיימו למשל חלק מתחרויות אליפות ישראל באתלטיקה בגבעת רם, שיבדקו את היכולת להתאים את האצטדיון למשל למשחקי הפועל ירושלים, שיגישו את הארנה כמועמדת לאירוח אליפות אירופה בהחלקה על קרח והחלקה אמנותית, שיניידו את המשטח למשל לחולון כדי לקיים עליו את גמרי הליגה הישראלית בהוקי קרח או אליפות ישראל בהחלקה על קרח בתנאי משטח אולימפי (לא כמו המשטח החצי אולימפי הקיים באייס פארק חולון).

    6) לנצל את הידע המצטבר מאירוח במכביה לאירוח אירועי ספורט נוספים
    ישראל חלמה בעבר הרחוק לארח אולימפיאדה. אבל ברור שזה גדול עלינו. גם אוניברסיאדה. אבל יש אירועים שישראל יכולה להתמודד לארח אותם אולי לא באופן מיידי אבל תוך עשור. למשל תל אביב בהחלט יכולה להיערך בעתיד הלא רחוק לאירוח טורנירים כמו אליפות אירופה ברב-ספורט (מדובר בתחרות שתתקיים לראשונה ב2018 ותרכז תחרויות אתלטיקה קלה וריצה שיתקיימו הפעם בברלין לצד תחרויות שונות כמו שחייה והתעמלות וג'ודו ועוד שיתקיימו בגלזגו, הרעיון הוא לקיים את התחרות כל פעם בעיר אחת או לפצלה בין שתי ערים. אז נכון שלתל אביב עדיין אין מתקני אתלטיקה ראויים, אבל יש לה היצע אולמות די עשיר עם גני התערוכה, מנורה מבטחים, קבוצת שלמה ולתגבור גם מתקנים בערים סמוכות כמו היכל טוטו חולון) או המשחקים האירופיים (בתל אביב ושכנותיה, גם אם זה יחייב את תל אביב להרחיב למשל זמנית את הדר יוסף ולהקים שם גם בריכה אולימפית). רשימה מתארכת של ערים יכולה להגיש מועמדות לאירוע צנוע יותר, הפסטיבל האולימפי האירופאי לנוער בהתאם להתקדמות בהקמת קריות ספורט נוספות ומגוונות (תוך כמה שנים ערים כמו אילת, אשדוד, באר שבע, נתניה, חיפה, ירושלים בהחלט יוכלו לקבל על עצמם את אירוח האירוע). או למשל האוניברסיאדה האירופאית המתקיימת אחת לשנתיים וישראל גם משתתפת בה. וכמובן שיש גם אירועים איזוטריים יותר כמו למשל האפשרות להגיש את תל אביב כמועמדת לאירוח האירוע העולמי של "המשחקים הגאים" (אם במילא תל אביב פופולארית בקהילה ורבים באים לחו"ל למשל למצעד הגאווה הבינלאומי שנערך בעיר, למה לא לארח פעם אחת את טורניר הספורט העליז?) או דווקא ללכת למחוזות הרגש ולהתמודד למשל על אירוח משחקי הספיישל אולימפיקס האירופאי (מיועד לבעלי נכויות נפשיות ופגועי מוחין ותסמונת דאון) שהשנה ישראל קיימה לראשונה טורניר ארצי בוינגייט שאמור להפוך למסורת. ונזכיר שירושלים למשל אכן אמורה לארח שנה הבאה את משחקי הילדים (אולימפיאדת הילדים) העולמיים שהשנה מתקיימים בקובנה בליטא.

    וכמובן בלי קשר לאירועים מורכבים הכוללים תחרויות רבות, ישראל יכולה גם פשוט לקיים בתור אסטרטגיה שרשרת תחרויות בענפים בודדות. אחרי הניסיון באירוח אליפות אירופה בהרמת משקולות, אליפות אירופה בבריכות קצרות, אליפות שיט, אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית, ובעתיד הקרוב אליפות אירופה בג'ודו ואליפות אירופה באקרובטיקה מותר לכוון לעוד אליפויות. למה לא לארח אליפות אירופה באתלטיקה אולמות בארנה ירושלים, או אליפות אירופה בהחלקה על קרח, אליפות אירופה בסיף ואליפויות בענפים נוספים?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/17
  8. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    לאחר סיום אולימפיאדת הילדים הבינלאומית של 2017 שהתקיימה בקובנה בליטא, התקיים אירוע חתימה רשמית על חוזה האירוח והתקיים טקס העברת "לפיד המשחקים" לירושלים שתארח אותה בשנה הבאה. מבחינת מספר המשתתפים והיקף הפעילות מדובר באירוע הרבה יותר צנוע מהמכביה למשל עם צפי ל1600 בני נוער ספורטאים חובבים בלבד.
    אולימפיאדת הילדים הבינלאומית תערך בירושלים ב- 2018 - ירושלים נט
    "ירושלים על המפה": אולימפיאדת הילדים הבינלאומית תיערך בקיץ 2018 - mynet ירושלים

    ניר ברקת עם "לפיד המשחקים"
    https://www.jerusalem.muni.il/Municipality/Msg_84/PublishingImages/InternationalChildrensGames-2.Xxx
    http://www.jerusalemnet.co.il/dyncontent//dyncontent/t_post//2017/7/19/821866528008376063636.Xxx

    לוגו המשחקים בירושלים


    עדיין מוקדם לנתח היכן יתקיימו כל התחרויות. ברור למשל שתחרויות האתלטיקה יתקיימו באצטדיון גבעת רם המשופץ ושגם אולם מלחה יארח חלק מהמשחקים וכנראה גם חלק מאולמות הספורט הקטנים שאירחו במכביה. וייתכן שהסטריט בול יתקיים כמקובל בירושלים ברחבת כיכר ספרא. אבל לא ברור למשל אם טקס הפתיחה יתקיים למשל בבריכת הסולטן או אולם הארנה (בדומה לחלק מהמשחקים בעבר כמו בטאיוון שאירחה את טקס הפתיחה בהיכל ספורט) והיכן יתקיימו תחרויות השחייה שלכאורה מחייבות בריכה אולימפית, מתקן שאין בירושלים (אלא אם יבצעו התאמות כלשהן בבריכת ירושלים שיש בה בריכה באורך אולימפי על אף שאינה עומדת בכל הפרמטרים, או יחליטו שדי בבריכה חצי אולימפית).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/17
  9. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    ביולי 2001 (!) אשדוד יצאה במכרז להקמת קאנטרי קלאב מפואר ברובע י"ג. עם בריכה אולימפית מקורה שאומנם לא נועדה להתאים לתחרויות מקצועיות אבל בהחלט יכלה לארח אימוני קבוצות שחייה, ותחרויות מקומיות שונות. תחילה נועד להיפתח הקאנטרי ב2006 ובעלות בנייה של 7 מיליון דולר (אז הדולר גם היה שווה מעל 4 שקל). אומנם תחילת הבנייה התעכבה אבל ב2008 היתה אמורה להיפתח לראשונה. אבל מאז שרשרת מחדלים הביאו לזניחת הפרוייקט במצב שלד כשכל פעם שחודשה הבנייה היא שוב נעצרה. 30 מיליון שקל הושקעו עד כה בפרוייקט ועוד עשרות מיליונים דרושים להשקעה להשלמתו.
    מיזם הקאנטרי "החדש" באשדוד - הבדיחה העצובה ביותר שחוברה בעיר אשדוד - אשדוד נט

    וכעת אשדוד יצאה שוב במכרז (רביעי במספר!) עם תנאים משופרים לזכיינים הזוכים בתקווה שסופסוף יושלם הקאנטרי וייפתח.
    בתוך שנה - מכרז רביעי להשלמת הבניה והפעלת הקאנטרי באשדוד - אשדוד נט

    נ.ב. גם המכרז הזה נכשל
    המכרזים להקמת ותפעול הקאנטרי נכשלו - המועצה תאשר התקשרות ללא מכרז - אשדוד נט

    http://www.ashdodnet.com/dyncontent/tmp/31/2017_7_20_eaf898c6-2f32-4e7c-8071-bdf3c188f4e7_510_1000_Fit_.Xxx
    http://www.ashdodnet.com/dyncontent/tmp/290/2017_7_20_3e200bc6-1e0f-41f5-9aa2-1b85fda76168_510_1000_Fit_.Xxx
    http://www.ashdodnet.com/dyncontent/tmp/250/2017_7_20_13f675dd-577b-4caf-91ca-e96574465f8f_510_1000_Fit_.Xxx
    http://www.ashdodnet.com/dyncontent/tmp/259/2017_7_20_438db4af-5af7-40ae-9ca1-87d9ff7e7d41_510_1000_Fit_.Xxx

    וכמובן זה מעורר שאלה איך יתנהל המיזם הענק של הקמת קריית הספורט באשדוד שכולל בגדול אצטדיון, היכל ספורט ובריכה נוספת. כמובן שאי אפשר גם לשכוח את הליקויים בהתנהלות של הרחבת אולם הקריה לפני כמה שנים עד שבכלל רק בעונה האחרונה אושר השימוש ביציע החדש שלו. גם מיזם בית הלוחם באשדוד עם מרכז הספורט שלו נדחתה הקמתו שוב ושוב וכבר הובהר שהאצטדיון החדש בקרית הספורט לא יושלם לפני 2022.

    והעיצוב המקורי שייעדו לקאנטרי בעבר בגלגול הראשון שנועד לקום ב2008. אפשר להבין שבעיצוב בפועל הגג לא יכלול כבלים.
    http://v5arch.com/wp-content/uploads/2008/09/ashdod-pool-3.Xxx
    http://v5arch.com/wp-content/themes/v5new/php/timthumb.php?src=http://v5arch.com/wp-content/uploads/2008/09/ashdod-pool-2.Xxx&w=600&h=400&zc=1
    http://v5arch.com/wp-content/themes/v5new/php/timthumb.php?src=http://v5arch.com/wp-content/uploads/2008/09/ashdod-pool-1.Xxx&w=600&h=400&zc=1
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/10/17
  10. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    מישהו יודע מתי צפוי להיחנך המסלול המוטורי בערד? התחילו לכסות אותו באספלט בסוף חודש מאי והיו אמורים לחנוך ביוני אבל לא שמעתי שחנכו.
    המסלול בערד קורם עור ואספלט
    לראשונה בישראל: מסלול מרוצים תקני יוקם בערד | אוקטן גבוה


    בכל אופן מדובר במיני מסלול באורך 1.6 ק"מ על שטח כולל של כ50 דונם ובעלות 5 מיליון שקלים בלבד. לשם השוואה כשדיברו על פארק מוטורי בחצרים ליד באר שבע דיברו על פארק שיעלה לפחות 100 מיליון שקלים לשלל המתקנים כמו מתקני תחזוקה ומוסכים ויציעים והמסלול ועוד כמה מאות מיליונים על פיתוח אטרקציות נוספות בקרבתו כמו מלון, מרכז בילוי ומסחר ועוד. רק המסלול עצמו היה אמור להשתרע על 800 דונם (אף שתחילה דובר על 320 דונם) בהשוואה ל50 בלבד בערד ועוד 1400 דונם לאיזור המלונאות וספורט הפנאי ולצידם גם פיתוח פארק ירוק של אלפי דונמים.

    אני חייב לציין שבמקורות אחרים נאמר שפיתוח הפארק המוטורי בערד יעלה לפחות 7 וחצי מיליון ושהפארק כולו יהיה על שטח 100 דונם עם פוטנציאל הרחבה כל שניתן יהיה להגדילו ל400 דונם. ובכל זאת זה קטן בהרבה מהתוכנית הגנוזה של פארק מוטורי חצרים. ואגב עוד לפני שהמסלול בערד ייחנך, מועצת בקעת הירדן הקדימה והשלימה מסלול בסדר גודל דומה ליד ההתנחלות פצאל שאורכו 1.4 ק"מ שעלות סלילתו היתה כ3.5 מיליון שקל (ובשונה מערד, כל ההשקעה שם היתה פרטית בעוד ערד קיבלה 4 מיליון מהמדינה והשקיעה רק מיליון אחד מקופתה) ובעתיד אמור להתפתח סביבו פארק מוטורי שלם בשטח של עד 900 דונם.

    המסלול בערד לפני הכיסוי באספלט
    http://www.auto.co.il/content/account/00/10/00/00/image_065a9853-aaa9-4a5a-9ec5-92d211d7bf4b.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/7/17
  11. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    אחרי שקאזאן אירחה בצורה מרשימה את אוניברסיאדת הקיץ ב2013 וסוצ'י את אולימפיאדת החורף ב2014, הן עולות שוב ושוב כמועמדות לאירוח אירועי ספורט נוספים. אז אומנם מנעו מרוסיה מועמדת של אותן ערים לאירוח המשחקים האירופאיים ב2019 (יתקיימו בסוף במינסק) אבל זה לא אומר ששמותיהן לא עולות בהקשר לאירועים נוספים. מלבד 2 האצטדיונים שלהם שאירחו בגביע הקונפדרציות השנה ויארחו גם במונדיאל בשנה הבאה, אז רוסיה נחשבת לאחת המועמדות לאירוח יורו 2024 וכעת מסתבר שקאזאן וסוצ'י שוקלות מועמדות לאירוח המשחקים העולמיים ב2025 (המשחקים לענפים לא אולימפיים שהקיץ התקיימו בורוצלב בפולין וב2021 יתקיימו בברמינגהאם, אלבמה בארה"ב), כששוב הן מסתמכות על היצע המתקנים העשיר שכבר קיים בהם.

    Russian cities considering bid to host 2025 World Games
     
  12. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    באסונסיון בירת פאראגוואי חנכו קריית אימוני ספורט חדשה סטייל וינגייט/הדר יוסף שלנו. לאחר טקס גזירת הסרט התקיים הפנינג ספורט המוני לצד במת הופעות.

    בקריית הספורט מגרשים ואולמות ליותר מ20 ענפי ספורט ובהם אתלטיקה, כדורגל, כדורי חוף, טניס, רוגבי, כדורעף, מטווח ירי ואולמות אימונים לטאקוונדו, קראטה, ג'ודו, אגרוף, סיף, אמנויות לחימה מעורבות והרמת משקולות.

    ביוטיוב תוכלו למצוא מספר סרטים מאירועי הפתיחה ומראה הקומפלקס
     
    נערך לאחרונה ב: ‏31/7/17
  13. Drama2 הסמל מעל הכל

    הצטרף ב:
    ‏7/2/16
    הודעות:
    5,497
    לייקים שהתקבלו:
    2,357
    מין:
    זכר
    נפתח, ויש כבר תימחורים.
     
  14. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    חשבתי שזה לא קורה, אבל החלו גם בעבודות ההקמה של "נגב פארק אקסטרים" בין חצרים למנחת שדה תימן של באר שבע. אם כי בינתיים לא מפורט היקף הפרוייקט ביחס לתוכניות העבר. בכל אופן מדובר בפארק שיפותח בשלבים.
    הפארק המוטורי הראשון מסוגו: ממש מחוץ לבאר שבע - באר שבע נט

    סוקרים את המסלול בתוכניות, ועוד תמונות מהפייסבוק מתחילת העבודות


    וראיון קצרצר של ראש העירייה על הפרוייקט
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/10/17
  15. צ. שיף Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/09
    הודעות:
    10,337
    לייקים שהתקבלו:
    643
    מין:
    זכר
    דרום אפריקה נאלצה בבושת פנים לוותר על אירוח משחקי חבר העמים הבריטיים ב2022 בדרבן בשל מצבה הכלכלי. אבל זה לא מונע ממנה להתמודד מול צרפת ואירלנד על אירוח גביע העולם ברוגבי ב2023. אם תזכה זאת תהיה הפעם השנייה שתארח לאחר שאירחה ב1995. וכמובן יש די מתקנים עוד מימי המונדיאל.

    צרפת אגב אירחה את אליפות העולם ב2007 ואליפות העולם לנשים ב2014. האירוח באירלנד אמור להיות משותף עם צפון אירלנד שהיא חלק מבריטניה. אירלנד אגב לא זכתה לארח לבד את האליפות לגברים אלא רק חלק מהמשחקים (לא גמרים) אך את האליפות לנשים היא תארח ב2017.