המחזור ה-15 בבונדסליגה:: מפגשי צמרת

הנושא בפורום 'פורום כדורגל גרמני' פורסם ע"י Die Werkself, ‏16/12/16.

  1. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    נותרו שני מחזורים עד ליציאה לפגרה, כשבאופן נדיר הסיבוב הראשון יימשך לאחריה (המחזור ה-17 שיתקיים בינואר).
    המחזור ה-16 יתקיים באמצע השבוע הקרוב ויכלול את המפגש המרתק בין באיירן ללייפציג, אבל בינתיים מחכה לנו המחזור ה-15 עם כמה משחקים מעניינים גם כן.

    הופנהיים, שעדיין לא הפסידה, תארח את דורטמונד הלא יציבה היום בערב במפגש בין שניים מהמאמנים הבולטים בגרמניה, נאגלסמן בכחול וטוכל בצהוב. בדורטמונד - כרגיל - יש כמה פציעות של שחקני מפתח, כאשר מבין אלה ששיחקו במחזור הקודם אלו שלא יהיו על הדשא בזינהיים הם סוקרטיס, פישצ׳ק וקסטרו. בצד השני קרם דמירבאי, מהפתעות העונה בעונה מלאת הפתעות, גם כן פצוע ויחמיץ את המשחק.

    מבין משחקי שבת אחר הצהרים, המרכזי הוא המפגש בין השנייה לשלישית, לייפציג מול הרטה בקרב מזרח גרמני (לפחות מההיבט הגיאוגרפי). לייפציג מגיעה אחרי שהפסידה לראשונה העונה במחזור הקודם, אבל גם הברלינאים הפסידו בצורה לא מרשימה לורדר ברמן - אך לפחות מתעודדים מהחזרה הצפויה של מיטצ׳ל וייזר להרכב.

    עוד בשבת, מיינץ שהפסידה בשלושת משחקי הליגה האחרונים תזכה להזדמנות טובה להשיג נקודות, במשחק ביתי מול המבורג. מצד שני, כדאי למרטין שמיט להיזהר - את שני משחקיה האחרונים המבורג ניצחה, ובעקבות המשחקים הללו פוטרו המאמנים של יריבותיה (דרמשטט ואוגסבורג). ברמן, שהרשימה בניצחון על הרטה, תארח את קלן שבמחזור שעבר השיגה נקודה מול דורטמונד הודות לשער של רודבנס בדקה ה-90. שאלקה תרצה להתאושש מההפסד ללברקוזן כשהיא תארח את פרייבורג - שבאופן מפתיע נמצאת מעל ה״קוניגסבלאו״ בטבלה. אוגסבורג תארח את גלאדבך המאכזבת, אבל המאכזבת העיקרית של העונה תשחק רק בשבת בערב - והכוונה היא כמובן לוולפסבורג, שתפגוש את פרנקפורט.

    בראשון באיירן תצא למשחק חוץ קל על הנייר מול דרמשטט, שהפעם האחרונה שהשיגה נקודות היתה באוקטובר, בעוד לברקוזן תארח את אהובת כמעט כל הגרמנים בעקבות הניצחון על לייפציג במחזור שעבר, אינגולשטט.

    לוח המשחקים (להוסיף שעתיים לכל שעה שמצוינת בתמונה):
    https://pbs.twimg.com/media/CzyI8g6WEAAGAKn.Xxx

    כהכנה להופנהיים-דורטמונד, תזכורת למפגש הדרמטי בין שתיהן במחזור האחרון של עונת 12/13:
     
    Franco אוהב/ת את זה.
  2. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
  3. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לא חושב שיש משתמש אחד כאן בפורום שהיה עושה עבודה פחות טובה ממנו בשער. בעיטה לאמצע השער -> הודף במקום לקלוט -> מהקרן סופג עוד שער מביך מתוך התיבה. וכן, אני יודע שדיברת על השער הראשון המביך לא פחות.

    אני במקום כל שוער שנמצא מתחתיו בהיררכיה מבקש לעזוב מיידית.

    והכי מרגיז שאנחנו נראים סבבה לגמרי. ההרכב בסדר גמור יחסית למכת הפציעות הרגילה, כבר היו מספיק מצבים כדי להיות ביתרון מבטיח - כל זה לא שווה כלום כשאין שוער בשער.
     
    Franco ו-golding אוהבים את זה.
  4. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    התגובה שלו בשער הראשון הייתה מביכה. אני מקבל את מה שאתה אומר על ההדיפה שקדמה לקרן בשער השני, אבל כאן לפחות אפשר לתת לו הנחה כלשהי בגלל התזוזה של הכדור שדמירביי בעט.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  5. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    האמת שאי אפשר. בסופו של עניין 9 מתוך 10 שוערים קולטים את הכדור הזה, והאחד שלא יקלוט לא סופג מכל כדור גובה לעבר תיבת ה5 שלו.

    הפציעה של בורקי חיסלה לנו את העונה. נותר רק לראות מה אפשר לעשות בליגת האלופות ולהתפלל שעד שיחזור הפער מהמקום שמוביל לשם בעונה הבאה לא יהיה גדול מידי.
     
  6. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    קצב מצוין, שיפוט רע (הייתי אומר שרע מאוד אבל החלטה טובה לקראת הסיום עם הטענה לפנדל של הופנהיים), בסך הכל משחק נחמד. גם תוצאה טובה ללברקוזן, אם היא מתישהו תתקרב לצמרת :)

    דמבלה היה מצוין, ויידנפלר... מצוין להופנהיים.

    למרות שאני לא סובל אותו, אני חייב להודות שואגנר טוב מאוד העונה.
     
  7. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    האמת שזה היה משחק בלתי אפשרי לשיפוט. לך תראה בלי הילוך חוזר שקודם תפסו לרויס בשרוול לפני שביצע את העבירה (מה שכן - שני הצהובים שלו זה יד קלה מאוד על ההדק). מצד שני הייתי בהתחלה משוכנע שהגיע שם פנדל להופנהיים ובהילוך החוזר זה שום דבר חוץ מהצגה (איזה טיפש. כבר עבר את השוער והיה יכול לגלגל שער ניצחון. הוא באמת ניסה להוציא עוד כרטיס אדום בדקה כזו?). בשאר הזמן היה כאוס כשכל קבוצה משאירה הכל על המגרש, כמות הצהובים הייתה די הגיונית. אחד המשחקים הכי טובים שראיתי לאחרונה.

    דמבלה מאז שעבר להיות חופשי באמצע הוא בלתי נתפס. עד הפציעה הוא נתן משחק מושלם. כשהוא מקבל שטח זה פיפא 98 בהילוך מהיר. פוליסיץ' לא יודע עדיין לחלק את הכוחות שלו נכון. הוא היה אדיר במחצית הראשונה וחלש מאוד בשנייה.

    אתה יודע שיש לך בעיה כששחקן שמשחק בפעם הראשונה העונה הוא שחקן ההגנה הכי טוב שלך. לא יודע אם התגעגעתי לבנדר כמו ששאר הליצנים שמקיפים אותו גרמו לו להיראות טוב ממה שהוא. בארטרה יכול או לתת משחק לפנתאון כמו נגד באיירן או להיות מביך לחלוטין כמו היום, שום דבר באמצע, אבל אני מעדיף לשפוט אותו כשהפצועים כולל גררו יחזרו. בכלל, לא נראה לי שהיה לנו העונה רצף של 2 משחקים עם אותה רביעייה/חמישייה אחורית, זה מצב קצת בלתי אפשרי לבלם חדש.

    את יוליאן נאגלסמן צריך לסמן ליום שאחרי טוכל.
     
    Die Werkself אוהב/ת את זה.
  8. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    מה בכלל דעתך על טוכל? is the real deal?
     
  9. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    לא יודע מה הוא מנסה לעשות. יש לו הרבה נסיבות מקלות אבל העונה הזאת מתחילה להזכיר לי יותר ויותר את 14/15. בהתחלה משחקים טוב מבלי לצבור נקודות, אחר כך הופכים לא יציבים, לפני שנתיים זה נגמר בקטסטרופה של ממש וכרגע זה נראה בדרך לשם. יש שחקנים חלשים שמקבלים אובר קרדיט, יש שחקנים שמוכיחים את עצמם ודווקא אז פתאום נעלמים מהרוטציה (פסלאק). הסגל הזה שווה הרבה יותר ממה שהוא מוציא כרגע וזה מתסכל במיוחד בעונה שבאיירן כל כך לא מרשימה ועם מאמן ליגה זוועתי. דורטמונד של אשתקד לוקחת העונה אליפות בהליכה.

    בכל מקרה המעמד של טוכל לא בסכנה כרגע ולא אמור להיות לפחות עד סוף העונה, אבל באיזשהו שלב מישהו יהיה חייב לבוא ולומר לו שנגמרו המשחקים, מתישהו צריך לצאת מכמות הכישרון המטורפת הזאת משהו שקרוב יותר למאבק אליפות מאשר למאבק על מקום בCL, אסור לתת לו להפוך להיות סוג של ארסן ונגר כזה שנראה שפשוט נוח לו להיות במקום הזה ולא מעניין אותו להתחרות על תארים.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  10. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    ברמת הטייפ מרגיש לי שהוא דווקא יותר פפ מאשר קלופ. אם אני לא טועה הוא גם אוהב לשנות תפקודים של שחקנים ולהחליף מערכים מפעם לפעם, בעוד קלופ הולך עם הגישה שלו עד הסוף, ליטרלי; אני לא יודע, קצת מרגיש לי שהוא פלצפן לא קטן שלא מוכיח את עצמו מספיק ברמה ההישגית.

    לא יודע אם זה מוקדם מדי לשפוט אותו בצורה כזו, בטח שאני לא עוקב מספיק. בגלל זה שאלתי אותך מה אתה חושב עליו. אני רואה לא מעט אוהדים של קבוצות - בין השאר אוהדי ארסנל - מפנטזים עליו כאיזה קלופ2 (אתה יודע, הולכים אחרי המיינסטרים עם ההצלחה של קלופ בליברפול וההשוואה לכאורה מתבקשת), כי דורטמונד גם תחתיו עדיין אחת הקבוצות האטרקטיביות באירופה, והוא נתפס כמאמן צעיר וחדשני - אז זה כאילו the new sexy.
     
  11. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    הוא הרבה יותר דומה בסגנון לפפ מאשר לקלופ, מכל מיני סיבות - בין היתר מה שציינת.

    בעיני הוא המאמן הגרמני הטוב ביותר שמאמן בגרמניה (אוף טופיק - לא מת על קלופ, אבל קשה להתווכח עם ההצלחה שלו), כשאמנם זה גם בגלל החולשה היחסית של המאמנים הגרמנים האחרים - ויינצרל ונאגלסמן היחידים שמתקרבים והאזנהוטל בכלל אוסטרי... יש איתו בעיות לא מועטות, אבל בשורה התחתונה - במיינץ הוא היה הצליח מאוד, בעונה שעברה הוא הוביל את דורטמונד למאבק רציני יחסית על התואר, והעונה, למרות האכזבה המובנת מהיכולת של הקבוצה ומההתעקשות הלא מובנת שלו על כמה שחקנים, יש לו נסיבות מקלות והוא לא נכשל בינתיים כמו כמה מאמנים אחרים (כל המפוטרים, שמיט, שוברט וכו׳).

    אגב, דורטמונד של העונה שעברה ״לוקחת אליפות בהליכה״ - לא בטוח בזה, גם אם היא כנראה טובה מבאיירן של העונה. ובכל מקרה, טוכל ראוי לקרדיט רב על היכולת של דורטמונד בעונה שעברה. גם למשל על השיפור העצום של מחיטריאן, שיש לו חלק נכבד בו.
     
    אלעד אוהב/ת את זה.
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    טוכל ממש לא מאמן רע, הוא הוכיח את עצמו. פשוט אני סקפטי בשאלה האם הוא מאמן של תארים. אין ספק שבטווח הקצר הוא יידע איך לשדרג כל קבוצה שהוא יגיע אליה ברמת המשחק או ברמת התפקוד של שחקנים מסוימים (הרבה פעמים שינויי התפקיד שבהתחלה נראים הזויים מתבררים כגאוניים ומצילים לשחקנים את הקריירה. מיקיטריאן דוגמה טובה, גם קגאווה די חזר לעצמו תחת טוכל). זה היה מדהים לראות בעונה שעברה איך דורטמונד התרגלה אליו כל כך מהר אחרי עונה מסויטת, הוא הכניס כמה חידושים שהכניסו חיים במועדון הזה. פשוט יש לי הרגשה שהוא לא מהמאמנים האלה שיביאו אותך לבאר וגם ישאבו ממנה מים.

    זה גם תמיד עניין של התאמה. צ'ולו סימאונה כבר רגיל לזיין את באיירן עם סגל שחקנים פחות מוכשר משל דורטמונד, אבל מי מבטיח לי שהסגנון שלו בכלל היה מתאים לקבוצה כמו דורטמונד. טוכל היה האיש הנכון במקום הנכון אחרי עונת הבלהות אבל אני לא יודע אם הוא האיש שיכול לקחת את המועדון הזה עוד צעד קדימה.
     
    Die Werkself, Lebron, אלעד ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  13. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,573
    לייקים שהתקבלו:
    3,635
    אם כבר נכנסים לעובי הקורה בהקשר של דורטמונד וטוכל, איך בדיוק ההצבה של דמבלה וגצה לפני וייגל עובדת רוב הזמן?

    על הנייר זה פשוט לא מסתדר לי. אני מבין שוייגל עושה עבודה של שלושה שחקנים ביחד, בטח מבחינה הגנתית, אבל אני מתקשה לקבל את זה ששני שחקנים עם אוריינטציה מאוד התקפית הם אלה שאמורים לעזור לו לכסות שטחים במרכז, במיוחד כשהכדור לא אצל דורטמונד.

    אני אומר את כל זה לאחר שראיתי את המשחק אתמול, ודווקא מול הופנהיים, עם 10 שחקנים רוב הזמן, זה כן היה נראה טוב. השאלה שלי היא בעצם האם דורטמונד לרוב מנצחת את הקרב על מרכז המגרש?
     
  14. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,311
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    כשעולים עם מערך כזה בעצם יודעים שהיריבה ברוב המקרים באה להסתגר ולא לתת לנו פייט במרכז השדה (אתמול זה היה יותר אילוץ כי וייגל היה בערך שחקן מרכז השדה היחיד שהיה כשיר למשחק). אז קו ההגנה ממש על החצי ותומך בוייגל (מה שחושף אותנו להמון מתפרצות) וגצה יורד יותר אחורה (לא עושה לו טוב).
     
  15. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    לייפציג היתה הרבה יותר טובה, ניצחה בצדק וחזרה למקום הראשון. מעבר לשמות הקבועים (ורנר, קייטה, פושברג), ראוי לציין את כובש השער השני, הבלם ווילי אורבן, שגם מציג יכולת מעולה העונה.

    אם כבר קייטה, מעניין אם לייפציג תוכל לשמור עליו. כסף זאת לא הבעיה - אבל סביר להניח שהיא לא תתחזק בצורה מאוד משמעותית בקיץ ואפילו אם היא תזכה באליפות, יכול להיות שכמו קאנטה קייטה יעדיף לעבור לאחת מקבוצות הצמרת באנגליה (הוא לא מספיק טוב, לפחות לדעתי, להרכב של באיירן/ריאל/בארסה).
     
    אלעד ו-golding אוהבים את זה.