אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    ( אני חושב שאני מבין את משחקי הכס נוני-שוקן)
    מקרה נדיר ביותר..מאמר מפוכח בעיתון הארץ שטוען בשורה האחרונה שלו.

    גם אתם מעדיפים את נתניהו
    19.01.2017 11:16
    קובי ניב
    ככל שחומרי חקירות בנימין נתניהו הולכים ונחשפים לנגד עינינו, הולך מתבהר ששתי הפרשיות הנוכחיות המסעירות את התקשורת לא יבשילו לכלל כתבי אישום. ולא רק שלא יפילו את נתניהו מכיסאו, אלא אף יחזקו את שלטונו.
    אומנם בכל ערב יושב גיא פלג באולפן חדשות ערוץ 2 ומכתיב קטעים נבחרים מהשיחות בין נתניהו לנוני מוזס, כאילו שצופים צריכים לרשום וללמוד אותם כי בסוף העונה יש בחינה - אבל בעצם בכל הסיפור הזה אין שמץ של עבירה פלילית. כל כולה מסחרה פוליטית רגילה לגמרי, שגרתית לחלוטין.

    ולא רק שזה לא פלילי, אלא שמי שנפגע מפרסום וחקירת הדברים הוא בכלל לא נתניהו, אלא דווקא "ידיעות אחרונות" והתקשורת בכללה. והכרסום הקשה שהפרסומים הללו יוצרים באמינות התקשורת משחקים כמובן לידי נתניהו, שיוכל להציג מעכשיו את כלי התקשורת לא רק כאויבי הליכוד והעם, אלא גם ככלי שרת בזויים בידי אינטרסים זרים.

    גם עניין המתנות על הסיגרים הקובניים, השמפניות הוורודות וכל הפנטזיות הנלוות, לא יבשיל לכדי כתב אישום, ואם יבשיל, לא תהיה הרשעה. כפי שזה נראה כרגע, אין כאן העברת כספים בפועל, כמו במקרה אהוד אולמרט, אברהם הירשזון או אריה דרעי, וגם לא "תמורת שוחד" ממשית, כמו מכירת משאב לאומי ברבע מחיר ללא מכרז, אלא בסך הכול שתי שיחות טלפון להסדרת איזה עניין. על זוטות שכאלו לא מעמידים למשפט, לא ראש ועד בית, לא ראש עירייה ובטח לא ראש ממשלה.

    אז כנראה ששוב לא תיוותר ברירה, ומי שרוצים להפיל את נתניהו יצטרכו לעשות זאת בבחירות. אלא שבבחירות, ואת זה כולם יודעים, אי אפשר להדיח אותו. וזה לא בגלל שנתניהו הוא עריץ או שהעם מטומטם, כפי שנוח למתנגדיו לתרץ את כישלונם להחליפו, זה בגלל שלאלו המתייצבים מולו בבחירות אין מה להציע תחתיו, לא באישיות ולא במדיניות.
    כי בבחירות - גם אם ננקה מהחישובים את הנימוקים השבטיים-עדתיים-כלכליים, שבגינם אשכנזים אמידים נוטים להצביע לקרויים שמאל ומזרחים עניים נוטים לבחור יותר ימינה, ושגם בתחום זה המספרים נוטים לטובת נתניהו – בסופו של דבר, כשהמצביעים עומדים מול הקלפי הם לא מקבלים את ההחלטה הסופית לפי ממדי שחיתות, צדק חברתי, זכויות אדם וכיוצא באלו, אלא כמעט אך ורק לפי מדד אחד – הביטחון. כי "החיים עצמם קודמים לאיכות החיים", אמר ראש הממשלה, והוא צודק.

    מאחר שהאופציה, או האשליה (קחו את זה איך שאתם רוצים) של שלום עם הפלסטינים הורדה מן השולחן - ומי שנתן לכך את הגופשנקא הסופית היה דווקא ראש הממשלה מטעם השמאל, אהוד ברק – הרי שהשורה האחרונה של ההחלטה העומדת בפני הבוחר בקלפי היא מי יעמוד טוב יותר מול רצחנותם של הערבים בכלל, והפלסטינים בפרט.

    עכשיו נסו רגע להיות רציונלים. אם אכן זו השאלה העומדת בפני הבוחר, במי הייתם אתם בוחרים להנהיג אותנו – בכתב עיתון "במחנה" לשעבר יאיר לפיד, ברב סרן הג'ובניק יצחק בוז'י הרצוג או בקצין המהולל מסיירת מטכ"ל, שאחיו נפל חלל במבצע אנטבה, בנימין נתניהו?

    תודו על האמת – כשזאת השאלה, גם אתם מעדיפים את נתניהו. אז זה מה שיהיה.
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,548
    לייקים שהתקבלו:
    14,297
    מין:
    זכר
    אגב שהאלמליח הזאת תגיד תודה שרק העיפו אותה מגלי צה"ל, כי מה שהיא עשתה זאת הסתה פר אקסלנס
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  3. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,327
    לייקים שהתקבלו:
    7,463
    הבנאדם הזה נשמע כמו כתב חצר גדול יותר של נתניהו מכל אחד בישראל היום.

    אמ;לק - "ביבי הביטחוניסט" הוא האופציה היחידה כי תחת כל אחד אחר הפלסטינים ישמידו אותנו. הבנאדם אשכרה מריץ את תעמולת הבחירות הקבועה של ביבי עבורו, רק חסרה פה פסקה על האיום האיראני כדי שזה יהיה מושלם, ואתה קורא לזה מפוכח, חתיכת עיוות מרשים של המילה. רק שלא יספרו לנו אחר כך סיפורים על כך שההזויים בתקשורת הם רק בצד השמאלי של המפה, אולי הגיע הזמן להבין שהקיצוניים משתי הצדדים השתלטו על השיח הציבורי ושזו הבעיה האמיתית.

    אם לציין את הכשל הברור בהגיון של הכתב הזה, ביבי הביטחוניסט נמצא בתפקיד כבר 8 שנים, מספיק זמן כדי להגיד שהוא לא הביא איתו איזה תקופה של שלום חסר תקדים - הצתות בחיפה, תקופת הסכינאות ופיגועים אחרים, 2 מבצעים בעזה ועוד היו תחת שלטונו. פוליטיקאי גדול הוא היה ונשאר כמובן, מעטים הפוליטיקאים בהסטוריה של ישראל שידעו איך למכור את עצמם ולבטח את המעמד שלהם כמוהו, כמות האנשים שבטוחים שהוא כל מה שעומד בינינו לבין שלטון טרור פלסטיני מעידה על כך.
     
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,548
    לייקים שהתקבלו:
    14,297
    מין:
    זכר

    אני בהלם שאני קורא את זה, קובי ניב? טוב עדיף מאוחר וזה
     
  5. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    כנראה שפספסת את הרישא שלי להלן : " אני חושב שאני מבין את משחקי הכס נוני-שוקן"
     
  6. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,194
    לייקים שהתקבלו:
    402
    מאז המבצע האחרון בעזה כמעט ואין רקטות (השקט הכי גדול משם By far מאז ההתנתקות).
    מבחינת ביטחון אל מול הטרוריסטים של דת השלום והאחווה\צבאות אויב, נתניהו הוא פחות או יותר ראש הממשלה הכי מוצלח בתולדות המדינה. הנה קטע מעניין בנושא.

    אז אכן, בהתחשב בכך שבחירה ברה"מ היא יחסית (כלומר אתה בוחר את המועמד הטוב ביותר מבין רשימה, ולא את המועמד המושלם), אז מי שהביטחון בראש מעייניו, כנראה עושה בחירה נבונה כאשר הוא בוחר בנתניהו, כשמסתכלים על הנתונים.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  7. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,189
    לייקים שהתקבלו:
    25,752
    מין:
    זכר
    הוא הכי טוב בשמירת סטטוס קוו פשוט. הוא דוחה בעיות. אז הבא בתור יאכל את הדייסה הבטחונית.
    השיטה של ביבי להחזיק בתפקיד בלי שידרש לקחת החלטות עם אחריות. זו שיטה טובה לביבי.
    שיטה רעה לעתיד.

    והמבצע "צוק איתן" היה אולי המבצע המביך ביותר בתולדות המדינה. בשביל מה שהשגנו לא צריך לשלם 10 מיליארד שקל ו- 70 הרוגים מהצד שלנו. שלא לדבר על שיתוק של חצי מדינה במשך כמעט חודשיים.
    חמאס נפגע בעיקר בדרגים קטנים(שבמקומם קל לגייס אחרים, ברוך השם יש שם הרבה תושבים) וכמעט לא נפגע בדרגים הרציניים.

    את מצבורי הרקטות הוא כבר השלים חזרה תוך שנה או שנה וחצי.
     
    אמיר ע ו-Walkon אוהבים את זה.
  8. Michael Carrick מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏1/4/05
    הודעות:
    24,217
    לייקים שהתקבלו:
    6,259
    קובי ניב הוא מכותבי "ניקוי ראש" המיתולוגית ומחזיק בעמדות פוסט-ציוניות, ככה שכתב חצר של נתניהו הוא לא. הוא פשוט שייך לזרם לא גדול במיוחד בשמאל הרדיקלי (וגם ביטא את זה במערכת הבחירות) שסבור שאין שום הבדל בין הליכוד לבין העבודה ומרצ, שאלה וגם אלה מעוניינים בהמשך הדיכוי, שאלה וגם אלה לא יוותרו על הפריבילגיות הציוניות, ושהויכוח על שטחי 67 הוא פעוט ולא משמעותי כי הם תומכים במדינת כל אזרחיה ללא זכויות יתר ליהודים. ומכיוון שאין הבדל, אז כבר עדיף ליכוד כי הם לפחות עממיים ולא אליטיסטיים מתנשאים.
     
  9. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,194
    לייקים שהתקבלו:
    402
    אין לי שום בעיה עם שמירת הסטטוס קוו, כשנזכרים בכך ששאר ראשי הממשלה ב-20 השנים האחרונות (שרון, ברק, אולמרט ורבין) כולם ניסו לשנות את הסטטוס קוו בצורה נוראית עבורנו, וחלק מהם גם הצליח לפגוע במצבנו הביטחוני בצורה כמעט בלתי הפיכה.
    שוב, אני לא משווה את נתניהו למועמד המושלם, אני משווה אותו לשאר האפשרויות. אז אני בסדר גמור עם מישהו שפשוט שומר על שקט בתקופה שלו. אתה מעדיף רה"מ שמציע לפלסטינים הכל בתמורה לכלום? כי ארבעת ראשי הממשלה הקודמים עשו בדיוק את זה, ואיכשהו גם היו אצלם הרבה יותר הרוגים ("גם אכל את הדג המסריח וגם גורש מהעיר").

    "צוק איתן" אכן התנהל בצורה שערורייתית מבחינה צבאית. כאן אני איתך. אבל בוא נסתכל על העובדות. מאז המבצע הזה, לא היה שקט כזה מעזה מאז ההתנתקות. כמעט ולא היו רקטות מאז - החיים חזרו לנורמליות בעוטף עזה, כשפעם היו סופגים רקטות מדי יום. זה לא פחות ממדהים בעיניי, ולא מפתיע אותי ששונאיו של נתניהו לא מסוגלים לתת לו קרדיט מינימלי על כך.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,189
    לייקים שהתקבלו:
    25,752
    מין:
    זכר
    רגיעה זמנית ומשקרת. אז תמורת 10 מיליארד שקל הוא הרוויח שקט לתקופה כזו או אחרת.
    מבצע הבא נשלם יותר.

    בעתיד עלולים להגיע למצב של מספר זירות גדולות בו זמנית.

    וכפי שציינתי בזמן מערכת הבחירות לא בוז'י ולא לפיד יציעו לפלסטינים משהו שונה מביבי.
    אין הבדל בתחום הזה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/1/17
  11. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,194
    לייקים שהתקבלו:
    402
    אתה ממשיך לתקוף, ובצדק, צעדים שהוא עשה, ומתעלם מכך שאני נטו משווה אותו לאלטרנטיבות.
    אתה לא צריך לשכנע אותי שלא צריך 10 מליארד כדי להכניע את העזתים. מה שאתה לא יכול לטעון, זה שמישהו אחר מבין החלופות הנוכחיות, היה עושה זאת טוב יותר. אולמרט יצא למבצע יקר ב"עופרת יצוקה" וקיבל רקטות לאחר מכן.

    לחימה במספר זירות היתה איום על ישראל מאז ומתמיד, ודווקא היום היא הכי פחות מאיימת עלינו. יש לנו שתי זירות עם הפלסטינים, ובצפון יש את חיזבאללה במצב הכי גרוע שלו מאז ומעולם. פעם היה לנו גם את הצבא הסורי על הראש.

    בוז'י ולפיד אולי לא יציעו יותר לפלסטינים, אבל הם מוכנים לעשות דברים אחרים. לפיד רוצה לבצע התנתקות נוספת, הפעם ביו"ש. הוא טוען (אם כי הוא לא מזמן החליף את עמדותיו משיקולים אלקטורליים, אז קשה לדעת בוודאות) כי הפלסטינים אינם פרטנרים, ולכן הוא יעשה זאת חד צדדית, ואפילו אבו מאזן לא יציל אותנו מעצמנו.
    בוז'י דרש מנתניהו לקבל פליטים סורים לתוך ישראל, ולהצטרף לקואליציה של אובמה להפצצת דאעש.

    אם האלטרנטיבות הן כאלו, אני מעדיף בחור שמרן והססן כמו נתניהו, שלא יעשה יותר מדי נזק, לעומת האדיוטים האחרים.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  12. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,189
    לייקים שהתקבלו:
    25,752
    מין:
    זכר
    חיזבאללה מעורב עד הצוואר בבוץ סורי אבל מצד שני גם צובר הרבה ניסיון לחימה על הדרך. אל תשכח שמי שמפעילה אותו היא אירן ובעתיד יכול בהחלט להווצר מצב ששוב המאמץ יופנה משם אלינו.
    גם אירן עצמה למעשה יכולה במחשכים להמשיך בתוכנית הגרעינית שלה. היא קיבלה בוסט כלכלי גדול שללא ספק יופנה נגדינו.

    ולא שמעתי מלפיד שום רעיון של התנתקות חד צדדית. אין פוליטיקאי שפוי שאחרי ההתנתקות שהייתה שוב ידבר על דברים כאלה. זה משול מפרישה מהחיים הפוליטיים.
    בוז'י לא יהיה ראש ממשלה ולא קרוב לכך.
     
  13. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,194
    לייקים שהתקבלו:
    402
    "ללא ספק"? לאיראן ולחיזבאללה יש דאגות הרבה יותר גדולות מישראל כרגע. חיזבאללה תחת איום קיומי. אם יפתח בחזית נגדנו עכשיו, הוא גמור (הוא יאלץ לרדת לבונקרים והסונים ינצלו זאת ויפלשו ללבנון). אז הפחדות בנוגע לחיזבאללה, רלוונטיות כיום פחות מתמיד.
    לא מבין מה הגרעין האיראני קשור.
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/657/353.html
    לפיד מעוניין "להיפרד" מהפלסטינים מבלי לסכם איתם על כלום. הוא יסכם עם "המדינות הערביות המתונות" ו"הקהילה הבינלאומית". בקיצור, זה פחות או יותר התנתקות שניה.
    ציינתי את בוז'י כי הוא אחת האלטרנטיבות, ואתה מתקשה לקבל את העובדה שבחירה ברה"מ היא בחירה יחסית.
     
  14. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,189
    לייקים שהתקבלו:
    25,752
    מין:
    זכר
    מערכת הבחירות האחרונה. ללקט קצת קולות ממפלגת העבודה. אין שום סיכוי שהוא הולך להתנתקות כפי שאין סיכוי שביבי ילך.
    גם מעשית זה יותר קשה מהתנתקות ששרון ביצע, גם שניהם לא בולדוזרים כמו שרון.
     
  15. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    אלכס אתה באמת ובתמים חושב שיאיר לפיד ראוי להיות ראש ממשלה?
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 8, אורחים: 13)

  1. cheddar
  2. טל.
  3. SaSa
  4. הרצליה
  5. בארסה-מכבי
  6. DaveTheSave
  7. DRORIKO