אקטואליה

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏1/4/11.

  1. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    אתה מזכיר לי איזה צרפתי שהיה בעבודה אצלי והיום הוא דוחף, צועק, סוג של הישראלי המכוער. אמרתי פעם בהלצה "תגיד תמיד היית ככה או שזה רק מהשנים האחרונות בארץ?" והוא ענה לי שהוא כבר 20 שנה בארץ אבל כשהוא רק עלה תמיד היו צופרים לו בכביש על זה שהוא נותן נניח למכוניות להכנס לפניו בכיכר, בתורים בסופר, ובאופן כללי הנחמדות שלו רק פגעה בו, אז הוא התאים את עצמו למקום.

    העניין הוא אחר. אני יודע שכשאני טס לחו"ל עם חברים שלי, למעט תאילנד שכחלק מהעניין זה להתווכח עם המוכרים, בכל שאר המקומות, אנחנו ההיפך הגמור. הישראלי היפה אם תרצה. או יותר נכון, פשוט מתנהגים כמו שמתנהגים בהרבה מאוד מדינות אחרות. כי שוב, אני לא ארמה אירופאי, אבל בישראל אם אני לא אהיה כזה, אני אשאר מאחור.
     
  2. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    זאת הבעיה. חברה שבה מי שמכבד את הזולת ומתנהג בנימוס נדפק בגלל זה היא חברה שמאוד קשה לחיות בה.
    האינטרס של כל אדם הוא לרמות את כולם ושאף אחד לא ירמה אותו, המבנה החברתי הוא שמשאיר אותנו בתחום הסביר. כשיוצאים משם זה כבר אבוד.
     
  3. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,205
    לייקים שהתקבלו:
    405
    זה דיון אחר. אדם נוכל יכול להיות מאד מנומס בזמן שהוא מרמה מישהו.
    בעולם העסקים, לעומת זאת, מי שמתנהג בצורה נחמדה ו"מוסרית" בדרך כלל גם לא עושה בו חיל, וזה משהו שנפוץ ברחבי העולם ולא רק בישראל.
    אני חושב שהתפיסה לגבי ישראלים היא יותר בגלל הסגנון, ובגלל השיח המאד ביקורתי שיש אצלנו לתופעות כמו אופציות בינאריות (מה שדווקא מצביע על כך שחלק גדול מהציבור מתעב דברים כאלה). הישראלי עושה בגלוי ובבוטות את מה שהאמריקאי והאירופי יעשו עם חיוך על הפנים וסכין מאחורי הגב.
     
    אלעד ו-Mellow29 אוהבים את זה.
  4. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    לא צריך מחקר או מספרים לגבי הטרור כי זה נמצא בכל פינה בניגוד לרמאות אצל היהודים, שאני די בטוח שמלבד תחושות סובייקטיביות שלך אין לך יכולת לבסס את זה.

    יש כמובן הבדל גדול בין לבוז לרמאות בקרב יהודים או בכלל לבין לטעון שזו תכונה יהודית אופיינית, האחד הינו טיעון לגיטימי והשני הינו טיעון אנטישמי.

    הדבר דומה לכך שאני אטען שחורים טיפשים משאר בני האדם (וכמובן יש כאלה שחושבים ככה) כי יש לך שני מכרים שהם שחורים וטיפשים.
     
  5. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    אני יכול להתחבר למילים שלך . מאידך הייתי מבקש ממך התייחסות למוסר הכפול בהם "החברה הנאורה"( הגרשיים אינם במקרה)שופטת.
    פרס שמעון העניק בתפקידו כשר האוצר פטור ממיסים למשך 30 שנה לקרן קיסריה של הרוטשילדים. בנוסף פטר אותם מהחובה להשקיע בהשכלה הגבוהה את הכל ופינה שליש להשקעות בניירות ערך. תחזיק חזק אל תאבד אותי...אני תיכף מגיע.
    במקרה לגמרי ,לגמרי במקרה הקרן הזו שהיא נאמן הציבור מינתה את חמי פרס < נכון הבן של > כיו"ר הדירקטוריון. ובמקרה לחלוטין השקיעה בקרן הון סיכון "פיטנגו" ששייכת שוב במקרה ל..חמי פרס שהוא.. נכון ילדים.. הבן של... ההשקעה בסך עשרות מליוני שקלים התפיידה לה ללא הסברים.
    ככה זה כששמך פרס ולכן גם מותר לך לחגוג ע"ח משלם המיסים יום הולדת מהחלומות בעלות של 11 מליון שקל על חשבון המיסים של שנינו.
    .....
    לסיכום בכל מקום יש גנבים ברשות ובסמכות..רק שצריך לדעת
    1. ממי לגנוב
    2.איך לגנוב
    3. שומר ששומר לך על התחת.
    אתה יכול להמשיך להתדיין על זוטות כשמעל ראשכם העבריינים הגדולים גונבים באין מפריע.
     
  6. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,447
    לייקים שהתקבלו:
    6,377
    התחושה הסובייקטיבית הזאת לא מבוססת על אוויר. אתה כנראה לא טיילת מספיק בעולם כדי להשוות ולכן חושב שזה נמצא בכל מקום במספרים דומים אבל אתה טועה. גם רמאות אצל יהודים נמצאת בכל פינה, פשוט אתה לא תמיד שומע עליה בחדשות בעוד שפיגועי טרור פותחים כל מהדורה וכל עמוד ראשי של אתר חדשות. וזה לא תמיד חייב להיות תרגילי עוקץ מתוחכמים, אתה יודע. לי מספיק להיזכר איך אבא שלי לקח אותי למשרד עורכי דין כדי שיכירו בי נכה צה"ל על פציעה שאין לה בכלל שום קשר לצבא. וכן, יש ליותר מידי ישראלים מן תחושת גאווה כשהם דופקים את המערכת. אני חי כבר שנתיים בגרמניה (לימודים) ופה אין בושה גדולה יותר מלהיות מטופל אצל ביטוח לאומי אם אין לך סיבה מאוד מאוד מוצדקת. האנשים שמטופלים שם רובם ככולם הם מהגרים/פליטים. יש הבדל עצום בתרבויות בעניין הזה. אני יכול להמשיך עם עוד עשרות דוגמאות אבל נראה לי שהבהרתי את הנקודה.
     
  7. FelaKaT Member

    הצטרף ב:
    ‏9/2/06
    הודעות:
    4,752
    לייקים שהתקבלו:
    740
    הדבר היחידי שהבהרת זה את הניסיון הסובייקטיבי שלך שלא מבוסס על שום דבר מעבר לזה.

    מה זה לטייל מספיק בעולם? בכמה מדינות צריך לבקר כדי להיות מוסמך לקבוע את מה שאתה קובע? כמה ימים בשנה צריך לשהות בחו"ל כדי להכיר את המספרים שאתה מכיר ולא אף אחד אחר?

    שוב, תחליף את ההודים בהודעה שלך לשחורים ותראה כמה גזעני זה נשמע.
     
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אני לא מסכים, אפשר להיות בנאדם ואפשר להיות איש עסקים מוצלח, אלו שני דברים נפרדים. כמובן שיותר קל להצליח כשאין לך מגבלות מוסריות ואתה מוכן לדרוס ולגנוב כדי להרוויח כסף.
    הבעיה בישראל היא שלאנשים פחות ופחות משתלם להתנהג בצורה מכובדת ומנומסת. בכביש אם אתה נוסע לפי החוק אנשים יחתכו ויעקפו אותך, בהתנהלות מול ממשלה וחברות גדולות אתה צריך לצעוק כדי לקבל את מה שאתה רוצה וכדי לקבל יותר אתה צריך לשקר, אז פעם אחת עושים את זה בשביל "מטרה נעלה" בסוף זה נהיה הרגל. אפילו בשביל לעשות הפלה בחורה צריכה לספר שהילד מחוץ לנישואין גם אם מעולם לא בגדה בבעלה.
    אמנם זה לא בהכרח קשור לעולם האופציות הבינאריות (שבזמן שאני כותב את הדברים אני שומע את השקרים שהם מספרים ללקוחות שלהם) אבל לדעתי יש חיבור. אני לא רואה קשר דרך אגב ליהדות או ליהודים, ישראל קיימת מספיק זמן כדי שתתפתח תרבות עצמאית, וכנראה שזה נובע משארים קומוניסטים ומתקופת הצנע, כמו גם מכישלון של פיתוח סובלנות כלפי האחר, אבל התוצאה היא שאנחנו מתרחקים כל הזמן מלהיות מקום נעים.
    מכשזה נאמר, רוב מוחלט של הישראלים (כמו גם של אנשים באופן כללי בעולם) הם אנשים טובים וישרים. היום איבדתי את הארנק באוטובוס ולא היה לי ספק שמישהו ימצא ויחזיר אותו בסוף. לאחר שעה קיבלתי טלפון מאיש טוב שמצא אותו.
     
    Lebron אוהב/ת את זה.
  9. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,643
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    צופה במשפט עזריה בערוץ 20. פשוט תענוג, סוף סוף אני מרגיש שאני צופה בערוץ ישראלי. חותם שם על כל מילה ומילה שנאמרת בפאנל. הבנתי שכתבים של ההערוצים המתחרים חטפו מכות. אני מה זה עצוב על זה :)
     
  10. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    כן אה אין כמו כמה כאפות כדי ליישר בנאדם.
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,643
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    זה בסדר, לאוהד חמו יש ניסיון בקבלת כאפות עוד מהבית ספר. הוא כבר לא מתרגש מזה.
     
  12. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    ערוץ 20 מרגיש כמו מעון לנשים מוכות.
    כשעץ צומח שמאלה אתה חייב משיכה חזקה ימינה ע"מ להגיע לאיפוס.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,233
    לייקים שהתקבלו:
    25,763
    מין:
    זכר
    הוא צריך לעבוד באל מנאר או טלויזיה של החמאס.
     
  14. Gass12 Member

    הצטרף ב:
    ‏8/4/07
    הודעות:
    7,339
    לייקים שהתקבלו:
    468
    מין:
    זכר
    הוא כבר עובד שם. חדשות ערוץ 2 וחדשות 10 הם ערוצי אויב לכל דבר וענין.
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,447
    לייקים שהתקבלו:
    6,377
    לפי ההיגיון הזה אי אפשר להביע דעה על שום נושא שלא עשיתי בו תואר אקדמי. לא אמרתי שאף אחד אחר לא מכיר, אבל אתה מסכים איתי שיש לי פרספקטיבה טובה יותר לשפוט את זה מאשר למישהו שמעולם לא היה בחו"ל? (ואין פה רמיזה כלפיך)

    זה לא נשמע יותר או פחות גזעני מאשר לומר שהאיסלאם היא דת של טרור. השחורים כגזע (ולא עד לרמת היחיד כמובן) נמצאים עדיין מאחור. יכולות להיות לזה אלפי סיבות וכנראה שרובן מוצדקות (היו עבדים עד לא מזמן ונחסמו בפניהם אפשרויות שהיו פתוחות ללבנים) אבל המצב הנתון כיום הוא שהפשיעה בקרב שחורים גבוהה יותר וההשכלה נמוכה יותר. אין לי בעיה לומר את הדברים האלה, מי שחושב שזו גזענות ורוצה להתווכח עם מספרים אז שיהיה לו לבריאות.

    ------------------------
    אזריה: ממאורעות היום הזה אין טעם להתרגש כי התסריט היה ברור לכולנו מראש. השאלה היא מה יקרה החל ממחר. מה שקורה בפנטזיה שלי: שורה של חיילים קרביים בזה אחר זה נכנסים אל המג"ד שלהם ומניחים את הנשק ואת תעודת הלוחם. שבצלם יילחמו עבור המדינה הזו מעכשיו.
     

משתמשים שצופים בדיון זה (רשומים: 1, אורחים: 73)

  1. yonmu